JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL JAUNIMO PRAKTINIŲ ĮGŪDŽIŲ UGDYMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025–2026 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. gruodžio 4 d. Nr. 2V-382(1.4 E)
Vilnius
Įgyvendindamas Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. A1-469 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus 1.2.2 ir 1.2.3 papunkčiuose nurodytas priemones ir atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Tvirtinu Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo projektų finansavimo 2025–2026 metais konkurso nuostatus (pridedama).
2. Pavedu Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus projektų vadovui šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo projektų finansavimo 2025–2026 metais konkursą.
PATVIRTINTA
Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus
2024 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 2V-382(1.4 E)
JAUNIMO PRAKTINIŲ ĮGŪDŽIŲ UGDYMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025–2026 METAIS KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo projektų finansavimo 2025–2026 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, skirtų jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo paslaugas teikiančių įstaigų veikloms finansuoti bei vykdytojų palaikymui užtikrinti, atrankos konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus įsakymu sudaromos Konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – sutartys) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. individualus darbas su jaunimu – trumpalaikės konsultacijos arba tęstinė pagalba jaunam žmogui įvairiose gyvenimo situacijose, siekiant jį įgalinti spręsti savo asmenines ir socialines problemas;
2.2. individualus veiklos planas (toliau – IVP) - planavimo dokumentas, sudarytas atsižvelgiant į jauno žmogaus poreikius, įgytą išsilavinimą, kvalifikaciją, darbinę patirtį, tolesnės karjeros planus, jauno žmogaus motyvaciją dirbti ir (ar) mokytis;
2.3. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas1.sppd.lt/login;
2.6. jaunų žmonių praktinius įgūdžius ugdantis darbuotojas – ne mažesnę kaip vienų metų darbo su neaktyviais jaunais žmonėmis patirtį turintis darbuotojas, kuris padeda jauniems žmonėms prisitaikyti visuomenėje, skatina juos ugdytis asmeninius ir socialinius įgūdžius, suteikia jiems žinių ir gebėjimų, padedančių įsitraukti į darbo rinką.
2.7. mažiau galimybių turintis jaunimas (toliau – MGT) – jaunimas, neturintis tokių pat sąlygų kaip bendraamžiai savo kompetencijoms ir veikloms plėtoti, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria socialinių, ekonominių, išsilavinimo, kultūrinių, geografinių sunkumų, turi negalią ir (ar) sveikatos problemų;
2.8. neaktyvus jaunas žmogus (toliau – NEET) – nesimokantis, nestudijuojantis, nedirbantis pagal darbo sutartį ar savarankiškai, neturintis kitų darbo santykiams prilygintų teisinių santykių, nevykdantis neatlygintinio užimtumo veiklos, neieškantis darbo jaunas žmogus;
2.9. pareiškėjas – valstybės ar savivaldybės biudžetinė įstaiga ir (ar) viešoji įstaiga arba kitas Lietuvos Respublikoje registruotas viešasis juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų, biudžetinių įstaigų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti;
2.10. Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo paslaugas teikianti organizacija (toliau – PIU organizacija) – akredituota Lietuvos Respublikoje veikianti su jaunimu dirbanti organizacija, teikianti jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo paslaugas pagal Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. A1-614 „Dėl Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašo, mobiliojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, atvirojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašo ir Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo aprašas) nustatytus reikalavimus;
2.12. projekto veiklų vykdytojas – fizinis asmuo, nuolat tiesiogiai vykdantis projekto veiklas, atsakingas už projekto ir (ar) tam tikrų jos dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektorius, savanoris, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);
2.13. projekto vykdytojas – pareiškėjas (juridinis asmuo), atitinkantis visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Jaunimo reikalų agentūros (toliau – Agentūra) direktoriaus sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs Sutartį su SPPD;
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo tvarkos apraše, Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo veiksmų plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. vasario 4 d. įsakymu Nr. A1-108 „Dėl Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo veiksmų plano patvirtinimo“, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).
4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose konkurso atrankos nuostatos nereglamentuotos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.
6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
7. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas.
8. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo paslaugas teikiančių organizacijų projektus, siekiant kompleksiškai teikti asmeninių ir socialinių jauno žmogaus įgūdžių ugdymo paslaugas, suteikiant jam žinių ir gebėjimų, leidžiančių integruotis į darbo rinką ir (ar) grįžti į švietimo sistemą.
9. Siektinas konkurso rezultatas – atrinkti ir finansuoti jaunimo praktinių įgūdžių paslaugas teikiančių organizacijų projektus, siekiant kompleksiškai teikti asmeninių ir socialinių jauno žmogaus įgūdžių ugdymo paslaugas, suteikiant jam žinių ir gebėjimų, leidžiančių integruotis į darbo rinką ir (ar) grįžti į švietimo sistemą.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
11. Projektų įgyvendinimo laikotarpis nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2026 m. – nuo 2026 m. sausio 1 d. iki 2026 m. gruodžio 31 d.
12. Konkurso būdu finansuotinos veiklos gali būti vykdomos tik paraiškoje nurodytoje (-ose) Lietuvos Respublikos teritorijoje esančioje (-se) apskrityse (-yje) įvardintose šių Nuostatų 13 punkte.
13. Projektų įgyvendinimo teritorinis skirstymas jų vykdymo laikotarpiui:
13.1. Alytaus apskritį sudaro: Alytaus miesto savivaldybė, Alytaus rajono savivaldybė, Druskininkų savivaldybė, Lazdijų rajono savivaldybė ir Varėnos rajono savivaldybė.
13.2. Kauno apskritį sudaro: Birštono savivaldybė, Kaišiadorių rajono savivaldybė, Kauno miesto savivaldybė, Kauno rajono savivaldybė, Kėdainių rajono savivaldybė, Jonavos rajono savivaldybė, Prienų rajono savivaldybė ir Raseinių rajono savivaldybė.
13.3. Klaipėdos apskritį sudaro: Klaipėdos miesto savivaldybė, Klaipėdos rajono savivaldybė, Kretingos rajono savivaldybė, Neringos savivaldybė, Palangos miesto savivaldybė, Skuodo rajono savivaldybė ir Šilutės rajono savivaldybė.
13.4. Marijampolės apskritį sudaro: Kalvarijos savivaldybė, Kazlų Rūdos savivaldybė, Marijampolės savivaldybė, Šakių rajono savivaldybė ir Vilkaviškio rajono savivaldybė.
13.5. Panevėžio apskritį sudaro: Biržų rajono savivaldybė, Kupiškio rajono savivaldybė, Panevėžio miesto savivaldybė, Panevėžio rajono savivaldybė, Pasvalio rajono savivaldybė ir Rokiškio rajono savivaldybė.
13.6. Šiaulių apskritį sudaro: Akmenės rajono savivaldybė, Joniškio rajono savivaldybė. Kelmės rajono savivaldybė, Pakruojo rajono savivaldybė, Radviliškio rajono savivaldybė, Šiaulių miesto savivaldybė ir Šiaulių rajono savivaldybė.
13.7. Tauragės apskritį sudaro: Jurbarko rajono savivaldybė, Pagėgių savivaldybė, Šilalės rajono savivaldybė ir Tauragės rajono savivaldybė.
13.8. Telšių apskritį sudaro: Mažeikių rajono savivaldybė, Plungės rajono savivaldybė, Rietavo savivaldybė ir Telšių rajono savivaldybė.
13.9. Utenos apskritį sudaro: Anykščių rajono savivaldybė, Ignalinos rajono savivaldybė, Molėtų rajono savivaldybė, Utenos rajono savivaldybė, Visagino savivaldybė ir Zarasų rajono savivaldybė.
14. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma:
14.1. 2025 m. – 450 000 (keturi šimtai penkiasdešimt tūkstančių) Eur, iš jų:
14.1.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 135 000 (vienas šimtas trisdešimt penki tūkstančiai) Eur, įgyvendinant projektą trijose apskrityse. Projektą įgyvendinant vienoje apskrityje didžiausia galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 45 000 (keturiasdešimt penki tūkstančiai) Eur;
14.2. 2026 m. – 450 000 (keturi šimtai penkiasdešimt tūkstančių) Eur, iš jų:
14.2.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 135 000 (vienas šimtas trisdešimt penki tūkstančiai) Eur, įgyvendinant projektą trijose apskrityse. Projektą įgyvendinant vienoje apskrityje didžiausia galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 45 000 (keturiasdešimt penki tūkstančiai) Eur;
15. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Lietuvos Respublikos teritorijoje įgyvendinamos Nuostatų 17 punkte nurodytos veiklos.
16. Jei Agentūros priimtu sprendimu nėra patvirtintas rezervinių projektų sąrašas ar visiems šiame sąraše buvusiems pareiškėjams buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos pateiktiems projektams įgyvendinti, Agentūra nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas naujų Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintų Nuostatų ir taisyklių nustatyta tvarka.
III skyrius
FINANSUOTINOS VEIKLOS, KURIOMS SKIRIAMOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOS
17. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:
17.1. individualus darbas su jaunimu, siekiant stiprinti jo gebėjimus spręsti kasdienio gyvenimo problemas ir užtikrinti kasdienius poreikius, pildant individualų jauno žmogaus praktinių įgūdžių veiklos planą (Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. A1-614 „Dėl Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašo, Mobiliojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, Atvirojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašo ir Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ priedą);
17.2. darbas su jaunimo grupėmis, siekiant asmeninių, tarpasmeninių ir profesinių kompetencijų ugdymo;
17.3. informavimo ir konsultavimo apie galimybes veikla, kuria siekiama patraukliomis formomis ir metodais informuoti ir konsultuoti neaktyvų jauną žmogų, padedant jam spręsti iškylančias problemas, sudaryti palankias sąlygas formuotis jauno žmogaus asmenybei ir jo (re)integracijai į darbo rinką ar švietimo sistemą;
17.4. individualus darbas, kuriuo siekiama, teikiant trumpalaikes konsultacijas ar tęstinę pagalbą įvairiose gyvenimo situacijose, jaunus žmones įgalinti spręsti asmenines ir socialines problemas;
17.6. palydėjimas, kuriuo siekiama padėti neaktyviam jaunam žmogui išsilaikyti švietimo sistemoje ar darbo rinkoje;
18. Projekto turinys privalo atitikti visas šias privalomas sąlygas:
18.2. pareiškėjas į PIU organizacijos veiklas numato įtraukti jaunus žmones ne trumpesniam nei 1 savaitės ir ne ilgesniam nei 12 mėnesių laikotarpiui;
18.3. projekto vykdytojai užtikrina, kad Regioniniai karjeros centrai teiks paslaugas jauniems žmonėms ne mažiau kaip 1 val. per mėnesį;
18.4. pareiškėjas sudaro galimybes ugdyti jauno žmogaus dalykines kompetencijas, reikalingas integruotis į švietimo ar darbo rinkos sistemas;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS
19. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
19.1. pareiškėjas yra juridinis asmuo, kuris priklauso Nuostatų 2.9 papunktyje nurodytų juridinių asmenų, paraiškos teikimo dieną turinčių teisę teikti paraiškas, grupei ir kurio vienas iš veiklos tikslų – atlikti darbą su jaunimu, įtvirtintas pareiškėjo steigimo dokumentuose (nuostatuose, įstatuose ir pan.) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.1 papunktį);
19.2. pareiškėjas paraiškos teikimo dieną nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.4 papunktį);
19.3. pareiškėjas paraiškos teikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.5 papunktį);
19.4. vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsniu, pareiškėjas paraiškos teikimo dieną atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus (pagal viešus Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.6 papunktį);
19.5. jei pareiškėjas veikia pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą, vykdantis asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, paraiškos teikimo dieną privalo Juridinių asmenų registre turėti žymą, patvirtinančią, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija (patvirtina paraiškoje ir (ar) deklaracijoje), taip pat patvirtinti (paraiškoje ir (ar) deklaracijoje), kad jam nėra taikomas ribojimas gauti valstybės biudžeto lėšų pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodytus kriterijus (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 8 punktą);
19.6. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą Juridinių asmenų registrui (išskyrus religines bendruomenes ir religines bendrijas) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.13 papunktį);
19.7. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, savo interneto svetainėje (jei ją turi), yra paskelbęs metinių finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos ataskaitą kartu su auditoriaus išvada (tais atvejais, kai finansinių ataskaitų auditas atliktas), taip pat metinę ataskaitą ne mažiau kaip už paskutinius 3 finansinius metus (arba visą pareiškėjo veikimo laikotarpį, jei pareiškėjo veiklos trukmė trumpesnė nei 3 metai), išskyrus fizinių asmenų asmens duomenis, kurie pagal įstatymus, reglamentuojančius fizinių asmenų asmens duomenų apsaugą, viešai neskelbiami (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.14 papunktį);
19.9. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 14 punkte nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame Nuostatų punkte numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;
19.10. įstaigoje tiesioginį darbą su jaunimu dirba bent vienas darbuotojas, kuris turi ne mažesnę nei 1 metų darbo patirtį su socialinę atskirtį patiriančiu ir (ar) mažiau galimybių turinčiu jaunimu (būtina pateikti dokumentus, nurodytus Nuostatų 35.5 papunktyje);
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI KRITERIJAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI IR (AR) KRITERIJAI
20. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
21. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, vykdantis projektą vienoje apskrityje (teritoriniame vienete) iki 2025 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2026 metams – iki 2026 m. gruodžio 31 d. privalo pasiekti:
21.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 56 punkte nustatytos sankcijos:
21.1.1. 2025 metais į projekto veiklas tiesiogiai įtraukti ne mažiau kaip 20 NEET ir MGT dalyvių iš jų MGT dalyvių skaičius negali būti didesnis nei 20 proc. skaičiuojant nuo visų dalyvių skaičiaus, iš kurių 2025 metais bent 5 turi būti įtraukti iki 2025 m. rugsėjo 30 d., o pratęsus finansavimą 2026 metais į projekto veiklas tiesiogiai įtraukti ne mažiau kaip 40 NEET ir MGT dalyvių iš jų MGT dalyvių skaičius negali būti didesnis nei 20 proc. skaičiuojant nuo visų dalyvių skaičiaus. MGT dalyvių procento apribojimas nėra taikomas viršijamai privalomo pasiekti veiklų dalyvių rodiklio daliai;
21.1.2. 2025 metais organizacijos darbuotojas, dirbantis su jaunu žmogumi praktinių įgūdžių ugdymo metu, per metus turi suteikti dalyviams ne mažiau negu 70 konsultacijų, iš kurių 30 turi būti suteikta iki 2025 m. rugsėjo 30 d., o pratęsus finansavimą 2026 metais suteikti dalyviams ne mažiau negu 80 konsultacijų;
21.1.3. 2025 metais suorganizuoti ne mažiau negu 3 tarpžinybinius susitikimus kiekvienos savivaldybės teritorijoje, iš kurių bent 2 turi būti suorganizuoti iki 2025 m. rugsėjo 30 d., o pratęsus finansavimą 2026 metais suorganizuotas ne mažiau negu 1 tarpžinybinis susitikimas kiekvienos savivaldybės teritorijoje;
21.2. šiuos kiekybinius rodiklius:
21.2.1. kasmet užtikrinti, kad ne mažiau nei 15 procentų projekto veiklose dalyvavusių jaunų žmonių integruotųsi į darbo rinką ir (arba) (re)integruotųsi į darbo rinką, ir (arba) tęstų mokymąsi pagal formaliojo švietimo programą, ir (arba) mokytųsi pagal neformaliojo profesinio mokymo programą (-as);
21.2.2. per pirmąjį dalyvavimo mėnesį dalyviui suteikti ne mažiau negu 4 darbuotojo, dirbančio su jaunu žmogumi praktinių įgūdžių ugdymo metu konsultacijų valandas;
21.3. šiuos kokybinius rodiklius:
21.3.1. sudaryti sąlygas, kad jaunas žmogus būtų motyvuojamas įsitraukti į veiklas ir ugdyti jo socialinius bei darbo rinkai reikalingus įgūdžius;
21.3.2. skatinti bendradarbiavimą tarp įstaigų, organizacijų, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įsitraukti į jau egzistuojantį tarpsektorinį arba tarpžinybinį bendradarbiavimą;
21.3.3. organizuoti komandinius susirinkimus, vykdyti intervizijas, sudaryti galimybes darbuotojams gauti individualias ar komandines supervizijas, užtikrinti jų dalyvavimą Agentūros organizuojamuose kvalifikacijos kėlimo renginiuose ir sudaryti sąlygas palankiam darbuotojų mokymuisi;
22. Jei pareiškėjas ar projekto vykdytojas įgyvendina projekto veiklas naudodamasis nuotolinio bendravimo (skaitmeninėmis) priemonėmis, jis privalo užtikrinti vaizdo ir garso kokybę bei laikytis reikalavimų, taikomų asmens duomenų tvarkymui.
23. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo bendradarbiauti su Agentūra ir SPPD, dalyvauti visuose Agentūros ir SPPD organizuojamuose su Konkursu susijusiuose renginiuose.
24. Jaunų žmonių atitikimo NEET ir MGT statusui patikrinimas ir dalyvavimo projekte metu pasiekto rezultato identifikavimas vykdomas Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka. Įgyvendindamas projektą Projekto vykdytojas įsipareigoja laikytis šios tvarkos ir bendradarbiauti su Agentūra teikiant dalyvių duomenis patikrinimui prieš įtraukiant dalyvį į projekto veiklas bei dalyviui pabaigus dalyvauti projekte.
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
26. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2026 m. – nuo 2026 m. sausio 1 d. iki 2026 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (individualiais veiklos planais, renginių, kurie skirti su jaunimu dirbantiems asmenims, dalyvavusių asmenų registracijos sąrašais, projekto viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. A1-216 „Dėl Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo įgyvendinimo“, nustatyta tvarka.
27. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
27.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):
27.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir projekto vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį). Nustatant projekto vadovo atlyginimą rekomenduojama remtis nurodomomis projekto vadovo atlyginimo reikšmėmis (https://www.manoalga.lt/atlyginimu-informacija/rinkodara-reklamavimas-viesieji-rysiai/projektu-vadovas), nustatant atlyginimą ne didesnį nei nurodytos pareigybės atlyginimo vidurkis, ir atsižvelgiant į vadovo kvalifikaciją, darbo patirtį, pareigų specifiškumą ir su tuo susijusį darbo krūvį;
27.1.2. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
27.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 17 punkte nurodytų veiklų vykdymu):
27.2.1. vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai vykdytojas (-ai) yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartį; prašoma ir skirta valstybės biudžeto lėšų suma gali sudaryti 100 procentų iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);
27.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
27.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
27.2.2.2. transporto išlaikymo (degalų, paslaugų (Lietuvos Respublikoje autobuso ar kito sausumos transporto ekonominės klasės, taip pat viešojo transporto bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
27.2.2.3. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, organizacijos biuro ir organizacinės technikos nuoma);
27.2.2.4. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos ir ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai, taip pat teisinės ar finansų konsultacinės paslaugos, teikiamos pagal paslaugų ar autorines sutartis);
27.2.2.5. komunalinių paslaugų (pareiškėjo, projekto vykdytojo patalpų, nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomų pareiškėjo, projekto vykdytojo ir skirtų projektui vykdyti, elektros, vandens, šildymo) išlaidos;
27.2.2.6. viešinimo paslaugų išlaidos (išlaidos lankstinukams gaminti, straipsniams spaudoje, reportažams žiniasklaidoje (televizijoje, radijuje, internete) pirkti);
27.2.2.7. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
27.2.2.7.1 kitos Nuostatų 27.2.2.1–27.2.2.6 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz., kanceliarinėms, ūkio prekėms, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems mokymų, grupinių užsiėmimų ir (ar) grupinių konsultacijų kavos pertraukų metu, apsaugos priemonėms (medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniam skysčiui) įsigyti, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą , įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
27.2.2.7.2. kitos Nuostatų 27.2.2.1–27.2.2.6 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
27.2.2.7.2.1. maitinimo paslaugos (maitinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (pietūs kavinėje, valgyklos teikiamos maitinimo paslaugos);
27.2.2.7.2.3. lektorių, mokymų vadovų, moderatorių, socialinių darbuotojų, kalbų specialisto paslaugos;
27.2.2.7.2.4. kitos Nuostatų 27.2.2.1–27.2.2.6 ir 27.2.2.7.2.1–27.2.2.7.2.4 papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos (pvz., mokesčiai už banko paslaugas, nuotolinių pokalbių platformos palaikymo paslauga, dalyvių PSD įmokos).
28. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
28.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, įsigijimo išlaidos;
28.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros išlaidos;
28.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai bei po 2025 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2026 metams – po 2026 m. gruodžio 31 d. Jeigu finansavimas nebuvo pratęstas, netinkamomis finansuoti taip pat pripažįstamos išlaidos, patirtos ir apmokėtos po 2025 m. gruodžio 31 d.;
28.4. išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo, kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams, skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti, investicijų projektams finansuoti;
28.5. išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;
28.6. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
29. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje https://sopas1.sppd.lt/login lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą arba pateikta į netinkamą priemonę, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 17 punktą).
30. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.
31. Paraiška turi būti pateikta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 18 punktą).
32. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti vieną paraišką 2025 metams ir vieną paraišką 2026 metams (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 19 punktą).
33. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik dvi paraiškas (t.y. vieną paraišką 2025 metams ir vieną paraišką 2026 metams) su ne daugiau kaip 3 (trimis) prioritetinėmis projekto įgyvendinimo apskritimis ir 3 (trimis) papildomomis projekto įgyvendinimo apskritimis kiekvienoje iš paraiškų. To paties pareiškėjo paraiškose nurodomos apskritys 2025 metams ir 2026 metams turi sutapti.
34. Paraiškoje pateikiama:
34.3. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;
34.10. projekto santrauka (trumpai ir glaustai aprašoma projekto esmė, keliama problema, pagrindžiama, kokios veiklos bus vykdomos nurodytai problemai spręsti);
34.11. pareiškėjo žmogiškieji ištekliai (projekto vadovas, vykdytojai) ir pajėgumas įgyvendinti projektą (kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai vykdyti numatytas veiklas) (informacija teikiama informacinėje sistemoje užpildant asmenų korteles);
34.13. projekto įgyvendinimo metu mažiau galimybių turinčio, atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriančio, NEET jaunimo įtraukimo būdų aprašymas (nurodant tikslinę grupę ir išskiriant jos pritraukimo būdus);
34.14. metodų, kurie bus taikomi dirbant su jaunais žmonėmis praktinių įgūdžių ugdymo metu, aprašymas;
34.15. informacija apie apie įstaigas, privačius asmenis ir pan., su kuriais planuojama bendradarbiauti siekiant kompleksiškai teikti paslaugas jauniems žmonėms;
34.17. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu (pvz., informacija apie projekto paslaugų teikėjus (jei yra, planuojami);
34.18. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo vieta, jos vykdytojas (-ai), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, uždaviniai, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 21 punkte;
35. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 18 punktuose) skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu bei šių, kartu su paraiška, privalomų pateikti dokumentų kopijas (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.7 papunktį):
35.1. jei paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą);
35.2. dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei patalpoms išlaikyti prašoma valstybės biudžeto lėšų (pvz., nuomos, panaudos sutarčių);
35.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimo, sutarties);
35.4. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos (Nuostatų 1 priedas);
35.5. dokumentų, pagrindžiančių vykdytojų ne mažesnę nei 1 metų darbo patirtį su socialinę atskirtį patiriančiu ir (ar) mažiau galimybių turinčiu jaunimu;
36. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, taisyklių 16 ir 17 punktuose tvarka, nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia el. būdu administruojančios įstaigos paskirtam specialistui, el. paštu sppd@sppd.lt
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
38. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.
39. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 19.1–19.11 papunkčiuose keliamų reikalavimų arba nėra pateikiama informacija ir dokumentai nurodyti Nuostatų 34 ir 35 punktuose, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.)
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
40. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
41. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) taisyklėse nustatytais atvejais gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis taisyklių 55 punktu, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Agentūros direktoriaus įsakymu vieneriems metams sudaryta komisija (toliau- komisija), kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, kuri vadovaujasi taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.
42. Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Konkursui pateikto projekto vertinimo anketą informacinėje sistemoje. Ekspertas, atsakingas už paraiškos vertinimo konsolidavimą, priima bendrą sprendimą dėl paraiškos vertinimo, užpildo informacinėje sistemoje esančios vertinimo anketos konsoliduotos išvados dalį, kurioje rekomenduoja, kurioms veikloms siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų ir (ar) kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti bei kurioms priemonėms (veikloms) ir (ar) išlaidoms skirti valstybės biudžeto lėšų, ir per informacinę sistemą gavęs kito projekto turinį vertinusio eksperto pritarimą, informaciją patvirtina informacinėje sistemoje. Jeigu vertinimus, vadovaujantis taisyklių 55-56 punktais, atlieka komisija, komisijos nariai vertinimo anketą užpildo informacinėje sistemoje.
43. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:
43.1. projekto atitiktį Nuostatų 18 punkte nurodytoms privalomosioms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip arba Ne“. Bent vienos privalomosios sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;
43.2. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka;
43.3. projekto vadovo ir vykdytojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nepakankami, 1–4 – iš dalies pakankami, 5 – pakankami;
43.4. projekto tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.5. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, projekto veiklų pagrįstumą, sprendžiant jauniems žmonėms aktualias problemas vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
43.6. projekto sąmatos pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekto numatomoms veikloms, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
43.7. darbo metodų, skirtų dirbti su NEET ir MGT jaunimu, pagrįstumą ir tinkamumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 –nepagrįsti ir netinkami, 1–9 – iš dalies pagrįsti ir tinkami, 10 – pagrįsti ir tinkami;
43.8. įstaigų, su kuriomis bendradarbiaujama, pasirinkimo pagrįstumą ir tinkamumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių), 0 – nepagrįstas ir netinkamas, 1–6 – išpagrįstas ir tinkamas, 7 – pagrįstas ir tinkamas;
43.9. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nereikšmingi, nerealūs, nepagrįsti, 1–4 – iš dalies reikšmingi, realūs, pagrįsti, 5 – reikšmingi, realūs, pagrįsti;
44. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 64 balai. Privaloma surinkti minimali balų suma – 26 balai.
45. Vienoje apskrityje finansavimas gali būti skiriamas tik 1 projektui. Projektai reitinguojami ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka (pagal prioritetines projekto įgyvendinimo apskritis). SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams, konsoliduotą ekspertų vertinimą, parengia paraiškų vertinimų suvestinę (joje nurodydama pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, dviejų paraišką vertinusių ekspertų skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame ekspertų vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą) ir ją pateikia komisijai.
46. Tuo atveju jeigu atsiranda apskričių, kuriuose nebuvo pateikta paraiškų pagal prioritetinę projekto įgyvendinimo teritoriją arba pareiškėjai neatitinka privalomos surinkti balų sumos, Komisija gali reitinguoti pareiškėjus pagal papildomas projekto įgyvendinimo apskritis.
47. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kuris paraiškos vertinimo metu, konsoliduotame ekspertų vertinime surinko daugiau balų už Nuostatų 34.5 ir 34.6 papunkčiuose numatyto išsikelto ir aprašyto projekto tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui bei pirmenybė teikiama tam projektui, kurio veiklų pagrįstumas, apimtis ir naudojami darbo metodai geriau atitinka NEET ir MGT poreikius ir (ar) numatytų laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą.
48. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, SPPD apibendrina jo siūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame ekspertų vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą ir pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir ekspertų konsoliduotame vertinime nurodytai siūlomai skirti projektams įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumai.
49. Jei komisija priima protokolinį sprendimą nepritarti ekspertų skirtų balų vidurkiui ir ekspertų konsoliduotame vertinime nurodytai siūlomai skirti projektams įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumai, protokole fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui, paraiškų vertinimas perduodamas komisijos nariams, nustatant paraiškų vertinimo terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 20 kalendorinių dienų, ir paskiriami komisijos nariai paraiškoms vertinti (nurodomas komisijos nario vardas ir pavardė). Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Projektų administravimo taisyklių 56-57 punktais bei Nuostatų 43 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais, paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 komisijos nariai ir pateikti komisijai konsoliduotą paraiškos vertinimą (joje nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, dviejų paraišką vertinusių komisijos narių skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame komisijos narių vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą).
50. Agentūra, skelbdama Konkurso laimėtojus, paskelbia nefinansuotinų ir rezervinių projektų sąrašus. Rezervinių projektų sąrašą gali sudaryti projektas (-ai), kuriam (-iems) finansuoti neužteko numatytų valstybės biudžeto lėšų. Rezervinių projektų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo sutarties per taisyklių VIII skyriuje nurodytą terminą, pasirašyta sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, pareiškėjas per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, Konkurso laimėtojui skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintoms projektams esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
54. Agentūra turi teisę tikrinti ar projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, laikosi Nuostatų, taisyklių ir Sutartyje numatytų reikalavimų ir įsipareigojimų.
55. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., o projekto finansavimą pratęsus 2026 metams – ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d. ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, taip pat jei projektui įgyvendinti skirta mažiau nei 30 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų – pasibaigus metams, iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., ir jei projektui skirta 30 tūkst. eurų ar daugiau valstybės biudžeto lėšų – pirmajam pusmečiui pasibaigus, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų veiklų įvykdymo ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
55.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (ataskaitiniais kalendoriniais metais teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus);
55.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (ataskaitiniais kalendoriniais metais teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus);
55.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus);
55.4. veiklų įvykdymo ataskaita (jei projektui įgyvendinti skirta mažiau nei 30 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų –pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., ir jei projektui įgyvendinti skirta 30 tūkst. eurų ar daugiau valstybės biudžeto lėšų – teikiama pirmajam ataskaitiniam pusmečiui pasibaigus iki einamųjų metų liepos 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:
55.5. informacija apie projekto metu įgyvendintas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis);
55.6. informacija apie Nuostatų 21 punkte ir jo papunkčiuose išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;
56. Jei projekto vykdytojas netinkamai įgyvendina projektą ar nevykdo projekto veiklų, išskyrus atvejus, kai projekto veiklos negali būti vykdomos dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, nesilaiko Nuostatų 21.1 papunktyje nustatytų esminių kiekybinių rodiklių ir (ar) jų nepasiekia, išskyrus atvejus, kai esminiai kiekybiniai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:
56.1. jei projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17 punkte numatytas veiklas, 2025 m. nepasiekė vieno iš Nuostatų 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, o pratęsus finansavimą 2026 m. vieno iš Nuostatų 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 33 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
56.2. jei projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17 punkte numatytas veiklas, 2025 m. nepasiekė dviejų iš Nuostatų 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, o pratęsus finansavimą 2026 m. dviejų iš Nuostatų 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 66 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
56.3. jei projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17 punkte numatytas veiklas, 2025 m. nepasiekė trijų iš Nuostatų 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, o pratęsus finansavimą 2026 m. trijų iš Nuostatų 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.
XII SKYRIUS
TĘSTINIS PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
57. Tinkamai įgyvendinus projektą 2025 metais, valstybės biudžeto lėšų skyrimas projektui gali būti pratęstas 2026 metams, bet ne ilgiau kaip iki kitų metų gruodžio 31 d. tomis pačiomis Nuostatuose ir sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus valstybės biudžeto lėšų skyrimą projektui, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2026 m. sausio 1 d. iki pratęsus valstybės biudžeto lėšų skyrimą projektui sudarytoje sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d. Sutartyje arba papildomame susitarime dėl jau sudarytos sutarties pakeitimo turi būti nustatyta, kad sutartis įsigalioja nuo einamųjų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 25 d., jei projekto vykdytojas pasiekė visus esminių rodiklių ir (ar) projekto įgyvendinimo rodiklius, numatytus pasiekti iki konkurso nuostatuose nurodytos ataskaitinių kalendorinių metų datos, arba visus tiems ataskaitiniams kalendoriniams metams suplanuotus projekto įgyvendinimo rodiklius, numatytus pasiekti iki ataskaitinių kalendorinių metų gruodžio 31 d. Sutarties turiniui taikomos Taisyklių IX skyriaus nuostatos.
58. Jei sutartis dėl finansavimo pratęsimo 2026 metams nepasirašoma arba nutraukiama, išlaidos, projekto vykdytojo patirtos ar apmokėtos vykdant projekto veiklas 2026 metais, nekompensuojamos.
59. Prašydamas pratęsti valstybės biudžeto lėšų skyrimą projektui, projekto vykdytojas iki 2025 m. lapkričio 3 d. informacinės sistemos priemonėmis pateikia:
59.1. jo vadovo kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą prašymą pratęsti valstybės biudžeto lėšų skyrimą projektui 2026 metams (Nuostatų 2 priedas), taip pat joje nurodant informaciją apie esminių rodiklių pasiekimą iki 2025 m. rugsėjo 30 d.
XIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
61. Projekto stebėsenos laikotarpis – 2 metai nuo projekto vykdymo pabaigos arba nuo Sutarties nutraukimo dienos.
62. Agentūros direktoriaus sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, taip pat Agentūrai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.
63. Agentūros veiksmai ir neveikimas, komisijos sprendimai, SPPD sprendimai, Agentūros direktoriaus sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
64. Agentūra ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (arba) valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytų klaidingų duomenų kontaktams (korespondencijos adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.
65. Agentūra savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.
66. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
67. Ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti Agentūrą ir SPPD, pareiškėjus, projekto vykdytojus dėl projektų įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo.
68. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679 ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, nuostatomis.