LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL SUBSIDIJŲ, KURIOMIS SIEKIAMA SKATINTI ĮMONES KURTI IR DIEGTI GYNYBOS INOVACIJAS, SKYRIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. gegužės 22 d. Nr. 4-286
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymo 11 straipsnio 2 dalies 6 punktu ir 14 straipsniu ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 9.18 ir 9.20 papunkčius,
tvirtinu Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmones kurti ir diegti gynybos inovacijas, skyrimo ir administravimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
ekonomikos ir inovacijų ministro
2024 m. gegužės 22 d.
įsakymu Nr. 4-286
SUBSIDIJŲ, KURIOMIS SIEKIAMA SKATINTI ĮMONES KURTI IR DIEGTI GYNYBOS INOVACIJAS, SKYRIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmones kurti ir diegti gynybos inovacijas, skyrimo ir administravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kvietimo teikti dokumentus, parengtus pagal Aprašo reikalavimus ir Aprašo 1 priede pateiktą paraiškos gauti subsidiją formą (toliau – paraiška), skelbimo ir organizavimo tvarką, reikalavimus pareiškėjams ir projektams, paraiškų teikimo ir vertinimo sąlygas ir reikalavimus, kuriuos atitinkantys privatūs juridiniai asmenys gali kreiptis dėl negrąžinamosios subsidijos (toliau – subsidija) gavimo, subsidijos skyrimo ir administravimo tvarką.
2. Aprašas parengtas atsižvelgiant į:
2.1. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais (toliau – de minimis reglamentas);
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Brandusis inovatorius – Lietuvos juridinių asmenų registre registruota įmonė, galinti suteikti mokslinių tyrimų ir (arba) eksperimentinės plėtros ir (arba) inovacijų (toliau – MTEPI) paslaugą ir iki kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos vykdanti veiklą ilgiau kaip 3 metus, kurios veiklos pajamos per 3 paskutinius finansinius metus iki kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos yra ne mažesnės kaip 300 000,00 (trys šimtai tūkstančių) eurų (sumuojamos 3 paskutinių finansinių metų veiklos pajamos), o išlaidos MTEPI sudaro ne mažiau kaip 100 000,00 (vieną šimtą tūkstančių) eurų per paskutinius 3 finansinius metus (sumuojamos 3 paskutinių finansinių metų išlaidos MTEPI).
3.2. Gynybos inovacinis čekis – projekto vykdytojui kompensuojama remiamos veiklos tinkamų finansuoti išlaidų suma.
3.3. Fiksuotoji projekto išlaidų suma (toliau – fiksuotoji suma) – iš anksto nustatyta bendra projekto ar jo dalies išlaidų suma, taikoma apskaičiuojant tinkamas finansuoti projekto išlaidas ir jas apmokant remiantis pateiktais dokumentais, įrodančiais projekto veiklos vykdymą ir (arba) pasiektą rezultatą, kai projekto vykdytojas neteikia išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų.
3.4. Pareiškėjas – privatus juridinis asmuo, atitinkantis labai mažos, mažos ar vidutinės įmonės statusą, kaip jis suprantamas pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, ir kuris atitinka Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytus kriterijus.
3.5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos de minimis reglamente, Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme, Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“, Bendrajame bendrosios išimties reglamente ir 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrajame duomenų apsaugos reglamente) (toliau – Reglamentas), Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.
4. Pagal Aprašą skiriamos subsidijos tikslas – skatinti įmones, kuriančias ir diegiančias gynybos inovacijas, bendradarbiauti su įmonėmis, brandžiaisiais inovatoriais ar Lietuvos mokslo ir studijų institucijomis (toliau – MSI) mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų srityje, kuriant ir vystant produktus, technologijas ar paslaugas, reikalingus gynybos reikmėms.
II SKYRIUS
KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS SKELBIMO IR ORGANIZAVIMO TVARKA
6. Pagal Aprašą iš valstybės biudžeto lėšų skiriamos subsidijos, kurių bendra suma einamiesiems metams yra nustatoma Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos (toliau – Ministerija) kanclerio tvirtinamoje Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro valdymo sričių atitinkamų metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu, Ekonomikos konkurencingumo didinimo programos 05-001-01-05 (P) uždavinio „Skatinti pažangiųjų technologijų ir inovacijų kūrimą, diegimą ir sklaidą“ 05-001-01-05-08 (TP) priemonės „Organizuoti inovacijų skatinimo veiklą“ detaliojoje sąmatoje (toliau – detalioji sąmata) veiklos „Skatinti gynybos inovacijas“ poveiklės „Teikti finansinę paramą įmonėms kuriančioms ir diegiančioms gynybos inovacijas“ daliai, skirtai įmonėms bendradarbiauti su kitomis įmonėmis ir MSI MTEPI srityje, kuriant ir vystant produktus, technologijas ar paslaugas, reikalingus gynybos reikmėms (toliau – patvirtinti asignavimai).
7. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija. Skiriama subsidija yra de minimis pagalba, teikiama laikantis de minimis reglamento nuostatų. Vieno kvietimo teikti paraiškas metu vienam pareiškėjui, atitinkančiam Aprašo II skyriuje nurodytus reikalavimus ir pateikusiam viešajai įstaigai Inovacijų agentūrai (toliau – Agentūra) paraišką kartu su Aprašo 18, 19, 20 ir 21 punktuose nurodytais dokumentais, finansavimas gali būti skirtas vieną kartą.
8. Didžiausia galima vienam projektui skirti subsidijos suma – iki 80 procentų tinkamų finansuoti išlaidų ir ne daugiau kaip 30 000 Eur įgyvendinant Aprašo 5 punkte numatytą veiklą. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.
9. Vadovaujantis de minimis reglamento 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma negali viršyti 300 000 Eur per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Šios ribos taikomos nepriklausomai nuo de minimis pagalbos formos arba siekiamų tikslų ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės skirta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Europos Sąjungos kilmės ištekliais. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje.
10. Kvietimas teikti paraiškas dėl gynybos inovacinio čekio įmonėms MTEPI paslaugoms įsigyti skelbiamas Agentūros interneto svetainėje www.inovacijuagentura.lt (toliau – kvietimas).
11. Kvietime teikti paraiškas dėl gynybos inovacinio čekio įmonėms MTEPI paslaugoms įsigyti, be kitos informacijos, privalo būti nurodyta:
11.1. kvietimo galiojimo laikas, kuris negali būti trumpesnis kaip 30 dienų nuo kvietimo paskelbimo dienos;
11.2. tiksli bendra kvietimui skirta suma, kurią planuojama paskirstyti einamaisiais metais ir kuri negali būti didesnė už detaliojoje sąmatoje, nurodytoje Aprašo 6 punkte, patvirtintus asignavimus. Jeigu teigiamai įvertinus paraiškas prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui skirta lėšų suma, Ministerija gali priimti sprendimą dėl skiriamos subsidijos bendros sumos padidinimo;
12. Kvietimai neskelbiami, jeigu einamųjų metų detaliojoje sąmatoje, nurodytoje Aprašo 6 punkte, veiklos „Skatinti gynybos inovacijas“ poveiklės „Teikti finansinę paramą įmonėms kuriančioms ir diegiančioms gynybos inovacijas“ daliai, skirtai skatinti įmones vykdyti gynybos inovacijų veiklą, kurti ir diegti į rinką gynybos inovacijas, asignavimai nepatvirtinti.
14. Aprašo 5 punkte nurodyta veikla gali būti finansuojama vienu iš šių būdų:
14.1. kompensavimo su avansu – kai pareiškėjas prašo avansu apmokėti Aprašo 43 punkte nurodytas tinkamas finansuoti išlaidas, skirtas Aprašo 5 punkte nurodytai veiklai vykdyti, Ministerijos sprendimu gali būti skirtas iki 30 procentų avansas nuo skiriamos finansavimo lėšų sumos, o likusi tinkamų finansuoti išlaidų dalis kompensuojama pateikus Aprašo 69 punkte nurodytus dokumentus, įrodančius projekto rezultato pasiekimą. Fiksuotoji suma neišmokama ir išmokėtas avansas susigrąžinamas, jeigu projekto vykdytojas projekto rezultatų nepasiekė arba pasiekė iš dalies;
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
15. Pagal Aprašą dėl gynybos inovacinio čekio, skirto MTEPI paslaugoms įsigyti, gali kreiptis pareiškėjas, atitinkantis šiuos reikalavimus:
15.1. Pareiškėjas yra privatus juridinis asmuo, atitinkantis Aprašo 3.4 papunkčio nuostatas, siekiantis gauti finansavimą pagal Aprašo nuostatas ir atsakingas už Paraiškoje numatytos veiklos įgyvendinimą ir rezultatų pasiekimą.
15.2. Pareiškėjas vykdo aktyvią ekonominę veiklą, t. y. pareiškėjo metinė apyvarta per paskutinius finansinius metus (iki paraiškos pateikimo) yra ne mažesnė kaip 1 000 Eur. Jei įmonė veikia trumpiau nei vienus metus, pareiškėjo apyvarta turi būti ne mažesnė kaip 1 000 Eur nuo įsteigimo iki paraiškos pateikimo dienos.
15.3. Pareiškėjas yra įvykdęs įsipareigojimus, susijusius su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (toliau – įsipareigojimai). Ši nuostata netaikoma, jei pareiškėjas yra įsipareigojęs sumokėti mokesčius, įskaitant socialinio draudimo įmokas, ir dėl to yra laikomas įvykdžiusiu įsipareigojimus, o pareiškėjo įsiskolinimo suma neviršija 50 Eur.
15.4. Pareiškėjas galutiniu teismo sprendimu ar galutiniu administraciniu sprendimu nėra pripažintas neatliekančiu pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus.
15.5. Pareiškėjas yra pateikęs Juridinių asmenų registrui metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip tai nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (sąlyga netaikoma, jei pareiškėjas veiklą vykdo trumpiau nei vienus metus).
15.6. Pareiškėjas turi teisę gauti de minimis pagalbą. Paraiškos vertinimo metu patikrinama pareiškėjo teisė gauti de minimis pagalbą, remiantis de minimis reglamentu.
16. Subsidija gali būti skiriama pareiškėjams visose srityse, išskyrus de minimis reglamento 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius.
17. Pagal Aprašą subsidija nėra skiriama pareiškėjui, kuris atitinka nors vieną iš šių sąlygų:
17.1. Pareiškėjui taikomas neįvykdytas vykdomasis raštas išieškoti lėšas po ankstesnio Europos Komisijos sprendimo, kuriuo pagalba pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.
17.2. Pareiškėjui pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu, arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje www.migracija.lt.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ teikimo TVARKA
18. Pareiškėjas, siekdamas gauti gynybos inovacinį čekį projekto įgyvendinimui, kvietime nustatytu laikotarpiu Agentūrai elektroniniu paštu, nurodytu kvietime, pateikia užpildytą paraišką pagal Aprašo 1 priede nustatytą formą.
19. Kartu su teikiama paraiška pareiškėjas Agentūrai pateikia ir šiuos paraiškos priedus:
19.1. pareiškėjo Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“;
19.2. „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Ministerijos parengtą rekomenduojamą formą pagal de minimis reglamentą ir paskelbtą Ministerijos svetainėje https://eimin.lrv.lt/media/viesa/saugykla/2024/3/tfVTKvIVf9E.docx;
19.3. paslaugos teikėjo komercinį pasiūlymą dėl MTEPI paslaugos suteikimo, kuriame pateikiamas išsamus projekto metu planuojamų įsigyti paslaugų aprašymas ir specifikacijos reikalavimai, turintys įtakos paslaugų teikimo mastui, pobūdžiui ir kainai;
20. Paraiška ir Aprašo 18 ir 19 punktuose nurodyti dokumentai (išskyrus trečiųjų šalių dokumentus) turi būti pasirašyti pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu arba elektroninių ryšių priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą. Jeigu dokumentus pasirašo ne pareiškėjo vadovas, o jo įgaliotas asmuo, kartu su paraiška turi būti pateiktas įgaliojimas.
21. Paraiška pildoma lietuvių kalba. Pareiškėjas paraišką teikia savarankiškai ir gali pateikti tik vieną paraišką dėl vieno įmonės vystomo produkto vienam kvietimui.
22. Jeigu pareiškėjas, pateikęs paraišką, pastebėjo, kad nurodė neteisingą ir (ar) ne visą informaciją (duomenis) arba paraiškoje nurodyta informacija (duomenys) pasikeitė, jis paraišką gali patikslinti ir pateikti naują paraišką gauti subsidiją. Paraiška gali būti tikslinama iki kvietimo galiojimo pabaigos. Jeigu paraiška tikslinama, paraiškos pateikimo Agentūrai data yra laikoma paskutinės patikslintos paraiškos pateikimo data.
23. Pareiškėjui pateikus daugiau kaip vieną paraišką dėl Aprašo 5 punkte nurodytos veiklos, Agentūra vertina paskutinę pareiškėjo pateiktą paraišką. Visos iki jos to paties pareiškėjo pateiktos paraiškos nėra vertinamos ir yra atmetamos.
24. Agentūra neatsako už ne laiku pateiktas paraiškas ar kitus nenumatytus atvejus, dėl kurių paraiškos nebuvo gautos, gautos praleidus paraiškų teikimo terminą ar pareiškėjui susidūrus su kitais paraiškos pateikimo trukdžiais. Kitu laiku, nei nurodyta kvietime, ir (ar) kitu būdu gautos paraiškos nebus priimamos vertinti ir nebus vertinamos.
25. Agentūra gautą paraišką užregistruoja ir paraiškai suteikia unikalų paraiškos kodą (toliau – paraiškos kodas).
26. Pareiškėjui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo paraiškos Agentūroje gavimo dienos paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu išsiunčiamas paraiškos gavimo ir registravimo patvirtinimas, kuriame nurodomas paraiškos kodas ir paraiškos gavimo data bei tikslus laikas: paraiškos gavimo diena, valanda ir minutė.
27. Informacija apie gautas ir užregistruotas paraiškas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kvietimo galiojimo pabaigos skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.inovacijuagentura.lt. Skelbiamoje informacijoje nurodomi šie duomenys: įmonės pavadinimas, paraiškos kodas, prašomo skirti finansavimo suma, bendras pagal kvietimą gautų ir užregistruotų paraiškų skaičius ir bendra pagal pateiktas paraiškas prašoma skirti finansavimo suma.
V SKYRIUS
REIKALAVIMAI, KELIAMI PROJEKTAMS
29. Projekto aprašyme turi būti:
29.3. aprašyta vystomo produkto, paslaugos ar technologijos atitiktis Aprašo 2 priedo 2.1 papunktyje nustatytiems gynybos inovacijų prioritetams;
29.4. pagrįsta, kad pareiškėjas jau yra nustatęs esminius parametrus produktui, paslaugai ar technologijai kurti arba juos išvystęs iki minimalios inovatyvaus produkto versijos ar maketo;
30. Projekto veiklos gali būti pradėtos vykdyti ne anksčiau nei paskelbtas kvietimas, bet ne vėliau kaip per 14 dienų nuo sutarties dėl subsidijos skyrimo sudarymo dienos. Projekto veiklos turi būti baigtos per kvietime teikti paraiškas nurodytą projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį ir ne vėliau nei nurodyta Aprašo 69 punkte. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda atitenka Lietuvos Respublikai.
32. Projekte numatomas pasiekti pagrindinis rezultatas „Įmonių, įsigijusių MTEPI paslaugas, skaičius“.
33. Didžiausia galima projekto vertė nėra ribojama. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne, nei reikalaujama, lėšų suma.
34. Projektas negali būti finansuotas ar finansuojamas iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, taip pat kurioms sumokėti skyrus finansavimą jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) už jas būtų sumokėta daugiau nei vieną kartą. Agentūra, vertindama pateiktas paraiškas, turi užtikrinti, kad bus išvengta dvigubo finansavimo.
VI SKYRIUS
Bendrieji finansavimo REIKALAVIMAI
35. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas Bendrajame bendrosios išimties reglamente arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.
36. Įgyvendinant projekto veiklas tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos taikant fiksuotąsias sumas, kurios nustatomos kiekvienam projektui atskirai pagal paraiškos vertinimo metu pareiškėjo pateiktą informaciją apie planuojamas patirti išlaidas, kurios būtinos projektui įgyvendinti.
37. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų fiksuotoji suma nustatoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu, vadovaujantis Aprašo 19.3 papunktyje nurodytais pareiškėjo pateiktais duomenimis, kurie turi būti patikimi ir gali būti patikrinami.
38. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų fiksuotoji suma nustatoma įvertinus pateiktą MTEPI paslaugos teikėjo pasiūlymą, atitinkantį rinkos kainas. Kilus klausimų, prašoma papildomų dokumentų, reikalingų prašomai finansavimo sumai pagrįsti.
39. Pareiškėjas planuoja tik tas veiklas, žmogiškuosius išteklius ir paslaugų pirkimus, kurie reikalingi projekto rezultatui pasiekti.
40. Projekto vykdytojas negali prašyti kompensuoti pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) iš lėšų, skirtų projektui finansuoti, jeigu, remiantis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymu, projekto vykdytojo sumokėtas PVM gali būti traukiamas į PVM atskaitą ir susigrąžintas iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir (ar) gali būti susigrąžintas kitais būdais (remiantis kitais galiojančiais teisės aktais, pasirašytomis sutartimis). Projekto vykdytojas įsipareigoja neprašyti kompensuoti PVM iš lėšų, skirtų projektui finansuoti, nuo to momento, kai įgyja teisę susigrąžinti PVM bet kokiais kitais būdais. Minėta nuostata galioja ir tuo atveju, kai projekto vykdytojas turėjo ar įgijo teisę susigrąžinti PVM, nepaisant grąžinimo būdų, tačiau savo teise dėl nežinojimo ar kitų priežasčių nepasinaudojo. Projekto vykdytojas, kuris du kartus susigrąžino PVM, privalo grąžinti į Lietuvos Respublikos biudžetą PVM permoką.
41. Projekto vykdytojas negali PVM traukti į atskaitą, taip pat negali kitaip susigrąžinti to PVM, kuris jau buvo kompensuotas iš lėšų, skirtų projektui finansuoti. Jei projekto vykdytojas, pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, įgyja teisę susigrąžinti PVM (nepaisant grąžinimo būdų) (pavyzdžiui, tapo PVM mokėtoju ir įgijo teisę PVM traukti į atskaitą), kuris jau buvo kompensuotas iš lėšų, skirtų projektui finansuoti, tai tokiu atveju projekto vykdytojas įsipareigoja šia teise nepasinaudoti.
VII SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
42. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti:
42.1. būtinos projekto veikloms įvykdyti, nustatytos paraiškos vertinimo metu ir nurodytos finansavimo sutartyje;
42.2. patirtos išimtinai projekto tikslams ir rezultatams pasiekti, laikantis ekonomiškumo, našumo ir efektyvumo principų;
42.3. patirtos projekto įgyvendinimo metu, t. y. patirtos ne anksčiau, nei nurodyta Aprašo 30 punkte ir finansavimo sutartyje, kurioje nustatytas projekto pradžios ir pabaigos laikas;
42.4. faktiškai patirtos ir užregistruotos projekto vykdytojo apskaitos dokumentuose ir nustatomos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais, atitinkančiais finansinę apskaitą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus, arba lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais, taip pat turi būti užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas.
43. Tinkamos finansuoti išlaidos – MTEPI paslaugų įsigijimo iš MSI ar brandžiojo inovatoriaus išlaidos, reikalingos kurti ar vystyti įmonės MTEPI produktą, atitinkantį gynybos inovacijų prioritetus.
44. Netinkamos finansuoti išlaidos:
44.1. nenumatytos projekte, nesusijusios su finansuojama veikla ir neišvardytos Aprašo 42 ir 43 punktuose;
44.3. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti finansinių sandorių kaštai;
44.5. pirkimo ir (arba) importo PVM, kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS, SUBSIDIJOS SKYRIMAS IR IŠMOKĖJIMAS
46. Agentūra gautas paraiškas įvertina per 30 kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti paraiškas galiojimo pabaigos. Nustatytas paraiškos tikslinimo laikotarpis į šį terminą neįskaičiuojamas.
47. Vertinant paraiškas, atliekamas pirminis paraiškos vertinimas ir projekto tinkamumo finansuoti vertinimas (Aprašo 2 priedas). Atsižvelgiant į gautų paraiškų kiekį ir apimtį, visų pirma gali būti atliekamas projekto tinkamumo finansuoti vertinimas.
48. Pirminio paraiškos vertinimo metu tikrinama, ar:
48.2. paraiška atitinka Aprašo 1 priede nustatytą formą, ar paraiškoje pateikta visa prašoma informacija ir duomenys ir (ar) pateikti visi Aprašo 19 punkte nurodyti paraiškos priedai;
48.3. paraiška pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu arba kitomis elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą;
48.6. veiklos įgyvendinimo laikotarpis atitinka kvietime teikti paraiškas nurodytą projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį;
48.7. išlaidos, nurodytos paraiškoje ir pridedamuose dokumentuose, atitinka Aprašo 42 ir 43 punktuose nurodytus reikalavimus;
49. Jeigu Agentūra, atlikdama pirminį paraiškos vertinimą, nustato, kad pateikta paraiška nepasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu arba kitomis elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, paraiškoje pateikta ne visa prašoma informacija, duomenys ir (ar) dokumentai arba vertinimui atlikti nepakanka pagal Aprašo 18 ir 19 punktuose pateiktų dokumentų ar jie pridėti ne visi, Agentūra prašo pareiškėjo patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją ir (ar) pateikti trūkstamą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus per Agentūros nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 ir ilgesnis kaip 5 darbo dienos nuo tokio Agentūros prašymo gavimo dienos, per kurį pareiškėjas privalo papildyti ir (ar) patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją, duomenis ir (ar) pateikti papildomus dokumentus, išskyrus atvejus, kai trūkstamą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus galima patikrinti viešuose Lietuvos Respublikos registruose ir valstybės informacinėse sistemose. Laikotarpis, nustatytas paraiškai tikslinti, į Aprašo 46 punkte nurodytą terminą neįskaičiuojamas.
50. Trūkstama informacija, duomenys ir (arba) dokumentai pateikiami ta apimtimi, kuri yra nurodoma Agentūros prašyme, iš esmės nekeičiant jau pateiktų paraiškos duomenų ir (arba) dokumentų turinio. Jei pareiškėjas paraišką pateikė ne Aprašo 18 punkte nustatytu laiku ir (ar) būdu arba per Agentūros nustatytą terminą neištaiso paraiškos trūkumų, nepateikia trūkstamos informacijos, duomenų ir (ar) dokumentų, nepapildo ir (ar) nepatikslina paraiškoje ar kartu su paraiška pateiktuose dokumentuose nurodytos informacijos, duomenų ir (arba) dokumentų, pateikia patikslintą paraišką, kuri yra analogiška prieš tai pateiktai paraiškai arba kurioje nėra ištaisyti paraiškos trūkumai ir (arba) ištaisyti ne visi trūkumai, paraiška atmetama.
51. Susirašinėjimas su pareiškėjais vyksta elektroniniu paštu. Laikoma, kad pareiškėjas informaciją iš Agentūros gavo elektroninio laiško išsiuntimo dieną, jei informacija elektroniniu paštu išsiųsta Agentūros darbo laiku (darbo dienomis nuo 8.00 val. iki 17.00 val.), arba kitą dieną po elektroninio laiško išsiuntimo dienos, jei informacija elektroniniu paštu išsiųsta po Agentūros darbo valandų. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepatikslinus informacijos, duomenų ir (ar) nepateikus trūkstamų dokumentų, paraiška atmetama dėl informacijos, duomenų ir (ar) dokumentų nepateikimo. Apie paraiškos atmetimą Agentūra informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos – išsiunčia jam informacinį pranešimą paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu.
52. Baigusi pirminį paraiškų vertinimą Agentūra, vadovaudamasi Aprašo 2 priede nustatytais projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijais, atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą. Kiekviena paraiška įvertinama jai skiriant balų. Vertinant paraiškas, esant poreikiui, gali būti pasitelkiami išorės ekspertai.
53. Didžiausia galima surinkti paraiškos balų suma įgyvendinant Aprašo 5 punkte nurodytą veiklą yra 33, o minimali balų suma – 8. Atliekant projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, už kriterijų „2.2. Produkto, paslaugos arba technologijos inovatyvumas“ vykdant Aprašo 5 punkte nurodytą veiklą, pagal vertinimo skalę skyrus 0 balų, paraiška atmetama.
54. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, taip pat kai buvo gauta paraiškų, kurių suma didesnė nei kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma), vertinimo terminas gali būti pratęstas Agentūros sprendimu, bet ne ilgiau kaip 20 darbo dienų. Agentūra ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškų vertinimo termino pratęsimo priėmimo dienos apie tai paskelbia pranešimą Agentūros interneto svetainėje www.inovacijuagentura.lt.
55. Baigus paraiškų projekto tinkamumo finansuoti vertinimą ir nustačius projekto tinkamų finansuoti išlaidų fiksuotąsias sumas, Agentūra ne vėliau kaip per 2 darbo dienas paraiškas reitinguoja pagal balus (mažėjimo tvarka). Jeigu paraiškų reitingavimo metu nustatoma, kad pareiškėjų pateiktos paraiškos surinko vienodą balų sumą, vienodą balų sumą surinkusios paraiškos reitinguojamos pagal anksčiausią paraiškų pateikimo datą ir laiką. Reitinguodama paraiškas Agentūra parengia:
56.1. potencialiai tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašą, kuriame nurodo:
56.2. rezervinį pareiškėjų sąrašą, į kurį įtraukiamos visos sureitinguotos paraiškos, kurioms finansuoti nepakako Aprašo 6 punkte ir kvietime nurodyto finansavimo. Rezervinis pareiškėjų sąrašas rengiamas tik tuo atveju, jei pagal įvertintas paraiškas tinkamų finansuoti paraiškų prašoma skirti finansavimo suma yra didesnė nei kvietime teikti paraiškas nurodytas finansavimas. Tuo atveju, jei rengiamas rezervinis pareiškėjų sąrašas, jame nurodoma:
57. Agentūra gali siūlyti skirti mažesnį, nei prašoma paraiškoje, finansavimą, jei įvertinusi paraišką nustato, kad dalis prašomų finansuoti išlaidų yra netinkamos finansuoti.
58. Agentūrai projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustačius, kad pareiškėjas ir (ar) paraiška yra netinkami finansuoti, ji apie paraiškos atmetimą pareiškėją informuoja elektroniniu paštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo, nurodyto 60 punkte, priėmimo dienos.
IX SKYRIUS
Sprendimų skirti finansavimą PRIĖMIMAS
60. Sprendimą dėl finansavimo skyrimo, atsisakymo skirti finansavimą ar įtraukimo į rezervinį pareiškėjų sąrašą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Aprašo 59 punkte nurodytų sąrašų gavimo dienos priima ekonomikos ir inovacijų ministras. Sprendimas dėl finansavimo skyrimo, atsisakymo skirti finansavimą ar įtraukimo į rezervinį pareiškėjų sąrašą įforminamas ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu.
61. Į ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimą dėl finansavimo skyrimo, atsisakymo skirti finansavimą ir (ar) įtraukimo į rezervinį pareiškėjų sąrašą įtraukiama:
61.1. informacija apie teisinį ir faktinį pagrindą skirti finansavimą, atsisakyti skirti finansavimą arba įtraukti į rezervinį pareiškėjų sąrašą;
61.2. pareiškėjų, kuriems skiriamas finansavimas, sąrašas, kuriame nurodomas pareiškėjo pavadinimas, juridinio asmens kodas, pateiktos paraiškos kodas, kiekvienam pareiškėjui skiriamo finansavimo dydis;
61.3. informacija apie pareiškėjus, įtraukiamus į rezervinį pareiškėjų sąrašą (nurodomas pareiškėjo pavadinimas, juridinio asmens kodas, pateiktos paraiškos kodas, kiekvienam pareiškėjui galimo skirti finansavimo dydis);
61.4. pareiškėjų, kuriems atsisakyta skirti finansavimą, sąrašas, kuriame nurodomas pareiškėjo pavadinimas, juridinio asmens kodas, pateiktos paraiškos kodas, atsisakymo skirti finansavimą pagrindas;
62. Ekonomikos ir inovacijų ministrui priėmus sprendimą skirti finansavimą, atsisakyti skirti finansavimą, įtraukti į rezervinį pareiškėjų sąrašą arba panaikinti sprendimą dėl finansavimo skyrimo, informacija apie priimtą sprendimą nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimo priėmimo dienos, raštu pateikiama Agentūrai. Agentūra nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos, apie ekonomikos ir inovacijų ministro priimtą sprendimą dėl finansavimo skyrimo, atsisakymo skirti finansavimą, įtraukimo į rezervinį pareiškėjų sąrašą arba finansavimo skyrimo panaikinimo paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją ir pateikia su pareiškėju susijusią šiame punkte nurodytą informaciją.
63. Agentūra per 5 darbo dienas nuo Aprašo 60 punkte nurodyto sprendimo dėl finansavimo skyrimo priėmimo parengia ir paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu pareiškėjui pateikia finansavimo sutarties, kuri sudaroma tarp Agentūros ir pareiškėjo, projektą. Suderinusi šį projektą, Agentūra per 3 darbo dienas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba kitomis elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, pasirašo finansavimo sutartį ir išsiunčia ją pareiškėjui. Pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo finansavimo sutarties gavimo dienos kvalifikuotu elektroniniu parašu arba kitomis elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, pasirašo finansavimo sutartį ir elektroninėmis priemonėmis persiunčia ją Agentūrai kvietime teikti paraiškas nurodytu elektroninio pašto adresu.
64. Agentūra per 5 darbo dienas nuo Aprašo 60 punkte nurodyto sprendimo dėl finansavimo skyrimo priėmimo dienos registruoja skirtą finansavimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.
65. Pareiškėjui Aprašo 63 punkte nurodytu terminu nepateikus kvalifikuotu elektroniniu parašu arba kitomis elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, pasirašytos finansavimo sutarties, Agentūra apie tai ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo šio termino pabaigos informuoja Ministeriją. Ministerija ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo informacijos iš Agentūros gavimo dienos priima sprendimą dėl finansavimo skyrimo panaikinimo, kuris įforminamas ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu, ir apie priimtą sprendimą nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, raštu informuoja Agentūrą. Agentūra nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo informacijos apie šį sprendimą gavimo dienos, elektroniniu paštu, nurodytu paraiškoje, informuoja pareiškėją ir pateikia informaciją apie tokio sprendimo apskundimo tvarką, terminus, taip pat kitą Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje nurodytą informaciją.
X SKYRIUS
FINANSAVIMAS IR ATSISKAITYMAI
66. Agentūra perveda projekto vykdytojui lėšas finansavimo sutartyje nustatyta tvarka, sąlygomis ir periodiškumu.
67. Lėšos gali būti pervedamos Aprašo 14 punkte nustatytais būdais. Pasirašius finansavimo sutartį ir nustačius, kad projekto vykdytojui yra skirtas avansas, Agentūra projekto vykdytojui per 20 darbo dienų nuo finansavimo sutarties pasirašymo perveda iki 30 procentų tinkamų finansuoti išlaidų sumos avansą.
68. Avansu gautos ir nepanaudotos lėšos įgyvendinant projektą Agentūrai turi būti grąžinamos finansavimo sutartyje nustatyta tvarka ir sąlygomis, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 10 d.
69. Per 10 kalendorinių dienų nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, kuri numatyta finansavimo sutartyje, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 10 d., projekto vykdytojas turi pateikti Agentūrai pasirašytą MTEPI paslaugų perdavimo–priėmimo aktą ir kartu su juo pateikiami pasiektą rezultatą įrodantys dokumentai (nuotraukos, bandymų protokolai (kopijos) arba kita dokumentacija).
70. Jei projekto vykdytojas Aprašo 69 punkte nurodytu terminu nepateikia Aprašo 69 punkte nurodytų dokumentų, Agentūra apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir nustato šių dokumentų pateikimo terminą. Jeigu projekto vykdytojas be pateisinamos priežasties ir per Agentūros rašte nustatytą terminą nepateikia prašomų dokumentų, Agentūra turi teisę vienašališkai nutraukti su juo sudarytą finansavimo sutartį ir susigrąžinti išmokėtas lėšas.
XI SKYRIUS
KONTROLĖ
71. Už teisingos ir tikslios informacijos pateikimą, gautų lėšų teisėtą panaudojimą pagal tikslinę finansavimo sutartyje nurodytą paskirtį, išlaidų dvigubo finansavimo prevenciją ir finansinės apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas (projekto vykdytojas).
72. Agentūra turi teisę atlikti finansavimo sutarties vykdymo einamąją kontrolę ir gali atlikti planuotas ir neplanuotas patikras vietoje pagal Agentūros nustatytą tvarką.
73. Patikros vietoje neprivaloma atlikti, jeigu galima įsitikinti visų projekto veiklų ar jų rezultatų (parengtos dokumentacijos, straipsnio, laidos, interneto svetainės ir pan., kurie patys arba kurių įrašai, nuorodos ir pan. pateikiami Agentūrai) faktiniu įvykdymu nevykstant į vietą.
74. Jei Aprašo 70 punkte ir finansavimo sutartyje nustatytais atvejais ir tvarka turi būti priimtas sprendimas nutraukti finansavimo sutartį, Agentūra apie tokį poreikį raštu informuoja Ministeriją. Ministerija priima sprendimą dėl Subsidijos skyrimo panaikinimo, kuris įforminamas ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu, ir informuoja Agentūrą apie priimtą sprendimą. Agentūra Aprašo 62 punkte nustatytais terminais ir būdu informuoja projekto vykdytoją apie priimtą sprendimą ir inicijuoja finansavimo sutarties nutraukimą bei pagal finansavimo sutartį išmokėtų lėšų grąžinimą.
75. Projekto vykdytojas grąžintinas lėšas turi grąžinti ne vėliau kaip iki sprendime dėl finansavimo skyrimo panaikinimo nurodyto lėšų grąžinimo termino pabaigos. Grąžintinų lėšų sumą projekto vykdytojas turi pervesti į sprendime dėl finansavimo skyrimo panaikinimo nurodytą (-as) Agentūros kredito įstaigos sąskaitą (-as).
76. Projekto vykdytojui negrąžinus grąžintinų lėšų per sprendime dėl finansavimo skyrimo panaikinimo nurodytą lėšų grąžinimo terminą, skaičiuojami 0,02 procento nuo grąžintinos sumos dydžio delspinigiai už kiekvieną uždelstą kalendorinę dieną. Projekto vykdytojui praleidus grąžintinų lėšų sumos ar jos dalies grąžinimo terminą, Agentūra ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų po sprendime nustatyto termino pabaigos inicijuoja grąžintinų lėšų sumos ar jos dalies ir mokėtinų delspinigių išieškojimą Agentūros nustatyta tvarka. Agentūra gautas grąžintinas lėšas perveda Ministerijai.
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
78. Už paraiškoje ir kartu su paraiška pateiktos informacijos, duomenų ir dokumentų bei juose nurodytos informacijos teisingumą atsako pareiškėjas.
79. Už Ministerijai pateiktų potencialiai tinkamų finansuoti, netinkamų finansuoti ir (ar) rezerviniuose pareiškėjų sąrašuose nurodytos informacijos ir duomenų teisingumą ir tikslumą atsako Agentūra.
80. Projekto įgyvendinimo metu sukurta intelektinė nuosavybė 3 metus po projekto finansavimo negali būti perduota neatlygintinai, neatsižvelgiant į rinkos kainas, kitiems juridiniams ir (ar) fiziniams asmenims.
81. Visi, išskyrus ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymus, su subsidijos skyrimu susiję teisės aktai, dokumentai, informacija ir duomenys tvarkomi ir saugomi 10 metų nuo paskutinės subsidijos suteikimo dienos Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 punkte nustatyta tvarka, išskyrus nevertinamas paraiškas, kurios saugomos vieną mėnesį po paraiškos atmetimo. Dokumentų saugojimą nustatytą laiką užtikrina Agentūra. Ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymai šiais klausimais Ministerijoje saugomi nuolat.
82. Projektų vykdytojai, skelbdami publikacijas projekto vykdymo metu ir viešindami projekto rezultatus, nurodo taip: „Projektą iš dalies finansuoja Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija.“
83. Teikdamas paraišką, pareiškėjas sutinka, kad paraiškoje pateikta informacija, išskyrus informaciją, kuri negali būti atskleista teisės aktų nustatyta tvarka, Agentūros gali būti viešinama skelbiant su Aprašo įgyvendinimu susijusią informaciją be atskiro pareiškėjo sutikimo. Asmens duomenys pagal Reglamentą viešinami nebus (viešinamas pareiškėjo pavadinimas ir gautas finansavimas).
84. Agentūrai pareiškėjų pateikti asmens duomenys (paraišką pateikusio asmens vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, banko sąskaitos numeris, kontaktinio asmens vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, projekto įgyvendinimo komandos vykdytojų vardai, pavardės, pareigos, pareiškėjo vadovo vardas, pavardė, pareigos) tvarkomi, vadovaujantis Reglamentu. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – netinkamų finansuoti, potencialiai tinkamų finansuoti ir (ar) rezervinių pareiškėjų sąrašų sudarymas sprendimui dėl finansavimo skyrimo priimti ir lėšoms išmokėti, finansavimo panaudojimo kontrolei atlikti, sprendimams dėl skirto finansavimo grąžinimo, dalinio grąžinimo priimti ir finansų apskaitai (asmens duomenų tvarkymo teisinis pagrindas – Reglamento 6 straipsnio 1 dalies c punktas). Asmens duomenų saugojimo terminas – 10 metų nuo dokumentų pateikimo Agentūrai dienos.
85. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamento nuostatas. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamentą.
Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmones
kurti ir diegti gynybos inovacijas, skyrimo ir
administravimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Paraiškos gauti subsidiją veiklai, nurodytai Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmones kurti ir diegti gynybos inovacijas, skyrimo ir administravimo tvarkos apraše, forma)
______________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________
(teisinė forma, telefono numeris, elektroninio pašto adresas)
Viešajai įstaigai Inovacijų agentūrai,
el. p. paraiskos@inovacijuagentura.lt
PARAIŠKA GAUTI SUBSIDIJĄ VEIKLAI, NURODYTAI SUBSIDIJŲ, KURIOMIS SIEKIAMA SKATINTI ĮMONES KURTI IR DIEGTI GYNYBOS INOVACIJAS, SKYRIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠE
_________________ Nr. _____
(data)
Kvietimo numeris |
|
Projekto pavadinimas |
|
1. Pareiškėjo duomenys
1.1. |
Juridinio asmens pavadinimas |
|
1.2. |
Juridinio asmens kodas |
|
1.3. |
Pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) mokėtojo kodas |
|
1.4. |
Buveinės adresas |
|
1.5. |
Telefono numeris |
|
1.6. |
Elektroninio pašto adresas |
|
1.7. |
Kredito įstaigos pavadinimas ir sąskaitos numeris |
|
1.8. |
Kontaktinio asmens vardas ir pavardė, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas (jei skiriasi nuo nurodytų pirmiau) |
|
2. Projektas
2.1. |
Projekto aprašymas
|
Glaustai suformuluojamas projekto tikslas, aiškiai apibrėžiama pagrindinė projekto idėja, t. y. ko siekiama įgyvendinant projektą. Projekto tikslas ir uždaviniai – užtikrinti įmonei aktualios problemos sprendimą.
|
2.2. |
Produkto, paslaugos ar technologijos aprašymas |
Aprašyti pareiškėjo nustatytus esminius duomenis, skirtus produktui, paslaugai ar technologijai kurti, arba pateikti produkto, paslaugos ar technologijos, išvystytos iki minimalios inovatyvaus produkto versijos ar maketo, aprašymą.
|
2.3. |
Numatomos įsigyti mokslinių tyrimų ir (arba) eksperimentinės plėtros ir (arba) inovacijų (toliau – MTEPI) paslaugos teikėjo pagrindimas |
Pagrindžiama, kodėl buvo pasirinkta konkreti Lietuvos mokslo ir studijų institucija (toliau – MSI) arba brandusis inovatorius, iš kurio (kurios) bus perkama MTEPI paslauga; jei žinoma, įvardijamas teikiant paslaugą dalyvausiantis personalas.
|
2.4. |
Numatomos įsigyti MTEPI paslaugos pagrindimas |
Pateikiamas išsamus projekto įgyvendinimo metu numatomų įgyvendinti MTEPI veiklų aprašymas, įvardijami numatomos įgyvendinti veiklos tikslai, uždaviniai, planuojamas spręsti klausimas, numatomas pasiekti MTEPI veiklos rezultatas (kokybinėmis ir kiekybinėmis reikšmėmis išreikštas projektu siekiamas rezultatas).
|
2.5. |
Produkto, paslaugos arba technologijos inovatyvumas |
Pagrindžiamas produkto, paslaugos arba technologijos inovatyvumas. Nurodoma, ar produktas paremtas naujais technologiniais sprendimais, galinčiais turėti įtakos visos technologijų srities plėtrai; ar kuriamas produktas paremtas naujausiais mokslinių tyrimų rezultatais ar rinkų analizėmis, ar yra naujas ir kur kas geresnis nei alternatyvūs sprendimai rinkoje.
|
2.6. |
Pareiškėjo vystomo produkto, paslaugos arba technologijos planuojamas išvystymo lygis įgyvendinus projektą |
Nurodoma ir pagrindžiama, koks išvystymo lygis bus pasiektas: - Ar įgyvendinus projektą bus pagaminta arba įvertinta galutinio produkto bandomoji partija? - Ar įgyvendinus projektą bus sukurtas inovatyvus produktas ar prototipas? - Ar įgyvendinus projektą bus sukurta minimali inovatyvaus produkto versija arba realioje veiklos aplinkoje veikiantis maketas?
|
2.7. |
Atitiktis gynybos inovacijų prioritetams, nurodytiems Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmones kurti ir diegti gynybos inovacijas, skyrimo ir administravimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 2 priedo 2.1 papunktyje |
Pagrindžiamas projekto atitiktis gynybos inovacijų prioritetams pagal Aprašo 2 priedo 2.1 papunktį. |
2.8. |
Planuojama veiklų įgyvendinimo pradžia |
|
2.9. |
Planuojama veiklų įgyvendinimo pabaiga |
|
3. Projekto biudžetas
Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos (Aprašo 43 punktas) |
Suma, Eur |
Komercinio pasiūlymo data ir numeris, kitas dokumentas, pagrindžiantis išlaidas |
MTEPI paslaugos įsigijimo išlaidos, Eur |
|
|
Įmonės prašomas finansavimas, Eur |
|
|
Privačios lėšos, Eur |
|
|
Įmonės prašomas finansavimas proc. |
|
|
Įmonės prašoma avanso suma, Eur |
|
(Nurodoma, jei prašoma avanso.) |
4. Pareiškėjo deklaracija
Patvirtinu kad:
4.1. pareiškėjas yra privatus juridinis asmuo, atitinkantis labai mažos įmonės, mažos įmonės ar vidutinės įmonės statusą;
4.2. pareiškėjas turi teisę gauti de minimis pagalbą pagal 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas Nr. 2023/2831);
4.3. pareiškėjui nėra taikomas neįvykdytas vykdomasis raštas išieškoti lėšas po ankstesnio Europos Komisijos sprendimo, kuriuo pagalba pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka;
4.4. pareiškėjas yra įvykdęs įsipareigojimus, susijusius su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (toliau – įsipareigojimai). Ši nuostata netaikoma, jei pareiškėjas yra įsipareigojęs sumokėti mokesčius, įskaitant socialinio draudimo įmokas, ir dėl to yra laikomas įvykdžiusiu įsipareigojimus; pareiškėjo įsiskolinimo suma neviršija 50 Eur;
4.5. pareiškėjas yra pateikęs Juridinių asmenų registrui metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip tai nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (sąlyga netaikoma, jei pareiškėjas veiklą vykdo trumpiau nei vienus metus);
4.6. pareiškėjui nėra pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu, arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje www.migracija.lt;
4.7. pareiškėjas neturi arba yra nutraukęs prekybinius įsipareigojimus su Lietuvos Respublikai priešiškų šalių (Rusijos Federacija (toliau – Rusija), Baltarusijos Respublika (toliau – Baltarusija), Rusijos aneksuotas Krymas, Moldovos Respublikos (toliau – Moldova) vyriausybės nekontroliuojama Padniestrės teritorija bei Sakartvelo vyriausybės nekontroliuojamos Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijos) fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis iki 2022 m. rugpjūčio 31 d.;
4.8. pareiškėjas užtikrina, kad paraiškoje nurodytos projekto veiklos nėra finansuotos ar finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, taip pat kurioms apmokėti skyrus finansavimą jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) už jas būtų sumokėta daugiau nei vieną kartą;
4.9. pareiškėjas susipažino ir sutinka su tinkamų finansuoti išlaidų ir finansavimo reikalavimais, atsiskaitymo ir išlaidų apmokėjimo sąlygomis ir tvarka;
4.10. pareiškėjas sutinka, kad, gavus finansavimą, informacija apie skirtą finansavimą būtų skelbiama viešosios įstaigos Inovacijų agentūros (toliau – Agentūra) interneto svetainėje www.inovacijuagentura.lt;
4.11. Pareiškėjas patvirtina, kad paraiškoje pateikta informacija yra tiksli ir teisinga.
Žinau, kad:
finansavimas skiriamas kaip de minimis pagalba pagal Reglamentą Nr. 2023/2831. Didžiausia de minimis pagalbos suma vienai įmonei, atitinkančiai vienos įmonės apibrėžtį pagal Reglamento Nr. 2023/2831 2 straipsnio 2 dalį, negali būti didesnė kaip 300 000 Eur (trys šimtai tūkstančių) eurų per trejus mokestinius metus;
finansavimo paraiškoje pateikti ir kiti būtini duomenys finansavimui apskaičiuoti ir gauti gali būti tvarkomi finansavimo administravimo tikslais;
asmens duomenų tvarkymo teisinis pagrindas yra 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento) (toliau – Reglamentas 2016/679) 6 straipsnio 1 dalies c punktas ir Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmones kurti ir diegti gynybos inovacijas, skyrimo ir administravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas);
asmens duomenų tvarkymo tikslas – netinkamų finansuoti, potencialiai tinkamų finansuoti ir (ar) rezervinių pareiškėjų sąrašų sudarymas sprendimui dėl finansavimo skyrimo priimti ir lėšoms išmokėti, finansavimo panaudojimo kontrolei atlikti, sprendimams dėl skirto finansavimo grąžinimo, dalinio grąžinimo priimti ir finansų apskaitai. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka;
asmens duomenis Agentūra tvarko ir saugo 10 metų nuo paskutinio dokumento pagal Aprašą gavimo datos;
nepateikus paraiškoje prašomos informacijos, asmens duomenų (vardo, pavardės, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso ir kitų duomenų, nurodytų paraiškoje), paraiška, vadovaujantis Aprašo 50 punktu, nebus vertinama. Nevertinamos paraiškos saugojimo laikotarpis – 1 mėnuo po paraiškos atmetimo;
ne nustatytu laiku ir (ar) būdu pateikta paraiška, atsižvelgiant į Aprašo 50 punktą, nebus vertinama. Agentūra neatsako už ne laiku pateiktas paraiškas ar kitus nenumatytus atvejus, dėl kurių paraiškos nebuvo gautos, gautos praleidus paraiškų teikimo terminą arba jei pareiškėjas susidūrė su kitais paraiškos pateikimo trukdžiais.
Esu susipažinęs su:
informacija, kad Aprašo nuostatas įgyvendinanti Ekonomikos ir inovacijų ministerija, juridinio asmens kodas 188621919, buveinės adresas: Gedimino pr. 38, LT-01104 Vilnius, tel. + 370 706 64 845, el. paštas kanc@eimin.lt, ir Agentūra, juridinio asmens kodas 125447177, buveinės adresas: Juozo Balčikonio g. 3, LT-08247 Vilnius, tel. + 370 620 75 756, el. paštas info@inovacijuagentura.lt, yra duomenų valdytojos. Agentūra, atlikdama Apraše nurodytas funkcijas ir siekdama įgyvendinti pirmiau Aprašo priede nustatytą asmens duomenų tvarkymo tikslą bei atrankinių patikrų metu tikrindama nurodytos pareiškėjo informacijos tikrumą, tvarkys asmens duomenis (paraišką pateikusio asmens vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, banko sąskaitos numeris, kontaktinio asmens vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, projekto įgyvendinimo komandos vykdytojų vardai, pavardės, pareigos, pareiškėjo vadovo vardas, pavardė, pareigos);
informacija, kad Aprašo nuostatas įgyvendinančios Ekonomikos ir inovacijų ministerija ir Agentūra duomenis apie pareiškėją (vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, banko sąskaitos numeris), kontaktinį asmenį (vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas), projekto įgyvendinimo komandos narius (vardai, pavardės, pareigos) ir pareiškėjo vadovą (vardas, pavardė, pareigos) tikrins Apraše nurodytose duomenų bazėse ir registruose (Juridinių asmenų registre, Lietuvos Respublikos registruose ar informacinėse sistemose arba lygiaverčiuose kitos valstybės registruose, jei šios informacijos nėra Lietuvos Respublikos registruose, iš kurių būtų suprantama pareiškėjo nuosavybės ir kontrolės struktūra ir veiklos pobūdis, Licencijų informacinėje sistemoje, Įmonių ir fizinių asmenų bankroto vykdomų procedūrų informacinėje sistemoje, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://vrm.lrv.lt/, institucinių sektorių paieškos svetainėje, Nekilnojamojo turto registre, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos interneto svetainėje, Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos sankcijų paieškos sistemoje, „Creditinfo“, Valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, „Ondato“ ir kituose registruose, informacinėse sistemose) siekdama įvertinti paraišką;
informacija, kad Agentūra, siekdama įgyvendinti asmens duomenų tvarkymo tikslą, asmens duomenis teiks Ekonomikos ir inovacijų ministerijai;
finansavimo teikimo tvarka, nustatyta Apraše;
Ekonomikos ir inovacijos ministerijos interneto svetainės https://eimin.lrv.lt/ skiltyje „Asmens duomenų apsauga“ ir Agentūros interneto svetainės www.inovacijuagentura.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“ skelbiama informacija ir man yra aiškus jų turinys;
savo (pareiškėjo, kuriam atstovauju), kaip duomenų subjekto, teisėmis, įtvirtintomis Reglamente 2016/679:
- teise žinoti (būti informuotam) apie savo asmens duomenų tvarkymą;
- teise susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis;
- teise reikalauti ištaisyti asmens duomenis;
- teise reikalauti ištrinti asmens duomenis („teise būti pamirštam“);
- teise apriboti asmens duomenų tvarkymą;
- teise pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai ar teismui, jei manau (manysiu), kad mano asmens duomenys paraiškos vertinimo metu tvarkomi pažeidžiant Reglamento 2016/679 nuostatas;
informacija, kad Ekonomikos ir inovacijų ministerija ir Agentūra, laikydamosi Reglamento 2016/679 reikalavimų, turi teisę teikti tvarkomus asmens duomenis ir jais keistis su Lietuvos Respublikos valstybės institucijomis, kurios tvarko asmens duomenis, reikalingus pareiškėjo tinkamumui pagal Aprašą įvertinti, pareiškėjo pateiktų duomenų teisingumui patikrinti, finansavimui skirti ir mokėti, paskirtų lėšų panaudojimo kontrolei vykdyti.
Sutinku, kad:
nurodęs neteisingą, neišsamią ar netikslią informaciją (duomenis) ir jos pagrindu gavęs finansavimą, pareiškėjas privalo grąžinti visą nepagrįstai ir (ar) neteisėtai gautą finansavimą su palūkanomis, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles;
Apraše nustatyta tvarka nustačius, kad finansavimas suteiktas Apraše nustatytų reikalavimų neatitinkančiam pareiškėjui, nepagrįstai ir (ar) neteisėtai gautas finansavimas ar jos dalis bus susigrąžinta Apraše nustatyta tvarka;
pareiškėjas, kuriam skirtas finansavimas, visus dokumentus, reikalingus patikroms ir (ar) auditui atlikti, teikia neatlygintinai.
Duomenų apsaugos pareigūnas
duomenu.apsauga@inovacijuagentura.lt (duomenų valdytojos – Agentūros – duomenų apsaugos pareigūno el. pašto adresas); dap@eimin.lt (duomenų valdytojos Ekonomikos ir inovacijų ministerijos duomenų apsaugos pareigūno el. pašto adresas)
Pridedami dokumentai:
1. paslaugos teikėjo, kai jis yra brandusis inovatorius, atitiktį pagrindžiantys dokumentai;
2. paslaugos teikėjo komercinis pasiūlymas dėl MTEPI paslaugos suteikimo;
3. „Vienos įmonės“ deklaracija;
4. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija;
5. kiti dokumentai.
______________________ _________________ ________________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti
įmones kurti ir diegti gynybos
inovacijas, skyrimo ir administravimo
tvarkos aprašo
2 priedas
(Paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės forma)
VIEŠOJI ĮSTAIGA INOVACIJŲ AGENTŪRA
PARAIŠKOS Tinkamumo finansuoti VERTINIMO LENTELĖ
_________________ Nr._____
(data)
Paraiškos numeris |
|
Pareiškėjo pavadinimas |
|
1. Atitiktis pirminio vertinimo reikalavimams
Eil. Nr. |
Reikalavimai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1.1. |
Paraiška užpildyta pagal Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmones kurti ir diegti gynybos inovacijas, skyrimo ir administravimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 1 priede nustatytą formą ir pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu ir su Aprašo 19 ir 20 punktuose nurodytais dokumentais pateikta Aprašo 18 punkte nurodytu būdu. |
☐ |
☐ |
|
1.2. |
Pareiškėjas atitinka Aprašo III skyriuje nustatytus reikalavimus. |
☐ |
☐ |
|
1.3. |
Projekto veikla ir jos įgyvendinimo laikotarpis atitinka Aprašo 5 ir 30 punktų reikalavimus. |
☐ |
☐ |
|
1.4. |
Prašomos finansuoti išlaidos ir jų suma atitinka Aprašo 8 punkte ir VI–VII skyriuose nustatytus reikalavimus. |
☐ |
☐ |
|
1.5. |
Mokslinių tyrimų ir (arba) eksperimentinės plėtros ir inovacijų (toliau – MTEPI) paslaugos teikėjas atitinka Aprašo 19.4 papunktį. |
☐ |
☐ |
|
Išvada:
☐
|
Paraiška atitinka pirminio vertinimo reikalavimus ir gali būti tikrinama toliau. |
Komentaras |
☐
|
Paraiška neatitinka pirminio vertinimo reikalavimų, siūlyti paraišką atmesti. |
Komentaras |
2. Projektų tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijai (vertinimas atliekamas tik tuo atveju, kai teigiamai įvertinama šio priedo 1 dalis)
Projektų tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijaus (toliau – kriterijus) pavadinimas |
Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai
|
Didžiausia galima surinkti kriterijaus balų suma |
Vertinimo metu suteiktų balų suma |
Komentarai |
|
2.1. Atitiktis gynybos inovacijų prioritetams |
Aukštesnis balas skiriamas projektams, kurie atitinka gynybos inovacijų prioritetus. Vertinimo skalė, atitiktis gynybos inovacijų prioritetinėms kryptims: 1. Oro gynybos stiprinimo priemonės ir sprendiniai (skiriamas 21 balas): a. Trumpojo nuotolio oro gynybos sistema. b. Autonominė grėsmių iš oro aptikimo, užfiksavimo ir naikinimo sistema. c. Aviacinių bombų neutralizavimo sprendimai. 2. Ryšių sistemos ir sprendiniai (skiriama 18 balų): a. Saugus ir sunkiai aptinkamas ryšys. b. Perdislokuojamos autonominės ryšių modulių sistemos. 3. Kovinės galios didinimo priemonės ir sprendiniai (skiriama 15 balų): a. Šarvuotos technikos naikinimo sprendiniai (dronas, išmanioji mina ir kt.). b. Išmanieji sprogdikliai ir jų valdymas. c. Automatizuotos ginklų sistemos esamoms bei senoms platformoms. 4. Bepiločių priemonių vystymo ir pritaikymo sprendiniai (skiriama 12 balų): a. Multidronų valdymo sistemos (dalinis spiečius ir (ar) tinklas). b. Išmanioji logistika ir karių evakuacija (iš dalies autonominė, robotizuota). c. Dronų programinės įrangos bei valdiklių sisteminis suderinamumas išnaudojant esamą platformą. d. Nepertraukiamo veikimo, lengvesnės už orą žvalgybos platformos kūrimas (dirižablis). e. Esamų sistemų pritaikymas valdyti nuotoliniu būdu (pvz., sklandytuvai, M113, kateriai, laiveliai ir kt.). 5. Duomenų rinkimo, apdorojimo ir naikinimo sistemos bei įrankiai (skiriami 9 balai): a. Informacijos rinkimo ir sisteminimo sprendiniai padedant dirbtiniam intelektui. b. Maršrutų modeliavimas sausumoje (optimizavimas padedant dirbtiniam intelektui). c. Didelio kiekio popierinių dokumentų (bylų) ir skaitmeninės informacijos laikmenų (SDD, HDD) greito naikinimo sprendimai, atitinkantys NATO keliamus reikalavimus. 6. Individualios kario pasirengimo ir išgyvenamumo priemonės ir sprendiniai (skiriami 6 balai): a. „Savas ir (ar) svetimas“ atpažinimo sistemos (savų ir draugiškų pajėgų atpažinimo sistemos). b. Individuali negeriamo vandens surinkimo bei filtravimo sistema. c. Mokymo turinio rengimo įrankiai, simuliacinės sistemos, virtualiosios ir (ar) papildytosios realybės sprendiniai. d. Išmaniosios maskuotės (nuo šiluminio pėdsako ir kiti sprendimai). e. Kario sveikatos būklės stebėsenos sprendimai (integracija su turimomis ryšių sistemomis) V2 efektyvumui užtikrinti operacijų rajone. 7. Taikinių nustatymo ir žymėjimo sprendiniai (skiriami 3 balai): a. Jutiklių sistemų sprendimai (pvz., optinių kabelių išnaudojimas sausumoje ir jūroje). b. Priešiškų dronų veiklos (stebėjimo, skraidymo) užkardymo ir (ar) trikdymo priemonės. c. Išmanieji taikinių žymėjimo sprendimai, mažinantys žmogiškųjų išteklių poreikius. 8. Vystomi kiti sprendimai (skiriama 0 balų). |
21 |
(Skiltis pildoma paraiškos vertinimo metu.)
|
|
|
2.2. Produkto, paslaugos arba technologijos inovatyvumas |
Vertinimo skalė: 2.1.1. produktas, paslauga arba technologija paremta naujais technologiniais sprendimais, galinčiais turėti įtakos visos technologijų srities plėtrai; kuriamas produktas paremtas naujausiais mokslinių tyrimų rezultatais, yra naujas ir kur kas geresnis nei alternatyvūs sprendimai rinkoje – skiriami 5 balai; 2.1.2. produktas, paslauga arba technologija paremta mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ar inovacinės veiklos rezultatais, inovatyvumas pritaikomas tik projekto vykdytojo veikloje; jis geresnis nei alternatyvūs sprendimai rinkoje – skiriami 3 balai; 2.1.3. produktas, paslauga arba technologija nėra nauja ar reikšmingai pagerinta – skiriama 0 balų. |
5 |
(Skiltis pildoma paraiškos vertinimo metu.) |
|
|
2.3. Pareiškėjo vystomo produkto, paslaugos ar technologijos planuojamas išvystymo lygis įgyvendinus projektą |
Vertinimo skalė: Vertinama pagal paraiškoje pateiktą informaciją apie vystomą produktą paslaugą ar technologiją. 2.3.1. įgyvendinus projektą bus pagaminta arba įvertinta galutinio produkto bandomoji partija – skiriami 7 balai. 2.3.2. įgyvendinus projektą bus sukurtas inovatyvus produktas ar prototipas – skiriami 5 balai; 2.3.3. įgyvendinus projektą bus sukurta minimali inovatyvaus produkto versija ar realioje veiklos aplinkoje veikiantis maketas – skiriami 3 balai. |
7 |
(Skiltis pildoma paraiškos vertinimo metu.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maksimali kriterijų suma iš viso:
|
33 |
Sumuojami skiltyse įrašyti balai |
|
||
Minimali privaloma surinkti kriterijų suma iš viso:
|
8 |
Sumuojami skiltyse įrašyti balai |
|
GALUTINĖ PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO IŠVADA
Sprendimas:
☐
|
Paraiška atitinka tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijus ir surinko daugiau nei nustatyta privaloma surinkti minimali kriterijų suma, siūlyti paraišką finansuoti.
|
Komentaras |
☐
|
Paraiška neatitinka tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų, siūlyti paraišką atmesti. |
Komentaras |
3. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatyta tinkamų finansuoti išlaidų suma (toliau – fiksuotoji suma) (tinkamų finansuoti išlaidų suma nustatoma, jei vertinant projektų tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijus bendra balų suma viršija 8 balus ir atitinka Aprašo 53 punkto nuostatas)
Eil. Nr. |
Bendra projekto vertė (prašomas finansavimas + įmonės nuosavas indėlis), Eur |
Vertinimo metu nustatyta tinkamų finansuoti išlaidų suma, Eur
|
Siūlymas skirti finansavimą (fiksuotąją sumą), Eur
|
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc.
|
Komentaras |
3.1. |
|
|
|
|
|
4. Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu
☐
|
Taip, nebandė |
|
☐
|
Ne, bandė |
|
Aš, toliau pasirašęs paraiškos vertintojas, patvirtinu, kad atlikdamas savo pareigas ir projekto tinkamumo finansuoti vertinimą nepatekau į interesų konfliktą ir buvau objektyvus bei nešališkas, taip pat pasižadu saugoti ir tik teisės aktų nustatytais tikslais bei tvarka naudoti man patikėtą ir (ar) žinomą, įskaitant, bet neapsiribojant, su projekto tinkamumo finansuoti vertinimu susijusią konfidencialią informaciją.
_______________________________________ ___________________ _______________________________
(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos (parašas) (vardas pavardė)
atsakingo asmens pareigų pavadinimas)