visagino savivaldybės administracijos

direktorius

 

įsakymas

dėl visagino savivaldybės administracijos direktoriaus

2019 m. BALANDŽIO 18 d. įsakymo nr. įv-e-110 „Dėl Visagino savivaldybės administracijos FINANSŲ KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2024 m. balandžio 25 Nr. ĮV-E-178

Visaginas

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 6 dalies 2 punktu:

1Pakeičiu Visagino savivaldybės administracijos finansų kontrolės taisykles, patvirtintas Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. ĮV-E-110 „Dėl Visagino savivaldybės administracijos finansų kontrolės taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2Nurodau šį įsakymą paskelbti Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje.

3Nurodau:

3.1.   Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriui su šiuo įsakymu supažindinti skyrių vedėjus ir į struktūrinius padalinius neįeinančius valstybės tarnautojus naudojant Dokumentų ir įrašų dokumentų valdymo sistemą „Kontora“;

3.2.   skyrių vedėjams su šiuo įsakymu supažindinti pavaldžius valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, naudojant Dokumentų ir įrašų dokumentų valdymo sistemą „Kontora“ arba pasirašytinai.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                 Virginijus Andrius Bukauskas

 

 

PATVIRTINTA

Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus

2019 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. ĮV-E-110

(Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus

2024 m. balandžio 25 d. įsakymo Nr. ĮV-E-178

redakcija)

 

 

VISAGINO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

FINANSŲ KONTROLĖS TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Visagino savivaldybės administracijos finansų kontrolės taisyklės reglamentuoja finansų kontrolės sistemos organizavimą Visagino savivaldybės administracijoje (toliau – Savivaldybės administracija) ir valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atliekančių finansų kontrolę, pareigas ir atsakomybę.

 

II SKYRIUS

FINANSŲ KONTROLĖS TIKSLAI IR VEIKSMINGUMO KRITERIJAI

 

2.    Finansų kontrolė – tai vidaus kontrolės sistemos dalis, kuria siekiama užtikrinti ūkinės veiklos teisėtumą ir patikimo finansų valdymo principų: ekonomiškumo, efektyvumo, rezultatyvumo bei skaidrumo, laikymąsi Savivaldybės administracijoje. Finansų kontrolės, kaip vidaus kontrolės sistemos dalies, pagrindiniai tikslai yra užtikrinti, kad:

2.1. savivaldybės biudžetas būtų sudaromas ir vykdomas teisingai;

2.2. savivaldybės biudžeto asignavimai, Europos Sąjungos finansinės paramos ir kiti ištekliai būtų naudojami efektyviai, ekonomiškai, rezultatyviai, skaidriai, tikslingai ir patikimai;

2.3. valstybės, savivaldybės turto valdymas, naudojimas bei disponavimas juo būtų vykdomas teisės aktų nustatyta tvarka, būtų užtikrinama turto apsauga nuo neteisėtų veikų;

2.4. laiku gaunama finansinė informacija, sudaroma tiksli ir patikima finansinė atskaitomybė, programų vykdymo ir kitos ataskaitos;

2.5. laikomasi teisės aktų ir sutartinių įsipareigojimų.

3.    Kad finansų kontrolė Savivaldybės administracijoje būtų veiksminga, ji turi atitikti šiuos kriterijus:

3.1. turi funkcionuoti nenutrūkstamai;

3.2. valstybės tarnautojų ir darbuotojų, atliekančių finansų kontrolės procedūras, pagrindinės pareigos ir atsakomybė finansų kontrolės srityje turi būti aprašomos jų pareigybių aprašymuose;

3.3. finansų kontrolės procedūros turi būti atliekamos ir tvirtinamos tik valstybės tarnautojų arba darbuotojų, veikiančių pagal jiems nustatytus funkcijas ir uždavinius;

3.4. turi būti užtikrintas tinkamas pareigų atskyrimas, t. y. vienas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas negali tuo pačiu metu būti atsakingas už ūkinės operacijos arba sprendimo dėl valstybės arba savivaldybės turto panaudojimo arba įsipareigojimų tretiesiems asmenims tvirtinimą, vykdymą ir apskaitą;

3.5. priimti sprendimai dėl valstybės arba savivaldybės turto panaudojimo arba prisiimamų įsipareigojimų ir ūkinės operacijos turi būti dokumentuoti taip, kad juos būtų galima atsekti nuo priėmimo iki vykdymo pabaigos.

 

 

III SKYRIUS

PAGRINDINIAI IR SPECIALIEJI FINANSŲ KONTROLĖS REIKALAVIMAI

 

4.    Atliekant finansų kontrolę turi būti laikomasi tokio nuoseklumo:

4.1. Išankstinė finansų kontrolė – kontrolė, atliekama priimant arba atmetant sprendimus, susijusius su finansinių išteklių, valstybės ir savivaldybės turto panaudojimu, įsipareigojimais tretiesiems asmenims. Savivaldybės administracijos direktorius sprendimus priima tik tada, kai juos patvirtina atsakingas už išankstinę kontrolę darbuotojas. Išankstinės kontrolės metu nustatoma projekto, įsipareigojimo arba sandorio tikslingumas, ar lėšos tam tikram tikslui numatytos sąmatoje, ar skirtų lėšų tam pakanka.

4.2. Einamoji finansų kontrolė – lėšų naudojimo metu atliekama kontrolė, kurios paskirtis – užtikrinti, kad tinkamai ir laiku būtų vykdomi savivaldybės institucijų sprendimai dėl finansinių išteklių, valstybės ir savivaldybės turto panaudojimo ir įsipareigojimų tretiesiems asmenims; kad lėšos ir materialinės vertybės būtų naudojamos pagal paskirtį, tinkamai saugomos ir įtraukiamos apskaitą.

4.3. Paskesnioji finansų kontrolė – kontrolė panaudojus lėšas po savivaldybės institucijų sprendimų dėl valstybės ir savivaldybės turto panaudojimo ir įsipareigojimų tretiesiems asmenims vykdymo, kurios metu tikrinama, kaip yra atlikti veiksmai. Jos paskirtis – patikrinti, ar teisėtai ir pagal paskirtį panaudotos lėšos ir materialinės vertybės, ar nebuvo teisės aktų, vadovų nurodymų pažeidimų bei piktnaudžiavimų. Paskesnioji finansų kontrolė numato priemones jos metu nustatytiems trūkumams pašalinti.

5.    Darbuotojų, atliekančių finansų kontrolės procedūras, pagrindinės pareigos, finansų kontrolės atsakomybė turi būti aprašomos jų pareigybių aprašymuose ir (arba) šiose taisyklėse.

6.    Finansų kontrolės procedūros turi būti atliekamos ir tvirtinamos tik darbuotojų, veikiančių pagal jiems nustatytą kompetenciją, parašais.

7.    Finansų kontrolės procedūros atlikimą privalo patvirtinti ją atlikęs darbuotojas.

8.    Turi būti užtikrintas tinkamas pareigų atskyrimas, t. y. vienas darbuotojas negali tuo pačiu metu būti atsakingas už ūkinės operacijos arba sprendimo dėl savivaldybės turto arba valstybės perduoto valdyti savivaldybei patikėjimo teise turto panaudojimo arba įsipareigojimų tretiesiems asmenims tvirtinimą, vykdymą ir apskaitą.

9.    Turi būti nustatyti Savivaldybės administracijos rizikos veiksniai, t. y. aplinkybės, galinčios daryti neigiamą poveikį institucijos veiklai, rizikos veiksnių valdymas (kontrolės procedūros rizikos veiksniams ir rizikai sumažinti) ir toleruojama rizika. Toleruojama rizika – tai rizika, kurią valdyti nėra poreikio ar galimybės. Paprastai toleruojama rizika yra maža rizika arba rizika, kurios valdymo sąnaudos nėra adekvačios pačiai rizikai.

10.  Turi būti tinkamas informacijos perdavimas ir kaupimas, kuris yra vienas svarbiausių Savivaldybės administracijos veiklos ir kontrolės užtikrinimo prielaidų. Savivaldybės administracijos direktoriaus gebėjimui priimti reikiamus sprendimus turi įtakos informacijos kokybė. Informacija turi būti aiški, suprantama, patikima, naudinga ir perduodama laiku. Savivaldybės administracijos direktorius turi nustatyti, kokia informacija reikalinga ir kokiu būdu ar periodiškumu pateikiama atitinkamiems sprendimams priimti.

11.  Finansų ir biudžeto skyrius vykdo nuolat finansų kontrolės taisyklių įgyvendinimo priežiūrą ir peržiūrą ne rečiau kaip 1 kartą per metus.

12.  Priimti sprendimai dėl savivaldybės turto arba valstybės perduoto valdyti savivaldybei patikėjimo teise turto panaudojimo arba prisiimamų įsipareigojimų ir ūkinės operacijos turi būti dokumentuoti taip, kad juos būtų galima atsekti nuo pradžios iki pabaigos.

13.  Finansų kontrolės reikalavimai skirstomi pagal atskiras procedūras, kurios yra:

13.1atliktos ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai turi būti per nustatytą laiką teisingai fiksuojami apskaitos dokumentuose;

13.2visos atliekamos ūkinės operacijos turi būti patvirtintos atsakingų asmenų;

13.3dokumentuose užfiksuotos ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai turi būti įtraukiami į apskaitos registrus;

13.4tos pačios ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai į tą patį apskaitos registrą turi būti įtraukti tik vieną kartą;

13.5ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių apskaitos dokumentai turi būti surašomi laiku.

14Piniginių lėšų apskaita:

14.1banko sąskaitų įplaukos ir išlaidos bei likučiai turi atitikti apskaitos registrų likučius;

14.2mokėjimai iš banko sąskaitos turi būti patvirtinti atitinkamais dokumentais, leidžiančiais atlikti tokius mokėjimus;

14.3mokėjimus apskaičiuoti ir juos atlikti turi skirtingi asmenys.

15Įsipareigojimų apskaita:

15.1visi įsipareigojimai turi būti patvirtinti dokumentais;

15.2įsipareigojimų padidėjimas ir sumažėjimas turi būti patvirtintas apskaitos dokumentais.

16Turto apskaita:

16.1visas turto judėjimas (įsigijimas, perdavimas, nurašymas ir kt.) turi būti įtrauktas į apskaitą;

16.2veiksmai, susiję su turtu, turi būti fiksuojami apskaitoje tik juos atlikus;

16.3nusidėvėjęs turtas, naudojamas veiklai, turi būti apskaitomas apskaitoje;

16.4turtas apskaitoje turi turėti inventoriaus numerius;

16.5už nenaudojamą ir perduotą naudoti turtą paskiriami atsakingi darbuotojai;

16.6turi būti aiški ir patikima turto išdavimo sistema (Savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. spalio 21 d. įsakymas Nr. ĮV-E-470 „Dėl Visagino savivaldybės administracijoje apskaitomo ilgalaikio materialiojo, nematerialiojo, biologinio, trumpalaikio materialiojo turto ir atsargų priskyrimo atsakingam asmeniui tvarkos aprašo patvirtinimo“);

16.7materialinės vertybės apskaitomos pagal atsakingus asmenis, vertybių pavadinimus, rūšis, vertę ir kiekį.

17Registrų sudarymas:

17.1turi būti nurodyta apskaitos registrų forma, turinys ir skaičius;

17.2apskaitos registrai turi būti informatyvūs ir tenkinti Savivaldybės administracijos poreikius;

17.3suminiai apskaitos registrų duomenys turi būti lengvai (be papildomų skaičiavimų) perkeliami į ataskaitas;

17.4turi būti laiku atnaujinami visi apskaitos registrai.

18Finansų valdymo ir apskaitos informacinė sistema:

18.1Finansų valdymo ir apskaitos informacinė sistema turi būti vieninga ir patikima;

18.2sudarant apskaitos registrus informacinėje Finansų valdymo ir apskaitos sistemoje turi būti sutikrinama visų registrų įrašų ir buhalterinių apskaitos įrašų informacija;

18.3kiekvienas į Finansų valdymo ir apskaitos informacinę sistemą įtrauktas dokumentas (įrašas|) turi turėti ne tik dokumento numerį, bet ir apskaitos programos operacijos numerį (jei jis yra);

18.4vartotojų teisės finansų valdymo ir apskaitos informacinėje  sistemoje turi būti suteikiamos pagal darbuotojų atliekamas funkcijas.

 

IV SKYRIUS

IŠANKSTINĖ FINANSŲ KONTROLĖ

 

19.  Vykdydamas išankstinę (įspėjamąją) finansų kontrolę:

19.1 Finansų ir biudžeto skyriaus vedėjas atsako už tai, kad :

19.1.1.   Būtų tinkamai paskirstomi savivaldybės finansiniai ištekliai pagal Visagino savivaldybės tarybos (toliau – savivaldybės taryba) patvirtintą biudžetą ir apskaitos kontrolę;

19.1.2.   savivaldybės biudžeto pajamų dalis būtų planuojama pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintus savivaldybių biudžetų finansinius rodiklius ir atsižvelgiant į Valstybinės mokesčių inspekcijos prognozuojamas surinkti pajamas, praeito ir einamojo laikotarpio vietinių rinkliavų ir kitų pajamų surinkimą;

19.1.3.   būtų tinkamai įgyvendinama darbo užmokesčio planavimo sistema savivaldybėje;

19.1.4.   parengtas pirminis savivaldybės biudžeto projektas būtų subalansuotas, atitiktų patvirtintus natūrinius ir finansinius normatyvus, o papildoma medžiaga informatyvi ir teisinga;

19.1.5.   savivaldybės biudžeto lėšos, pervedamos asignavimų valdytojams pagal jų pateiktas paraiškas lėšoms gauti, neviršytų patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų ir būtų atsižvelgta į pajamų plano vykdymą;

19.1.6.   paraiškos Valstybės biudžeto specialiai tikslinei dotacijai pagal Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą įgyvendinamų projektų nuosavam indėliui užtikrinti Finansų ministerijai būtų parengtos tinkamai;

19.1.7.   savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys būtų parengtas vadovaujantis viešojo sektoriaus apskaitos ir atskaitomybės standartais viešojo sektoriaus apskaitos konsoliduotoje informacinėje sistemoje konsolidavimo kalendoriuje nustatytais terminais;

19.1.8.   savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai parengti tinkamai ir nustatytais terminais.

19.2 Apskaitos skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:

19.2.1.   Savivaldybės administracijoje būtų įgyvendinama tinkama apskaitos politika;

19.2.2.   vykdomų pirkimų lėšos yra numatytos patvirtintose Strateginio veiklos plano programose ir priemonėse, jų pakaks ir jos neviršija patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų;

19.2.3.   lėšos mokėjimams pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymus, mero potvarkius, Savivaldybės tarybos sprendimus yra numatytos programose ir priemonėse ir jų pakaks;

19.2.4.   ar ūkinės operacijos bus atliekamos neviršijant patvirtintų sąmatų ir ar atitinka patvirtintus asignavimus; ar ūkinės operacijos dokumentai yra tinkamai parengti ir ar ūkinė operacija yra teisėta;

19.2.5.   Savivaldybės administracijos biudžeto ir finansinių ataskaitų rinkiniai parengti tinkamai ir nustatytais terminais;

19.2.6.   metinė turto inventorizacija atliekama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintose Inventorizacijos taisyklėse ir vidaus teisės aktuose nustatyta tvarka.

19.3 Vietinio ūkio valdymo ir statybos skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:

19.3.1.   vidaus teisės aktai, susiję su savivaldybės turto arba valstybės perduoto valdyti savivaldybei patikėjimo teise turto valdymu, naudojimu bei disponavimu juo, būtų parengti tinkamai ir laiku, dokumentai įforminti teisės aktų nustatyta tvarka;

19.3.2.   būtų užtikrintas nepertraukiamas miesto infrastruktūros objektų priežiūros, rekonstrukcijos ir plėtros organizavimas;

19.3.3.   skyriaus vykdomos Strateginio veiklos plano programų (priemonių) ir programų biudžeto išlaidų sąmatos būtų parengtos tinkamai, nustatytais terminais ir pagrindus lėšų poreikį;

19.3.4.   skyriaus vykdomi pirkimai yra reikalingi, atitinka Strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius ir neviršija patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų;

19.3.5.   lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) žemės ūkio funkcijai atlikti apskaičiuojamos, naudojamos ir už jas atsiskaitoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos patvirtinta metodika;

19.3.6.   Valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams, skirtos būsto nuomos ar išperkamosios būsto nuomos mokesčio dalies kompensacijoms mokėti, paskirstomos, pervedamos, tikslinamos, naudojamos ir už jas atsiskaitoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtinta Specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodika;

19.3.7.   lėšos subjektams, kurie nėra asignavimų valdytojai, būtų naudojamos vadovaujantis Strateginiu veiklos planu ir neviršijant patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų.

19.4Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjas užtikrina, kad savivaldybės teritorijos būtų planuojamos ir teritorijų planavimo dokumentai rengiami ir įgyvendinami Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtintu bendruoju savivaldybės planu ar atskirų jos dalių bendraisiais planais, ir atsako už tai, kad:

19.4.1.   skyriaus vykdomos Strateginio veiklos plano programos (priemonės) ir programų biudžeto išlaidų sąmatos būtų parengtos tinkamai, nustatytais terminais ir pagrindus lėšų poreikį;

19.4.2.   skyriaus inicijuojami pirkimai yra reikalingi ir atitinka Strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius ir neviršija patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų;

19.4.3.   lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) funkcijai savivaldybėms priskirtiems geodezijos ir kartografijos darbams (savivaldybių erdvinių duomenų rinkiniams tvarkyti) organizuoti ir vykdyti ir savivaldybės teritorijoje esančių miestų ir miestelių teritorijų ribose valstybinės žemės, perduotos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu,  patikėtinio funkcijoms atlikti apskaičiuojamos, naudojamos ir už jas atsiskaitoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos patvirtinta metodika.

19.5Strateginio planavimo ir investicijų valdymo skyriaus vedėjas užtikrina, kad būtų diegiama ir plėtojama savivaldybės strateginio planavimo sistema, organizuojami pasirengimo Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų paramos fondų paramai gauti ir projektų rengimo ir jų įgyvendinimo darbai, planuojamos ir įgyvendinamos verslo ir turizmo plėtros skatinimo priemonės, ir atsako už tai, kad:

19.5.1.   būtų užtikrintas tinkamas strateginio planavimo sistemos funkcionavimas;

19.5.2.   būtų užtikrintas skyriaus kompetencijai priskirtų projektų, kuriuose dalyvauja savivaldybės administracija, vykdymas, koordinavimas ir lėšų administravimas;

19.5.3.   paraiškos Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų paramos fondų, tarptautinių ar nacionalinių programų paramai gauti būtų parengtos nustatytais terminais laikantis nustatytų reikalavimų;

19.5.4.   būtų sudarytos projektų darbo grupės/valdymo komandos, kurių vadovai atsako už tai, kad:

19.5.4.1. vidaus teisės aktai, susiję su projekto valdymu ir įgyvendinimu, būtų parengti tinkamai ir laiku;

19.5.4.2. pirkimai, susiję su projekto įgyvendinimu, yra reikalingi ir būtini, atitinka projekto tikslus, suderinti su projektus administruojančiomis institucijomis ir neviršija finansavimo/administravimo sutartyse patvirtintų asignavimų;

19.5.4.3. lėšos naudojamos projektų finansavimo/administravimo sutartyse numatytoms veikloms įgyvendinti, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais;

19.5.5.   duomenys ir informacija reikalinga Strateginio veiklos plano programoms (priemonėms) ir programų biudžeto išlaidų sąmatoms parengti būtų pateikta atsakingiems skyriams pagal kompetenciją tinkamai, nustatytais terminais ir pagrindus lėšų poreikį;

19.5.6.   skyriaus inicijuojami pirkimai yra reikalingi, atitinka Strateginio veiklos plano tikslus ir uždavinius ir neviršija patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų;

19.5.7.   lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) funkcijai duomenims į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos pagalbos registrą teikti apskaičiuojamos, naudojamos ir už jas atsiskaitoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos patvirtinta metodika;

19.5.8.   lėšos skirtos skyriaus priežiūros kompetencijai priskirtiems subjektams, kurie nėra asignavimų valdytojai, būtų naudojamos vadovaujantis Strateginiu veiklos planu ir neviršijant patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų.

19.6Švietimo, kultūros, sporto ir valstybinės kalbos kontrolės skyriaus vedėjas užtikrina tinkamą švietimo, kultūros ir sporto politikos įgyvendinimą savivaldybėje, valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolę savivaldybės teritorijoje ir atsako už tai, kad:

19.6.1.   paraiškos valstybės ir Europos Sąjungos lėšoms gauti būtų parengtos tinkamai ir nustatytais terminais;

19.6.2.   lėšos, skirtos formaliojo ir neformaliojo švietimo ir kultūros veikloms vykdyti, būtų naudojamos pagal sutartyse numatytus įsipareigojimus;

19.6.3.   lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės funkcijai atlikti apskaičiuojamos, naudojamos ir atsiskaitoma už jas vadovaujantis Valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės funkcijai atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Valstybinės kalbos inspekcijos viršininko 2006 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. T-8;

19.6.4.   skyriaus inicijuojami pirkimai yra reikalingi, atitinka Strateginio veiklos plano tikslus ir uždavinius ir neviršija patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų;

19.6.5.   lėšos subjektams, kurie nėra asignavimų valdytojai, būtų skiriamos vadovaujantis Strateginiu veiklos planu ir neviršijant patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų;

19.6.6.   lėšos, skirtos neformaliojo švietimo programoms vykdyti, būtų naudojamos pagal sutartyse numatytus įsipareigojimus, veiklos stebėseną, lėšų panaudojimo teisėtumo kontrolę;

19.6.7.   lėšos subjektams, kurie nėra asignavimų valdytojai, būtų naudojamos vadovaujantis Strateginiu veiklos planu ir neviršijant patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų.

19.7Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas užtikrina, kad visi Savivaldybės administracijos pirkimai būtų vykdomi vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu, ir atsako už tai, kad:

19.7.1.   visų pirkimų vertės apskaičiuotos ir pirkimo būdai parinkti teisingai;

19.7.2.   visi pirkimai vykdomi pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą pirkimų planą;

19.7.3.   skyriaus inicijuojami pirkimai yra reikalingi, atitinka Strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius ir neviršija patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų.

19.8Vidaus administravimo ir informacinių technologijų skyriaus vedėjas užtikrina, kad Savivaldybės administracijos veikla būtų vykdoma diegiant pažangias informacines ir telekomunikacines technologijas, organizuoja dokumentų valdymą ir kontrolę, formuoja teigiamą savivaldybės įvaizdį, užtikrina visuomenės įtraukimą į viešųjų sprendimų priėmimą ir atsako už tai, kad:

19.8.1.   būtų užtikrintas efektyvus dokumentų valdymas ir kontrolė;

19.8.2.   skyriaus vykdomos Strateginio veiklos plano programos (priemonės) ir programų biudžeto išlaidų sąmatos būtų parengtos tinkamai, nustatytais terminais ir pagrindus lėšų poreikį;

19.8.3.   skyriaus vykdomi pirkimai yra reikalingi, atitinka Strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius ir neviršija patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų;

19.8.4.   lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) archyvinių dokumentų tvarkymo funkcijai atlikti planuojamos, naudojamos ir už jas atsiskaitoma vadovaujantis Lietuvos archyvų departamento patvirtinta metodika;

19.8.5.   lėšos subjektams, kurie nėra asignavimų valdytojai, būtų naudojamos vadovaujantis Strateginiu veiklos planu ir neviršijant patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų.

19.9Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėjas užtikrina, kad Savivaldybės administracija teisinėmis priemonėmis įgyvendintų teisės aktuose įtvirtintus tikslus ir uždavinius, jai suteiktas teises ir įgaliojimus, ir atsako už tai, kad:

19.9.1.   būtų tinkamai įgyvendinama Savivaldybės administracijos personalo valdymo politika;

19.9.2.   visi Savivaldybės administracijos rengiami dokumentai, kuriuos vizuoja Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus darbuotojai, neprieštarauja galiojantiems teisės aktams;

19.9.3.   lėšos skyriaus vykdomoms valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti apskaičiuojamos, naudojamos ir atsiskaitoma už jas vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisingumo, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijų ir Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamento prie KAM patvirtintomis metodikomis;

19.9.4.   skyriaus inicijuojami pirkimai yra reikalingi, atitinka Strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius ir neviršija patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų.

19.10.    Aplinkos tvarkymo skyriaus vedėjas užtikrina, kad būtų gerinama miesto aplinkos kokybė, kuriama sveika gyvenamoji aplinka, ir atsako už tai, kad skyriaus inicijuojami pirkimai yra reikalingi, atitinka Strateginio veiklos plano tikslus ir uždavinius ir neviršija patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų.

19.11.    Viešosios tvarkos ir rinkliavų skyriaus vedėjas tinkamai kontroliuoja Savivaldybės tarybos priimtų sprendimų, reglamentuojančių viešąją tvarką, vykdymą, vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų administravimą, surinkimą ir tvarkymą, apskaitą ir kontrolę, ir atsako už tai, kad skyriaus inicijuojami pirkimai yra reikalingi, atitinka Strateginio veiklos plano tikslus ir uždavinius ir neviršija patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų.

19.12.    Socialinės paramos skyriaus vedėjas tinkamai įgyvendina valstybinę ir Savivaldybės tarybos formuojamą socialinę politiką ir  atsako už tai, kad:

19.12.1. lėšos valstybinėms (perduotoms savivaldybei) ir valstybinėms funkcijoms vykdyti planuojamos, naudojamos ir atsiskaitoma už jas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtintomis metodikomis;

19.12.2. lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) neveiksnių asmenų būklės peržiūrėjimo funkcijai vykdyti planuojamos, naudojamos ir atsiskaitoma už jas vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintomis metodikomis;

19.12.3. skyriaus vykdomos Strateginio veiklos plano programos (priemonės) ir programų biudžeto išlaidų sąmatos būtų parengtos tinkamai, nustatytais terminais ir pagrindus lėšų poreikį;

19.12.4. skyriaus inicijuojami pirkimai yra reikalingi, atitinka Strateginio veiklos plano tikslus ir uždavinius ir neviršija patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų;

19.12.5. lėšos subjektams, kurie nėra asignavimų valdytojai, būtų skiriamos vadovaujantis Strateginiu veiklos planu arba projektų atrankos konkursu;

19.12.6. paraiškos valstybės ir Europos Sąjungos lėšoms gauti būtų parengtos tinkamai ir nustatytais terminais.

19.13.    Transporto ir ūkio skyriaus vedėjas tinkamai organizuoja Savivaldybės administracijos valdomo turto priežiūrą ir apsaugą, savivaldybės institucijų darbui reikalingą komunalinių, ryšių ir transporto paslaugų teikimą ir atsako už tai, kad skyriaus inicijuojami pirkimai yra reikalingi, atitinka Strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius ir neviršija patvirtintų einamųjų metų savivaldybės biudžeto asignavimų.

19.14.    Vyriausiasis specialistas (jaunimo reikalų koordinatorius) užtikrina tinkamą jaunimo politikos įgyvendinimą savivaldybėje ir atsako už tai, kad lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) jaunimo teisių apsaugos funkcijai atlikti planuojamos, naudojamos ir už jas atsiskaitoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtinta metodika.

19.15.    Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius (patarėjas) užtikrina koordinuotai teikiamų paslaugų įgyvendinimą savivaldybėje ir atsako už tai, kad lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) koordinuotai teikiamų paslaugų vaikams nuo gimimo iki 18 metų (turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių – iki 21 metų) ir vaiko atstovams pagal įstatymą koordinavimo funkcijai atlikti planuojamos, naudojamos ir už jas atsiskaitoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patvirtinta metodika.

19.16.    Savivaldybės gydytojas (vyriausiasis specialistas) užtikrina tinkamą asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įgyvendinimą savivaldybėje ir atsako už tai, kad:

19.16.1. lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) visuomenės sveikatos priežiūros funkcijai atlikti planuojamos, naudojamos ir už jas atsiskaitoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtinta metodika;

19.16.2. paraiškos valstybės lėšoms ir Europos Sąjungos, Sveikatos rėmimo fondo lėšoms gauti būtų parengtos tinkamai ir nustatytais terminais;

19.16.3. lėšos subjektams, kurie nėra asignavimų valdytojai, būtų skiriamos vadovaujantis Strateginiu veiklos planu arba projektų atrankos konkursu.

19.17.    Administracijos patarėjas pagal kompetenciją užtikrina tinkamą korupcijos prevencijos kontrolę mažinant ir šalinant korupcijos pasireiškimo prielaidas vykdant paslaugų teikimo procedūras, stiprinant viešųjų pirkimų inicijavimo, organizavimo kontrolę, lėšų paskirstymo ir prevencijos priemonių įgyvendinimą, siekiant išvengti tikimybės kilti viešųjų ir privačių interesų konfliktui.

20.  Darbuotojai, vykdydami išankstinę Savivaldybės administracijos finansų kontrolę, pasirašo atitinkamus dokumentus, leidžiančius atlikti ūkinę operaciją, ir atsako už jų atitiktį galiojantiems teisės aktams.

21.  Jeigu išankstinę finansų kontrolę vykdantis darbuotojas nustato, kad ūkinė operacija yra neteisėta arba kad jai atlikti nepakaks patvirtintų asignavimų, kad ūkinę operaciją patvirtinantys dokumentai yra netinkamai parengti, grąžina juos rengusiam darbuotojui. Nustatę šiuos faktus, asmenys, vykdantys išankstinę kontrolę, privalo atsisakyti pasirašyti ūkinės operacijos dokumentus ir nurodydami atsisakymo priežastis apie tai raštu pranešti Savivaldybės administracijos direktoriui – jis gali atsisakyti tvirtinti ūkinę operaciją arba raštu nurodyti ją atlikti.

22.  Asmenys, atlikdami išankstinę finansų kontrolę, turi teisę be atskiro tiesioginio vadovo nurodymo gauti iš darbuotojų raštiškus ir žodinius paaiškinimus dėl dokumentų ūkinei operacijai atlikti parengimo ir ūkinės operacijos atlikimo bei dokumentų kopijas.

23.  Ūkinės operacijos dokumentai, pasirašyti asmenų, atsakingų už išankstinę finansų kontrolę, perduodami Savivaldybės administracijos direktoriui, jis priima sprendimus dėl ūkinės operacijos atlikimo.

24.  Savivaldybės administracijos direktorius, gavęs dokumentą, įvertina situaciją ir nusprendžia, esant neteisėtam sprendimo vykdymui, jį sustabdyti arba įvertinus sprendimo vykdymo sustabdymo pasekmes ar kitas aplinkybes, vykdyti jį toliau geriausiu būdu pagal patikimo finansų valdymo principus.

25.  Už išankstinę finansų kontrolę, būtiną priimant arba atmetant sprendimus, susijusius su turto panaudojimu ir įsipareigojimais, atsako už programų ir sutarčių vykdymą atsakingi asmenys arba skyrių vedėjai, kurie nuolat atlieka išankstinę finansų kontrolę, susijusią su tam tikros veiklos srities vykdymu.

 

V SKYRIUS

EINAMOJI FINANSŲ KONTROLĖ

 

26.  Einamoji finansų kontrolė – kontrolė, atliekama po sprendimų priėmimo, t. y. lėšų ir materialinių vertybių naudojimo metu, siekiant užtikrinti, kad tinkamai ir laiku būtų vykdomi Visagino savivaldybės tarybos sprendimai, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymai dėl turto panaudojimo ir įsipareigojimų tretiesiems asmenims.

27.  Einamoji finansų kontrolė apima:

27.1ūkinės operacijos atlikimo terminų, kiekių ir kokybės patikrinimą (atliktų darbų, suteiktų paslaugų, nupirktų prekių kokybės ir sudarytų sutarčių, kitų susijusių dokumentų atitikties patikrinimas);

27.2ūkinės operacijos dokumentų surašymo laiko, teisėtumo ir teisingumo kontrolę;

27.3ūkinės operacijos teisingą įrašymą laiku į apskaitos registrus;

27.4užtikrinimą, kad tinkamai ir laiku būtų vykdomi sprendimai dėl savivaldybės turto arba valstybės perduoto valdyti savivaldybei nuosavybės teise turto panaudojimo ir įsipareigojimų tretiesiems asmenims.

28.  Vykdydami einamąją (operatyvinę) finansų kontrolę:

28.1Finansų ir biudžeto skyriaus darbuotojai atsako už tai, kad:

28.1.1.   visos ūkinės operacijos būtų įtrauktos į apskaitos registrus tik pagal pateiktus dokumentus, laiku ir tik vieną kartą;

28.1.2.   biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų projektai gauti nustatytais terminais ir pateikti apskaičiavimai yra pagrįsti;

28.1.3.   biudžeto asignavimai perduodami nustatytais terminais;

28.1.4.   biudžeto pakeitimai vykdomi pagal patvirtintus teisės aktus;

28.1.5.   būtų teisingai apskaičiuoti Savivaldybės paskolų limitai, sudarytos teisingos gautinų ir mokėtinų sumų suvestinės ataskaitos;

28.1.6.   būtų laiku grąžintos paskolos ir teisingai tvarkoma Savivaldybės gautų ir grąžintų paskolų apskaita;

28.1.7.   asignavimų valdytojų biudžeto ataskaitų rinkiniai yra pateikti laiku, patvirtinti vadovų parašais, sutikrinti su biudžeto informacinės programos duomenimis;

28.1.8.   viešojo sektoriaus subjektų pateikti finansinių ataskaitų rinkiniai yra sutikrinti ir pateiktų finansinių ataskaitų rinkinių duomenys yra įtraukti į konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį.

28.2Apskaitos skyriaus darbuotojai atsako už tai, kad:

28.2.1.   visos ūkinės operacijos būtų įtrauktos į apskaitos registrus tik pagal pateiktus dokumentus, laiku ir tik vieną kartą;

28.2.2.   apskaitos registrų likučiai kiekvieną mėnesį sutikrinti su Žurnalo-didžiosios knygos likučiais;

28.2.3.   turtas pajamuojamas pagal sąskaitas faktūras arba pridedamus prie jų dokumentus (perdavimo–priėmimo, komplektavimo aktus ir pan. dokumentus);

28.2.4.   darbo užmokestis ir su juo susijusios išmokos apskaičiuotos pagal pateiktus dokumentus ir galiojančius teisės aktus;

28.2.5.   kiekviena ūkinė operacija priskirta lėšų šaltiniui, programai, priemonei, valstybės funkcijai ir ekonominės klasifikacijos išlaidų straipsniui;

28.2.6.   kiekvienai ūkinei operacijai surašytas buhalterinis įrašas, priskiriant debeto ir kredito sąskaitas ir sumas;

28.2.7.   sutikrinta kiekvieno gauto apskaitos dokumento privalomi rekvizitai ir sumos;

28.2.8.   kiekvienas apskaitos dokumentas pasirašytas atsakingų asmenų, vykdančių einamąją ir išankstinę kontroles;

28.2.9.   sudaryti ir pasirašyti visi atskiru Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinti apskaitos registrai.

28.2.10. inventorizuojamas visas turtas;

28.3Vietinio ūkio valdymo ir statybos skyriaus darbuotojai atsako už tai, kad:

28.3.1.   dokumentai (turto perdavimo–priėmimo aktai, nurašymo aktai, sutartys ir kt.), susiję su turto gavimu, perdavimu, pardavimu, nurašymu ir pan., būtų surašomi ūkinės operacijos metu ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų surašymo užregistruoti ir perduoti Apskaitos skyriui;

28.3.2.   Nekilnojamojo turto registro duomenys yra sutikrinti su finansinės apskaitos duomenimis;

28.3.3.   visas savivaldybės turtas naudojamas ekonomiškai, efektyviai, rezultatyviai, skaidriai ir pagal paskirtį;

28.3.4.   kontroliuoja, ar panaudos gavėjas naudoja gautą turtą pagal paskirtį, ar verčiasi veikla, dėl kurios buvo perduotas turtas, ar vykdo visas panaudos sutartyse numatytas sąlygas;

28.3.5.   turtas pripažįstamas nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti tik tada, kai jį atnaujinti ekonomiškai netikslinga, išskyrus, kai jis nereikalingas savivaldybės funkcijoms įgyvendinti ir nelieka kur jį pritaikyti;

28.3.6.   apskaičiuota vietinė rinkliava už leidimus, licencijas;

28.3.7.   Savivaldybės administracijos sudaromose statybos rangos darbų sutartyse numatytų objektų statyba, rekonstrukcija ar remonto darbai bei jų priežiūra vyksta sutartyse ir darbų grafikuose numatyta tvarka ir terminais. 

28.4Viešųjų pirkimų skyriaus darbuotojai atsako už tai, kad:

28.4.1.   Savivaldybės administracijos (perkančiosios organizacijos) registrai tvarkomi pagal nustatytus reikalavimus;

28.4.2.   pirkimų įgaliojimai kitai perkančiai organizacijai suteikiami pagal nustatytus reikalavimus;

28.4.3.   metinis viešųjų pirkimų planas parengtas pagal nustatytus reikalavimus ir tinkamai vykdomas;

28.4.4.   yra užtikrinta viešųjų pirkimų eigos kontrolė;

28.4.5.   viešųjų pirkimų procedūros būtų atliktos laikantis viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.

28.5Vidaus administravimo ir informacinių technologijų skyriaus darbuotojai atsako už tai, kad:

28.5.1.   vartotojų teisės informacinėse sistemose suteikiamos pagal darbuotojų atliekamas funkcijas;

28.5.2.   kompiuterinės technikos ir programinės įrangos naudojimo kontrolė vykdoma vadovaujantis informacinių sistemų saugos nuostatais.

28.6Socialinės paramos skyriaus darbuotojai atsako už tai, kad visos pašalpos ir kompensacijos apskaičiuotos teisingai ir pagal galiojančius teisės aktus.

29.  Vykdydami einamąją finansų kontrolę:

29.1Skyrių vedėjai ir projektų, kuriems įgyvendinti yra sudarytos darbo grupės/projektų komandos, vadovai pasirašo sąskaitas faktūras, nurodydami pareigas, vardą, pavardę, pasirašymo datą ir Strateginio veiklos plano priemonės, iš kurios ji turi būti apmokėta, kodą, pateikia per 5 kalendorines dienas nuo jų išrašymo Apskaitos skyriui ir atsako už tai, kad:

29.1.1.   visos viešųjų pirkimų procedūros buvo visiškai įvykdytos;

29.1.2.   pateikti visi reikiami mokėjimo dokumentai.

29.2Pirkimų organizatoriai ir darbuotojai, kurie yra atsakingi už pirkimų sutarčių vykdymą, pasirašo teikiamus mokėti dokumentus (darbų priėmimo aktus, perdavimo–priėmimo aktus, atliktų darbų pažymas ir pan. arba sąskaitas faktūras, jeigu kitų dokumentų nėra) ir atsako už tai, kad:

29.2.1.   prekių, paslaugų ir darbų kiekiai, kainos ir sumos atitinka nurodytas sutartyse;

29.2.2.   visos prekės, paslaugos ir darbai atlikti laiku ir kokybiškai;

29.2.3.   sutarties vykdymo metu nebuvo jokių pažeidimų arba jie visi ištaisyti.

29.3Darbuotojai, kurie, pasirašo remonto darbų perdavimo priėmimo aktus papildomai privalo nurodyti, koks remontas buvo atliktas – paprastasis ar esminis pagerinimas.

29.4Darbuotojai, kurie atsakingi už finansavimo sutarčių, sudaromų su subjektais, kurie nėra asignavimų valdytojai, vykdymą, atsako už tai, kad:

29.4.1.   Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu būtų patvirtintos lėšų skyrimo sutarčių formos su visais priedais (sąmata, ataskaitomis);

29.4.2.   sudaromose sutartyse nurodyti vertinimo kriterijai atitiktų Strateginį veiklos planą, būtų vykdomos paraiškose nurodytos veiklos rūšys ir būtų laikomasi visų sutartyse nurodytų įsipareigojimų;

29.4.3.   teikiamos ataskaitos būtų sutikrintos, pasirašytos ir per 5 kalendorines dienas perduotos Apskaitos skyriui.

29.5Darbuotojai, atsakingi už sutarčių vykdymą, kontroliuoja bendras sudaromų sutarčių sumas ir atsako už tai, kad jos nebūtų viršytos, atsižvelgiant į sąskaitų faktūrų sumas, kurias pateikė jie patys ir kiti Savivaldybės administracijos darbuotojai.

29.6Darbuotojai, kurie naudojasi sutartimis, už kurių vykdymą yra atsakingi kiti darbuotojai, privalo juos informuoti, pateikdami jiems sąskaitų faktūrų, kurios buvo išrašytos vadovaujantis ta sutartimi, kopijas.

29.7Darbuotojai, vykdantys einamąją finansų kontrolę, atsakingi už įsigyto turto, darbų ir paslaugų pirminių dokumentų pasirašymą, nustatę neatitikimų ar trūkumų (pateikti netinkami, neteisingai surašyti dokumentai, suteiktos nekokybiškos paslaugos ar parduotos nekokybiškos prekės, pažeisti tiekimo terminai, neatitinka kiekiai ir pan.), turi imtis veiksmų jiems pašalinti. Kai nėra galimybės ištaisyti nustatytų trūkumų ar neatitikimų, minėti darbuotojai privalo raštu pranešti apie tai Savivaldybės administracijos direktoriui, pateikdami neatitikimų ar trūkumų atsiradimo paaiškinimą ir pasiūlymus dėl tolesnio ūkinės operacijos atlikimo. Jie privalo užtikrinti, kad visi su ūkinės operacijos atlikimu susiję dokumentai būtų laiku (per 5 darbo dienas nuo jų surašymo) pateikiami Apskaitos skyriui.

 

 

VI SKYRIUS

PASKESNIOJI FINANSŲ KONTROLĖ

 

30. Už paskesniąją finansų kontrolę yra atsakingi:

30.1. Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai;

30.2. Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai;

30.3. Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų valdymo skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai;

30.4. Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio valdymo ir statybos skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai;

30.5. viešųjų pirkimų iniciatoriai, paskirti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;

30.6. Savivaldybės administracijos Vidaus administravimo ir informacinių technologijų skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai;

30.7. projektų, dalinai finansuojamo Europos Sąjungos paramos ar kitų fondų lėšomis, darbo (koordinavimo) grupės/valdymo komandų narių atsakomybė reglamentuojama projekto įgyvendinimo tvarkos apraše ir/ar darbo reglamente;

30.8. kitų skyrių valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

 

VII SKYRIUS

PROGRAMŲ SĄMATŲ SUDARYMO FINANSŲ KONTROLĖ

 

31.  Savivaldybės administracijos programų sąmatos sudaromos vadovaujantis Strateginio veiklos plano programomis ir pranešimais apie patvirtintus savivaldybės biudžeto asignavimus.

32Programos sąmatos tikslas – susieti Strateginiame veiklos plane nustatytas lėšas pagal programas ir priemones su savivaldybės biudžete planuojamais asignavimais pagal išlaidų ekonominę klasifikaciją ir valstybės funkcijas.

33Programų sąmatų rengimą organizuoja Apskaitos skyriaus vedėjas arba jį pavaduojantis asmuo.

34Apskaitos skyriaus vedėjas arba jį pavaduojantis asmuo kontroliuoja programų sąmatų rengimą. Pasirašydamas programos sąmatą Apskaitos skyriaus vedėjas patvirtina, kad:

34.1programų sąmatos yra parengtos pagal reikalavimus;

34.2programų sąmatose planuojamų asignavimų pagal išlaidų ekonominę klasifikaciją sumos atitinka Strateginiame veiklos plane ir pranešime apie patvirtintus savivaldybės biudžeto asignavimus nustatytų asignavimų paskirstymą pagal pagrindines ekonominės klasifikacijos grupes.

35Apskaitos skyriaus vedėjo arba jį pavaduojančio asmens pasirašytos programų sąmatos teikiamos tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui arba Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui.

36Savivaldybės administracijos direktorius arba direktoriaus pavaduotojas pasirašydamas programų sąmatas patvirtina, kad programos sąmatoje planuojamų asignavimų suma atitinka Strateginiame veiklos plane nustatytus asignavimus priemonei.

37Programų sąmatos tikslinamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

PREKIŲ, PASLAUGŲ IR DARBŲ PIRKIMO SUTARČIŲ FINANSŲ KONTROLĖ

 

38Savivaldybės administracija prekes, paslaugas ir darbus, kurie yra Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo objektas, perka vadovaudamasi šio įstatymo, Centralizuotų ir decentralizuotų viešųjų pirkimų vykdymo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo nuostatomis ir Savivaldybės administracijos direktoriaus Viešųjų pirkimų valdymo sistemoje patvirtintu viešųjų pirkimų planu.

39Už metinio viešųjų pirkimų plano parengimą yra atsakingi Viešųjų pirkimų skyriaus darbuotojai  pagal pareigybės aprašyme nustatytą kompetenciją.

40Už metinio viešųjų pirkimų plano tinkamą ir laiku vykdymą atsako Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti asmenys.

41Administracijos direktorius arba jo paskirta komisija koordinuoja ir kontroliuoja viešųjų pirkimų planavimą ir metinio viešųjų pirkimų plano vykdymą.

42Viešųjų pirkimų išankstinę finansų kontrolę atlieka:

42.1Apskaitos skyriaus vedėjas (jei finansavimo šaltinis yra Europos Sąjungos struktūrinės ar kitų tarptautinių fondų paramos lėšos, tai ir projekto ar programos finansininkas). Derindamas inicijavimo (pirkimo) paraišką patvirtina, kad faktiškai turimų (įvertinus panaudotas lėšas) priemonei skirtų lėšų užteks prekių, paslaugų ar darbų pirkimui įvykdyti.

42.2Finansų ir biudžeto skyriaus vedėjas (jei pirkimo vertė viršija 100000,00 eurų be PVM), derindamas pirkimo paraišką, patvirtina, kad priemonei turimų (įvertinus panaudotas lėšas) ir (arba) planuojamų ateinantiems laikotarpiams savivaldybės biudžeto ir skolintų lėšų užteks prekių, paslaugų ar darbų pirkimui vykdyti.

43Prekių, paslaugų ar darbų pirkimo sutartys rengiamos, derinamos ir pasirašomos vadovaujantis Savivaldybės administracijos sutarčių ir susitarimų valdymo tvarkos aprašu ir Centralizuotų ir decentralizuotų viešųjų pirkimų vykdymo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašu.

44Prekių, paslaugų ar darbų pirkimo sutarčių vykdymo einamoji finansų kontrolė vykdoma vadovaujantis Visagino savivaldybės vardu sudaromų sutarčių pasirašymo tvarkos aprašu ir Centralizuotų ir decentralizuotų viešųjų pirkimų vykdymo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašu.

45Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas darbuotojas, pasirašydamas pirkimo sutarties vykdymą įrodančius dokumentus (perdavimo–priėmimo aktus, sąskaitas faktūras), patvirtina, kad prekių, paslaugų ar darbų pirkimai atitinka sutartyje ir kituose pirkimo dokumentuose numatytus reikalavimus.

46Už sutarties vykdymo kontrolę atsakingas darbuotojas, pastebėjęs pirkimo sutarties vykdymo trūkumus, apie tai informuoja Savivaldybės administracijos direktorių ir pateikia siūlymus, kaip pašalinti nustatytus netikslumus ar pažeidimus. Savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą dėl tolesnio prekių, paslaugų ar darbų pirkimo vykdymo (sustabdymo ar atlikimo).

 

IX SKYRIUS

LĖŠŲ ĮSTAIGOS DARBUOTOJAMS IŠMOKĖJIMO FINANSŲ KONTROLĖ

 

47Darbuotojams gali būti išmokamos šios lėšos:

47.1darbo užmokestis ir su juo susijusios išmokos;

47.2komandiruočių išlaidos.

48Apskaitos skyriaus darbuotojas, kuriam pagal pareigybės aprašymą priskirtos darbuotojų darbo užmokesčio apskaičiavimo funkcijos, yra atsakingas už darbo užmokesčio ir su juo susijusių išmokų apskaičiavimą pagal teisės aktus.

49Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus darbuotojas atsakingas už teisingą darbuotojų nepanaudotų atostogų dienų apskaičiavimą.

50Dėl materialinių pašalpų skyrimo sprendimą priima Savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės administracijos direktorius, įvertinęs darbuotojo prašymą, vizuoja prašymą, nurodydamas pašalpos dydį.

51Apskaitos skyriaus vedėjas atlieka darbuotojams išmokamų lėšų kontrolę ir atrankos būdu tikrina darbuotojams išmokamų lėšų apskaičiavimo dokumentus. Apskaitos skyriaus vedėjas pasirašydamas darbuotojams išmokamų lėšų apskaičiavimo dokumentus, patvirtina, kad lėšos yra skiriamos teisėtai (yra galiojantis Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas ar kitas dokumentas dėl lėšų skyrimo), lėšų išmokoms užteks.

52.  Darbo laiko apskaitos žiniaraščiai pildomi vadovaujantis Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. ĮV-E-147 „Dėl Darbo laiko apskaitos žiniaraščio formos ir darbo laiko apskaitos žiniaraščio pildymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

53.  Darbo užmokestį apskaičiuoja Apskaitos skyriaus darbuotojas vadovaudamasis patvirtintais darbo laiko apskaitos žiniaraščiais. Prieš išmokant darbo užmokestį, darbo užmokesčio išmokėjimo žiniaraštis turi būti pasirašytas Apskaitos skyriaus vedėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus.

54.  Visi mokėjimai, susiję su darbo užmokesčio ir jam prilygintų išmokų, komandiruočių išlaidų apmokėjimu, išlaidų, susijusių su darbų, prekių ir paslaugų pirkimu, atliekami mokėjimo nurodymais iš banko.

55.  Komandiruočių išlaidų apmokėjimo kontrolė:

55.1įsakymus dėl komandiruočių rengia Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyrius;

55.2visi prašymai dalyvauti seminaruose ar kituose renginiuose turi būti suderinti su Apskaitos skyriaus vedėju, kuris patikrina, ar komandiruotei apmokėti užteks numatytų asignavimų;

55.3galutinį sprendimą dėl komandiruotės priima Savivaldybės administracijos direktorius;

55.4komandiruočių išlaidų apmokėjimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“.

56Už darbuotojams išmokamų lėšų apskaičiavimo dokumentų atitiktį teisės aktų reikalavimams atsako šiuos dokumentus rengiantys Savivaldybės administracijos darbuotojai.

 

X SKYRIUS

TURTO NAUDOJIMO KONTROLĖ

 

57.  Už savivaldybės ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto, perduoto patikėjimo teise valdyti biudžetinėms įstaigoms, išnuomoto ar perduoto pagal panaudos sutartis, naudojimo kontrolę atsako Vietinio ūkio valdymo ir statybos skyriaus vedėjas. Turtas, patikėjimo teise perduotas biudžetinėms įstaigoms, apskaitomas tose įstaigose.

58.  Už Savivaldybės administracijoje apskaitomo materialiojo ir nematerialiojo turto (išskyrus kompiuterinę techniką ir programinę įrangą) naudojimo kontrolę atsako Transporto ir ūkio skyriaus vedėjas.

59.  Už Aplinkos tvarkymo skyriaus materialiojo ir nematerialiojo turto naudojimo kontrolę atsako Aplinkos tvarkymo skyriaus vedėjas.

60.  Ilgalaikio ir trumpalaikio turto naudojimo ir apskaitos kontrolė Savivaldybės administracijoje yra atliekama pagal:

60.1Ilgalaikio materialiojo turto apskaitos aprašą;

60.2Nematerialiojo turto apskaitos aprašą;

60.3Atsargų apskaitos aprašą;

60.4Visagino savivaldybės tarybos sprendimais patvirtintus, Visagino savivaldybei nuosavybės teise priklausančio ilgalaikio materialiojo turto nuomos, Visagino savivaldybės turto perdavimo panaudos pagrindais laikinai neatlygintinai valdyti ir naudotis, Visagino savivaldybės turto perdavimo valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise, tvarkos aprašus;

60.5Inventorizacijos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. birželio 15 d. nutarimu Nr. 630 „Dėl Inventorizacijos taisyklių patvirtinimo“.

61.  Turto naudojimo kontrolę vykdantys darbuotojai privalo užtikrinti, kad:

61.1turtas būtų naudojamas ekonomiškai ir efektyviai;

61.2dokumentai, kurių pagrindu atliekamas turto perdavimas, pardavimas, nurašymas, likvidavimas ir kitos operacijos, susijusios su turto valdymu, būtų parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais turto valdymą;

61.3apskaitos dokumentai, susiję su turto pirkimu, pardavimu, perdavimu ir kitais atvejais, būtų surašomi ūkinės operacijos metu ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perduodami Apskaitos skyriaus darbuotojams;

61.4apskaitos dokumentai, susiję su turto nurašymu ir likvidavimu, būtų surašomi ūkinės operacijos metu ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perduodami Apskaitos skyriaus darbuotojams, vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. spalio 21 d. įsakymu Nr. ĮV-E-470 „Dėl Visagino savivaldybės administracijoje apskaitomo ilgalaikio materialiojo, nematerialiojo, biologinio, trumpalaikio materialiojo turto ir atsargų priskyrimo atsakingam asmeniui tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka;

61.5atleidžiami iš einamų pareigų darbuotojai grąžintų jiems perduotą naudoti turtą Savivaldybės administracijos atsakingiems asmenims.

62.  Sprendimus nurašyti netinkamą ar nereikalingą turtą pagal kompetenciją priima Savivaldybės taryba arba Savivaldybės administracijos direktorius.

 

XI SKYRIUS

ATSISKAITYMO IR MOKĖJIMO KONTROLĖ

 

63.  Mokėjimo nurodymus ir mokėjimo paraiškas remdamasis darbuotojų pagal kompetenciją parengtais dokumentais rengia Apskaitos skyriaus valstybės tarnautojas ir darbuotojas, Finansų ir biudžeto skyriaus valstybės tarnautojas.

64.  Mokėjimams pagrįsti pateikiami šie dokumentai:

64.1pirkimo–pardavimo apskaitos dokumentai;

64.2sutartis, kurios pagrindu atliekamas mokėjimas, arba jos kopija;

64.3darbų priėmimo–perdavimo aktas;

64.4darbo užmokesčio ir pašalpų išmokėjimo žiniaraščiai;

64.5kiti dokumentai (Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas ar kitas dokumentas dėl lėšų skyrimo).

65.  Pirkimo–pardavimo apskaitos dokumentai turi būti pasirašyti padalinių vadovų, valstybės tarnautojų ar darbuotojų, atsakingų už ūkinių operacijų išankstinę ir einamąją finansų kontrolę.

 

XII SKYRIUS

FINANSŲ KONTROLĖS UŽTIKRINIMAS

 

66. Siekiant užtikrinti, kad finansų kontrolės tikslai būtų pasiekti, kontrolė būtų ekonomiška, efektyvi ir funkcionuotų kaip vientisa sistema, naudojamos tokios organizacinės priemonės:

66.1. Visagino savivaldybės administracijos nuostatai;

66.2. patvirtinta Visagino savivaldybės administracijos struktūra – išsami organizacinė valdymo schema;

66.3. patvirtinti valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymai, aiškiai apibrėžiantys Savivaldybės administracijos dirbančiųjų pareigų paskirstymą;

66.4. parinkta ir įgyvendinama Savivaldybės administracijos Apskaitos politika;

66.5.  nustatyta tvarka sudaromas ir vykdomas savivaldybės biudžetas;

66.6. kryptingai formuojamas personalas, siekiant užtikrinti aukštą personalo kvalifikaciją;

66.7. ūkinė-finansinė veikla vykdoma organizuojant viešuosius pirkimus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

66.8. valstybės ir savivaldybės turto valdymas, naudojimas bei disponavimas juo vykdomas teisės aktų bei Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;

66.9. Savivaldybės administracijos dokumentų saugojimas užtikrinamas Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo nustatyta tvarka;

66.10. projektų, dalinai finansuojamų Europos Sąjungos paramos ar kitų fondų lėšomis, įgyvendinimas užtikrinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinant projektų įgyvendinimo tvarkos aprašus, projektų darbo (koordinavimo) grupių darbo reglamentus.

 

 

 

XIII SKYRIUS

BENDROSIOS FINANSŲ KONTROLĖS PROCEDŪROS

 

67. Finansų kontrolės reikalavimai skirstomi pagal atskiras procedūras, kurios yra:

67.1. atliktos ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai turi būti per nustatytą laikotarpį teisingai fiksuojami apskaitos dokumentuose;

67.2. ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių apskaitos dokumentai turi būti surašomi laiku;

67.3. visos atliekamos ūkinės operacijos turi būti patvirtintos atsakingų asmenų;

67.4. dokumentuose užfiksuotos ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai turi būti įtraukti į apskaitos registrus;

67.5. ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai į tą patį apskaitos registrą turi būti įtraukti vieną kartą;

67.6. banko sąskaitų įplaukos ir išlaidos bei likučiai turi atitikti apskaitos registrų likučius;

67.7. mokėjimai iš banko sąskaitos turi būti patvirtinti atitinkamais dokumentais, leidžiančiais atlikti tokius mokėjimus;

67.8. visi įsipareigojimai turi būti patvirtinti dokumentais;

67.9. įsipareigojimų padidėjimas ir sumažėjimas turi būti patvirtintas apskaitos dokumentais;

67.10visas turto judėjimas (įsigijimas, perdavimas, pardavimas, nurašymas ir kt.) turi būti rodomas apskaitoje;

67.11veiksmai, susiję su turtu, turi būti fiksuojami apskaitoje tik juos atlikus;

67.12turtas apskaitoje turi turėti inventorinius numerius;

67.13turtas apskaitomas pagal atskaitingus asmenis, turto pavadinimus, vertę ir kiekį;

67.14apskaitos registrai turi būti informatyvūs;

67.15suminiai apskaitos registrų duomenys turi būti lengvai (be papildomų skaičiavimų) perkeliami į ataskaitas;

67.16turi būti laiku atnaujinami visi apskaitos registrai;

67.17informacinė apskaitos sistema turi būti bendra ir patikima;

67.18sudarant kompiuterinius apskaitos registrus, turi būti sutikrinama visų registrų įrašų ir buhalterinių apskaitos dokumentų informacija;

67.19pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui, kompiuteriniai apskaitos dokumentai turi būti pasirašyti juos sudariusių asmenų; administracijos direktoriaus nustatyta tvarką;

67.20informacinės sistemos gedimo atveju už sutrikimų pašalinimą yra atsakingi Vidaus administravimo ir informacinių technologijų skyriaus vyriausieji specialistai, atsakingi už informacines technologijas, ir įdiegtas programas prižiūrinčios įstaigos.

 

XIV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

68.  Siekdami užtikrinti patikimą Savivaldybės administracijos finansų valdymą ir apskaitą bei tinkamą finansinės atskaitomybės sudarymą, visi valstybės tarnautojai bei darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, privalo laikytis šių finansų kontrolės taisyklių.

69.  Visi šiose taisyklėse išvardinti atsakingi už finansų kontrolę asmenys privalo laiku ir kokybiškai atlikti savo pareigas finansų kontrolės srityje bei pastebėję taisyklių pažeidimus apie juos privalo informuoti tiesioginį vadovą.

70.  Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi teisę raštu savo tiesioginiam vadovui ar Savivaldybės administracijos direktoriui teikti pasiūlymus dėl šių taisyklių ir finansų kontrolės tobulinimo.

 

____________________________________