Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS AKCINIŲ BENDROVIŲ ĮSTATYMO NR. VIII-1835 411 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-403, LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINIO KODEKSO 2.72 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-404, LIETUVOS RESPUBLIKOS MAŽŲJŲ BENDRIJŲ ĮSTATYMO NR. XI-2159 61 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-405, LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS INFORMACINIŲ IŠTEKLIŲ VALDYMO ĮSTATYMO NR. XI-1807 25 IR 29 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-406, LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS INFORMACINIŲ IŠTEKLIŲ VALDYMO ĮSTATYMO NR. XI-1807 1, 2, 10, 11, 18, 26, 27, 28, 38, 39 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, 37 STRAIPSNIO IR PRIEDO PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS ĮSTATYMO NR. XII-2667 7, 9, 11 IR 14 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-407 IR LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. I-1428 PAPILDYMO 81 STRAIPSNIU IR 9 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XII-2346 1 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIIIP-408

 

2017 m. rugsėjo 20 d. Nr. 761

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2017 m. balandžio 5 d. sprendimo
Nr. SV-S-189 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 8–13 punktus
, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo Nr. VIII-1835 411 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-403, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.72 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-404, Lietuvos Respublikos mažųjų bendrijų įstatymo Nr. XI-2159 61 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-405, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo Nr. I-1428 papildymo 81 straipsniu ir 9 straipsnio pakeitimo įstatymo Nr. XII-2346 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-408, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo Nr. XI-1807 25 ir 29 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-406 (toliau - Įstatymo projektas Nr. XIIIP-406) ir Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo Nr. XI-1807 1, 2, 10, 11, 18, 26, 27, 28, 29, 30, 35, 36, 38, 39 straipsnių pakeitimo, 37 straipsnio ir priedo pripažinimo netekusiais galios įstatymo Nr. XII-2667 7, 9, 11 ir 14 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-407 (toliau - Įstatymo projektas Nr. XIIIP-407) (toliau kartu - Projektai) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui (toliau - Seimas) juos tobulinti atsižvelgiant į toliau pateiktas pastabas ir pasiūlymus:

1.     Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo Nr. XI-1807 1, 2, 10, 11, 18, 26, 27, 28, 29, 30, 35, 36, 38, 39 straipsnių pakeitimo, 37 straipsnio ir priedo pripažinimo netekusiais galios įstatymas Nr. XII-2667 įsigaliojo 2017 m. balandžio 1 d., siūlyti Seimui sujungti Įstatymo projektą Nr. XIIIP-407 ir Įstatymo projektą Nr. XIIIP-406.

2.     Siūlyti Seimui Įstatymo projekto Nr. XIIIP-406 2 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo (toliau – VIIVĮ) 29 straipsnio 4 dalyje ir Įstatymo projekto Nr. XIIIP-407 2 ir 4 straipsniais keičiamų VIIVĮ 29 straipsnio 8 dalyje ir 38 straipsnio 3 dalyje aiškiai įvardyti atsakingą instituciją – Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybą (toliau – Priežiūros institucija). Tai sudarytų sąlygas tinkamai pasirengti Projektuose numatomo teisinio reguliavimo įgyvendinimui (skirti (numatyti) Priežiūros institucijai priskiriamoms naujoms funkcijoms vykdyti būtinus finansinius ir žmogiškuosius išteklius, dalyvaujant Priežiūros institucijai parengti būtinus įgyvendinamuosius teisės aktus ir kt.).  

3. Duomenų registravimo sąnaudų apskaičiavimo ir vertinimo (priežiūros) mechanizmas turėtų būti analogiškas kaip ir duomenų teikimo atveju, todėl siūlyti Seimui papildyti Įstatymo projektą Nr. XIIIP-406 ir numatyti, kad atlyginimo už registro objekto registravimą dydis apskaičiuojamas ir mokamas vadovaujantis Vyriausybės nustatyta tvarka.

4. Atsižvelgiant į tai, kad valstybės institucijoms ir įstaigoms, taip pat Priežiūros institucijai neturėtų būti sukurta neproporcinga siekiamam tikslui administracinė našta, siūlyti Seimui:

4.1. atsisakyti Įstatymo projekto Nr. XIIIP-406 2 straipsniu keičiamo VIIVĮ 29 straipsnio 4 dalies ir Įstatymo projekto Nr. XIIIP-407 4 straipsniu keičiamo VIIVĮ 38 straipsnio 3 dalies nuostatų dėl pareigos valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms teikti informaciją apie einamaisiais metais gautų duomenų apimtį;

4.2. siekiant užtikrinti atlyginimo už registro duomenų teikimą dydžių pagrįstumą, Įstatymo projekte Nr. XIIIP-406 ir Įstatymo projekte Nr. XIIIP-407 nustatyti, kad turi būti atliekamas registro tvarkytojo ataskaitinio laikotarpio pajamų ir sąnaudų, susijusių su registro duomenų teikimu, taip pat per ataskaitinį laikotarpį teiktų duomenų apimties auditas;

4.3. Įstatymo projekto Nr. XIIIP-406 2 straipsniu keičiamo VIIVĮ 29 straipsnio 4 dalyje ir Įstatymo projekto Nr. XIIIP-407 4 straipsniu keičiamo VIIVĮ 38 straipsnio 3 dalyje numatyti, kad Priežiūros institucija Vyriausybės nustatyta tvarka vertina ne neatlygintino duomenų teikimo sąnaudų tinkamumą ir pagrįstumą, o registro tvarkytojo (valstybės informacinės sistemos valdytojo) sąnaudų, kurias prašoma finansuoti iš atitinkamo biudžeto lėšų, dydžio pagrįstumą;

4.4. Įstatymo projekto Nr. XIIIP-407 2 straipsniu keičiamo VIIVĮ 29 straipsnio 8 dalyje numatyti, kad Priežiūros institucija atlieka ne atitinkamų sąnaudų vertinimą, o atlyginimo už registro duomenų, registro informacijos, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų teikimo dydžių pagrįstumo vertinimą, t. y. ar šie dydžiai apskaičiuoti laikantis pagal VIIVĮ 29 straipsnio 5 dalį Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytos tvarkos.

5. Įstatymo projekto Nr. XIIIP-407 1 ir 3 straipsniais keičiamų VIIVĮ 27 straipsnio 6 dalyje ir 35 straipsnio 3 dalyje, siekiant išvengti praktinių šių nuostatų taikymo problemų, nurodyti finansavimo šaltinį – valstybės biudžeto lėšas.

6.  Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2017 m. kovo 13 d. išvadoje Nr. XIIIP-406 pateiktą pastabą, kad pagal Įstatymo projektu Nr. XIIIP-406 siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą iš valstybės biudžeto lėšų būtų kompensuojama už savivaldybių institucijoms ir įstaigoms pateiktus duomenis, neatsižvelgiant į tai, ar šie duomenys reikalingi savivaldybių savarankiškosioms funkcijoms vykdyti, ar valstybės savivaldybėms perduotoms funkcijoms vykdyti, siūlyti Seimui tobulinti Projektus ir numatyti, kad iš valstybės biudžeto lėšų būtų kompensuojama už savivaldybių institucijoms ir įstaigoms pateiktus duomenis, jeigu šie duomenys reikalingi valstybės savivaldybėms perduotoms funkcijoms vykdyti.

7. Siūlyti Įstatymo projekto Nr. XIIIP-406 2 straipsniu keičiamo VIIVĮ 29 straipsnio 4 dalyje ir Įstatymo projekto Nr. XIIIP-407 4 straipsniu keičiamo VIIVĮ 38 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžių „einamaisiais metais“ įrašyti žodžius „ataskaitinio laikotarpio“.

8. Siekiant tinkamai pasirengti Projektuose numatomo teisinio reguliavimo įgyvendinimui (skirti (numatyti) Priežiūros institucijai priskiriamoms naujoms funkcijoms vykdyti būtinus finansinius ir žmogiškuosius išteklius, parengti būtinus įgyvendinamuosius teisės aktus ir kt.), siūlyti Seimui numatyti Projektų įsigaliojimą datą – 2019 m. sausio 1 d., išskyrus Projektų nuostatas dėl Priežiūros institucijos paskyrimo.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Saulius Skvernelis

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                      Rokas Masiulis