ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 M. KOVO 28 D. SPRENDIMO NR. T-66 „DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO ir VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. gruodžio 17 d. Nr. T-415

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo įgyvendinimo“, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Šiaulių rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašą, patvirtintą Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-66 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad šio sprendimo 1 punktu pakeisto tvarkos aprašo 15.2 papunktis įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.

3. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 17 d. sprendimą Nr. T-39 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės biudžeto apyvartos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                 Česlovas Greičius

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2023 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-66

(Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2024 m. gruodžio 17 d. sprendimo Nr. T-415

redakcija)

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Šiaulių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto sudėtį, biudžeto pajamų sudarymo, asignavimų naudojimo ir vidutinės trukmės konsoliduotojo biudžeto rodiklių sudarymo ir valdymo teisinius pagrindus, taip pat biudžeto rengimo, tvirtinimo, vykdymo, vertinimo ir kontrolės pagrindines nuostatas,  asignavimų valdytojų vadovų ar savivaldybių administracijose jų įgaliotų asmenų pareigas, teises ir atsakomybę.

2. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniu įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Oficialiosios statistikos portale skelbiamais duomenimis, patvirtintais Savivaldybės planavimo dokumentais, taip pat Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programomis ir jų sąmatų projektais ir šiuo Tvarkos aprašu.

3. Savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo ir atskaitomybės rengimo metu naudojama Lietuvos Respublikos valstybės ir Savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacija bei Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintos formos.

4. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, ir Lietuvos Respublikos oficialiosios statistikos ir valstybės duomenų valdysenos įstatyme.

5. Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo teisinis pagrindas yra Savivaldybės tarybos priimti sprendimai dėl tam tikrų biudžetinių metų Savivaldybės biudžeto patvirtinimo ir patikslinimo.

6. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra Savivaldybės administracija bei savivaldybės biudžetinės įstaigos, nurodytos Savivaldybės tarybos patvirtintame Savivaldybės biudžete.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO IR PROGRAMŲ SĄMATŲ

SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

7. Savivaldybės biudžeto projektas sudaromas vadovaujantis aukščiau paminėtais teisės aktais, Savivaldybės tarybos priimtais sprendimais, Savivaldybės strateginiu veiklos planu, kitais norminiais aktais, asignavimų valdytojų programomis ir jų sąmatų projektais bei Tvarkos aprašu.

8. Savivaldybės biudžeto pajamas sudaro pagal įstatymus į Savivaldybės biudžetą mokami mokesčiai, privalomi mokėjimai, rinkliavos, valstybės biudžeto dotacijos ir kitos pervedamos lėšos, biudžetinių įstaigų pajamos, pajamos iš savivaldybės turto, Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos įplaukos ir kitos įplaukos.

9. Savivaldybės biudžeto asignavimai naudojami savarankiškosioms Savivaldybės funkcijoms ir valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymui ir kitiems įstatymams įgyvendinti vykdant Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programas.

10. Savivaldybės biudžeto projektą sudaro Savivaldybės meras ir teikia Savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka. Kasmet Savivaldybės meras nustato kitų metų Savivaldybės biudžeto projekto rengimo darbų atlikimo terminus.

11. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų vadovai, vadovaudamiesi teisės aktais, sudaro vykdomų programų sąmatų projektus, pagal programų finansavimo šaltinius, funkcines klasifikacijas ir ekonomines klasifikacijos straipsnius, ir pateikia nustatytais terminais Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintose formose.

12. Lėšų poreikio skaičiavimai turi būti pagrįsti, juose nurodyti įstaigos etatų, tinklo ir kontingento rodikliai, kita įstaigos charakteristika, atitikti nustatytus normatyvus, patvirtintas išlaidų normas, įkainius ir kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veiklos pobūdžiu.

13. Biudžeto asignavimų valdytojų vadovai atsakingi už teisingą programose pateiktų lėšų poreikio apskaičiavimą ir reikiamų asignavimų numatymą esantiems įsiskolinimams už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes padengti.

14. Meras parengtą Savivaldybės biudžeto projektą teikia svarstyti Savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka. Taryba svarsto Savivaldybės biudžeto projektą, atsižvelgdama į mero pranešimus, Tarybos komitetų pasiūlymus ir išvadas.

15. Savivaldybės tarybos sprendimu tvirtinamame Savivaldybės biudžete nurodoma:

15.1. vienų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto rodikliai:

15.1.1. bendra vienų biudžetinių metų pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

15.1.2. bendra vienų biudžetinių metų asignavimų suma ir jų paskirstymas Savivaldybės administracijai ir savivaldybės biudžetinėms įstaigoms programoms vykdyti;

15.1.3. planuojama metinė įsiskolinimų (mokėtinų sumų, išskyrus paskoloms grąžinti) pokyčio suma;

15.2. savivaldybės biudžeto rodikliai antriesiems ir tretiesiems biudžetiniams metams:

15.2.1. bendros antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų planuojamų pajamų sumos;

15.2.2. bendros antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų planuojamų asignavimų sumos;

16. Savivaldybės taryba, tvirtindama Savivaldybės pirmųjų biudžetinių metų biudžeto pajamas, lėšas iš valstybės biudžeto numato pagal Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymą, o Savivaldybės biudžeto asignavimų paskirstymą programoms vykdyti tvirtina pagal finansavimo šaltinius.

17. Savivaldybės taryba, tvirtindama Savivaldybės antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų bendras biudžeto pajamų sumas:

17.1.  iš gyventojų pajamų mokesčio planuoja vadovaudamasi Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymu patvirtinta antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų prognozuojama gyventojų pajamų mokesčio suma, mokama į Savivaldybės biudžetą (išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį, mokamą už pajamas, gaunamas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą);

17.2. dotacijas iš valstybės biudžeto numato pagal Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymą.

18. Savivaldybės taryba Savivaldybės biudžetą patvirtina per 2 mėnesius nuo tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymo priėmimo dienos. Patvirtinto Savivaldybės biudžeto duomenis Savivaldybės administracijos Finansų skyrius (toliau – Finansų skyrius) pateikia Finansų ministerijai finansų ministro nustatyta tvarka. Patvirtintas biudžetas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

19. Jeigu Savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, asignavimai metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo dienos kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šio Savivaldybės biudžeto asignavimų. Šiuo atveju kiekvieno asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų atitinkamo Savivaldybės biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir skiriami tik tęstinei veiklai bei įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšos) bei įsiskolinimams dengti.

20. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės biudžetą, Finansų skyrius per 5 darbo dienas nuo Savivaldybės tarybos sprendimo įsigaliojimo praneša asignavimų valdytojams ir priemonių vykdytojams apie jiems patvirtintus biudžeto asignavimus. Pažymą-pranešimą pasirašo Finansų skyriaus vedėjas ar įgaliotas asmuo.

21. Savivaldybės biudžeto teisinis pagrindas yra Savivaldybės tarybos priimtas sprendimas dėl atitinkamų metų Savivaldybės biudžeto patvirtinimo.

22. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų vadovų patvirtintos Savivaldybės biudžeto programų sąmatos.

23. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų apskaitą tvarkantys asmenys per 10 darbo dienų suveda savo vykdomų programų ir jų (arba vykdomų programos priemonių) sąmatas pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus apskaitos informacinėje sistemoje „Biudžetas VS“ (toliau – sistema „Biudžetas VS“). Programų sąmatas pasirašo jas sudariusių įstaigų vadovai ar jų įgalioti asmenys, o tvirtina asignavimų valdytojų vadovai.

24. Finansų skyrius per 5 darbo dienas registruoja sąmatas sistemoje „Biudžetas VS“. Finansų skyriui užregistravus sąmatas sistemoje „Biudžetas VS“ asignavimų valdytojų apskaitą tvarkantys asmenys sąmatos išskaidymą registruoja iš karto.

25. Naudoti Savivaldybės biudžeto lėšas be patvirtintos programos sąmatos draudžiama.

26. Asignavimų valdytojų vadovai turi užtikrinti, kad praėjusių metų įsiskolinimai pagal jų įsipareigojimus būtų numatyti jų programų sąmatose padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų Savivaldybės biudžeto asignavimų.

27. Finansų skyrius pagal patvirtintą Savivaldybės biudžetą ir asignavimų valdytojų vadovų  patvirtintas programų sąmatas, ir atsižvelgdama į Finansų ministerijos paskelbtą pirmųjų biudžetinių metų ketvirčiais paskirstymą gyventojų pajamų mokesčio planą, sudaro pirmųjų biudžetinių metų ketvirčiais paskirstytą Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą pagal Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojus, programas, finansavimo šaltinius ir išlaidų ekonominės klasifikacijos straipsnius. Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planas tvirtinamas mero potvarkiu.

28. Patvirtinto Savivaldybės biudžeto duomenis Finansų skyrius pateikia Finansų ministerijai finansų ministro nustatyta tvarka.

29. Einamaisiais biudžetiniais metais iš valstybės biudžeto asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų gautos lėšos, įskaitant Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, kurios skiriamos teisės aktuose nustatytoms savivaldybių savarankiškosioms ir valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, įtraukiamos į savivaldybės biudžeto pajamas.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS

 

30. Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Savivaldybės meras.

31. Meras per 2 darbo dienas nuo ataskaitinio mėnesio pabaigos pagal finansų ministro patvirtintą formą pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai duomenis apie tiesiogiai į Savivaldybės iždo sąskaitas pervestas lėšas. Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi mokesčių, rinkliavų ir kitų įplaukų į biudžetus duomenimis, per 5 darbo dienas nuo mėnesio pabaigos pateikia merui informaciją apie mokesčių, rinkliavų ir kitų įmokų įplaukas pagal pajamų rūšis. Savivaldybės biudžeto pajamas, kurias sudaro Valstybinės mokesčių inspekcijos surinkti mokesčiai, rinkliavos ir kitos įplaukos, Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės iždo sąskaitas per suderintus su meru terminus.

32. Finansavimas iš Savivaldybės biudžeto vykdomas pagal patvirtintas programų sąmatas. Patvirtinus pateiktas paraiškas sistemoje „Biudžetas VS“ parengiami mokėjimo pavedimai, kurių pagrindu formuojamas mokėjimo dokumentų sąrašas banke, jį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba jį pavaduojantis teisės aktų nustatyta tvarka įgaliotas asmuo ir Finansų skyriaus vedėjas arba kitas įgaliotas asmuo. Tuo atveju, kai bankai pagal kreditavimo ir kitas sutartis nurašo mokėtinas sumas nuo sąskaitos, dokumentas dėl lėšų pervedimo nerengiamas. Pervedant asignavimus antrojo parašo teisę turintis Finansų skyriaus vedėjas arba kitas įgaliotas asmuo mokėjimo nurodymus pasirašo, o antrajame etape pirmojo parašo teisę ir papildomą slaptažodį turintis Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo autorizuoja pavedimus, tada jie įvykdomi.

33. Asignavimai iš Savivaldybės biudžeto išduodami tik toms išlaidoms, kurios numatytos Savivaldybės biudžeto programose, padengti. Savivaldybės biudžetinės įstaigos finansuojamos vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis, mokėjimo paraiškose nurodant programos priemones, valstybės funkciją, lėšų šaltinį ir ekonominę klasifikaciją.

34. Finansų skyrius Savivaldybės biudžeto asignavimus, skirtus asignavimo valdytojo programai vykdyti, perveda į asignavimų valdytojų vadovų nurodytas sąskaitas, atsižvelgdamas į Savivaldybės biudžeto pajamų vykdymą, neviršydamas patvirtintų asignavimų sumų.

35. Paraiškos biudžeto lėšoms gauti pateikiamos ne dažniau kaip kartą per savaitę ir, esant poreikiui, kiekvieno mėnesio priešpaskutinę darbo dieną.

36. Asignavimų valdytojų vadovai, tik įmokėję pajamas į Savivaldybės iždo sąskaitą, teikia poreikį lėšoms gauti. Asignavimų valdytojų vadovai neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškų tai sumai arba naudoti tos lėšų sumos, kuri nebuvo įmokėta į Savivaldybės iždo sąskaitą.

37. Finansų skyrius gali nepriimti paraiškų arba laikinai sulaikyti paraiškų apmokėjimą, jei jos netinkamai įformintos arba padaryta klaidų, jei jos pateiktos nesilaikant nurodytų terminų, taip pat jei prašomų lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje ketvirčiui numatytas išlaidas.

38. Asignavimų valdytojų vadovai privalo analizuoti savo įstaigų programų sąmatų vykdymo duomenis. Nustatę netekusių tikslinės paskirties asignavimų sumas, asignavimų valdytojų vadovai turi apie tai informuoti Savivaldybės merą ir Finansų skyrių.

39. Prie netekusiųjų tikslinės paskirties asignavimų priskiriama:

39.1. per metus nepanaudoti asignavimai dėl neįvykdytų planinių rodiklių;

39.2. nustatyti per dideli ar iš dalies nepanaudoti asignavimai patvirtintose asignavimų valdytojų programose.

40. Biudžeto gautos viršplaninės pajamos (atmetus viršplanines pajamas, įstatymų nustatyta tvarka skirtas kitų Savivaldybių negautoms pajamoms padengti) ir netekę paskirties asignavimai skirstomi Savivaldybės tarybos sprendimu ir naudojami įsiskolinimams apmokėti, projektams, remiamiems Europos Sąjungos ir kitų paramos fondų lėšomis, finansuoti, biudžetiniais metais Savivaldybės biudžete patvirtintoms programoms ir priemonėms finansuoti.

41. Jeigu numatoma, kad nustatytas pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, tai yra gaunama mažiau pajamų, negu buvo numatyta, tuo atveju programų finansavimas iš Savivaldybės biudžeto vykdomas tokia tvarka:

41.1. darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

41.2. pašalpoms ir kitoms socialinėms išmokoms;

41.3. paskoloms grąžinti, palūkanoms mokėti (įsipareigojimai bankams) ir kitiems finansiniams įsipareigojimams vykdyti;

41.4. projektų, remiamų Europos Sąjungos lėšomis, finansavimas;

41.5. įsiskolinimo už maisto produktus, kurą ir komunalines paslaugas apmokėjimas;

41.6. kitoms Savivaldybės biudžete numatytoms reikmėms.

42. 41 punkto nuostata netaikoma finansuojant programas iš įmokėtų į biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, valstybės biudžeto gautų specialiųjų tikslinių dotacijų ir kitų tikslinės paskirties lėšų, gautų iš valstybės biudžeto.

43. Reikmėms, nurodytoms 41.1–41.3 papunkčiuose, pervedamos visos reikalingos lėšos pagal nustatytą eilę, o reikmės, nurodytos 41.4–41.6 papunkčiuose, finansuojamos proporcingai turimoms lėšoms.

44. Jeigu Savivaldybės biudžeto pajamų planas nevykdomas, asignavimų valdytojams pervedamos Savivaldybės biudžeto asignavimų sumos programoms finansuoti mažinamos faktiškai negautomis (palyginti su planu) pajamomis.

45. Finansų skyrius paskolas kredito įstaigoms grąžina, palūkanas, paskolų ir banko sąskaitų aptarnavimo išlaidas moka pagal sutartyse nustatytas sąlygas ir programos sąmatoje einamųjų metų ketvirčiui suplanuotus asignavimus.

46. Europos Sąjungos finansinė parama ir kita gaunama finansinė parama administruojama taip, kaip numatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos pasirašytose sutartyse ir (arba) kituose teisės aktuose dėl atitinkamos Europos Sąjungos finansinės paramos arba kitos tarptautinės finansinės paramos.

47. Gautos Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos bei bendrojo finansavimo lėšos apskaitomos Savivaldybės mero nustatyta tvarka.

48. Europos Sąjungos paramos lėšos, kurios nėra gautos kaip asignavimai, priskiriamos biudžetinių įstaigų įplaukoms ir gali būti naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.

49. Metams pasibaigus, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų vadovai nepanaudotas valstybės ir Savivaldybės biudžeto lėšas grąžina į Savivaldybės iždo sąskaitą ne vėliau kaip paskutinę einamųjų metų darbo dieną.

50. Metų pabaigoje likusios nepanaudotos valstybės biudžeto dotacijos, nustatytos Savivaldybės biudžetui tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatyme, išskyrus nepanaudotą Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų dalį, lėšos, kurios per metus buvo paskirtos Savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus arba Vyriausybės nutarimus arba panaudotos ne pagal savo paskirtį, Finansų skyrius grąžina į valstybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 10 d.

51. Pažangos lėšos gali būti naudojamos tik pažangos priemonėms finansuoti, išskyrus Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas ir atvejus, kai nustatomos išskirtinės aplinkybės.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO KEITIMAS

 

52. Biudžetas Savivaldybės tarybos sprendimu keičiamas, kai:

52.1. Seimo įstatymais, Vyriausybės nutarimais, ministerijų įsakymais skiriamos papildomos ir tikslinės lėšos;

52.2. gaunamos iš valstybės institucijų ir įstaigų (t. y. iš valstybės biudžeto asignavimų) Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos bei bendrojo finansavimo lėšos;

52.3. perskirstomi Savivaldybės biudžeto asignavimai pagal programas;

52.4. perskirstomi Savivaldybės biudžeto asignavimai pagal asignavimų valdytojus;

52.5. didinama ar mažinama asignavimų suma;

52.6. nevykdomas Savivaldybės biudžeto pajamų planas;

52.7. paskirstomos gaunamos viršplaninės pajamos;

52.8. asignavimų valdytojai pateikia prašymus dėl asignavimų keitimo, jeigu keičiama asignavimų programai suma;

52.9. perskirstomos lėšos ugdymo reikmėms;

52.10. kitais atvejais, vykdant Savivaldybės tarybos sprendimus.

53. Asignavimų valdytojų vadovai prašymus dėl bendrų biudžeto asignavimų didinimo arba mažinimo teikia Savivaldybės merui. Prašymuose turi būti nurodyta programa, priemonė, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodai, lėšų šaltinis, keitimo priežastys ir kam numatoma lėšas panaudoti, pateikti išsamūs paaiškinimai ir skaičiavimai. Kartu pateikiama ir Biudžeto asignavimų tikslinimo pažyma.

54. Finansų skyrius, atsižvelgdamas į gautus asignavimų valdytojų vadovų prašymus dėl bendrų biudžeto asignavimų keitimo, rengia Savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl biudžeto keitimo.

55. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžeto patikslinimą, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų apskaitą tvarkantis asmuo per 10 darbo dienų suveda savo vykdomų programų ir jų (arba vykdomų programos priemonių) sąmatų patikslinimus pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus sistemoje „Biudžetas VS“. Programų sąmatas pasirašo jas sudariusių įstaigų vadovai ar jų įgalioti asmenys, o tvirtina asignavimų valdytojų vadovai.

56. Finansų skyrius per 5 darbo dienas registruoja sąmatos patikslinimą sistemoje „Biudžetas VS“. Finansų skyriui užregistravus sąmatos patikslinimą, asignavimų valdytojų apskaitą tvarkantis asmuo sąmatos išskaidymą registruoja iš karto.

57. Savivaldybės mero potvarkiais keičiamas ketvirtinis Savivaldybės biudžeto programų finansavimo plano paskirstymas, pagal valstybės funkcijas, ekonominę klasifikaciją, nekeičiant bendrų biudžeto asignavimų pagal kiekvieną asignavimų valdytoją ir lėšų šaltinį.

58. Asignavimų valdytojų vadovai prašymus dėl biudžeto asignavimų pakeitimo teikia ne dažniau kaip vieną kartą per mėnesį iki einamojo mėnesio 25 dienos, o metų pabaigoje, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki ketvirčio pabaigos Finansų skyriui. Prašymuose turi būti nurodyta programa, priemonė, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodai, lėšų šaltinis, keitimo priežastys ir kam numatoma lėšas panaudoti. Kartu pateikiama ir Biudžeto asignavimų tikslinimo pažyma.

59. Finansų skyrius, atsižvelgdamas į gautus asignavimų valdytojų vadovų prašymus dėl Savivaldybės biudžeto ketvirtinio asignavimų keitimo sistemoje „Biudžetas VS“ per 3 darbo dienas užregistruoja sąmatų patikslinimus. Asignavimų valdytojų apskaitą tvarkantis asmuo sąmatos išskaidymą registruoja iš karto. 

60. Programų sąmatas pasirašo jas sudariusių įstaigų vadovai ir pristato Finansų skyriui.

61. Savivaldybės mero potvarkių projektus dėl biudžeto keitimo, ne dažniau kaip vieną kartą per mėnesį, rengia Finansų skyrius.

62. Visais atvejais keičiant Savivaldybės biudžetą asignavimų valdytojų vadovai užtikrina, kad pateikti prašymai atitinka teisės aktų, taip pat ir skiriamų specialiųjų tikslinių dotacijų reikalavimus.

63. Finansų skyrius, gavęs asignavimų valdytojų vadovų prašymus keisti asignavimų paskirstymą, patikrina jų teisingumą ir rengia Savivaldybės mero potvarkio arba Savivaldybės tarybos sprendimo projektus.

 

V SKYRIUS

BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS

 

64. Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamos – lėšos, gautos atliekant funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, vadovaujantis įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ar Savivaldybės tarybos sprendimais, įmokamos į Savivaldybės (iždo) sąskaitą ir naudojamos šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti.

65. Biudžetinių įstaigų pajamų planas tvirtinamas tam tikrų metų Savivaldybės biudžete.

66. Pajamų planas nustatomas kiekvienam asignavimų valdytojui pagal jų pateiktus duomenis atitinkamų metų Savivaldybės biudžete.

67. Asignavimų valdytojų vadovai teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai teikiamų paslaugų kainas ir tarifus, jeigu teisės aktai nenustato kitaip. Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos šių įstaigų išlaidoms apmokėti ir kitiems įstaigos poreikiams pagal patvirtintas veiklos programas.

68. Biudžetinė įstaiga rengia asignavimų iš biudžetinių įstaigų pajamų programų sąmatas. Programų sąmatos rengiamos pagal kiekvieną pajamų šaltinį atskirai.

69. Biudžetinių įstaigų pajamų programų sąmatos turi būti tikslinamos einamaisiais metais, jeigu gaunama daugiau arba mažiau pajamų už teikiamas paslaugas, negu buvo planuota.

70. Viršplaninėmis ir negautomis biudžetinių įstaigų pajamų įmokomis tikslinamas Savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas.

71. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas už teikiamas paslaugas, mokestį už vaikų ugdymą ikimokyklinėse įstaigose, lavinimą neformaliojo ugdymo įstaigose, kitas pajamas ir pajamas už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą kaupia atskiroje sąskaitoje.

72. Biudžetinės įstaigos ar biudžetinių įstaigų buhalterinę apskaitą tvarkantis subjektas gautas biudžetinių įstaigų pajamas ne rečiau kaip kartą per mėnesį perveda į Savivaldybės iždo sąskaitą banke (ne vėliau kaip paskutinę mėnesio darbo dieną).

73. Biudžetinių įstaigų pajamos jų programoms vykdyti pervedamos į biudžetinių įstaigų sąskaitas. Asignavimų valdytojų vadovai ar jų įgalioti asmenys neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškos dėl tos sumos arba naudoti jų vykdomai programai tos lėšų sumos, kuri nebuvo įmokėta į biudžetą.

74. Biudžetinė įstaiga programų išlaidoms padengti pirmiausia turi naudoti asignavimus, gautus iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į Savivaldybės biudžetą biudžetinės įstaigos pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui numatytas lėšas, kurių negali naudoti kitiems tikslams, o tik po to – Savivaldybės biudžeto lėšas.

75. Biudžetinių metų pabaigoje biudžetinės įstaigos nepanaudotas pajamų lėšas perveda į Savivaldybės iždo sąskaitą ne vėliau kaip paskutinę einamųjų metų darbo dieną.

76. Į kitus biudžetinius metus gali būti perkeliama ir naudojama programoms finansuoti nepanaudota įmokėta biudžetinių įstaigų pajamų dalis, pagal atskirą sąmatą, kuri yra didesnė kaip 100 Eur.

77. Biudžetinės įstaigos vadovas atsako už patvirtintų programų vykdymą, neviršydamas patvirtintų asignavimų sumų, ir efektyvų lėšų naudojimą.

78. Kitoms biudžetinių įstaigų lėšoms pajamos priskiriamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir Savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis. Kitos biudžetinių įstaigų lėšos naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.

79. Biudžetinių įstaigų gauta negrąžintina finansinė parama turi būti apskaitoma biudžetinių įstaigų atskiroje sąskaitoje, vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu, ir ji naudojama įstaigos uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens patvirtintą išlaidų sąmatą.

 

VI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO APYVARTINĖS LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS

 

80. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos sudaromos iš Savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka, – iš Savivaldybės biudžeto pajamų.

81. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšas sudaro:

81.1. pasibaigus metams likusios nepaskirstytos Savivaldybės biudžeto viršplaninės pajamos;

81.2. pasibaigus metams likusios nepanaudotos biudžetinių įstaigų į Savivaldybės iždo sąskaitą pervestos pajamos;

81.3. pasibaigus metams likusios nepanaudotos Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos;

81.4. kiti lėšų likučiai Savivaldybės iždo sąskaitoje einamųjų metų pradžioje.

82. Biudžeto lėšos, gautos už praėjusius metus iki einamųjų metų sausio 10 d., įskaitomos į Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšas.

83. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos tvirtinamos einamųjų metų Savivaldybės biudžeto pajamų plane.

84. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos yra naudojamos einamųjų metų Savivaldybės biudžeto lėšų stygiui dengti, kai nepakanka Seimo patvirtintų prognozuojamų pajamų.

85. Apyvartos lėšos naudojamos:

85.1. biudžetinių įstaigų į biudžetą įmokėtų, bet praėjusiais metais nepanaudotų lėšų likučiams grąžinti;

85.2. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų, nepanaudotų praėjusiais biudžetiniais metais, likučiams grąžinti;

85.3. vietinių rinkliavų už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą likučiams grąžinti;

85.4. kitiems tikslinės paskirties likučiams grąžinti;

85.5. Savivaldybės biudžeto mokėjimų operacijoms vykdyti, kai nepakanka į Savivaldybės biudžetą (atitinkamu laikotarpiu) gautų pajamų arba kai nevykdomas atitinkamo laikotarpio Savivaldybės biudžeto pajamų planas;

85.6. einamųjų metų Savivaldybės biudžetui subalansuoti, kai nepakanka Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintų prognozuojamų pajamų;

85.7. Savivaldybės biudžetinių įstaigų išlaidoms metų eigoje dengti;

85.8. investiciniams projektams ir veiklos programoms finansuoti;

85.9. Savivaldybės biudžeto kreditiniam įsiskolinimui dengti.

 

VII SKYRIUS

BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DEPOZITAI IR KITOS LĖŠOS

 

86. Biudžetinių įstaigų depozitai – laikinai šių įstaigų saugomos ir dėl tam tikrų aplinkybių arba susitarimų turimos lėšos, kurios laikomos atskiroje įstaigos sąskaitoje ir susidarius atitinkamoms aplinkybėms grąžinamos subjektams, kuriems jos priklauso.

87. Biudžetinės įstaigos depozitus saugo ribotą laiką:

87.1. lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, – 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino;

87.2. lėšas, kurios turi būti grąžintos biudžetinėms įstaigoms, – iki biudžetinių metų pabaigos;

87.3. lėšas, kurios turi būti grąžintos kitiems juridiniams asmenims, – metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino.

88. Subjektams, kuriems priklauso depozitai, nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į atitinkamą valstybės ar Savivaldybės biudžetą.

89. Kitos biudžetinių įstaigų lėšos yra:

89.1. lėšos, gautos įvykus draudžiamajam įvykiui, kai draudimo išmokos gavėjas yra biudžetinė įstaiga;

89.2. pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą gauta parama (lėšos);

89.3. iš valstybės, tarptautinių ir užsienio organizacijų gautos kompensacijos, skirtos ankstesniais metais turėtoms dalyvavimo jų organizuojamuose renginiuose, programose, projektuose ir tyrimuose išlaidoms padengti;

89.4. biudžetinių įstaigų skelbiamų konkursų dalyvių mokesčiai;

89.5. netesybos;

89.6. lėšos, gautos konkretiems gavėjams – fiziniams asmenims – išlaikyti (globos (rūpybos) išmokos, nustatytos Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme);

89.7. lėšos, gautos iš kitos biudžetinės įstaigos už šiai įstaigai teikiamas paslaugas;

89.8. palūkanos už Tvarkos aprašo 86 punkte nurodytus depozitus;

89.9. kitos lėšos, gautos iš juridinių ir fizinių asmenų, taip pat tarptautinių ir užsienio organizacijų tam tikroms nenumatytoms biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms, kurios nėra gautos kaip asignavimai, padengti.

 

VIII SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS VIEŠOJO SEKTORIAUS SUBJEKTŲ

ATASKAITŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS

 

90. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio sudėties, biudžeto vykdymo ataskaitose teikiamos informacijos, ataskaitų rinkinio rengimui, pasirašymui, teikimui ir skelbimui keliami reikalavimai ir atsakomybė už jų parengimą, pateikimą ir paskelbimą nustatyti Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme.

91. Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį Finansų skyrius rengia ir teikia Finansų ministerijai, vadovaudamasis Finansų ministerijos nustatytomis Savivaldybės ataskaitų teikimo Finansų ministerijai taisyklėmis, asignavimų valdytojai – vadovaudamiesi Asignavimų valdytojų, kitų valstybės ir Savivaldybių biudžetinių įstaigų ir valstybės biudžeto asignavimus gaunančių kitų subjektų metinio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio ir tarpinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio sudarymo taisyklėmis.

92. Asignavimų valdytojai biudžeto vykdymo atskaitomybę Finansų skyriui teikia Savivaldybės mero potvarkiu nustatyta tvarka ir terminais.

93. Viešojo sektoriaus subjektai teikia finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme.

94. Finansų skyrius:

94.1. remdamasis biudžeto apskaitos duomenimis ir asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais, rengia konsoliduotųjų biudžeto vykdymo ataskaitų metinį ir ketvirtinius rinkinius, nustatytais terminais juos teikia Finansų ministerijai ir skelbia Savivaldybės interneto svetainėje;

94.2. rengia konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, remdamasis viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkiniais.

95. Metinį ataskaitų rinkinį, kurio sudedamoji dalis yra Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys, tvirtina Savivaldybės taryba Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka pagal rodiklius, nurodytus Tvarkos aprašo 15.1 punkte, ir atsižvelgdama į tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymu patvirtintus rodiklius.

96. Asignavimų valdytojai ataskaitų rinkinius skelbia savo interneto svetainėje, o jeigu jos neturi, – Savivaldybės interneto svetainėje.

 

IX SKYRIUS

ASIGNAVIMŲ VALDYTOJŲ VADOVŲ PAREIGOS IR TEISĖS

 

97. Asignavimų valdytojų vadovai privalo:

97.1. organizuoti programų rengimą ir vykdymą;

97.2. paskirstyti asignavimus savo programoms vykdyti;

97.3. sudaryti ir tvirtinti savo įstaigos programų sąmatas;

97.4. atlikti pirmųjų biudžetinių metų bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą;

97.5. kontroliuoti savo įstaigos įsipareigojimų vykdymą;

97.6. programoms vykdyti skirtas lėšas naudoti pagal jų paskirtį teisėtai, ekonomiškai, efektyviai ir rezultatyviai.

98. Asignavimų valdytojų vadovai turi teisę:

98.1. biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį keisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti, suderinę su Finansų skyriumi;

98.2. biudžetiniais metais keisti jų vadovaujamos įstaigos patvirtintus tam tikrų metų Savivaldybės biudžeto asignavimus, biudžeto programas ir programų sąmatas pagal priemones, ekonominę ir funkcinę klasifikacijas, neviršydami patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų sumų.

99. Asignavimų valdytojų vadovams už Biudžeto sandaros įstatymo ir kitų biudžeto asignavimų paskirstymą ir (ar) panaudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus skiriamos Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse nustatytos administracinės nuobaudos.

 

 

X SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS SKOLINIMASIS

 

100. Savivaldybė, laikydamasi Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniame įstatyme ir tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatyme nustatytų skolinimosi limitų (jeigu tokie limitai nustatomi), Vyriausybės nustatyta tvarka gali:

100.1. imti iš vidaus arba užsienio kreditorių ilgalaikes (kurių trukmė ilgesnė kaip vieni metai ir grąžinimo terminas yra ne tais pačiais biudžetiniais metais) paskolas investicijų projektams finansuoti ir ankstesniems skoliniams įsipareigojimams vykdyti;

100.2. imti iš vidaus arba užsienio kreditorių trumpalaikes (kurių grąžinimo terminas yra tais pačiais biudžetiniais metais) paskolas biudžetiniais metais laikinam pajamų trūkumui padengti, kai nepakanka šiam tikslui Savivaldybės biudžeto apyvartinių lėšų;

100.3. prisiimti įsipareigojimus pagal finansinės nuomos (lizingo) sutartis;

100.4. prisiimti įsipareigojimus pagal kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus;

100.5. teikti garantijas dėl Savivaldybės valdomų įmonių prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų sutartis, finansinės nuomos (lizingo) sutartis ir sutartis pagal kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus.

101. Vyriausybės nustatyta tvarka iš valstybės iždo savivaldybėms gali būti teikiamos trumpalaikės paskolos, kai susidarius laikinam pajamų trūkumui nepakanka Savivaldybės biudžeto apyvartinių lėšų.

102. Vyriausybės nustatyta tvarka iš valstybės iždo savivaldybėms gali būti teikiamos trumpalaikės arba ilgalaikės paskolos, kai dėl kredito įstaigų veiklos apribojimo ir (arba) jų licencijų atšaukimo savivaldybės negali disponuoti savo lėšomis ir dėl to trūksta apyvartinių lėšų.

 

XI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

103. Savivaldybės asignavimų valdytojų vadovai, skirdami savivaldybės biudžeto lėšų biudžetinei įstaigai, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina kitas asignavimų valdytojas ir (arba) kuri yra atskaitinga kitam asignavimų valdytojui, ir (arba) kitam subjektui, kuris priklauso kitai viešojo sektoriaus subjektų grupei nei šis asignavimų valdytojas arba nepriskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, pasirašo su jais biudžeto lėšų naudojimo sutartį (išskyrus Tvarkos aprašo 104 punkte nurodytus atvejus). Biudžeto lėšų naudojimo sutartis gali būti sudaroma ne ilgesniam nei 3 biudžetinių metų laikotarpiui. Biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodoma:

103.1. subjektui skiriamų biudžeto lėšų suma ir asignavimų valdytojo priemonė, pagal kurią skiriamos lėšos;

103.2. biudžeto lėšų naudojimo paskirtis;

103.3. veiklos, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos, stebėsenos rodikliai (ne mažiau kaip vienas);

103.4. planuojamas detalus biudžeto lėšų, skiriamų subjektui, paskirstymas pagal išlaidų ekonominę klasifikaciją arba kitą principą, kurį taikant atskleidžiamas planuojamas subjekto lėšų panaudojimas, išskyrus tuos atvejus, kai vykdomi darbai arba teikiamos paslaugos pagal galiojančius įkainius arba tarifus;

103.5. atsiskaitymo asignavimų valdytojui už veiklą, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos, ir jos stebėsenos rodiklių įvykdymą tvarka;

103.6. atsiskaitymo asignavimų valdytojui už biudžeto lėšų panaudojimą (nurodant išlaidų ekonominę klasifikaciją arba kitą informaciją, kuria atskleidžiamas planuojamas subjekto lėšų panaudojimas) tvarka ir asignavimų valdytojui pareikalavus informacija apie finansinės apskaitos dokumentų, kuriais pagrindžiamas lėšų panaudojimas, sąrašo, kuriame pateikiami asignavimų valdytojo nustatyti duomenys, arba šių dokumentų kopijų pateikimą;

103.7. kad biudžetiniams metams arba sutartiniams įsipareigojimams, jeigu biudžeto lėšų naudojimo sutartis sudaroma ilgesniam nei vienų biudžetinių metų laikotarpiui, pasibaigus subjektų disponuojamose sąskaitose esančios biudžeto lėšos grąžinamos asignavimų valdytojui, skyrusiam biudžeto lėšas;

103.8. prireikus kitos nuostatos, padedančios asignavimų valdytojui užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

104. Biudžeto lėšų naudojimo sutartis gali būti nepasirašoma, kai iš valstybės biudžeto asignavimų valdytojui patvirtintų asignavimų:

104.1. skiriamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervo, valstybės rezervo lėšos;

104.2. skiriamos Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos lėšos, jeigu Europos Sąjungos finansinę paramą ir kitą tarptautinę finansinę paramą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyta kitokia šių lėšų skyrimo tvarka;

104.3. pagal Lietuvos Respublikos geros valios kompensacijos už neteisėtai nusavintą Lietuvos žydų ir Lietuvos žydų religinių bendruomenių nekilnojamąjį turtą įstatymą skiriama piniginė kompensacija Vyriausybės kompensacijomis disponuoti paskirtam fondui;

104.4. pervedamos valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos;

104.5.  iš valstybės biudžeto savivaldybių biudžetams skiriamos lėšos kompensuoti savivaldybių negautoms pajamoms už praėjusius biudžetinius metus;

104.6. paskirstomos lėšos savivaldybėms ir (arba) valstybės biudžeto asignavimų valdytojams, veikiantiems ministrui, kurio sprendimu paskirstomos lėšos, pavestose valdymo srityse, kai tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatyme nustatyta lėšų paskirtis ir valstybės biudžeto asignavimų valdytojui suteikta šių lėšų paskirstymo teisė;

104.7. skiriamos lėšos patirtoms faktinėms išlaidoms kompensuoti, kai sprendimas skirti lėšas priimtas Vyriausybės nutarimu;

104.8. skiriamos lėšos įstatymuose ar Vyriausybės nutarimuose nustatyta kitokia biudžeto lėšų skyrimo tvarka.

105. Perkančiosios organizacijos už atliktus darbus, suteiktas paslaugas, patiektas prekes pagal darbų, paslaugų, prekių įsigijimo sutartis (toliau – įsigijimo sutartis) atsiskaito lėšomis iš joms skirtų asignavimų, įskaitant avanso mokėjimus, kurie turi būti ne didesni nei 30 procentų įsigijimo sutarties sumos. Apribojimai avanso dydžiui netaikomi:

105.1. perkančiųjų organizacijų pirkimams dėl pasikeitusios geopolitinės padėties ir (arba) dėl kitų aplinkybių rinkoje susiklosčius tam tikrai situacijai, kai labai ribotas atitinkamas prekes tiekiančių, paslaugas teikiančių ar darbus atliekančių įmonių, įstaigų ir organizacijų skaičius ir (arba) kai padidėja prekių, paslaugų ir (arba) darbų paklausa dėl jų specifiškumo ir pan.;

105.2. ypatingos svarbos tarptautiniams renginiams, kurių sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. rugpjūčio 16 d. nutarimu Nr. 676 „Dėl Ypatingos svarbos tarptautinių renginių sąrašo patvirtinimo“, organizuoti reikalingų prekių, paslaugų ir (arba) darbų pirkimams;

105.3. kai finansuojamos nacionalinės plėtros programos pažangos priemonės apraše ar regiono plėtros plane nurodytos veiklos, kurios vykdomos įgyvendinant projektus.

106. Perkančioji organizacija įsigijimo sutartyje turi numatyti priemones, kurios užtikrintų sumokėto avanso susigrąžinimą, jei kita įsigijimo sutarties šalis nevykdo įsigijimo sutartyje prisiimtų įsipareigojimų.

 

XII SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO KONTROLĖ

 

107. Asignavimų valdytojų programų vykdymą vertina Savivaldybės administracijos Centralizuota vidaus audito tarnyba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

108. Savivaldybės biudžeto vykdymo, asignavimų valdytojų programų sąmatų ir Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

109. Vyriausybės nustatyta tvarka Savivaldybė kiekvienam metų ketvirčiui pasibaigus teikia Finansų ministerijai biudžeto vykdymo prognozes likusiems metų ketvirčiams.

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

110. Tvarkos aprašas keičiamas, pripažįstamas netekusiu galios ar stabdomas jo galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

111. Tvarkos aprašas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

112. Tai, kas nereglamentuota Tvarkos apraše, sprendžiama, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

_________________________