Valstybės sienos apsaugos tarnybos

prie Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministerijos

VADAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS VADO 2019 M. SAUSIO 14 D. ĮSAKYMO

NR. 4-10 „DĖL VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS VIDINIU INFORMACIJOS APIE PAŽEIDIMUS TEIKIMO KANALU GAUTOS INFORMACIJOS TVARKYMO APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. kovo 13 d. Nr. 4-114

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vado 2019 m. sausio 14 d. įsakymą Nr. 4-10 „Dėl Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu gautos informacijos tvarkymo aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBOS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

VADAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS VIDINIU INFORMACIJOS APIE PAŽEIDIMUS TEIKIMO KANALU GAUTOS INFORMACIJOS TVARKYMO

APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo 16 straipsniu, Vidinių informacijos apie pažeidimus teikimo kanalų įdiegimo ir jų funkcionavimo užtikrinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 14 d. nutarimo Nr. 1133 „Dėl Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo įgyvendinimo“ 1.3 papunkčiu:

1.    T v i r t i n u Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu gautos informacijos tvarkymo aprašą (pridedama).

2.    N u r o d a u:

2.1. Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – tarnyba) struktūrinių padalinių vadovams supažindinti su šiuo įsakymu visus pavaldžius valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai);

2.2. tarnybos darbuotojams, kurie gauna ar nagrinėja informaciją apie pažeidimus, užtikrinti asmens, pateikusio informaciją apie pažeidimą, konfidencialumą.

3. S k i r i u tarnybos Imuniteto valdybos viršininką kompetentingu subjektu, atsakingu už tarnybos vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu gautos informacijos tyrimų organizavimą.

4. N u s t a t a u, kad įsakymas skelbiamas tarnybos interneto svetainėje ir Teisės aktų registre.“

 

 

 

Tarnybos vadas                                                                                                     Rustamas Liubajevas

 

PATVIRTINTA

Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų

ministerijos vado 2019 m. sausio 14 d.

įsakymu Nr. 4-10

(Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų

ministerijos vado

2020 m. kovo 13 d. įsakymo Nr. 4-114 redakcija)

 

Valstybės sienos apsaugos tarnybos

prie Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministerijos

VIDINIU INFORMACIJOS APIE PAŽEIDIMUS TEIKIMO KANALU GAUTOS INFORMACIJOS TVARKYMO APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu gautos informacijos tvarkymo aprašas (toliau – aprašas) nustato Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – tarnyba) vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu gautos informacijos priėmimo, nagrinėjimo ir konfidencialumo užtikrinimo tarnyboje tvarką, siekiant užtikrinti Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo ir kitų pranešėjų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų laikymąsi ir įgyvendinimą.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Pranešėjų apsaugos įstatymu, Vidinių informacijos apie pažeidimus teikimo kanalų įdiegimo ir jų funkcionavimo užtikrinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 14 d. nutarimo Nr. 1133 „Dėl Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo įgyvendinimo“ 1.3 papunkčiu (toliau – Vidinio informacijos kanalo tvarkos aprašas).

3. Šiame apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Asmuo, teikiantis informaciją apie pažeidimą, – asmuo, kuris tiesiogiai teikia tarnybai informaciją apie pažeidimą tarnyboje, su kuria jį sieja ar siejo tarnybos ar darbo santykiai arba sutartiniai santykiai.

3.2. Kompetentingas subjektas – tarnybos Imuniteto valdybos atsakingas tarnautojas, įgaliotas vykdyti kompetentingo subjekto funkcijas, apibrėžtas Vidinio informacijos kanalo tvarkos apraše.

3.3. Pažeidimas – tarnyboje galbūt rengiama, daroma ar padaryta nusikalstama veika, administracinis nusižengimas, tarnybinis nusižengimas ar darbo pareigų pažeidimas, taip pat šiurkštus privalomų profesinės etikos normų pažeidimas ar kitas grėsmę viešajam interesui keliantis arba jį pažeidžiantis teisės pažeidimas, apie kurį pranešėjas sužino iš savo turimų ar turėtų tarnybos darbo santykių.

3.4. Vidinis informacijos apie pažeidimus teikimo kanalas – tarnybos interneto svetainėje, skiltyje „Korupcijos prevencija“ (http://www.pasienis.lt/Korupcijos%20prevencija506) įdiegtas vidinis informacijos apie pažeidimus teikimo, tyrimo ir asmens informavimo kanalas.

4. Kitos šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Pranešėjų apsaugos įstatyme nurodytas sąvokas.

 

II SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE PAŽEIDIMUS TEIKIMAS

 

5. Asmuo pranešimą apie pažeidimą teikia tarnybai šiais būdais:

5.1. tiesiogiai atvykęs į tarnybos Imuniteto valdybą (Savanorių pr. 2, LT-03116 Vilnius);

5.2. paštu atsiųsdamas pranešimą tarnybos Imuniteto valdybai šio aprašo 5.1 papunktyje nurodytu adresu;

5.3atsiųsdamas pranešimą tarnybos elektroninio pašto adresu praneseju.apsauga@vsat.vrm.lt.

6. Informacija apie pažeidimą pateikiama raštu. Asmuo, teikiantis pranešimą apie pažeidimą, informaciją gali pateikti:

6.1. užpildydamas Vidinio informacijos kanalo tvarkos aprašo priede nustatytos formos pranešimą;

6.2. laisvos formos pranešimu.

7. Jeigu asmuo, teikiantis informaciją apie pažeidimą, nesilaiko šio aprašo 6.1 papunktyje nustatytos pranešimo formos, laisvos formos pranešime būtina nurodyti šią informaciją:

7.1. kas, kada, kokiu būdu ir kokį pažeidimą padarė, daro ar rengiasi padaryti ir pan.;

7.2. sužinojimo apie pažeidimą data ir aplinkybės;

7.3. asmens, pranešančio apie pažeidimą, vardas, pavardė, asmens kodas, darbovietė, kiti kontaktiniai duomenys;

7.4. jei įmanoma, pateikiami bet kokie turimi dokumentai, duomenys ar informacija, atskleidžianti galimo pažeidimo požymius;

7.5. pranešimas teikiamas vadovaujantis Pranešėjų apsaugos įstatymu ir pranešimą teikiantis asmuo pageidauja, kad būtų sprendžiamas klausimas dėl pranešėjo statuso jam suteikimo.

8. Pranešimo formoje prašomi pateikti asmens duomenys yra reikalingi asmeniui identifikuoti sprendžiant jo teisinį statusą ir yra saugomi ne trumpiau kaip trejus metus nuo jų gavimo dienos.

 

III SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE PAŽEIDIMUS PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

9. Visais šiame apraše nurodytais būdais pateikta informacija nukreipiama tarnybos Imuniteto valdybos viršininkui (toliau – kompetentingas subjektas).

10. Vidinį informacijos apie pažeidimus teikimo kanalą administruoja ir gautus pranešimus nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną užregistruoja kompetentingas subjektas tarnybos Dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) Pranešėjų apsaugos registre (saugojimo terminas – 3 metai). Jei pranešimas pateikiamas ne darbo valandomis ar ne darbo dienomis, pranešimas apie pažeidimą registruojamas kitą darbo dieną.

11. Siekiant užtikrinti asmens, pateikusio informaciją apie pažeidimą ir su juo susijusių duomenų konfidencialumą, duomenys DVS Pranešėjų apsaugos registre neskenuojami ir neįkeliami, tik nurodomas informacijos apie pažeidimą gavimo faktas ir kad informacija yra gauta vadovaujantis Pranešėjų apsaugos įstatymu. Užregistravus pranešimą apie pažeidimą DVS Pranešėjų apsaugos registre, jam suteikiama registracijos data ir numeris.

12. Asmeniui, pateikusiam informaciją apie pažeidimus, pageidaujant, kompetentingas subjektas nedelsdamas raštu patvirtina pranešimo gavimo faktą.

13. Jei informacija gauta kitais, nei šiame apraše nurodytais būdais, bet ji teikiama vadovaujantis Pranešėjų apsaugos įstatymu, ir pranešimą teikiantis asmuo pageidauja, kad būtų sprendžiamas klausimas dėl pranešėjo statuso jam suteikimo, ši informacija tiesiogiai perduodama kompetentingam subjektui.

14. Jei informacija apie pažeidimą, atitinkanti Pranešėjų apsaugos įstatymo reikalavimus, tarnyboje buvo gauta kitais nei šio aprašo 5 punkte nustatytais būdais, ji neregistruojama ir nedelsiant, ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jos gavimo dienos, perduodama arba persiunčiama kompetentingam subjektui elektroninio pašto adresu praneseju.apsauga@vsat.vrm.lt. Kitais elektroninio pašto adresais gauta informacija apie pažeidimą, ją persiuntus tinkamu adresu ir gavus patvirtinimą, kad informacija persiųsta, turi būti ištrinta nedelsiant.

15. Jeigu tarnyboje užregistravus asmens prašymą, pareiškimą ar skundą vėliau paaiškėja, kad jame pateikta informacija įtraukta į Pranešėjų apsaugos įstatymo reguliavimo sritį, apie tai nedelsiant informuojamas kompetentingas subjektas ir informacija persiunčiama šio aprašo 5 punkte nustatyta tvarka. Informacija, užregistruota DVS kaip asmens prašymas, pareiškimas ar skundas, ją persiuntus šio aprašo 5 punkte nustatyta tvarka, DVS turi būti ištrinta nedelsiant.

 

IV SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE PAŽEIDIMUS VERTINIMAS, SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS

 

16. Kompetentingas subjektas, vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu gavęs pranešimą, nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo pranešimo gavimo dienos, įvertina asmens pateiktos informacijos apie pažeidimą atitiktį Pranešėjų apsaugos įstatyme nustatytiems reikalavimams:

16.1. ar informaciją apie pažeidimą pateikęs asmuo nėra anoniminis ir atitinka pranešėjo sąvoką;

16.2. ar pranešimas apie pažeidimą atitinka šio aprašo 6 ir 7 punktuose nustatytus reikalavimus.

17. Nustačius, kad informacija apie pažeidimą pateikta šio aprašo nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo informacijos apie pažeidimą gavimo dienos, priimamas vienas iš šių sprendimų (sprendimas įforminamas kompetentingo subjekto rašytine rezoliucija):

17.1. informaciją apie pažeidimą persiųsti Lietuvos Respublikos prokuratūrai, vykdančiai Pranešėjo apsaugos įstatymo suteiktas kompetentingos institucijos funkcijas;

17.2. informaciją apie pažeidimą nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos, persiųsti tokią informaciją įgaliotam tirti subjektui, jei gautos informacijos turinys leidžia pagrįstai manyti, kad yra rengiama, daroma ar padaryta nusikalstama veika, administracinis nusižengimas ar kitas pažeidimas, o gautos informacijos nagrinėjimas nepriskirtinas kompetentingo subjekto ar tarnybos kompetencijai, ar Lietuvos Respublikos prokuratūrai pagal Pranešėjų apsaugos įstatymą;

17.3. perduoti informaciją apie pažeidimą nustatyta tvarka vertinti, atlikti pateiktos informacijos patikrinimą, ar nagrinėti pagal kompetenciją konkrečiam kompetentingo subjekto darbuotojui, jei pateikta informacija neatitinka Pranešėjų apsaugos įstatyme nustatytų požymių, o informacijos apie pažeidimą turinys galbūt susijęs su tarnybiniu nusižengimu, etikos ir (arba) drausmės pažeidimu;

17.4. atsisakyti nagrinėti pranešimą, nurodant motyvuotą atsisakymo priežastį.

18. Kompetentingas subjektas pateiktą informaciją, atitinkančią šio aprašo 17.3. papunktyje nurodytas aplinkybes, išnagrinėja per 20 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos, tačiau, esant objektyvioms priežastims, šis terminas tarnybos vado sprendimu gali būti pratęstas. Jei kituose teisės aktuose nustatyti kiti pažeidimų nagrinėjimo terminai, jie nagrinėjami laikantis teisės aktų reikalavimų.

19. Kompetentingas subjektas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos raštu informuoja pranešimą pateikusį asmenį apie priimtą sprendimą dėl pranešime pateiktos informacijos nagrinėjimo.

20. Kompetentingas subjektas, baigęs nagrinėti pranešime pateiktą informaciją, nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, raštu informuoja pranešimą pateikusį asmenį apie priimtą sprendimą, nagrinėjimo rezultatus ir veiksmus, kurių buvo imtasi ar planuojama imtis, pažeidimą padariusiems asmenims taikytą atsakomybę (jei buvo nustatytas pažeidimo padarymo faktas), nurodo priimto sprendimo apskundimo tvarką. Ši informacija teikiama tik tokia apimtimi, kiek tai neprieštarauja kitiems teisės aktams, reglamentuojantiems duomenų ir informacijos apsaugą.

21. Informacija apie pažeidimą, neatitinkanti Pranešėjų apsaugos įstatymo nuostatų bei šio aprašo 6 ar 7 punkte nustatytų reikalavimų (neatitinkanti Pranešėjų apsaugos įstatymo pranešimo sąvokos), nagrinėjama kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

KONFIDENCIALUMO UŽTIKRINIMAS

 

22. Kiekvienas asmuo, kuris gauna, nagrinėja ar kitaip dalyvauja pranešimo nagrinėjimo procese, privalo užtikrinti prašymą pateikusio asmens konfidencialumą.

23. Siekiant užtikrinti asmens, pateikusio pranešimą, konfidencialumą, su pranešimą pateikusio asmens duomenimis bei kita jį tiesiogiai ar netiesiogiai identifikuoti leidžiančia informacija turi teisę susipažinti tik kompetentingas subjektas.

24. Siekiant užtikrinti pranešimo konfidencialumą kompetentingas subjektas atsako už tai, kad pranešimas ir su juo susijusi informacija būtų laikomi saugiai ir su jais galėtų susipažinti tik informaciją apie pažeidimus nagrinėjantys asmenys tarnybinių funkcijų vykdymo tikslais.

25. Asmens, pateikusio pranešimą, duomenų ir kitos informacijos pateikimas ikiteisminio tyrimo ar kitoms pažeidimus tiriančioms kompetentingoms institucijoms, neatskleidžiant šių duomenų tarnybos viduje, nelaikomas konfidencialumo pažeidimu.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Kompetentingas subjektas ne rečiau kaip kartą per metus (iki einamųjų metų I ketvirčio pabaigos) apibendrina praėjusiais metais gautos informacijos apie pažeidimus gavimo, nagrinėjimo praktiką ir kaupia nuasmenintus statistinius duomenis apie pranešimų skaičių, jų vertinimo rezultatus, apibendrintą informaciją apie pažeidimus, kurie buvo atskleisti remiantis asmenų pateikta informacija. Tokią informaciją ir statistinius duomenis kompetentingas subjektas teikia tarnybos vadui.

27. Pranešime nurodyta informacija apie pažeidimus tarnyboje teikiama siekiant apsaugoti viešąjį interesą. Informacijos pateikimas siekiant apginti išskirtinai asmeninius interesus nelaikomas pranešimu.

28. Asmenys, pateikę pranešimus, turi teisę į apsaugos, skatinimo ir pagalbos jiems priemones.

29. Asmenims, pateikusiems pranešimus apie pažeidimus tarnyboje, nuo pranešimo gavimo momento užtikrinamas asmens konfidencialumas ir draudimas daryti jų atžvilgiu neigiamą poveikį, neatsižvelgiant į tai, ar asmuo pateikęs pranešimą apie pažeidimą tarnyboje buvo pripažintas pranešėju, ar ne.

30. Asmenys, pateikę pranešimus ir manantys, kad jų atžvilgiu buvo taikomos neigiamo poveikio priemonės dėl pranešime pateiktos informacijos apie pažeidimus tarnyboje fakto, gali kreiptis į Lietuvos Respublikos prokuratūrą arba teismą.

31. Už šio aprašo nuostatų pažeidimus atsakoma teisės aktų nustatyta tvarka.

________________________________