baltos zuvys

ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL UŽIMTUMO SKATINIMO IR MOTYVAVIMO PASLAUGŲ NEDIRBANTIEMS IR SOCIALINĘ PARAMĄ GAUNANTIEMS ASMENIMS MODELIO ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. liepos 21 d. Nr. A-464

Švenčionys

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 6.4. papunkčiu:

1. Tvirtinu Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio Švenčionių rajono savivaldybėje įgyvendinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

 

 

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAS,

PAVADUOJANTIS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIŲ                            ANDRIUS ŠARĖJUS

 


 

PATVIRTINTA

Švenčionių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2022 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. A-464

 

 

UŽIMTUMO SKATINIMO IR MOTYVAVIMO PASLAUGŲ NEDIRBANTIEMS IR SOCIALINĘ PARAMĄ GAUNANTIEMS ASMENIMS MODELIO

ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE ĮGYVENDINIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio Švenčionių rajono savivaldybėje įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja nedirbančio ir socialinę paramą gaunančio asmens, siunčiamo dalyvauti Švenčionių rajono savivaldybės užimtumo didinimo programoje, skirtoje užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti (toliau – asmuo), poreikių ir galimybių įvertinimą, profiliavimą, atvejo komandos darbo organizavimą, susitarimo su asmeniu dėl jo integracijos į darbo rinką (toliau – susitarimas) parengimo ir pasirašymo, susitarimo įgyvendinimo, sprendimo dėl pasirengimo darbo rinkai, ir atvejo komandos bendradarbiavimo sąlygas ir tvarką, taip pat nedirbančių asmenų atvejo vadybininko paskyrimo.

2. Švenčionių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – administracijos direktorius) įsakymu savivaldybės įstaigos darbuotojas  arba kitos įstaigos, kuriai savivaldybė suteikė įgaliojimus teikti socialines paslaugas savivaldybėje, vadovo įsakymu tos įstaigos darbuotojas, koordinuojantis susitarimo įgyvendinimą ir jame numatytų užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimą savivaldybėje, skiriamas nedirbančių asmenų atvejo vadybininku (toliau – atvejo vadybininkas).

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu ir Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme, Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

ASMENS POREIKIŲ IR GALIMYBIŲ ĮVERTINIMAS, PROFILIAVIMAS

 

5. Asmens poreikių ir galimybių įvertinimą atlieka atvejo vadybininkas.

6. Asmens poreikių ir galimybių įvertinimas atliekamas pagal:

6.1. Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba)  informaciją apie asmens darbo paiešką, teiktas ir teikiamas paslaugas, taikytas ir taikomas priemones bei kitą darbo ieškančio asmens kortelėje esančią informaciją;

6.2. informaciją apie asmeniui teiktą piniginę socialinę paramą ir socialines paslaugas;

6.3. informaciją apie asmens dalyvavimą Švenčionių rajono savivaldybėje (toliau – savivaldybė) veikiančių nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) vykdytuose projektuose, skirtuose socialinę atskirtį patiriantiems nedirbantiems asmenims;

6.4. kitą asmens pateiktą informaciją, susijusią su galimybėmis ir kliūtimis jam integruotis į darbo rinką, kurią asmuo pateikia atvejo vadybininkui pirminės konsultacijos metu.

7. Pirmą susitikimą su asmeniu atvejo vadybininkas organizuoja ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo siuntimo gavimo dienos. Siuntimas asmeniui išduodamas ir pirminis asmens vertinimas atliekamas asmeniui sutikus dalyvauti Švenčionių rajono savivaldybės užimtumo didinimo programoje, skirtoje užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti (toliau – Užimtumo didinimo programos modelis), administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintame Asmenų siuntimo pas nedirbančių asmenų atvejo vadybininką tvarkos apraše nustatyta tvarka.

8. Surinkęs 6 punkte nurodytą informaciją, atvejo vadybininkas užpildo Asmens poreikių ir galimybių vertinimo anketą (1 priedas).

9. Išanalizavęs surinktą informaciją, atvejo vadybininkas apibūdina asmenį pagal jo socialinei integracijai ir perėjimui nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje reikalingas paslaugas.

10. Atvejo vadybininkas, atlikęs asmens poreikių ir galimybių įvertinimą bei profiliavimą, organizuoja atvejo komandos susitikimą, kuriame apibūdina asmens situaciją (aptaria surinktą informaciją ir prieitas išvadas, atlikus pirminį asmens vertinimą, asmens poreikių ir galimybių įvertinimą bei profiliavimą).

 

III SKYRIUS

ATVEJO KOMANDOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

11. Atvejo komanda sudaroma savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu iš savivaldybės administracijos darbuotojų, Užimtumo tarnybos ir užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų (toliau – paslaugos) asmenims teikėjų atstovų iš ne daugiau kaip penkių asmenų. Atvejo komandos vadovu ir vadovo pavaduotoju skiriami savivaldybės administracijos atstovai. Atvejo komandos darbą organizuoja ir jai vadovauja atvejo komandos vadovas. Atvejo komandos sekretoriaus funkcijas vykdo atvejo vadybininkas, o jo nesant darbe – jį pavaduojantis asmuo. Atvejo vadybininkas nėra atvejo komandos narys ir neturi balsavimo teisės. Sprendimai priimami balsuojant. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimą lemia komandos vadovo balsas. Atvejo komandos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė jos narių. Atvejo komandos sprendimai įforminami protokolais, kuriuos pasirašo komandos vadovas ir sekretorius. Nesant atvejo komandos vadovo, funkcijas vykdo atvejo komandos vadovo pavaduotojas.

12. Atvejo komandos funkcijos:

12.1. analizuoja asmens situaciją ir teikia atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl paslaugų asmeniui parinkimo, jų teikimo apimties, eiliškumo;

12.2. priima sprendimą dėl asmens pasirengimo darbo rinkai ir susitarimo pakeitimo ar nutraukimo tikslingumo.

13. Atvejo komanda, vykdydama savo funkcijas, turi teisę gauti su nagrinėjamu atveju susijusią informaciją iš savivaldybės, Užimtumo tarnybos, nevyriausybinių organizacijų ir kt.

14. Susirinkę į pirmą posėdį atvejo komandos nariai užpildo konfidencialumo pasižadėjimą (2 priedas).

15. Į atvejo komandos posėdį gali būti  kviečiami seniūnijos, Užimtumo tarnybos atstovai, aptarnaujantys asmenį, vietos bendruomenės nariai, paslaugų teikėjo atstovai, kiti asmenys, susiję su konkrečiu nagrinėjimo atveju.

16. Atvejo nagrinėjimo posėdyje dalyvaujantys tarnybų atstovai privalo užtikrinti informacijos apie asmenį konfidencialumą – posėdžio metu jie pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus pagal 2 priedą.

17. Atvejo komandos posėdžiai gali būti organizuojami asmenų gyvenamojoje vietovėje (pvz., seniūnijoje). Jei atvejo komandos posėdžiai organizuojami ne asmens gyvenamojoje vietovėje, o asmuo privalo dalyvauti posėdyje, atvejo vadybininkas turi išsiaiškinti, ar asmuo turi galimybę atvykti į posėdį. Jei asmuo neturi galimybės atvykti, atvejo vadybininkas privalo pasirūpinti galimybe asmeniui atvykti į posėdį. Atvejo komanda gali nagrinėti atvejį asmeniui nedalyvaujant.

18. Apie atvejo komandos posėdžio datą ir laiką visiems posėdžio dalyviams raštu ar elektroninėmis ryšio priemonėmis turi būti pranešta likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki posėdžio.

19. Pirmajame atvejo komandos posėdyje sutariama dėl kito atvejo nagrinėjimo posėdžio laiko, taip pat sutariama dėl keitimosi informacija, susijusia su atvejo vadybos procesu, tvarkos.

20. Jei asmuo neatvyksta į pirmą atvejo nagrinėjimo posėdį, atvejo komanda sprendžia, ar svarstyti atvejį ar jį atidėti kitam posėdžiui.  Jei atvejis svarstomas asmeniui nedalyvaujant, atvejo vadybininkas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu ar elektroninėmis ryšio priemonėmis informuoja asmenį apie atvejo komandos priimtus sprendimus. Jei atvejo svarstymas atidedamas, atvejo vadybininkas turi išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių asmuo nedalyvavo atvejo nagrinėjimo posėdyje. Per 3 darbo dienas raštu, elektroninėmis ryšio priemonėmis ar telefono ryšiu su asmeniu sutariama dėl kito atvejo nagrinėjimo posėdžio datos. Kitas atvejo nagrinėjimo posėdis inicijuojamas ne vėliau nei po 10 darbo dienų nuo posėdžio, į kurį asmuo neatvyko, dienos. Jei asmuo į pirmą atvejo nagrinėjimo posėdį be svarbios priežasties (svarbi priežastis – liga, artimojo mirtis ir pan.) neatvyksta du kartus iš eilės, atvejo komanda sprendžia dėl asmens dalyvavimo programoje. Jei asmuo nedalyvauja atvejo nagrinėjimo posėdyje, tai pažymima atvejo komandos posėdžio protokole. Atvejo vadybininkas raštu, elektroninėmis ryšio priemonėmis ar telefono ryšiu informuoja asmenį apie įvykusį posėdį bei priimtus sprendimus ir organizuoja susitikimą su asmeniu, kurio metu pasirašytinai supažindina asmenį su priimtais sprendimais.

21. Atvejo komanda, išanalizavusi asmens situaciją, pateikia atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl paslaugų parinkimo, jų apimties, teikimo eiliškumo.

 

IV SKYRIUS

SUSITARIMO PARENGIMAS, PASIRAŠYMAS IR ĮGYVENDINIMAS

 

22. Atsižvelgdamas į atvejo komandos sprendimus ir pasiūlymus, atvejo vadybininkas  kiekvienam asmeniui sudaro Atvejo vadybos planą (3 priedas), kuris peržiūrimas, patikslinamas ir (ar) papildomas po kiekvieno susitikimo su asmeniu ir atvejo nagrinėjimo  posėdžio.

23. Atsižvelgdamas į atvejo komandos pasiūlymus dėl asmenims teikiamų paslaugų parinkimo, jų apimties, teikimo eiliškumo, atvejo vadybininkas organizuoja paslaugų teikėjų atrankas  ir paslaugų pirkimus.

24. Atvejo vadybos plano pagrindu atvejo vadybininkas, bendradarbiaudamas su asmeniu, parengia ir organizuoja susitarimo pasirašymą (4 priedas). Susitarime nurodomos šalių teisės bei pareigos, numatomos teikti paslaugos ir (ar) numatomos įgyvendinti priemonės, jų apimtis, teikėjai, teikimo eiliškumas, tvarka. Susitarimą su asmeniu pasirašo savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo.

25. Susitarime gali būti numatomos tokios paslaugos:

25.1. lydimoji pagalba – pagalba, teikiama asmeniui, siekiant padėti jam gauti susitarime numatytas socialines, sveikatos, švietimo ar su įdarbinimu susijusias paslaugas, įskaitant ir palaikymą darbo vietoje, reikalingą siekiant padėti rasti būdų, kaip išspręsti darbe kylančias problemas;

25.2. socialinės paslaugos, nurodytos Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“;

25.3. kitos paslaugos, palengvinančios asmens perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje.

26. Pasirašius susitarimą, nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas, iki pradedant teikti paslaugas, surengia asmens susitikimą (-us) su vykdant susitarimą numatytų teikti paslaugų teikėjais.

27. Susitarimo įgyvendinimą koordinuoja, su jo įgyvendinimu, asmens pasiektais rezultatais dalyvaujant Užimtumo didinimo programos modelis susijusią informaciją renka ir atvejo komandai teikia, taip pat susitarimo pakeitimo ir nutraukimo projektus rengia atvejo vadybininkas.

28. Atvejo vadybininkas, nustatęs ir (ar) gavęs informaciją, kad susitarimas nevykdomas jame nustatyta tvarka ir (ar) kad asmuo yra nepasirengęs darbo rinkai, teikia siūlymą atvejo komandai dėl susitarimo pakeitimo ar nutraukimo.

 

V SKYRIUS

SPRENDIMO DĖL ASMENS PASIRENGIMO DARBO RINKAI PRIĖMIMAS

 

29. Atvejo vadybininkas pateikia atvejo komandai informaciją apie susitarimo įgyvendinimą ir asmens pasiektus rezultatus.

30. Atvejo komanda, gavusi ir įvertinusi aprašo 29 punkte nurodytą informaciją, priima sprendimus dėl asmens pasirengimo darbo rinkai ir susitarimo pakeitimo ar nutraukimo.

31. Atvejo komandai nusprendus, kad asmuo yra pasirengęs darbo rinkai, priimamas sprendimas nutraukti susitarimą.

32. Susitarimo šalims pasirašius susitarimo nutraukimą, Užimtumo tarnyba asmeniui teikia pasiūlymą dirbti ar pradėti savarankišką veiklą.

33. Atvejo komandai nusprendus, kad asmuo yra nepasirengęs darbo rinkai, įvertinamos susitarimo nevykdymo priežastys, poreikis ir galimybė keisti pagal susitarimą teikiamas paslaugas, jų apimtį, teikimo eiliškumą, galimos neigiamos pasekmės nutraukus susitarimą ir priimamas sprendimas dėl susitarimo pakeitimo ar nutraukimo.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Užimtumo didinimo programos modelio priemonių, kurias įgyvendina atvejo vadybininkas ir atvejo komanda, įgyvendinimo dokumentai (įskaitant dokumentus, kuriuose yra asmens duomenų) saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

35. Ginčai dėl atvejo vadybininko ar atvejo komandos sprendimų nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.

36. Aprašas keičiamas ir pripažįstamas netekusiu galios savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

 

____________________________

 

part_6528f49a524644e5ae0399365146d8f8_end