VALSTYBINĖS AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBOS

PRIE Sveikatos Apsaugos Ministerijos

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl VALSTYBINĖS AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2011 M. GEGUŽĖS 3 D. ĮSAKYMO Nr. t1-390 „Dėl VALSTYBINĖS AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS ATLIEKAMŲ PATIKRINIMŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. kovo 9 d. Nr. T1- 660

Vilnius

 

 

Pakeičiu Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2011 m. gegužės 3 d. įsakymą Nr. T1-390 „Dėl Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos atliekamų patikrinimų taisyklių patvirtinimo“:  

1. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos atliekamų patikrinimų taisykles:

1.1.      Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:

46. Kai patikrinimo objektas buvo medicinos priemonės ir patikrinimo metu buvo nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai:

46.1. VASPVT struktūrinio padalinio, inicijavusio atitinkamo ūkio subjekto veiklos patikrinimą, vadovas ar jo pavedimu kitas tarnautojas dėl atlikto patikrinimo parengia šių Taisyklių 37 punkte nurodytos Patikrinimo ataskaitos projektą, kuris raštu išsiunčiamas ūkio subjektui, nurodant 5 darbo dienų terminą, per kurį ūkio subjektas gali pateikti pastabas;

46.2. per šių Taisyklių 46.1 papunktyje nurodyta terminą gavus ūkio subjekto pateiktas pastabas, VASPVT struktūrinio padalinio, inicijavusio atitinkamo ūkio subjekto veiklos patikrinimą, vadovas ar jo pavedimu kitas tarnautojas, per 3 darbo dienas jas įvertina bei jei pateiktos pagrįstos pastabos dėl nustatytų pažeidimų atitinkamai koreguoja Patikrinimo ataskaitos projektą;

46.3 per šių Taisyklių 46.1 papunktyje nurodyta terminą  negavus ūkio subjekto pateiktų pastabų arba jei įvertinus šias pastabas šių Taisyklių 46.2 papunktyje nustatyta tvarka, jos pripažįstamos nepagrįstomis, VASPVT raštu įspėja medicinos priemonių rinkos subjektą apie nustatytus pažeidimus ir įpareigoja juos pašalinti per 45 dienų nuo įspėjimo gavimo dienos terminą. Medicinos priemonių rinkos subjektas taip pat informuojamas apie teisę per 14 darbo dienų nuo įspėjimo gavimo dienos pateikti paaiškinimus.“

1.2.      Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. Šių Taisyklių 46.3 papunktyje nurodytas pažeidimų pašalinimo terminas gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgesniam kaip 45 dienų terminui nuo tokio sprendimo gavimo dienos.“

1.3. Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:

48. Šių Taisyklių 46.3 papunkčio ir 47 punkto nuostatos netaikomos, kai taikyti poveikio priemones yra būtina siekiant kuo skubiau užtikrinti visuomenės sveikatos saugą ir viešąjį interesą.“

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Asmens sveikatos priežiūros paslaugų planinio konsoliduoto patikrinimo klausimyną ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktorė                                                                                                                     Nora Ribokienė

 

PATVIRTINTA

Valstybinės akreditavimo sveikatos

priežiūros veiklai tarnybos prie

Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus

2011 m. gegužės 3 d. įsakymu Nr. T1-390

(Valstybinės akreditavimo sveikatos

priežiūros veiklai tarnybos prie

Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus

2021 m. kovo 9 d. įsakymo

Nr. T1-660 redakcija)

 

 

VALSTYBINĖ AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBA

PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS

 

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ

PLANINIO KONSOLIDUOTO PATIKRINIMO KLAUSIMYNAS

 

______________ Nr. ____________

(data)              

_______________

(vieta)

 

Patikrinimo pradžia: ____: ___ val.     

Patikrinimo pabaiga: ____: ___ val.

 

 

Asmens sveikatos priežiūros paslaugų planinio konsoliduoto patikrinimo klausimynas (toliau – Klausimynas) parengtas atsižvelgus į Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos atliekamų patikrinimų taisykles, patvirtintas Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Akreditavimo tarnyba) direktoriaus 2011 m. gegužės 3 d. įsakymu Nr. T1-390 „Dėl Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos atliekamų patikrinimų taisyklių patvirtinimo“, ir specialiuosius reikalavimus, keliamus atitinkamų licencijuojamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimui.

 

Tikrinamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų profilis –  ambulatorinės odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugos

 

Tikrinamos asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) pavadinimas:

_______________________________________________________________________________

 

ASPĮ veiklos, kuri tikrinama, adresas:________________________________________________

_______________________________________________________________________________

 

ASPĮ turimos licencijos Nr. ir išdavimo data: __________________________________________

 

ASPĮ atstovaujančio (-ių) darbuotojo (-ų), dalyvavusio (-ių) patikrinime, kontaktinė informacija (vardas ir pavardė, adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas):

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Eil. Nr.

Kontroliniai klausimai

Taip

Ne

Neaktualu

Kita informacija, pastabos, ASPĮ pateikto dokumento pavadinimas

BENDRIEJI KLAUSIMAI

1.  

Ar ASPĮ pateikė Odontologinės priežiūros (pagalbos) licencijos ir jos priedo kopiją? [1] 5 str. 1 d.

 

 

 

 

2.  

Ar ASPĮ pateikė Leidimo-higienos paso ir ūkinės komercinės veiklos vykdymo sąlygų vertinimo pažymos kopiją? [7] 12.3 p.

 

 

 

 

3.  

Ar ASPĮ turi Įstaigos darbo organizavimo / odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugų teikimo tvarkos aprašą? [5] 7.8.1 p.

 

 

 

 

4.  

Ar ASPĮ turi Įstaigos nuostatus? [1] 9 str. 1 d. 6 p., 4 d.

 

 

 

 

5.  

Ar ASPĮ turi Medicinos dokumentų pildymo tvarkos aprašą? [5] 7.8.2 p.

 

 

 

 

6.  

Ar ASPĮ turi Būtinosios medicinos pagalbos teikimo tvarkos aprašą? [5] 5.4 p.

 

 

 

 

7.  

Ar ASPĮ turi Sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo aprašo reikalavimų įgyvendinimo tvarką? [3] 15–17 str.; [12] 2, 8 p.

 

 

 

 

8.  

Ar ASPĮ turi Mirčių atvejų nagrinėjimo tvarką? [5] 7.8.3 p.

 

 

 

 

9.  

Ar ASPĮ turi Medicininių pažymų dėl neatvykimo į darbą, darbo biržą ar ugdymo instituciją (apsk. f. Nr. 094/a) išdavimo tvarką? [5] 5.2 p.

 

 

 

 

10.

Ar ASPĮ turi Medicininių pažymų dėl neatvykimo į ikiteisminio tyrimo įstaigą, prokuratūrą, teismą ar karo prievolę administruojančią krašto apsaugos sistemos instituciją (apsk. f. Nr. 094-1/a) išdavimo tvarką? [5] 5.2 p.

 

 

 

 

11.

Ar ASPĮ turi sutartį su VĮ Registrų centru dėl duomenų teikimo į Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinę sistemą (ESPBI IS)? [5] 7.6 p.

 

 

 

 

12.

Ar ASPĮ turi mokamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarką? [5] 7.8.4 p.

 

 

 

 

13.

Ar ASPĮ turi Vidaus tvarkos taisykles? [1] 46 str. 1 d.

 

 

 

 

14.

Ar ASPĮ turi Paciento (jo atstovo) teisių ir pareigų įgyvendinimo tvarką? [1] 46 str. 2 d. 3 p.; [5] 5.1 p.

 

 

 

 

15.

Ar ASPĮ turi Pacientų skundų nagrinėjimo tvarką? [5] 5.3 p.

 

 

 

 

16.

Ar ASPĮ turi Informacijos pacientui teikimo tvarką? [3] 5, 7 str.; [8]

 

 

 

 

17.

Ar ASPĮ turi Informacijos apie pacientą teikimo kitiems asmenims ir institucijoms tvarką? [5] 5.2 p.

 

 

 

 

18.

Ar ASPĮ turi Asmens duomenų tvarkymo (įskaitant Išrašų iš pacientų medicinos dokumentų siuntimą (gavimo) elektroniniu būdu) tvarką, užtikrinančią pacientų asmens duomenų konfidencialumą ir asmens duomenų tvarkymo atitiktį 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose asmens duomenų apsaugą, nustatytiems reikalavimams? [5] 5.5 p.

 

 

 

 

19.

Ar yra ASPĮ vadovo įsakymas dėl atsakingo asmens už vidaus medicininį auditą paskyrimo arba sutartis su vidaus medicininio audito veiklą vykdančiu fiziniu ar juridiniu asmeniu? [5] 9 p.

 

 

 

 

20.

Ar ASPĮ vidaus medicininį auditą vykdantis asmuo yra įgijęs reikiamą išsilavinimą (turi diplomus) bei kvalifikacijos tobulinimo dokumentus? [5] 10 p.

 

 

 

 

21.

Ar ASPĮ turi Vidaus medicininio audito veiklos aprašą? [5] 14.2 p.

 

 

 

 

22.

Ar ASPĮ turi 2020 m. vidaus medicininio audito planą? [5] 14.3 p.

 

 

 

 

23.

Ar ASPĮ turi 2020 m. vidaus medicininio audito ataskaitą? [5] 14.6 p.

 

 

 

 

24.

Ar ASPĮ turi pacientų apklausos rezultatų analizės ataskaitą? [5] 14.8 p.

 

 

 

 

25.

Ar ASPĮ turi 2021 m. vidaus medicininio audito planą? [5] 14.3 p.

 

 

 

 

26.

Ar ASPĮ turi Neatitikčių registravimo tvarką? [5] 14.7 p. 

 

 

 

 

27.

Ar ASPĮ turi Pranešimų apie nepageidaujamus įvykius registravimo tvarką? [5] 14.7, [6] 6 p.

 

 

 

 

 

SPECIALIEJI KLAUSIMAI

 

28. 

Ar ASPĮ turi Įstaigoje parengtų, patvirtintų ir taikomų rizikingiausių pacientų saugai tyrimų, diagnostikos ir gydymo protokolus ir pateikė jų sąrašą? [5] 7.7 p.

 

 

 

 

29. 

Ar ASPĮ pateikė ambulatorines odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugas teikiančių specialistų sąrašą, kuriame būtų nurodyta specialisto vardas, pavardė, profesinė kvalifikacija, užimamos pareigos (tokios, kokios yra nurodytos darbo sutartyje), darbo sutarties numeris, spaudo numeris, galiojančios licencijos numeris, darbo krūvis (etatais)? [2] 16 str. 1 d.; [4] 5 str. 1, 2, 5 d.; 8 str. 3 d.; [7] 57.4; [9] 2.4, 2.5, 2.10, 2.11, 2.32 p.; [10] 16 p.

 

 

 

 

30. 

Ar ASPĮ pateikė odontologo pagalbininkų, dar neturinčių odontologo pagalbininko spaudo numerio, profesinį pasirengimą dirbti odontologo pagalbininku įrodančių dokumentų kopijas? [9]

 

 

 

 

31. 

Ar ASPĮ pateikė ambulatorines odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugas teikiančių asmens sveikatos priežiūros ir kitos sveikatinimo veiklos (odontologų pagalbininkų) specialistų pareigų instrukcijų / aprašymų kopijas? [1] 46 str. 3 d.

 

 

 

 

32. 

Ar ASPĮ turi Įstaigos naudojamų neimplantuojamųjų medicinos priemonių (prietaisų) (toliau – medicinos priemonė) ir in vitro diagnostikos medicinos priemonių, kurių veikimas priklauso nuo elektros ar kitokio energijos šaltinio, apskaitos žurnalą? [1] 45 str. 1 d. 13 p.;  [11] 38 p.

 

 

 

 

33. 

Ar ASPĮ turi Implantuojamųjų, išskyrus pagamintų pagal užsakymą, medicinos priemonių apskaitos žurnalą? [1] 45 str. 1 d. 13 p.; [11] 39.2 p.

 

 

 

 

34. 

Ar ASPĮ turi Medicinos priemonių incidentų registracijos žurnalą? [1] 45 str. 1 d. 14 p.; [11] 43 p.

 

 

 

 

35. 

Ar ASPĮ pateikė duomenis  apie įstaigos naudojamą rentgeno aparatą (jeigu tokį įstaiga turi): paso kopiją, duomenis apie atliktą techninę priežiūrą ir techninės būklės tikrinimą kartu su techninės būklės tikrinimo protokolo kopija bei rentgeno aparato etiketės nuotrauką, kurioje matytųsi gamintojo duomenys, modelis, partijos/serijos numeris ir atitikties ženklas „CE“ su notifikuotosios įstaigos identifikacijos numeriu. [1] 45 str. 1 d. 12 p.; [11] 6, 22, 28, 32, 41, 42 p.

 

 

 

 

36. 

Ar ASPĮ pateikė duomenis apie įstaigos naudojamą sterilizatorių: paso kopiją, duomenis apie atliktą techninę priežiūrą ir techninės būklės tikrinimą kartu su techninės būklės tikrinimo protokolo kopija bei rentgeno aparato etiketės nuotrauką, kurioje matytųsi gamintojo duomenys, modelis, partijos/serijos numeris ir atitikties ženklas „CE“ su notifikuotosios įstaigos identifikacijos numeriu. [1] 45 str. 1 d. 12 p.; [11] 6, 22, 28, 32, 41, 42 p.

 

 

 

 

37. 

Ar ASPĮ pateikė duomenis apie vieną įstaigos naudojamą odontologinį įrenginį: etiketės nuotrauką, kurioje matytųsi gamintojo duomenys, modelis, partijos/serijos numeris ir atitikties ženklas „CE“ su notifikuotosios įstaigos identifikacijos numeriu bei duomenis apie atliktą techninę priežiūrą. [1] 45 str. 1 d. 12 p.; [11] 6, 35 p.

 

 

 

 

38. 

Ar ASPĮ pateikė duomenis apie vieną įstaigos naudojamą danties šaknies viršūnės ieškiklį: etiketės nuotrauką, kurioje matytųsi gamintojo duomenys, modelis, partijos/serijos numeris ir atitikties ženklas „CE“ su notifikuotosios įstaigos identifikacijos numeriu bei duomenis apie atliktą techninę priežiūrą. [1] 45 str. 1 d. 12 p.; [11] 6, 35 p.

 

 

 

 

39. 

Ar ASPĮ pateikė duomenis apie vieną įstaigos naudojamą sodapūtę (jeigu įstaiga ją turi): etiketės nuotrauką, kurioje matytųsi gamintojo duomenys, modelis, partijos/serijos numeris ir atitikties ženklas „CE“ su notifikuotosios įstaigos identifikacijos numeriu bei duomenis apie atliktą techninę priežiūrą. [1] 45 str. 1 d. 12 p.; [11] 6, 35 p.

 

 

 

 

 

ASPĮ pateikė Komisijai lydraštį su Klausimyno atsakymus pagrindžiančių dokumentų kopijų sąrašu:

Taip £    Ne £

 

Patikrinimą atlikę Akreditavimo tarnybos darbuotojai / komisijos pirmininkas ir komisijos nariai:

 

Komisijos pirmininkas                          _______________                 ____________________

                                                                                     (parašas)                                                                    (vardas ir pavardė)

Komisijos nariai:

 

_______________                        _______________                 ____________________

(pareigos)                                                                    (parašas)                                                                    (vardas ir pavardė)

 

_______________                        _______________                 ____________________

(pareigos)                                                                    (parašas)                                                                    (vardas ir pavardė)

 

_______________                        _______________                 ____________________

(pareigos)                                                                    (parašas)                                                                    (vardas ir pavardė)

 

 

ASPĮ atstovai:

 

_______________                        _______________                 ____________________

(pareigos)                                                                    (parašas)                                                                    (vardas ir pavardė)

 

_______________                        _______________                 ____________________

(pareigos)                                                                    (parašas)                                                                    (vardas ir pavardė)

 

_______________                        _______________                 ____________________

(pareigos)                                                                    (parašas)                                                                    (vardas ir pavardė)

 

 

Jei turite klausimų dėl šiame Klausimyne nurodytų reikalavimų, Akreditavimo tarnybos tikrinančio darbuotojo veiksmų ar norite pasikonsultuoti, kreipkitės telefonu: (8 5) 262 9607, elektroniniu paštu: vaspvt@vaspvt.gov.lt arba adresu: A. Juozapavičiaus g. 9, Vilnius, I–IV – 8.00–17.00 val., V – 8.00–15.45 val., pietų pertrauka – 12.00–12.45 val.

 

Teisės aktų žymėjimas klausimyne:

 

1. Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymas;

2.  Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymas;

3.  Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas;

4.  Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos įstatymas;

5.  Minimalių asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės reikalavimų aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. V-338 „Dėl Minimalių asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės reikalavimų aprašo tvirtinimo“;

6Nepageidaujamų įvykių stebėsenos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gegužės 6 d. įsakymu Nr. V-401 „Dėl Nepageidaujamų įvykių stebėsenos aprašo patvirtinimo“;

7.  Asmens sveikatos priežiūros įstaigų licencijavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. V-156 „Dėl asmens sveikatos priežiūros įstaigų licencijavimo“;

8.  Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymas Nr. V-658 „Dėl paciento teisės susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose tinkamo įgyvendinimo“;

9.  Specialisto spaudo numerio suteikimo ir panaikinimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. sausio 6 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl Specialisto spaudo numerio suteikimo ir panaikinimo taisyklių patvirtinimo“;

10.  Odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos licencijavimo taisyklės ir Odontologų ir burnos priežiūros specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo reikalavimų aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. balandžio 9 d. įsakymu Nr. V-791 „Dėl Odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos licencijavimo taisyklių ir Odontologų ir burnos priežiūros specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“;

11.  Medicinos priemonių (prietaisų) naudojimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gegužės 3 d. įsakymu Nr. V-383 „Dėl Medicinos priemonių (prietaisų) naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

12.  Sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo formos reikalavimų aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. V-184 „Dėl Sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo formos reikalavimų aprašo tvirtinimo“.

______________________