LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2011 m. SAUSIO 24 d. įsakymo Nr. ĮV-43 „Dėl KAUNO VALSTYBINIO MUZIKINIO TEATRO nuostatų patvirtinimo“ Pakeitimo

 

2024 m. gegužės 9 d. Nr. ĮV-402

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Kauno valstybinio muzikinio teatro nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2011 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. ĮV-43 „Dėl Kauno valstybinio muzikinio teatro nuostatų patvirtinimo“ ir juos išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. Į g a l i o j u  Kauno valstybinio muzikinio teatro vadovą Benjaminą Želvį teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais pateikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui šiuo įsakymu pakeistus Kauno valstybinio muzikinio teatro nuostatus ir atlikti kitus veiksmus (įskaitant, bet neapsiribojant prašymų, raštų ir kitų dokumentų pasirašymu bei tvirtinimu), susijusius su Kauno valstybinio muzikinio teatro nuostatų įregistravimu Juridinių asmenų registre.

 

 

 

Kultūros ministras                                                                                         Simonas Kairys

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2011 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. ĮV-43

(Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2024 m. gegužės 9 d.

įsakymo Nr. ĮV-402 redakcija)

 

KAUNO VALSTYBINIO MUZIKINIO TEATRO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kauno valstybinis muzikinis teatras (toliau – Teatras) yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, biudžetinė įstaiga (juridinio asmens kodas 190754798), turintis sąskaitą (-as) banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Teatro buveinės adresas – Laisvės al. 91, Kaunas, Lietuvos Respublika. Sprendimą dėl Teatro buveinės pakeitimo priima Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.

2. Teatro savininkė yra valstybė. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Kultūros ministerija, kuri atlieka Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme nustatytas savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos funkcijas.

3. Teatro finansavimo šaltiniai – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai ir kitos Lietuvos Respublikos profesionaliojo scenos meno įstatyme nurodytos lėšos.

4. Teatro vieši pranešimai skelbiami Teatro interneto svetainėje (https:// muzikinisteatras.lt), socialinio bendravimo svetainėje „Facebook“ ir gali būti skelbiami kitose visuomenės informavimo priemonėse.

5. Teatras įgyvendina valstybės politiką Lietuvos Respublikos kultūros ministrui pavestoje profesionaliojo ir mėgėjų meno srityje.

6. Teatro nuostatai keičiami Biudžetinių įstaigų įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

TEATRO VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

7.   Teatro veiklos sritis profesionalusis scenos menas. Scenos meno rūšys muzikinis teatras, šokis, muzika.

8.   Teatro veiklos tikslai formuoti savitą profesionaliojo scenos meno kryptį ir pristatyti Lietuvoje ir užsienyje aukštos meninės vertės klasikinio ir šiuolaikinio profesionaliojo scenos meno kūrinius, ugdyti visuomenės poreikį profesionaliajam scenos menui, užtikrinti profesionaliojo scenos meno prieinamumą visoms šalies visuomenės grupėms.

9.   Teatras, įgyvendindamas veiklos tikslus, atlieka šias funkcijas:

9.1. organizuoja profesionaliojo scenos meno kūrimą ir viešą atlikimą;

9.2. rengia gastroles šalyje ir užsienyje;

9.3. vykdo edukacinę veiklą.

 

III SKYRIUS

TEATRO TEISĖS

 

10. Teatras, siekdamas jam nustatytų veiklos tikslų ir atlikdamas jo kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

10.1. formuoti kūrybinės veiklos kryptį, pasirinkti kūrybinius darbuotojus, atlikėjus, autorius ir sudaryti repertuarą, atitinkantį jos veiklos tikslus;

10.2. savarankiškai nustatyti bilietų, kitų teikiamų mokamų paslaugu kainas, įkainius, tarifus, išskyrus tuos atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus kainas ir kitus normatyvus reguliuoja valstybė ar Europos Sąjungos teisės aktai;

10.3. įsigyti ilgalaikį ir trumpalaikį turtą, sudaryti sutartis, prisiimti įsipareigojimus;

10.4. gauti pajamas iš turto nuomos ir paslaugų teikimo;

10.5. plėtoti kūrybinius ryšius su Lietuvos ir užsienio valstybių partneriais;

10.6. įsigyti autorių turtines teises į kūrinius, užsakyti kūrinius ir juos viešai atlikti;

10.7. sudaryti darbo grupes ir (ar) komisijas Teatro kūrybinės ir ūkinės veiklos klausimams nagrinėti;

10.8. stoti į pelno nesiekiančias asociacijas bei dalyvauti jų veikloje;

10.9. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

10.10. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, taip pat kitų įstaigų, įmonių ir organizacijų informaciją ir pasiūlymus Teatro kompetencijai priskirtais klausimais;

10.11. organizuoti konferencijas, seminarus, Įstaigos darbuotojų kompetencijų ugdymo kursus, kitus renginius, susijusius su Teatro veikla.

11. Teatras gali turėti ir kitas įstatymų bei kitų teisės aktų suteiktas teises.

 

IV SKYRIUS

TEATRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

12. Teatrui vadovauja Teatro vadovas, kurį Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Profesionaliojo scenos meno įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia kultūros ministras. Kultūros ministerija sudaro su Teatro vadovu terminuotą 5 metų darbo sutartį. Teatro vadovas yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas kultūros ministrui.

13. Teatro veikla organizuojama vadovaujantis metiniu veiklos planu, kuriuos tvirtina kultūros ministras, ir šiais nuostatais.

14. Teatro administracijos padalinių veikla ir vidaus tvarka reglamentuojama Teatro vadovo tvirtinamais administracijos padalinių nuostatais, Teatro darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, darbuotojų pareigybių aprašymais.

15. Teatro vadovas:

15.1. vykdo Biudžetinių įstaigų įstatymo 11 straipsnyje ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas;

15.2. priima įsakymus, pasirašo sutartis, susitarimus, kitus dokumentus, kontroliuoja jų vykdymą arba jų kontrolę paveda kitiems Teatro darbuotojams;

15.3. atstovauja Teatrui arba suteikia įgaliojimus Teatro darbuotojams atstovauti Teatrui teisme ir kitose Lietuvos ir užsienio institucijose, įstaigose, įmonėse ar kitose organizacijose;

15.4. teikia Kultūros ministerijai Teatro metinės veiklos ataskaitas;

15.5. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam nustatytas funkcijas bei Kultūros ministerijos pavedimus.

16. Laikinai nesant Teatro vadovo, jo funkcijas atlieka kultūros ministro paskirtas Teatro darbuotojas.

17. Teatro vidaus auditą vykdo Kultūros ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

 

V SKYRIUS

MENO TARYBOS SUDARYMAS, JOS KOMPETENCIJA IR VEIKLA

 

18. Teatre trejų metų laikotarpiui sudaroma kolegiali patariamojo balso teisę turinti 7 narių meno taryba. Meno tarybos sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina Teatro vadovas.

19. Meno tarybą sudaro Teatro darbuotojų 2 atstovai, Teatro vadovo 3 atstovai ir kultūros ministro 2 atstovai. Meno tarybos nariu gali būti skiriamas ir ne Teatro darbuotojas. Meno tarybai negali vadovauti Teatro vadovas.

20. Meno taryba:

20.1. svarsto ir vertina metinius veiklos planus ir jų ataskaitas;

20.2. svarsto profesionaliojo scenos meno kūrinius, kūrybinei veiklai reikšmingus kitus renginius bei kultūrinę edukaciją;

20.3. svarsto gastrolių planus ir repertuarą;

20.4. svarsto biudžetinės įstaigos pertvarkymo į viešąją įstaigą klausimą.

21. Meno taryba, apsvarsčiusi 20 punkte nurodytus klausimus, teikia siūlymus Teatro vadovui.

22. Meno taryba iš savo narių išsirenka pirmininką. Meno tarybos pirmininkas organizuoja Meno tarybos darbą ir atsako už jos veiklą.

23. Meno tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė narių.

24. Jeigu Meno tarybos narys atlieka savo pareigas netinkamai arba dėl pateisinamų priežasčių tinkamai jų atlikti negali, į jo vietą Teatro vadovo sprendimu skiriamas kitas narys likusiam kadencijos laikui.

25. Jeigu nepasibaigus kadencijai pasikeičia daugiau nei 2/3 Meno tarybos narių, tvirtinama nauja Meno tarybos sudėtis likusiam kadencijos laikui.

26. Meno tarybos nario kadencijų skaičius neribojamas.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Teatras gali būti reorganizuojamas, pertvarkomas ar likviduojamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Biudžetinių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

 

_____________________________