AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS
NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2018 m. rugpjūčio 29 d. Nr. T-167
Naujoji Akmenė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 6 straipsnio 5 dalimi, Akmenės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Įgalioti Akmenės rajono savivaldybės kontrolierę Audrą Jokubauskienę pasirašyti Akmenės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti juos Juridinių asmenų registre.
3. Pripažinti netekusiu galios Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio 15 d. sprendimo Nr. T-82 „Dėl Akmenės rajono savivaldybės kontrolieriaus tarnybos pavadinimo pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo“ 2 punktą.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės tarybos
2018 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. T-167
AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS
NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Akmenės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatai (toliau – nuostatai) nustato Akmenės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Tarnyba) teisinę formą, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, veiklos tikslą, uždavinius ir funkcijas, Tarnybos teises, pareigas ir atsakomybę, darbo organizavimą, finansavimą, veiklos kontrolę ir kitus teisės aktuose nustatytus reikalavimus.
2. Tarnyba yra Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos sprendimu įsteigtas ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, juridinio asmens kodas – 188636611, įregistravimo Juridinių asmenų registre data – 1997 m. liepos 7 d.
6. Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Savivaldybės taryba. Jos kompetencija:
7. Tarnyba turi savo antspaudą su pavadinimu bei Savivaldybės herbu ir atsiskaitomąją sąskaitą banke.
8. Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais.
9. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir kitais įstatymais, valstybinio audito reikalavimais, Valstybės kontrolės parengtomis metodikomis, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II SKYRIUS
TARNYBOS VEIKLOS RŪŠIS, TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
14. Tarnybos veiklos tikslas – prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.
15. Pagrindiniai Tarnybos uždaviniai:
15.1. vykdyti Savivaldybės turto ir patikėjimo teise valdomo valstybės turto apskaitos, valdymo, naudojimo ir disponavimo juo kontrolę;
III SKYRIUS
TARNYBOS FUNKCIJOS
16. Tarnyba, įgyvendindama jai nustatytus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
16.1. atlieka išorės finansinį ir veiklos auditą, patikrinimus ar kitas kontrolės funkcijas (toliau – auditas) Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės administravimo subjektuose ir Savivaldybės valdomose įmonėse;
16.2. kiekvienais metais rengia ir Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka teikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio;
16.3. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl Savivaldybės naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už Savivaldybės valdomų įmonių imamas paskolas;
16.4. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia išvadas dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo ir pritarimo galutinėms viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės sutarties sąlygoms, jeigu jos skiriasi nuo sprendime dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo nurodytų partnerystės projekto sąlygų;
16.5. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;
16.6. Valstybės kontrolės prašymu teikia Tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;
IV SKYRIUS
TARNYBOS TEISĖS
17. Tarnyba, atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
17.1. audito metu reikalauti, kad audituojamo subjekto vadovas sudarytų tinkamas sąlygas auditui atlikti;
17.3. gauti visą auditui atlikti reikalingą informaciją, duomenis, dokumentus ir patvirtintas jų kopijas, audituojamo subjekto vadovų ir darbuotojų reikiamus rašytinius ir žodinius paaiškinimus;
17.4. pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių audito metu iškilusiems klausimams spręsti;
17.5. atliekamo audito metu pasinaudoti Savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito skyriaus atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jei audito subjektas ir tikslai sutampa;
17.6. susipažinti su atliktų kitų išorės auditų Savivaldybės viešosiose įstaigose ir Savivaldybės valdomose įmonėse dokumentais;
17.7. nurodyti audituojamų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustatytus teisės aktų pažeidimus;
18. Be to, Savivaldybės kontrolierius turi teisę:
18.1. reikalauti, kad Savivaldybės administracijos direktorius, audituotų subjektų vadovai per Savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą ištaisytų audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu praneštų Savivaldybės kontrolieriui;
18.2. reikalauti, kad Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius, parengęs ateinančių metų Savivaldybės centralizuoto vidaus audito skyriaus veiklos plano projektą, teisės aktų nustatytais terminais pateiktų jį Tarnybai tarpusavio veiklos koordinavimo tikslais;
V SKYRIUS
TARNYBOS PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
19. Tarnybos valstybės tarnautojai, įgyvendindami savo teises, vykdydami jiems pavestas funkcijas, privalo:
19.1. vykdyti valstybės tarnautojo pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme;
20. Tarnybos valstybės tarnautojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems pavestų funkcijų netinkamą atlikimą, už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą.
21. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti Savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių partijų veikloje. Be to, Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojų pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.
VI SKYRIUS
TARNYBOS VALDYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
23. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako Savivaldybės kontrolierius. Savivaldybės kontrolierius yra atskaitingas Savivaldybės tarybai.
24. Didžiausią Tarnybos valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičių nustato Savivaldybės taryba.
25. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnį kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse stažą.
26. Sprendimą dėl Savivaldybės kontrolieriaus priėmimo į pareigas ir atleidimo iš jų, Savivaldybės kontrolieriaus darbo užmokesčio nustatymo priima Savivaldybės taryba.
27. Savivaldybės kontrolierius:
27.2. teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;
27.3. leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą, vykdo kitas vidaus administravimo funkcijas;
27.4. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, gavęs Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, teisės aktų nustatyta tvarka patvirtina ateinančių metų Tarnybos veiklos planą, su juo supažindina Savivaldybės administracijos Centralizuotą vidaus audito skyrių, organizuoja Tarnybos veiklos plano vykdymą ir yra už tai atsakingas. Prireikus patvirtintą planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;
27.6. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės pareigūnų atliekamuose Savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose ir veiklos audituose;
27.7. pats atlieka ir (arba) skiria Tarnybos valstybės tarnautojus atlikti išorės finansinį ir veiklos auditą Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės administravimo subjektuose ir Savivaldybės valdomose įmonėse, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;
27.8. priima sprendimus pagal atlikto finansinio ir veiklos audito ataskaitas, nurodo Savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai;
27.9. teikia merui, Savivaldybės vykdomajai institucijai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų;
27.10. kiekvienais metais Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka teikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;
27.11. finansinio ir veiklos audito metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;
27.12. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;
27.13. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;
27.14. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir Savivaldybės institucijoms;
27.15. Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka ir terminais teikia Tarnybos veiklos ataskaitą;
27.16. Savivaldybės tarybos arba Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;
27.18. teikia informaciją Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovui apie Savivaldybės kontrolieriaus teiktas išvadas ir rekomendacijas;
27.19. sudaro sąlygas Valstybės kontrolės pareigūnams dalyvauti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audite tokiu mastu, kad Valstybės kontrolės pareigūnai surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus išvadai dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia duomenis Valstybės kontrolei apie Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audito rezultatus;
27.20. atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldos institucijose, įstaigose ir organizacijose arba įgalioja tai atlikti kitą asmenį;
27.21. pagal savo kompetenciją teisės aktų nustatyta tvarka sudaro sandorius arba įgalioja tai atlikti kitą asmenį;
28. Savivaldybės kontrolieriaus, Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos santykių teisiniai pagrindai nustatyti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos ir Vietos savivaldos įstatymuose.
29. Tarnybos valstybės tarnautojai Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius ir veiklos auditus, vykdo kitus su Tarnybos funkcijomis susijusius nenuolatinio pobūdžio Savivaldybės kontrolieriaus pavedimus.
30. Kai Savivaldybės kontrolierius negali eiti pareigų (komandiruotės, atostogų, nedarbingumo laikotarpiu), jo pareigas atlieka Savivaldybės kontrolieriaus pavaduotojas.
31. Savivaldybės kontrolieriui, kai Savivaldybės kontrolieriaus nėra, – jo pavaduotojui atostogas suteikia Savivaldybės meras.
32. Savivaldybės kontrolierių, kai Savivaldybės kontrolieriaus nėra, – jo pavaduotoją į komandiruotes siunčia Savivaldybės meras.
VII SKYRIUS
TARNYBOS FINANSAVIMAS IR VEIKLOS PRIEŽIŪRA
34. Tarnyba yra išlaikoma iš Savivaldybės biudžeto. Tarnybai skiriamų asignavimų dydį Savivaldybės biudžete nustato Savivaldybės taryba. Tarnyba gali turėti ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gautų lėšų.
35. Savivaldybės biudžeto asignavimai naudojami pagal patvirtintą programos sąmatą, kitos teisėtai gautos lėšos – Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
VISUOMENĖS INFORMAVIMAS
38. Tarnybos vieši pranešimai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje adresu www.akmene.lt (toliau – Savivaldybės interneto svetainė).
39. Tarnybos atlikto audito ataskaitos ir išvados skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje, o jei įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
41. Tarnybos nuostatai keičiami Savivaldybės tarybos sprendimu. Pakeisti Tarnybos nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.