Kaunor-m

 

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

5 POSĖDIS

 

SPRENDIMAS

DĖL PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMO,

ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖJE

TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. rugpjūčio 24 d. Nr. TS-337

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 15 straipsnio 4 dalimi ir 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 6straipsnio 1 ir 2 dalimis, Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 5.2 papunkčiu ir 16 punktu, Kauno rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Patvirtinti Prevencinių socialinių paslaugų planavimo, organizavimo ir teikimo Kauno rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2.    Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2023 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Valerijus Makūnas


 

PATVIRTINTA

Kauno rajono savivaldybės tarybos

2023 m. rugpjūčio 24 d. sprendimu Nr. TS-337

 

 

PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMO, ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Prevencinių socialinių paslaugų planavimo, organizavimo ir teikimo Kauno rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja prevencinių socialinių paslaugų planavimą, organizavimą ir teikimą Kauno rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) teritorijoje gyvenantiems asmenims, šeimoms ir bendruomenėms (toliau – asmenys).

2.  Prevencinės socialinės paslaugos (toliau – Paslauga) suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (toliau – Socialinių paslaugų katalogas).

3.  Prevencinės socialinės paslaugos teikiamos asmenims, siekiant stiprinti gebėjimą savarankiškai rūpintis asmeniniu gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime, gilinti žinias ir ugdyti įgūdžius, kad ateityje būtų išvengta galimų socialinių problemų ir socialinės rizikos atsiradimo, skatinti bendruomenės socialinę įtrauktį.

4.  Aprašas parengtas vadovaujantis Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo aprašas). Paslaugos organizuojamos ir teikiamos Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo aprašu bei šiuo Aprašu.

5.  Apraše vartojamos sąvokos atitinka Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo apraše vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMAS

 

6.  Savivaldybė planuoja, organizuoja ir teikia savo teritorijos gyventojams socialines paslaugas, kurios yra finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui.

7.  Planavimo objektas yra socialinės paslaugos, kurios teikiamos ir (ar) organizuojamos Savivaldybės gyventojams ar kurių reikia Savivaldybės gyventojams, tame tarpe ir prevencinės socialinės paslaugos.

8.  Prevencinių socialinių paslaugų poreikiui nustatyti, kiekvienais metais, rengiant Savivaldybės socialinių paslaugų planą, vertinama praėjusių metų situacija: kiek ir kokių prevencinių socialinių paslaugų buvo suteikta, kokioms asmenų socialinėms grupėms jos buvo teikiamos, kokių paslaugų trūksta Savivaldybės gyventojams. Įvertinus prevencinių socialinių paslaugų poreikį, planuojamas tolimesnis šių paslaugų teikimas.

9.  Visa informacija apie suteiktas ir planuojamas teikti prevencines socialines paslaugas pateikiama Savivaldybės socialinių paslaugų plane ir viešinama Savivaldybės interneto svetainėje www.krs.lt.

 

III SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ

 

10.     Paslauga gali būti inicijuojama:

10.1.    asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo prašymu;

10.2.    socialinių paslaugų įstaigos, teikiančios prevencines socialines paslaugas;

10.3.    pagal bendruomenės nario ar kito suinteresuoto fizinio asmens ar institucijos (organizacijos), savivaldybės administracijos padalinio (toliau kartu – suinteresuotas asmuo) kreipimąsi dėl galimo prevencinės socialinės paslaugos teikimo kitam asmeniui (šeimai) poreikio.

11.     Aprašo 10.1 papunktyje nurodytas asmuo dėl Paslaugos teikimo tiesiogiai žodžiu ar raštu, paštu ar elektroniniu paštu kreipiasi į prevencines socialines paslaugas teikiančią ir (ar) organizuojančią įstaigą ir nurodo savo ir (ar) šeimos narių vardus, pavardes, dėl kokios problemos kreipiasi į įstaigą, teikiančią prevencines paslaugas, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą).

12.     Aprašo 10.2 papunktyje nurodyta socialinių paslaugų įstaiga, inicijuodama Paslaugos teikimą savo iniciatyva, apie tai laisvos formos raštu informuoja Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių.

13.     Aprašo 10.3 papunktyje nurodyti suinteresuoti asmenys dėl prevencinės socialinės paslaugos teikimo asmeniui kreipiasi į prevencines socialines paslaugas teikiančią ir (ar) organizuojančią įstaigą ir pateikia laisvos formos raštą (paštu, elektroniniu paštu ar kitomis elektroninėmis priemonėmis), nurodydami asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą (jeigu žinoma) ir savo vardą, pavardę ir kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą).

14.     Apie prevencinių socialinių paslaugų reikalingumą asmeniui (šeimai) Švietimo ir ugdymo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojai, turintys duomenų apie socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) reikalingumą, privalo apie tai nedelsdami informuoti asmens (šeimos) gyvenamosios vietos savivaldybę pateikdami laisvos formos raštą, nurodydami asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą (jeigu žinoma). Šiuo atveju klausimas dėl socialinių paslaugų skyrimo svarstomas be asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo prašymo.

Šiuo atveju socialinių paslaugų įstaiga, teikianti ir (ar) organizuojanti prevencines socialines paslaugas, gavusi iš savivaldybės administracijos padalinio informaciją apie prevencinių paslaugų reikalingumą asmeniui (šeimai), Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo aprašo 9 punkte nustatyta tvarka susisiekia su asmeniu (šeima) ir pasiūlo prevencinę (-es) socialinę (-es) paslaugą (-as) arba asmuo (šeima) informuojamas (-a) apie galimybę gauti kitas socialines paslaugas.

 

IV SKYRIUS

PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS IR TEIKIMAS

 

15.     Savivaldybės gyventojams prevencines socialines paslaugas organizuoja (toliau – Paslaugos organizatorius):

15.1.  Bendruomeniniai šeimos namai;

15.2.  SBĮ Kauno rajono socialinių paslaugų centras.

16.     Paslaugos organizatorius, gavęs informaciją apie Paslaugos poreikį asmeniui, šeimai ar bendruomenei, gautą informaciją per 1 darbo dieną perduoda Paslaugą teikiančiai įstaigai.

17.     Savivaldybės gyventojams Paslaugas teikia šie paslaugų teikėjai (toliau – Paslaugos teikėjas):

17.1.  SBĮ Kauno rajono socialinių paslaugų centras – potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieškos, darbo su bendruomene paslaugas;

17.2.  VšĮ „Darnūs namai“ – kompleksines paslaugas šeimai;

17.3.  Kiti paslaugų teikėjai, pasirašę sutartį su Savivaldybės administracija ar Paslaugos teikėju dėl Paslaugos, nurodytos Socialinių paslaugų kataloge, teikimo.

18.     Paslaugos teikėjas, gavęs informaciją iš Paslaugos organizatoriaus ar Aprašo 10 punkte nurodytų asmenų, apie prevencinių paslaugų reikalingumą asmeniui, iš karto (jei asmuo kreipiasi tiesiogiai) arba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kreipimosi dienos, Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo aprašo 9 punkte nustatyta tvarka susisiekia su asmeniu ir pasiūlo Paslaugas arba asmuo informuojamas apie galimybę gauti kitas socialines paslaugas.

19.     Jeigu dėl Paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo kreipėsi ne pats asmuo, Paslaugos teikiamos esant asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo sutikimui.

20.     Kai dėl Paslaugų teikimo kitam asmeniui kreipiasi suinteresuotas asmuo, bet asmuo, dėl kurio buvo kreiptasi, atsisako siūlomos pagalbos, Paslaugos teikėjas po 10 darbo dienų pakartotinai susisiekia su asmeniu ir dar kartą pasiūlo galimybę gauti Paslaugą arba informuoja asmenį apie galimybę gauti kitas socialines paslaugas.

21.     Jei asmuo dar kartą atsisako siūlomos pagalbos, asmeniui, esant galimybei, pagal turimus kontaktinius duomenis (paštu arba elektroniniu paštu) išsiunčiama informacija apie Savivaldybėje teikiamas Paslaugas (paslaugų rūšis ir jas teikiančias įstaigas, nurodant juridinio asmens pavadinimą, veiklos adresą, kontaktinį telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą).

22.     Paslaugų teikėjas Paslaugą organizuoja ir teikia vadovaudamasis Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo aprašo 11-14 punktais.

23.     Paslaugos teikiamos įstaigose, asmens namuose ir/ar kitose vietose, pagal Socialinių paslaugų kataloge konkrečiai Paslaugai nurodytą teikimo vietą, trukmę, dažnumą, paslaugos sudėtį, ypatumus ir kt. sąlygas.

 

V SKYRIUS

BENDRUOMENINIŲ ŠEIMOS NAMŲ, ORGANIZUOJANČIŲ IR/AR TEIKIANČIŲ KOMPLEKSINES PASLAUGAS ŠEIMAI, ATRANKA IR SKYRIMAS

 

24.     Bendruomeninių šeimos namų ir kompleksinių paslaugų šeimai teikėjo atrankos tvarką (toliau – Atrankos tvarka) nustato Savivaldybės meras.

25.     Kai Savivaldybėje nustatyta tvarka atrinkti bendruomeniniai šeimos namai neatitinka jų veiklai taikomų kriterijų, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu bendruomeninių šeimos namų veikla yra stabdoma. Bendruomeninių šeimos namų ir/ar kompleksinių paslaugų šeimai teikėjų nauja atranka vykdoma, vadovaujantis Atrankos tvarka.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26.     Informaciją apie suteiktas Paslaugas į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS) suveda Paslaugos teikėjai, kuriems SPIS administratorius, teisės aktų nustatyta tvarka, suteikė tokią teisę. Į SPIS suvedami Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo aprašo 23 punkte nurodyti duomenys. Jei Paslaugos teikėjui nesuteikta teisė suvesti informaciją į SPIS, ją suveda atsakingas Socialinės paramos skyriaus darbuotojas.

27.     Paslaugos teikėjas, kuriam nesuteikta teisė suvesti informaciją apie suteiktą Paslaugą, iki kiekvieno mėnesio 5 dienos Socialinės paramos skyriui pateikia ataskaitą apie praėjusį mėnesį asmenims suteiktas Paslaugas.

28.     Paslaugos teikėjas savo interneto svetainėje, Savivaldybė interneto svetainėje www.krs.lt, taip pat kitomis informavimo priemonėmis (per visuomenės informavimo priemones, renginius ir pan.) skelbia informaciją apie Savivaldybės teritorijoje organizuojamas ir teikiamas prevencines socialines paslaugas: teikiamų prevencinių socialinių paslaugų rūšis, jų turinį bei siekiamą rezultatą, prevencinių socialinių paslaugų teikėjus (jų pavadinimus, kontaktinę informaciją – telefono ryšio numerius, elektroninio pašto adresus), prevencinių socialinių paslaugų gavimo tvarką, prevencinių socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą reglamentuojančius teisės aktus.

29.     Paslaugos teikėją dėl netinkamo Paslaugos teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės merui. Savivaldybės meras įgalioja Savivaldybės administracijos direktorių sudaryti darbo grupę skundui ištirti. Nustačius Paslaugos teikimo pažeidimus, Savivaldybės administracijos direktorius per 5 darbo dienas raštu kreipiasi į atitinkamą Paslaugos teikėją, kad per nustatytą terminą trūkumai būtų pašalinti, o jeigu pažeidėjas trūkumų nepašalina, turi teisę inicijuoti, kad Paslaugos teikėjas sustabdytų Paslaugų teikimą.

30.     Įgyvendindami Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo aprašą ir šį Aprašą, duomenų valdytojai užtikrina, kad jų atliekamas asmens duomenų tvarkymas atitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatas.

31.     Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

32.     Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems Aprašo nuostatas, ar jei teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip nei Aprašas, taikomi aukštesnę galią turinčios teisės aktų nuostatos.

_____________________________

part_a340a58084c4439e9689a473eb89720d_end