PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL CENTRALIZUOTO MOKINIŲ PRIĖMIMO Į PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLAS TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO
2014 m. rugpjūčio 28 d. Nr. T2-229
Palanga
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 5 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 29 straipsnio 2 dalimi, Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 „Dėl priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašo patvirtinimo“, 6 ir 7 punktais, Palangos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti centralizuoto mokinių priėmimo į Palangos miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios Palangos miesto savivaldybės tarybos:
2.1. 2011 m. spalio 6 d. sprendimo Nr. T2-176 „Dėl centralizuoto mokinių priėmimo į Palangos miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą;
2.2. 2012 m. rugpjūčio 9 d. sprendimą Nr. T2-205 „Dėl Tarybos 2011 m. spalio 6 d. sprendimo Nr. T2-176 pakeitimo“;
PATVIRTINTA
Palangos miesto savivaldybės tarybos
2014 m. rugpjūčio 28 d. sprendimo Nr. T2-229
1 punktu.
CENTRALIZUOTO MOKINIŲ PRIĖMIMO Į PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLAS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokinių priėmimo į Palangos miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašas (toliau tekste – Aprašas) reglamentuoja centralizuotą asmenų priėmimą į bendrojo ugdymo mokyklas (išskyrus Sanatorinę mokyklą), kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina Palangos miesto savivaldybė, mokytis pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ir specialiojo ugdymo programas, priėmimo kriterijus, dokumentus, kuriuos turi pateikti į mokyklą priimami asmenys, priėmimo vietą, pradžią ir pabaigą, prašymų pateikimo terminus, priėmimo į laisvas vietas pirmumo teisę, informavimo apie Aprašą tvarką, bendruosius klasių komplektavimo kriterijus, prašymų registravimo tvarką, atsakomybę ir priežiūrą.
2. Priėmimą mokytis pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas nustato:
2.3. Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašas;
2.5. Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašas;
2.6. Vaiko, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai ir kuriam reikalinga nuolatinė kvalifikuotų specialistų pagalba bei sveikatą tausojantis dienos režimas, ugdymo ikimokyklinio ugdymo įstaigose arba namuose pagal vaiko ugdymosi poreikiams pritaikytą ugdymo programą organizavimo aprašas;
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.2. bendrojo ugdymo mokykla (toliau tekste – Mokykla) – švietimo įstaiga, kurios pagrindinė veikla - ugdymas pagal formaliojo švietimo pradinio, pagrindinio, vidurinio ar atitinkamas specialiojo ugdymo programas;
3.3. formalusis švietimas – švietimas, vykstantis pagal teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas ir įregistruotas ugdymo programas, kurias baigus įgyjamas pradinis, pagrindinis, vidurinis išsilavinimas;
3.5. pagrindinio ugdymo programa – šešerių metų (5–10 klasės) ugdymo programa, kuri apima du pagrindinio ugdymo turinio koncentrus: I dalis – ketverių metų, vykdoma 5–8 klasėse, ir II dalis – dvejų metų, vykdoma 9–10 klasėse;
3.6. vidurinio ugdymo programa – dvejų metų (11–12 klasės) ugdymo programa, kurią sudaro įvairūs privalomi ir pasirenkami bendrojo ugdymo dalykai ir moduliai;
3.7. specialusis ugdymas – specialiųjų poreikių asmenų mokymas, lavinimas ir vertybinių nuostatų formavimas, pripažįstant šių asmenų gebėjimus ir galias;
3.8. specialieji ugdymosi poreikiai – pagalbos ir paslaugų reikmė, atsirandanti dėl to, kad ugdymo ir saviugdos reikalavimai neatitinka specialiųjų poreikių asmens galimybių;
3.9. Savivaldybės mokykla – mokykla, kurios savininkė yra Palangos miesto savivaldybė (toliau tekste – Savivaldybė);
3.10. mokyklos aptarnavimo teritorija – teritorija iš kurios priimami mokiniai mokytis į Mokyklas, vykdančias pradinio ir pagrindinio ugdymo I ir II dalies (išskyrus gimnaziją) programas. Mokyklos aptarnavimo teritoriją nustato Palangos miesto savivaldybės taryba (toliau tekste – Taryba) Palangos miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus (toliau tekste – Švietimo skyrius) teikimu;
3.11. klasė – nustatyto skaičiaus mokinių grupė, sudaryta ugdymo programos mokymosi mokykloje laikui;
II. PRIĖMIMO Į BENDROJO LAVINIMO UGDYMO MOKYKLAS KRITERIJAI
5. Į Savivaldybės Mokyklas mokytis pagal pradinio ugdymo programą, pagrindinio ugdymo programos I ir II dalį (išskyrus gimnaziją) priimami mokiniai, gyvenantys (deklaravę gyvenamąją vietą) Tarybos mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Asmenys, deklaravę gyvenamąją vietą prie Savivaldybės, priimami į tas Mokyklas, kuriose yra laisvų mokymosi vietų.
6. Pirmenybė priimant mokinį į Mokyklą taikoma, jei mokinys gyvena Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje arba yra baigęs toje Mokykloje pradinio ugdymo programą.
7. Į likusias laisvas vietas pirmiausia priimami mokiniai iš kitų Savivaldybės Mokykloms priskirtų aptarnavimo teritorijų. Jei iš kitų Mokykloms priskirtų aptarnavimo teritorijų norinčių mokytis mokinių yra daugiau negu laisvų vietų, mokiniai priimami pagal prašymo pateikimo datą.
8. Priėmus visus pageidaujančius mokytis Savivaldybės teritorijoje gyvenamąją vietą deklaravusius mokinius ir esant laisvų vietų, priimami kitų savivaldybių teritorijose gyvenantys mokiniai. Jeigu pageidaujančiųjų mokytis yra daugiau negu laisvų vietų, mokiniai priimami pagal prašymo pateikimo datą.
9. Į „Baltijos“ pagrindinės mokyklos specialiąsias 1-10 klases be jokių apribojimų priimami asmenys, turintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių iš Palangos ir kitų miestų savivaldybių teritorijų.
10. Jei per mokslo metus į Mokyklą atvyksta mokinys, gyvenantis tai Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje, ir Mokykloje nėra laisvų vietų, mokinys priimamas į klasę, išimties tvarka didinant nustatytą mokinių maksimalų skaičių klasėje ne daugiau kaip 2, arba nukreipiamas į kitą atitinkamą programą vykdančią mokyklą.
11. Priimant mokytis pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas (išskyrus gimnazijos I klasę) negali būti vykdomi egzaminai, testai ar taikomi kiti žinių ir gebėjimų patikrinimo būdai. Mokyklos negali nustatyti kitokios priėmimo mokytis jose tvarkos.
12. Užsienyje mokęsis mokinys mokytis pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą priimamas bendra tvarka – Mokyklai įvertinus jo mokymosi pasiekimus.
13. Užsieniečių vaikai, nemokantys lietuvių kalbos, mokomi išlyginamojoje mobiliojoje grupėje, komplektuojamoje Tarybos sprendimu paskirtoje mokykloje.
14. Asmens priėmimas mokytis įforminamas mokymo sutartimi. Už sutarčių sudarymą atsako Mokyklos direktorius.
15. Prašymai dėl mokymosi Senojoje gimnazijoje (į pirmas ir trečias gimnazijos klases) ar Šventosios pagrindinėje mokykloje teikiami šių Mokyklų direktoriams, vadovaujantis šiame Apraše nustatytais terminais ir tvarka.
III. PRIĖMIMAS MOKYTIS PAGAL PRADINIO UGDYMO PROGRAMĄ
17. Prašymai į pirmas klases priimami nuo balandžio 1 d. iki gegužės 31 d. teikiant pirmumą tiems asmenims, kurie gyvena Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje, nuo birželio 1 d. asmenys į Mokyklas priimami pagal pareiškimo padavimo datą.
18. Švietimo skyriui vaiko tėvai (globėjai) turi pateikti:
20. Švietimo skyrius iki birželio 5 d.:
21. Mokyklų direktoriai iki birželio 10 d. Mokyklos internetinėje svetainėje ir Mokyklos skelbimų lentoje paskelbia sukomplektuotų klasių mokinių vardinius sąrašus.
22. Vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai, priimamas pradėti mokytis pagal pradinio ugdymo programą (į 1 klasę). Atskirais atvejais tėvų (globėjų) prašymu vaikas į pirmą klasę gali būti priimamas vienais metais anksčiau, tokiu atveju tėvai (globėjai) Švietimo skyriui privalo pateikti Palangos švietimo pagalbos tarnybos atliktą vaiko brandumo įvertinimą. Vaiko brandumo įvertinimą Palangos švietimo pagalbos tarnyba atlieka nuo gegužės 1 d. iki rugpjūčio 31 d.
23. Vaikas vieno iš tėvų (globėjų) prašymu gali būti priimamas mokytis pagal pradinio ugdymo programos dalį, skirtą antrajai klasei, jeigu Mokykla, patikrinusi vaiko pasiekimus, nustato jų atitiktį pirmosios klasės mokiniui Mokykloje numatytiems mokymosi pasiekimams.
24. Per mokslo metus atvykusių mokinių, norinčių mokytis pagal pradinio ugdymo programą, tėvai (globėjai, rūpintojai) Švietimo skyriui pateikia prašymą, vaiko asmens dokumentą, pažymą apie asmens deklaruotą gyvenamąją vietą, pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie mokymosi pasiekimus ankstesnėje Mokykloje. Mokiniai priimami į tas Mokyklas, kuriose yra laisvų mokymosi vietų. Švietimo skyrius gautus dokumentus per 2 darbo dienas perduoda Mokykloms.
IV. PRIĖMIMAS MOKYTIS PAGAL PAGRINDINIO UGDYMO PROGRAMĄ
26. Asmenų prašymai mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą (5-10 klases) priimami nuo birželio 1 d. iki birželio 30 d. teikiant pirmumą asmenims, gyvenantiems Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje.
29. Švietimo skyriui vaiko tėvai (globėjai, rūpintojai) turi pateikti:
29.2. pradinio išsilavinimo pažymėjimą ar kitą įgytą pradinį išsilavinimą liudijantį dokumentą. Asmuo, pageidaujantis tęsti mokymąsi – mokymosi pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie mokymosi pasiekimus Mokykloje, kurioje asmuo mokėsi prieš tai;
31. Iki liepos 5 d. Švietimo skyrius savivaldybės internetinėje svetainėje paskelbia penktokų sąrašus pagal mokyklas ir perduoda Mokyklų direktoriams mokinių sąrašus ir gautus dokumentus. Mokyklų direktoriai iki liepos 10 d Mokyklos skelbimų lentoje ir internetinėje svetainėje paskelbia sukomplektuotų penktųjų klasių mokinių vardinius sąrašus.
32. 5-10 klasių specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai ugdytis kartu su kitais mokiniais visiškos integracijos forma priimami į arčiausiai jų gyvenamosios vietos esančias ir atitinkamas programas vykdančias Mokyklas.
33. Per mokslo metus atvykusių mokinių, norinčių mokytis pagal pagrindinio ugdymo programas šeštose-dešimtose (pirmoje-antroje gimnazijos) klasėse, tėvai (globėjai, rūpintojai) Švietimo skyriui pateikia prašymą, vaiko asmens dokumentą, pažymą apie asmens deklaruotą gyvenamąją vietą, pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie mokymosi pasiekimus ankstesnėje mokykloje. Teritorinis pirmumas netaikomas, priimama, jeigu yra laisvų vietų. Švietimo skyrius gautus dokumentus mokykloms perduoda per 2 darbo dienas.
34. Prašymai mokytis Senosios gimnazijos I (pirmoje) gimnazijos klasėje (pagal pagrindinio ugdymo programos II dalį) priimami nuo balandžio 1 d. iki birželio 20 d. Tėvai (rūpintojai) gimnazijos direktoriui pateikia nustatytos formos prašymą ir pažymą apie mokymosi pasiekimus Mokykloje, kurioje asmuo mokėsi prieš tai.
35. Į pirmą Senosios gimnazijos klasę priimami pažangūs mokiniai, baigę pagrindinio ugdymo programos I dalį. Atranką į pirmas gimnazijos klases iki birželio 30 d. organizuoja Senosios gimnazijos direktoriaus sudaryta komisija. Sprendimą dėl mokinio priėmimo į gimnaziją priima Senosios gimnazijos direktorius komisijos siūlymu.
36. Priimtų mokytis į Senosios gimnazijos I klasę mokinių sąrašai teikiami Švietimo skyriui ir skelbiami Senosios gimnazijos skelbimų lentoje ir interneto svetainėje ne vėliau kaip iki liepos 5 d. Nepatekusių mokytis į Senąją gimnaziją mokinių tėvai per dešimt darbo dienų informuojami raštu.
37. Pirmenybę priimant į Senosios gimnazijos pirmąsias klases turi šie mokiniai:
V. PRIĖMIMAS MOKYTIS PAGAL VIDURINIO UGDYMO PROGRAMĄ
39. Į Senąją gimnaziją mokytis pagal vidurinio ugdymo programą priimami visi asmenys, įgiję pagrindinį išsilavinimą.
40. Prašymai mokytis pagal vidurinio ugdymo programą (3 gimnazijos klasę) priimami nuo kovo 1 d. iki liepos 1 d. Prašymas ir pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas ar kitas įgytą pagrindinį išsilavinimą liudijantis dokumentas teikiamas Senosios gimnazijos direktoriui.
41. Prašymus Senosios gimnazijos direktoriui teikia tėvai (rūpintojai) arba mokinys nuo 16-18 metų, turintis vieno iš tėvų (rūpintojų) raštišką sutikimą.
42. Per mokslo metus atvykusių mokinių, norinčių mokytis pagal vidurinio ugdymo programas (trečioje-ketvirtoje gimnazijos) klasėse, tėvai (rūpintojai) Švietimo skyriui pateikia prašymą, vaiko asmens dokumentą, pažymą apie asmens deklaruotą gyvenamąją vietą, pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie mokymosi pasiekimus ankstesnėje mokykloje. Teritorinis pirmumas netaikomas, priimama, jeigu yra laisvų vietų. Švietimo skyrius gautus dokumentus mokykloms perduoda per 2 darbo dienas.
VI. BENDRIEJI KLASIŲ KOMPLEKTAVIMO KRITERIJAI
43. Taryba, Švietimo skyriaus teikimu, kiekvienais kalendoriniais metais iki kovo 31 d. nustato klasių skaičių ir mokinių skaičiaus vidurkį klasėse pagal vykdomas bendrojo ugdymo programas kitiems mokslo metams.
44. Taryba iki rugsėjo 1 d. klasių skaičių patikslina:
44.1 jei prašymų mokytis Mokykloje skaičius yra didesnis nei buvo nustatytas mokinių ir klasių skaičius, neperkeliant mokinių mokytis į antrą pamainą ir nepažeidžiant higienos normų, sudaromų klasių skaičius Mokykloje didinamas, atitinkamai mažinant klasių skaičių kitose Mokyklose;
45. Klasių skaičius Mokykloms nustatomas atsižvelgiant į Palangos miesto savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklų tinklo pertvarkos bendrąjį planą, mokinių skaičių Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje, Mokyklos pateiktą planuojamą klasių skaičių, mokinių skaičių keliamosiose klasėse, ugdymo programai įgyvendinti reikalingą mokymo patalpų skaičių, Mokyklos mokinių surinkimo statistinius duomenis per keletą paskutiniųjų metų, aštuntų ir dešimtų klasių mokinių tolesnių mokymosi ketinimų apklausų duomenis.
46. Klasės komplektuojamos laikantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose nustatyto mokinių skaičiaus klasėse vidurkio.
47. Vienas mokinys, dėl įgytų ar įgimtų sutrikimų turintis didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, besimokantis bendrojo ugdymo klasėje, prilyginamas dviem tos klasės mokiniams. Atitinkamai gali būti mažinamas didžiausias nustatytas mokinių skaičius klasėje.
VII. PRAŠYMŲ REGISTRAVIMO TVARKA
50. Prašymai dėl priėmimo į Mokyklas registruojami vieneriems mokslo metams skirtame registracijos žurnale, kuriame privalo būti šios skiltys: eilės numeris; mokinio vardas ir pavardė; prašymą rašiusiojo vardas ir pavardė (asmenims iki 14 m.), adresas; prašymo pateikimo data; žyma apie priėmimą (įsakymo numeris ir data); iš kur atvyko, kur išvyko.
51. Registracijos žurnalo pildymo tvarka:
VIII. APRAŠO VYKDYMO PRIEŽIŪRA IR ATSAKOMYBĖ
Centralizuoto mokinių priėmimo
į Palangos miesto savivaldybės
bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos
aprašo
1 priedas
_______________________________________________________________________________
(vieno iš tėvų (globėjo, rūpintojo) vardas ir pavardė)
_______________________________________________________________________________
(vaiko deklaruotos gyvenamosios vietos adresas)
_______________________________________________________________________________
(telefono Nr., elektroninis paštas)
Palangos miesto savivaldybės administracijos
Švietimo skyriui
PRAŠYMAS PRIIMTI VAIKĄ Į PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS
______________________________________MOKYKLOS ___________ KLASĘ
20_____m. _________________ __d.
Palanga
Prašau priimti mano sūnų (dukterį)/globotinį (-ę) ____________________________
(vaiko vardas ir pavardė, gimimo data)
nuo 20__ m. rugsėjo _____ d. į Palangos ______________________________________mokyklos
(įrašyti mokyklos pavadinimą)
___________ klasę.
(nurodyti klasę)
PRIDEDAMA (pažymėti □):
□ vaiko gimimo liudijimas (kopija);
□ gyvenamosios vietos deklaravimo pažyma;
□ pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;
□ mokymosi pasiekimų pažymėjimas;
□ pažyma apie mokymosi pasiekimus ankstesnėje mokykloje;
□ pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas.
Mokytis šioje mokykloje pirmumo teisė yra, nes (pažymėti ):
□ gyvena mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje;
□ yra baigęs šios mokyklos ___________ klasę;
___________________ _____________________________________
(parašas) (vieno iš tėvų (globėjo, rūpintojo) vardas ir pavardė)