LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO ĮSTATYMO 43 STRAIPSNIO 8 DALIES

1–6, 8 PUNKTUOSE NURODYTŲ BENDRŲJŲ KRITERIJŲ, TAIKOMŲ VISOMS MOKYKLOMS, VYKDANČIOMS BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS,

KIEKYBINIŲ REIKŠMIŲ APRAŠŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. gegužės 20 d. Nr. V-577

Vilnius

 

 

Atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 1–6, 8 punktus, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 15 dalį ir Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, 1 priedą,

 

tvirtinu Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 1–6, 8 punktuose nurodytų bendrųjų kriterijų, taikomų visoms mokykloms, vykdančioms bendrojo ugdymo programas, kiekybinių reikšmių aprašus (pridedama).

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė, laikinai einanti

švietimo, mokslo ir sporto ministro pareigas                                                    Monika Navickienė

 

PATVIRTINTA   

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo  

ir sporto ministro  2024 m. gegužės 20 d.

įsakymu Nr. V-577

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO ĮSTATYMO 43 STRAIPSNIO 8 DALIES 1–6, 8 PUNKTUOSE NURODYTŲ BENDRŲJŲ KRITERIJŲ, TAIKOMŲ VISOMS  MOKYKLOMS, VYKDANČIOMS BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS, KIEKYBINIŲ REIKŠMIŲ APRAŠAI

 

1. Kriterijaus „Mokyklos materialieji ištekliai atitinka švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintus Švietimo aprūpinimo standartus“ kiekybinių reikšmių aprašai:

1.1. kiekybinės reikšmės „Per kalendorinius metus panaudojama ne mažiau kaip 90 proc. mokymo lėšų, skirtų pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės tvirtinamą Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms (įsigyti ir nuomoti, įskaitant ir skaitmenines versijas)“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Per kalendorinius metus panaudojama ne mažiau kaip 90 proc. mokymo lėšų, skirtų pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms (įsigyti ir nuomoti, įskaitant ir skaitmenines versijas). Rodiklis suteikia įžvalgų apie mokyklos požiūrį į mokymo priemonių svarbą ugdymo procese ir parodo mokyklos įsipareigojimo užtikrinti, kad mokiniai ir pedagogai turėtų būtinas mokymo priemones efektyviam ugdymui(si), tvarumą.

2.

Matavimo vienetai

Procentai (%)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Mokyklos per kalendorinius metus panaudotų pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms (įskaitant ir skaitmenines versijas) įsigyti ir nuomoti skirtų lėšų suma (Eur), padauginta iš 100 ir padalyta iš tais pačiais kalendoriniais metais šiam tikslui skirtų lėšų sumos (Eur).

Įvykdytas: per kalendorinius metus panaudota ne mažiau kaip 90 proc. mokymo lėšų, skirtų vadovėliams ir mokymo priemonėms.

Neįvykdytas: per kalendorinius metus panaudota mažiau nei 90 proc. mokymo lėšų, skirtų vadovėliams ir mokymo priemonėms.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Materialiniai ištekliai

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 1 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 1.1 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Duomenų ataskaita formuojama vieną kartą per kalendorinius metus, iki kitų metų liepos 1 d.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

ISCED 0–3 (ikimokyklinis, pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

1.2. kiekybinės reikšmės „Vienas ugdymo procese naudojamas prie tinklo prijungtas kompiuteris tenka ne daugiau kaip 6 mokiniams“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Vienam ugdymo procese naudojamam prie tinklo prijungtam kompiuteriui tenka ne daugiau kaip 6 mokiniai. Rodiklis parodo, kaip mokyklos technologinė infrastruktūra atitinka ugdymo aprūpinimo standartus.

2.

Matavimo vienetai

Skaičius (vnt.)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Mokinių (bendrojo ugdymo programų) skaičius dalijamas iš prie vietinio tinklo prijungtų ir mokymui naudojamų kompiuterių skaičiaus.

Įvykdytas: vienam ugdymo procese naudojamam prie tinklo prijungtam kompiuteriui tenka ne daugiau kaip 6 (imtinai) mokiniai.

Neįvykdytas: vienam ugdymo procese naudojamam prie tinklo prijungtam kompiuteriui tenka daugiau nei 6 mokiniai.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Materialiniai ištekliai 

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 1 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 1.2 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla. Išskyrus ligoninės, sanatorijos, nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos, tardymo izoliatoriaus ir (ar) pataisos įstaigos suaugusiųjų mokyklas

 

1.3. kiekybinės reikšmės „Įrengtas ne mažiau kaip vienas specializuotas gamtamoksliniam ugdymui skirtas kabinetas ar laboratorija arba sudarytos sąlygos visiems mokiniams atlikti visas bendrojo ugdymo programose numatytas praktines ir tiriamąsias veiklas, brandos darbus (besimokantiesiems pagal vidurinio ugdymo programą) naudojantis mobilia laboratorine įranga ar gamtamokslinio, technologinio, inžinerinio, matematinio ugdymo atviros prieigos centruose“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Įrengtas ne mažiau kaip vienas specializuotas gamtamoksliniam ugdymui skirtas kabinetas ar laboratorija arba sudarytos sąlygos visiems atitinkamos klasės mokiniams atlikti visas bendrojo ugdymo programose numatytas praktines ir tiriamąsias veiklas, brandos darbus (besimokantiesiems pagal vidurinio ugdymo programą) naudojantis mobilia laboratorine įranga ar gamtamokslinio, technologinio, inžinerinio, matematinio ugdymo atviros prieigos centruose. Rodiklis parodo mokykloje mokinių gamtamoksliniam ugdymui sudarytas sąlygas, mokinių galimybę atlikti visas bendrojo ugdymo programose numatytas praktines ir tiriamąsias veiklas.

2.

Matavimo vienetai

Skaičius (laboratorijų / kabinetų / sutarčių)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Fiksuojamas gamtos mokslų laboratorijų, kabinetų skaičius (vnt.) ir galimybė mokiniams atlikti visas numatytas praktines veiklas mobilia laboratorine įranga arba atviros prieigos centruose.

Įvykdytas: mokykloje įrengtas bent vienas specializuotas gamtamoksliniam ugdymui skirtas kabinetas ar laboratorija ir sudarytos sąlygos visiems atitinkamos klasės mokiniams atlikti visas bendrojo ugdymo programose numatytas praktines ir tiriamąsias veiklas, brandos darbus naudojantis mobilia laboratorine įranga ar gamtamokslinio, technologinio, inžinerinio, matematinio ugdymo atviros prieigos centruose.

Neįvykdytas: mokykloje neįrengtas nei vienas specializuotas gamtamoksliniam ugdymui skirtas kabinetas ar laboratorija ir nesudarytos sąlygos visiems atitinkamos klasės mokiniams atlikti visas numatytas praktines veiklas, brandos darbus naudojantis mobilia laboratorine įranga ar gamtamokslinio, technologinio, inžinerinio, matematinio ugdymo atviros prieigos centruose.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Materialiniai ištekliai

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 1 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 1.3 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla. Išskyrus ligoninės, sanatorijos, nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos, tardymo izoliatoriaus ir (ar) pataisos įstaigos suaugusiųjų mokyklas

 

1.4. kiekybinės reikšmės „Per kalendorinius metus panaudojama ne mažiau kaip 50 proc. lėšų, skirtų mokyklai pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą skaitmeninio ugdymo plėtrai (švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus atitinkantiems skaitmeniniams mokymo(si) ištekliams, priemonėms ir informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigyti)“ aprašas: 

 

1.

Apibrėžimas

Per kalendorinius metus panaudojama ne mažiau kaip 50 proc. lėšų, skirtų mokyklai pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą skaitmeninio ugdymo plėtrai (švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus atitinkantiems skaitmeniniams mokymo(si) ištekliams, priemonėms ir informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigyti) licencijoms įsigyti. Rodiklis suteikia įžvalgų apie mokyklos požiūrį į skaitmeninio ugdymo plėtros svarbą ir parodo mokyklos gebėjimą sudaryti tinkamas sąlygas skaitmeninio ugdymo plėtrai.

2.

Matavimo vienetai

Procentai (%)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Mokyklos per kalendorinius metus panaudotos lėšos (Eur) skaitmeninio ugdymo plėtrai (švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus atitinkantiems skaitmeniniams mokymo(si) ištekliams, priemonėms, informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigyti), licencijoms įsigyti, padaugintos iš 100 ir padalytos iš tais pačiais kalendoriniais metais pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą šioms priemonėms įsigyti skirtų lėšų (Eur).

Įvykdytas: per kalendorinius metus panaudota ne mažiau kaip 50 proc. lėšų, skirtų mokyklai pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą skaitmeninio ugdymo plėtrai, licencijoms įsigyti.

Neįvykdytas: per kalendorinius metus panaudota mažiau nei 50 proc. lėšų, skirtų mokyklai pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą skaitmeninio ugdymo plėtrai, licencijoms įsigyti.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Materialiniai ištekliai

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 1 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 1.4 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Duomenų ataskaita formuojama vieną kartą per kalendorinius metus, iki kitų metų liepos 1 d.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

ISCED 0–3 (ikimokyklinis, pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

2. Kriterijaus „Mokyklos mokymosi aplinka ir mokinių krūvis atitinka higienos normas ir teisės aktų nustatytus mokinių saugos bei sveikatos reikalavimus, laiduoja švietimo programų vykdymą, ugdymo fizinė ir informacinė aplinka pritaikyta mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių“ kiekybinių reikšmių aprašai:

2.1. kiekybinės reikšmės „Turi galiojantį leidimą ؘ– higienos pasą“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Mokykla turi galiojantį leidimą – higienos pasą. Rodiklis parodo, ar mokyklos aplinka atitinka higienos normas ir teisės aktų nustatytus mokinių saugos bei sveikatos reikalavimus.

2.

Matavimo vienetai

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: mokykla turi galiojantį leidimą – higienos pasą.

Neįvykdytas: mokykla neturi galiojančio leidimo – higienos paso.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Mokyklos aplinka

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 2 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 2.1 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

ISCED 0–3 (ikimokyklinis, pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla. Išskyrus ligoninės, sanatorijos, nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos, tardymo izoliatoriaus ir (ar) pataisos įstaigos suaugusiųjų mokyklas

 

2.2. kiekybinės reikšmės „Įgyvendinama ne mažiau kaip viena socialines ir emocines kompetencijas ugdanti, smurto, patyčių, psichiką veikiančių medžiagų vartojimo ar kita prevencinė programa, atitinkanti švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatomus prevencinių programų kriterijus“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Įgyvendinama ne mažiau kaip viena socialines ir emocines kompetencijas ugdanti, smurto, patyčių, psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos ar kita prevencinė programa, atitinkanti švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus prevencinių programų kriterijus. Rodiklis parodo mokyklos gebėjimą užtikrinti saugią mokyklos aplinką, mokinių galimybes ugdytis socialines ir emocines kompetencijas.

2.

Matavimo vienetai

Skaičius (vnt.)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: mokykloje įgyvendinama bent viena socialines ir emocines kompetencijas ugdanti, smurto, patyčių, psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos ar kita prevencinė programa, atitinkanti švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kriterijus.

Neįvykdytas: mokykloje neįgyvendinama nė viena socialines ir emocines kompetencijas ugdanti, smurto, patyčių, psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos ar kita prevencinė programa, atitinkanti švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kriterijus.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Pagalba mokiniui

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 2 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 2.2 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla. Išskyrus ligoninės, sanatorijos mokyklas

 

2.3. kiekybinės reikšmės „Mokyklos aplinka atitinka ne mažiau kaip vieną patalpos pritaikymo asmenims su negalia reikalavimą, nurodytą Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 2.3.1–2.3.5 papunkčiuose“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Mokyklos aplinka atitinka ne mažiau kaip vieną patalpų pritaikymo asmenims su negalia reikalavimą, nurodytą Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 2.3.1–2.3.5 papunkčiuose. Rodiklis parodo mokyklos aplinkos pritaikymo asmenims su negalia lygį.

2.

Matavimo vienetai

Skaičius (vnt.)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas) 

3.

Skaičiavimo metodas

Suskaičiuojamos Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 2.3.1–2.3.5 papunkčiuose nustatytų rodiklių įvertinimo reikšmės „Taip“.

Įvykdytas: yra bent viena rodiklių įvertinimo reikšmė „Taip“.

Neįvykdytas: nėra nė vienos rodiklių įvertinimo reikšmės „Taip“.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Mokyklos aplinka

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 2 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 2.3 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

2.3.1. kiekybinės reikšmės „Yra pandusas arba keltuvas arba jų nereikia, jei asmeniui su negalia nėra kliūčių patekti į mokyklą“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Pagal reikalavimus asmenims su negalia įrengtas pandusas arba keltuvas arba jų nereikia, jei jiems nėra kliūčių patekti į mokyklą. Rodiklis parodo mokyklos aplinkos pritaikymo asmenims su negalia lygį.

2.

Matavimo vienetai

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: patekti į mokyklos pastatą yra tinkamai įrengtas pandusas arba keltuvas arba jų nereikia, jei asmeniui su negalia nėra kliūčių patekti į mokyklą.

Neįvykdytas: patekti į mokyklos pastatą nėra tinkamai įrengto panduso arba keltuvo, kai patekti asmeniui su negalia yra kliūčių.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Mokyklos aplinka

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 2 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 2.3.1 papunktis

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

2.3.2. kiekybinės reikšmės „Mokykloje asmeniui su negalia judėti tarp aukštų įrengtas liftas arba keltuvas“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Mokykloje asmeniui su negalia judėti tarp aukštų (jei pastatas turi ne vieną aukštą) įrengtas liftas arba keltuvas. Rodiklis parodo mokyklos aplinkos pritaikymo asmenims su negalia lygį.

2.

Matavimo vienetai

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: mokykloje yra įrengtas veikiantis liftas arba keltuvas asmeniui su negalia judėti tarp aukštų (jei pastatas turi ne vieną aukštą).

Neįvykdytas: mokykloje nėra veikiančio lifto arba keltuvo asmeniui su negalia judėti tarp aukštų (jei pastatas turi ne vieną aukštą).

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Mokyklos aplinka

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 2 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 2.3.2 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

2.3.3. kiekybinės reikšmės „Ne mažiau kaip vienas sanitarinis mazgas visiškai pritaikytas asmenims su negalia“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Mokykloje yra ne mažiau kaip vienas sanitarinis mazgas, visiškai pritaikytas asmenims su negalia. Rodiklis parodo mokyklos aplinkos pritaikymo asmenims su negalia lygį.

2.

Matavimo vienetai

Skaičius (vnt.)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: mokykloje yra bent vienas sanitarinis mazgas, visiškai pritaikytas naudotis asmenims su negalia.

Neįvykdytas: mokykloje nėra nė vieno asmenims su negalia visiškai pritaikyto sanitarinio mazgo.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Mokyklos aplinka

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 2 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 2.3.3 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

2.3.4. kiekybinės reikšmės „Įrengta ne mažiau kaip viena poilsio erdvė ar sensorinis kambarys, kurių aplinka pritaikyta pojūčiams sužadinti, stimuliuoti, padeda nusiraminti, atsipalaiduoti, susikaupti“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Mokykloje įrengta poilsio erdvė ir (ar) sensorinis kambarys, kurių aplinka pritaikyta pojūčiams sužadinti, stimuliuoti, padeda nusiraminti, atsipalaiduoti, susikaupti. Rodiklis parodo mokyklos aplinkos pritaikymo įvairių poreikių mokinių poilsiui, psichinei sveikatai stiprinti lygį.

2.

Matavimo vienetai

Skaičius (vnt.)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas).

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: mokykloje įrengta ne mažiau kaip viena poilsio erdvė ar sensorinis kambarys, kurių aplinka pritaikyta pojūčiams sužadinti, stimuliuoti, padėti nusiraminti, atsipalaiduoti ir susikaupti.

Neįvykdytas: mokykloje neįrengta nė viena poilsio erdvė ar sensorinis kambarys arba jų aplinka nepritaikyta pojūčiams sužadinti, stimuliuoti, padėti nusiraminti, atsipalaiduoti ir susikaupti.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Mokyklos aplinka

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 2 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 2.3.4 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

2.3.5. kiekybinės reikšmės „Ugdymo erdvės ir patekimas į jas paženklinti piktogramomis ir nuorodomis asmenims su negalia, kitais žymėjimo būdais pagal universalaus dizaino principus“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Ugdymo erdvės ir patekimas į jas paženklinti piktogramomis ir nuorodomis asmenims su negalia ar kitais žymėjimo būdais pagal universalaus dizaino principus. Rodiklis parodo mokyklos aplinkos pritaikymo žmonėms su negalia lygį, jos atitiktį universalaus dizaino principams.

2.

Matavimo vienetai

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: mokyklos ugdymo erdvės ir patekimas į jas paženklinti piktogramomis ir nuorodomis asmenims su negalia, kitais žymėjimo būdais pagal universalaus dizaino principus.

Neįvykdytas: mokyklos ugdymo erdvės ir patekimas į jas nepaženklinti piktogramomis ir nuorodomis asmenims su negalia, kitais žymėjimo būdais pagal universalaus dizaino principus.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Mokyklos aplinka

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 2 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 2.3.5 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

 

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

3. Kriterijaus „Mokinių ugdymo(si) apskaitai ir kitai informacijai tvarkyti švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka dienynai sudaromi elektroninių dienynų pagrindu“ kiekybinių reikšmių aprašai:

3.1. kiekybinės reikšmės „Elektroniniu dienynu naudojamasi vadovaujantis mokyklos elektroninio dienyno tvarkymo nuostatais, patvirtintais mokyklos vadovo ir viešai paskelbtais mokyklos interneto svetainėje“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Mokykla naudojasi elektroniniu dienynu, vadovaudamasi mokyklos elektroninio dienyno tvarkymo nuostatais, patvirtintais mokyklos vadovo ir viešai paskelbtais mokyklos interneto svetainėje. Rodiklis parodo, kaip mokykloje užtikrinamas elektroninio dienyno naudojimas pagal teisiškai ir viešai patvirtintus nuostatus.

2.

Matavimo vienetai

Taip (įvykdytas) /Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: mokykloje naudojamasi elektroniniu dienynu, vadovaujantis mokyklos elektroninio dienyno tvarkymo nuostatais, patvirtintais mokyklos vadovo ir viešai paskelbtais mokyklos interneto svetainėje.

Neįvykdytas: mokyklos elektroninio dienyno tvarkymo nuostatai nepatvirtinti mokyklos vadovo arba nėra viešai paskelbti mokyklos interneto svetainėje, arba jais nesinaudojama.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS) 

5.

Rodikliu vertinama sritis

Lyderystė ir vadyba

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 3 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 3.1 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes. 

 

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

3.2. kiekybinės reikšmės „Užtikrinama integracija tarp mokyklos naudojamo elektroninio dienyno ir Mokinių registro“ aprašas:

 

1.

Apibrėžimas

Užtikrinama integracija tarp mokyklos naudojamo elektroninio dienyno ir Mokinių registro. Šis rodiklis parodo mokyklos gebėjimą integruoti šiuolaikines technologijas, užtikrinant skaidrumą ir efektyvų mokinių pasiekimų bei veiklos duomenų valdymą, bendradarbiaujant su nacionalinėmis švietimo valdymo struktūromis.

2.

Matavimo vienetai

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: duomenų mainai tarp mokyklos naudojamo elektroninio dienyno ir Mokinių registro vyksta sklandžiai.

Neįvykdytas: nėra integracijos tarp mokyklos naudojamo elektroninio dienyno ir Mokinių registro.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Mokyklos aplinka

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 3 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 3.2 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

3.3. kiekybinės reikšmės „Užtikrinamas mokyklos elektroninio dienyno duomenų perdavimas Valstybės duomenų valdymo informacinei sistemai“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Užtikrinamas mokyklos elektroninio dienyno duomenų perdavimas Valstybės duomenų valdysenos informacinei sistemai. Parodo, ar mokykla užtikrina duomenų valdymo skaidrumą ir efektyvumą, bendradarbiaudama su valstybės valdoma informacine sistema.

2.

Matavimo vienetai

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: mokyklos elektroninio dienyno duomenys yra reguliariai ir teisingai perduodami į Valstybės duomenų valdysenos informacinę sistemą.

Neįvykdytas: duomenų perdavimas iš mokyklos elektroninio dienyno į Valstybės duomenų valdysenos informacinę sistemą nevyksta arba vyksta netinkamai.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Mokyklos aplinka

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 3 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 3.3 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

3.4. kiekybinės reikšmės „Per kalendorinius metus panaudojama ne mažiau kaip 90 proc. mokymo lėšų, skirtų pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, IKT aptarnaujantiems darbuotojams už darbą mokėti ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT)“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Per kalendorinius metus panaudojamų lėšų, skirtų pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, IKT aptarnaujantiems darbuotojams mokėti už darbą ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT), dalis yra ne mažesnė kaip 90 proc. nuo šioms reikmėms skirtų lėšų. Rodiklis parodo mokyklos gebėjimą užtikrinti tinkamą technologijų integracijos į ugdymo(si) procesą finansavimą.

2.

Matavimo vienetai

Procentai (%)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Mokyklos per kalendorinius metus panaudotos lėšos (Eur) informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, IKT aptarnaujantiems darbuotojams mokėti už darbą ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT), padaugintos iš 100 ir padalytos iš tais pačiais kalendoriniais metais pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą šioms priemonėms įsigyti ir naudoti skirtų lėšų (Eur).

Įvykdytas: IKT diegti ir naudoti mokykloje panaudota bent 90 proc. tam numatytų mokymo lėšų.

Neįvykdytas: IKT diegti ir naudoti mokykloje panaudota mažiau nei 90 proc. tam numatytų lėšų.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Materialiniai ištekliai

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 3 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 3.4 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Duomenų ataskaita formuojama vieną kartą per kalendorinius metus, iki kitų metų liepos 1 d. 

 

 

 

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

ISCED 0–3 (ikimokyklinis, pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

4. Kriterijaus „Mokyklos vadovo, mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų turimas išsilavinimas ir kvalifikacija atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus, jos vadovo pavaduotojų ugdymui ir (ar) ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų išsilavinimas atitinka Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatyme nustatytus reikalavimus“ kiekybinių reikšmių aprašai:

4.1. kiekybinės reikšmės „Valstybinės ir savivaldybės mokyklos vadovas į pareigas skirtas penkeriems metams arba laikinai eina vadovo pareigas ne ilgiau kaip 12 mėnesių“ aprašas:

 

1.

Apibrėžimas

Valstybinės ir savivaldybės mokyklos vadovas į pareigas skirtas penkeriems metams arba ne ilgiau kaip 12 mėnesių laikinai eina vadovo pareigas. Rodiklis parodo vadovavimo mokyklai tvarumą ir stabilumą.

2.

Matavimo vienetai

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: mokyklos vadovas yra paskirtas į pareigas penkeriems metams arba po teigiamo įvertinimo jo kadencija pratęsta penkeriems metams, arba ne ilgiau kaip 12 mėnesių laikinai eina vadovo pareigas.

Neįvykdytas: mokyklos vadovas yra paskirtas į pareigas penkeriems metams, bet dirba ilgiau arba ilgiau nei 12 mėnesių laikinai eina vadovo pareigas.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Lyderystė ir vadyba

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 4 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 4.1 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

ISCED 0–3 (ikimokyklinis, pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Valstybės ir savivaldybės priklausomybės bendrojo ugdymo mokykla

 

4.2. kiekybinės reikšmės „Mokyklos vadovo ir 100 proc. mokytojų, švietimo pagalbos specialistų turimas išsilavinimas ir kvalifikacija atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatomus reikalavimus, 100 proc. mokyklos vadovo pavaduotojų ugdymui ir (ar) ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų išsilavinimas atitinka Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatyme nustatytus reikalavimus“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Mokyklos vadovo ir 100 proc. mokytojų, švietimo pagalbos specialistų turimas išsilavinimas ir kvalifikacija atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus; 100 proc. mokyklos vadovo pavaduotojų ugdymui ir (ar) ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų išsilavinimas atitinka Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo nustatytus reikalavimus. Rodiklis parodo mokyklos gebėjimą suformuoti tinkamą kvalifikaciją turinčių specialistų komandą.

2.

Matavimo vienetai

Procentai (%)

Taip (įvykdytas) /Ne (neįvykdytas).

3.

Skaičiavimo metodas

Mokyklos vadovo, pagalbos specialistų, mokytojų, vadovų pavaduotojų ir ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, kurių išsilavinimas ir kvalifikacija atitinka nustatytus reikalavimus, skaičius dalijamas iš bendro šių kategorijų darbuotojų skaičiaus ir dauginamas iš 100.

Įvykdytas: visų mokyklos vadovų ir 100 proc. mokytojų, švietimo pagalbos specialistų turimas išsilavinimas ir kvalifikacija atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus; 100 proc. mokyklos vadovo pavaduotojų ir ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų išsilavinimas atitinka Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo nustatytus reikalavimus.

Neįvykdytas: ne visų mokyklos vadovų ir mokytojų (pareigybė), švietimo pagalbos specialistų turimas išsilavinimas ir kvalifikacija atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus; ne visų mokyklos vadovo pavaduotojų ir ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų išsilavinimas atitinka Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo nustatytus reikalavimus.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Lyderystė ir vadyba

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 4 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 4.2 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

4.3. kiekybinės reikšmės „Per kalendorinius metus panaudojama ne mažiau kaip 90 proc. mokymo lėšų, skirtų pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti, kurios naudojamos kvalifikacijai tobulinti, vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamais Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo nuostatais, taip pat komandiruočių išlaidoms padengti, kai vykstama tobulinti kvalifikacijos“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Per kalendorinius metus panaudojama ne mažiau kaip 90 proc. mokymo lėšų, pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą skirtų mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti; šios lėšos naudojamos kvalifikacijai tobulinti, vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo nuostatais, taip pat komandiruočių išlaidoms padengti, kai vykstama tobulinti kvalifikacijos. Rodiklis parodo mokyklos įsipareigojimą sudaryti sąlygas mokyklos pedagoginio personalo ir vadovų profesiniam tobulėjimui ir šiam tikslui skirtų lėšų panaudojimo efektyvumą.

2.

Matavimo vienetai

Procentai (%)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Mokyklos panaudotos lėšos (Eur) mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti, padaugintos iš 100 ir padalytos iš tais pačiais kalendoriniais metais šiam tikslui pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą skirtų lėšų (Eur).

Įvykdytas: per kalendorinius metus panaudojama ne mažiau kaip 90 proc. mokymo lėšų, skirtų mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti.

Neįvykdytas: per metus panaudojama mažiau nei 90 proc. lėšų skirtų mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Lyderystė ir vadyba

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 4 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 4.3 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Duomenų ataskaita formuojama vieną kartą per kalendorinius metus, iki kitų metų liepos 1 d.

 

 

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

ISCED 0–3 (ikimokyklinis, pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

5. Kriterijaus „Mokykloje vykdomų programų, išskyrus užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų bendrojo ugdymo programas, mokyklos ugdymo planas atitinka švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintus bendruosius ugdymo planus“ kiekybinių reikšmių aprašai:

5.1. kiekybinės reikšmės „Mokyklos ugdymo plano projektas suderintas su mokyklos taryba, su savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija (valstybinės mokyklos – biudžetinės įstaigos), savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu savivaldybės administracijos direktoriumi (savivaldybės mokyklos – biudžetinės įstaigos), dalyvių susirinkimu (savininku) (valstybinės, savivaldybės mokyklos – viešosios įstaigos ir nevalstybinės mokyklos), mokyklos vadovo patvirtintas iki einamųjų mokslo metų pradžios ir paskelbtas mokyklos interneto svetainėje“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Mokyklos ugdymo plano suderinimas, patvirtinimas ir paskelbimas. Rodiklis parodo mokyklos ugdymo proceso planavimo atvirumą, demokratiškumą, mokyklos ugdymo plano teisėtumą.

2.

Matavimo vienetai

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: mokyklos ugdymo plano projektas yra suderintas su mokyklos taryba, su savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija (valstybinės mokyklos – biudžetinės įstaigos), savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu savivaldybės administracijos direktoriumi (savivaldybės mokyklos – biudžetinės įstaigos), dalyvių susirinkimu (savininku) (valstybinės, savivaldybės mokyklos – viešosios įstaigos ir nevalstybinės mokyklos). Projektas yra patvirtintas mokyklos vadovo iki einamųjų mokslo metų pradžios ir paskelbtas mokyklos interneto svetainėje.

Neįvykdytas: mokyklos ugdymo plano projektas nesuderintas su mokyklos taryba, su savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija (valstybinės mokyklos – biudžetinės įstaigos), savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu savivaldybės administracijos direktoriumi (savivaldybės mokyklos – biudžetinės įstaigos), dalyvių susirinkimu (savininku) (valstybinės, savivaldybės mokyklos – viešosios įstaigos ir nevalstybinės mokyklos) arba nepatvirtintas mokyklos vadovo iki einamųjų mokslo metų pradžios, arba nepaskelbtas mokyklos interneto svetainėje.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Ugdymo(si) procesas

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 5 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 5.1 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

5.2. kiekybinės reikšmės „Mokiniams, besimokantiems pagal vidurinio ugdymo programą, pasiūloma iš gamtamokslinio ir technologinio, visuomeninio ar meninio ugdymo dalykų grupių mokytis ne mažiau kaip po 2 mokomuosius dalykus“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Mokiniams, besimokantiems pagal vidurinio ugdymo programą, siūloma mokytis ne mažiau kaip po 2 mokomuosius dalykus iš gamtamokslinio ir technologinio ugdymo, visuomeninio ugdymo ar meninio ugdymo dalykų grupių. Šis rodiklis parodo mokyklos mokomųjų dalykų pasiūlos galimybę gamtamokslinio, technologinio, visuomeninio ir meninio ugdymo srityse.

2.

Matavimo vienetai

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: mokiniams, besimokantiems pagal vidurinio ugdymo programą, siūloma mokytis ne mažiau kaip po 2 mokomuosius dalykus iš gamtamokslinio ir technologinio ugdymo, visuomeninio ugdymo ar meninio ugdymo dalykų grupių.

Neįvykdytas: mokiniams, besimokantiems pagal vidurinio ugdymo programą, nesiūloma mokytis bent po 2 mokomuosius dalykus iš gamtamokslinio ir technologinio ugdymo, visuomeninio ugdymo ar meninio ugdymo dalykų grupių.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Ugdymo(si) procesas

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 5 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 5.2 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

x

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

x

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla. Išskyrus ligoninės, sanatorijos mokyklas, specialiąsias mokyklas

 

5.3. kiekybinės reikšmės „Tėvams (globėjams, rūpintojams) siūloma parinkti mokiniui pirmąją užsienio kalbą vieną iš dviejų Europos kalbų (anglų, prancūzų, vokiečių); antrąją užsienio kalbą – iš ne mažiau kaip dviejų pasirenkamųjų kalbų“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Tėvams (globėjams, rūpintojams) kaip pirmąją užsienio kalbą siūloma parinkti mokiniui vieną iš dviejų Europos kalbų (anglų, prancūzų, vokiečių); antrąją užsienio kalbą – ne mažiau kaip iš dviejų pasirenkamųjų kalbų. Šis rodiklis parodo mokyklos gebėjimą užtikrinti būtiną užsienio kalbų mokymosi pasiūlą.

2.

Matavimo vienetai

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: tėvams (globėjams, rūpintojams) kaip pirmąją užsienio kalbą siūloma parinkti mokiniui vieną iš dviejų Europos kalbų (anglų, prancūzų, vokiečių), o antrąją užsienio kalbą – ne mažiau kaip iš dviejų pasirenkamųjų kalbų.

Neįvykdytas: tėvams (globėjams, rūpintojams) kaip pirmosios užsienio kalbos nesiūloma parinkti mokiniui vienos iš dviejų Europos kalbų (anglų, prancūzų, vokiečių), o antrosios užsienio kalbos – ne mažiau kaip iš dviejų pasirenkamųjų kalbų.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Ugdymo(si) procesas

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 5 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 5.3 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–2 (pradinis, pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

x

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla. Išskyrus ligoninės, sanatorijos, nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos, tardymo izoliatoriaus ir (ar) pataisos įstaigos suaugusiųjų mokyklas, specialiąsias mokyklas, vaikų socializacijos centrus, suaugusiųjų mokyklas

 

5.4. kiekybinės reikšmės „Mokiniams užtikrinama teisė rinktis vieną iš privalomojo dorinio ugdymo dalykų: tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos tikybą arba etiką“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Teisės rinktis vieną iš privalomojo dorinio ugdymo dalykų – tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos tikybą arba etiką – užtikrinimas. Rodiklis parodo, kaip mokykla užtikrina teisę rinktis dorinio ugdymo dalyką.

2.

Matavimo vienetai

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: mokiniams, sulaukusiems 14 metų, užtikrinta teisė rinktis vieną iš privalomojo dorinio ugdymo dalykų – tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos tikybą arba etiką.

Neįvykdytas: mokiniams, sulaukusiems 14 metų, nesudaryta galimybė pasirinkti vieno iš dorinio ugdymo dalykų – tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos tikybą arba etiką.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Ugdymo(si) procesas

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 5 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 5.4 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

x

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2–3 (pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla. Išskyrus tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos mokyklas

 

5.5. kiekybinės reikšmės „Neformaliojo vaikų švietimo programose dalyvauja ne mažiau kaip 30 proc. mokinių, gaunančių nemokamą maitinimą, finansinę ir kitą paramą“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Neformaliojo vaikų švietimo programose dalyvauja ne mažiau kaip 30 proc. mokinių, gaunančių nemokamą maitinimą, finansinę ir kitą paramą. Šis rodiklis parodo mokyklos gebėjimą užtikrinti socialinę įtrauktį ir lygias galimybes dalyvauti neformaliojo švietimo programose mokiniams, kuriems teikiama finansinė ir kita parama.

2.

Matavimo vienetai

Procentai (%)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Mokinių, mokomų pagal bendrojo ugdymo programas, kurie gauna nemokamą maitinimą, finansinę ar kitokią paramą ir dalyvauja neformaliojo švietimo programose, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš šių programų mokinių, kurie gauna nemokamą maitinimą, finansinę ar kitokią paramą, skaičiaus. Kiekvienas mokinys į skaičiavimą įtraukiamas tik vieną kartą.

Įvykdytas: neformaliojo vaikų švietimo programose dalyvauja ne mažiau kaip 30 proc. mokinių, kurie gauna nemokamą maitinimą, finansinę ir kitą paramą.

Neįvykdytas: neformaliojo vaikų švietimo programose dalyvauja mažiau nei 30 proc. mokinių, kurie gauna nemokamą maitinimą, finansinę ir kitą paramą.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Ugdymo(si) procesas

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 5 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 5.5 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla. Išskyrus ligoninės, sanatorijos, nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos, tardymo izoliatoriaus ir (ar) pataisos įstaigos suaugusiųjų mokyklas, suaugusiųjų mokyklas

 

5.6. kiekybinės reikšmės „Kultūros paso edukacijose dalyvauja ne mažiau kaip 40 proc. mokinių, gaunančių nemokamą maitinimą, finansinę ir kitą paramą“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Kultūros paso edukacijose dalyvauja ne mažiau kaip 40 proc. mokinių, gaunančių nemokamą maitinimą, finansinę ir kitą paramą. Šis rodiklis parodo mokyklos gebėjimą užtikrinti socialinę įtrauktį ir lygias galimybes dalyvauti kultūriniame ugdyme mokiniams, kuriems teikiama finansinė ir kita parama. 

2.

Matavimo vienetai

Procentai (%)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Mokinių, kurie gavo nemokamą maitinimą, finansinę ir kitą paramą ir dalyvavo kultūros paso edukacijose bent vieną kartą per kalendorinius metus, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso mokinių, gavusių nemokamą maitinimą, finansinę ar kitokią paramą, skaičiaus. Kiekvienas mokinys į skaičiavimą įtraukiamas tik vieną kartą.

Įvykdytas: kultūros paso edukacijose dalyvauja ne mažiau kaip 40 proc. mokinių, gaunančių nemokamą maitinimą, finansinę ir kitą paramą.

Neįvykdytas: kultūros paso edukacijose dalyvauja mažiau kaip 40 proc. mokinių, gaunančių nemokamą maitinimą, finansinę ir kitą paramą.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Ugdymo(si) procesas

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 5 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 5.6 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla. Išskyrus ligoninės, sanatorijos, nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos, tardymo izoliatoriaus ir (ar) pataisos įstaigos suaugusiųjų mokyklas, suaugusiųjų mokyklas

 

6. Kriterijaus „Mokykloje užtikrinamas mokymosi ir švietimo pagalbos teikimas pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytas tvarkas“ kiekybinių reikšmių aprašai:

6.1. kiekybinės reikšmės „Mokykloje įsteigta ne mažiau kaip viena pareigybė psichologinei, socialinei pedagoginei pagalbai teikti arba įsigyjamos atitinkamos paslaugos“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Mokykloje įsteigta ne mažiau kaip viena pareigybė psichologinei, socialinei pedagoginei pagalbai teikti arba įsigyjamos atitinkamos paslaugos. Šis rodiklis parodo mokyklos pasirengimą ir įsipareigojimą teikti psichologinę, socialinę ir pedagoginę pagalbą.

2.

Matavimo vienetai

Skaičius (vnt.)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Įvykdytas: įsteigta ne mažiau kaip viena pareigybė psichologinei, socialinei pedagoginei pagalbai teikti arba įsigyjamos atitinkamos paslaugos.

Neįvykdytas: neįsteigta nė viena pareigybė psichologinei, socialinei pedagoginei pagalbai teikti ir neįsigyjamos atitinkamos paslaugos.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Pagalba mokiniui

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 6 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 6.1 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

ISCED 0–3 (ikimokyklinis, pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla

 

6.2. kiekybinės reikšmės „Mokykloje ne mažiau kaip 200 mokinių įsteigta ne mažiau kaip viena pareigybė specialiajai pedagoginei pagalbai, specialiajai pagalbai teikti arba įsigyjamos atitinkamos paslaugos, jeigu yra specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Mokykloje ne mažiau kaip 200 mokinių įsteigta ne mažiau kaip viena pareigybė specialiajai pedagoginei pagalbai, specialiajai pagalbai teikti arba įsigyjamos atitinkamos paslaugos, jeigu yra specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių. Rodiklis parodo mokyklos pasirengimą ir įsipareigojimą užtikrinti individualizuotą prieigą ir pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, siekiant jų integracijos, lygiavertiškumo mokymosi procese ir galimybės pasiekti asmeninius ugdymosi tikslus.

2.

Matavimo vienetai

Skaičius (vnt.)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Jei mokykloje mokosi daugiau nei 200 mokinių ir yra bent 1 mokinys, turintis specialiųjų ugdymosi poreikių, skaičiuojamas specialiosios pedagoginės pagalbos, specialiosios pagalbos specialistų pareigybių skaičius ir (arba) fiksuojamas įsigyjamos atitinkamos paslaugos faktas.

Įvykdytas: mokykloje mokosi 200 ar daugiau mokinių, bent vienas mokinys turi specialiųjų ugdymosi poreikių ir yra įsteigta bent viena pareigybė specialiajai pedagoginei pagalbai, specialiajai pagalbai teikti ir (arba) įsigytos specialiosios pagalbos teikimo paslaugos.

Neįvykdytas: mokykloje mokosi 200 ar daugiau mokinių ir bent vienas mokinys turi specialiųjų ugdymosi poreikių, bet nėra įsteigta jokios pareigybės specialiajai pedagoginei pagalbai, specialiajai pagalbai teikti ir (arba) neįsigytos specialiosios pagalbos teikimo paslaugos.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Pagalba mokiniui

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 6 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 6.2 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

ISCED 0–3 (ikimokyklinis, pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla. Išskyrus ligoninės mokyklas, tardymo izoliatoriaus ir (ar) pataisos įstaigos suaugusiųjų mokyklas, suaugusiųjų mokyklas

 

6.3. kiekybinės reikšmės „Vienam mokiniui skiriama ne mažiau kaip 20 pamokų per mokslo metus mokymosi pagalbai – konsultacijoms mokinių, įgijusių pradinį ar pagrindinį išsilavinimą arba baigusių pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir nepasiekusių vertinto dalyko patenkinamo pasiekimų lygmens pagal nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų ar pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų rezultatus“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Vienam mokiniui skiriama ne mažiau kaip 20 pamokų per mokslo metus mokymosi pagalbai – konsultacijoms mokinių, įgijusių pradinį ar pagrindinį išsilavinimą arba baigusių pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir nepasiekusių vertinto dalyko patenkinamo pasiekimų lygmens pagal nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų ar pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų rezultatus. Šis rodiklis atskleidžia mokyklos įsipareigojimą remti mokinius, kurių pasiekimai yra žemesni nei patenkinamo lygio, skiriant pakankamai dėmesio ir išteklių jų mokymosi spragoms užpildyti per asmenines konsultacijas ir papildomas pamokas, taip skatinant kiekvieno mokinio akademinį tobulėjimą ir suteikiant galimybę pasivyti bendraamžius.

2.

Matavimo vienetai

Skaičius (vnt.)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Fiksuojamas mokinių, įgijusių pradinį ar pagrindinį išsilavinimą arba baigusių pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir nepasiekusių vertinto dalyko patenkinamo pasiekimų lygmens pagal nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų ar pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų rezultatus, kuriems neskirta bent 20 pamokų per mokslo metus mokymosi pagalbai – konsultacijoms, skaičius.

Įvykdytas: Skaičius yra „0“.

Neįvykdytas: Skaičius yra „1“ ir daugiau.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Pagalba mokiniui

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 6 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 6.3 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1–3 (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla. Išskyrus ligoninės, sanatorijos mokyklas

 

7. Kriterijaus „Užtikrina lygiavertes ir šiuolaikiškas kokybiško ugdymo(si) galimybes, lemiančias mokinių pasiekimų pažangą, – valstybinėje ar savivaldybės mokykloje mokinių skaičius atitinka leidžiamą mažiausią mokinių skaičių, kurį nustato Vyriausybė, atsižvelgdama į mokyklos tipą ir paskirtį, mokymo kalbą, mokyklos geografinę padėtį ar regiono, kuriame yra mokykla, specifiką, sąlygų sudarymą užtikrinti užsienio kalbų, pasirenkamųjų dalykų ir neformaliojo vaikų švietimo programų pasiūlą, tenkinančią mokinių ugdymosi poreikius ekonomiškai, efektyviai ir rezultatyviai naudojant valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšas“ kiekybinių reikšmių aprašai:

7.1. kiekybinės reikšmės „Pradinės mokyklos, progimnazijos, pagrindinės mokyklos ar gimnazijos tipo mokyklose pagal ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas mokosi ne mažiau kaip 60 mokinių, išskyrus šiuos atvejus, kai mokinių skaičius gali būti mažesnis: nevalstybines mokyklas, vaikų socializacijos centrus, specialiojo ugdymo centrus, specialiąsias mokyklas-daugiafunkcius centrus“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Mokykloje pagal ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas mokosi ne mažiau kaip 60 mokinių. Rodiklis parodo, ar mokykla sudarė sąlygas, reikalingas efektyviai paskirstyti ugdymo išteklius paskirstymui ir organizuoti pedagoginę veiklą.

2.

Matavimo vienetai

Skaičius (vnt.)

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Skaičiuojamas mokinių, kurie mokosi pagal ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo ir bendrojo ugdymo programas, skaičius.

Įvykdytas: mokykloje mokosi 60 ar daugiau mokinių arba ji patenka į išimčių sąrašą.

Neįvykdytas: mokykloje mokosi mažiau nei 60 mokinių ir ji nepriklauso išimčių kategorijai.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Ugdymo(si) procesas

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 8 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 7.1 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes.

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

ISCED 0–3 (ikimokyklinis, pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Bendrojo ugdymo mokykla. Išskyrus nevalstybines mokyklas, vaikų socializacijos centrus, specialiojo ugdymo centrus ir specialiąsias mokyklas-daugiafunkcius centrus

 

7.2. kiekybinės reikšmės „Gimnazijos tipo mokykloje, vykdančioje akredituotą vidurinio ugdymo programą ir pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį, akredituotą vidurinio ugdymo programą ir pagrindinio ugdymo programą ar akredituotą vidurinio ugdymo programą, pagrindinio ugdymo programą ir pradinio ugdymo programą, sudarytos ne mažiau kaip dvi III gimnazijos klasės, išskyrus atvejus, nustatytus Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 7.2.1–7.2.10 papunkčiuose, kai gali būti sudaryta viena III gimnazijos klasė gimnazijose, vykdančiose akredituotą vidurinio ugdymo programą“ aprašas:

1.

Apibrėžimas

Gimnazijos tipo mokykloje, vykdančioje akredituotą vidurinio ugdymo programą, sudarytos ne mažiau kaip dvi III gimnazijos klasės, išskyrus atvejus, nustatytus Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 7.2.1–7.2.10 papunkčiuose, kai gali būti sudaryta viena III gimnazijos klasė. Rodiklis parodo gimnazijos gebėjimą užtikrinti pakankamą mokymo programų įvairovę, vidurinio ir pagrindinio ugdymo poreikius atitinkančią organizacinę struktūrą, formuojant pakankamą klasės dydį, kad būtų galima efektyviai vykdyti akredituotas ugdymo programas.

2.

Matavimo vienetai

Taip (įvykdytas) / Ne (neįvykdytas)

3.

Skaičiavimo metodas

Skaičiuojamas III klasių komplektų skaičius ir atsižvelgiama į išimtis.

Įvykdytas: gimnazija yra sudariusi ne mažiau kaip dvi III gimnazijos klases arba atitinka išimčių, nurodytų Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 7.2.1–7.2.10 papunkčiuose, sąlygas.

Neįvykdytas: gimnazija yra sudariusi vieną III gimnazijos klasę ir jai netaikomos Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 7.2.1–7.2.10 papunkčiuose nustatytos išimtys.

4.

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

5.

Rodikliu vertinama sritis

Ugdymo(si) procesas

6.

Teisinis pagrindas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 8 dalies 8 punktas; Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priedo 7.2 papunktis.

7.

Skaičiavimo reguliarumas

Kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal ataskaitinės dienos reikšmes. 

 

Kiekybinės reikšmės skaidymas

Skaidymo taisyklės

Švietimo lygmenys

ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas)

x

ISCED 1 (pradinis ugdymas)

x

ISCED 2 (pagrindinis ugdymas)

x

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

ISCED 3 (vidurinis ugdymas)

Institucijos grupė

Gimnazijos tipo bendrojo ugdymo mokykla

 

____________________________________