LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-15-02 „Skatinti talentų ir kompetencijų pasiūlą pažangiai ekonomikai“ VEIKLų (POVEIKLių) ĮGYVENDINImo PROJEKTŲ, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis ir ATRENKAMŲ PLANAVIMO BŪDU, administravimo TVARKOS APRAŠo patvirtinimo

 

2024 m. liepos 9 d. Nr. 4-381

Vilnius

 

Įgyvendindama Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 1331 punktą,

t v i r t i n u  2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-15-02 „Skatinti talentų ir kompetencijų pasiūlą pažangiai ekonomikai“ veiklų (poveiklių) įgyvendinimo projektų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis ir atrenkamų planavimo būdu, administravimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                            Aušrinė Armonaitė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

ekonomikos ir inovacijų ministro

2024 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 4-381

 

 

2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-15-02 „Skatinti talentų ir kompetencijų pasiūlą pažangiai ekonomikai“ VEIKLų (POVEIKLių) ĮGYVENDINImo PROJEKTŲ, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis ir ATRENKAMŲ PLANAVIMO BŪDU, administravimo TVARKOS APRAŠas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-15-02 „Skatinti talentų ir kompetencijų pasiūlą pažangiai ekonomikai“ veiklų (poveiklių) įgyvendinimo projektų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis ir atrenkamų planavimo būdu, administravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja planavimo būdu atrinktų, valstybės biudžeto lėšomis finansuojamų 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 0500101-15-02 „Skatinti talentų ir kompetencijų pasiūlą pažangiai ekonomikai“ (toliau – pažangos priemonė) veiklų (poveiklių) įgyvendinimo projektų (toliau – projektas), kurių Administruojančioji institucija yra Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija (toliau – Ministerija), įgyvendinimo administravimo, priežiūros ir stebėsenos, rezultatų vertinimo, projektų vykdytojų atsiskaitymo už pasiektus rezultatus organizavimo, projektų vykdytojų konsultavimo ir informavimo apie projektų įgyvendinimo reikalavimus ir kitų Lietuvos Respublikos teisės aktuose, reglamentuojančiuose tam tikrą finansavimo šaltinį ar jo programavimo dokumentą, nustatytų Administruojančiosios institucijos funkcijų įgyvendinimo tvarką.

2. Aprašas parengtas, vadovaujantis:

2.1. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu;

2.2. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika);

2.3. Projektų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“ (toliau – Taisyklės).

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose.

4. Ministerijos valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, ir juos pavaduojantys asmenys, atliekantys Administruojančiosios institucijos funkcijas ar dalyvaujantys Ministerijai įgyvendinant Administruojančiosios institucijos funkcijas Aprašo nustatyta tvarka, vadovaujasi Metodikos ir Taisyklių nuostatomis.

II SKYRIUS

PROJEKTO PRIEŽIŪROS GRUPĖ  

 

5.  Projekto įgyvendinimo priežiūrai ir stebėsenai užtikrinti yra sudaroma Projekto priežiūros grupė (toliau – PPG), į kurios sudėtį įeina atitinkamos Strateginio veiklos plano programos koordinatorius (PPG pirmininkas), Strateginio veiklos plano programos vadovas, Pažangos priemonės (veiklos) vadovas, paskirti ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu dėl atitinkamų metų ekonomikos ir inovacijų ministro valdymo sričių strateginio veiklos plano programų koordinatorių, programų ir priemonių (veiklų) vadovų patvirtinimo, Ministerijos valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, paskirtas įgyvendinti projekto priežiūros koordinavimo funkcijas pagal Aprašą (toliau – Projekto priežiūros koordinatorius), Strateginio planavimo skyriaus atstovas ir Finansų skyriaus atstovas. Pagal poreikį į PPG įtraukiami ir kiti Ministerijos valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, ir juos pavaduojantys asmenys pagal savo kompetencijos sritis, jei to reikia tinkamai projekto įgyvendinimo priežiūrai ir stebėsenai užtikrinti, ir kitų institucijų, su kurių kompetencijos sritimi susijęs įgyvendinamas projektas, atstovai. Sudarant PPG turi būti užtikrinta, kad siūlomi PPG nariai nebus susiję su projekto, kurio įgyvendinimo priežiūrai ir stebėsenai ši PPG sudaroma, vykdymu ir administravimu ir gebės užtikrinti sprendimų priėmimo nešališkumą. Atskira PPG gali būti nesudaroma, jei projekto įgyvendinimo priežiūrą ir stebėseną užtikrinti gali kita šios pažangos priemonės projektų įgyvendinimo priežiūrai ir stebėsenai jau sudaryta PPG (esamos sudėties arba papildyta naujais nariais). PPG sudaroma ir jos sudėtis yra tvirtinama ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu.

6. PPG įgyvendina šias funkcijas:

6.1. atlieka projekto įgyvendinimo eigos stebėseną;

6.2. vertina projekto rezultatų atitiktį nustatytiems projekto tikslams;

6.3. analizuoja ir teikia pasiūlymus dėl projekto įgyvendinimo priežiūros ir stebėsenos ir su tuo susijusių veiksmų;

6.4. vertina veiklos ataskaitas ir joms pritaria ar nepritaria, sprendžia dėl išlaidų pripažinimo tinkamomis bei priima kitus Apraše nurodytus sprendimus projekto įgyvendinimo administravimo klausimais.

7. Į PPG posėdžius pagal poreikį kviečiamas projekto vadovo funkcijas atliekantis Projekto vykdytojo atstovas (toliau – Projekto vadovas), prireikus gali būti kviečiami dalyvauti kiti Ministerijos valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, ir juos pavaduojantys asmenys pagal savo kompetencijos sritis, kitų valstybės institucijų ir įstaigų atstovai, projekto vykdytojo ar projekto partnerių, jei tokių yra, atstovai ir atitinkamų sričių ekspertai, jei to reikia tinkamai projekto įgyvendinimo priežiūrai ir stebėsenai užtikrinti.

8. PPG techniškai aptarnauja Ministerijos Talentų politikos grupė, atsakinga už Pažangos priemonę (veiklą).

9. PPG posėdžių metu priimti sprendimai ir (arba) rekomendacijos įforminami protokolu.

 

III SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR STEBĖSENA, ATASKAITŲ VERTINIMAS, TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO TVARKA   

 

10. Ekonomikos ir inovacijų ministrui 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-15-02 „Skatinti talentų ir kompetencijų pasiūlą pažangiai ekonomikai“ veikloms (poveiklėms) įgyvendinti numatomų projektų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis ir atrenkamų planavimo būdu, atrankos tvarkos aprašo, patvirtinto ekonomikos ir inovacijų ministro 2024 m. gegužės 16 d. įsakymu Nr. 4-277 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-15-02 „Skatinti talentų ir kompetencijų pasiūlą pažangiai ekonomikai“ veiklų (poveiklių) įgyvendinimo projektų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis ir atrenkamų planavimo būdu, atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka patvirtinus pažangos priemonės aprašo pakeitimą, kuriuo pažangos priemonė papildoma projektu, kurio Administruojančioji institucija yra Ministerija, Pažangos priemonės veiklos (poveiklės) vadovas (jo nesant – jį pavaduojantis asmuo) užtikrina, kad būtų parengtas Ministerijos kanclerio potvarkis dėl Projekto priežiūros koordinatoriaus ir jį pavaduojančio asmens paskyrimo.

11. Projekto vadovas Aprašo 1 priede nustatytos formos veiklos ataskaitas, įskaitant galutinę veiklos ataskaitą, teikia Projekto priežiūros koordinatoriui projekto sutartyje ar kvietime teikti projektų įgyvendinimo planus (toliau – kvietimas), kai sutartis nėra sudaroma, numatytu dažnumu, bet pirmą kartą – ne vėliau kaip po 70 darbo dienų nuo projekto sutarties arba sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo, kai sutartis nesudaroma, tolesnius kartus – ne vėliau kaip 70 darbo dienų nuo ankstesnės veiklos ataskaitos pateikimo dienos, galutinė ataskaita – ne anksčiau kaip 20 darbo dienų po Projekto veiklų vykdymo pabaigos. Projekto vadovas veiklos ataskaitoje nurodo prašomą veiklos ataskaitoje nurodytų projekto išlaidų ar jų dalies, kurioms netaikomas avansinis įskaitymas, apmokėjimo būdą. Veiklos ataskaitoje ties kiekvienomis išlaidomis Projekto vadovas nurodo finansinės apskaitos dokumentų, kurių tipai nurodyti Aprašo 1 priede ir kuriais pagrindžiamos išlaidos, sąrašą. Jeigu reikia dėl projekto įgyvendinimo specifikos, Projekto priežiūros koordinatoriaus pasiūlymu Projekto priemonės (veiklos) vadovas PPG pritarimu gali parengti patikslintą išlaidas pagrindžiančių dokumentų, kurių tipai nurodomi veiklos ataskaitoje, sąrašą.

12. Kartu su veiklos ataskaita teikiami ir projekto veiklų eigos pagrindimo dokumentai, kurių formą Projekto priežiūros koordinatorius ir Projekto vadovas suderina ne vėliau kaip 20 darbo dienų iki pirmojo ataskaitinio laikotarpio, nurodyto projekto sutartyje ar kvietime, kai sutartis nėra sudaroma.

13. Projekto vadovas privalo užtikrinti, kad veiklos ataskaitoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose nurodant tinkamas finansuoti išlaidas būtų laikomasi visų Taisyklėse, kvietime, projekto sutartyje ar, kai ji nerengiama, projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) nustatytų reikalavimų, o kai, vadovaujantis Taisyklių 178.1 punkte nurodytais atvejais, Ministerijai kartu su veiklos ataskaita Projekto vadovas teikia tik finansinės apskaitos dokumentų sąrašą – privalo užtikrinti, kad Projekto priežiūros koordinatorius ar kiti Ministerijos valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, ir juos pavaduojantys asmenys, pagal savo kompetencijos sritis užtikrinantys Administruojančiosios institucijos funkcijų atlikimą, galėtų susipažinti su visais išlaidų pagrindimo dokumentais ar jų kopijomis ir kad teikiant šiuos dokumentus būtų pateikiama teisinga informacija.

14. Gavęs veiklos ataskaitą (įskaitant galutinę veiklos ataskaitą) kartu su projekto veiklų eigos pagrindimo dokumentais, Projekto priežiūros koordinatorius, vadovaudamasis Taisyklių nustatytais reikalavimais ir Aprašo tvarka:

14.1. įvertina, ar veiklos ataskaita ir prie jos pridėti dokumentai yra parengti tinkamai, pateikti visi veiklos ataskaitai įvertinti reikalingi duomenys ir informacija. Jei veiklos ataskaita parengta netinkamai ir (ar) nepridėti reikalingi duomenys ir (ar) informacija, Projekto priežiūros koordinatorius apie tai informuoja Projekto vadovą ir nurodo terminą, per kurį turi būti pateikta patikslinta veiklos ataskaita ir (ar) pateikti reikalingi duomenys ir (ar) informacija. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 5 darbo dienos, nebent Projekto priežiūros koordinatorius ir Projekto vadovas sutaria kitaip;

14.2. įvertina veiklos ataskaitoje ir pridėtuose dokumentuose pateiktą informaciją, užpildo Aprašo 2 priede nustatytos formos veiklos ataskaitos patikros lapo 1 ir 2 dalis ir pateikia pasiūlymą PPG dėl pritarimo ar nepritarimo ataskaitai ir tinkamų finansuoti išlaidų dydžio pripažinimo. Tinkamų finansuoti išlaidų dydis nustatomas remiantis veiklos ataskaitoje ir pridėtuose dokumentuose Projekto vadovo pateikta informacija. Jei veiklos ataskaitoje pateiktas prašymas dėl avanso, išmokamo avanso dydis nustatomas pagal veiklos ataskaitoje pateiktą informaciją ir įvertinus, ar laikomasi Taisyklių 185 punkte nurodytų sąlygų. Jei vertinant veiklos ataskaitoje ir pridėtuose dokumentuose pateiktus duomenis kyla rimtų abejonių dėl Projekto vykdytojo pateiktos informacijos apie tinkamas finansuoti išlaidas teisingumo, Projekto priežiūros koordinatorius gali paprašyti Projekto vadovo pateikti finansinės apskaitos dokumentų kopijas ar inicijuoti patikrą vietoje Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka. Patikra vietoje inicijuojama, jei veiklos ataskaitoje deklaruojamos galutinės projekto išlaidos, išskyrus atvejus, kai patikra vietoje neprivalo būti atlikta vadovaujantis Taisyklių 212 punkto nuostatomis.

15. Atlikus Aprašo 14 punkte nurodytą vertinimą, veiklos ataskaitą kartu su projekto veiklų eigos informacija ir kitais aktualiais duomenimis apie biudžeto panaudojimą, kylančias pagrindines rizikas ir jų valdymo būdus, galimus nukrypimus nuo projekto įgyvendinimo plano ir kita aktualia projekto įgyvendinimo priežiūrai ir stebėsenai informacija Projekto vadovas pristato PPG. PPG, įvertinusi pateiktą informaciją, sprendžia, ar pritarti Projekto priežiūros koordinatoriaus Aprašo 14.2 punkto pagrindu pateiktam pasiūlymui ir ar pripažinti tinkamomis finansuoti veiklos ataskaitoje nurodytas išlaidas. PPG sprendimas dėl pritarimo ar nepritarimo veiklos ataskaitai turi būti priimtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų (jei kartu su veiklos ataskaita prašoma išmokėti avansą, – per 10 darbo dienų) nuo veiklos ataskaitos gavimo dienos, išskyrus šiuos atvejus:

15.1. kai kalendorinių metų, kuriais pagal sprendimą skirti finansavimą projektui įgyvendinant projektą turi būti atliktas paskutinis mokėjimas, pabaigoje teikiama paskutinė veiklos ataskaita, kurioje deklaruojamos patirtos tinkamos finansuoti projekto išlaidos. Šiais atvejais, kai finansavimas projektui skiriamas ir veiklos vykdomos iki kalendorinių metų pabaigos, veiklos ataskaita gali būti pateikiama ne vėliau kaip gruodžio 10 dieną. PPG sprendimas dėl pritarimo ar nepritarimo veiklos ataskaitai šiais atvejais priimamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po veiklos ataskaitos gavimo Ministerijoje dienos. Projekto vadovas užtikrina, kad Projekto priežiūros koordinatoriui būtų pateikta visa informacija, reikalinga Aprašo 14 punkte nustatytam vertinimui atlikti;

15.2. kai yra Taisyklių 174 punkte nustatytos aplinkybės – galutinės veiklos ataskaitos tikrinimo metu Projekto priežiūros koordinatorius įtaria, kad yra projekto sutarties pažeidimų, yra atliekamas pažeidimo tyrimas Aprašo V skyriaus nustatyta tvarka ar kai yra sustabdytas lėšų išmokėjimas, remiantis Aprašo V skyriaus nustatyta tvarka. Tokiais atvejais Projekto priežiūros koordinatorius informuoja PPG ir Projekto vadovą apie veiklos ataskaitos tikrinimo ir pritarimo jai termino pratęsimą. Veiklos ataskaita tokiais atvejais tvirtinama ir mokėjimo duomenys rengiami ne vėliau kaip 5 darbo dienos nuo sprendimo dėl pažeidimo priėmimo arba nuo lėšų išmokėjimo atnaujinimo dienos.

16. PPG priėmus sprendimą dėl pritarimo ar nepritarimo veiklos ataskaitai, galutinai užpildomas veiklos ataskaitos patikros lapas, jis pasirašomas Pažangos priemonės veiklos (poveiklės) vadovo ir kartu su kita informacija, reikalinga mokėjimams atlikti, perduodamas Ministerijos Finansų skyriui. Projekto priežiūros koordinatorius apie tai informuoja Projekto vadovą ir pateikia Taisyklių 175 punkte nurodytą informaciją. Projekto vykdytojui tinkamomis finansuoti pripažintos išlaidos apmokamos projekto sutartyje nustatyta tvarka.

17. Jeigu, vertinant projekto veiklos ataskaitą, Aprašo V skyriaus nustatyta tvarka yra atliekamas pažeidimo tyrimas ar Ministerija gauna informacijos apie pradėtą ikiteisminį tyrimą, susijusį su projektu, Projekto priežiūros koordinatorius, vadovaudamasis Taisyklių 238–239 punktų nuostatomis, teikia pasiūlymą PPG dėl lėšų išmokėjimo ar išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti laikino sustabdymo. Projekto priežiūros koordinatorius apie PPG sprendimą informuoja Projekto vykdytoją.

18. Jei tikrinant Projekto veiklos ataskaitas, galutinę veiklos ataskaitą ar vykdant projekto stebėseną paaiškėja, kad stebėsenos rodiklių aprašymo kortelėse nurodytu pasiekimo momentu Projekto vykdytojas nėra pasiekęs projekto sutartyje nustatytų stebėsenos rodiklių reikšmių, Projekto priežiūros koordinatorius:

18.1. įvertina turimus duomenis, prireikus paprašo Projekto vykdytoją pateikti papildomą informaciją;

18.2. turimos ir gautos informacijos pagrindu, remdamasis Taisyklių 200–206 punktų nuostatomis ir įvertinęs, ar nėra aplinkybių, nustatytų Taisyklių 207 punkte, parengia pasiūlymą PPG dėl sprendimo mažinti projekto sutartyje nustatytą projektui skirtą finansavimą ir nurodo sumos, kuria reikėtų mažinti šį finansavimą, dydį;

18.3. PPG priėmus sprendimą mažinti projekto sutartyje nustatytą projektui skirtą finansavimą, apie tai informuoja Projekto vykdytoją, parengia reikalingus dokumentus ir prireikus inicijuoja išmokėtų lėšų susigrąžinimą Aprašo VI skyriaus nustatyta tvarka.

19. Jeigu reikia, Projekto priežiūros koordinatoriaus, Projekto vadovo ar kitų PPG narių iniciatyva gali būti organizuojamas papildomas projekto veiklų eigos aptarimas PPG.

20. Jei projekto sutartyje yra numatytas įpareigojimas teikti ataskaitas po projekto finansavimo pabaigos, šios ataskaitos teikiamos projekto sutartyje nustatytu dažnumu pagal Aprašo 1 priede nustatytą formą. Projekto vadovui laiku nepateikus šios ataskaitos, Projekto priežiūros koordinatorius informuoja Projekto vadovą apie pareigą pateikti ataskaitą ir nustato terminą, per kurį ataskaita turi būti pateikta, bei nurodo, kad laiku nepateikus ataskaitos Taisyklių 273 punktu nustatyta tvarka gali būti inicijuojamas pažeidimo tyrimas. Vertinant ir tvirtinant šias ataskaitas, vadovaujamasi Taisyklių 272 punkte nuostatomis ir terminais, prireikus gali būti taikomos patikros vietoje ar pažeidimų tyrimo procedūros Aprašo nustatyta tvarka.

21. Gavęs ataskaitą po projekto finansavimo pabaigos, Projekto priežiūros koordinatorius:

21.1. įvertina, ar ataskaita ir, jei aktualu, prie jos pridėti dokumentai yra parengti tinkamai, pateikti visi ataskaitai įvertinti reikalingi duomenys ir informacija. Jei ataskaita parengta netinkamai ir (ar) nepridėti reikalingi duomenys ir (ar) informacija, Projekto priežiūros koordinatorius apie tai informuoja Projekto vadovą ir nurodo terminą, per kurį turi būti pateikta patikslinta ataskaita ir (ar) pateikti reikalingi duomenys ir (ar) informacija. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 5 darbo dienos, nebent Projekto priežiūros koordinatorius ir Projekto vadovas sutaria kitaip;

21.2. įvertina ataskaitoje ir pridėtuose dokumentuose pateiktą informaciją, užpildo Aprašo 3 priede nustatytos formos ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos patikros lapo 1 dalį ir pateikia siūlymą PPG dėl pritarimo ar nepritarimo ataskaitai.

22. Atlikus Aprašo 21 punkte nurodytą vertinimą, ataskaitą po projekto finansavimo pabaigos kartu su aktualia informacija Projekto vadovas pristato PPG. PPG, įvertinusi pateiktą informaciją, sprendžia, ar pritarti Projekto priežiūros koordinatoriaus Aprašo 21.2 punkto pagrindu pateiktam pasiūlymui. PPG priėmus sprendimą dėl pritarimo ar nepritarimo ataskaitai, galutinai užpildomas ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos patikros lapas, jis pasirašomas Pažangos priemonės veiklos (poveiklės) vadovo. Projekto priežiūros koordinatorius apie tai informuoja Projekto vadovą.

23. Projekto priežiūros koordinatorius taip pat atlieka šias funkcijas:

23.1. nagrinėja su projekto įgyvendinimu susijusius Projekto vykdytojo prašymus, prireikus perduoda juos svarstyti PPG ar kitiems Ministerijos valstybės tarnautojams arba darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, pagal jų kompetencijos sritis;

23.2. užtikrina susijusios su projekto įgyvendinimu ir įgyvendinimo administravimu informacijos Projekto vykdytojui pateikimą, konsultuoja ir informuoja Projekto vykdytoją apie projektų įgyvendinimo reikalavimus.

 

IV SKYRIUS

POKYČIŲ STEBĖSENA, SPRENDIMŲ DĖL SUTAUPYTŲ LĖŠŲ IR PAPILDOMO PROJEKTO FINANSAVIMO PRIĖMIMAS, FINANSAVIMO MAŽINIMAS, PROJEKTO SUTARTIES KEITIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

24. Projekto vadovas apie įvykusius arba numatomus projekto planuoto įgyvendinimo nukrypimus, dėl kurių keičiasi projekto apimtis, biudžetas (išskyrus atvejį, nurodytą Aprašo 27 punkte), projekto veiklos, pratęsiamas projekto įgyvendinimo laikotarpis ar kitaip keičiasi projektas ar projekto sutartyje arba PĮP, kai projekto sutartis nesudaroma, nustatyti Projekto vykdytojo įsipareigojimai, informuoja Projekto priežiūros koordinatorių. Jei Projekto priežiūros koordinatorius turi duomenų ar informacijos, kuri gali daryti įtaką Projekto įgyvendinimo nukrypimams, ar gavo iš kitų šaltinių informacijos apie įvykusius arba numatomus projekto planuoto įgyvendinimo nukrypimus, apie juos informuoja Projekto vadovą ir prireikus prašo pateikti papildomos informacijos. Surinkus visus vertimui reikalingus duomenis, Projekto priežiūros koordinatorius, vadovaudamasis Taisyklių 131 punktu, įvertina, ar nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo yra galimi ir ar dėl šių nukrypimų turi būti keičiama projekto sutartis ir:

24.1. jeigu nukrypimai yra negalimi, Projekto priežiūros koordinatorius informuoja Projekto vadovą bei įpareigoja nedelsiant imtis priemonių nukrypimams ištaisyti. Apie tai informuojama ir PPG;

24.2. jeigu nukrypimai yra galimi ir projekto sutartis neturi būti keičiama arba jeigu nukrypimai yra galimi ir dėl jų reikia keisti projekto sutartį, apie tai informuojami PPG ir Projekto vadovas, šie nukrypimai aptariami PPG posėdyje. Jei PPG nusprendžia pritarti nukrypimams, projekto sutartis keičiama Aprašo 29–31 punktuose nustatyta tvarka.

25. Projekto priežiūros koordinatoriui atliekant Aprašo 24 punkte numatytą vertinimą, prireikus gali būti teikiamas prašymas Projekto vadovui pateikti vertinimui reikalingą trūkstamą informaciją arba inicijuojamas klausimo aptarimas PPG posėdyje.

26. Teikdamas informaciją apie numatomus projekto planuoto įgyvendinimo nukrypimus  Projekto vadovas Taisyklių 161 punkte nurodytais atvejais gali pateikti ir prašymą panaudoti įgyvendinant projektą sutaupytas lėšas. Jei šis prašymas teikiamas, Projekto priežiūros koordinatorius, atlikdamas Aprašo 24 punkte nurodytą vertinimą, taip pat įvertina, ar egzistuoja Taisyklių 162–164 punktuose nustatytos sąlygos.

27. Taisyklių 150 punkte nustatytais atvejais raštu iš Projekto vykdytojo gavus prašymą skirti papildomą finansavimą, Projekto priežiūros koordinatorius įvertina turimus duomenis, jeigu reikia, paprašo Projekto vykdytoją pateikti papildomų duomenų, reikalingų prašymui įvertinti, ir informuoja PPG, ar yra įgyvendinamos Taisyklių 151 ir 153 punktuose nustatytos sąlygos ir ar nėra Taisyklių 152 punkte nurodytų aplinkybių. Šis prašymas aptariamas PPG posėdyje. PPG priima sprendimą dėl preliminaraus pritarimo pasiūlymui dėl papildomo finansavimo skyrimo arba informuoja Projekto vykdytoją, kad nėra galimybių projektui skirti papildomo finansavimo.

28. Projekto sutarties keitimas ir nutraukimas, įskaitant atvejus, kada tai gali būti daroma vienašaliu Ministerijos sprendimu, vykdomi Taisyklių IV skyriaus trečiojo skirsnio nustatyta tvarka ir atvejais.

29. Esant Ministerijos iniciatyvai inicijuoti projekto sutarties pakeitimą, Projekto priežiūros koordinatorius parengia projekto sutarties pakeitimo pasiūlymą ir suderina jį su PPG. Jei projekto sutarties pakeitimui Taisyklių nustatytais atvejais reikia Projekto vykdytojo sutikimo, Projekto priežiūros koordinatorius projekto sutarties pakeitimo pasiūlymą pateikia vertinti Projekto vykdytojui. Jei Taisyklių nustatytais atvejais projekto sutartis keičiama vienašaliu Ministerijos sprendimu, Projekto priežiūros koordinatorius, su PPG suderinęs projekto sutarties pakeitimo pasiūlymą, apie tai nedelsdamas informuoja Projekto vykdytoją.

30. Jeigu projekto sutartis keičiama Projekto vykdytojo iniciatyva, Projekto priežiūros koordinatorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo projekto sutarties pakeitimo pasiūlymo gavimo Ministerijoje dienos, vadovaudamasis Taisyklių 135 punktu, įvertina gautus dokumentus ir teikia pasiūlymą PPG, kuri priima sprendimą pritarti, iš dalies pritarti arba nepritarti sutarties pakeitimui. Jei priimant šį sprendimą reikia kreiptis į kitas įstaigas ir (ar) organizacijas, Projekto vykdytojas informuojamas apie tai, kiek pratęsiamas terminas sprendimui priimti. Apie priimtą sprendimą Projekto priežiūros koordinatorius informuoja Projekto vykdytoją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas.

31. Vertindamas ir teikdamas pasiūlymus dėl projekto sutarties pakeitimo, Projekto priežiūros koordinatorius, vadovaudamasis Taisyklių 339 punktu, turi įvertinti, ar projekto finansavimas atliekant sutarties pakeitimus netaps valstybės pagalba pagal Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnį, ir pateikti šį vertinimą PPG sprendimui, taip pat prireikus kreiptis į valstybės institucijas ir įstaigas ar kitus subjektus, kurie gali turėti informacijos, reikalingos šiam vertinimui atlikti.

32. Atsiradus Taisyklių 145 punkte nustatytų aplinkybių ar kitais Taisyklių nustatytais atvejais Ministerijai galint inicijuoti projekto sutarties nutraukimą, Projekto priežiūros koordinatorius parengia pasiūlymą PPG inicijuoti projekto sutarties nutraukimo procedūrą. PPG pritarus šiam pasiūlymui, Projekto priežiūros koordinatorius informuoja Projekto vykdytoją apie pradėtą projekto sutarties nutraukimo procedūrą Taisyklių 146 punkte nustatyta tvarka. Gavus motyvuotus paaiškinimus arba suėjus terminui, nustatytam motyvuotiems paaiškinimams pateikti, arba papildomam terminui, nustatytam papildomai informacijai pateikti, jei toks buvo nustatytas, bet šių paaiškinimų ir informacijos negavus, Projekto priežiūros koordinatorius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, bet ne anksčiau kaip 20 darbo dienų nuo projekto vykdytojo informavimo apie pradėtą projekto sutarties nutraukimo procedūrą dienos, išnagrinėja gautus motyvuotus paaiškinimus ir papildomą informaciją (jei jos buvo prašoma) ir PPG pateikia pasiūlymą dėl projekto sutarties nutraukimo. PPG pritarus pasiūlymui nenutraukti projekto sutarties Projekto priežiūros koordinatorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo informuoja Projekto vadovą. PPG pritarus pasiūlymui nutraukti projekto sutartį, Projekto priežiūros koordinatorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo informuoja Projekto vykdytoją, parengia dokumentų projekto sutarčiai nutraukti projektus ir, jei reikia, vadovaudamasis Aprašo VI skyriaus nustatyta tvarka inicijuoja išmokėtų projekto finansavimo lėšų grąžinimą.

33. Tuo atveju, jei, vadovaudamasis Taisyklių 147 punktu, Projekto vykdytojas informuoja Projekto priežiūros koordinatorių apie atsisakymą vykdyti projekto sutartį ir šio atsisakymo priežastis, Projekto priežiūros koordinatorius inicijuoja išmokėtų projekto finansavimo lėšų susigrąžinimo procedūrą, jei tokia procedūra taikoma vadovaujantis Taisyklių reikalavimais. Projekto priežiūros koordinatorius ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo atsisakymo vykdyti projekto sutartį gavimo Ministerijoje arba išmokėtų projekto finansavimo lėšų susigrąžinimo dienos (jei išmokėtos projekto finansavimo lėšos grąžinamos) parengia dokumentų, reikalingų projekto sutarčiai nutraukti, projektus, teikia juos tvirtinti ir informuoja Projekto vykdytoją, kad projekto sutartis nustojo galioti.

 

 

V SKYRIUS

PATIKRŲ VIETOJE ATLIKIMAS, PAŽEIDIMŲ TYRIMŲ ATLIKIMAS

 

34. Patikras vietoje inicijuoja Projekto priežiūros koordinatorius savo ar kitų Ministerijos valstybės tarnautojų arba darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, ir juos pavaduojančių asmenų, pagal jų kompetencijos sritis užtikrinančių tinkamą Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir stebėseną, iniciatyva esant įtarimų, kad Projekto vykdytojo informacija yra netiksli, neišsami arba klaidinanti arba tais atvejais, kai to reikia norint patvirtinti veiklos ataskaitą, kai deklaruojamos galutinės veiklos išlaidos. Abiem šiais atvejais patikra vietoje inicijuojama tik tada, kai tikrinamos veiklos ar jų rezultatai gali būti patikrinti tik fiziškai patikrų vietose metu ir veiklos ataskaitos vertinimo metu negalima įsitikinti, kad veiklos yra faktiškai įvykdytos ar rezultatai pasiekti. Patikros vietoje taip pat inicijuojamos, jei to reikia atliekant pažeidimų tyrimus.

35. Patikros vietoje vykdomos Taisyklių IV skyriaus septintojo skirsnio nustatyta tvarka ir reikalavimais. Projekto priežiūros koordinatorius, inicijuodamas patikrą vietoje, apie tai informuoja Projekto vadovą likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki planuojamos patikros vietoje atlikimo dienos, išskyrus atvejus, kai tai galėtų turėti neigiamą įtaką patikros vietoje rezultatams. Jeigu apie patikrą vietoje informuojama iš anksto, Projekto priežiūros koordinatorius suderina su Projekto vadovu patikros vietoje tikslus geriausiai atitinkantį patikros vietoje būdą pagal Taisyklių 214 punktą ir patikros vietoje datą.

36. Aprašo 40 punkte nurodytai Pažeidimo tyrimo komisijai atlikus patikrą vietoje, Projekto priežiūros koordinatorius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po patikros vietoje atlikimo dienos parengia patikros vietoje ataskaitą ir ją pateikia Projekto vykdytojui. Jei patikros vietoje ataskaitoje pateiktos rekomendacijos Projekto vykdytojui, Projekto priežiūros koordinatorius yra atsakingas už šių rekomendacijų įgyvendinimo priežiūrą ir turi įsitikinti, ar rekomendacijos buvo įgyvendintos.

37. Ministerijos valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, ir juos pavaduojantys asmenys, pagal savo kompetencijos sritis užtikrinantys tinkamą Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir stebėseną, turėdami ar gavę informacijos iš trečiųjų šalių, pastebėję visuomenės informavimo priemonėse ar kitais atvejais įtarę, kad gali būti Lietuvos Respublikos teisės aktų ir (arba) projekto sutarties pažeidimų, apie tai informuoja Projekto priežiūros koordinatorių.

38. Projekto priežiūros koordinatorius per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo įvertina pagal Aprašo 37 punktą ar kitų Taisyklių 225 punkte nustatytų subjektų gautą informaciją dėl įtariamų pažeidimų ir pateikia ją svarstyti PPG. Jei nustatoma, kad ši informacija neturi teisės aktų pažeidimo požymių, Projekto priežiūros koordinatorius pateikia atsakymą informaciją pateikusiam subjektui (jei tai nėra Ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka).

39. Jei atlikus Aprašo 38 punkte nurodytą vertinimą nustatoma, kad informacija gali atitikti teisės aktų pažeidimo požymius, Projekto priežiūros koordinatorius, vadovaudamasis Taisyklių IV skyriaus aštuntojo skirsnio nustatyta tvarka ir reikalavimais:

39.1. užregistruoja įtariamą pažeidimą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo įtariamo pažeidimo užregistravimo dienos informuoja Projekto vykdytoją, išskyrus atvejus, kai toks informavimas galėtų turėti neigiamą įtaką pažeidimo tyrimui;

39.2. kai įtariamas pažeidimas atitinka teisės aktų pažeidimo požymius, bet nėra susijęs su įtariama nusikalstama veika, susijusia su valstybės biudžeto lėšų neteisėtu gavimu ir (ar) panaudojimu, arba korupcinio pobūdžio nusikalstama veika, susijusia su valstybės biudžeto lėšų neteisėtu gavimu ir (ar) panaudojimu, (toliau kartu – nusikalstama veika) ir vertinimo metu nustato, kad pažeidimas gali būti ištaisytas, parengia ir pateikia raštą Projekto vykdytojui, kuriuo nustatomas pažeidimo ištaisymo būdas ir terminas pažeidimui ištaisyti;

39.3. jei vertinimo metu nustato, kad pažeidimas negali būti ištaisytas arba Projekto vykdytojas per nustatytą terminą pažeidimo neištaiso, parengia ekonomikos ir inovacijos ministro įsakymo dėl Pažeidimo tyrimo komisijos sudarymo projektą ir teikia jį tvirtinti.

40. Pažeidimo tyrimui atlikti ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu sudaroma Pažeidimo tyrimo komisija. Į ją skiriami ne mažiau kaip 3 (trys) nariai ir Pažeidimo tyrimo komisijos sekretorius. Pažeidimo tyrimo komisija pirmame posėdyje patvirtina komisijos darbo reglamentą. Rekomenduojama į Pažeidimo tyrimo komisijos sudėtį įtraukti bent 1 (vieną) Ministerijos administracijos padalinio, kurio kompetencijos sričiai priskiriama Pažangos priemonė, valstybės tarnautoją arba darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį. Sudarant Pažeidimo tyrimo komisiją turi būti užtikrinta, kad siūlomi Pažeidimo tyrimo komisijos nariai nebus susiję su vertinamų projektų vykdymu ir projektų administravimu ir gebės užtikrinti sprendimų priėmimo nešališkumą.

41. Pažeidimo tyrimo komisija:

41.1. vadovaudamasi Taisyklių 230–232 punktų nustatyta tvarka, reikalavimais ir terminais, atlieka pažeidimo tyrimą ir renka visą pažeidimo tyrimui reikalingą informaciją, duomenis ir dokumentus;

41.2. įvertinusi pažeidimo tyrimo metu surinktus informaciją, duomenis ir dokumentus, priima vieną iš Taisyklių 240 punkte nurodytų sprendimų ir, vadovaudamasi Taisyklių 234–237 punktuose nustatyta tvarka, apskaičiuoja su pažeidimu susijusią projektų išlaidų sumą (t. y. netinkamų finansuoti išlaidų dydį).

42. Pažeidimo tyrimo komisijos posėdžių metu priimti sprendimai įforminami protokolu. Jei Pažeidimo tyrimo komisijos sprendimu nustačius pažeidimą turi būti grąžinamos išmokėtos lėšos, protokole turi būti pateikta informacija, nurodyta Aprašo 48.1–48.8 papunkčiuose.

43. Į Pažeidimo tyrimo komisijos posėdžius gali būti kviečiami Projekto vykdytojo ar partnerių, jei tokių yra, atstovai, Ministerijos valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, ir juos pavaduojantys asmenys, pagal savo kompetencijos sritis užtikrinantys tinkamą Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir stebėseną, bei atitinkamos srities ekspertai.

44. Pažeidimo tyrimo komisijos sekretorius apie Pažeidimo tyrimo komisijos priimtą sprendimą dėl pažeidimo (ne)nustatymo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja PPG ir Projekto vykdytoją. Jei Pažeidimo tyrimo komisijos sprendimu nustatomas pažeidimas, teikiant informaciją Projekto vykdytojui, turi būti nurodyta tokio sprendimo apskundimo tvarka.

45. Jei atlikus pažeidimo tyrimą yra įtariama, kad įgyvendinant projektą galėjo būti įvykdyta nusikalstama veika, Pažeidimo tyrimo komisijos sekretorius apie tai nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl pažeidimo priėmimo dienos, praneša įstaigoms, atsakingoms už nusikalstamų veikų tyrimus, o įtarus, kad įgyvendinant minėtus projektus buvo padaryta kitų pažeidimų, kuriuos tirti pavesta kitoms įstaigoms (pavyzdžiui, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaigai, Žmogaus teisių biurui), – atitinkamoms įstaigoms.

46. Jei, atlikus pažeidimo tyrimą, Projekto priežiūros koordinatorius savo ar kitų subjektų iniciatyva nustato, kad egzistuoja Taisyklių 244 punkte nurodytos aplinkybės, Projekto priežiūros koordinatorius įvertina poreikį pažeidimo tyrimą atlikti iš naujo ir prireikus teikia dėl to pasiūlymą PPG. PPG priėmus sprendimą, kad pažeidimo tyrimas turėtų būti atliekamas iš naujo, apie tai informuojama Pažeidimo tyrimo komisija ar prireikus sudaroma nauja Pažeidimo tyrimo komisija. Pažeidimo tyrimo, nustatymo ir ištaisymo procedūros baigiamos, kai baigiami visi su lėšų grąžinimu susiję veiksmai, taip pat baigiamos kitos administracinės ir (ar) teisminės procedūros, susijusios su pažeidimo nustatymu ir ištaisymu, ir su pažeidimu susijusios lėšos grąžinamos.

 

VI SKYRIUS

SPRENDIMŲ DĖL LĖŠŲ GRĄŽINIMO PRIĖMIMAS IR GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMAS

 

47. Sprendžiant dėl lėšų grąžinimo ir užtikrinant šių grąžintinų lėšų administravimą yra vadovaujamasi Taisyklių IV skyriaus devintojo skirsnio nuostatomis, kaip tai nurodyta Taisyklėse, mutatis mutandis taikant Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, nuostatas.

48. Jei Aprašo ar Taisyklių nustatyta tvarka atsiranda pagrindas iš Projekto vykdytojo pareikalauti grąžinti jo gautas ar jam išmokėtas lėšas, išskyrus atvejus, kai šis pagrindas atsiranda pažeidimo tyrimo metu, Projekto priežiūros koordinatorius ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo netinkamų finansuoti išlaidų ir (ar) kitų reikalaujamų grąžinti lėšų nustatymo ir (ar) informacijos dėl grąžintinų lėšų gavimo dienos parengia ir pateikia PPG pasiūlymą dėl sprendimo dėl grąžintinų lėšų projektą, kuriame turi būti:

48.1. projekto rekvizitai (projekto numeris, projekto vykdytojas ir (arba) projekto pavadinimas);

48.2. priežastis susigrąžinti lėšas;

48.3. pripažinta netinkama finansuoti ir (arba) grąžintina suma;

48.4. terminas, per kurį lėšos turi būti grąžintos, kuris turėtų būti ne vėlesnis kaip 60 darbo dienų nuo šio sprendimo pasirašymo ar įsigaliojimo (jei numatyta vėlesnė data) dienos;

48.5. kai taikoma, delspinigių ir palūkanų dydis (kai teikiama neteisėta ar netinkamai taikoma valstybės pagalba, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles (toliau – Reglamentas (ES) 2015/1589), arba kai, atlikus įtariamo pažeidimo tyrimą, nustatoma, kad valstybės pagalba buvo suteikta ir (ar) naudojama netinkamai;

48.6. kredito įstaigos sąskaita, į kurią turi būti grąžinamos lėšos (jeigu nebus taikoma Taisyklių 253 punkte nurodyta galimybė išskaičiuoti jas iš sumos, mokėtinos pagal projekto vykdytojo pateiktas ar teikiamas veiklos ataskaitas);

48.7. sprendimo apskundimo tvarka;

48.8. kita svarbi informacija.

49. Projekto vykdytojui, likus ne mažiau kaip 20 darbo dienų iki Aprašo 42 ar 48 punktuose nustatytais atvejais priimtame sprendime nurodyto termino, per kurį lėšos turi būti grąžintos, pateikus prašymą atidėti terminą ar leisti grąžintiną sumą grąžinti dalimis, Projekto priežiūros koordinatorius ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo Ministerijoje dienos išnagrinėja prašymą bei parengia ir pateikia PPG pasiūlymo dėl sprendimo atidėti terminą ar leisti grąžinti grąžintiną sumą dalimis projektą. PPG protokolu įforminamas sprendimas neleisti atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo termino arba grąžintinos sumos grąžinti dalimis turi atitikti Viešojo administravimo įstatyme nustatytus administraciniam sprendimui taikomus reikalavimus. Šiame sprendime turi būti nurodytos tokio atsisakymo priežastys.

50. Projekto priežiūros koordinatorius apie Aprašo 48 ir 49 punktuose nustatytais atvejais priimtus sprendimus Projekto vykdytoją informuoja nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

51. Paaiškėjus aplinkybėms, kad sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodytos grąžintinos lėšos ar jų dalis yra tinkamos finansuoti ir neturi ar neturėjo būti grąžintos, Projekto priežiūros koordinatorius ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo tokio fakto nustatymo dienos inicijuoja sprendimo dėl lėšų grąžinimo pakeitimą ir apie sprendimo pakeitimą informuoja Projekto vykdytoją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo pakeitimo dienos.

52. Jei sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodoma, kad lėšos bus grąžinamos jas išskaičiuojant iš sumos, mokėtinos pagal projekto vykdytojo pateiktas veiklos ataskaitas, į tai Taisyklių 254 ir 259 punktuose nustatyta tvarka atsižvelgiama vertinant ir priimant sprendimus dėl veiklos ataskaitos tvirtinimo pagal Aprašo 14–16 punktus.

53. Ministerijos valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, pagal savo kompetencijos sritis užtikrina grąžintinų lėšų grąžinimo priežiūrą: tikrina, ar visos grąžintinos lėšos yra grąžintos, stebi nustatytus lėšų grąžinimo terminus ir, likus 15 darbo dienų iki sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodyto grąžinimo termino pabaigos, siunčia projekto vykdytojui pranešimą apie grąžintinų lėšų grąžinimo termino pabaigą ir informaciją apie delspinigius ir palūkanas, jei jie taikomi ir skaičiuojami už kiekvieną pavėluotą grąžinti lėšas dieną. Jei Projekto vykdytojas nevykdo sprendimo dėl lėšų grąžinimo ir per nustatytą terminą negrąžina skolos arba nepakanka lėšų sumos, išskaičiuotos iš sumos, mokėtinos pagal projekto vykdytojo pateiktą ar kitą teikiamą veiklos ataskaitą, imamasi visų veiksmų, siekiant užtikrinti, kad ši skola būtų administruojama Taisyklių 261–262 punktuose nustatyta tvarka.

54. Šiame Aprašo skyriuje nustatytais atvejais rengdamas ir teikdamas pasiūlymus dėl sprendimo dėl grąžintinų lėšų ir (ar) Projekto vykdytojo prašymų atidėti terminą, per kurį lėšos turi būti grąžintos, ar leisti grąžintiną sumą grąžinti dalimis arba atlikdamas kitas šiame Aprašo skyriuje jam priskirtas funkcijas, Projekto priežiūros koordinatorius vadovaujasi PPG sprendimais, o prireikus konsultuojasi su kitais Ministerijos valstybės tarnautojais arba darbuotojais, dirbančiais pagal darbo sutartis, ir juos pavaduojančiais asmenimis pagal jų kompetencijos sritis, kai to reikia Projekto priežiūros koordinatoriui priskirtoms funkcijoms atlikti.

 

VII SKYRIUS

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

55. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų teisėtą panaudojimą pagal tikslinę finansavimo sutartyje nurodytą paskirtį, išlaidų dvigubo finansavimo prevenciją ir finansinės apskaitos tvarkymą atsako Projekto vykdytojas. Projekto vykdytojas turi laikytis Taisyklių VII skyriaus šeštajame skirsnyje nurodytų dokumentų saugojimo reikalavimų ir visus su Projekto įgyvendinimu susijusius saugotinus dokumentus turi saugoti ne trumpiau kaip 5 metus po metų, kuriais projekto vykdytojui atliktas paskutinis mokėjimas, gruodžio 31 dienos.

56. Projekto vykdytojas ir partneriai turi užtikrinti, kad būtų įgyvendinami Taisyklių VII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyti matomumo, informavimo apie projektą ir kiti komunikacijos reikalavimai. Projektų vykdytojams ir partneriams nesilaikant šių reikalavimų, šis klausimas svarstomas PPG ir PPG priima sprendimą dėl finansinės pataisos, nustatytos Taisyklių 333 punkte, taikymo.

57. Strateginio planavimo skyrius informuoja Talentų politikos grupę apie Taisyklių pakeitimus. Talentų politikos grupė yra atsakinga už aktualios informacijos apie Taisyklių pakeitimus pateikimą projekto vykdytojui.

58. Ministerija turi teisę tvarkyti su Aprašo įgyvendinimu susijusius asmens duomenis. Pareiškėjų pateikti asmens duomenys (už projektą atsakingo asmens vardas ir pavardė, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, projekto partnerio kontaktinio asmens vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, projekto komandos narių vardas, pavardė, pareigos, informacija apie atsakomybių vykdymui aktualią patirtį ir turimą kompetenciją) yra tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva Nr. 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą. Asmens duomenų tvarkymo teisinis pagrindas yra 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas 2016/679) 6 straipsnio 1 dalis. Asmens duomenys tvarkomi finansavimo panaudojimo kontrolei atlikti, sprendimams dėl skirto finansavimo grąžinimo, dalinio grąžinimo priimti ir finansų apskaitai. Pareiškėjų asmens duomenys Ministerijoje tvarkomi ir saugomi 5 metus po metų, kuriais projekto vykdytojui atliktas paskutinis mokėjimas, gruodžio 31 dienos.

59. PPG ir Projekto priežiūros koordinatorius, atlikdami jiems priskirtas projekto įgyvendinimo administravimo, priežiūros ir stebėsenos funkcijas, prireikus turi teisę prašyti Projekto vadovo pateikti visą tam reikalingą informaciją, duomenis ir dokumentus, susijusius su projekto veiklų įgyvendinimu ir eiga, projekto apimtimi, patirtomis išlaidomis ir kita projekto įgyvendinimo priežiūrai ir stebėsenai atlikti reikalinga informacija.

60. Projekto priežiūros koordinatoriui Aprašo nustatyta tvarka pavestas funkcijas prireikus gali būti pavesta atlikti kitam Ministerijos skyriaus, atsakingo už Pažangos priemonę (veiklą), valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį.

61. Projektų vykdytojai Ministerijos sprendimus ar veiksmus (neveikimą) skundžia Lietuvos administracinių ginčų komisijai arba Regionų administraciniam teismui įstatymų nustatyta tvarka.

 

____________________________