HERB21

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2013 M. RUGSĖJO 18 D. ĮSAKYMO NR. D1-695 „DĖL ZOOLOGIJOS SODŲ PATIKRINIMO KOMISIJOS SUDARYMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. spalio 21 d. Nr. D1-347

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. rugsėjo 18 d. įsakymą Nr. D1-695 „Dėl Zoologijos sodų patikrinimo komisijos sudarymo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ZOOLOGIJOS SODŲ VERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO IR DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos laukinės gyvūnijos įstatymo 17 straipsnio 3 dalimi:

1. S u d a r a u šios sudėties Zoologijos sodų vertinimo komisiją (toliau – komisija):

1.1. komisijos pirmininkas – Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos Gyvosios gamtos apsaugos departamento atstovas;

1.2. komisijos pirmininko pavaduotojas ir pavaduojantis narys – Aplinkos ministerijos Gamtos apsaugos politikos grupės atstovas;

1.3. komisijos sekretorius (komisijos narys ir pavaduojantis narys – Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos Gyvosios gamtos apsaugos departamento atstovai);

1.4. nariai ir pavaduojantys nariai:

1.4.1. Aplinkos apsaugos agentūros Gyvosios gamtos licencijavimo skyriaus du atstovai;

1.4.2. Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos Gyvosios gamtos apsaugos departamento du atstovai;

1.4.3. Gamtos tyrimų centro Žinduolių ekologijos laboratorijos atstovas;

1.4.4. Gamtos tyrimų centro Paukščių ekologijos laboratorijos atstovas;

1.4.5. Gamtos tyrimų centro Entomologijos laboratorijos atstovas;

1.4.6. Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejaus atstovas;

1.4.7. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Veterinarijos akademijos Veterinarijos fakulteto Gyvūnų gerovės centro atstovas;

1.4.8. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto ir veterinarijos politikos departamento Gyvūnų gerovės skyriaus atstovas ir Priežiūros departamento ar jo apygardos priežiūros skyriaus atstovas;

1.4.9. Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro atstovas.

2. T v i r t i n u Zoologijos sodų vertinimo komisijos darbo reglamentą (pridedama).

3. N u s t a t a u, kad:

3.1. Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos (toliau – AAD) Gyvosios gamtos apsaugos departamento gyvosios gamtos apsaugos skyrių kiti atstovai prireikus dalyvauja AAD organizuojamame planiniame ar neplaniniame zoologijos sodo veiklos patikrinime (toliau – patikrinimas) ir Aplinkos apsaugos agentūros (toliau – AAA) prašymu įvertinant vietą, kurioje planuojama įkurti zoologijos sodą (toliau – įvertinimas) atsižvelgdami į vykdomas funkcijas;

3.2. komisijos narių kandidatūros į komisiją teikiamos atitinkamos institucijos vadovo ar kito įgalioto asmens pasirašytu raštu Aplinkos ministerijai nurodant skiriamo asmens ir jo pavaduojančio asmens vardą, pavardę, pareigas, elektroninį paštą, telefono numerį ir turi atitikti Lietuvos Respublikos laukinės gyvūnijos įstatymo 17 straipsnio 3 dalies reikalavimus;

3.3. priemonėmis, būtinomis atlikti patikrinimą ar įvertinimą, komisiją aprūpina atstovus į komisiją skyrusios institucijos, kurios atsako už joms pavestų funkcijų konkrečioje srityje vykdymą. Komisijos dalyvavimą patikrinime organizuoja AAD, komisijos dalyvavimą įvertinime organizuoja – AAA.“

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                 Simonas Gentvilas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2013 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. D1-695

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2024 m. spalio 21 d. įsakymo Nr. D1-347

redakcija)

 

ZOOLOGIJOS SODŲ VERTINIMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Zoologijos sodų vertinimo komisijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato zoologijos sodų vertinimo komisijos (toliau – komisija) kompetenciją, funkcijas ir darbo organizavimo tvarką.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi 1999 m. kovo 29 d. Tarybos direktyva 1999/22/EB dėl laukinių gyvūnų laikymo zoologijos soduose, Lietuvos Respublikos laukinės gyvūnijos įstatymu, Leidimų zoologijos sodams įkurti išdavimo ir zoologijos sodų tvarkymo ir kontrolės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. 298 „Dėl Leidimų zoologijos sodams įkurti išdavimo ir zoologijos sodų tvarkymo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas), kitais teisės aktais, reglamentuojančiais laukinių gyvūnų naudojimą.

3. Teikdama išvadas komisija laikosi teisingumo, sąžiningumo, skaidrumo, nešališkumo ir protingumo principų. Komisijos pirmininkas ir nariai privalo užtikrinti pateiktos informacijos ir dokumentų konfidencialumą. Komisijos nariai, atlikdami jiems pavestas funkcijas, kurios gali būti susijusios su jų privačiais interesais, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymu. Komisijos narys privalo informuoti komisijos pirmininką apie galimą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir nebedalyvauti vykdant komisijos nario funkcijas. Komisija, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos nustatytais kriterijais, motyvuotu rašytiniu sprendimu balsų dauguma gali nepriimti komisijos nario pareikšto nusišalinimo ir įpareigoti jį vykdyti komisijos nario funkcijas. Nusišalinimo, nusišalinimo nepriėmimo ar nušalinimo faktas fiksuojamas posėdžio protokole ar zoologijos sodų patikrinimo ataskaitoje.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

4. Komisijos funkcijos yra:

4.1. Aplinkos apsaugos agentūros (toliau – AAA) prašymu atlikti vietos, kurioje planuojama įkurti zoologijos sodą, įvertinimą (toliau – įvertinimas) ir pateikti įvertinimo ataskaitą vadovaujantis Tvarkos aprašo reikalavimais;

4.2. pagal kompetenciją dalyvauti Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos (toliau – AAD) zoologijos sodų patikrinimuose (toliau patikrinimas), kurie organizuojami vadovaujantis Tvarkos aprašo reikalavimais;

4.3. konsultuoti ir teikti metodinę pagalbą leidimų įkurti zoologijos sodą turėtojams ir asmenims, pageidaujantiems gauti leidimą, vadovaujantis Tvarkos aprašo reikalavimais.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS IR JOS NARIŲ PAREIGOS

 

5. Komisija vykdydama pavestas funkcijas turi teisę:

5.1. gauti iš AAA, AAD ir kitų įstaigų, institucijų, zoologijos sodų ar asmenų, pageidaujančių įkurti zoologijos sodą, informaciją, būtiną komisijos funkcijoms vykdyti;

5.2. pasitelkti kitus specialistus ir ekspertus;

5.3. teikti pagal kompetenciją AAA ir AAD informaciją, reikalingą šių institucijų funkcijoms vykdyti;

5.4. organizuoti posėdžius aptarti organizaciniams klausimams ir paruošiamiesiems darbams, susijusiems su patikrinimo atlikimu ar įvertinimu, konsultavimu ir metodinės pagalbos teikimu;

5.5. rengti reikalingus patikrinimui ar įvertinimui atlikti klausimynus, lenteles.

6. Komisijos nariai privalo ne vėliau kaip per 2 darbo dienas informuoti elektroniniu paštu komisijos sekretorių apie pasikeitusius jų elektroninį paštą ir (ar) telefono numerį.

 

Iv SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

7. Komisijos pirmininkas:

7.1. organizuoja ir planuoja komisijos darbą;

7.2. rengia komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

7.3. atsako už tinkamą komisijai nustatytų funkcijų vykdymą;

7.4. suderinęs su komisijos nariais, derina planuojamų įvertinimų datas su AAA ir patikrinimų datas su AAD.

8. Patikrinimuose, vertinimuose ir priimant sprendimus dalyvauja ne mažiau kaip pusė komisijos narių. Komisijos nariai ir (arba) komisijos narius pavaduojantys nariai ir (arba) kviesti specialistai ir ekspertai:

8.1. dalyvauja posėdžiuose, įvertinimuose ir patikrinimuose;

8.2. teikia pagal kompetenciją informaciją, išvadas ir rekomendacijas ataskaitai ar protokolui parengti vykdant Reglamento 4.14.3 papunkčiuose nurodytas funkcijas;

8.3. dalyvauja įvertinimuose ar patikrinimuose pagal kompetenciją atsižvelgiant į suskirstymą pagal sritis ir institucijas (komisijos nariai gali pasisakyti ir ne jiems priskirtose srityse):

8.3.1. gyvūnų sveikatingumas: Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (toliau – VMVT), Lietuvos sveikatos mokslų universitetas (toliau – LSMU);

8.3.2. faktinės gyvūnų laikymo sąlygos, jų atitiktis teisės aktuose, reglamentuojančiuose laukinių gyvūnų laikymą nelaisvėje, nustatytiems reikalavimams – AAD;

8.3.3. nelaisvėje laikomų gyvūnų rūšių būklės (gyvūnų rūšies atpažinimas, lytis, elgsena ir pan.) ir gyvenamosios aplinkos įvertinimas atsižvelgiant į teisės aktuose nustatytus laukinių gyvūnų laikymo nelaisvėje reikalavimus ir į mokslinius literatūros šaltinius – Gamtos tyrimų centras (toliau  – GTC), Vilniaus universitetas (toliau – VU), Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejus (toliau – KTIZM), LSMU, AAD;

8.3.4. gyvūnų ir visuomenės (lankytojų) saugumas: AAD, AAA, GTC, VU, KTIZM, LSMU, Aplinkos ministerija (toliau – AM);

8.3.5. gyvūnų skaičius, žymėjimas, gimimo ir gaišimo datos – AAD, AAA, VMVT;

8.3.6. gyvūnų įsigijimo šaltinis, kilmė – AAD, AAA;

8.3.7. gyvūnų perkėlimas, pervežimas į kitą vietą – VMVT, AAD ir AAA (AAA tik dėl 1996 m. gruodžio 9 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 338/97 dėl laukinės faunos ir floros rūšių apsaugos kontroliuojant jų prekybą su visais pakeitimais A priede nurodytų rūšių);

8.3.8. leidimuose ar kituose dokumentuose nustatytų reikalavimų vykdymas, ankstesniųjų patikrinimų metu surašytų išvadų ir rekomendacijų vykdymo analizė – AAD, VMVT, AM;

8.3.9. visuomenės švietimas, dalyvavimas moksliniuose tyrimuose – GTC, VU, KTIZM, LSMU, AAA, AM.

9. Komisijos veiklos formos (toliau – komisijos veikla):

9.1. posėdžiai;

9.2. atliekami Reglamento 4.1 papunktyje nurodyti įvertinimai;

9.3. dalyvavimas Reglamento 4.2 papunktyje nurodytuose patikrinimuose;

9.4. konsultavimas ir metodinės pagalbos teikimas, nurodytas Reglamento 4.3 papunktyje.

10. Komisijos posėdžiai dėl veiklos, nurodytos Reglamento 9.2– 9.4 papunkčiuose, šaukiami prireikus. Posėdyje svarstyti klausimai ir išvados įforminami komisijos posėdžio protokolu.

11. Komisijos posėdžiams ir įvertinimams vadovauja komisijos pirmininkas, kai jo nėra, – komisijos pirmininko pavaduotojas.

12. Posėdžių darbotvarkę ir protokolus rengia, įformina ir siunčia komisijos nariams komisijos sekretorius.

13. Komisijos posėdžių protokoliniai sprendimai, ataskaitoje pateiktos išvados ir rekomendacijos priimami konkrečiame posėdyje, patikrinime ar įvertinime dalyvavusių komisijos narių balsų dauguma. Komisijos pirmininkas, komisijos pavaduotojas, sekretorius ir nariai turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia komisijos pirmininko (jo nesant, – komisijos pirmininko pavaduotojo) balsas.

14. Jeigu dėl komisijos posėdyje, įvertinime ar patikrinime priimto sprendimo, išvados ar rekomendacijos komisijos narys (nariai) pareiškia atskirąją nuomonę, ji įrašoma į posėdžio protokolą (ir) arba į ataskaitą.

15. Į komisijos posėdį pakviesti specialistai, ekspertai, institucijų, įstaigų, kitų juridinių asmenų atstovai, kurie nėra komisijos nariai (toliau – ekspertai), balsavime nedalyvauja.

16. Komisijos narys, negalintis vykdyti komisijos nario veiklos, nuomonę ir informaciją svarstomu klausimu gali pateikti el. paštu komisijos pirmininkui, komisijos pirmininko pavaduotojui ir sekretoriui ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki komisijos posėdžio, įvertinimo ar patikrinimo.

17. Komisijos įvertinimo ar patikrinimo išvados ir rekomendacijos pateikiamos ataskaitoje vykdant Reglamento 4.1 ar 4.2 papunkčiuose nurodytas funkcijas. Ataskaita rengiama vadovaujantis Tvarkos aprašu.

18. Komisijos veiklai organizuoti gali būti naudojamos komisijos sekretoriaus, narių ar kitų asmenų parengtos įvertinimo lentelės, klausimynai, kurie turi būti patvirtinami komisijos protokolu.

19. Komisijos nariai ir pakviesti ekspertai, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po atlikto įvertinimo ar patikrinimo el. paštu komisijos pirmininkui, komisijos pirmininko pavaduotojui ir komisijos sekretoriui atsiunčia informaciją, išvadas ir rekomendacijas pagal kompetencijos sritį. Jei komisijos narys dėl objektyvių priežasčių negali pateikti šios informacijos per 3 darbo dienas nuo įvertinimo ar patikrinimo, el. paštu informuoja komisijos pirmininką, komisijos pirmininko pavaduotoją ir komisijos sekretorių ir suderina kitą pateikimo terminą.

20. Ataskaitos ar protokolo projektą pagal gautą komisijos narių informaciją, išvadas ir rekomendacijas komisijos sekretorius per 4 darbo dienas parengia, suderina su komisijos pirmininku, komisijos pirmininko pavaduotoju ir el. paštu pateikia komisijos nariams ir ekspertams, dalyvavusiems įvertinime, patikrinime ar posėdyje, kurie ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo ataskaitos ar protokolo projekto pateikimo dienos, el. paštu komisijos pirmininkui, komisijos pirmininko pavaduotojui, komisijos sekretoriui atsiunčia el. paštu suderinimo pranešimą arba pateikia pastabų ir pasiūlymų. Pastabų ir pasiūlymų dėl ataskaitos ar protokolo projekto nepateikimas per šiame punkte nurodytą terminą reiškia dokumento suderinimą.

21. Jei ataskaitos ar protokolo projektui komisijos nariai ir ekspertai pateikia pastabų ir pasiūlymų, komisijos pirmininkas ir komisijos pirmininko pavaduotojas, kurie nusprendžia, ar atsižvelgti į pastabas, ar ataskaitoje tik pažymėti, kad gauta pastaba ir ji yra dalykinio turinio, ar organizuoti komisijos pasitarimą.

22. Jei vertinimo ar patikrinimo terminas kaip numatyta tai reglamentuojančiuose teisės aktuose yra pratęsiamas, Reglamento 19, 20 ir 24 punktuose nustatyti terminai, per kurį komisija turi pateikti ataskaitą ir išvadas AAA ar AAD, komisijos pirmininko sprendimu taip pat gali būti pratęsti.

23. Ataskaitą pasirašo komisijos pirmininkas, protokolą pasirašo komisijos pirmininkas ir komisijos sekretorius. Pasirašyta ataskaita ar užregistruotas protokolas el. paštu išsiunčiami visiems komisijos nariams ir dalyvavusiems ekspertams per 3 darbo dienas nuo pasirašymo ar užregistravimo. Protokolą pasirašo komisijos pirmininkas ir komisijos sekretorius. Užregistruotas protokolas el. paštu išsiunčiamas visiems komisijos nariams ir dalyvavusiems ekspertams per 3 darbo dienas nuo pasirašymo ar užregistravimo.

24. Komisijos pirmininkas el. paštu pasirašytą ataskaitą apie vietos įvertinimą pateikia AAA, apie atliktą patikrinimą – AAD (toliau – pateikimas) kaip nurodyta Tvarkos apraše. Komisijos pirmininkas apie ataskaitos pateikimą informuoja el. paštu komisijos narius per 3 darbo dienas nuo pateikimo.

25. Ataskaitos kiti rengimo, pateikimo ir pratęsimo terminai nustatyti Tvarkos apraše.

26. Posėdžio protokolai registruojami Aplinkos ministerijos Dokumentų valdymo bendrojoje informacinėje sistemoje. Ataskaitos ir visa informacija, susijusi su įvertinimais ir patikrinimais, saugoma AAD.

27. Komisijai adresuotus žodinius paklausimus komentuoja komisijos pirmininkas, jo nesant,  – komisijos pirmininko pavaduotojas. Raštu gautus paklausimus komisijos sekretorius, suderinęs su komisijos pirmininku ir komisijos pirmininko pavaduotoju, išsiunčia el. paštu komisijos nariams ir organizuoja jų aptarimą el. paštu arba posėdyje. Komisijos pirmininkas arba komisijos pirmininko pavaduotojas el. paštu pateikia suderintą su komisijos nariais atsakymą į raštu gautą paklausimą.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Įgyvendinant Reglamentą, asmens duomenys tvarkomi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, nustatyta tvarka. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme nustatyta tvarka.

 

____________________