LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIŲJŲ TIKSLINIŲ DOTACIJŲ, SKIRIAMŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS ministerijAI PAGAL TEISĖS AKTUS SAVIVALDYBĖMS PERDUOTOMS ĮSTAIGOMS IŠLAIKYTI, PLANAVIMO IR PaSKIRSTYMO SAVIVALDYBĖMS BEI SAVIVALDYBIŲ ATSISKAITYMO UŽ ŠIAS LĖŠAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. rugpjūčio 25 d. Nr. V-887

Vilnius

 

 

Atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą ir vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsniu:

1. T v i r t i n u  Valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų, skiriamų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti, planavimo ir paskirstymo savivaldybėms bei savivaldybių atsiskaitymo už šias lėšas tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2015 m. sausio 1 d.

3. P a v e d u įsakymo vykdymą kontroliuoti viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministrė                                                                             Rimantė Šalaševičiūtė

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos 

apsaugos ministro 2014 m. rugpjūčio 25 d.

įsakymu Nr. V-887

 

VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIŲJŲ TIKSLINIŲ DOTACIJŲ, SKIRIAMŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS ministerijAI PAGAL TEISĖS AKTUS SAVIVALDYBĖMS PERDUOTOMS ĮSTAIGOMS IŠLAIKYTI, PLANAVIMO IR PaSKIRSTYMO SAVIVALDYBĖMS BEI SAVIVALDYBIŲ ATSISKAITYMO UŽ ŠIAS LĖŠAS TVARKOS APRAŠas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTatos

 

1. Valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų, skiriamų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti, planavimo ir paskirstymo savivaldybėms bei savivaldybių atsiskaitymo už šias lėšas tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja Valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų, skirtų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai (toliau – Ministerija) pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti (toliau – specialiosios tikslinės dotacijos), planavimo ir paskirstymo savivaldybėms bei savivaldybių atsiskaitymo už šių lėšų panaudojimą tvarką.

2. Specialiosios tikslinės dotacijos skiriamos Alytaus miesto savivaldybės Alytaus apskrities sutrikusio vystymosi kūdikių namams, Klaipėdos miesto savivaldybės Klaipėdos sutrikusio vystymosi kūdikių namams, Šiaulių miesto savivaldybės Šiaulių sutrikusio vystymosi kūdikių namams ir Vilniaus miesto savivaldybės Vilniaus sutrikusio vystymosi kūdikių namams (toliau – įstaigos) išlaikyti.

 

II SKYRIUS

SPECIALIŲJŲ TIKSLINIŲ DOTACIJŲ SAVIVALDYBĖMS POREIKIO PLANAVIMAS

 

3. Savivaldybės ne vėliau kaip iki einamųjų metų balandžio 1 d. pateikia Ministerijai:

3.1. informaciją apie papildomų specialiųjų tikslinių dotacijų poreikį ateinantiems biudžetiniams metams pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. birželio 19 d. įsakymu Nr. 1K-194 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skaičiavimų, būtinų valstybės biudžeto projektui sudaryti, formų patvirtinimo“ patvirtintos valstybės biudžeto projektinės programos sąmatos (su atitinkamais skaičiavimais) formą, užpildę ją pagal įstaigas, visus įstaigoms išlaikyti reikalingus išlaidų ekonominės klasifikacijos straipsnius;

3.2. vertinimo kriterijus, planuojamus įtraukti į atitinkamų metų Ministerijos strateginio veiklos plano projektą, ir jų reikšmes (n–1)-ųjų ir (n–n + 2)-iesiems metams.

4. Specialiųjų tikslinių dotacijų poreikis darbo užmokesčiui apskaičiuojamas pagal Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimu Nr. 280 „Dėl Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, ir įstaigos patvirtintą pareigybių sąrašą.

5. Ministerija, įvertinusi savivaldybių papildomų specialiųjų tikslinių dotacijų poreikį, įtraukia jį į atitinkamų metų Ministerijos strateginio veiklos plano projektą.

6. Ministerija į atitinkamų metų Ministerijos strateginio veiklos plano projektą gali įtraukti mažesnį nei savivaldybių pateiktą ateinantiems biudžetiniams metams planuojamų specialiųjų tikslinių dotacijų poreikį.

III SKYRIUS

SPECIALIŲJŲ TIKSLINIŲ DOTACIJŲ SAVIVALDYBĖMS PASKIRSTYMAS 

 

7. Ministerija, atsižvelgdama į Finansų ministerijos pateiktas atitinkamų metų maksimalių specialiųjų tikslinių dotacijų sumas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatytais terminais paskirsto ir praneša savivaldybėms ateinantiems metams planuojamų skirti specialiųjų tikslinių dotacijų dydį.

8. Ministerijai skirtas papildomas specialiąsias tikslines dotacijas Ministerija paskirsto savivaldybėms vadovaudamasi šiais kriterijais:

8.1. einamųjų metų ir planuojamų metų darbo užmokesčio, apskaičiuoto vadovaujantis Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimu Nr. 280 „Dėl Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, skirtumas;

8.2. vidutinis darbo užmokestis, tenkantis 1 pareigybei per mėnesį;

8.3. visų išlaidų suma, vidutiniškai tenkanti 1 vaikui (pagal nustatytus vystymosi kūdikių namų planinių vietų normatyvus);

8.4. išlaidų (prekių ir paslaugų) suma, vidutiniškai tenkanti 1 vaikui (pagal nustatytus vystymosi kūdikių namų planinių vietų normatyvus).

9. Ministerija, palyginusi visų savivaldybių rodiklius pagal 8.1–8.4 papunkčiuose nurodytus kriterijus, priima sprendimą dėl papildomų specialiųjų tikslinių dotacijų skyrimo savivaldybėms.

10. Savivaldybės ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie maksimalių specialiųjų tikslinių dotacijų limitus gavimo dienos pateikia Ministerijai valstybės biudžeto projektinės programos sąmatas, parengtas pagal formą BF-1 (su atitinkamais skaičiavimais) ir formą BF-11, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. birželio 19 d. įsakymu Nr. 1K-194 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skaičiavimų, būtinų valstybės biudžeto projektui sudaryti, formų patvirtinimo“, neviršydamos numatytų specialiųjų tikslinių dotacijų limitų dydžio.

11. Specialiųjų tikslinių dotacijų paskirstymas savivaldybėms tvirtinamas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu. Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytu terminu apie tai informuojamos savivaldybės.

12. Informacija apie specialiųjų tikslinių dotacijų paskirstymą kiekvienai savivaldybei skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.sam.lt (skyriaus „Veikla“–„Planavimo dokumentai“–„Strateginiai veiklos planai“–„Informacija savivaldybėms“).

13. Savivaldybės per 5 darbo dienas nuo šio aprašo 11 punkte nurodytos informacijos pranešimo gavimo dienos pateikia Ministerijai:

13.1. savivaldybės rekvizitus (banko pavadinimas, sąskaitos Nr.);

13.2. valstybės biudžeto programos sąmatas (forma BFP-1 ir BFP-17), patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 1K-006 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programų sąmatų ir pažymų apie valstybės biudžeto asignavimų pakeitimus formų patvirtinimo“, dviem egzemplioriais, neviršydamos numatytų specialiųjų tikslinių dotacijų limitų dydžio.

 

IV SKYRIUS

SPECIALIŲJŲ TIKSLINIŲ DOTACIJŲ PERVEDIMAS SAVIVALDYBĖMS

 

14. Specialiųjų tikslinių dotacijų sumas savivaldybėms pagal patvirtintas valstybės biudžeto programos sąmatas Ministerija perveda savivaldybei į jos nurodytą sąskaitą kas ketvirtį:

14.1. 1/12 metinių specialiųjų tikslinių dotacijų dydžio sumą – ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 15 d., likusią I ketvirčio specialiųjų tikslinių dotacijų sumą – iki einamųjų metų kovo 1 d.;

14.2. II–IV ketvirčio specialiųjų tikslinių dotacijų sumas – kas ketvirtį, bet ne vėliau kaip iki einamojo ketvirčio pirmo mėnesio 15 d. 

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBIŲ ATSISKAITYMas UŽ LĖŠŲ NAUDOJIMĄ

 

15. Savivaldybės už specialiųjų tikslinių dotacijų naudojimą Ministerijai atsiskaito pateikdamos:

15.1. ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 10 dienos, o metams pasibaigus ne vėliau kaip iki sausio 5 d. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, parengtą pagal formą    Nr. 2 „Metinė, ketvirtinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20___ m. __________ d. ataskaita“, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“; 

15.2. metams pasibaigus, bet ne vėliau kaip iki sausio 20 d. vertinimo kriterijų, nurodytų atitinkamų metų Ministerijos strateginiame veiklos plane, metinę vykdymo ataskaitą.

16. Pasikeitus 13.1 papunktyje nurodytiems rekvizitams, nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas savivaldybės turi raštu informuoti Ministeriją apie rekvizitų pakeitimus.

17. Metams pasibaigus, ne vėliau kaip iki sausio 5 d., savivaldybės privalo grąžinti nepanaudotas specialiąsias tikslines dotacijas į Ministerijos sąskaitą Nr. LT81 7300 0100 0245 5511, esančią AB „Swedbank“, o Ministerija – į valstybės biudžetą. 

18. Savivaldybės raštu turi informuoti Ministeriją apie nepanaudotas specialiąsias tikslines dotacijas, pateikdamos aiškinamąjį raštą, kuriame nurodyta specialiosios tikslinės dotacijos suma ir nepanaudojimo priežastys.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Ministerija turi teisę paprašyti papildomos informacijos, susijusios su specialiųjų tikslinių dotacijų panaudojimu.

20. Savivaldybėms skirtos specialiosios tikslinės dotacijos turi būti naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka ir pagal tikslinę paskirtį.