Molėtų rajono savivaldybės taryba
SPRENDIMAS
DĖL MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. birželio 29 d. Nr. B1-133
Molėtai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 33 punktu, 16 straipsnio 1 dalimi, 60 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo 3 straipsnio 17 dalies 6 punktu, Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ 152. 156, 207, 211 punktais, Molėtų rajono savivaldybės taryba
1. Patvirtinti Molėtų rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 30 d. sprendimą Nr. B1-119 „Dėl Molėtų rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo ir savivaldybės planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. Nustatome, kad iki šio sprendimo įsigaliojimo pradėti rengti strateginio planavimo dokumentai rengiami, keičiami, derinami ir tvirtinami pagal iki šio sprendimo įsigaliojimo galiojusį teisinį reguliavimą.
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2023 m. birželio 29 d. sprendimu
Nr. B1-133
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Molėtų rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Molėtų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų rengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus ir jų viešinimą, bei Savivaldybės gyventojų įtraukimą į strateginio planavimo procesą.
2. Šiame Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos:
2.1. Strateginis planavimas – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai vykdyti institucijos misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, efektyviai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.
2.2. Utenos regiono plėtros planas (toliau – URPPl) – ilgalaikis (4–10 metų trukmės) programavimo lygmens planavimo dokumentas, skirtas tolygiai ir tvariai plėtrai regionuose planuoti, rengiamas įgyvendinant regionų plėtros programą, įvertinus savivaldybių strateginius plėtros planus ir atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teritorijos bendrajame plane nustatytas teritorijos naudojimo privalomąsias nuostatas.
2.3. Molėtų rajono strateginis plėtros planas (toliau – SPP) – ilgalaikis (4-10 metų trukmės) programavimo lygmens strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje planuoti. Šis planas taip pat turi derėti su Savivaldybės teritorijų planavimo dokumentais ir URPPl.
2.4. Molėtų rajono savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – Savivaldybės trumpos trukmės (3 metų) veiklos lygmens strateginio planavimo dokumentas, kuriame nurodoma savivaldybės misija, veiklos prioritetai, veiklos tikslai ir suplanuotos Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programos.
2.5. Molėtų rajono savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai (toliau – MVP) – yra SVP programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, priemonių), už kurias atsakinga Molėtų rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), seniūnija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantys dokumentai.
2.6. Molėtų rajono savivaldybės kontroliuojamų įmonių, viešųjų įstaigų (toliau – įmonės) veiklos planai (toliau – ĮVP) – dokumentai, kuriuose pateikiama įmonės misija, veiklos konteksto analizė, strateginiai tikslai, uždaviniai, priemonės, veiklos vertinimo kriterijai ir finansiniai rodikliai.
2.7. Atskirų savivaldybės sektorių plėtros programos – vienos ar kelių veiklos sričių programos rengiamos, kaip šių veiklos sričių nenumatyta SPP arba šių programų parengimas numatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose.
2.8. Molėtų rajono savivaldybės kolegija (toliau – SK) – Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui iš mero, vicemerų, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės tarybos komitetų pirmininkų, Etikos komisijos pirmininko, Antikorupcijos komisijos pirmininko ir opozicijos lyderio savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta SK, kuri svarsto ir teikia siūlymus dėl savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimo.
2.9. Programa – esminė, skirta strateginiam tikslui pasiekti, SVP dalis, kurioje nustatomi programos uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.
2.10. Programos koordinatorius – Savivaldybės mero potvarkiu paskirtas Savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už tam tikros SVP programos rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą ir vykdantis šias pagrindines funkcijas:
2.10.1. rengia SVP programos uždavinių įgyvendinimo priemonių ir numatomo biudžeto joms projektus, pagal iš priemonių vykdytojų surinktą informaciją;
2.10.3. derina programos projektą su Savivaldybės administracijos padaliniu, atsakingu už strateginį planavimą;
2.11. Tikslas – planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį.
2.12. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas strateginio planavimo dokumente nustatytas tikslas.
2.13. Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.
2.14. Priemonės vykdytojas – Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, įmonės, biudžetinės įstaigos, viešosios įstaigos, kurių viena iš steigėjų yra Savivaldybė, atsakingos už tam tikros programos konkrečių priemonių planavimą ir įgyvendinimą. Programų vykdytojai dalyvauja strateginio planavimo procese, pagal kompetenciją teikdami informaciją programų koordinatoriams.
2.15. Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie strateginio tikslo, uždavinio ir priemonės įgyvendinimą.
II SKYRIUS
STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA
3. Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai (toliau – planavimo dokumentai), strateginio planavimo sistemos dalyviai, atsakingi už planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą ir įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus, ir strateginio planavimo procesai ilgalaikei ir darniai savivaldybės pažangai užtikrinti. Savivaldybės strateginio planavimo procesą – strateginio planavimo dokumentų rengimą, įgyvendinimą, stebėseną, viešinimą, vertinimą ir ataskaitų rengimą - organizuoja Savivaldybės meras. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimui gali būti pasitelkti išorės ekspertai.
4. Strateginio planavimo sistemos dalyviai – subjektai, dalyvaujantys savivaldybės strateginio valdymo procesuose:
5. Savivaldybės planavimo dokumentų sistemą sudaro:
5.3. atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos, kurias tvirtina Savivaldybės taryba;
5.5. ĮVP, kuriuos teisės aktų nustatyta tvarka rengia, derina ir tvirtina biudžetinių įstaigų vadovai;
III SKYRIUS
SPP RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMAS, KEITIMAS, STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
6. SPP yra vietos gyventojų, kuriems gali atstovauti politinės partijos, savivaldos institucijos, bendruomenės, asociacijos ir kitos rajono teritorijoje teisėtai veikiančios organizacijos, savivaldybėje veikiančių valstybės institucijų, socialinių ir ekonominių partnerių, bendruomeninių organizacijų ir kitų suinteresuotų grupių atstovų, susitarimas dėl rajono ilgalaikės vizijos, plėtros tikslų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių. Kiti Savivaldybėje rengiami planavimo dokumentai turi būti suderinti su SPP nuostatomis. SPP rengimą, viešą svarstymą įgyvendinimo stebėseną, viešinimą, vertinimą, ataskaitų rengimą organizuoja Savivaldybės meras.
7. SPP turi būti pradėtas rengti likus ne mažiau nei metams iki jo galiojimo pabaigos pagal LR Vyriausybės patvirtintoje Strateginio valdymo metodikoje nustatytą formą.
8. SPP struktūra:
8.1.bendroji informacija – nurodomas SPP planavimo laikotarpis, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant SPP, taip pat pateikiama kita SPP rengėjo nuožiūra svarbi informacija;
8.2. Savivaldybės esamos situacijos analizė:
8.2.1. pateikiama Savivaldybės pagrindinių vidinių ir išorinių veiksnių analizė, kurios pagrindu nustatomos pagrindinės Savivaldybės problemos ir esminės jų priežastys;
8.2.2. nurodomos Savivaldybės stiprybės, silpnybės, galimybės ir grėsmės ir įvertinami jų tarpusavio ryšiai;
8.3. Savivaldybės plėtros vizija – nurodomas Savivaldybės socialinės, ekonominės ir aplinkos plėtros ateities pokytis, kurio bus siekiama įgyvendinant SPP;
8.4. Savivaldybės plėtros tikslai ir uždaviniai – nurodomi Savivaldybės plėtros tikslai ir jų poveikio rodikliai, plėtros uždaviniai ir jų rezultato rodikliai;
8.5. priemonių planas – nurodomos plėtros tikslus ir uždavinius įgyvendinančios priemonės, atsakingi vykdytojai, įgyvendinimo laikotarpis ir stebėsenos rodikliai;
8.6. finansavimo planas – nurodomas preliminarus plėtros uždaviniams įgyvendinti reikalingų lėšų poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai;
8.7. svarbiausi Savivaldybės investiciniai projektai – nurodomi savivaldybės įgyvendinami ir (arba) planuojami įgyvendinti investiciniai projektai, pateikiant informaciją apie jų sąsajas su URPPl pažangos priemonėmis, projektų vykdytojus, įgyvendinimo terminus ir projektams įgyvendinti planuojamas ir (arba) skirtas pažangos lėšas, taip pat nurodant, ar šie projektai įgyvendinami ir (arba) planuojami įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu;
9. Rengiant SPP turi būti siekiama užtikrinti kuo aktyvesnį visų suinteresuotų strateginio valdymo sistemos dalyvių dalyvavimo, pagrįsto bendradarbiavimu ir partneryste su Savivaldybės interesų grupių (bendruomenių, valstybinių institucijų, asocijuotų verslo ir kitų visuomenės struktūrų) atstovais, suinteresuotosiomis šalimis. SPP projektui parengti Savivaldybės mero potvarkiu gali būti sudaromos darbo grupės, kurias sudarytų Savivaldybės tarybos frakcijų pasiūlyti asmenys, Savivaldybės administracijos atstovai, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, įmonių ir organizacijų atstovai, asocijuotų struktūrų, įvairių interesų grupių atstovai ir /ar išorės ekspertai.
10. Parengtas SPP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje konsultacijoms su vietos gyventojais, sudarant galimybes susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą pateikti pastabas bei pasiūlymus. Pasibaigus konsultacijų terminui pagal gautas pastabas patikslintas SPP projektas teikiamas svarstyti SK ir gavus jos pritarimą teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.
11. SPP uždaviniai ir priemonės gali būti peržiūrimi ir keičiami pagal poreikį. Pasiūlymai dėl SPP pateikiami raštu Savivaldybės merui. SPP pakeitimai ar papildymai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.
12. Pasiūlymus dėl SPP pakeitimo ir (ar) papildymo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos ir jos struktūrinių padalinių vadovai, darbuotojai, savivaldybei pavaldžių įstaigų vadovai, visos suinteresuotos šalys. Pasiūlymai ir juos pagrindžianti informacija dėl SPP pakeitimo ir (ar) papildymo pateikiami raštu Savivaldybės merui.
13. SPP pakeitimo projektą rengia Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už strateginį planavimą.
14. SPP įgyvendinimo ataskaitos rengiamos ir teikiamos SK svarstyti, Savivaldybės tarybai patvirtinti kas dveji metai.
15. Rengiant SPP įgyvendinimo ataskaitą, Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, surenka informaciją iš visų Priemonių koordinatorių apie priemonių įgyvendinimą, priemonių stebėsenos rodiklius bei įgyvendintų priemonių dalies pasiekimą, ją apibendrina, paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje visuomenei susipažinti bei organizuoja ataskaitos teikimą Savivaldybės tarybai svarstyti ir tvirtinti.
IV SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ SEKTORIŲ PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA
17. Savivaldybės atskirų sektorių plėtros programose pateikiamos išorės ir vidaus aplinkos analizės išvados, suformuluojami tikslai, uždaviniai ir priemonės, jų vertinimo kriterijai ir siekiamos reikšmės, numatomi atsakingi vykdytojai, preliminarus lėšų poreikis bei galimi finansavimo šaltiniai, suformuojama priežiūros sistema.
18. Už savivaldybės atskirų sektorių plėtros programų parengimą, įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus atsakingi atitinkamus sektorius kuruojantys Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai/specialistai, savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų arba savivaldybės valdomų įmonių vadovai.
19. Savivaldybės atskirų sektorių plėtros programoms parengti gali būti pasitelkiamas išorinis konsultacinių paslaugų teikėjas.
20. Savivaldybės atskirų sektorių plėtros programas svarsto ir siūlymus teikia SK tvirtina Savivaldybės taryba.
21. Savivaldybės atskirų sektorių plėtros programos įgyvendinimo stebėsenos, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ir vertinimo procesai yra nustatomi savivaldybės atskirų sektorių plėtros programos priežiūros sistemoje, kuri yra neatsiejama savivaldybės atskirų sektorių plėtros programos struktūros dalis.
V SKYRIUS
SVP RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS, KEITIMAS, STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
22. SVP – veiklos lygmens planavimo dokumentas, rengiamas kasmet siekiant suplanuoti savivaldybės asignavimus, skirtus URPPl ir SPP nustatytoms pažangos priemonėms ir projektams įgyvendinti, taip pat ateinančių trejų metų asignavimus savivaldybės tęstinei veiklai vykdyti.
23. SVP rengiamas pagal LR Vyriausybės patvirtintoje Strateginio valdymo metodikoje nustatytą formą.
24. SVP pateikiama ši informacija:
24.3. planuojami 3 metų asignavimai, skirti savivaldybės plėtros tikslų ir uždavinių įgyvendinimo priemonėms ir (ar) projektams įgyvendinti;
24.6. savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kontroliuojamų įmonių (kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime) planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai;
25. Savivaldybės veiklos prioritetai gali būti planuojami metams arba Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui, susiejant juos su Savivaldybės tarybos veiklos programa. Kiekvienais metais rengiant SVP veiklos prioritetai ir siekiami rezultatai peržiūrimi, patikslinami ir suplanuojami svarbiausi darbai.
26. SVP rengiamas siekiant suplanuoti Savivaldybės asignavimus, skirtus URPPl nustatytoms pažangos priemonėms ir (arba) SPP nustatytoms Savivaldybės plėtros tikslus ir uždavinius įgyvendinančioms priemonėms ir (arba) projektams įgyvendinti, taip pat asignavimus Savivaldybės tęstinei veiklai vykdyti.
27. SVP projektas rengiamas kasmet rugsėjo–gruodžio mėnesiais, atsižvelgiant į URPPl, SPP, kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus, Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių prognozę trejiems metams. SVP projekto rengimą, svarstymą Savivaldybės taryboje, viešinimą ir įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės meras.
28. SVP projektą rengia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, programų projektus teikia Savivaldybės mero potvarkiu paskirti programų koordinatoriai, kurie dalyvauja Savivaldybės strateginio planavimo procese, teikdami informaciją, reikalingą SPP, SVP ir MVP rengti ir įgyvendinti. Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių prognozę (maksimalių asignavimų prognozę) trejiems metams parengia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už finansų planavimą.
29. SVP projektas yra Savivaldybės biudžeto projekto planavimo pagrindas. Savivaldybės biudžeto projekte asignavimai planuojami SVP programoms įgyvendinti ir šios programose nustatytiems stebėsenos rodikliams pasiekti.
30. Tvirtinant SVP, SVP programoms įgyvendinti numatyti asignavimai turi atitikti Savivaldybės biudžeto projekte numatytus asignavimus. Biudžetiniais metais tikslinant savivaldybės biudžetą, turi būti įvertintas šių tikslinimų poveikis SVP programų įgyvendinimui ir šios programose nustatytų stebėsenos rodiklių pasiekimui.
31. Savivaldybės administracijos skyriai, Savivaldybės biudžetinės įstaigos, viešosios įstaigos, bei Savivaldybės kontroliuojamos įmonės, atsižvelgdamos į SPP ir kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus, maksimalių asignavimų prognozę, rengia ir teikia jų veiklą kuruojantiems Savivaldybės administracijos padaliniams informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, planuojamus pasiekti veiklos rezultatus.
32. Įvertinę ir apibendrinę Savivaldybės administracijos padalinių pateiktą informaciją, programų koordinatoriai parengia SVP programų projektus, kuriuos nustatytais terminais teikia Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą.
33. Į Savivaldybės SVP programas integruojamos tik tos Savivaldybės biudžetinių, viešųjų įstaigų, įmonių ir (ar) kitų organizacijų planuojamos priemonės ir (ar) projektai, kuriems įgyvendinti reikalingos lėšos iš Savivaldybės biudžeto ar kitų, nuo Savivaldybės priklausančių, finansavimo šaltinių.
34. Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, gavęs iš programų koordinatorių SVP programų projektus, įvertina jų parengimo kokybę, pagrįstumą, atitiktį SPP, Savivaldybės veiklos prioritetams ir kitiems planavimo dokumentams bei Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių prognozei trejiems metams ir parengia Savivaldybės SVP projektą.
35. Parengtas SVP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje konsultacijoms su vietos gyventojais, sudarant galimybes susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą pateikti pastabas bei pasiūlymus.
36. Pasibaigus konsultacijų su vietos gyventojais terminui, parengtas SVP projektas su gautomis pastabomis ir pasiūlymais teikiamas svarstyti SK, po to teikiamas svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai. Esant poreikiui, Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, patikslina Savivaldybės SVP projektą.
38. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP ir Savivaldybės biudžetą, pradedama nuolatinė jo įgyvendinimo priežiūra – pasiektų rezultatų stebėsena. Stebėsenos tikslas – Savivaldybės strateginio planavimo sistemos dalyviams nuolat stebėti SVP įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant efektyvinti Savivaldybės veiklą ir gerinti rezultatus.
39. Už SVP programų įgyvendinimo stebėseną ir informacijos pateikimą atsakingi SVP programų koordinatoriai ir priemonių vykdytojai.
40. SVP koreguojamas ir (ar) papildomas, jei atsiranda būtinybė keisti esmines SVP nuostatas (keičiant programų, uždavinių, priemonių pavadinimus arba įrašant naujus uždavinius, priemones, stebėsenos rodiklius).
41. Pasiūlymus dėl SVP koregavimo ir (ar) papildymo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, SK, Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovai, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, įmonių vadovai, kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.
42. Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, įvertina ir susistemina siūlomus pakeitimus bei parengia SVP pakeitimo projektą.
44. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP pakeitimus, jie paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.
45. Pasibaigus kalendoriniams metams, Savivaldybės biudžetinės, viešosios įstaigos ir įmonės, seniūnijos pateikia jų veiklą kuruojantiems padaliniams ir Programų koordinatoriams informaciją apie jiems priskirtų SVP dalių įgyvendinimo rezultatus.
46. Programų koordinatoriai apibendrina gautą informaciją ir parengia bei pateikia Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą, SVP programų įgyvendinimo ataskaitas.
47. Išanalizavęs gautus duomenis, Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, parengia SVP įgyvendinimo metinį ataskaitos projektą, kuris teikiamas svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai.
VI SKYRIUS
MVP RENGIMAS IR ĮGYVENDINIMAS
49. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP, rengiami Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP, kuriuose detalizuojamos SVP priskirtos vykdyti priemonės pagal patvirtintus priemonių įgyvendinimui Savivaldybės biudžeto asignavimus.
51.Savivaldybės administracijos ir seniūnijų MVP formą nustato Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP formas – Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai.
52. Rengiant Savivaldybės administracijos MVP, Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, seniūnijos parengia savo MVP ir pateikia juos Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą.
53. Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, apibendrina gautą informaciją, parengia Savivaldybės administracijos MVP projektą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.
54.Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP rengia ir tvirtina Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai, suderinę su jų veiklą koordinuojančiais padaliniais.
56. Patvirtinus MVP, jie skelbiami interneto svetainėse. Savivaldybės administracijos MVP Savivaldybės interneto svetainėje paskelbia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, seniūnijų MVP – seniūnai, Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP šių įstaigų interneto svetainėse – Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
59. Strateginio planavimo dokumentams parengti reikalingos formos, kurios nėra nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintoje Strateginio valdymo metodikoje, tvirtinamos Savivaldybės mero potvarkiu ar Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
60. Šiame Apraše neaptarti klausimai dėl strateginio planavimo tvarkos sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta Strateginio valdymo metodika ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais strateginį planavimą.