Zarasų rajono savivaldybės TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO SUBJEKTŲ RĖMIMO PROGAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠo PATVIRTINIMO

 

2018 m. kovo 23 d. Nr. T-45

Zarasai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 ir 38 punktais, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, 6 straipsnio 2 punktu ir 7 straipsniu Zarasų rajono savivaldybės 2015–2021 metų strateginio plėtros plano, patvirtinto Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo   17 d. sprendimu Nr. T-17 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės 2015–2021 metų strateginio plėtros plano tvirtinimo“, I prioritetu „Ekonominio aktyvumo didinimas“, Zarasų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Zarasų rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2010 m. spalio 8 d. sprendimą Nr. T-188 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros rėmimo programos patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

Sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Nikolajus Gusevas

 

PATVIRTINTA

Zarasų rajono savivaldybės tarybos

2018 m. kovo 23 d. sprendimu Nr. T-45

 

 

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO SUBJEKTŲ RĖMIMO PROGAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Zarasų rajono smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos tikslą ir uždavinius, projektų koordinavimo, finansavimo, atsakomybės ir kontrolės tvarką.

2.  Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai (toliau – Verslo subjektai) – labai mažos, mažos ar vidutinės įmonės, atitinkančios Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytas sąlygas, ar verslininkai atitinkantys šio įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas.

3.  Programa skirta finansiškai remti naujai besisteigiančias ar savo veiklą plečiančias Zarasų rajono savivaldybėje (toliau – rajono Savivaldybė) veikiančias įmones, kuriose dirba ne mažiau kaip 60 proc. registruotų Zarasų rajono gyventojų ir verslininkus atitinkančius šioje programoje nustatytus reikalavimus. Programa taip pat orientuota remti ir skatinti verslumą Zarasų rajone.

4.  Lėšos Programos įgyvendinimui tvirtinamos vieneriems metams, lėšų šaltinis – rajono Savivaldybės biudžeto lėšos.

5.  Lėšos turi būti naudojamos tik nurodyto projekto vykdymui, laikantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimo įstatymo, kitų įstatymų ir teisės aktų.

6.  Projektų finansavimo konkursus organizuoja rajono Savivaldybės administracijos direktorius.

7.  Informacija apie projektų finansavimo konkursą skelbiama po rajono Savivaldybės biudžeto patvirtinimo, skyrus lėšas smulkiam ir vidutiniam verslui remti, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gegužės 30 d. Nepaskirsčius visų lėšų numatytų remti smulkų ir vidutinį verslą, gali būti skelbiami papildomi konkursai. Konkursas skelbiamas rajono Savivaldybės interneto svetainėje www.zarasai.lt. Paraiškos priimamos 30 kalendorinių dienų įskaitant paskelbimo dieną.

8.  Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

8.1. Projektas – vienkartinė užduotis, kuria siekiama aiškiai suformuluoto tikslo;

8.2. Komisija – rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta projektų vertinimo komisija.

8.3. Vertinimo kriterijai – tai rodikliai, suteikiantys informaciją apie projektus ir jų įgyvendinimo rezultatus.

8.4. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme ir kituose teisės aktuose.

8.5. Kalendoriniai metai – tai laikas nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAS 

 

9.   Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos pagrindinis tikslas – taikant Valstybės paramos smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams formas, skatinti gyventojų verslumą, smulkiojo ir vidutinio verslo kūrimąsi ir plėtojimą, remti Verslo subjektus taip prisidedant prie nedarbo mažinimo bei užimtumo didinimo Zarasų rajone bei didinti rajono investicinį patrauklumą.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS UŽDAVINIAI

 

10.  Sudaryti teisines, finansines ir valdymo sąlygas vykdyti rajono Savivaldybės politiką verslo rėmimo srityse.

11.  Ugdyti Zarasų rajono gyventojų verslumo įgūdžius.

12.  Skatinti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektus aktyviai dalyvauti projektinėje veikloje.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMUI SKIRTŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMO KRYPTYS

 

13.  Verslo subjektai, atitinkantys šiame Apraše nurodytus reikalavimus, kalendoriniais metais gali teikti paraiškas projektų finansavimui dėl ne daugiau kaip dviejų finansinės paramos rūšių:

13.1.  iki 80 proc., bet ne daugiau kaip 150,00 Eur su įmonės steigimu susijusių išlaidų (gali būti kompensuojamas mokestis notarui, Valstybės įmonei Registrų centrui, įmonės antspaudo gamybai patirtos išlaidos). Siekiantys su įmonės steigimu susijusių išlaidų kompensavimo prie paraiškos pateikia su įmonės steigimu susijusių išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas;

13.2.  iki 80 proc. bet ne daugiau kaip 1200,00 Eur per kalendorinius metus pirmais veiklos metais, patalpų nuomos arba rezidavimo paslaugų išlaidas; antrais veiklos metais – ne daugiau kaip 600,00 Eur per kalendorinius metus. Siekiantys patalpų nuomos išlaidų kompensavimo prie paraiškos prideda patalpų nuomos sutarties kopiją bei dokumentą, patvirtinantį nuomos sutarties įregistravimą viešajame registre; kompensuojant rezidavimo išlaidas – rezidavimo paslaugų sutarties kopiją;

13.3.  iki 80 proc. bet ne daugiau kaip 2000,00 Eur per kalendorinius metus pirmais veiklos metais, investicinių paskolų ir (ar) išperkamosios nuomos verslo plėtros projektams vykdyti sumokėtoms palūkanoms iš dalies padengti; antrais veiklos metais – ne daugiau kaip 1000,00 Eur per kalendorinius metus. Prie paraiškos pridedama finansinės institucijos, su kuria yra sudaryta investicinės paskolos ir (ar) išperkamosios nuomos sutartis, pažyma apie pagal sutartį sumokėtas palūkanas ir patvirtinimas, kad Verslo subjektas neturi pradelstų įsipareigojimų pagal investicinės paskolos ir (ar) išperkamosios nuomos sutartis;

13.4.  iki 85 proc. bet ne daugiau kaip 4000,00 Eur verslo, investicijų planų, techninių projektų, rinkos tyrimų, mokslinių tiriamųjų darbų, paraiškų finansinei paramai iš valstybės biudžeto, Europos Sąjungos struktūrinių ar kitų fondų gauti rengimui, kai dokumentai rengiami projektams atitinkantiems Zarasų rajono savivaldybės strateginio plėtros plano tikslus. Siekiantys gauti paramos lėšas prie paraiškos pateikia komercinius pasiūlymus arba išankstines sąskaitas faktūras;

13.5.  iki 125 Eur vienos naujos darbo vietos įsteigimui, jei darbo vieta sukurta tais pačiais kalendoriniais metais, kai teikiama projekto paraiška ir Verslo subjektas dalyvauja Lietuvos darbo biržos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos administruojamuose aktyvios darbo rinkos priemonėse ir yra parengęs paraišką dėl naujų darbo vietų įsteigimo pagal Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymo 46 straipsnyje apibrėžtą vietinių užimtumo iniciatyvų projektą, bet ne daugiau kaip 500 Eur per kalendorinius metus. Siekiantys naujos darbo vietos įsteigimo išlaidų kompensavimo prie paraiškos pateikia - darbo vietų sukūrimą, darbuotojų įdarbinimą įrodančius dokumentus bei sutarties su įgyvendinančia institucija dėl paramos skyrimo kopiją;

13.6.  darbo vietos sukūrimo išlaidos, jei darbo vieta sukurta tais pačiais kalendoriniais metais, kai teikiama projekto paraiška ir ne trumpesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui bei mokama ne mažesnė kaip 1 minimali mėnesinė alga. Siekiantys naujos darbo vietos sukūrimo priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo prie paraiškos pateikia – darbo vietų sukūrimą, darbuotojų įdarbinimą ir mokamo darbo užmokesčio dydį įrodančius dokumentus (darbo sutarčių kopijas, darbuotojų gyvenamosios vietos deklaracijas, dokumentą, informaciją iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos apie darbuotojų draudžiamąsias pajamas ir kt.), darbo priemonių įsigijimo kainas įrodančius dokumentus (komercinius pasiūlymus, išankstines sąskaitas ir pan.). Kompensuojamos darbo vietos sukūrimo išlaidos:

13.6.1. iki 600,00 Eur naujos darbo vietos sukūrimo priemonių (išskyrus iki 400,00 Eur kai naujos darbo vietos sukūrimui yra įsigyjama kompiuterinė įranga) įsigijimas. Sukūrus daugiau kaip vieną darbo vietą – kiekvienas kitos sukurtos darbo vietos priemonių įsigijimas finansuojamas iki 300,00 Eur. Maksimali finansavimo suma darbo priemonėms įsigyti – 1500,00 Eur;

13.6.2. iki 1500,00 Eur darbo vietos sukūrimo priemonių (išskyrus iki 500,00 Eur kai naujos darbo vietos sukūrimui yra įsigyjama kompiuterinė įranga) įsigijimas kai darbo vietą sukuria jaunas žmogus, atitinkantis Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme 2 straipsnio 1 punkte nurodytą sąvoką. Sukūrus daugiau kaip vieną darbo vietą – kiekvienas kitos sukurtos darbo vietos priemonių įsigijimas finansuojamas iki 500,00 Eur. Maksimali finansavimo suma darbo priemonėms įsigyti – 2500,00 Eur.

13.7.  iki 50 proc., bet ne daugiau kaip 1500,00 Eur per kalendorinius metus naujų turizmo paslaugų teikimui ar naujų produktų gamybai reikalingos įrangos, darbo priemonių ir baldų įsigijimui, jeigu veikla bus vykdoma ne trumpiau kaip 6 mėnesius einamaisiais metais ar dirba/ planuoja dirbti ne mažiau kaip 120 dienų per kalendorinius metus;

13.8.  iki 50 proc., bet ne daugiau kaip 200,00 Eur interneto svetainės sukūrimui. Siekiantys internetinės svetainės sukūrimo išlaidų kompensavimo prie paraiškos pateikia komercinius pasiūlymus arba išankstines sąskaitas faktūras;

13.9.  reklamos išlaidas, išskyrus vietinę rinkliavą už leidimo įrengti išorinę reklamą rajono Savivaldybės teritorijoje išdavimą, bet ne daugiau kaip 150,00 Eur per kalendorinius metus. Siekiantys gauti reklamos išlaidų kompensavimą prie paraiškos pateikia komercinius pasiūlymus arba išankstines sąskaitas faktūras;

13.10.  iki 50 proc. patirtų išlaidų dalyvavimui parodose, kuriose pristatoma gaminama produkcija ar teikiamos paslaugos, bet ne daugiau kaip 900,00 Eur per kalendorinius metus pirmais veiklos metais; antrais ir sekančiais veiklos metais – parama mažinama po 20 proc. Siekiantys dalyvavimo parodose išlaidų kompensavimo prie paraiškos prideda informaciją apie dalyvavimą parodoje. Kompensuojamos išlaidos, susijusias su dalyvavimu parodoje (registracijos mokestis, mokėjimai už parodos ploto nuomą ir/ar stendo įrangos nuomą);

13.11.  iki 50 proc. patirtų išlaidų keliant kvalifikaciją arba ją įgyjant, bet ne daugiau kaip 150,00 Eur per kalendorinius metus. Finansavimas skiriamas trumpalaikiams (ne ilgesniems kaip 5 kalendorinių dienų) darbuotojų mokymams, siekiant suteikti ir (ar) tobulinti jų profesines žinias ir įgūdžius. Prie paraiškos turi būti pridedami mokymų komercinis pasiūlymas, aprašymas arba kiti dokumentai, kuriuose būtų pateikta informacija apie mokymus;

13.12.  iki 1000,00 Eur per kalendorinius metus pirmaisiais veiklos metais, privačios žemės reikalingos projekto įgyvendinimui, esančios Zarasų rajone nuomos išlaidas; antraisiais veiklos metais – ne daugiau kaip 500,00 Eur per kalendorinius metus. Siekiantys žemės nuomos išlaidų kompensavimo prie paraiškos prideda žemės nuomos sutarties kopiją bei dokumentą, patvirtinantį nuomos sutarties įregistravimą viešajame registre;

13.13.  iki 30 proc. patirtų išlaidų laikino darbuotojų apgyvendinimo, įkūrus ne mažiau kaip 15 naujų darbo vietų bei darbuotojus įdarbinus ne trumpesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui, bet ne daugiau kaip 7000,00 Eur per kalendorinius metus. Siekiantys laikino darbuotojų apgyvendinimo išlaidų kompensavimo prie paraiškos pateikia – darbo vietų sukūrimą, darbuotojų įdarbinimo faktą įrodančius dokumentus (darbo sutarčių kopijas, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pažymas ir kt.).

14.  Jeigu šio Aprašo 13.1–13.13 papunkčiuose numatytai finansinės paramos rūšiai parama suteikiama iš kitų valstybės, rajono Savivaldybės ar Europos Sąjungos programų ar fondų, tai finansavimas iš Programos lėšų neskiriamas.

15.    Aprašo 13 punkte nurodytos finansavimo paramos rūšių išlaidos yra tinkamos, jei jos patirtos kalendoriniais metais.

16.    Programoje numatyta finansinė parama netaikoma ir neskiriama:

16.1.  valstybės ir rajono Savivaldybės įmonėms;

16.2.  įmonėms, kuriose valstybei ar savivaldybei priklauso daugiau kaip 1/2 įstatinio kapitalo ar balsavimo teisių;

16.3.  įmonėms, kurių paskutinių finansinių metų pajamos iš valstybės neremtinos veiklos sudaro daugiau kaip 1/3 visų paskutinių finansinių metų įmonės pajamų;

16.4.  įmonėms, kurių per paskutinius dvejus metus skolos ir įsipareigojimai viršijo nuosavą kapitalą.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

17.    Paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimus per 20 darbo dienų nuo kvietime  nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos dienos atlieka rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta vertinimo komisija (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš rajono Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų bei darbuotojų.

18.  Komisijos darbo tvarką reglamentuoja Komisijos darbo reglamentas, tvirtinamas rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

19.  Komisiją sudaro ne mažiau kaip 5 nariai: Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas, Komisijos nariai ir Komisijos posėdžio sekretorius. Komisijos posėdžio sekretorius nėra Komisijos narys.

20.  Komisijos sudėtis atnaujinama ne mažiau kaip 2/5 Komisijos narių kas 2 metus. Komisijos nario pareigas asmuo gali eiti ne ilgiau kaip 4 metus iš eilės.

21.  Komisijos nariai, Komisijos posėdžio sekretorius privalo pranešti kitiems Komisijos nariams apie esamą interesų konfliktą, nusišalinti nuo dalyvavimo ir jokia forma nedalyvauti svarstant, vertinant ir priimant sprendimą, susijusį su tam tikru projektu.

22.  Komisija įvertina paraiškos dokumentus. Jeigu vertinant paraiškos atitiktį nustatoma, kad paraiška netinkamai, nevisiškai užpildyta, trūksta papildomos informacijos, nepateikti privalomi dokumentai, pareiškėjas raštu ar elektroniniu paštu nurodytu paraiškos formoje, informuojamas apie galimybę patikslinti informaciją bei pateikti trūkstamus dokumentus per 5 darbo dienas nuo Komisijos raštiško pranešimo. Jei per nustatytą terminą trūkumai nepašalinami, paraiška atmetama.

23.  Komisija, vertindama paraišką, Suteiktos valstybės pagalbos registre patikrina pareiškėjui suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą, gautą per paskutinius trejus mokestinius metus. Jeigu asmeniui suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba viršija per trejus mokestinius metus galimą suteikti pagalbos sumos ribą, prašymas nenagrinėjamas ir apie tai Savivaldybės administracija raštu informuoja pareiškėją. Jeigu asmeniui suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba neviršija per trejus mokestinius metus galimą suteikti pagalbos sumos ribą, rezervuojama visa maksimaliai galima suteikti paramos suma.

24.  Komisijos nariai atlieka paraiškų tinkamumo finansuoti vertinimą pagal rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą projekto paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo anketą. Anketoje nurodomas maksimalus ir minimalus balų skaičius, kurį gali skirti Komisijos narys, projektas nesurinkęs minimalaus balo nefinansuojamas.

25.  Komisija, įvertinusi paraiškas ir nustačiusi, jog tinkamų finansuoti projektų bendra vertė yra didesnė nei skirtas finansavimas rajono Savivaldybės biudžete, siūlo rajono Savivaldybės administracijos direktoriui finansuoti projektus, surinkusius didžiausią balų skaičių.

26.  Komisija, įvertinusi paraiškas ir nustačiusi, jog tinkamų finansuoti projektų bendra vertė yra mažesnė nei skirtas finansavimas rajono Savivaldybės biudžete, siūlo rajono Savivaldybės administracijos direktoriui finansuoti projektus, atitinkančius šio Aprašo reikalavimus, ir skelbti papildomą finansavimo konkursą.

27.  Įvertinus paraiškas, Komisijos posėdžio sekretorius apskaičiuoja Komisijos narių skirtų balų vidurkius ir pateikia projektų paraiškų vertinimo suvestinę Komisijos pirmininkui.

28.  Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į projektų paraiškų vertinimo suvestinę, teikia rajono Savivaldybės administracijos direktoriui siūlymą finansuoti/nefinansuoti projektus. Siūlymas turi būti motyvuotas.

29.  Pirmenybė gauti projektų finansavimą teikiama smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams, vykdantiems veiklą pirmais ar antrais veiklos metais; kuriantiems naujas darbo vietas kaimo vietovėse; kuriantiems socialinio verslo įmones; smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams, kurių veiklos sritis paslaugos arba gamyba; projektams, kurių metu planuojama įgyvendinti inovatyvias verslo idėjas; verslo subjektams, sukūrusiems ne mažiau kaip 3 darbo vietas; jauniems žmonėms (projekto paraiškos teikėjas, atitinkantis Lietuvos Respublikos jaunimo pagrindų įstatyme 2 straipsnio 1 punkte nurodytą sąvoką); asmenims (projekto paraiškos teikėjui) su negalia.

30.  Komisija konsultuoja Verslo subjektų atstovus, kitus suinteresuotus asmenis Programos lėšų panaudojimo, prašymų pateikimo ir kitais klausimais.

31.    Verslo subjektai informuojami raštu apie priimtą sprendimą dėl projekto finansavimo per 5 darbo dienas nuo rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo priėmimo.

32.  Komisijos posėdžių darbą protokoluoja rajono Savivaldybės administracijos Investicijų ir plėtros skyriaus darbuotojai. Visi su Programos įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi rajono Savivaldybės administracijos Investicijų ir plėtros skyriuje.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

33. Užpildytos projektų paraiškos bei papildomi dokumentai teikiami bei registruojami rajono Savivaldybės administracijoje arba siunčiami elektroniniu paštu, nurodytu paraiškų teikimo kvietime.

34. Užregistruotų paraiškų tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų pateikimas pareiškėjų iniciatyva galimas iki paskutinės paraiškų teikimo dienos.

35. Teikti paraiškas projektų finansavimui gauti gali Verslo subjektai:

35.1.  neturintys mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui arba rajono savivaldybių biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija) (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), ar nėra skolinga Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui;

35.2.  dirbantys pagal verslo liudijimus, kurie išduoti ne trumpesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui ar dirba/planuoja dirbti ne trumpiau kaip 120 dienų per kalendorinius metus.

36. Nefinansuojama:

36.1.  veiklos, susijusios su alkoholinių gėrimų, tabako gamyba, prekyba, vartojimu, azartinių lošimų ir lažybų organizavimu, lombardų, draudimo, brokerių veikla;

36.2.  bankrutuojančių, likviduojamų ar restruktūrizuojamų pareiškėjų veiklos.

37. Verslo subjektai, pageidaujantys gauti paramą, Komisijai pateikia šiuos dokumentus:

37.1.  nustatytos formos paraišką gauti dalinę finansinę paramą. Paraiškos forma tvirtinama rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu; 

37.2.  juridinio asmens registracijos pažymėjimo kopiją, įstatų ar nuostatų kopiją; fiziniam asmeniui – dokumento, patvirtinančio teisę į veiklą, kopiją;

37.3.  pažymas, kad Verslo subjektas neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui arba rajono Savivaldybių biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), ar nėra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. Pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos;

37.4.  dokumentai, išvardinti Aprašo 13.1–13.13 papunkčiuose, atsižvelgus į finansuojamas paramos rūšis;

37.5.  Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nustatytos formos Verslo subjekto deklaracijos formą;

37.6.  Komisijai pareikalavus, kitus dokumentus patvirtinančius finansinės paramos reikalingumą bei išlaidų apmokėjimą pagrindžiančius dokumentus ar jų kopijas.

38. Priėmus sprendimą teikti dalinę finansinę paramą rajono Savivaldybės administracijos direktorius ir lėšų gavėjas pasirašo lėšų naudojimo sutartį.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

39. Projektai finansuojami išlaidų kompensavimo būdu, pateikus dokumentus, pagrindžiančius projekto įgyvendinimo metu patirtas išlaidas kalendoriniais metais.

40. Lėšos, skirtos projektų finansavimui, paskirstomos rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į Komisijos siūlymą. Lėšų naudojimo sutartį su finansavimą gavusiais Verslo subjektais per 10 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo pasirašo rajono Savivaldybės administracijos direktorius.

41.  Įgyvendinus projekte numatytus tikslus, atsiskaitoma už veiklą, kuriai finansuoti skiriamos lėšos, ir vertinimo kriterijų įvykdymą teikiant rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintas formas.

42. Pasibaigus kalendoriniams metams, rajono Savivaldybės interneto svetainėje www.zarasai.lt skyriaus „Projektai“ skiltyje „Smulkiojo ir vidutinio verslo parama“ skelbiama informacija apie rajono Savivaldybės finansuotus Verslo subjektų projektus.

 

VIII SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

43.  Projekto vykdytojai (Verslo subjektai) užtikrina projekto tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį.

44.  Projektų įgyvendinimą kontroliuoja rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas rajono Savivaldybės administracijos specialistas, atsakingas už sutarties vykdymą.

45.  Specialistas kontrolę vykdo dviem etapais:

45.1.  2 kartus per metus, iki sausio 30 d. ir birželio 30 d., patikrina informaciją apie Verslo subjektą, gavusį finansavimą, mokesčių mokėtojų registre;

45.2.  2 kartus per metus, iki sausio 30 d. ir birželio 30 d., patikrina ar Verslo subjektas vykdo projekte numatytą veiklą, atlikdamas projektinės veiklos patikrą vietoje. Rajono Savivaldybės administracijos specialistas gali prašyti projektų vykdytojų pateikti papildomą informaciją bei dokumentus apie projekte vykdomą veiklą, apžiūrėti vykdytojų darbo vietas ir pan.

46. Rajono Savivaldybės administracijos specialistas, atlikęs kontrolę ir nustatęs įsipareigojimų nevykdymą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, pateikia rajono Savivaldybės administracijos direktoriui kontrolės ataskaitą apie projektuose nurodytos veiklos įsipareigojimų nevykdymą.

47. Projekto vykdytojai, neįvykdę Aprašo 41 punkte numatytų reikalavimų, per 20 darbo dienų po raštiško pranešimo apie įsipareigojimų nevykdymą, privalo grąžinti visas iki tol jiems išmokėtas lėšas į rajono Savivaldybės biudžeto sąskaitą.

48. Laiku negrąžinus lėšų, lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

49. Verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo finansinė ir veiklos kontrolė atliekama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

50. Ne mažiau kaip kartą per metus rajono Savivaldybės administracijos direktorius rajono Savivaldybės tarybos Finansų komiteto nariams pateikia informaciją apie rajono Savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo programos vykdymą.

51. Programos lėšų apskaitą tvarko rajono Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

52. Projektų paraiškos ir ataskaitos saugomos trejus metus teisės aktų nustatyta tvarka.

53.  Aprašą keičia arba panaikina rajono Savivaldybės taryba.

 

________________________