vALSTYBINĖ KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJA

 

NUTARIMAS

DĖL produktų, į kuriuos paskirtieji elektros energijos rinkos operatoriai gali atsižvelgti bendrame kitos paros prekybos rinkų susiejimo procese, PATVIRTINIMO

 

2018 m. vasario 5 d. Nr. O3E-41

Vilnius

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 9 straipsnio 2 dalimi, 76 straipsnio 1 dalies 9 punktu, 2015 m.  liepos 24 d. Europos Komisijos reglamento (ES) 2015/1222, kuriuo nustatomos pralaidumo paskirstymo ir perkrovos valdymo gairės (OL 2015 L 197, p. 24), 9 straipsnio 5 dalimi, 6 dalies h punktu bei atsižvelgdama į Paskirtųjų elektros energijos rinkos operatorių komiteto 2017 m. lapkričio 13 d. raštą (reg. Nr. R1-10818) ir Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (toliau – Komisija) Dujų ir elektros departamento Elektros skyriaus 2018 m. vasario 1 d. pažymą Nr. O5E-38 „Dėl paskirtųjų elektros energijos rinkos operatorių pateiktų metodikų patvirtinimo“, Komisija n u t a r i a:

Patvirtinti Produktus, į kuriuos paskirtieji elektros energijos rinkos operatoriai gali atsižvelgti bendrame kitos paros prekybos rinkų susiejimo procese, pateiktą visų paskirtųjų elektros energijos rinkos operatorių 2017 m. lapkričio 13 d. pasiūlymu dėl Rezervinės metodikos, vadovaujantis 2015 m. liepos 24 d. Europos Komisijos reglamento (ES) 2015/1222, kuriuo nustatomos pralaidumo paskirstymo ir perkrovos valdymo gairės, 40 straipsniu (pridedama).

 

 

 

Komisijos pirmininkė                                                                                               Inga Žilienė

 

PATVIRTINTA

Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos

2018 m. vasario 5 d. nutarimu Nr. O3E-41

 

 

Produktai, į kuriuos paskirtieji elektros energijos rinkos operatoriai gali atsižvelgti bendrame kitos paros prekybos rinkų susiejimo procese, pateiktą visų paskirtųjų elektros energijos rinkos operatorių 2017 m. lapkričio 13 d. pasiūlymu dėl Rezervinės metodikos, vadovaujantis 2015 m. liepos 24 d. Europos Komisijos reglamento (ES) 2015/1222, kuriuo nustatomos pralaidumo paskirstymo ir perkrovos valdymo gairės, 40 straipsniu

 

 

 

 

 

2017 m. lapkričio 13 d.

 

 

 

Visi paskirtieji elektros energijos rinkos operatoriai (toliau – PEERO), atsižvelgdami į

 

Kadangi

 

Bendrosios aplinkybės

 

(1)  Šis dokumentas yra bendras PEERO pasiūlymas dėl produktų, į kuriuos gali būti atsižvelgiama bendrame kitos paros prekybos rinkų susiejimo procese (toliau – pasiūlymas dėl DA produktų), parengtas pagal 2015 m. liepos 24 d. Komisijos reglamento (ES) 2015/1222, kuriuo nustatomos pralaidumo paskirstymo ir perkrovos valdymo gairės (toliau – CACM reglamentas), 40 straipsnį. 

(2)  CACM reglamento 40 straipsnio 1 dalyje sakoma: „Ne vėliau kaip per 18 mėnesių nuo šio reglamento įsigaliojimo PEERO pateikia bendrą pasiūlymą dėl produktų, į kuriuos gali būti atsižvelgiama bendrame kitos paros prekybos rinkų susiejimo procese. PEERO užtikrina, kad su šiais produktais susiję pavedimai, pateikti kainų susiejimo algoritmui atlikti, būtų nurodyti eurais ir juose būtų nurodytas rinkos laikas. Visi PEERO užtikrina, kad kainų susiejimo algoritmą būtų galima naudoti su šiais produktais susijusiems pavedimams, apimantiems ir vieną, ir kelis rinkos laiko vienetus, apdoroti.

(3)  CACM reglamento 40 straipsnio 4 ir 5 dalyse sakoma: „Ne vėliau kaip per dvejus metus nuo šio reglamento įsigaliojimo ir kas antrais paskesniais metais visi PEERO, vadovaudamiesi 12 straipsniu, konsultuojasi su: a) rinkos dalyviais, siekdami užtikrinti, kad turimi produktai atitiktų jų poreikius; b) visais PSO, siekdami užtikrinti, kad produktai deramai atitiktų tinklo eksploatavimo saugumą; c) visomis reguliavimo institucijomis, siekdami užtikrinti, kad turimi produktai atitiktų šio reglamento tikslus. Jei, atsižvelgiant į konsultacijų rezultatus, tai yra būtina, visi PEERO iš dalies pakeičia produktus.

(4)  Ne vėliau kaip per 18 mėnesių nuo CACM reglamento įsigaliojimo (t. y. 2017 d. vasario 14 d.) visi PEERO pasiūlymas dėl DA produktų turi būti pateiktas tvirtinti reguliavimo institucijoms. Pagal CACM reglamentą PEERO nėra įpareigojami konsultuotis dėl DA produktų pasiūlymo prieš pateikiant jį visoms reguliavimo institucijoms. Vis dėlto PEERO vertina suinteresuotųjų subjektų pastabas dėl pasiūlymų ir yra nusprendę konsultuotis. 

(5)  CACM reglamento 14 konsultuojamoje dalyje sakoma: „siekiant veiksmingai ir kuo greičiau įgyvendinti bendrą kitos paros ir einamosios paros prekybos rinkų susiejimą, bendrą kitos paros ir einamosios paros prekybos rinkų susiejimą vykdyti turėtų esami rinkos operatoriai ir prireikus turėtų būti naudojami jau įgyvendinti sprendimai, neužkertant kelio konkurencijai su naujais operatoriais“, todėl produktai, pateikti pasiūlyme dėl DA produktų, grindžiami esamais susiejimo sprendimais, kurie yra įgyvendinti arba tobulinami ir atnaujinami, arba atitinkamai iš dalies keičiami.

(6)  PEERO, vadovaudamiesi rinkų susiejimo operatoriaus (toliau – RSO) planu, sudaro PEERO bendradarbiavimo sutartį, kurią pasirašo visi PEERO, įsteigia PEERO komitetą ir sudaro susijusius valdymo susitarimus, atitinkančius CACM reglamentą. Bendri PEERO sprendimai ir pareigos, susijusios su šiuo pasiūlymu dėl DA produktų, vykdomi per PEERO komitetą ir vadovaujantis susijusiais valdymo susitarimais. Kadangi pristačius naujus ar modifikuotus produktus gali prireikti iš dalies keisti kainų susiejimo algoritmą, kiekvienam pakeitimui turi būti taikomi pakeitimų valdymo principai, apibrėžti visų PEERO pasiūlyme dėl kainų susiejimo algoritmo ir nepertraukiamos prekybos derinimo algoritmo (toliau – pasiūlymas dėl algoritmų).

(7)  Šiame pasiūlyme minimi PEERO komiteto sprendimai yra visų PEERO sprendimai, koordinuojami per PEERO komitetą.

 

 

Poveikis CACM reglamento tikslų įgyvendinimui

 

Pateiktame Pasiūlyme dėl DA produktų atsižvelgiama į bendruosius pralaidumo paskirstymo ir perkrovos valdymo tikslus, išdėstytus PPVG reglamento 3 straipsnyje. 

(1)  Pasiūlymas dėl DA produktų skatina veiksmingą konkurenciją elektros energijos gamybos, prekybos ir tiekimo srityse, nes jis užtikrina platų produktų, kuriuos kaip bendro kitos paros prekybos rinkų susiejimo (BKPRS) mechanizmo dalį PEERO gali pateikti rinkos dalyviams, asortimentą. Tam, kad pasiūlymas dėl DA produktų ir toliau skatintų veiksmingą konkurenciją, PEERO ne rečiau kaip kas dvejus metus konsultuojasi su rinkos dalyviais, kad būtų užtikrinta, jog turimi produktai atitinka jų poreikius. 

(2)  Produktų, kuriuos kaip BKPRS mechanizmo dalį PEERO pateikia rinkos dalyviams, asortimentas atitinka rinkos dalyvių poreikius, išreikštus bėgant metams. Toks siūlomų produktų asortimentas palaiko bendrą ne biržos prekybos likvidumą BKPRS procese ir nebiržinėje prekyboje, o pasiūlymas dėl DA produktų prisideda prie kainų lankstumo ir gerovės didinimo.

(3)  Pasiūlymas dėl DA produktų padeda skatinti optimalų tarpzoninio pralaidumo paskirstymą ir užtikrinti optimalią perdavimo infrastruktūrą, nes su produktais susiję pavedimai yra suderinami su tarpzoninio pralaidumo charakteristikomis. Kadangi pateikus su visais turimais produktais susijusius pavedimus galima naudotis tarpzoniniu pralaidumu vykdant DA RSO funkcijas, pasiūlymu dėl DA produktų užtikrinama nediskriminacinė galimybė naudotis tarpzoniniu pralaidumu.   

(4)  Pasiūlymas dėl DA produktų užtikrina eksploatavimo saugumą, nes PEERO įpareigoti bent kas dvejus metus konsultuotis su PSO, siekiant užtikrinti, kad turimi produktai atitiktų eksploatavimo saugumo reikalavimus. Be to, jei PSO nustato bet kokią problemą, susijusią su eksploatavimo saugumu, jie turi teisę prašyti PEERO pasiūlyti dalinius pasiūlymo dėl DA produktų pakeitimus. 

(5)  Pasiūlyme dėl DA produktų išvardyti produktai turi būti prieinami PEERO, kad pastarieji galėtų juos pasiūlyti savo atitinkamiems rinkos dalyviams, o visi produktai turi būti suderinami su kitos paros prekybos rinkų susiejimo mechanizmu. Tokiu būdu pasiūlymu dėl DA produktų užtikrinama, kad PSO, PEERO, agentūrai, reguliavimo institucijoms ir rinkos dalyviams būtų taikomos nediskriminacinės sąlygos. Siekiant užtikrinti, kad pasiūlymu dėl DA produktų ir toliau būtų skatinamos nešališkos ir nediskriminacinės sąlygos, PEERO bent kas dvejus metus turi konsultuotis dėl turimų produktų su visomis šalimis. 

(6)  Be to, visi turimų produktų pakeitimai turi būti tvarkomi laikantis pakeitimų valdymo principų ir pasiūlyme dėl algoritmų nustatytos tvarkos. Šie principai: 

a)     suteikia galimybę atvirai, skaidriai, nediskriminuojant tvarkyti prašymus dėl pakeitimų, įskaitant atitinkamais atvejais pateiktus suinteresuotųjų subjektų; 

b)     užtikrina, kad kainų susiejimo algoritmo veiksmingumas išliktų priimtino lygio esamu laiku ir pagrįstą laikotarpį ateityje, atsižvelgiant į tikėtiną rinkos augimą ir plėtrą;

c)     suteikia galimybę atskiriems PEERO ar PSO prašyti suteikti paramą, jei tai nedaro žalos kitiems arba jei numatomos priemonės žalai sumažinti;

d)     leidžia nustatyti teisingą ir veiksmingą procesą, kuris remtų rinkos plėtrą reikiamu laiku.

(7)  Numatydami, kad įvedant bet kokius turimų produktų pakeitimus turi būti laikomasi kainų susiejimo algoritmo stebėsenos principų, leidžiančių stebėti rinkos rezultatų kokybę ir nustatyti galimą algoritmo veiksmingumo sumažėjimą, bei pakeitimų valdymo principų ir tvarkos, aprašytos pasiūlyme dėl algoritmų, PEERO užtikrina, kad pasiūlymu dėl DA produktų būtų atsižvelgta į sąžiningos bei tinkamai organizuotos rinkos ir sąžiningos bei tinkamos kainodaros poreikį.

(8)  Pasiūlyme dėl ID produktų nustatant reikalavimą PEERO skelbti ir atnaujinti išsamų viešą produktų, suderinamų su BKPRS, DA aprašą padedama užtikrinti ir didinti informacijos skaidrumą ir patikimumą. Be to, į bet kokias konsultacijas, kurios reikalingos dalinių pasiūlymo dėl DA produktų pakeitimų arba turimų produktų valdymui, PEERO turi įtraukti visas suinteresuotąsias šalis.  

(9)  Pasiūlymas dėl DA produktų sukuria vienodas sąlygas PEERO, nes visi pasiūlyme dėl DA produktų išvardyti produktai turi būti prieinami visiems PEERO, o bet kokie turimų produktų pakeitimai turi būti tvarkomi laikantis pakeitimų valdymo principų, aprašytų pasiūlyme dėl algoritmų.

(10) Konsultuodamiesi dėl turimų produktų bent kas dvejus metus su visomis šalims, visi PEERO užtikrina, kad pasiūlymas dėl DA produktų toliau prisidėtų prie Europos Sąjungos elektros energijos perdavimo sistemos ir elektros energetikos sektoriaus efektyvaus ilgalaikio veikimo ir plėtros. 

(11) Atsižvelgiant į produktų faktinį naudojimą bei į faktinę pavedimų sudėtį, kiekvienas atskiras produktas gali turėti poveikį algoritmo veiksmingumui. Visų pirma algoritmo veiksmingumui poveikį, be kita, turi:

i.       tam produktui pateiktų pavedimų skaičius;

ii.      konkrečios parametrų vertės, nurodytos pateiktuose su atitinkamu produktu susijusiuose pavedimuose, įskaitant kainas ir kiekius bei santykį tarp blokų, kaip blokų produktų;

iii.     neatsiejamas jo naudojimas kartu su kitais produktais ir PSO nustatyti reikalavimai.

 

 

1 straipsnis

 

Dalykas ir taikymo sritis 

 

 

Produktai, pritaikyti BKPRS, kaip nustatyta šiame pasiūlyme dėl DA produktų, yra bendras visų PEERO pasiūlymas pagal Reglamento (ES) 2015/1222 2015/1222 40 straipsnį. 

 

2 straipsnis

 

Apibrėžtys

 

Šio pasiūlymo dokumente vartojami terminai turi tą pačią reikšmę, kaip ir apibrėžtys, pateiktos Reglamento (ES) 2015/1222 2 straipsnyje, kituose šiame reglamente minimuose teisės aktuose ir RSO plane. Kitų vartojamų terminų apibrėžtys:

 

 

1.   Prašymas dėl pakeitimo – oficialus vienos ar daugiau šalių prašymas dėl bet kokio reikiamo kainų susiejimo algoritmo ir nepertraukiamos prekybos derinimo algoritmo arba jo naudojimo gamyboje pakeitimo. 

2.   Maksimalaus mokėjimo sąlyga (angl. Maximum Payment Condition, MP) – ekonominė sąlyga, kuri gali būti priskiriama kompleksiniams pirkimo pavedimams, siekiant užtikrinti, kad su pavedimu susijęs mokėjimas visais laikotarpiais neviršytų fiksuotų vartojimo išlaidų, kurios yra bendros visiems laikotarpiams, ir vartojimo išlaidų vienam MWh.

 

3.   Minimalių pajamų sąlyga (angl. Minimum Income Condition, MIC) ekonominė sąlyga, kuri gali būti priskiriama kompleksiniams pardavimo pavedimams, siekiant užtikrinti, kad su pavedimu susijusios pajamos mokėjimas visais laikotarpiais padengtų bent jau pagrindines gamybos sąnaudas, nustatomas atsižvelgiant į jėgainės eksploatavimo pradžios išlaidas ir tos pačios jėgainės eksploatavimo sąnaudas vienai MWh.

4.   Numatytas sustabdymas – sąlyga, kurią galima pridėti prie MIC ir kuri taikoma, kai MIC pavedimas išaktyvinamas. Ji taikoma tik sąlygoje nurodytais laikotarpiais, tvarkant šiais laikotarpiais pigiausią antrinį pavedimą kaip standartinį (suvestinį) rinkos laiko vieneto pavedimą. Šios sąlygos tikslas – išvengti staigaus elektros energijos gamybos sustabdymo.

5.   Priėmimo koeficientas – minimali procentinė siūlomo kiekio dalis, kuriai esant galima priimti bloko pavedimą. Įvairiais su tuo pačiu bloku susijusiais laikotarpiais ji gali skirtis.

 

 

6.   RLVrinkos laiko vienetas.

 

7.   PUN pavedimas – kiekvieno RLV galutinių kainų prekybos zonose svertinis vidurkis, kai aktyvinti vertingiausi PUN pavedimai (pagal vertingiausius PUN pavedimus pasiūlytas kiekis didesnis nei 0), nustatytas visiems pagal vertingiausius PUN pavedimus priimtiems pirkimams. 

 

3 straipsnis

 

Bendrieji reikalavimai

 

1.   Kiekvienas PEERO skelbia rinkos dalyviams turimų produktų sąrašą atitinkamo PEERO rinkos taisyklėse.

2.   Visi su šiais produktais susiję pavedimai, pateikti kainų susiejimo algoritmui atlikti, išreiškiami eurais ir juose nurodomas rinkos laikas.  PEERO turi teisę susitarti dėl tvarkos, pagal kurią pavedimai būtų tvarkomi ir atsiskaitymai vykdomi vietos valiuta arba eurais.

3.   Naujų arba modifikuotų produktų atveju pateikiamas prašymas dėl pakeitimų, kuriam taikomi pakeitimų valdymo principai, nustatyti pasiūlyme dėl algoritmų.

 

4 straipsnis

 

Bendro kitos paros prekybos rinkų susiejimo produktai

 

 

1. Kainų susiejimo algoritmu palaikomi šie produktai, apimantys vieną ar kelis RLV:

 

Suvestiniai RLV pavedimai

 

 

2.   Suvestiniai paklausos (atitinkamai pasiūlos) RLV pavedimai yra apibendrinti visų rinkos dalyvių pasiūlymai, pateikti toje pačioje prekybos zonoje ir sujungti į vieną kreivę, vadinamą suvestine paklausos (atitinkamai pasiūlos) kreive, apibrėžta kiekvienam atitinkamam dienos laikotarpiui.

Pavedimai rūšiuojami pagal kainą:

a.   paklausos pavedimai yra rūšiuojami nuo didžiausios iki mažiausios kainos;

b.   pasiūlos pavedimai yra rūšiuojami nuo mažiausios iki didžiausios kainos. 

3.   Yra tokios suvestinių RLV pavedimų rūšys:

a.   segmentuotos tiesinės kreivės, kurios apima tik interpoliuotus pavedimus (kreivės turėtų būti griežtai monotoninės, t. y. dviejuose paeiliui einančiuose tos pačios kreivės taškuose negali būti tokia pati kaina, išskyrus pirmus du taškus, kuriuose apibrėžtos didžiausios / mažiausios prekybos zonos kainos);

b.   pakopinės kreivės, apimančio tik pakopinius pavedimus (kreivės turėtų būti monotoninės, t. y. dviejuose paeiliui einančiuose taškuose visada turi būti tokia pati kaina arba tas pats kiekis); 

c.   hibridinės kreivės, apimančios abiejų tipų pavedimus (sudarytos iš linijinių ir pakopinių segmentų).

4.   Vienas paklausos (atitinkamai pasiūlos) RLV pavedimas yra „tikrosios vertės ribose“, jei rinkos galutinė kaina yra mažesnė (atitinkamai didesnė) už RLV pavedimo kainą. Pavedimas, kuris yra „tikrosios vertės ribose“, turi būti visiškai priimtas.

5.   Vienas paklausos (atitinkamai pasiūlos) RLV pavedimas yra „už tikrosios vertės ribų“, jei rinkos galutinė kaina yra didesnė (atitinkamai mažesnė) už RLV pavedimo kainą. Bet koks pavedimas, kuris yra „už tikrosios vertės ribų“, turi būti atmestas.

6.   Vienas paklausos arba atitinkamai pasiūlos RLV pavedimas yra „tikrosios vertės“, kai RLV pavedimo kaina yra lygi rinkos galutinei kainai. „Tikrosios vertės“ RLV pavedimas gali būti (visiškai arba iš dalies) priimtas arba atmestas.

 

Kompleksiniai pavedimai

 

7.   Kompleksinius pavedimus sudaro MIC pavedimai ir apkrovos gradiento pavedimai.

8.   MIC pavedimus (atitinkamai MP pavedimus) sudaro:

aN RLV antrinių pavedimų rinkinys (parduoti su MIC pavedimais; pirkti už MP pavedimus, kai N yra į parą įtrauktų RLV skaičius), vienas rinkinys kiekvienam RLV;

b) Ekonominė sąlyga, susijusi su minimaliomis pajamomis (atitinkamai maksimaliu mokėjimu), kurios tikisi pavedimo savininkas, nurodoma:

i.         fiksuotam laikotarpiui eurais;

ii.        kintamam laikotarpiui eurais vienai priimtai MWh.

9.   Jei ekonominė sąlyga nėra įvykdyta, MIC (atitinkamai MP) pavedimas turi būti atmestas. Jei ekonominė sąlyga įvykdyta, MIC (atitinkamai MP) pavedimas gali būti priimtas. Jei ekonominė sąlyga yra įvykdyta, bet MIC (atitinkamai MP) pavedimas atmetamas, MIC (atitinkamai MP) pavedimas apibrėžiamas kaip atmestas paradoksaliu būdu.

10. Numatyto sustojimo sąlyga taikoma tik išaktyvintiems MIC pavedimams ir tik tais laikotarpiais, kurie pagal MIC pavedimą nurodyti kaip numatyto sustojimo intervalo dalis. Tuo atveju, kai MIC išaktyvinamas, pirmas pasiūlymų rinkinio, priklausančio atitinkamo RLV išaktyvintam MIC, RLV antrinis pavedimas išliks aktyvintas ir bus (galės būti) priimtas, jei jis bus „tikrosios vertės ribose“ (arba „tikrosios vertės“).

11. Apkrovos gradiento pavedimai: (kompleksinis pavedimas parduoti su MIC sąlyga arba be jos) sąlyga, kuri riboja svyravimus tarp atitinkamu RLV priimto pavedimo kiekio ir gretimais RLV priimtino to paties pavedimo kiekio, atsižvelgiant į gradiento padidėjimą ir (arba) jo sumažėjimą. Dviejų iš eilės einančių RLV apkrovos gradientų pavedimo priimtas kiekis negali skirtis daugiau nei apibrėžtų gradientų.

 

Bloko pavedimai

 

 

12. Bloko pavedimą sudaro fiksuota kainos riba (mažiausia bloko pardavimo kaina ir didžiausia blokų pirkimo kaina), mažiausiais priėmimo koeficientas ir kiekis per tam tikrą RLV skaičių. Jei kiekis visais laikotarpiais nėra toks pats, blokas nurodomas kaip profilio blokas.

13. Bloko pavedimai negali būti priimami, jei kiekis mažesnis už jų mažiausio priėmimo koeficientą. Priėmimo koeficientas turi būti tas pats visus RLV, priskirtus blokui.

14. Bloko pavedimų atveju bendra kaina apskaičiuojama pagal atitinkamų RLV galutinių rinkos kainų svertinį vidurkį.

15. Bloko pavedimo atmetimo sąlyga priklauso nuo bloko kiekio suderintų kainų svertinio vidurkio skirtumo visais laikotarpiais:

a.     pardavimo bloko pavedimai turi būti atmesti, jei bloko kiekio svertinio vidurkio MCP (rinkos suderinta kaina) yra mažesnė nei bloko pavedimo kaina;

 

b.    pirkimo bloko pavedimai turi būti atmesti, jei bloko kiekio svertinio vidurkio GRK (galutinė rinkos kaina) yra didesnė nei bloko pavedimo kaina;

 

c.     bloko pavedimas gali būti paradoksaliu būdu atmestas (nepriimtas „tikrosios vertės ribose“ esantis blokas), bet ne paradoksaliu būdu priimtas (priimtas „už tikrosios vertės ribų“ esantis blokas)

16. Susieti blokų pavedimai: toje pačioje prekybos zonoje gali būti susieti pirminiai ir antriniai blokų pavedimai. Antrinis blokas negali būti priimtas, jei pirminis blokas atmestas. „Už tikrosios vertės ribų“ esantis pirminis blokas gali būti išsaugotas priimant vieną ar daugiau „tikrosios vertės ribose“ esančius antrinius blokus (jei ekonominis perviršio požiūriu antrinio bloko priėmimas kompensuoja nuostolius, susijusius su pirminio bloko priėmimu).

17. Išimtinės bloko pavedimų grupės: bloko pavedimų rinkinys, kurio priėmimo koeficientų suma negali viršyti 1.

18. Lankstūs RLV pavedimai: lankstus RLV pavedimas – tai įprastas bloko pavedimas, kurio trukmė yra vienas laikotarpis, kuris nėra nustatytas (nėra apibrėžtas dalyvio). Laikotarpis, kuriuo priimamas lankstus RLV pavedimas, apskaičiuojamas taikant algoritmą ir nustatomas pagal optimizavimo kriterijų.

 

Vertingiausi pavedimai ir PUN pavedimai

 

19. Vertingiausi pavedimai ir pavedimai: kiekvienos prekybos zonos pakopinis valandinis įprastas pavedimas, kuriame yra vertingiausio pavedimo numeris. Vertingiausio pavedimo numeris turi būti naudojamas pagal atskyrimo principą, nustatant vertingiausių pavedimų už tą pačią kainą priėmimo prioritetą (vertingiausiems pavedimams nėra taikomi proporcingumo kriterijai).

Vertingiausi pavedimai gali būti suskirstyti taip:

a.   Vertingiausi pardavimo / pirkimo pavedimai:

i. apmokami pagal jų pačių prekybos zonos galutinę kainą;

ii. turi būti priimti, jei jie yra „tikrosios vertės ribose“;

iii. turi būti atmesti, jei jie yra „už tikrosios vertės ribų“; iv.      gali būti priimti arba atmesti, jei jie yra „tikrosios vertės“;

                    v. negali būti priimti ar atmesti paradoksaliu būdu.

b.   Vertingiausi PUN pavedimai:

i. vertingiausi pirkimo pavedimai, apmokami pagal PUN kainą;

ii. turi būti priimti, jei jie yra „tikrosios vertės ribose“;

iii. turi būti atmesti, jei jie yra „už tikrosios vertės ribų“; iv.      gali būti priimti arba atmesti, jei jie yra „tikrosios vertės“;

                    v. Negali būti priimti ar atmesti paradoksaliu būdu.

20. Sprendimą dėl bet kurio atskiro produkto naudojimo ir parametrizacijos priima kiekvienas PEERO, atsižvelgdamas į tai, kokį poveikį tai turi algoritmų veiksmingumui, ir taikydamas pasiūlyme dėl algoritmų nustatytą pakeitimų valdymo procedūrą.

 

5 straipsnis

 

Įgyvendinimo terminai

 

 

1.   Patvirtinus šį pasiūlymą dėl DA produktų, kiekvienas PEERO paskelbia ją internete pagal CACM reglamento 9 straipsnio 14 dalį.

2.   PEERO įgyvendina pasiūlymą dėl DA produktų BKPRS mechanizmo įdiegimo procese iš karto po to, kai NRI patvirtina pasiūlymą dėl DA produktų, o veikiant BKPRS mechanizmui – iš karto po RSO funkcijų įdiegimo pagal patvirtintą RSO planą, atitinkantį CACM reglamento 7 straipsnio 3 dalį.

 

6 straipsnis

 

Kalba

 

Šio pasiūlymo originalo kalba yra anglų kalba. Siekiant išvengti abejonių, kai PEERO turi išversti šį pasiūlymą į savo nacionalinę kalbą (-as), PEERO pagal CACM reglamento 9 straipsnio 14 dalį paskelbto teksto anglų kalba ir teksto kita kalba neatitikimų atveju atitinkamas PEERO privalo pašalinti visus neatitikimus, pateikdamas savo susijusioms nacionalinėms reguliavimo institucijoms patikslintą šio pasiūlymo vertimą.

 

_________________