LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2014 M. SPALIO 8 D. ĮSAKYMO NR. 1K-316 „DĖL Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2019 m. rugsėjo 20 d. Nr. 1K-274
Vilnius
1. Pakeičiu Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“:
1.2. Pakeičiu 213.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.3. Pakeičiu 230.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.4. Pakeičiu 230.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„230.2. kai išlaidas prašoma apmokėti sąskaitų apmokėjimo būdu, – išlaidų pagrindimo dokumentų kopijas. Išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas prašo pateikti įvykdžius mokėjimus kartu su pranešimu apie patirtų išlaidų apmokėjimą, kaip nurodyta Taisyklių 214.2 papunktyje. Kai projekto vykdytojas kartu prašo pagal fiksuotąją normą apmokėti išlaidas, apskaičiuotas nuo sąskaitų apmokėjimo būdu deklaruotų išlaidų, neprašo pateikti jokių pagal fiksuotąją normą apskaičiuotų išlaidų patvirtinimo dokumentų, nebent projekto sutartyje numatyta kitaip.“
1.5. Pakeičiu 460.8 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
1.6. Pakeičiu 460.8.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.7. Papildau 460.9 papunkčiu:
„460.9. Pirkimo sutartis jos galiojimo laikotarpiu gali būti keičiama pagal Taisykles neatliekant naujos pirkimo procedūros ir nereikalaujant patikrinti, ar nėra Taisyklų 460.8.1–460.8.4 papunkčiuose nurodytų aplinkybių, šiais atvejais:
460.9.1. bendra atskirų pakeitimų pagal šį papunktį vertė neviršija 10 procentų pradinės pirkimo sutarties vertės, kai perkamos prekės ar paslaugos, ir 15 procentų – kai perkami darbai, ir pakeitimu iš esmės nepakeičiamas pirkimo sutarties pobūdis;
460.9.2. dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad reikalingi papildomi darbai arba paslaugos, kurie nebuvo įrašyti į sudarytą pirkimo sutartį ir kurių techniškai ar ekonomiškai neįmanoma atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties, nesukeliant didelių nepatogumų ne perkančiajai organizacijai, arba kai tokie darbai ar paslaugos, nors ir gali būti atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties, yra būtini jai baigti įgyvendinti. Bendra atskirų pakeitimų pagal šį papunktį vertė neturi viršyti 50 procentų pagrindinės pirkimo sutarties vertės ir pakeitimu negali būti iš esmės pakeičiamas pirkimo sutarties pobūdis.“
1.9. Pakeičiu 1 priedą:
1.9.1. Papildau 41 punktu:
„41. Prisijungus prie DMS, galima peržiūrėti šią informaciją:
41.3. pirkimų pagal projektą (toliau – pirkimai) plano, pirkimų sutarčių duomenis ir su pirkimais susijusius dokumentus;
1.9.2. Pakeičiu VI skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
1.9.3. Pakeičiu 40 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
1.9.4. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:
1.9.5. Papildau VI skyrių 471 punktu:
1.9.6. Papildau VI skyrių 472 punktu:
„472. Pirkimų plano keitimų istoriją, visus gautus ir siųstus pranešimus bei dokumentus, susijusius su pirkimų planu ir jo keitimais, DMS naudotojas gali peržiūrėti pasirinkdamas meniu skiltį „Pirkimų plano versijos“. Informaciją apie pirkimo sutartis, gautus ir siųstus pranešimus, susijusius su pirkimais, patikrai teiktus dokumentus galima peržiūrėti pasirinkus atitinkamo pirkimo informacijos meniu skiltis „Pranešimai“ ir „Dokumentai“.“
1.9.7. Pakeičiu 55 punktą ir jį išdėstau taip:
„55. Pirkimų faktinius duomenis pateikti įgyvendinančiajai institucijai gali tik DMS naudotojas, turintis teisę pildyti pirkimo paslaugų duomenis. Pirkimų faktiniai duomenys teikiami Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir Techninės paramos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.“
1.9.8. Pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip:
„56. Projekto vykdytojas, pastebėjęs įgyvendinančiajai institucijai pateiktų pirkimų faktinių duomenų techninių klaidų ar atsiradus papildomos informacijos (pvz., pasirašytas susitarimas dėl pirkimų sutarties keitimo), turi informuoti apie tai įgyvendinančiąją instituciją. DMS naudotojas, prisijungęs tiesiogiai prie DMS, turi patikslinti pirkimo faktinius duomenis pridėdamas dokumentus, jei jie teikiami, ir pateikti juos įgyvendinančiajai institucijai.“
1.9.9. Pakeičiu 57 punktą ir jį išdėstau taip:
„57. Norėdamas pateikti papildomą informaciją dėl pirkimo, pirkimo dokumentus patikrai ar išsiųsti pranešimą atsakingam įgyvendinančiosios institucijos darbuotojui, DMS naudotojas gali pasirašytą pranešimą teikti susijusio pirkimo meniu pasirinkdamas skiltį „Pranešimai“ arba bendrame meniu pasirinkdamas skiltį „Pranešimai“ Aprašo 141–145 punktuose nustatyta tvarka.“
1.9.11. Pakeičiu IX skyrių ir jį išdėstau taip:
„IX SKYRIUS
AVANSO MOKĖJIMO PRAŠYMO RENGIMAS, TEIKIMAS IR TIKSLINIMAS
68. Avanso mokėjimo prašymo forma nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 5 priede. Projekto vykdytojas avanso mokėjimo prašymą pildo tiesiogiai prisijungęs prie DMS pagal avanso mokėjimo prašymo pildymo reikalavimus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse.
70. DMS naudotojas, tiesiogiai prisijungęs prie DMS, užpildo avanso mokėjimo prašymo duomenis ir duomenis apie garantijos arba laidavimo dokumentus (jei to reikalaujama pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisykles), įkelia šių dokumentų kopijas, užpildo planuojamų mokėjimo prašymų teikimo grafiko duomenis, juos išsaugo ir pateikia tikrinti. DMS patikrinama, ar užpildytas avanso mokėjimo prašymas parengtas pagal pildymo reikalavimus.
71. Jei avanso mokėjimo prašymas užpildytas teisingai ir DMS klaidų nėra, DMS naudotojas per DMS teikia avanso mokėjimo prašymą įgyvendinančiajai institucijai.
72. Jei avanso mokėjimo prašymas užpildytas neteisingai, DMS naudotojui pateikiamas klaidų sąrašas. DMS naudotojas avanso mokėjimo prašymo klaidas taiso tiesiogiai prisijungęs prie DMS, ištaisytus dokumentus išsaugo ir pateikia tikrinti. Toliau kartojami Aprašo 70 ir 71 punktuose nurodyti veiksmai.
73. DMS naudotojas DMS rengiamą avanso mokėjimo prašymą gali peržiūrėti, koreguoti, taip pat gali įkelti arba pašalinti garantijos arba laidavimo dokumentus, per DMS pateikti avanso mokėjimo prašymą įgyvendinančiajai institucijai arba pašalinti jį iš DMS.
74. Avanso mokėjimo prašymo ir su juo pateiktų dokumentų negalima pašalinti iš DMS, kai jie jau pateikti įgyvendinančiajai institucijai.
75. Avanso mokėjimo prašymą pasirašyti ir pateikti įgyvendinančiajai institucijai gali tik DMS naudotojas, turintis teisę teikti mokėjimo paslaugų duomenis. Avanso mokėjimo prašymas pasirašomas teikimo metu. Jeigu dokumentas nebus pasirašytas arba jo pasirašymas bus atšauktas, jis nebus pateiktas įgyvendinančiajai institucijai. DMS naudotojas turi kartoti veiksmus ir teikimo metu pasirašyti elektroniniu parašu anksčiau nepasirašytą avanso mokėjimo prašymą.
76. Pateiktą avanso mokėjimo prašymą galima tikslinti tik įgyvendinančiosios institucijos prašymu, kai jo būsena yra „Užregistruotas“.
1.9.13. Pakeičiu 81 punktą ir jį išdėstau taip:
„81. DMS naudotojas, tiesiogiai prisijungęs prie DMS, užpildo mokėjimo prašymo duomenis arba įkelia užpildytą ir įdiegtomis priemonėmis patikrintą mokėjimo prašymą, užpildo pridedamų išlaidų pagrindimo ir (arba) išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų duomenis ir įkelia šių dokumentų kopijas, dokumentus išsaugo ir pateikia tikrinti. DMS patikrinama, ar užpildytas mokėjimo prašymas parengtas pagal pildymo reikalavimus.“
1.9.14. Pakeičiu 82 punktą ir jį išdėstau taip:
1.9.15. Pakeičiu 83 punktą ir jį išdėstau taip:
„83. Jei mokėjimo prašymas užpildytas neteisingai, DMS naudotojui pateikiamas klaidų sąrašas. Prisijungęs prie DMS ir tiesiogiai DMS ištaisęs visas mokėjimo prašymo klaidas, DMS naudotojas pakartotinai dokumentus išsaugo ir pateikia tikrinti. Toliau kartojami Aprašo 81 ir 82 punktuose nurodyti veiksmai.“
1.9.16. Pakeičiu 84 punktą ir jį išdėstau taip:
1.9.17. Pakeičiu 86 punktą ir jį išdėstau taip:
„86. Mokėjimo prašymą pasirašyti ir pateikti įgyvendinančiajai institucijai gali tik DMS naudotojas, turintis teisę teikti mokėjimo paslaugų duomenis. Tarpinis mokėjimo prašymas pasirašomas elektroniniu parašu. Jeigu dokumentas nebus pasirašytas arba pasirašymas bus atšauktas, mokėjimo prašymas nebus pateiktas įgyvendinančiajai institucijai. DMS naudotojas turi kartoti veiksmus ir pasirašyti elektroniniu parašu anksčiau nepasirašytą dokumentą.“
1.9.18. Pakeičiu 87 punktą ir jį išdėstau taip:
1.9.19. Papildau 871 punktu:
1.9.20. Papildau 881 punktu:
1.9.21. Pakeičiu 107 punktą ir jį išdėstau taip:
1.9.22. Pakeičiu 113 punktą ir jį išdėstau taip:
„113. Projekto dalyvių rezultatų duomenų negalima pašalinti iš DMS, kai jie jau pateikti įgyvendinančiajai institucijai. Jeigu projekto dalyvis grįžo į projekto veiklas, projekto vykdytojas gali tikslinti duomenis, kai projekto dalyvis baigia dalyvavimą projekto veiklose, pakoreguodamas pabaigos datą ir užpildydamas projekto dalyvių rezultatų duomenis (pakoregavus baigimo datą, anksčiau pateikti projekto dalyvių rezultatai anuliuojami).“
1.9.23. Pakeičiu 115 punktą ir jį išdėstau taip:
1.9.24. Pakeičiu 125 punktą ir jį išdėstau taip:
1.9.25. Pakeičiu 142 punktą ir jį išdėstau taip:
„142. Norėdamas išsiųsti pranešimą atsakingam įgyvendinančiosios institucijos darbuotojui, DMS naudotojas susijusio objekto (atitinkamo mokėjimo prašymo, pirkimų plano ar atitinkamo pirkimo) meniu skiltyje „Pranešimai“ arba bendro meniu skiltyje „Pranešimai“ atlieka šiuos veiksmus:
1.9.26. Pakeičiu 143 punktą ir jį išdėstau taip: