LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ ŠEIMOS GEROVĖS SRITYJE, VEIKLOS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2014 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ ŠEIMOS GEROVĖS SRITYJE, VEIKLOS PROJEKTŲ VERTINIMO IR ATRANKOS KOMISIJOS SUDARYMO

 

2014 m. gegužės 8 d. Nr. A1-251

Vilnius

 

 

Atsižvelgdama į Nacionalinės demografinės (gyventojų) politikos strategijos šeimos gerovės srityje įgyvendinimo 2014–2015 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. A1-209 „Dėl Nacionalinės demografinės (gyventojų) politikos strategijos šeimos gerovės srityje įgyvendinimo 2014–2015 metų veiksmų plano patvirtinimo“, II skyriaus 9.1 papunktį:

1. T v i r t i n u Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje,

veiklos projektų atrankos konkurso organizavimo 2014 metais nuostatus (pridedama).

2. S u d a r a u Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų vertinimo ir atrankos komisiją (toliau − komisija):

Ingrida Venciuvienė – Šeimos ir bendruomenių departamento direktorė (komisijos pirmininkė);

Irena Ceinoriutė – Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos sekretorė);

Kristina Eismontė – Socialinės aprėpties departamento Lygių galimybių skyriaus vyriausioji specialistė;

Aušrinė Garbačiauskienė – Socialinės aprėpties departamento Socialinių paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė;

Eglė Kanopaitė-Gruodienė Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė;

Rima Kurlianskienė – Socialinės aprėpties departamento Piniginės paramos skyriaus vyriausioji specialistė;

Aušra Makarevičiūtė – socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja;

Simona Mickutė – Darbo departamento Darbo teisės skyriaus vyriausioji specialistė; 

Tomas Milevičius – Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vedėjo pavaduotojas;

Jelena Polijančuk – Darbo departamento Darbo teisės skyriaus vyriausioji specialistė;

Mantas Stulgaitis – Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausiasis specialistas;

Jurgita Vitkauskienė – Darbo departamento Darbo teisės skyriaus vyriausioji specialistė. 

3. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                            Algimanta Pabedinskienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2014 m. gegužės 8 d.

įsakymu Nr. A1- 251

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ ŠEIMOS GEROVĖS SRITYJE, VEIKLOS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2014 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų atrankos konkurso organizavimo 2014 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektams, finansuojamiems valstybės biudžeto lėšomis iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau – ministerija) skirtų asignavimų Nacionalinės demografinės (gyventojų) politikos strategijos šeimos gerovės srityje įgyvendinimo 2014–2015 metų veiksmų planui, patvirtintam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. A-1-209 „Dėl Nacionalinės demografinės (gyventojų) politikos strategijos šeimos gerovės srityje įgyvendinimo 2014–2015 metų veiksmų plano patvirtinimo“, įgyvendinti (toliau – projektai), keliamus reikalavimus, teikiamus prioritetus, projektų vertinimo, atrankos, lėšų skyrimo, vykdymo bei kontrolės tvarką ir Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų vertinimo ir atrankos 2014 metais vertinimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimą.

2. Projektų atrankos konkursą (toliau – konkursas) organizuoja ministerija. Konkursas skelbiamas ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

3. Konkurso tikslas – atrinkti prioritetus labiausiai atitinkančius projektus, kuriais bus siekiama skatinti savarankiškos ir gyvybingos šeimos, pagrįstos narių savitarpio pagalba ir atsakomybe, įsitvirtinimą.

4. Konkurse gali dalyvauti nevyriausybinės organizacijos, kurios šiuose Nuostatuose suprantamos kaip asociacijos, labdaros ir paramos fondai, religinės bendruomenės ir bendrijos, viešosios įstaigos, kurių dalininkai yra tik nevyriausybinės organizacijos bei fiziniai asmenys (toliau – pareiškėjai). Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiamas bent vienas projektas.

5. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – 2014 metai.

 

II Skyrius

PROJEKTAMS TEIKIAMI PRIORITETAI

 

6. Prioritetai teikiami projektams, kurių pareiškėjai:

6.1. ugdo santykių šeimoje kultūrą, pozityvią tėvystę, vykdo švietėjišką veiklą, susijusią su šeimos vertės visuomenėje atskleidimu;

6.2. vykdo asmenų, siekiančių sudaryti santuoką, pasirengimą šeimai;

6.3. teikia pagalbą įveikiant skyrybų krizes;

6.4. skatina šeimų telkimąsi, savitarpio pagalbą bei atstovavimą šeimų interesams.

 

III Skyrius

REIKALAVIMAI PROJEKTUI

 

7. Paraiškoje turi būti numatyta:

7.1. trumpas projekto aprašymas (santrauka);

7.2. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

7.3. tikslas;

7.4. uždaviniai;

7.5. tikslinės grupės;

7.6. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

7.7. priemonių / veiklų planas;

7.8. laukiami rezultatai;

7.9. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai: informacija apie patalpas, kuriose pareiškėjas vykdys veiklą, darbuotojų ir savanorių skaičius, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos ir pan.;

7.10. bendra projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš ministerijos;

7.11. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) specialistų kvalifikacijos, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą;

7.12. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);

7.13. kita papildoma informacija teikiama pareiškėjo nuožiūra.

 

IV Skyrius

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

8. Konkursui teikiamas projektas turi būti aprašomas, užpildant paraišką (šių Nuostatų 1 priedas). Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną projektą. Paraiškoje turi būti pateikiama informacija apie pareiškėjo, projekto vadovo, organizacijos buhalterio (tuo atveju, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, – informacija apie šių asmenų) kvalifikaciją, darbo patirtį, atitiktį prioritetams, paraiškos užpildymo data, informacija apie projekto įgyvendinimo partnerius, kiti duomenys, nurodyti šių Nuostatų 7 punkte.

9. Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

10. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

10.1. pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų (įstatų) kopijas (išskyrus religines bendruomenes ir bendrijas), patvirtintas pareiškėjo antspaudu, jei tokį antspaudą jis privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;

10.2. projekto vadovo, projekto vykdytojų ir asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, kvalifikaciją pagrindžiančių dokumentų (diplomo, sertifikato, licencijos ir kt.) kopijas, gyvenimo aprašymus (CV);

10.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

10.4. jeigu turi, bendradarbiavimo su kitomis įstaigomis ar organizacijomis sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, kopijas;

10.5. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų šių Nuostatų 12 punkte;

10.6. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopiją, patvirtintą pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;

10.7. galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens.

11. Pareiškėjas užantspauduotame voke privalo pateikti 3 (tris) paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 2 kopijas) ir tiek pat šių Nuostatų 10 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji patvirtinta žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, datą. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba.

Ant voko turi būti užrašyta „Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų atrankos konkursui“. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi į ministeriją adresu: A. Vivulskio g. 11, 105 kab., Vilnius. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei nurodytu adresu pateiktos paraiškos neregistruojamos ir laikoma, kad jos nebuvo gautos.

Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė kaip ministerijos skelbime apie konkursą nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data. Kiekvienas paraiškos ir papildomos medžiagos egzempliorius turi būti tvarkingai susegtas, puslapiai sunumeruoti. Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos.

12. Potencialūs pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

12.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

12.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

12.3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinamą arba melagingą informaciją;

12.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką ministerijos darbuotojams, projektų vertinimo komisijos nariams;

12.5. pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų;

12.6. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

12.7. pareiškėjas praėjusiais metais yra gavęs ministerijos paramą ir neatsiskaitęs už jos panaudojimą sutartyje nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį ar vykdęs projekte nenumatytas veiklas.

13. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi ministerijos specialistai. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

 

V skyrius

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

14. Konkurse dalyvaujančių pareiškėjų pateiktas paraiškas ir kitus dokumentus vertina socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaryta atrankos komisija.

15. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais. Komisijos pirmininką ir sekretorių skiria socialinės apsaugos ir darbo ministras, sudarydamas komisiją.

16. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

Komisijos nariams apie posėdį raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas praneša komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

Komisijos veiklos klausimai gali būti aptariami ir narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

17. Per pirmąjį posėdį, prieš pradėdami darbą, komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjai bei kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui priimti, komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) komisijos pirmininkui. Jeigu komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas komisijos narys.

Komisijos nariai už konfidencialumo pasižadėjime ir nešališkumo deklaracijoje nustatytų elgesio normų pažeidimus traukiami tarnybinėn arba drausminėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.

Komisijos nariams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, komisijos pirmininkas trumpai supažindina komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į komisijos narių klausimus.

18. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko balsas.

19. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos pirmininkas, komisijos nariai ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

VI Skyrius

Paraiškų atitikties reikalavimams ir Projektų vertinimas

 

20. Prieš komisijos pirmininkui paskirstant projektus komisijos nariams, komisijos sekretorius įvertina:

20.1. ar paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos datos;

20.2. ar paraiška atitinka Nuostatų 8 punkte nustatytus reikalavimus;

20.3. ar paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

20.4. ar pareiškėjas pateikė visus reikalaujamus dokumentus ir ar pateiktos dokumentų kopijos patvirtintos;

20.5. ar nevyksta teisminiai ginčai tarp ministerijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo;

20.6. ar pateiktas reikalaujamas paraiškos egzempliorių ir dokumentų skaičius;

20.7. ar kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai susegti, puslapiai sunumeruoti;

20.8. ar paraiška ir dokumentai surašyti lietuvių kalba.

21. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, komisijos sekretorius apie tai informuoja komisiją ir komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo pateikimo dienos.

22. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

22.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

22.2. paraiška pateikta po galutinio paraiškos pateikimo termino;

22.3. pareiškėjas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų arba pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;

22.4. paraiška neatitinka Nuostatų 8 punkte nustatytų reikalavimų;

22.5. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją pateikimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;

22.6. vyksta teisminiai ginčai tarp ministerijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo.

23. Vertintinus projektus komisijos nariams paskirsto komisijos pirmininkas komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.

Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų kiekį ir apimtis, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų.

24. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą, vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais (Nuostatų 2 priedas).

25. Komisija:

25.1. įvertina paraiškas, apskaičiuodama kiekvienai paraiškai vertintojų skirtų balų vidurkį;

25.2. įvertinusi organizacijų paraiškas ir pateiktus dokumentus siūlo ministerijos kancleriui finansuoti paraiškas, surinkusias 45 ir daugiau balų. Paraiškos, surinkusios mažiau negu 45 balus – nefinansuojamos. Aukščiausias galimas paraiškos įvertinimas – 60 balų. Komisija teikia siūlymus ministerijos kancleriui dėl pareiškėjo finansavimo ir jam skiriamos lėšų sumos, atsižvelgdama į paraiškos surinktų balų skaičių, planuojamo biudžeto pagrįstumą ir konkursui skirtų lėšų sumą.

26. Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams. Sprendimas įforminamas ministerijos kanclerio potvarkiu.

27. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) ne vėliau kaip per 35 kalendorines dienas nuo dienos, kai pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšas pateiktam projektui, turi būti sudaroma valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis.

Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant sutartį ministerija raštu informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir priemonių / veiklų planą, o pareiškėjas nedelsdamas patikslina sąmatą ir priemonių /veiklų planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., bei patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir apie patikslinimus raštu praneša ministerijai.

Ministerija per 3 darbo dienas nuo sprendimo skirti lėšas priėmimo dienos kartu su kanclerio potvarkiu perduoda Departamentui laimėjusių pareiškėjų paraiškas, patikslintą sąmatą ir / ar priemonių / veiklų planą, jei jie buvo tikslinti.

28. Nesudarius sutarties per Nuostatų 27  punkte nurodytą terminą, Departamentas teikia ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.

29. Pareiškėjai raštu informuojami apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar joms neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo priežastis.

30. Informacija apie atrinktus finansuoti projektus skelbiama ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

 

VII skyrius

Lėšų skyrimas projektams, projektų VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

31. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas.

32. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

Jei pareiškėjas veikloms įgyvendinti sudaro darbo sutartis, darbo užmokestis mokamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“.

33. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, susijusios su:

33.1. darbuotojų, vykdančių šių Nuostatų 6 punkte nurodytą veiklą, projektų vadovo bei finansininko (arba iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens) darbo užmokesčio ir socialinio draudimo apmokėjimu. Šioms išlaidoms padengti gali būti skiriama ne daugiau kaip 70 procentų projektui skirtų lėšų;

33.2. transporto nuomos ir (ar) išlaikymo išlaidomis;

33.3. ryšių paslaugomis;

33.4. spaudiniais;

33.5. paslaugoms, prekėms, susijusioms su įgyvendinama švietėjiška, šeimos vertės visuomenėje atskleidimo veikla, skirtoms projekto gerosios praktikos sklaidai ir viešinimui, pirkti;

33.6. kita su įgyvendinamo projekto viešinimu susijusi veikla, kurią organizuoja ministerija.

34. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti, pastatų rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, pagrindinėms priemonėms įsigyti.

35. Lėšos, skirtos pareiškėjo veiklai remti, pervedamos sutartyje nustatyta tvarka. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, patirtos nuo sutarties su Departamentu pasirašymo dienos iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2014 metų gruodžio 31 d.

36. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.

Apie leidimą tikslinti sąmatą pareiškėjas informuojamas raštu. Gavęs leidimą, pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir ją pateikti Departamentui.

37. Prašymai tikslinti projektų išlaidų sąmatas teikiami iki einamųjų metų lapkričio 20 d. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

38. Pareiškėjas privalo informuoti, jei yra vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veikiantis juridinis asmuo, perimantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

39. Pareiškėjas privalo informuoti apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą, sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus ministerijai ar Departamentui, atnaujinamas sustabdytas lėšų pervedimas.

40. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 27 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį, likusios nepanaudotos ir grąžintos lėšos paskirstomos Nuostatuose numatytu būdu ir numatytiems tikslams, likusias lėšas proporcingai paskirstant tiems pareiškėjams, kuriems nebuvo skirta visa jų prašoma suma, arba, jei visi pareiškėjai gavo visas prašomas lėšas, papildomas lėšas skiriant visiems pareiškėjams lygiomis dalimis.

41. Pareiškėjas privalo:

41.1. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos arba ne vėliau kaip iki 2014 metų gruodžio 31 d.;

41.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d. Departamentui pateikti atitinkamai ketvirtines ir metinę projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal Departamento pateiktas formas;

41.3. pasibaigus valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties terminui ar iki galo įgyvendinus projektą, per 10 darbo dienų nuo projekto pabaigos dienos Departamentui pateikti galutines projekto įgyvendinimo veiklos ir finansinę ataskaitas pagal Departamento patvirtintas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos pridedama turima su projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir vaizdinė medžiaga;

41.4. ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d. grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą banko sąskaitą.

42. Departamentas pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.

43. Departamentas atrankos būdu tikrina, ar lėšas projektui gavęs pareiškėjas laikosi konkursų nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

44. Departamentas nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėjais ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:

44.1. Departamentas nustato, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

44.2. Departamentas nustato esminių sutarties pažeidimų;

44.3. paaiškėja, kad buvo pateikta klaidinga ar neteisinga informacija šių Nuostatų 10.5 papunktyje nurodytoje pažymoje.

 

VIII skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

45. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

46. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

47. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

___________________


 

Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos

gerovės srityje, veiklos projektų atrankos

konkurso organizavimo 2014 metais nuostatų

1 priedas

 

 

(Paraiškos dėl dalyvavimo nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų atrankos konkurse forma)

 

_______________________________________________________________

(paraišką teikiančios organizacijos pavadinimas)

 

________________________________________________________________

(kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

A. Vivulskio g. 11

03610 Vilnius

 

 

PARAIŠKA

DĖL DALYVAVIMO NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ ŠEIMOS GEROVĖS SRITYJE, VEIKLOS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSE 2014 METAIS

 

 

_________________ Nr. ___________

(data)

 

1. Projekto pavadinimas

 

 

2. Informacija apie pareiškėją

Organizacijos pavadinimas

Adresas

Miestas ir pašto indeksas

Telefonas (su tarpmiestiniu kodu)

Faksas (su tarpmiestiniu kodu)

Elektroninis paštas

Interneto svetainė

Organizacijos banko rekvizitai (banko pavadinimas, adresas, kodas, sąskaitos numeris)

 

3. Informacija apie projekto vadovą

Vardas ir pavardė

Darbovietės pavadinimas

Pagrindinės pareigos

Darbovietės adresas

Telefonas (su tarpmiestiniu kodu)

Faksas (su tarpmiestiniu kodu)

Elektroninis paštas

 

4. Projekto įgyvendinimo partneriai

Juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė

Adresas

Telefonas (su tarpmiestiniu kodu)

Bendradarbiavimo pagrindas (sutartis ar kt. dokumentas, patvirtinantis bendradarbiavimą)

Glaustai apibrėžkite projekto partnerio vaidmenį projekte

 

5. Padėties analizė (problemos išdėstymas):

5.1. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

5.2. tikslas;

5.3. uždaviniai;

5.4. tikslinės grupės (apibūdinimas, pvz., šeimos, gausios šeimos, sužadėtiniai), projekto dalyvių skaičius;

5.5. problemos mastą nusakanti statistika;

5.6. esami problemos sprendimo būdai.

 

6. Trumpas projekto aprašymas (santrauka):

6.1. projekto vykdymo vieta;

6.2. projekto vykdymo trukmė, projekto įgyvendinimo laikotarpis;

6.3. projekto vykdymo nuoseklus priemonių / veiklų sąrašas (eigos aprašymas):

 

Nuoseklus priemonių / veiklų sąrašas

(planuojami atlikti darbai)

Mėnuo

Atsakingas vykdytojas

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Projekto finansavimas:

7.1. Projektui įgyvendinti ......... m. iš viso reikia ..………………………………..........tūkst. litų.

7.2. Savivaldybės ........... m. projektui numatoma skirti lėšų –   ……………………...….tūkst. litų.

7.3. Kita (fondų, organizacijų, privačių asmenų) ......... m. numatoma gauti arba gauta parama – ……........................................................................................................................……….....tūkst. litų.

7.4. Projektą teikiančios organizacijos ......... m. planuojama skirti lėšų projektui įgyvendinti –………………………………………………......................................................................…tūkst. litų.

7.5. Iš viso (7.2–7.4 eilučių suma) ………………………………………………………... .tūkst. litų.

7.6. Iš valstybės biudžeto prašoma .………........................................................................tūkst. litų.

 

8. Preliminari išlaidų sąmata (kokioms veiklos kryptims prašomos lėšos, argumentuotos asmenų skaičiumi, paslaugų kiekiu)

Kokioms veiklos sritims prašoma lėšų

 

Lėšos iš valstybės biudžeto 2014 m. projektui įgyvendinti,

tūkst. Lt

Savivaldybės biudžeto lėšos,

tūkst. Lt

 

Kitos lėšos,

tūkst. Lt

 

 

 

Iš viso 2014 m. projektui įgyvendinti reikalingos lėšos, tūkst. Lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

9. Laukiami rezultatai:

9.1. teikiamos paslaugos;

9.2. projekto poveikio įvertinimas;

9.3. projekto tęstinumo galimybės.

 

10. Pareiškėjo disponuojami veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai (informacija apie patalpas, kuriose pareiškėjas vykdys veiklą, darbuotojų ir savanorių skaičius, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos ir pan.).

 

11. Organizacijos vykdyti projektai ir jų pasiekti rezultatai, visuomenės informavimas apie organizacijos veiklą, materialinė bazė, gaunama finansinė parama, informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais.

 

12. Pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) specialistų kvalifikacijos, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą.

 

13. Organizacijos ir institucijos, su kuriomis bendradarbiaujant numatoma vykdyti veiklą.

 

14. Kita informacija apie projektą.

 

15. Priedai:

15.1. pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų (įstatų) kopijos, patvirtintos pareiškėjo antspaudu, jei tokį antspaudą jis privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, ____ lapų;

15.2. projekto vadovo, projekto vykdytojų ir asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, kvalifikaciją pagrindžiančių dokumentų (diplomo, sertifikato, licencijos ir kt.) kopijos, gyvenimo aprašymai (CV), ____ lapų;

15.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalas ar tinkamai patvirtinta jo kopija, ____ lapų;

15.4. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašyta laisvos formos pažyma, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 10.5 papunktyje, ____ lapų;

15.5. jeigu turi, bendradarbiavimo su kitomis įstaigomis ar organizacijomis sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, kopijos, ____ lapų;

15.6. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopija, patvirtinta pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, ___ lapų;

15.7. galiojančios sutarties kopija, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, ____ lapų;

15.8. kiti dokumentai, _____ lapų.

 

Asmuo, turintis teisę veikti juridinio asmens vardu

 

______________________                     ________________            _____________________

(pareigų pavadinimas)                                (parašas)                               (vardas ir pavardė)

 

A.V.

 

Projekto vadovas

 

______________________                     ________________            _____________________

(pareigų pavadinimas)                                (parašas)                               (vardas ir pavardė)

 


 

Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių

šeimos gerovės srityje, veiklos projektų

atrankos konkurso organizavimo 2014 metais

nuostatų

2 priedas

 

 

PROJEKTO PARAIŠKOS VERTINIMO ANKETA

 

Pareiškėjo pavadinimas ___________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Projekto pavadinimas ir sąlyginis numeris ___________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Eil. Nr.

 

Dalykinio vertinimo kriterijai

Maksimalus galimų balų skaičius

Rekomenduojamos balų ribos

Įvertinu balais

1.

Ar projekto paraiška atitinka keliamus reikalavimus

(projekto paraiška pateikta kvalifikuotai, tvarkingai, pagal patvirtintą formą, yra pridėti reikalingi dokumentai) (Nuostatų 7–12 punktai)

 

·   atitinka reikalavimus

·   neatitinka (toliau nevertinama)

5

 

 

 

 

 

 

5

0

 

2.

Ar paraiška atitinka keliamus prioritetus (Nuostatų 6 punktas)

·   atitinka visus prioritetus

·   atitinka du iš prioritetų

·   atitinka vieną iš prioritetų

·   neatitinka

20

 

 

20

15

5

0

 

3.

Problemos analizė (paraiškos 5 punktas)

·                    išsami, argumentuota, paremta statistiniais duomenimis

·  iš dalies argumentuota, tačiau trūksta statistinių duomenų

·   neargumentuota

5

 

5

 

1–4

 

0

 

4.

Projekto įgyvendinimo priemonių / veiklų sąrašas (nuoseklus, aktualus bei originalus, patrauklus, veiklos tinkamos ir veiksmingos tikslinių asmenų grupių iškeltoms problemoms spręsti) (paraiškos 6 punktas)

·    nuoseklus, aktualus, originalus, veiksmingas

·    trūksta nuoseklumo, aktualumo

·    nenuoseklus ir neaktualus

5

 

 

 

 

 

5

 

1–4

0

 

5.

Reikalingų lėšų pagrindimas (paraiškos 7, 8 punktai)

(projekto sąmata pagrįsta, reali ir būtina, lėšos panaudojamos ekonomiškai atsižvelgiant į vidutines kainas)

·    pagrįstos, realios ir būtinos, lėšos panaudojamos ekonomiškai atsižvelgiant į vidutines kainas

·    trūksta pagrįstumo

·    nepagrįstos, neatsižvelgiama į vidutines kainas

5

 

 

 

 

 

5

 

 

1–4

0

 

6.

Projekto kokybė ir laukiami rezultatai (paraiškos 9 punktas) (projektas prieinamas tikslinėms asmenų grupėms, išbaigtas, rezultatų rodikliai yra konkretūs, įvertinami, galimi atsižvelgiant į tikslinės grupės realijas; planuojami rezultatai atitinka sprendžiamos problemos mastą)

·    projektas išbaigtas, rezultatai konkretūs, įvertinami, galimi atsižvelgiant į tikslinės grupės realijas, atitinka sprendžiamos problemos mastą

·    projektas iš esmės išbaigtas, rezultatai iš dalies konkretūs, iš dalies galimi atsižvelgiant į tikslinės grupės realijas

·    projektas neišbaigtas, rezultatai nekonkretūs ir neatitinka sprendžiamos problemos masto

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

1-9

 

0

 

7.

Kiti finansavimo šaltiniai (paraiškos 7 punktas)

·   skiriama 30 procentų ir daugiau

·   skiriama iki 30 procentų

·   skiriama mažiau nei 10 procentų

·  kiti finansavimo šaltiniai nenumatyti ir (ar) lėšos nepagrįstos

10

 

 

10

5-9

1-4

0

 

 

Bendra balų suma

60

 

 

 

Projekto privalumai

 

 

 

Projekto trūkumai

 

 

Komisijos nario išvada (visiškai finansuoti, iš dalies finansuoti, nefinansuoti)

 

 

 

Projektas, surinkęs mažiau nei 45 balus, nefinansuojamas. 

 

Komisijos narys                                           (parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

__________________