Molėtų rajono savivaldybės taryba
SPRENDIMAS
PDėl molėtų rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo
2018 m. rugpjūčio 30 d. Nr. B1-187
Molėtai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos 2018 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 3 straipsniu, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“,
1. Patvirtinti Molėtų rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. B1-7 „Dėl Molėtų rajono savivaldybės mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą su visais papildymais ir pakeitimais.
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2018 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. B1-187
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Molėtų rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) parengtas vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
2. Aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja Molėtų rajono savivaldybei (toliau – savivaldybė) iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) skiriamų mokymo lėšų apskaičiavimą, paskirstymą ir panaudojimą savivaldybės ir nevalstybinių mokyklų, teikiančių ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą (toliau kartu – mokyklos), mokinių, kurie mokosi pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio arba vidurinio ugdymo programas (toliau – mokiniai), ugdymo reikmėms tenkinti, taip pat atvejus, kuomet savivaldybė dalį mokymo lėšų paskirsto ugdymo reikmėms savo nustatyta tvarka.
3. Aprašo tikslas – užtikrinti mokymo lėšų, skirtų iš valstybės biudžeto, efektyvų naudojimą, taikant mokymo lėšų skyrimo klasei principą, ir ugdymo paslaugų kokybės gerinimą.
4. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
5. Skiriant mokymo lėšas švietimo įstaigoms siekiama:
5.3. didinti švietimo įstaigų vadovų atsakomybę už realiais finansiniais ištekliais grindžiamų sprendimų vykdymą;
5.4. racionaliau sutvarkyti mokyklų tinklą, sudaryti vienodas galimybes kaimo ir miesto mokiniams įgyti geros kokybės išsilavinimą;
II SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS
6. Vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu (toliau – Aprašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos ,11 d. nutarimu Nr. 11 „Dėl mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, apskaičiuojamas kiekvienos ugdymo įstaigos sąlyginis klasių (grupių) skaičius ir sąlyginis klasių (grupių) dydis pagal faktinį mokinių skaičių sraute.
7. Mokymo lėšų suma ateinantiems biudžetiniams metams skaičiuojama pagal ugdymo įstaigų einamųjų metų rugsėjo 1 d. mokinių duomenų bazės duomenis.
8. Mokymo lėšos apskaičiuojamos sudėjus lėšas ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti, lėšas ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti ir lėšas kitoms ugdymo reikmėms , nurodytoms Aprašo 1 priede.
9. Lėšos ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti skiriamos pagal lėšų skyrimo klasei (grupei) principą. Šios lėšos apskaičiuojamos, bazines ugdymo lėšas padauginus iš sąlyginių klasių (grupių) skaičiaus, nustatyto pagal formulę, atsižvelgiant į faktinį mokinių skaičių mokinių sraute. Klasei priskiriamų bazinių ugdymo lėšų dydis priklauso nuo sąlyginės klasės (grupės) dydžio: mažai klasei skiriamos mažiausio dydžio bazinės ugdymo lėšos, vidutinio dydžio klasei - vidutinės, didelei - didelės. Jei sraute bus mažiau mokinių nei Apraše nustatytas minimalus skaičius, finansavimas bus skiriamas tik daliai klasės (0,33 arba 0,5 pagal Aprašo 4 priedą).
10. Lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti sudaro 2 procentus, apskaičiuotus nuo lėšų ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti sumos. Lėšos skiriamos savivaldybei, kuri apraše nurodytais atvejais jas paskirstys mokykloms, kuriose yra didesni finansavimo poreikiai.
11. Lėšos kitoms ugdymo reikmėms, nurodytoms Aprašo 1 priede, sudaro Aprašo 1 priede nurodytų ugdymo reikmių koeficientų, padaugintų iš pareiginės algos bazinio dydžio ir iš atitinkamų faktinių mokinių skaičių, sumą.
12. Savivaldybei skiriamos mokymo lėšos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:
12.2. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose (darbo užmokesčiui mokėti, paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba, taip pat mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti);
12.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas);
12.5. ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti:
12.5.1. pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo), ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namuose), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti;
12.5.2. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;
III SKYRIUS
SAVIVALDYBEI SKIRTŲ MOKYMOI LĖŠŲ NAUDOJIMAS
13. Savivaldybė atitinkamiems metams skirtas mokymo lėšas naudoja šioms ugdymo reikmėms tenkinti:
13.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti:
13.1.1. lėšos yra apskaičiuojamos, Aprašo 1 priede nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus;
13.1.2. lėšos gali būti naudojamos:
13.1.2.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį);
13.1.2.3. priemokoms, kai nustatyta apimtimi ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai;
13.2. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose (darbo užmokesčiui mokėti, paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba, taip pat mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti):
13.2.1. lėšos yra apskaičiuojamos, Aprašo 1 priede nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus;
13.2.2. lėšos gali būti naudojamos:
13.2.2.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, tiflopedagogų, surdopedagogų, mokytojo padėjėjų, gestų kalbos vertėjų pareigybių, įsteigtų mokyklose, darbo užmokesčiui;
13.2.2.2. švietimo pagalbos paslaugoms pirkti, užtikrinant švietimo pagalbos teikimą mokiniui, mokytojui, šeimai, mokyklai;
13.2.2.3. švietimo pagalbos tarnybos mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo, pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, mokyklai ir šeimai funkcijoms finansuoti;
13.2.3. jei mokykla neturi švietimo pagalbos specialistų, tai mokyklai švietimo pagalbai skirtos lėšos skiriamos Molėtų r. švietimo pagalbos tarnybai psichologinės, socialinės pedagoginės, specialiosios pedagoginei pagalbai teikti;
13.2.4. lėšos, skirtos pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioms įstaigoms (Molėtų r. švietimo pagalbos tarnybai), gali būti naudojamos:
13.2.4.1. specialiojo pedagogo, logopedo, psichologo, socialinio pedagogo darbo užmokesčiui mokėti, gydytojo neurologo paslaugoms pirkti;
13.3. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti:
13.3.3. Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius:
13.3.3.2. pasibaigus brandos egzaminų pagrindinėms ir pakartotinėms sesijoms, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtintais rekomendaciniais įkainiais už pagrindinės sesijos valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, mokyklinių brandos egzaminų kandidatų darbų vertinimą, pakartotinės sesijos mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, kandidatų darbų vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą bei atsižvelgdamas į egzaminus vykdžiusių mokyklų pateiktus duomenis pagal Pagrindinės sesijos valstybinių, pagrindinės ir pakartotinės sesijų mokyklinių brandos egzaminų vykdymo, mokyklinių brandos egzaminų kandidatų darbų vertinimo ir apeliacijų nagrinėjimo lėšų poreikio apskaičiavimo lentelę (1 priedas), apskaičiuoja ir paruošia švietimo įstaigoms, kurių pedagogai dalyvavo organizuojant ir vykdant brandos egzaminus, suvestines apie lėšas, skiriamas atsiskaitymui už brandos egzaminų organizavimą, vykdymą ir vertinimą bei parengia administracijos direktoriaus įsakymo projektą;
13.3.3.3. pagrindinės ir pakartotinės sesijų valstybinių bei mokyklinių brandos egzaminų vykdytojams darbo užmokestį skaičiuoja, atsižvelgdamas į egzaminų trukmę. Vyresniesiems vykdytojams, administratoriams – atsižvelgdamas į egzaminų trukmę ir pridėdamas užmokestį už dvi valandas. Už valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų vykdymą poilsio dienomis darbo užmokestį skaičiuoja pagal dvigubus įkainius;
13.3.4. Molėtų rajono savivaldybės administracija, vykdydama administracijos direktoriaus įsakymą, perveda lėšas švietimo įstaigoms, kurių pedagogai dalyvavo organizuojant ir vykdant brandos egzaminus;
13.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas):
13.4.1. skiriama ne mažiau kaip 100 procentų lėšų, apskaičiuotų pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių;
13.5. ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti:
13.5.1. pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo), ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namuose), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti;
13.5.1.1. pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo):
13.5.1.1.1. lėšų trūkumas apskaičiuojamas palyginus faktišką lėšų poreikį ugdymo reikmėms, užtikrinant minimalų ugdymo plano valandų panaudojimą, ir pagal Aprašą priklausančias lėšas bei įvertinus lėšų taupymo galimybes;
13.5.1.1.2. įvertinus faktišką lėšų poreikį ugdymo reikmėms, užtikrinant minimalų ugdymo plano valandų panaudojimą, bei lėšų taupymo galimybes, lėšos paskirstomos kiekvienai mokyklai;
13.5.1.2. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namuose), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti mokyklose, teikiančiose ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą – ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui ir formų įvairovei įgyvendinti lėšos paskirstomos taip, kad būtų užtikrintas finansavimas iš mokymo lėšų kiekvienai ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupei po 20 kontaktinių valandų per savaitę;
13.5.1.3. mokymo lėšos mokinių, mokomų namuose, ugdymo planui įgyvendinti:
13.5.1.3.1. yra apskaičiuojamos ir skiriamos mokykloms, vadovaujantis Aprašo nuostatomis pagal tokių mokinių skaičių rugsėjo 1 dieną;
13.5.1.3.2. tais atvejais, kai mokiniui (mokiniams) mokymas namuose yra paskirtas po rugsėjo 1 dienos, mokymui namuose skiriama papildomų lėšų iš savivaldybės paskirstomų lėšų ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti;
13.5.1.3.3. Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriaus vedėjas:
13.5.1.3.3.1. suderina mokyklos pateiktus skaičiavimus individualiam mokinio ugdymo planui finansuoti;
13.5.2. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose:
13.5.2.1. užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose lėšų skiriama pagal poreikį;
13.5.2.3. Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriaus vedėjas:
13.5.2.3.1. suderina mokyklos, vykdančios užsienio kalbos mokymą laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose, ugdymo plano papildymą;
IV SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ PERSKIRSTYMAS
14. Mokymo lėšos paskirtos mokykloms pagal 10 punktą kalendorinių metų ketvirtą ketvirtį savivaldybės tarybos sprendimu gali būti perskirstytos tarp mokyklų, dėl mokyklų pertvarkos, mokinių skaičiau pokyčio, klasių užpildomumo.
15. Mokymo lėšos perskirstomos esant mokinių migracijai tarp savivaldybės mokyklų ir kitų steigėjų mokyklų. Lėšos perskirstomos vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro patvirtintomis rekomendacijomis ir atsižvelgiant į mokinių registro duomenis apie mokinių migraciją.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
17. Mokymo lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, atsižvelgiant į švietimo ir mokslo ministro tvirtinamas mokymo lėšų naudojimo rekomendacijas ir šį aprašą.
18. Asignavimų valdytojai atsako už mokymo lėšų naudojimą pagal paskirtį, teisingą lėšų apskaitą bei parengtus finansinių ataskaitų rinkinius.
Molėtų rajono savivaldybės mokymo
lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo
priedas
PAGRINDINĖS SESIJOS VALSTYBINIŲ, PAGRINDINĖS IR PAKARTOTINĖS SESIJŲ MOKYKLINIŲ BRANDOS EGZAMINŲ VYKDYMO, MOKYKLINIŲ BRANDOS EGZAMINŲ KANDIDATŲ DARBŲ VERTINIMO IR APELIACIJŲ NAGRINĖJIMO LĖŠŲ POREIKIO APSKAIČIAVIMO LENTELĖ
...............................................................................................................................................................................
(mokyklos, kurioje įsteigtas egzaminų centras, pavadinimas)
.................................................................................................................................................................................
(egzamino pavadinimas, tipas, egzamino data)
Eil. Nr. |
Asmens vykdytos funkcijos egzamino metu (vyresnysis vykdytojas, administratorius, vykdytojas, vertinimo komisijos pirmininkas, vertintojas, darbo vadovas, apeliacinės komisijos pirmininkas, apeliacinės komisijos narys) |
Asmens vardas, pavardė |
Pagrindinės darbovietės pavadinimas |
Valandų arba darbų skaičius funkcijoms atlikti |
Valandų arba darbų skaičiaus įkainis |
Suma (Eur) (darbo užmokestis (7 eil.= 5 eil. X 6 eil.) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
X |
X |
X |
X |
|
________________________________________________ _______ ________________
(mokyklos, kurioje įsteigtas egzaminų centras, direktorius ) (parašas) (vardas, pavardė)