VALSTYBINĖS ATOMINĖS ENERGETIKOS SAUGOS
INSPEKCIJOS VIRŠININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS ATOMINĖS ENERGETIKOS SAUGOS INSPEKCIJOS VIRŠININKO 2010 M. LIEPOS 21 D. ĮSAKYMO NR. 22.3-59
„DĖL BRANDUOLINĖS SAUGOS REIKALAVIMŲ BSR-3.1.1-2016 „PANAUDOTO BRANDUOLINIO KURO TVARKYMAS SAUSOJO TIPO SAUGYKLOJE“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. liepos 1d. Nr. 22.3-141
Vilnius
1. Pakeičiu Branduolinės saugos reikalavimus BSR-3.1.1-2016 „Panaudoto branduolinio kuro tvarkymas sausojo tipo saugykloje“, patvirtintus Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininko 2010 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 22.3-59 „Dėl Branduolinės saugos reikalavimų BSR-3.1.1-2016 „Panaudoto branduolinio kuro tvarkymas sausojo tipo saugykloje“ patvirtinimo“:
1.1. Papildau 2.19 papunkčiu:
„2.19. Branduolinės saugos reikalavimai BSR-1.8.7-2020 „Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos licencijomis reguliuojamos veiklos su branduolinėmis ir daliosiomis medžiagomis sauga“, patvirtinti VATESI viršininko 2020 m. sausio 17 d. įsakymu Nr. 22.3-15 „Dėl Branduolinės saugos reikalavimų BSR-1.8.7-2020 „Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos licencijomis reguliuojamos veiklos su branduolinėmis ir daliosiomis medžiagomis sauga“ patvirtinimo“.“
1.2. Pakeičiu 3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.3. Pakeičiu IX skyriaus trečiojo skirsnio pavadinimą ir jį išdėstau taip:
1.4. Pakeičiu 76 punktą ir jį išdėstau taip:
„76. PBK tvarkymo, jo pakavimo, transportavimo ir saugojimo sistemų projektas turi būti toks, kad būtų užtikrintas ne mažesnis ikikritiškumo lygis, nei nustatytas Reikalavimų 2.19 papunktyje nurodyto teisės akto 27 punkte, normalaus eksploatavimo, tikėtinų eksploatavimo įvykių ir projektinių avarijų atvejais, o neprojektinių avarijų atvejais būtų išvengta kritinės būsenos susidarymo.“
1.5. Pakeičiu 77 punktą ir jį išdėstau taip:
„77. Saugiam PBK tvarkymui, įskaitant jo saugojimą ir visus technologinius veiksmus su juo, pagrįsti turi būti atlikta kritiškumo saugos analizė. Ši analizė turi būti atlikta vadovaujantis Reikalavimų 2.19 papunktyje nurodyto teisės akto nuostatomis bei šiomis nuostatomis:
77.1. jei PBK įsodrinimas yra skirtingas atskirose rinklėse ar pačioje rinklėje, atskiro konteinerio ir visos saugyklos bei technologinių veiksmų kritiškumo saugos analizė atliekama darant prielaidą, kad visas PBK yra didžiausio įsodrinimo. Kritiškumo saugos analizė gali būti atliekama nesilaikant šio reikalavimo šiais atvejais:
77.1.1. skirtingo įsodrinimo kuro rinklės numatytos saugoti konteinerių grupėse skirtingose saugyklos vietose ar atskiruose saugyklos pastatuose, jei įrodoma, kad kiekviena šių grupių neturi įtakos kitų grupių efektiniam neutronų daugėjimo koeficientui. Šiuo atveju Reikalavimų 77.1 papunkčio nuostatos taikomos kiekvienai iš šių grupių;
77.2. atliekant kritiškumo saugos analizę daroma prielaida, kad saugykla yra visiškai užpildyta konteineriais su PBK pagal saugyklos projektą, arba analizė atliekama begalinės saugyklos atvejui;
77.3. atliekant kritiškumo saugos analizę neatsižvelgiama į neutronų sugertį saugyklos KSK ir konteineriuose esančių komponentų, išskyrus atvejus, kai šie KSK yra nepašalinamai įmontuoti, jų neutronų sugerties savybės yra įvertintos, o jei jos gali keistis laikui bėgant – įvertintas šių savybių kitimas;
77.4. atliekant kritiškumo saugos analizę atsižvelgiama į dėl numatytųjų pradinių įvykių galinčias atsirasti deformacijas PBK ir saugyklos komponentuose;