Kaunor-m

 

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

8 POSĖDIS

 

SPRENDIMAS

Dėl KAUNO R. KAČERGINĖS MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugsėjo 26 d. Nr. TS-358

Kaunas

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 2 dalimi, 3 dalies 1 punktu, 5 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Kauno rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kauno r. Kačerginės mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus (pridedama).

2. Įgalioti Kauno rajono savivaldybės merą pasirašyti šiuo sprendimu patvirtintus Kauno r. Kačerginės mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus.

3. Įpareigoti Kauno r. Kačerginės mokyklos-daugiafunkcio centro direktorių įregistruoti šio sprendimo 1 punkte nurodytus nuostatus iki 2024 m. spalio 31 d. teisės aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registre ir atlikti kitus su šiuo pavedimu susijusius veiksmus.

4. Nustatyti, kad šio sprendimo 1 punkte nurodyti nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

5. Pripažinti netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 30 d. sprendimą Nr. TS-180 „Dėl Kauno r. Kačerginės daugiafunkcio centro reorganizavimo į Kauno r. Kačerginės mokyklą-daugiafunkcį centrą“, įregistravus šio sprendimo 1 punkte nurodytus nuostatus Juridinių asmenų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas savo pasirinkimu Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų administracinio teismo Kauno rūmams (A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Valerijus Makūnas

 

PATVIRTINTA

Kauno rajono savivaldybės tarybos

2024 m. rugsėjo 26 d.

sprendimu Nr. TS-358

 

 

 

Kauno r. KAČERGINĖS mokyklos-daugiafunkcio centro NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1.  Kauno r. Kačerginės mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Kauno r. Kačerginės mokyklos-daugiafunkcio centro (toliau – Centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, jos kompetenciją, buveinę, grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, mokymo formas ir būdus, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Centro teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir kvalifikacijos tobulinimą, atestaciją, turtą ir lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Centro oficialusis pavadinimas – Kauno r. Kačerginės mokykla-daugiafunkcis centras, trumpasis pavadinimas – Kačerginės mokykla-daugiafunkcis centras. Centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 291074980.

3. Centro istorija ir įsteigimo data – 1940 m. įsteigta Kačerginės pradinė mokykla. 1945 m. mokykla tapo progimnazija, 1949 m. progimnazija perorganizuota į septynmetę mokyklą. 1959 m. mokykla tampa vidurine, nuo 2001 m. – pagrindine, nuo 2014 m. – daugiafunkciu centru. 2017 m. pertvarkyta į pradinę mokyklą. 2020 m. buvo reorganizuota į mokyklą-daugiafunkcį centrą.

4. Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Savininkė – Kauno rajono savivaldybė.

7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Kauno rajono savivaldybės taryba ir meras, kurie:

7.1. tvirtina Centro nuostatus;

7.2. priima sprendimą dėl Centro buveinės pakeitimo;

7.3. priima sprendimą dėl Centro reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo;

7.4. priima sprendimą dėl Centro filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

7.5. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;

7.6. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Centro nuostatuose jo kompetencijai priskirtus klausimus.

8. Centro buveinė – J. Janonio g. 31, Kačerginės mstl., LT-53451 Kauno r. sav.

9. Centro grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

10.  Centro tipas – pradinė mokykla.

11.  Centro pagrindinė paskirtis – pradinės mokyklos tipo mokykla-daugiafunkcis centras.

12.  Mokymo kalba – lietuvių.

13.  Mokymosi ir mokymo proceso organizavimo būdai:

13.1.  grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu ir (ar) nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu;

13.2.  pavienio mokymosi forma įgyvendinama individualiu, savarankišku ir (ar) nuotoliniu ugdymosi proceso organizavimo būdu.

14.  Centre vykdomos programos:

14.1.  ikimokyklinio ugdymo;

14.2.  priešmokyklinio ugdymo;

14.3.  pradinio ugdymo;

14.4.  neformaliojo vaikų švietimo.

15.  Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: pažyma, mokymosi pasiekimų pažymėjimas, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pradinio išsilavinimo pažymėjimas ir kiti dokumentai švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

16.  Centras yra viešas juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir savo pavadinimu, atributiką, turi savarankišką atsiskaitomąją sąskaitą, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Kauno rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

II skyrius

CENTRO VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, tIKSLAS, uŽdaviniai, funkcijos, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

17.  Centro veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

18.  Centro švietimo veiklos rūšys:

18.1.  Pagrindinė švietimo veiklos rūšis – pradinis ugdymas, kodas 85.20;

18.2.  Kitos švietimo veiklos rūšys:

18.2.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

18.2.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

18.2.3. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

18.2.4. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

18.2.5. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

18.2.6. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

19.  Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

19.1.  vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

19.2.  vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;

19.3.  kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

19.4.  kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

19.5.  nuosavo arba nuomojamo nekilnojamo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

19.6.  kitas, niekur nepriskirtas, keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39;

19.7.  kita apgyvendinimo veikla, kodas 55.90;

19.8.  kita pramogų ir poilsio organizavimo veikla, kodas 93.29;

19.9.  sporto klubų veikla, kodas 93.12;

19.10.  kita sportinė veikla, kodas 93.19;

19.11.  meninė kūryba, kodas 90.03.

20.  Centro veiklos tikslas – teikti kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį ugdymą ir neformalųjį vaikų švietimą, padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, etninius, socialinius, pažintinius poreikius, ugdyti aktyvų, kūrybingą, elementaraus raštingumo ir informacinių, veiklos gebėjimų ir bendrųjų vertybių pamatus turintį vaiką, pasirengusį mokytis toliau pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas.

21.  Centro veiklos uždaviniai:

21.1.  užtikrinti kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą ir pradinį išsilavinimą;

21.2.  užtikrinti ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programų tęstinumą;

21.3.  tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;

21.4.  teikti mokiniams reikiamą švietimo pagalbą;

21.5.  užtikrinti sveiką ir saugią mokymosi aplinką;

21.6.  kurti Centrą kaip vietos bendruomenės švietimo, kultūros, tradicijų bei vertybinių nuostatų formavimo židinį.

22.  Vykdydamas jai pavestus uždavinius Centras atlieka šias funkcijas:

22.1.  įgyvendina ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį ugdymą, individualizuotas pradinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programas, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Centro bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių mokymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos informaciją, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

22.2.  rengia ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo programą papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas, jas pritaiko specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams;

22.3.  sudaro mokymosi sutartis ir vykdo jose sutartus įsipareigojimus, užtikrina kokybišką švietimą;

22.4.  vykdo vaikų pažangos ir pasiekimų vertinimą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

22.5.  vykdo pradinio ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

22.6.  išduoda mokymosi pagal pradinio ugdymo programą pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

22.7.  užtikrina privalomąjį mokinių mokymą, tenkina jų saviugdos ir saviraiškos poreikius;

22.8.  sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį, kultūrinį ir socialinį sąmoningumą, patriotizmą;

22.9.  teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, specialiąją pagalbą, vykdo vaikų ir mokinių sveikatos priežiūrą, minimalios priežiūros priemones;

22.10.  įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, teikia švietimo pagalbą ir organizuoja ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

22.11.  sudaro galimybes mokiniams dalyvauti švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kokybės kriterijus atitinkančiose, socialines ir emocines kompetencijas ugdančiose, smurto, patyčių, psichiką veikiančių medžiagų vartojimo ar kitose prevencinėse programose;

22.12.  organizuoja tėvų (globėjų) (toliau – tėvai) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

22.13.  vykdo Centro veiklos kokybės įsivertinimą, darbuotojų veiklos vertinimą;

22.14.  sudaro sąlygas darbuotojų profesiniam tobulėjimui;

22.15.  užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

22.16.  kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą edukacinę aplinką ir materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais teisės aktais;

22.17.  organizuoja mokinių ir ugdytinių maitinimą Centre;

22.18.  organizuoja mokinių vežimą į Centrą ir iš jo į namus įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

22.19.  planuoja ir organizuoja veiklas bendradarbiaudama su seniūnijos ir kitomis šveitimo, kultūros ir sporto įstaigomis ir organizacijomis;

22.20.  organizuoja valstybinių švenčių, atmintinų datų, kalendorinių švenčių paminėjimą;

22.21.  viešai skelbia informaciją apie Centro veiklą švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

22.22.  atlieka kitas teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS

 

23.     Centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam paskirtas funkcijas, turi teisę:

23.1parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

23.2kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką
ugdymą(-si);

23.3bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

23.4rengti ir įgyvendinti šalies, tarptautinius projektus ir programas;

23.5teikti atlygintinas paslaugas, kurių kainas tvirtina Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;

23.6kreiptis į savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją dėl Centro nuostatų pildymo ir keitimo;

23.7gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

23.8gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų informaciją, išvadas, pasiūlymus ir kitokią medžiagą, kurios reikia sprendžiant Centro teikiamų paslaugų klausimus;

23.9naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

24Centro pareigos:

24.1vykdyti Nuostatuose reglamentuotą veiklą;

24.2užtikrinti kokybišką švietimą, ugdymo programų ir planų įgyvendinimą;

24.3užtikrinti sveiką ir saugią aplinką, užkertančią kelią smurto, patyčių, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

24.4rūpintis mokytojų ir kitų ugdymo proceso dalyvių kvalifikacijos tobulinimu;

24.5informuoti tėvus apie jų vaiko būklę, ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, mokyklos lankymą ir elgesį;

24.6informuoti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos apie atvejus, kai mokinio tėvai neužtikrina vaiko pareigos mokytis iki 16 metų;

24.7vykdyti kitas teisės aktais nustatytas pareigas.

 

iv skyrius

Centro VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

25Centro veikla organizuojama pagal Centro direktoriaus patvirtintus planus:

25.1Centro strateginį planą, kuriam yra pritarusios Centro taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija, ir kuris suderintas su Savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyriaus vedėju;

25.2Centro metinį veiklos planą, kuriam pritarusi Centro taryba;

25.3Centro ugdymo planą, kuriam yra pritarusios Centro taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo.

26.  Centrui vadovauja direktorius. Direktorius į pareigas skiriamas, atšaukiamas, atleidžiamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Direktorius:

27.1organizuoja Centro veiklą, įgyvendindamas strateginį Centro valdymą;

27.2vadovauja rengiant Centro strateginį ir metinį planus, užtikrina jų įgyvendinimą;

27.3.  organizuoja Centro veiklos įsivertinimą ir stebėseną. Teikia Centro bendruomenei ir Tarybai svarstyti Centro metų veiklos ataskaitą. Analizuoja išteklių būklę ir atsako už Centro veiklos rezultatus;

27.4nustato Centro struktūrą ir darbuotojų pareigybių sąrašą;

27.5tvirtina Centro mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Centro darbuotojus, įgyvendina personalo valdymo priemones, sudaro galimybes ir skatina darbuotojus, užtikrina jų profesinį tobulėjimą ir Pedagogų etikos kodekso normų laikymąsi;

27.6nustato Centro darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą, jei Centre nėra sudaryta kolektyvinė sutartis;

27.7suderinęs su Centro taryba ir darbuotojų atstovais tvirtina Centro darbo tvarkos taisykles, jose nustato ir kitų lankytojų teises, pareigas ir atsakomybę;

27.8vadovauja kuriant lyderystės ugdymui kultūrą, išlaikant ir stiprinant kiekvienam mokiniui mokytis ir savo galimybėms atskleisti palankią aplinką;

27.9kreipiasi į Savivaldybės merą dėl minimalios priežiūros priemonių vaikui skyrimo pagal Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo numatytą tvarką;

27.10priima mokinius į Centrą Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

27.11leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą, užtikrina, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Nuostatų;

27.12sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodines grupes;

27.13Centro vardu sudaro sutartis Centro funkcijoms vykdyti;

27.14siekdamas efektyvaus įstaigos valdymo, ugdymo kokybės ir mokinių saugumo užtikrina Centro bendradarbiavimą su kitomis vietovėje veikiančiomis įstaigomis bei organizacijomis;

27.15atstovauja Centrui kitose institucijose;

27.16inicijuoja Centro savivaldos institucijų sudarymą ir kartu sprendžia svarbiausius įstaigos veiklos klausimus;

27.17 organizuoja Centro dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

27.18 teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Centro turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina optimalų jų vykdymą ir naudojimą;

27.19rengia Centro direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia Centro bendruomenei ir Centro tarybai svarstyti bei viešai skelbia Centro interneto svetainėje;

27.20bendradarbiauja su mokinių tėvais, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, Savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais, teritorine policija, socialinių paslaugų ir sveikatos įstaigomis, Savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisija ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje, seniūnijoje veikiančiomis įstaigomis bei organizacijomis;

27.21vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

28.  Centro direktoriaus komandiruočių, atostogų, laikino nedarbingumo ir kitais nebuvimo darbe atvejais jo funkcijas vykdo direktoriaus pavaduotojas ugdymui, jam nesant – kitas teisės aktų tvarka paskirtas darbuotojas.

29.  Centre metodinei veiklai organizuoti sudaromas dvi metodinės grupės: ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo:

29.1.  šių grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui;

29.2.  metodinė grupė sudaroma iš ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų / pradinio ugdymo mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų;

29.3.  metodinės grupės pirmininkas ir sekretorius renkami iš metodinės grupės narių atviru balsavimu vieniems metams balsų dauguma. Siūlyti kandidatus arba kelti savo kandidatūrą turi teisę kiekvienas narys; pirmininkas atstovauja metodinei grupei, organizuoja metodinės grupės veiklą, pirmininkauja posėdžiuose, telkia narius metodinės grupės tikslams siekti ir uždaviniams įgyvendinti;

29.4.  dalyvavimas metodinės grupės veikloje yra privalomas;

29.5.  posėdžiai vyksta pagal metodinės grupės veiklos planą arba esant reikalui. Darbą organizuoja, posėdžius kviečia grupės pirmininkas. Nutarimai priimami atviru balsavimu balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia grupės pirmininko balsas;

29.6.  posėdžiuose mokytojai, švietimo pagalbos specialistai aptaria metodinės veiklos prioritetus, planuoja ugdymo turinį (aptaria programas, mokymo(-si) metodus, kontekstą, vadovėlius, mokymo(-si) priemones ir jų naudojimą, įvertina ugdymo-(si) procese sukauptą patyrimą, susitaria dėl vertinimo būdų, pritaiko ugdymo turinį individualioms reikmėms), nagrinėja praktinę veiklą ir dalijasi gerąja patirtimi, plėtoja profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Centro strateginiais tikslais, siekia mokinių ir ugdymo įstaigos pažangos;

29.7.  metodinės grupės teikia siūlymus Centro tarybai, Centro direktoriui dėl ugdymo turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo;

29.8.  į metodinių grupių pasitarimus gali būti kviečiami sveikatos priežiūros specialistas, Centro savivaldos institucijų atstovai.

 

V SKYRIUS

CENTRO SAVIVALDA

 

30.  Centro savivalda grindžiama švietimo tikslais, Centre vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis. Centro savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Centro veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Nuostatuose, priima nutarimus, sprendimus, atlieka visuomeninę Centro valdymo priežiūrą.

31.  Centro taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Centro savivaldos institucija. Taryba telkia Centro darbuotojus, mokinių tėvus, vietos bendruomenę, demokratiniam Centro valdymui mokytojus, padeda spręsti Centrui aktualius klausimus, atstovauja teisėtiems Centro interesams.

32.  Tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti švietimo įstaigos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją. Tarybos nariu negali būti Centro direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.

33.  Taryba renkama trejiems metams. Tarybą sudaro 2 tėvai, išrinkti visuotiniame tėvų susirinkime, 2 mokytojai – Centro taryboje, vieną vietos bendruomenės atstovą dalyvauti Tarybos darbe pakviečia Centro direktorius. Nutrūkus Tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, naujas narys renkamas atitinkamos bendruomenės grupės narių susirinkime.

34.  Tarybos sudėtį įsakymu tvirtina Centro direktorius.

35.  Tarybos nariai atviru balsavimu Tarybos posėdyje išrenka pirmininką, sekretorių. Pirmininkas organizuoja Tarybos veiklą.

36.  Tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip 2 kartus per metus. Teisę sušaukti neeilinį Tarybos posėdį turi Centro direktorius arba ne mažiau kaip du trečdaliai Tarybos narių. Centro Tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų jos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Esant balsų po lygiai, lemiamą balsą turi Tarybos pirmininkas. Tarybos nutarimai įteisinami Centro direktoriaus įsakymais.

37.  Centro direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis. Į Tarybos posėdžius gali būti kviečiami Centro bendruomenės nariai, organizacijų ir įstaigų atstovai be balso teisės.

38.  Tarybos funkcijos:

38.1.  teikia siūlymus dėl Centro strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

38.2.  pritaria Centro strateginiam planui, Centro ugdymo planui, Centro metų veiklos planui, Centro vidaus darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Centro direktoriaus;

38.3.  teikia siūlymus Centro direktoriui dėl Nuostatų pakeitimo ir papildymo, Centro vidaus struktūros tobulinimo;

38.4.  svarsto Centro lėšų naudojimo klausimus;

38.5.  išklauso Centro metų veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Centro direktoriui dėl Centro veiklos tobulinimo;

38.6.  įvertinusi Centro vadovo metų veiklos užduočių įgyvendinimo ataskaitą ir Centro bendruomenės narių siūlymus, priima sprendimą dėl Centro vadovo metų veiklos užduočių įvertinimo ir pateikia jį Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;

38.7.  teikia siūlymus savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl Centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

38.8.  svarsto mokytojų metodinių grupių, tėvų savivaldos institucijų ar bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Centro direktoriui;

38.9.  teikia siūlymus dėl Centro darbo tobulinimo, saugių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo;

38.10.  talkina formuojant Centro materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

38.11.  svarsto Centro direktoriaus teikiamus klausimus;

38.12.  sprendžia kitus su Centro veikla susijusius klausimus;

38.13.  už savo veiklą atsiskaito Centro bendruomenės nariams ne rečiau kaip kartą per metus.

39.  Mokytojų taryba – nuolat veikianti Centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro 6 Centre dirbantys pedagoginiai darbuotojai, renkami trejiems metams. Centro direktorius negali būti mokytojų tarybos nariu. Centro mokytojų tarybos sudėtį tvirtina Centro direktorius.

40.  Mokytojų tarybos narys gali būti renkamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.

41.  Mokytojų tarybos nariai atviru balsavimu balsų dauguma trejiems metams renka mokytojų tarybos pirmininką ir sekretorių.

42.  Mokytojų tarybos pirmininkas, sekretorius ar narys prieš terminą netenka savo įgaliojimų, kai jie atsistatydina arba kai jie savo elgesiu pažeidžia Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtinto pedagogų etikos kodekso reikalavimus. Nutrūkus pirmininko, sekretoriaus ar nario įgaliojimams pirma laiko, naujas mokytojų tarybos pirmininkas, sekretorius ar narys renkamas bendra tvarka esamos kadencijos likusiam laikotarpiui.

43.  Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip 3 kartus per metus. Prireikus gali būti kviečiamas neeilinis posėdis. Posėdžio šaukimo iniciatyvos teisę turi mokytojų tarybos pirmininkas Centro mokytojų tarybos nutarimu, Centro direktorius, Centro direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

44.  Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto tolygiai, sprendimą lemia pirmininko balsas. Į posėdžius stebėtojo teisėmis gali būti kviečiami vietos savivaldos ir vietos bendruomenės atstovai.

45.  Mokytojų tarybos funkcijos:

45.1.  aptaria švietimo politikos įgyvendinimo klausimus, praktinius pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojo profesinės kompetencijos tobulinimo galimybes;

45.2.  svarsto veiklos ir ugdymo planų įgyvendinimą ir ugdymo(-si) rezultatus;

45.3.  inicijuoja kaitos procesus, formuoja ir koreguoja veiklos tikslus ir uždavinius;

45.4.  aptaria vaikų sveikatos, socialinės paramos, ugdymo(-si), prevencinės veiklos, poilsio, mitybos, saugumo klausimus;

45.5.  teikia siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo;

45.6.  nustato mokytojų bendravimo ir bendradarbiavimo būdus, ryšių palaikymo ir tėvų informavimo principus;

45.7.  nustato mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo ir panaudojimo tvarką, atsiskaitymo formas;

45.8.  sprendžia kitus pedagogų profesinius ir bendruosius ugdymo klausimus;

45.9.  renka atstovus į Tarybą;

45.10.  svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Centro direktoriaus teikiamais klausimais.

46.     Mokytojų tarybos pirmininkas informuoja mokytojų tarybą apie posėdžiuose priimtų sprendimų vykdymą.

47. Tėvų taryba – Mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti tėvų interesams ir sprendžianti tėvams aktualias problemas. Ją sudaro klasių / grupių tėvų komitetų
(toliau –Komitetas) vadovai. Tėvų taryba renkama vieniems metams.

48. Tėvų tarybos nario kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas. Tėvų tarybos nario įgaliojimai prasideda, kai į pirmąjį posėdį susirenka išrinkti Tėvų tarybos nariai ir baigiasi, kai į pirmąjį posėdį susirenka naujai kadencijai išrinkti Tėvų tarybos nariai. Nutrūkus Tėvų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, į jo vietą išrenkamas naujas atstovas iš to Komiteto, kurio įgaliojimai nutrūko anksčiau laiko.

49. Tėvų tarybos nariai atviru balsavimu balsų dauguma pirmajame posėdyje renka Tėvų tarybos pirmininką ir sekretorių.

50. Tėvų tarybos posėdžius kviečia pirmininkas. Tėvų tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip du kartus per mokslo metus. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Tėvų tarybos narių. Nutarimai priimami Tėvų tarybos posėdyje dalyvaujančiųjų narių balsų dauguma. Esant balsų po lygiai, lemiamą balsą turi Tėvų tarybos pirmininkas. Nutarimai yra teisėti, jei neprieštarauja teisės aktams.

51. Tėvų taryba aptaria aktualius klausimus, padeda Mokyklos administracijai spręsti iškilusias problemas, teikia siūlymus Tarybai ir direktoriui.

52. Klasėse / grupėse veikia tėvų savivaldos institucijos – Komitetai. Komitetą sudaro visų tos klasės / grupės mokinių / ugdytinių tėvai. Komitetui vadovauja susirinkime balsų dauguma išrinktas vadovas. Komiteto vadovo kadencija – vieni mokslo metai. Komitetas aptaria su klasės / grupės vadovu lankomumo, elgesio, pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie mokinius / ugdytinius klausimus, padeda organizuoti renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus Tėvų tarybai.

53. Mokinių / ugdytinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais tėvams aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti Tėvų tarybos pasitarimus.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

54.  Darbuotojai į darbą Centre priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

55.  Centro darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

56.  Centro mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

57.  Centro direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui veiklos vertinimas ir kvalifikacijos tobulinimas vykdomas švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

58.  Centras valdo Savivaldybės perduotą turtą, naudoja ir disponuoja juo teisės aktų nustatyta tvarka.

59.  Centro lėšos:

59.1.  valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

59.2.  pajamos už teikiamas paslaugas;

59.3.  fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

59.4.  kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

60.  Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

61.  Centras finansinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

62.  Centro finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

63.  Centro veiklos priežiūrą atlieka Savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkiami išoriniai vertintojai.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

64.  Informacija apie Centro veiklą ir rezultatus skelbiama Centro interneto svetainėje, atitinkančioje teisės aktų nustatytus reikalavimus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ar Juridinių asmenų registro tvarkytojo leidžiamame elektroniniame leidinyje viešiems pranešimams skelbti.

65.  Centro interneto svetainėje skelbiama informacija apie Centro vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Centro išorinio vertinimo rezultatus, pasiekimus, Centro bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas Centro vykdomas veiklas. Šioje svetainėje ir kituose informacijos šaltiniuose skelbiami pranešimai, kuriuos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais ir / ar šiais Nuostatais reikia skelbti viešai.

66.  Nuostatai keičiami ir papildomi savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, Centro direktoriaus ar Centro tarybos iniciatyva.

67.  Centras reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

68.  Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose Nuostatuose išdėstytus klausimus, ar teisės aktams atitinkamus klausimus reglamentuojant kitaip nei šiuose Nuostatuose, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                     Valerijus Makūnas