LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2006 M. BIRŽELIO 1 D. ĮSAKYMO NR. D1-275 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. liepos 16 d. Nr. D1-435

Vilnius

 

1.         Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-275 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:

1.1.      pakeičiu 14 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

14. Ministrui teikiamas pasirašyti įsakymo originalas arba Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje patalpintas įsakymas, kurį vizuoja:“;

1.2. pakeičiu 15 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

Kartu su ministrui pasirašyti teikiamu įsakymo projektu parengiamas aiškinamasis raštas. Jame nurodoma parengto teisės akto projekto tikslas ir uždaviniai, teisės akto projekto derinimo metu gautos visuomenės ir suinteresuotų institucijų išvados, pastabos ir pasiūlymai, pateikiama Teisės aktų informacinėje sistemoje paskelbto norminio pobūdžio įsakymo projekto nuoroda. Jei teisės akto projektas vizuotas su pastaba, nurodomi motyvai, kodėl neatsižvelgta. Aiškinamąjį raštą vizuoja rengėjas, rengėjo tiesioginis vadovas, Ministerijos savarankiško administracijos padalinio, įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos vadovas.“;

1.3.     pakeičiu 15 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Kartu su ministrui pasirašyti teikiamu įsakymo projektu teikiamas pagal kanclerio potvarkiu patvirtintą formą parengtas aiškinamasis raštas. Aiškinamąjį raštą vizuoja rengėjas, rengėjo tiesioginis vadovas, Ministerijos savarankiško administracijos padalinio, įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos vadovas.“;

1.4.      pakeičiu 15 punkto ketvirtąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Jeigu rengiamas norminio pobūdžio ministro įsakymo projektas, kartu teikiama numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, parengta vadovaujantis Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“ (toliau – pažyma). Vadovaujantis nurodytoje metodikoje nustatytais reikalavimais, pažymoje turi būti įvertintas numatomas teisinio reguliavimo poveikis aplinkai ir klimato kaitai, ir kitoms pažymoje nustatytoms sritims. Pažymą turi vizuoti rengėjas, rengėjo tiesioginis vadovas, Ministerijos savarankiško administracijos padalinio, įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos vadovas.“;

1.5.     pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Ministro įsakymų, kuriais nustatoma paramos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto naudojimo tvarka arba kuriais prisiimami (ar padidinami) finansiniai, garantiniai ir kiti skoliniai įsipareigojimai, tenkintini iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, projektai Teisės ir personalo skyriaus patarėjo (teisėkūros klausimais) sprendimu turi būti derinami su Finansų ministerija.“;

1.6.      pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Ministro įsakymai registruojami, skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo, Teisės aktų pateikimo, registravimo ir paskelbimo Teisės aktų registre tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Seimo kanclerio 2013 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 400-ĮVK-369 „Dėl Teisės aktų pateikimo, registravimo ir paskelbimo Teisės aktų registre tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Už ministro įsakymų paskelbimą Teisės aktų registre atsakingas Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius.“;

1.7.     pakeičiu 22.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.3 vienkartinių piniginių išmokų (už labai gerą ar gerą darbą kalendoriniais metais; už vienkartines ypatingos svarbos užduotis; jubiliejinių sukakčių progomis; išeinant į pensiją), priemokų už įprastą darbo krūvį viršijančią veiklą ar papildomų užduočių atlikimą, priedo už tarnybos stažą skyrimo ir kitais Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme ir kituose teisės aktuose nurodytais atvejais valstybės tarnautojams (išskyrus nurodytiems 13.7 papunktyje) ir darbuotojams;”;

1.8.     pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Prieš ministrui pasirašant 42 punkte nurodytus dokumentus, juos vizuoja Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis dokumento rengėjas, jo tiesioginis vadovas, dokumentą rengusio Ministerijos administracijos padalinio ar įstaigos prie Ministerijos, Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos vadovas, jei teikiamas teisės akto projektas, – ir tos įstaigos teisininkas, jeigu dokumentas susijęs su kito Ministerijos administracijos padalinio ar įstaigos prie Ministerijos, Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos veikla, – šio Ministerijos administracijos padalinio ar įstaigos prie Ministerijos, Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos vadovas, valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už kalbos taisyklingumą (išskyrus dokumentus, parengtus užsienio kalba), viceministras ir ministro patarėjas pagal ministro nustatytas veiklos sritis arba Ministerijos kancleris pagal ministro nustatytas administravimo sritis. Už visų pagal šį Reglamentą reikiamų vizų ant teisės akto projekto ar dokumento (rašto) surinkimą ir įkėlimą Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje atsako tiesioginis teisės akto projekto ar dokumento (rašto) rengėjas. Visais atvejais vizuojant Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis kiekvieno Ministerijos dokumentų valdymo sistemos naudotojo prisijungimo slaptažodis yra laikomas tinkama valstybės tarnautojo ir darbuotojo identifikavimo priemone.”;

1.9.      pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Prieš viceministrui ar Ministerijos kancleriui pasirašant (vizuojant) dokumentus, juos Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis vizuoja tiesioginis dokumento rengėjas, jo tiesioginis vadovas, dokumentą rengusio Ministerijos administracijos padalinio vadovas, valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už kalbos taisyklingumą (išskyrus raštus, persiunčiamus Ministerijai pavaldžioms institucijoms, taip pat raštus, kuriais kreipiamasi į Ministerijai pavaldžias institucijas ir jos reguliavimo sričiai priskirtas įstaigas ir įmones dėl informacijos ir duomenų pateikimo, dokumentus, parengtus užsienio kalba), suinteresuotų padalinių vadovai ar (ir) įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos vadovas, jei teikiamas teisės akto projektas, – ir tos įstaigos teisininkas. Perdavimo aktus vizuoja atliktus darbus, paslaugas, prekes, daiktus tiesiogiai priimantis (perduodantis) valstybės tarnautojas ar darbuotojas, prieš tai patikrinęs perduodamų darbų, prekių paslaugų, daiktų kokybę ir atitiktį sutartyje nustatytiems reikalavimams. Už visų pagal šį Reglamentą reikiamų vizų ant teisės akto projekto ar dokumento (rašto) surinkimą ir įkėlimą Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis atsako tiesioginis teisės akto projekto ar dokumento (rašto) rengėjas.“;

1.10.        pakeičiu 511 punktą ir jį išdėstau taip:

511. Ministerijos parengto teisės akto (išskyrus įsakymo) projektą, projekto priedus, projekto lyginamąjį variantą, raštą, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti, teikimą, kuriuo Vyriausybei teikiamas teisės akto projektas, aiškinamąjį raštą, atitikties lentelę, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažymą, derinimo pažymą turi vizuoti atitinkamai pagal Reglamento 44 ir 50 punktus ir Teisės ir personalo skyriaus patarėjas (teisėkūros klausimais) ir Teisės ir personalo skyriaus vedėjas.”;

1.11.    pakeičiu 52 punktą ir jį išdėstau taip:

52. Ministerijos administracijos padalinių vadovai (jei jų nėra, – Ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, vykdantys padalinių vadovų funkcijas jų komandiruočių, atostogų, ligos metu ar kitais teisės aktuose numatytais atvejais) pagal kompetenciją turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus, raštus dėl tarnybinės pagalbos ir raštus, kuriais vykdydami ministro, viceministro ar Ministerijos kanclerio pavedimus ar rezoliucijas, Ministerijos administracijos padaliniai turi pateikti pagal kompetenciją informaciją, bei kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus. Raštai įforminami Ministerijos administracinio padalinio blanke arba Ministerijos blanke, kai administracinio padalinio vadovui ministro įsakymu suteikti įgaliojimai pasirašyti raštus ant Ministerijos blanko. Specialusis atašė Aplinkos ministerijai siunčiamus dokumentus pateikia su lydraščiu, kurį pasirašo.“;

1.12.    papildau 551 punktu:

551. Ministerijoje dokumentai pasirašomi juos išspausdinus arba kvalifikuotu elektroniniu parašu.“;

1.13.    pakeičiu 57 punktą ir jį išdėstau taip:

57. Pranešimo projekto tiesioginis rengėjas Pranešimo projektą elektroniniu paštu suderina su padalinio vadovu, viceministru ar Ministerijos kancleriu pagal ministro nustatytą veiklos sritį. Asmenys, parengę ir suderinę Pranešimą, atsako už Pranešimo turinį, pateiktų duomenų teisingumą, išsamumą. Pranešimo projektas perduodamas ministro patarėjui, kuruojančiam atitinkamą susitikimą, renginį ar pan., kuris ir atsako už galutinį Pranešimo tekstą.“;

1.14.    papildau 671 punktu:

671. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius informuoja ministrą, viceministrus pagal ministro nustatytas veiklos sritis ir Ministerijos kanclerį pagal ministro nustatytą administravimo sritį apie neįvykdytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimus Reglamento 78 punkte nustatyta tvarka.“;

1.15.    pakeičiu 70 punktą ir jį išdėstau taip:

70. Pavedimas pateikiamas vykdytojui tiesiogiai arba per atitinkamo Ministerijos administracijos padalinio, įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos vadovą. Vykdytojas, gavęs pavedimą tiesiogiai, ne vėliau kaip kitą darbo dieną informuoja savo tiesioginį  vadovą. Jei pavedimą vykdo keli vykdytojai, atsakingas yra pirmasis rezoliucijoje arba Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis nurodytas vykdytojas. Kiti rezoliucijoje arba Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis nurodyti vykdytojai irgi atsako už pavedimo vykdymą ir privalo, pirmajam nurodytam vykdytojui pareikalavus, pateikti visą reikiamą pavedimui įvykdyti medžiagą, dokumentus ir pasiūlymus. Šiame punkte nurodyti pavedimai registruojami ir tvarkomi Reglamento V skyriuje nustatyta tvarka.“;

1.16.    pakeičiu 75 punktą ir jį išdėstau taip:

75. Norėdamas pratęsti pavedimo vykdymo terminą, Ministerijos administracijos padalinio vadovas, įstaigos prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos vadovas pateikia viceministrui pagal ministro nustatytą veiklos sritį ar Ministerijos kancleriui tarnybinį pranešimą, išdėstydamas motyvus dėl pavedimo termino pratęsimo. Pavedimo terminas pratęsiamas pavedimą davusio asmens rezoliucija ant tarnybinio pranešimo arba Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis.“;

1.17.    pakeičiu 78 punkto pirmąją pastraipą ir jį išdėstau taip:

78. Ministro įsakymuose suformuluotų pavedimų vykdymo apskaita tvarkoma ir apibendrinama įsakymo rengėjui elektroniniu paštu informavus Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrių, kuris suformuoja užduotį pavedimo vykdytojui Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis. Ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio rezoliucijomis ant Ministerijos gautų raštų (dokumentų) ar Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis įformintų  pavedimų vykdymo apskaitą tvarko ir apibendrina jų vykdymo duomenis Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius,  kuris privalo:“;

1.18.    pakeičiu 80 punktą ir jį išdėstau taip:

80. Ministerijos kanclerio referentas organizuoja ministerijų atstovų pasitarimuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasitarimuose ir posėdžiuose nagrinėtinų klausimų darbotvarkės ir medžiagos pateikimą viceministrams, Ministerijos kancleriui, Ministerijos administracijos padalinių vadovams.“;

1.19.    pakeičiu 82 punktą ir jį išdėstau taip:

82. Ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Ministerijos ir ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos privalo išnagrinėti Ministerijos kanclerio referento pateiktą gautą medžiagą klausimais, susijusiais su jų kompetencija, ir elektroniniu paštu pateikti jam pažymą ne vėliau kaip pirmadienį (arba kitą nurodytą darbo dieną) iki 10.00 valandos. Pažymos elektroniniu paštu suderinamos su Ministerijos administracijos padalinio, įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos vadovu, viceministru arba Ministerijos kancleriu pagal ministro nustatytas veiklos sritis.“;

1.20.    pakeičiu 82 punktą ir jį išdėstau taip:

82. Ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Ministerijos ir ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos privalo išnagrinėti Ministerijos kanclerio referento pateiktą gautą medžiagą klausimais, susijusiais su jų kompetencija, ir elektroniniu paštu pateikti jam  pažymą ne vėliau kaip pirmadienį (arba kitą nurodytą darbo dieną) iki 10.00 valandos. Pažymos dėl Ministerijos teiktų Vyriausybei projektų rengiamos pagal Ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintą formą ir elektroniniu paštu suderinamos su Ministerijos administracijos padalinio, įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos vadovu, viceministru arba Ministerijos kancleriu pagal ministro nustatytas veiklos sritis.“;

1.21.    pakeičiu 91 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

Teisės ir personalo skyriui teikiamą teisės akto projektą ir jo lydimuosius dokumetus rengėjas turi būti suderinęs su savo tiesioginiu vadovu elektroniniu paštu. Kai Teisės ir personalo skyriui teikiamas teisės akto projektas ir jo lydimieji dokumentai, parengti įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos, jie turi būti suderinti elektroniniu paštu su šios įstaigos vadovu ir teisininku.”;

1.22.    pakeičiu 96 punktą ir jį išdėstau taip:

96. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius, gavęs Ministerijai derinti pateiktus teisės aktų projektus Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis nukreipia ministrui, viceministrui arba Ministerijos kancleriui pagal ministro nustatytas veiklos sritis, kurie atsižvelgdami į administracijos padalinių vykdomas funkcijas juos paskirsto atsakingiems Ministerijos administracijos padaliniams.“;

1.23.    pakeičiu 97 punktą ir jį išdėstau taip:

97.  Pateiktus Ministerijai vizuoti kitų valstybės institucijų ar įstaigų parengtus teisės aktų projektus (ir priedus) ministras arba viceministras, Ministerijos kancleris vizuoja tik po to, kai dėl šių teisės aktų projektų rengę išvadas Ministerijos administracijos padaliniai juos įvertina ir vizuoja. Jeigu dėl pateikto teisės akto projekto turima pastabų ir pasiūlymų, rengiamas raštas, kuriuo teikiamos pastabos ir pasiūlymai. Šį raštą pasirašo ministras arba viceministras, Ministerijos kancleris. Jeigu dėl pateikto teisės akto projekto ministras, viceministras arba Ministerijos kancleris turi pastabų, jis vizuoja su pastaba, kuri gali būti pridedama prie vizuoto teisės akto projekto.“;

1.24.    pakeičiu 100 punktą ir jį išdėstau taip:

100. Įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektai skelbiami Teisės aktų informacinėje sistemoje Teisės aktų informacinės sistemos naudojimo teisėkūrai tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. 1R-312 „Dėl Teisės aktų informacinės sistemos naudojimo teisėkūrai tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Už minėtų projektų paskelbimą Teisės aktų informacinėje sistemoje atsakingas Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius. Ministerijos parengti įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektai, skelbiant juos Teisės aktų informacinėje sistemoje per nuorodas, taip pat skelbiami ir Ministerijos interneto svetainėje Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.“;

1.25.    papildau 1071 punktu:

1071. Bendradarbiavimo sutartys vizuojamos 112 punkte nustatyta tvarka.”;

1.26.    pakeičiu 109 punktą ir jį išdėstau taip:

109. Sutarčių, sudaromų įgyvendinant Ministerijos ūkinę ir finansinę veiklą, taip pat susijusių su Europos Sąjungos fondų investicijomis, projektus rengia suinteresuotas Ministerijos administracijos padalinys, išskyrus sutartis, kurias rengia Valstybės turto ir viešųjų pirkimų skyrius ir pirkimo organizatoriai pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą atliktas viešųjų pirkimų procedūras.“;

1.27.   pakeičiu 112.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

112.4. Teisės ir personalo skyriaus patarėjas (teisėkūros klausimais) (kiekvieną sutarties lapą), išskyrus viešųjų pirkimų sutartis;“;

1.28.   pakeičiu 112.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

112.5. Teisės ir personalo skyriaus vedėjas, išskyrus viešųjų pirkimų sutartis;“;

1.29.   pakeičiu 113 punktą ir jį išdėstau taip:

113. Ministerijos sudaromas sutartis, įgyvendinant Ministerijos ūkinę ir finansinę veiklą, taip pat susijusias su Europos Sąjungos fondų investicijomis, pasirašo ministras, Ministerijos kancleris ar kitas įgaliotas asmuo.“;

1.30.   pakeičiu 114 punktą ir jį išdėstau taip:

114. Sutartys, sudaromos įgyvendinant Ministerijos ūkinę ir finansinę veiklą, kurios finansuojamos iš specialiųjų lėšų, registruojamos Strateginio ir finansų valdymo skyriuje. Sutartys, sudaromos remiantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, registruojamos Valstybės turto ir viešųjų pirkimų skyriuje. Sutartys, susijusios su Europos Sąjungos fondų investicijomis, registruojamos Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo  skyriuje.“;

1.31.    papildau 1142 punktu:

1142. Sutartys vizuojamos jas išspausdinus arba Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje priemonėmis ir pasirašomos jas išspausdinus arba kvalifikuotu elektroniniu parašu.“;

1.32.    pakeičiu 118 punktą ir jį išdėstau taip:

118. Gauti dokumentai, įskaitant gautus per TAIS, Lietuvos teismų informacinės sistemos Viešųjų elektroninių paslaugų posistemį ir LINESIS teismų posistemį jų gavimo dieną užregistruojami Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje. Dokumento pirmajame lape dedamas registracijos spaudas, kuriame įrašoma registracijos data ir numeris.

Parengti dokumentai jų pasirašymo ar tvirtinimo dieną registruojami Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo  skyrius Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje parengtus ir užregistruotus procesinius dokumentus teikia teismams Lietuvos teismų informacinės sistemos Viešųjų elektroninių paslaugų posistemyje.

Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje neregistruojami informaciniai reklaminio pobūdžio pranešimai ir kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į dokumentų apskaitos sistemą.“;

1.33.    pripažįstu netekusiu galios 119 punktą;

1.34.    pakeičiu 120 punktą ir jį išdėstau taip:

120. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, elektroniniu paštu gavę valstybės ir kitų institucijų, įstaigų, organizacijų ar asmenų raštus (prašymus, pranešimus ar skundus), persiunčia juos į oficialų Ministerijos elektroninį paštą info@am.lt. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius elektroninėmis ryšio priemonėmis gautus raštus (prašymus, pranešimus ar skundus), kurie nepasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba nėra sudaryti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, užregistruoja juos ir Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis pateikia ministrui, viceministrams arba Ministerijos kancleriui pagal ministro nustatytas veiklos sritis, kurie, paskirdami rezoliuciją, priima sprendimą dėl pastarųjų dokumentų nagrinėjimo. Dokumentai, kurių nuspręsta nenagrinėti, Ministerijos dokumentų valdymo sistemos pagalba grąžinami Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriui, kuris parengia motyvuotą atsakymą dėl atsisakymo nagrinėti dokumentus ir kartu su gautu raštu (prašymu, pranešimu ar skundu) grąžina jį siuntėjui.“;

1.35.    pakeičiu 1201  punktą ir jį išdėstau taip:

1201 . Ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos atsakymus į jų inicijuojamus raštus, tarpusavyje susirašinėdami, siunčia elektroninėmis ryšio priemonėmis. Nurodytos institucijos siunčia šiuos raštus: elektroninius dokumentus   elektroninėmis ryšio priemonėmis siunčiant ADOC formatu, elektroninio dokumento nuorašą, popierinius dokumentus ir jų priedus nuskenuojant pdf formatu. Šiame punkte nustatyta raštų siuntimo tvarka vadovaujamasi ir taikant šio Reglamento 1202 punkto nuostatas.“;

1.36.    pakeičiu 1202 punktą ir jį išdėstau taip:

1202. Ministerijos administracijos padaliniai Ministerijos rengiamų ir gaunamų iš kitų institucijų parengtus teisės aktų projektus derina, tarpusavyje susirašinėdami elektroninėmis ryšio priemonėmis. Teisės aktų projektų minėtas derinimas elektroninėmis ryšio priemonėmis vykdomas ir tarp Ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų.“;

1.37.    pakeičiu 1203 punktą ir jį išdėstau taip:

1203. Ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos vidinį tarpusavio dalykinį susirašinėjimą dėl reikiamos informacijos suteikimo vykdo elektroninėmis ryšio priemonėmis, išskyrus tuos atvejus, kai atitinkamo elektroninio rašto siuntėjas nurodo, kad būtina atsakyti raštu.“;

1.38.    pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:

121. Gautus dokumentus Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius tą pačią dieną pateikia ministrui, viceministrams arba Ministerijos kancleriui pagal ministro nustatytas veiklos sritis, kurie sprendžia dėl gautų dokumentų perdavimo vykdytojams. Ministrui pareikalavus, jam pateikiama visa gaunama korespondencija.“;

1.39.    pripažįstu netekusiu galios 122  punktą;

1.40.    pakeičiu 123 punktą ir jį išdėstau taip:

123. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius, atsižvelgdamas į administracijos padalinio vykdomas funkcijas, jei funkcijų vykdymui būtinas dokumento originalas, tą pačią darbo dieną jį atiduoda pagrindiniam užduoties vykdytojui.“;

1.41.    pakeičiu 124 punktą ir jį išdėstau taip:

124. Ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovai gautų dokumentų originalus, kurie būtini administracijos padalinio funkcijoms atlikti, ne vėliau kaip kitą darbo dieną pasiima iš Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus.“;

1.42.    pakeičiu 125 punktą ir jį išdėstau taip:

125. Apie neįvykdytus pavedimus vykdytojai informuojami Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis.“;

1.43.    pakeičiu 126 punktą ir jį išdėstau taip:

126. Dokumentai, susiję su valstybės ir tarnybos paslaptį sudarančia informacija, rengiami, įforminami, registruojami, siunčiami, saugojami, jų apskaita tvarkoma ir jie naikinami Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo, Įslaptintos informacijos administravimo ir išslaptinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 820 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo įgyvendinimo“, nustatyta tvarka.“;

1.44.    pakeičiu VIII skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

VIII SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ IR PRANEŠIMŲ REGISTRAVIMAS IR NAGRINĖJIMAS“;

 

1.45.    pakeičiu 140 punktą ir jį išdėstau taip:

140. Asmenų prašymai ir skundai registruojami ir nagrinėjami vadovaujantis Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo” ir  Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijoje tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. D1-229 „Dėl prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijoje tvarkos aprašo patvirtinimo“ .“;

1.46.    pripažįstu netekusiu galios 141 punktą;

1.47.    pripažįstu netekusiu galios 142 punktą;

1.48.    pakeičiu 143 punktą ir jį išdėstau taip:

143. Asmenų prašymai, skundai, pranešimai, taip pat ir anoniminiai, gauti Aplinkos ministerijos „Karštąja linija“, registruojami ir nagrinėjami Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos „Karštosios linijos“ tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. rugpjūčio 16 d. įsakymu Nr. D1-665 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos „Karštosios linijos“ tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.“;

1.49.    pakeičiu 146 punktą ir jį išdėstau taip:

146. Ministerijos administracijos padalinių valstybės tarnautojai ir darbuotojai asmenis Ministerijoje priima ir aptarnauja vadovaudamiesi Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijoje tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. D1-229 „Dėl prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijoje“, nustatyta tvarka, taikant „vieno langelio“ principą.“;

1.50.    pakeičiu 148 punktą ir jį išdėstau taip:

148. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, kitų Ministerijos administracijos padalinių valstybės tarnautojų ir darbuotojų, įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovų išvykimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje ir į užsienį organizuojamas Tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikos teritorijoje organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. D1-820 „Dėl Tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikos teritorijoje organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Tarnybinių komandiruočių į užsienį organizavimo tvarkos aprašo, patvirtino Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. D1-821 „Dėl Tarnybinių komandiruočių į užsienį organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.“;

1.51.    pakeičiu 180 punktą ir jį išdėstau taip:

180. Ministerijos veikloje susikaupę nuolat ir ilgai saugomi organizaciniai tvarkomieji dokumentai saugomi archyve.“;

1.52.    pakeičiu 181  punktą ir jį išdėstau taip:

181. Nuolat, trumpai ir ilgai saugomos dokumentų bylos vienerius metus saugomos Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriuje, po to perduodamos į archyvą. Dokumentų bylos administracijos padaliniuose saugomos tik tais atvejais, kai jos reikalingos administracijos padalinio funkcijoms vykdyti.“;

1.53.    pakeičiu 182 punktą ir jį išdėstau taip:

182. Ministerijos kanclerio potvarkiu sudaryta dokumentų vertės ekspertizės komisija atrenka dokumentus nuolat saugoti, o atsakingas už archyvo tvarkymą darbuotojas juos įformina, garantuoja jų apskaitą ir saugojimą, išduoda Ministerijos valstybės tarnautojams, darbuotojams dokumentus laikinai naudoti, teikia bei rengia pažymas atskirais klausimais.“.

2. Nustatau, kad:

2.1. šio įsakymo 1.3 ir 1.20 papunkčiai įsigalioja 2020 m. rugsėjo 1 d.;

2.2. šio įsakymo 1.2 ir 1.19 papunkčiai pripažįstami netekusiais galios 2020 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                       Kęstutis Mažeika