herbas-L_spalvotas

LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS BANKO VALDYBOS 2017 M. RUGPJŪČIO 22 D. NUTARIMO NR. 03-127 „DĖL INFORMACIJOS ATSKLEIDIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. gruodžio 13 d. Nr. 03-223

Vilnius

 

 

Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

Pakeisti Lietuvos banko valdybos 2017 m. rugpjūčio 22 d. nutarimą Nr. 03-127 „Dėl Informacijos atskleidimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip:

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 42 straipsnio 4 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos finansų rinkos priežiūros sistemos pertvarkos įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatymo 11 straipsnio 1 dalimi, 12 straipsnio 6 dalimi, 13 straipsnio 5 dalimi, 14 straipsnio 5 dalimi, 15 straipsnio 11 dalimi, 17 straipsnio 4 dalimi, 19 straipsnio 6 dalimi ir 23 straipsnio 6 dalimi, įgyvendindama 2004 m. gruodžio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/109/EB dėl informacijos apie emitentus, kurių vertybiniais popieriais leista prekiauti reguliuojamoje rinkoje, skaidrumo reikalavimų suderinimo, iš dalies keičiančią Direktyvą 2001/34/EB (OL 2004 L 390, p. 38), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. spalio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2013/50/ES (OL 2013 L 294, p. 13), 2007 m. kovo 8 d. Komisijos direktyvą 2007/14/EB, nustatančią išsamias tam tikrų Direktyvos 2004/109/EB dėl informacijos apie emitentus, kurių vertybiniais popieriais leista prekiauti reguliuojamoje rinkoje, skaidrumo reikalavimų suderinimo nuostatų įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 69, p. 27), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. spalio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2013/50/ES (OL 2013 L 294, p. 13), 2008 m. gruodžio 12 d. Komisijos sprendimą 2008/961/EB dėl trečiųjų šalių vertybinių popierių emitentų naudojimosi tam tikros trečiosios šalies nacionaliniais apskaitos standartais ir tarptautiniais finansinės atskaitomybės standartais rengiant konsoliduotas finansines ataskaitas (OL 2008 L 340, p. 112), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. rugsėjo 23 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu (ES) 2015/1612 (OL 2015 L 249, p. 26), ir atsižvelgdama į 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 596/2014 dėl piktnaudžiavimo rinka (Piktnaudžiavimo rinka reglamentas) ir kuriuo panaikinama Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2003/6/EB ir Komisijos direktyvos 2003/124/EB, 2003/125/EB ir 2004/72/EB (OL 2014 L 173, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. birželio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/1033 (OL 2016 L 175, p. 1), 2016 m. birželio 16 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) Nr. 2016/1055, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 596/2014 nustatomi techniniai įgyvendinimo standartai, susiję su techninėmis viešai neatskleistos informacijos tinkamo viešo atskleidimo ir viešo atskleidimo atidėjimo priemonėmis (OL 2016 L 173, p. 47), 2015 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotąjį reglamentą (ES) Nr. 2016/522, kuriuo papildomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 596/2014 nuostatos dėl tam tikroms trečiųjų šalių valstybės institucijoms ir centriniams bankams taikomos išimties, manipuliavimo rinka požymių, ribų, nuo kurių informacija turi būti atskleidžiama, kompetentingos institucijos, kuriai pranešama apie informacijos atskleidimo atidėjimą, leidimo prekiauti draudimo laikotarpiais ir vadovų sandorių, apie kuriuos reikia pranešti, rūšių (OL 2016 L 88, p. 1), 2016 m. kovo 10 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) Nr. 2016/523, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 596/2014 nustatomi techniniai įgyvendinimo standartai, susiję su pranešimo apie vadovų sandorius ir jų viešo atskleidimo forma ir šablonu (OL 2016 L 88, p. 19), 2016 m. kovo 10 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) Nr. 2016/347, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 596/2014 nustatomi techniniai įgyvendinimo standartai, susiję su tiksliu viešai neatskleistos informacijos turinčių asmenų sąrašų formatu ir tų sąrašų atnaujinimu (OL 2016 L 65, p. 49) ir 2016 m. kovo 9 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą Nr. (ES) 2016/957, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 596/2014 papildomas techniniais reguliavimo standartais, susijusiais su tinkama tvarka, sistemomis ir procedūromis, taip pat pranešimo šablonais, naudotinais siekiant užkardyti ir nustatyti piktnaudžiavimo atvejus arba įtartinus pavedimus ar sandorius ir apie juos pranešti (OL 2016 L 160, p. 1), Lietuvos banko valdyba nutaria:“.

2. Pakeisti nutarimu patvirtintas Informacijos atskleidimo taisykles ir išdėstyti jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Valdybos pirmininkas                                                                                            Vitas Vasiliauskas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos banko valdybos

2017 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu

Nr. 03-127 (Lietuvos banko valdybos

2019 m. gruodžio 13 d. nutarimo

Nr. 03-223 redakcija)

 

 

INFORMACIJOS ATSKLEIDIMO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

TAIKYMO SRITIS IR VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

1. Informacijos atskleidimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) detalizuojami reikalavimai, taikomi periodinės informacijos, pranešimų apie akcijų ir kitų finansinių priemonių, suteikiančių balsavimo teisę, paketo įsigijimą ar netekimą, vertybinių popierių emitento (toliau – emitentas) pranešimų apie savų akcijų įsigijimą ar netekimą, papildomos informacijos, reikalaujamos atskleisti pagal Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatymo (toliau – Įstatymas) 19 straipsnio 2–5 dalis, rengimui, taip pat šios ir viešai neatskleistos informacijos, pranešimų apie emitentų vadovų ir su jais glaudžiai susijusių asmenų sandorius dėl emitento vertybinių popierių, asmenų, turinčių teisę sužinoti viešai neatskleistą informaciją, sąrašų ir pranešimų apie įtartinus sandorius ir pavedimus atskleidimui – pateikimui Lietuvos bankui ir, kai taikoma, viešam skelbimui.

2. Taisyklių II–IV skyrių nuostatos taikomos Įstatymo trečiajame skyriuje nurodytiems emitentams ir asmenims, įgijusiems ar netekusiems šių emitentų išleistų akcijų ir kitų finansinių priemonių, suteikiančių balsavimo teisę.

3. Taisyklių V skyriaus nuostatos taikomos emitentams, kaip jie apibrėžti Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 596/2014 dėl piktnaudžiavimo rinka (Piktnaudžiavimo rinka reglamentas) ir kuriuo panaikinama Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2003/6/EB ir Komisijos direktyvos 2003/124/EB, 2003/125/EB ir 2004/72/EB (OL 2014 L 173, p. 1) (toliau – Piktnaudžiavimo rinka reglamentas) 3 straipsnio 1 dalies 21 punkte, šių emitentų vadovaujamas pareigas einantiems ir su jais glaudžiai susijusiems asmenims ir pranešimus apie įtartinus sandorius ir pavedimus teikiantiems asmenims, kai pagal Piktnaudžiavimo rinka reglamento 22 straipsnį įgaliojimai yra suteikti Lietuvos bankui.

4. Jei nenustatyta kitaip, Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme. Taisyklių V skyriuje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Piktnaudžiavimo rinka reglamente.

 

II SKYRIUS

bENDROSIOS NUOSTATOS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

REGLAMENTUOJAMos informacijos atskleidimas

 

5.  Šiame skyriuje nustatyta tvarka turi būti atskleidžiama ši reglamentuojama informacija:

5.1. metinė informacija (įskaitant mokėjimų valdžios institucijoms ataskaitą);

5.2. pusmečio informacija;

5.3. tarpinė informacija;

5.4. pranešimai apie akcijų ir kitų finansinių priemonių, suteikiančių balsavimo teisę, paketo įsigijimą ar netekimą;

5.5. emitento pranešimai apie savų akcijų įsigijimą ar netekimą;

5.6. papildoma informacija, reikalaujama atskleisti pagal Įstatymo 19 straipsnio 2–5 dalis;

5.7. emitento pranešimai apie jo buveinės valstybės narės pasirinkimą.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

VIEŠAS REGLAMENTUOJAMOS INFORMACIJOS SKELBIMAS

 

6.         Jeigu emitento, kurio buveinės valstybė narė yra Lietuvos Respublika, vertybiniais popieriais leista prekiauti reguliuojamoje rinkoje vienoje ar keliose valstybėse narėse, emitentas arba asmuo, kuris kreipėsi dėl vertybinių popierių įtraukimo į prekybą reguliuojamoje rinkoje be emitento sutikimo, Taisyklių 5 punkte nurodytą reglamentuojamą informaciją privalo viešai paskelbti Lietuvos Respublikoje ir visose kitose valstybėse narėse. Taisyklėse nustatyti reglamentuojamos informacijos atskleidimo reikalavimai taikomi ir tada, kai emitento buveinės valstybė narė yra ne Lietuvos Respublika, bet emitento vertybiniais popieriais leista prekiauti reguliuojamoje rinkoje Lietuvos Respublikoje.

7.         Emitentas arba asmuo, kuris kreipėsi dėl vertybinių popierių įtraukimo į prekybą reguliuojamoje rinkoje be emitento sutikimo, privalo reglamentuojamą informaciją paskelbti pats arba per viešosios informacijos skleidėją ar reguliuojamos rinkos operatorių. Jeigu reglamentuojama informacija bus skelbiama per viešosios informacijos skleidėją ar reguliuojamos rinkos operatorių, šie asmenys taip pat imasi priemonių, kad, laikantis Taisyklių 9.1–9.4 papunkčiuose nustatytų reikalavimų, reglamentuojama informacija būtų prieinama visose valstybėse narėse.

8. Tais atvejais, kai teisės aktų nustatyta tvarka reglamentuojamą informaciją privaloma skelbti emitento interneto svetainėje, paskelbimo tvarka turi užtikrinti, kad su ja vienodomis sąlygomis ir nemokamai galės susipažinti visi investuotojai. Informacija turi būti lengvai surandama, taip pat turi būti nurodyta informacijos atskleidimo data, informacija išdėstyta arba suteikiama galimybė su šia informacija susipažinti chronologine tvarka.

9. Viešai skelbiant reglamentuojamą informaciją turi būti laikomasi šių reikalavimų:

9.1.      reglamentuojama informacija turi būti skelbiama tokiu būdu, kad būtų užtikrinta galimybė su ja susipažinti kuo platesnei visuomenei ir kad ji būtų ne vėliau nei Įstatyme nustatytais terminais prieinama Lietuvos Respublikoje ir kitose valstybėse narėse;

9.2.      viešosios informacijos skleidėjui ar reguliuojamos rinkos operatoriui turi būti pateikiamas visas nepakeistas reglamentuojamos informacijos tekstas;

9.3.      reglamentuojama informacija viešosios informacijos skleidėjui ar reguliuojamos rinkos operatoriui turi būti perduodama tokiu būdu, kad būtų užtikrintas perdavimo saugumas, sumažinta duomenų iškraipymo ir neteisėto naudojimo rizika bei garantuotas reglamentuojamos informacijos šaltinio tikrumas. Siekdamas užtikrinti reglamentuojamos informacijos gavimo saugumą, viešosios informacijos skleidėjas ar reguliuojamos rinkos operatorius turi iš karto pašalinti bet kokį reglamentuojamos informacijos perdavimo pažeidimą ar iškraipymą;

9.4.      perduodant reglamentuojamą informaciją viešosios informacijos skleidėjui ar reguliuojamos rinkos operatoriui, turi būti pažymima, kad perduodama informacija yra reglamentuojama informacija, nurodomas susijęs emitentas, informacijos perdavimo data ir laikas, informaciją perduodančio asmens vardas ir pavardė. Perduodamos reglamentuojamos informacijos turinys turi būti aiškiai išdėstytas.

10.       Emitentas arba asmuo, kuris kreipėsi dėl vertybinių popierių įtraukimo į prekybą reguliuojamoje rinkoje be emitento sutikimo, neatsako už viešosios informacijos skleidėjo ar reguliuojamos rinkos operatoriaus padarytas sistemines klaidas ar kitokius viešai paskelbtos reglamentuojamos informacijos trūkumus, atsiradusius dėl jų kaltės.

11.       Emitentai, kurių finansinėmis priemonėmis leista prekiauti reguliuojamoje rinkoje, paskelbę reglamentuojamą informaciją viešai, turi ją iš karto įdėti į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

REGLAMENTUOJAMOS INFORMACIJOS PATEIKIMO LIETUVOS BANKUI TVARKA IR LIETUVOS BANKO TEISĖS

 

12.  Jeigu nenustatyta kitaip, Taisyklių 5 punkte nurodytai reglamentuojamai informacijai viešai skelbti pasirinkus GlobeNewswire informacinę sistemą ir joje paskelbus informaciją laikoma, kad ji pateikta ir Lietuvos bankui. Kitais būdais viešai paskelbus informaciją, ji nedelsiant turi būti pateikta Lietuvos bankui el. būdu naudojantis nestruktūrizuotų ir iš dalies struktūrizuotų dokumentų pateikimo Lietuvos bankui priemone (Apsikeitimo failais sistema), kuri autentifikuoja banko vartotoją Lietuvos banke veikiančios sertifikatų (elektroninių liudijimų) sistemos išduotu sertifikatu.

13.   Lietuvos bankas turi teisę reikalauti, kad emitentas arba asmuo, kuris kreipėsi dėl vertybinių popierių įtraukimo į prekybą reguliuojamoje rinkoje be emitento sutikimo, vykdydamas pareigą viešai paskelbti reglamentuojamą informaciją, Lietuvos bankui pateiktų:

13.1.  informaciją viešai paskelbusio ar informaciją viešosios informacijos skleidėjui ar reguliuojamos rinkos operatoriui perdavusio asmens vardą ir pavardę;

13.2.  informacijos paskelbimo ar perdavimo viešosios informacijos skleidėjui ar reguliuojamos rinkos operatoriui laiką ir datą;

13.3.  duomenis apie tai, kokiu būdu informacija buvo perduota viešosios informacijos skleidėjui ar reguliuojamos rinkos operatoriui;

13.4.  informacijos perdavimo viešosios informacijos skleidėjui ar reguliuojamos rinkos operatoriui saugumo patvirtinimo duomenis;

13.5.  duomenis apie visus apribojimus, jei emitentas juos taiko reglamentuojamai informacijai.

14.   Emitentas, arba asmuo, kuris kreipėsi dėl vertybinių popierių įtraukimo į prekybą reguliuojamoje rinkoje be emitento sutikimo, prieš pirmą kartą viešai skelbdamas reglamentuojamą informaciją Taisyklėse nustatyta tvarka, turi informuoti Lietuvos banką apie pasirinktą reglamentuojamos informacijos viešo skelbimo būdą. Emitentas arba asmuo, kuris kreipėsi dėl vertybinių popierių įtraukimo į prekybą reguliuojamoje rinkoje be emitento sutikimo, reglamentuojamą informaciją skelbsiantis visose valstybėse narėse, papildomai privalo pateikti dokumentus, patvirtinančius, kad viešai skelbiant reglamentuojamą informaciją bus laikomasi Taisyklių 9.1–9.4 papunkčiuose nustatytų reikalavimų. Informacija apie viešo informacijos skelbimo būdą ir apie tai, kaip laikomasi Taisyklėse nustatytų reikalavimų, Lietuvos bankui turi būti pateikiama ir tuo atveju, kai pasirenkamas naujas viešo informacijos skelbimo būdas.

 

III SKYRIUS

PERIODINĖ INFORMACIJA

 

15.   Šiame skyriuje detalizuojami reikalavimai emitento periodinei – metinei, pusmečio ir tarpinei – informacijai.

16.   Rengiant periodinę informaciją turi būti vadovaujamasi Įstatymu, Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatymu ir (arba) Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatymu, Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, emitento teisinę formą ir (arba) veiklą reglamentuojančiais teisės aktais, emitento steigimo dokumentais ir Taisyklėmis ir atsižvelgiama į Europos vertybinių popierių ir rinkų institucijos (ESMA) 2015 m. spalio 5 d. paskelbtas Alternatyvių veiklos rodiklių gaires (ESMA/2015/1415) bei Europos Komisijos komunikatą 2017/C 215/01 – Nefinansinių ataskaitų teikimo gaires (nefinansinės informacijos teikimo metodiką).

17.   Periodinė informacija turi būti aiški, išsami, nuosekliai išdėstyta ir tarpusavyje palyginama. Ji gali būti iliustruota grafine medžiaga. Jeigu metiniame arba pusmečio pranešime reikalaujama atskleisti informacija yra pateikta kartu pateikiamose finansinėse ataskaitose, gali būti pateiktos nuorodos į atitinkamas aiškinamojo rašto pastabas ar finansinių ataskaitų eilutes. Jeigu prašoma atskleisti informacija emitentui yra nebūdinga, nežinoma ar jos nėra, turi būti pateiktas atitinkamas paaiškinimas (jokie informaciniai punktai negali būti praleisti).

18.   Emitentai, veikiantys trumpiau nei nurodytą ataskaitinį laikotarpį arba per šį laikotarpį pakeitę savo teisinę formą, rengdami periodinę informaciją turi teisę atskleisti faktiško veikimo laikotarpio duomenis arba laikotarpio, prasidėjusio po teisinės formos pakeitimo, duomenis.

19. Įstatymo 12–14 straipsniuose nurodytas atsakingų asmenų patvirtinimas turi būti rengiamas kaip atskiras dokumentas. Šiame patvirtinime turi būti nurodytos šį dokumentą pasirašiusių atsakingų asmenų pareigos, vardai ir pavardės. Jeigu emitentas privalo sudaryti atitinkamo laikotarpio konsoliduotąsias finansines ataskaitas, dėl emitento to laikotarpio finansinių ataskaitų ir konsoliduotųjų finansinių ataskaitų jis gali pateikti bendrą atsakingų asmenų patvirtinimą.

20.  Pusmečio finansinės ataskaitos, kurios sudaromos ne pagal tarptautinius apskaitos standartus, turi atitikti šiuos reikalavimus:

20.1.  į pusmečio finansinių ataskaitų rinkinį turi būti įtrauktas bent sutrumpintas balansas, sutrumpinta pelno (nuostolių) ataskaita ir aiškinamasis raštas;

20.2.  sudarant sutrumpintą balansą ir pelno (nuostolių) ataskaitą, turi būti vadovaujamasi tais pačiais pripažinimo ir įvertinimo principais, kaip ir sudarant metines finansines ataskaitas;

20.3.  sutrumpintame balanse ir pelno (nuostolių) ataskaitoje turi būti pateikta kiekviena eilutė ir tarpinė suma, nurodyta naujausiose metinėse finansinėse emitento ataskaitose. Papildomos eilutės turi būti nurodytos tuo atveju, jeigu jas praleidus pusmečio finansinės ataskaitos būtų netikslios ir neteisingos;

20.4.  į sutrumpintą balansą ir pelno (nuostolių) ataskaitą turi būti įtraukta ši lyginamoji informacija:

20.4.1. einamųjų finansinių metų pirmųjų šešių mėnesių balansas ir praėjusių finansinių metų lyginamasis balansas;

20.4.2. einamųjų finansinių metų pirmųjų šešių mėnesių pelno (nuostolių) ataskaita ir praėjusių finansinių metų pirmųjų šešių mėnesių lyginamoji informacija;

20.4.3. aiškinamajame rašte turi būti pateikta pakankamai informacijos, kad finansinės informacijos vartotojai pusmečio finansinėse ataskaitose pateikiamą informaciją galėtų palyginti su metinėse finansinėse ataskaitose pateikta informacija, ir pakankamai informacijos bei paaiškinimų, kurie užtikrintų, kad investuotojas tiksliai suprastų ir įvertintų per atitinkamą pusmetį įvykusius pokyčius.

21.     Pusmečio pranešime ir (arba) konsoliduotajame pusmečio pranešime turi būti atspindėti reikšmingiausi metiniame ir (arba) konsoliduotajame metiniame pranešime atskleistos informacijos pokyčiai ir svarbiausi įvykiai (įskaitant svarbiausius bendrovių valdymo ataskaitoje, socialinės atsakomybės ataskaitoje ar atlygio politikoje pateiktos informacijos pokyčius), kurie įvyko per pirmuosius šešis finansinių metų mėnesius, bei jų poveikis pirmųjų šešių mėnesių finansinėms ir (arba) konsoliduotosioms finansinėms ataskaitoms, įskaitant pagrindinių rizikų ir neapibrėžtumų per ateinančius šešis finansinių metų mėnesius aprašymą.

22.     Nuosavybės vertybinių popierių emitentų pusmečio pranešime ir (arba) konsoliduotajame pusmečio pranešime, be kita ko, turi būti pateikiama informacija apie didesnius susijusių šalių sandorius, t. y. informacija apie:

22.1. susijusių šalių sandorius, įvykdytus per einamųjų finansinių metų pirmuosius šešis mėnesius, padariusius didelį poveikį to laikotarpio įmonės ir (arba) įmonių grupės finansinei padėčiai arba veiklai, įskaitant šių sandorių sumas, susijusių asmenų santykių pobūdį ir kitą informaciją apie sandorius, kuri būtina norint suprasti įmonės ir (arba) įmonių grupės finansinę padėtį. Informacija apie atskirus sandorius gali būti apibendrinama pagal jų pobūdį, išskyrus atvejus, kai norint suprasti sandorių tarp susijusių asmenų poveikį įmonės ir (arba) įmonių grupės finansinei padėčiai būtina pateikti atskirą informaciją;

22.2. visus susijusių šalių sandorių, nurodytų paskutiniame metiniame pranešime ir (arba) konsoliduotajame metiniame pranešime, pasikeitimus, kurie galėjo padaryti didelį poveikį finansinei emitento ir (arba) įmonių grupės padėčiai arba veiklai per einamųjų finansinių metų pirmuosius šešis mėnesius.

23.     Ne valstybėse narėse įsteigtų emitentų metinės finansinės ataskaitos ir metinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos, pusmečio finansinės ataskaitos ir pusmečio konsoliduotosios finansinės ataskaitos, tarpinės finansinės ataskaitos ir konsoliduotosios tarpinės finansinės ataskaitos gali būti sudarytos vadovaujantis bendraisiais apskaitos principais, jeigu tenkinama bent viena iš Europos Komisijos 2008 m. gruodžio 12 d. sprendime 2008/961/EB dėl trečiųjų šalių vertybinių popierių emitentų naudojimosi tam tikros trečiosios šalies nacionaliniais apskaitos standartais ir tarptautiniais finansinės atskaitomybės standartais rengiant konsoliduotas finansines ataskaitas (OL 2008 L 340, p. 112) nurodytų sąlygų.

 

IV SKYRIUS

PRANEŠIMAI APIE AKCIJŲ IR KITŲ FINANSINIŲ PRIEMONIŲ ĮGIJIMĄ AR NETEKIMĄ

 

24.   Šiame skyriuje detalizuojami šie reikalavimai:

24.1pranešimo apie emitento išleistų akcijų ir kitų finansinių priemonių, suteikiančių balsavimo teisę, paketo įgijimą ar netekimą reikalavimai;

24.2.  emitento pranešimo apie savų akcijų įgijimą ar netekimą reikalavimai;

24.3papildomos informacijos, reikalaujamos atskleisti pagal Įstatymo 19 straipsnio 2–5 dalis reikalavimai.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PRANEŠIMo turinys ir pateikimo tvarka

 

25.     Asmuo privalo pateikti pranešimą Lietuvos bankui ir emitentui, kai balsavimo teisės įgyjamos ar netenkamos remiantis bent vienu ar keliais Įstatymo 16 straipsnio 1 ir 2 dalyje nurodytais pagrindais. Pranešime turi būti nurodytas balsavimo teisių įgijimo ar netekimo pagrindas.

26.     Laikoma, kad asmuo pagal Įstatymo 15 straipsnio 2 dalį sužino apie balsavimo teisių įgijimą ar netekimą ne vėliau kaip po dviejų prekybos dienų nuo sandorio sudarymo. Prekybos dienoms nustatyti naudojamas Lietuvos Respublikoje veikiančio reguliuojamos rinkos operatoriaus interneto svetainėje skelbiamas prekybos dienų kalendorius.

27.     Pranešimas turi būti parengtas pagal Taisyklių 1 priede pateiktą formą ir pateiktas Lietuvos bankui ir emitentui. Lietuvos bankui kartu su pranešimu turi būti pateiktas pagal Taisyklių 2 priede pateiktą formą parengtas pranešimo priedas. Dokumentai gali būti pateikti paštu, faksu, įteikiant arba el. paštu (skenuota originalo kopija).

28.     Pranešimo priedą pasirašęs asmuo atsako už pranešime ir pranešimo priede esančių duomenų išsamumą ir teisingumą.

29.     Pareigą pateikti pranešimą turi kiekvienas iš asmenų, kurių balsai skaičiuotini kartu. Asmenys, kurių balsai skaičiuotini kartu, vykdydami pareigą pateikti pranešimą, privalo bendradarbiauti. Asmenys, kurių balsai skaičiuotini kartu, gali pateikti vieną pranešimą ir jame nurodyti visus grupę sudarančius asmenis, kurių balsai skaičiuojami kartu, kiekvieno grupės asmens turimą balsavimo teisių skaičių ir dalį procentais. Pranešimą pildo ir duomenis apie save pateikia asmenų, kurių balsai skaičiuotini kartu, paskirtas asmuo.

30.     Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 2 punkte numatytu atveju pranešimo pareiga solidariai taikoma visiems asmenims, sudariusiems balsavimo sutartį dėl bendrovės valdymo ilgalaikės politikos įgyvendinimo.

31.     Jeigu Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 9 punkte numatytu atveju akcininkas suteikia kitam asmeniui įgaliojimą savo nuožiūra balsuoti tik viename akcininkų susirinkime, gali būti pateiktas vienas pranešimas, kuriame turi būti aiškiai nurodyti įgaliojimu suteiktos teisės balsuoti savo nuožiūra pasibaigimo padariniai. Tokiu atveju, pasibaigus įgaliojimu suteiktai teisei balsuoti savo nuožiūra, atskiro pranešimo pateikti nereikia.

32.     Jeigu Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 9 punkte numatytu atveju asmuo gauna vieną ar kelis įgaliojimus balsuoti savo nuožiūra tik viename akcininkų susirinkime, gali būti pateiktas vienas pranešimas, kuriame turi būti aiškiai nurodyti įgaliojimu suteiktos teisės balsuoti savo nuožiūra pasibaigimo padariniai. Tokiu atveju, pasibaigus įgaliojimu suteiktai teisei balsuoti savo nuožiūra, atskiro pranešimo pateikti nereikia.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

VALDYMO IR FINANSŲ MAKLERIO ĮMONĖS NEPRIKLAUSOMUMO NUO PATRONUOJANČIOSIOS ĮMONĖS SĄLYGOS

 

33.   Laikoma, kad, pagal Įstatymo 16 straipsnio 5 arba 6 dalį, valdymo ar finansų maklerio įmonė veikia nepriklausomai nuo patronuojančiosios įmonės, kai tenkinamos visos šios sąlygos:

33.1. sprendimus dėl balsavimo priima skirtingi, nepriklausomai veikiantys asmenys;

33.2. įmonių organizacinė struktūra leidžia nepriklausomai naudotis balsavimo teisėmis;

33.3. vidaus taisyklėmis, taikomomis ir patronuojančiajai, ir patronuojamajai įmonei, užtikrinama, kad informacija apie sprendimų dėl balsavimo priėmimą nėra perduodama arba kitaip prieinama;

33.4. kai patronuojančioji įmonė yra patronuojamosios valdymo ar finansų maklerio įmonės klientė arba yra investavusi į jų valdomą turtą, yra aiškus rašytinis susitarimas, kad šias įmones sieja tik įprasti kliento ir paslaugos teikėjo santykiai.

34.   Patronuojančioji įmonė, siekdama pasinaudoti Įstatymo 16 straipsnio 5 arba 6 dalyje nustatytomis išimtimis, Lietuvos bankui turi pateikti:

34.1. patvirtinimą, kad yra tenkinamos visos Taisyklių 33 punkte nustatytos sąlygos;

34.2. patvirtinimą, kad neteiks patronuojamajai įmonei tiesioginių ar netiesioginių instrukcijų arba kitaip netrukdys jai nepriklausomai naudotis valdomo turto suteikiamomis balsavimo teisėmis;

34.3. sąrašą patronuojamųjų įmonių, taip pat nurodyti jas prižiūrinčias kompetentingas institucijas. Pasikeitus sąraše nurodytiems duomenims, nedelsiant, bet ne vėliau kaip per septynias prekybos dienas, Lietuvos bankui turi būti pateiktas patikslintas sąrašas.

35.   Patronuojančioji įmonė, siekdama pasinaudoti Įstatymo 16 straipsnio 5 arba 6 dalyje nustatytomis išimtimis tik dėl Įstatymo 17 straipsnyje nurodytų kitų finansinių priemonių, suteikiančių balsavimo teisę, turi pateikti Lietuvos bankui tik Taisyklių 34.3 papunktyje nurodytą sąrašą.

36.   Taisyklių 34.2 papunktyje paminėta sąvoka „tiesioginės instrukcijos“ turi būti suprantama kaip bet kuris patronuojančiosios įmonės arba kitos jos patronuojamos įmonės valdymo ar finansų maklerio įmonei duodamas su balsavimo teisių įgyvendinimu susijęs nurodymas.

37.   Taisyklių 34.2 papunktyje paminėta sąvoka „netiesioginės instrukcijos“ turi būti suprantama kaip bet kuris, nesvarbu, kokia forma pateiktas, patronuojančiosios įmonės arba kitos jos patronuojamos įmonės bendro pobūdžio ar konkretus nurodymas, kuris yra palankus jų verslo tikslams ir riboja valdymo ar finansų maklerio įmonės laisvę savo nuožiūra įgyvendinti balsavimo teises.

38.   Įstatymo 16 straipsnio 5 ir 6 dalyse nurodytos išimtys taip pat taikomos ne valstybėje narėje licencijuotoms valdymo įmonėms ir finansų maklerio įmonėms, jeigu šios įmonės turimomis balsavimo teisėmis naudojasi nepriklausomai nuo šias įmones patronuojančių įmonių.

39.   Pagal Taisyklių 38 punktą laikoma, kad ne valstybėje narėje licencijuotos valdymo įmonės ir finansų maklerio įmonės veikia nepriklausomai nuo šias įmones patronuojančių įmonių, jeigu pagal tos šalies teisės aktus valdymo arba finansų maklerio įmonė privalo tenkinti šias sąlygas:

39.1. valdymo įmonė arba finansų maklerio įmonė turi teisę savarankiškai, nepriklausomai nuo ją patronuojančios įmonės naudotis balsavimo teisėmis, kurias suteikia jos valdomas turtas;

39.2. kilus interesų konfliktui, valdymo arba finansų maklerio įmonė neprivalo atsižvelgti į ją patronuojančios įmonės arba kitų jos patronuojamų įmonių interesus.

40.   Ne valstybėje narėje licencijuotas valdymo įmones ir finansų maklerio įmones patronuojančios įmonės, siekdamos pasinaudoti išimtimi, privalo laikytis Taisyklių 34 ir (ar) 35 punkto reikalavimų.

41.   Lietuvos bankas turi teisę reikalauti, kad ne valstybėje narėje licencijuotą valdymo įmonę ar finansų maklerio įmonę patronuojanti įmonė pateiktų įrodymus, kaip ji laikosi Taisyklių 33 punkte nustatytų nepriklausomumo sąlygų.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

RINKOS FORMUOTOJAMS TAIKOMA KONTROLĖ

 

42.   Rinkos formuotojas apie naudojimąsi Įstatymo 15 straipsnio 6 dalyje nustatyta išimtimi per keturias prekybos dienas privalo pateikti Lietuvos bankui pagal Taisyklių 3 priede pateiktą formą parengtą rinkos formuotojo pranešimą.

43.   Nutraukęs rinkos formavimo veiklą, susijusią su konkrečiu emitentu, rinkos formuotojas privalo nedelsdamas apie tai pranešti Lietuvos bankui ir pateikti pagal Taisyklių 3 priede pateiktą formą parengtą rinkos formuotojo pranešimą.

44.   Jeigu Lietuvos bankas paprašo rinkos formuotojo, siekiančio pasinaudoti Įstatymo 15 straipsnio 6 dalyje įtvirtinta išimtimi, nurodyti rinkos formavimo tikslais turimas akcijas arba kitas finansines priemones, suteikiančias balsavimo teisę, rinkos formuotojui leidžiama jas nurodyti patikrinamais būdais. Tik tuo atveju, jeigu rinkos formuotojas negali nurodyti atitinkamų akcijų arba kitų finansinių priemonių, suteikiančių balsavimo teises, Lietuvos bankas turi teisę reikalauti, kad jis jas laikytų atskiroje šiam tikslui skirtoje sąskaitoje.

45. Lietuvos bankas turi teisę reikalauti, kad rinkos formuotojas pateiktų jam kopijas sutarčių, rinkos formuotojo sudarytų su emitentu ir (ar) su reguliuojamos rinkos operatoriumi.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

PRANEŠIMAS APIE KITŲ FINANSINIŲ PRIEMONIŲ, SUTEIKIANČIŲ BALSAVIMO TEISĘ, PAKETO ĮGIJIMĄ AR JO NETEKIMĄ

 

46.   Pranešimo apie paketo įgijimą ar jo netekimą reikalavimai, įskaitant ir pareigos pateikti tokį pranešimą išimtis, nustatytas Įstatymo 15 straipsnyje, taikomi ir dėl Įstatymo 17 straipsnio 3 dalyje nurodytų kitų nei akcijų finansinių priemonių, suteikiančių balsavimo teisę, paketo įgijimo ar netekimo.

47.   Pranešant apie kitų nei akcijų finansinių priemonių, suteikiančių balsavimo teisę, paketų įgijimą ar netekimą, turi būti atsižvelgiama ir į 2015 m. spalio 22 d. Europos vertybinių popierių ir rinkų institucijos (ESMA) orientaciniame finansinių priemonių, kurioms taikomi patikslintos Skaidrumo direktyvos 13(1b) straipsnyje nustatyti pranešimo reikalavimai, sąraše (angl. Indicative list of financial instrumens that are subject to notification requirements according to Article 13(1B) of the revised Transparency Directive) (ESMA/2015/1598) nurodytų finansinių priemonių suteikiamas balsavimo teises.

48.   Jeigu kita nei akcija finansinė priemonė, suteikianti balsavimo teisę, yra susijusi su daugiau nei viena akcija, kiekvienam tokių akcijų emitentui siunčiamas atskiras pranešimas.

49. Balsavimo teisių skaičius apskaičiuojamas atsižvelgiant į visą santykinį akcijų, kurių pagrindu sudaryta finansinė priemonė, kiekį, išskyrus atvejus, kai už finansinę priemonę gali būti atsiskaitoma tik pinigais. Tokiu atveju balsavimo teisių skaičius apskaičiuojamas santykinį akcijų, kuriomis pagrįsta finansinė priemonė, kiekį padauginus iš priemonės delta koeficiento. Šiuo tikslu finansinių priemonių turėtojas, vadovaudamasis 2014 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/761, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2004/109/EB papildoma nuostatomis dėl kontrolinių akcijų paketų tam tikrų techninių reguliavimo standartų (OL 2015 L 120, p. 2), susumuoja visas finansines priemones, susijusias su tuo pačiu pagrindiniu emitentu, ir apie jas praneša Lietuvos bankui ir emitentui. Apskaičiuojant balsavimo teises, atsižvelgiama tik į ilgąsias pozicijas. Ilgosios pozicijos nėra tarpusavyje įskaitomos su trumposiomis pozicijomis, susijusiomis su tuo pačiu pagrindiniu emitentu.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

emitento pranešimas apie savų akcijų įgijimą ar netekimą IR PAPILDOMa INFORMACIJa

 

50.     Atskleidžiant Įstatymo 19 straipsnio 1–5 dalyse nurodytą informaciją, informaciniame pranešime turi būti pateikti pagrindiniai duomenys apie emitentą (pavadinimas, juridinio asmens kodas, interneto svetainės adresas), nurodytas asmuo, paskirtas teikti papildomą informaciją (pareigos, vardas ir pavardė), jo kontaktiniai duomenys (elektroninis paštas, telefonas), nurodytas pranešimo pateikimo pagrindas, trumpai ir aiškiai išdėstyta pranešama informacija (informacijos ar jos pasikeitimo data, emitento organo arba institucijos, priėmusios atitinkamą sprendimą, pavadinimas ir sprendimo priėmimo data, išleistų, konvertuotų, anuliuotų, išpirktų arba įsigytų vertybinių popierių skaičius, jų charakteristikos ir (ar) kita Įstatyme nurodyta ir įvykiui apibūdinti reikalinga informacija), emitento vadovo, pasirašiusio šį informacinį pranešimą, duomenys (pareigos, vardas ir pavardė).

 

V SKYRIUS

PIKTNAUDŽIAVIMO RINKA REGLAMENTO NUSTATYTA INFORMACIJA

 

PIRMASIS SKIRSNIS

VIEŠAI NEATSKLEISTA INFORMACIJA

 

51.     Viešai neatskleista informacija atskleidžiama, tvarkoma ir saugoma laikantis Piktnaudžiavimo rinka reglamente, Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) Nr. 2016/1055, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 596/2014 nustatomi techniniai įgyvendinimo standartai, susiję su techninėmis viešai neatskleistos informacijos tinkamo viešo atskleidimo ir viešo atskleidimo atidėjimo priemonėmis (OL 2016 L 173, p. 50) (toliau – Reglamentas Nr. 2016/1055), 2015 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotajame reglamente (ES) Nr. 2016/522, kuriuo papildomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 596/2014 nuostatos dėl tam tikroms trečiųjų šalių valstybės institucijoms ir centriniams bankams taikomos išimties, manipuliavimo rinka požymių, ribų, nuo kurių informacija turi būti atskleidžiama, kompetentingos institucijos, kuriai pranešama apie informacijos atskleidimo atidėjimą, leidimo prekiauti draudimo laikotarpiais ir vadovų sandorių, apie kuriuos reikia pranešti, rūšių (OL 2016 L 88, p. 1), kai taikoma, Įstatyme ir Taisyklėse nustatytos tvarkos ir atsižvelgiant į reikalavimus, išdėstytus Europos vertybinių popierių ir rinkų institucijos (ESMA) 2016 m. spalio 20 d. paskelbtose Atidėto viešai neatskleistos informacijos atskleidimo gairėse (ESMA/2016/1478), parengtose pagal Piktnaudžiavimo rinka reglamentą.

52.     Emitentas, siekdamas, kad visuomenė viešai neatskleistą informaciją galėtų gauti ir tinkamai, teisingai ir laiku ją įvertinti, privalo nedelsdamas paskelbti apie visą jam žinomą ar privalomą žinoti tiesiogiai su emitentu susijusią viešai neatskleistą informaciją.

53.     Paskelbus apie viešai neatskleistą informaciją, paskelbtų duomenų pasikeitimas, pavyzdžiui, priimtų sprendimų atšaukimas, panaikinimas, pripažinimas negaliojančiais ar vykdymo (galiojimo) sustabdymas, taip pat laikomas viešai neatskleista informacija, todėl turi būti atskleistas.

54. Taisyklių II skyriaus Antrojo ir Trečiojo skirsnių nuostatos, detalizuojančios reglamentuojamos informacijos viešą paskelbimą ir pateikimą Lietuvos bankui, viešai neatskleistos informacijos atskleidimui taikomos tiek, kiek jos neprieštarauja Piktnaudžiavimo rinka reglamentui. 

55.     Jeigu viešai neatskleistos informacijos atskleidimas buvo atidėtas pagal Piktnaudžiavimo rinka reglamento 17 straipsnio 4 dalį, iš karto po to, kai informacija atskleidžiama viešai, Reglamento Nr. 2016/1055 4 straipsnyje nurodytas pranešimas apie viešai neatskleistos informacijos atidėjimą ir raštiškas tokio atidėjimo paaiškinimas pateikiamas elektroniniu paštu mad@lb.lt.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

Pranešimai apie emitento vadovaujamas pareigas einančių ir su jais glaudžiai susijusių asmenų sandorius

 

56.     Pranešimai apie emitento vadovaujamas pareigas einančių ir su jais glaudžiai susijusių asmenų sandorius dėl emitento vertybinių popierių rengiami ir atskleidžiami laikantis Piktnaudžiavimo rinka reglamente, Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) Nr. 2016/523, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 596/2014 nustatomi techniniai įgyvendinimo standartai, susiję su pranešimo apie vadovų sandorius ir jų viešo atskleidimo forma ir šablonu (OL 2016 L 88, p. 19), ir Taisyklėse nustatytų reikalavimų.

57.     Vadovaujamas pareigas einantys asmenys ir su jais glaudžiai susiję asmenys pranešimus apie savo sudarytus sandorius turi pateikti Lietuvos bankui elektroniniu paštu mad@lb.lt.

58.     Jei sandoris neįvykdomas, netinkamai įvykdomas, nutraukiamas ar pakeičiamas iš esmės, pranešimą pateikęs asmuo nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo tada, kai sužinojo ar privalėjo sužinoti apie minėtas aplinkybes, privalo pateikti emitentui ir Lietuvos bankui naują pranešimą, kuriame turi būti nurodytas pradinis (keičiamas) pranešimas ir pateikiami nauji, tikrovę atitinkantys duomenys, taip pat nurodomos patikslinto pranešimo pateikimo priežastys. Emitentas, gavęs tokį pranešimą, privalo jį paskelbti Taisyklėse nustatyta tvarka.

59.     Piktnaudžiavimo rinka reglamento 19 straipsnio 8 dalyje nustatyta riba skaičiuojama sudedant visus per kalendorinius metus iki sandorio sudarymo dienos Piktnaudžiavimo rinka reglamento 19 straipsnio 1 dalyje nurodytus sandorius, neatsižvelgiant į užskaitą, t. y. sudedant tiek pirkimo, tiek pardavimo sandorių, susijusių su to emitento finansinėmis priemonėmis, vertes.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

DUOMENYS APIE ASMENIS, TURINČIUS TEISĘ SUŽINOTI VIEŠAI NEATSKLEISTĄ INFORMACIJĄ

 

60.     Asmenų, turinčių teisę sužinoti viešai neatskleistą informaciją, sąrašas sudaromas laikantis Piktnaudžiavimo rinka reglamento 18 straipsnyje ir 2016 m. kovo 10 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) Nr. 2016/347, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 596/2014 nustatomi techniniai įgyvendinimo standartai, susiję su tiksliu viešai neatskleistos informacijos turinčių asmenų sąrašų formatu ir tų sąrašų atnaujinimu (OL 2016 L 65, p. 49) (toliau – Reglamentas Nr. 2016/347), nustatytų reikalavimų.

61.     Taisyklių 60 punkte nurodytas sąrašas Lietuvos bankui paprašius turi būti nedelsiant pateiktas elektroniniu formatu pagal Reglamento Nr. 2016/347 nustatytą šabloną, patalpinant jį Lietuvos banko ftp tarnybinėje stotyje (serveryje) adresu ats.lb.lt.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

Pranešimai apie įtartinus sandorius ir pavedimus

 

62Pranešimai apie įtartinus sandorius ir pavedimus teikiami laikantis Piktnaudžiavimo rinka reglamente ir 2016 m. kovo 9 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente Nr. (ES) 2016/957, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 596/2014 papildomas techniniais reguliavimo standartais, susijusiais su tinkama tvarka, sistemomis ir procedūromis, taip pat pranešimo šablonais, naudotinais siekiant užkardyti ir nustatyti piktnaudžiavimo atvejus arba įtartinus pavedimus ar sandorius ir apie juos pranešti (OL 2016 L 160, p. 1), nustatytų reikalavimų.

63.  Pranešimai apie įtartinus sandorius ir pavedimus nedelsiant teikiami Lietuvos bankui elektroniniu paštu mad@lb.lt.

 

VI SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

64.  Asmenys už Taisyklių II–IV skyriuose nustatytų reikalavimų laikymąsi atsako Įstatymo, o už Taisyklių V skyriuje nustatytų reikalavimų laikymąsi – Lietuvos Respublikos finansinių priemonių rinkų įstatymo nustatyta tvarka.

65.  Lietuvos bankas neatsako už Taisyklių nustatyta tvarka atskleistos informacijos išsamumą ir teisingumą.

 

 

Informacijos atskleidimo taisyklių

1 priedas

 

ASMENS / GRUPĖS

PRANEŠIMAS APIE BALSAVIMO TEISIŲ PAKETO ĮGIJIMĄ / NETEKIMĄ

 

1. Emitento pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, valstybė

 

2. Deklaruojamos ribos peržengimo priežastis (pažymėti tinkamą langelį arba langelius)

 

[ ] Balsavimo teisių įgijimas arba [ ] netekimas

[ ] Finansinių priemonių įgijimas arba [ ] netekimas

[ ] Įvykis, dėl kurio pasikeičia turimas balsavimo teisių skaičius

[ ] Kita (įrašyti tinkamą priežastį, pavyzdžiui: akcijų paketo pobūdžio klasifikavimo pasikeitimai (pvz., finansinių priemonių galiojimo pabaiga), veikimas kartu, kitos priežastys)

 

 

3. Duomenys apie asmenį, kuriam taikoma pranešimo prievolė (peržengiant nustatytą ribą didėjimo arba mažėjimo linkme)1

Vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas

Juridinio asmens buveinės adresas

 

 

 

4. Akcininko vardas ir pavardė, pavadinimas (taikoma Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 2–10 punktuose nurodytais atvejais, jeigu tai kitas nei 3 punkte nurodytas asmuo. Turėtų būti nurodyti visi asmenys, kurių balsai turi būti skaičiuojami kartu su 3 punkte nurodytu asmeniu, nurodant kiekvieno iš jų tiesiogiai turimų balsavimo teisių skaičių ir dalį proc.)

 

 

5. Deklaruojama riba ir jos peržengimo data (pavyzdžiui, akcijų įgijimo arba netekimo data; kitos priežasties, dėl kurios kilo pareiga teikti pranešimą, data; pasyvaus ribos peržengimo atvejais – akcinio įvykio data)

 

 

6. Asmenų, kuriems taikoma pranešimo prievolė, bendrosios pozicijos

 

Akcijų suteikiamos balsavimo teisės,

% (iš viso 7.A)

Balsavimo teisės, suteikiamos per finansines priemones,

% (iš viso 7.B.1 + 7.B.2)

Iš viso abiejų,

% (7.A + 7.B)

Bendras emitento balsavimo teisių skaičius2

Esama situacija ribos peržengimo arba pasiekimo metu

 

 

 

 

Ankstesnio pranešimo pozicija (jeigu taikoma)

 

 

 

 


 

 

 



7. Informacija apie esamą situaciją ribos peržengimo metu3

A. Akcijų suteikiamos balsavimo teisės

Akcijų klasė / tipas

ISIN kodas

balsavimo teisių skaičius4

balsavimo teisės, %

tiesiogiai

(Įstatymo 15 str.)

netiesiogiai

(Įstatymo 16 str.)

tiesiogiai

(Įstatymo 15 str.)

netiesiogiai

(Įstatymo 16 str.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TARPINĖ SUMA A

 

 

 

 

 

B1. Finansinės priemonės, kurios, pagal oficialų susitarimą suėjus išpirkimo terminui, suteikia teisę arba galimybę įsigyti jau išleistų emitento akcijų, kurios suteikia balsavimo teisių (Įstatymo 17 str.)

finansinė priemonė

termino pabaigos data5

pasinaudojimo / konvertavimo laikotarpis6

balsavimo teisių, kurios gali būti įgytos, jeigu priemone naudojamasi / ji konvertuojama, skaičius

balsavimo teisės, %

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TARPINĖ SUMA B1

 

 

 

B2. Finansinės priemonės, susietos su B1 dalyje nurodytomis finansinėmis priemonėmis ir turinčios panašų ekonominį poveikį (Įstatymo 17 str.)

finansinė priemonė

termino pabaigos data5

pasinaudojimo / konvertavimo laikotarpis6

atsiskaitymas natūra ar pinigais7

balsavimo teisių skaičius

balsavimo teisės, %

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TARPINĖ SUMA B2

 

 

 


 

8. Duomenys apie asmenį, kuriam taikoma pareiga pateikti pranešimą (pažymėti reikiamą langelį)

 

[ ] Asmuo, kuriam taikoma pranešimo pareiga, nėra patronuojamas jokio fizinio arba juridinio asmens ir nepatronuoja jokių kitų įmonių, tiesiogiai arba netiesiogiai turinčių emitento balsavimo teisių paketą (jeigu asmuo, kuriam taikoma pranešimo prievolė, yra patronuojamas ir (arba) patronuoja kitą įmonę, žymimas antrasis pasirinkimas)

 

[ ] Visa grandinė patronuojamųjų įmonių, per kurias valdomos balsavimo teisės ir (arba) finansinės priemonės, pradedant pagrindiniu patronuojančiuoju fiziniu arba juridiniu asmeniu8

vardas ir pavardė / pavadinimas9

balsavimo teisės, %

(jeigu jos lygios būtinai pranešti ribai arba ją peržengia)

balsavimo teisės per finansines priemones, %

(jeigu jos lygios būtinai pranešti ribai arba ją peržengia)

iš viso abiejų balsavimo teisių, %

(jeigu jos lygios būtinai pranešti ribai arba ją peržengia)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Duomenys, kai balsuoja įgaliotinis [įgaliotinio vardas ir pavardė / pavadinimas] neteks balsavimo teisių
[procentas ir skaičius] nuo [data]

 

 

 

10. Papildoma informacija

(Pavyzdžiui, ankstesnio pranešimo ištaisymas)

 

 

 

Užpildyta [vieta] [data] [informuojančio asmens duomenys (fizinio asmens arba juridinio asmens vadovo vardas ir pavardė, parašas)].

         _________________


 

 

¹Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 3–9 punktuose nurodytais atvejais turėtų būti pateikiama informacija apie šiuos asmenis:

– Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatytu atveju – fizinis arba juridinis asmuo, įgyjantis balsavimo teises ir turintis teisę jomis naudotis pagal sutartį;

– Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytu atveju – fizinis arba juridinis asmuo, kuriam buvo įkeistos akcijos, su sąlyga, kad tas fizinis arba juridinis asmuo kontroliuoja balsavimo teises ir pareiškė savo ketinimus pasinaudoti jomis, taip pat fizinis arba juridinis asmuo, kuris jas įkeitė šiomis sąlygomis;

– Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 5 punkte nustatytu atveju – fizinis arba juridinis asmuo, kuris naudojasi akcijomis kaip uzufruktorius, su sąlyga, kad tas fizinis arba juridinis asmuo turi teisę naudotis šių akcijų suteikiamomis balsavimo teisėmis, ir fizinis arba juridinis asmuo, kuris, naudodamasis akcijomis kaip uzufruktorius, balsavimo teisių netenka;

– Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 6 punkte nustatytu atveju – kontroliuojantysis fizinis arba juridinis asmuo ir kontroliuojamoji įmonė, jei jai taikoma pareiga pranešti apie balsavimo teisių įgijimą ar netekimą pagal Įstatymo 15 straipsnį, 16 straipsnio 1 dalies 2–5 punktus arba kelis iš šių atvejų;

– Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 7 punkte nustatytu atveju – asmuo, kuriam akcijos perduotos patikėjimo teise, jeigu jis gali naudotis tokių akcijų suteikiamomis balsavimo teisėmis savo nuožiūra, ir asmuo, perdavęs akcijas patikėjimo teise su teise naudotis jų suteikiamomis balsavimo teisėmis;

– Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 8 punkte nustatytu atveju – fizinis arba juridinis asmuo, kontroliuojantis balsavimo teises;

– Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 9 punkte nustatytu atveju – įgaliotas asmuo, jeigu jis gali naudotis balsavimo teisėmis savo nuožiūra, ir akcininkas, kuris suteikęs įgaliotiniui teisę naudotis balsavimo teisėmis savo nuožiūra (pvz., valdymo įmonės).

2 Bendrą emitento balsavimo teisių skaičių sudaro visos emitento išleistų akcijų suteikiamos balsavimo teisės, įskaitant akcijas žyminčius depozitoriumo pakvitavimus, kuriems suteiktos balsavimo teisės, net jeigu naudojimasis emitento akcijų suteikiamomis balsavimo teisėmis laikinai sustabdytas.

3 Jeigu balsavimo teisių paketas nesiekia Įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje nustatytos minimalios ribos, nurodomas turimų finansinių priemonių ir jų suteikiamų balsavimo teisų skaičius deklaruojamos ribos peržengimo dieną.

4 Pildoma tik tuo atveju, jeigu akcijų paketą sudaro tiesiogiai ir netiesiogiai turimos balsavimo teisės. Sąvoka „tiesiogiai turimi balsai“ turi būti suprantama kaip asmens nuosavybės teise turimų akcijų suteikiami balsai. Sąvoka „netiesiogiai turimi balsai“ turi būti suprantama kaip asmens turimi balsai remiantis vienu ar keliais Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 2–10 punktuose nurodytais pagrindais.  

5 Finansinės priemonės išpirkimo termino/galiojimo pabaigos data, t. y. data, kai baigia galioti teisė įgyti akcijas.

6 Pildoma tuo atveju, jeigu finansinė priemonė turi tokį laikotarpį (pvz., kas 3 mėnesius, pradedant nuo [data]).

7 Jeigu už priemones atsiskaityta pinigais, balsavimo teisių skaičius ir procentas turi būti pateikiamas apskaičiuotas atsižvelgiant į visą santykinį akcijų, kuriomis pagrįsta finansinė priemonė, kiekį pritaikius delta koeficientą (Taisyklių 49 punktas).

8 Visa patronuojamųjų įmonių grandinė, pradedant nuo pagrindinio patronuojančiojo fizinio asmens arba juridinio asmens, turi būti nurodyta ir tais atvejais, kai riba peržengiama tik patronuojamųjų įmonių lygiu, o patronuojamoji įmonė informuoja apie pranešimo pateikimą. Daugybinių grandinių, per kurias naudojamasi balsavimo teisėmis ir (arba) finansinėmis priemonėmis, atveju, turi būti pranešta apie visas tokias grandines, paliekant laisvą eilutę tarp skirtingų grandinių (pvz., A, B, C, laisva eilutė, A, B, D, laisva eilutė, A, E, F ir t. t.).

9 Patronuojamųjų įmonių, per kurias naudojamasi balsavimo teisėmis ir (arba) finansinėmis priemonėmis, pavadinimai turi būti nurodomi neatsižvelgiant į tai, ar pačios patronuojamosios įmonės pasiekia ar peržengia žemiausią nustatytą ribą.

 

 

Informacijos atskleidimo taisyklių

2 priedas

 

ASMENS / GRUPĖS

PRANEŠIMO APIE BALSAVIMO TEISIŲ ĮGIJIMĄ/NETEKIMĄ PRIEDAS[1]

 

 

A. Asmens, kuriam taikoma pranešimo prievolė, tapatybė

Vardas ir pavardė / juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas ir teisinė forma

 

Kontaktinis adresas (fizinio asmens gyvenamosios vietos adresas, juridinio asmens registruota buveinė)

El. paštas

 

Tel. / Faksas

 

Kita naudinga informacija

 

B. Pranešėjo tapatybė (jeigu taikoma)

Vardas ir pavardė / juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas ir teisinė forma

 

Kontaktinis adresas (fizinio asmens gyvenamosios vietos adresas, juridinio asmens registruota buveinė)

 

El. paštas

 

Tel. / Faksas

 

Kita naudinga informacija (pvz., funkcinis santykis su asmeniu arba juridiniu asmeniu, kuriam taikoma pranešimo prievolė)

 

C. Papildoma informacija

 

 

Pasirašydamas šį informacinį pranešimą patvirtinu, kad pranešime apie balsavimo teisių įgijimą / netekimą ir šiame priede pateikiama informacija yra išsami ir teisinga ir kad esu susipažinęs su Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatyme ir Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse už klaidinančios informacijos pateikimą nustatytomis sankcijomis.

.

(asmens, informuojančio apie balsavimo teisių įgijimą ar netekimą, parašas (juridinio asmens vadovo vardas ir pavardė, parašas), pranešimo užpildymo data, vieta)[2]

 

 

 

Informacijos atskleidimo taisyklių

3 priedas

 

RINKOS FORMUOTOJO PRANEŠIMAS

 

1. Rinkos formuotojo tapatybė

 

_______________________________________________________________________________ ;

(juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas)

 

_______________________________________________________________________________ ;

(kontaktinis adresas)

 

_______________________________________________________________________________ ;

(telefonas, faksas, elektroninis paštas)

 

_______________________________________________________________________________ .

(kita naudinga informacija)

 

2. Pranešimą teikiančio fizinio asmens tapatybė

 

_______________________________________________________________________________ ;

(fizinio asmens vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas)

 

_______________________________________________________________________________ ;

(kontaktinis adresas)

 

_______________________________________________________________________________ ;

(telefonas, faksas, elektroninis paštas)

 

_______________________________________________________________________________ .

(kita naudinga informacija)

 

3. Pranešimo priežastis

[ ] 1 punkte nurodytas rinkos formuotojas ketina verstis rinkos formavimo veikla šio emitento atžvilgiu:

[ ] 1 punkte nurodytas rinkos formuotojas nutraukia rinkos formavimo veiklą šio emitento atžvilgiu:

 

Emitentas

 

 

4. Jeigu 1 punkte nurodytas rinkos formuotojas ketina verstis rinkos formavimo veikla, nurodoma

_______________________________________________________________________________ ;

(kompetentinga institucija, suteikusi leidimą verstis rinkos formavimo veikla)

 

________________________________________________________________________________

(data, kada šis leidimas gautas)

 

5. Pasirašydamas šį informacinį pranešimą, patvirtinu, kad 1 punkte nurodytas rinkos formuotojas nedalyvauja valdant 3 punkte nurodytą emitentą ir nedaro įtakos šio emitento sprendimams pirkti savo akcijų ar keisti jų kainą.

.

(asmens, informuojančio apie rinkos formuotojo veiklą, parašas (juridinio asmens vadovo vardas ir pavardė, parašas), pranešimo užpildymo data, vieta)

 



[1] Pateikiama tik kompetentingai institucijai.

[2] Jeigu vykdant kelių asmenų pareigą informuoti apie balsavimo teisių įgijimą ar netekimą teikiamas vienas bendras pranešimas, asmenų grupės paskirtas asmuo turi pasirašyti pranešimą ir nurodyti, kad pranešimas pasirašomas visos asmenų grupės vardu.