LIETUVOS RESPUBLIKOS
PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KAI KURIŲ PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2015 m. birželio 25 d. Nr. T3-140
Prienai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, 3 dalies 1 punktu, 4 dalimi, 6 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Prienų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. T3-110 „Dėl Prienų rajono savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 9 d. sprendimo Nr. T3-28 „Dėl Prienų rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2012–2015 m. bendrojo plano patvirtinimo“ pakeitimo“ ir atsižvelgdama į Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Prienų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti pridedamus:
2. Įpareigoti 1 punkte nurodytų Prienų rajono savivaldybės mokyklų vadovus įregistruoti nuostatus VĮ Registrų centre.
3. Pripažinti netekusiais galios:
3.1. Prienų rajono savivaldybės tarybos 2013 m. liepos 18 d. sprendimo Nr. T3-120 „Dėl kai kurių Prienų rajono savivaldybės mokyklų nuostatų patvirtinimo“ 1.1 ir 1.4 papunkčius;
4. Nustatyti, kad šio sprendimo 3 punktas įsigalioja įregistravus sprendimo 1 punkte nurodytus nuostatus VĮ Registrų centre.
Patvirtinta
Prienų rajono savivaldybės tarybos
2015 m. birželio 25 d.
sprendimu Nr. T3-140
PRIENŲ R. ŠILAVOTO PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prienų r. Šilavoto pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Prienų r. Šilavoto pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Visas mokyklos pavadinimas – Prienų r. Šilavoto pagrindinė mokykla; trumpasis pavadinimas – Šilavoto pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Lietuvos Respublikos Juridinių asmenų registre, kodas 190198344.
3. Mokyklos įsteigimo data: 1902 m. įsteigta Šilavoto pradžios mokykla. Nuo 1935 m. – septynmetė mokykla, po to vidurinė. 1973 m. ji tapo aštuonmete mokykla. 1987 m. aštuonmetė tapo devynmete mokykla. Nuo 2000 m. rugsėjo 1 d. Šilavoto mokykla yra dešimtmetė.
6. Mokyklos savininkas – Prienų rajono savivaldybė, kodas 111107225, Laisvės a. 12,
LT-59126 Prienai. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Prienų rajono savivaldybės taryba:
6.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
12. Mokymo formos: grupinio mokymosi, pavienio mokymosi. Mokymo proceso organizavimo būdai – kasdienis, individualus, savarankiškas, nuotolinis.
13. Mokyklos vykdomos programos: ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, individualizuota pradinio ugdymo, individualizuota pagrindinio ugdymo.
14. Mokyklos išduodami pažymėjimai: pradinio išsilavinimo pažymėjimas, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pažymėjimas, mokymosi pasiekimų pažymėjimas.
15. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su mokyklos pavadinimu, sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotame banke, atributiką. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
17. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
17.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
18. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
19. Mokyklos veiklos tikslas: teikti kokybišką ugdymą, ugdyti mokinių vertybines orientacijas, leidžiančias tapti doru, siekiančiu žinių, savarankišku, atsakingu, patriotiškai nusiteikusiu žmogumi, lavinti dabartiniam gyvenimui svarbius jo komunikacinius, technologinius, verslumo, socialinius, sveikos gyvensenos gebėjimus, padėti įsisavinti žinių visuomenei būdingą informacinę, bendravimo gimtąja ir užsienio kalba kultūrą, informacinį raštingumą, sudaryti sąlygas nuolat tenkinti pažinimo poreikius ir tobulėti mokantis visą gyvenimą, perteikti asmeniui tautinės ir etninės kultūros, demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės ir politinės kultūros pagrindus.
20. Uždaviniai:
20.3. padėti asmeniui realizuoti įgimtas ir įgytas galias, tobulėti mokantis visą gyvenimą, tenkinti pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;
21. Mokyklos funkcijos:
21.1. konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, mokinių poreikius ir interesus, derindama ugdymo turinį, siūlydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;
21.2. vykdo ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo programas;
21.3. sudaro formaliojo švietimo programas papildančių bei mokinių saviraiškos poreikius tenkinančių programų modulius;
21.7. išduoda mokymosi pagal mokykloje vykdomas ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
21.8. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
21.9. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei minimalios priežiūros priemones;
21.10. įvertina mokinių specialiuosius ugdymo(si) poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
21.12. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
21.13. įgyvendina sveikatą stiprinančias, aplinką puoselėjančias, prevencines mokinių užimtumą užtikrinančias programas ir projektus;
21.14. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
21.17. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
21.19. suderinusi su mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais), pedagogine psichologine bei vaiko teisių apsaugos tarnybomis, siūlo mokiniui mokytis kitoje mokykloje, kai Mokykla dėl objektyvių priežasčių negali užtikrinti mokiniui, kuris mokosi pagal privalomojo švietimo programas, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ar socialinės pedagoginės pagalbos;
22. Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai, patvirtinantys bendrojo ugdymo programų baigimą ir išsilavinimo įgijimą, išduodami švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka:
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
23. Mokykla gali:
23.3. Mokyklos, Prienų rajono savivaldybės, Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies bei tarptautinius švietimo projektus, organizuoti vaikų vasaros poilsio stovyklas, rengti ir įgyvendinti sveikatos stiprinimo programas;
23.5. pasirinkti veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, išanalizavusi įsivertinimo rezultatus priimti sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
24. Mokykla privalo:
24.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
24.4. sudaryti su mokiniu, jo tėvais (globėjais) mokymo sutartį ir vykdyti sutartus įsipareigojimus;
24.5. sudaryti Vaiko gerovės komisiją, kuri organizuoja ir koordinuoja švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymo(si) poreikių, švietimo pagalbos teikimą ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
25. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
25.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
26. Mokyklai vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Prienų rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliota institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais pretendentams. Direktorius į pareigas skiriamas ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus Prienų rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotam asmeniui. Direktorius atskaitingas Prienų rajono savivaldybės tarybai ir Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriui.
27. Direktorius:
27.1. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
27.2. tvirtina Mokyklos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
27.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
27.4. priima mokinius Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
27.5. rengia Mokyklos darbo tvarkos taisykles, organizuoja jų projekto svarstymą ir, suderinęs su Mokyklos taryba, jas tvirtina;
27.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
27.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
27.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
27.15. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
27.17. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui, skyriaus vadovui;
28. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus.
29. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui vykdo direktoriaus įsakymu patvirtintame pareigybės apraše numatytas vadybines funkcijas.
30. Mokykloje veikia Vaiko gerovės komisija, kuri organizuoja ir koordinuoja švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas. Vaiko gerovės komisijos sudarymo ir darbo organizavimo tvarką nustato švietimo ir mokslo ministras.
31. Mokykloje veikia metodinė taryba. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, teikia Mokyklos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo:
31.1. Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai. Jai vadovauja pirmininkas, išrinktas grupės susirinkime. Metodinių grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui;
32. Mokykloje sudaromos metodinės grupės. Metodinės grupės:
32.1. skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(si) ir ugdymo(si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Mokyklos pažangos;
32.2. nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas.
33. Mokykloje veikia Direkcinė taryba – nuolat veikianti savivaldos institucija, sprendžianti Mokyklos veiklos klausimus.
34. Direkcinę tarybą sudaro direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, metodinės tarybos pirmininkas. Direkcinės tarybos posėdžiuose svarstoma Mokyklos veiklos, ugdymo proceso ir kiti mokyklos bendruomenės klausimai. Direkcinės tarybos priimti sprendimai įsigalioja patvirtinus juos direktoriaus įsakymu.
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
36. Mokyklos savivalda grindžiama švietimo tikslais, Mokykloje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis. Mokyklos savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Mokyklos veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Mokyklos nuostatuose, priima sprendimus, daro įtaką vadovo priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę Mokyklos valdymo priežiūrą.
37. Mokyklos taryba – nuolat veikianti aukščiausia mokyklos savivaldos institucija, telkianti mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokytojų atstovus svarbiausiems Mokyklos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti. Už savo veiklą Mokyklos taryba atsiskaito ją rinkusiems Mokyklos bendruomenės nariams:
37.1. Mokyklos tarybai vadovauja pirmininkas, renkamas 3 metams pirmame posėdyje po tarybos suformavimo slaptu balsavimu;
37.2. Mokyklos tarybą sudaro 9 nariai (3 tėvai, 3 mokiniai, 3 mokytojai). Mokyklos taryba renkama slaptu balsavimu. 3 tėvų atstovai renkami trejiems metams tėvų susirinkime, 3 mokiniai vieneriems metams – visuotiniame mokinių susirinkime; 3 mokytojai trejiems metams – Mokytojų tarybos posėdyje, atsižvelgiant į aktyvią veiklą Mokyklos bendruomenėje. Į tarybą renkami 8–10 klasių pažangūs mokiniai. Nerenkami Mokyklos vadovai;
37.3. Tarybos sudėtis atnaujinama, jeigu yra iš Tarybos atsistatydinusių narių, laikantis rinkimų į Tarybą procedūros;
37.4. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip 3 kartus per metus. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Tarybos veiklą reglamentuoja Tarybos nuostatai, kuriuos aprobuoja tarybos susirinkimas ir tvirtina Mokyklos direktorius.
38. Mokyklos tarybos funkcijos:
38.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
38.4. svarsto ir teikia pasiūlymus dėl Mokyklos darbo tvarkos taisyklių, kitų Mokyklos veiklą reglamentuojančių dokumentų, teikiamų Mokyklos direktoriaus;
38.5. svarsto Mokyklos lėšų naudojimo klausimus, teikia siūlymus dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
38.6. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
38.7. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;
38.8. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
39. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Mokyklos vadovai, visi mokytojai, auklėtojai, logopedas, socialinis pedagogas, bibliotekininkas ir kiti tiesiogiai pedagoginiame procese dalyvaujantys darbuotojai.
41. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip du kartus per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
42. Posėdžiai yra teisėti, jei dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
43. Mokytojų taryba:
43.1. aptaria praktinius švietimo įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
43.2. svarsto Mokyklos veiklos planą, aptaria ugdymo planų, bendrųjų programų įgyvendinimo klausimus; išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
43.3. kartu su Mokyklos socialiniu pedagogu, logopedu, bibliotekininku aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
44. Mokinių taryba – mokykloje nuolat veikianti Mokyklos mokinių savivaldos institucija. Mokinių taryba:
44.1. renkama visuotiniame mokinių susirinkime iš 5–10 kl. mokinių. Tarybos narių skaičius – 7 mokiniai. Tarybos sudėtis atnaujinama kiekvienais metais, jei iš mokyklos išeina buvę mokinių tarybos nariai arba jie nevykdo savo funkcijų;
44.4. teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;
47. Mokyklos savivaldos institucijos savo veiklą organizuoja remdamosi metiniais darbo planais, kuriuos rengia vadovaudamosi Mokyklos strateginiu planu, Mokyklos metiniu veiklos planu, ugdymo planais, nuostatais, Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
49. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į šias pareigas Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka.
50. Direktoriaus pavaduotoją, pedagoginius darbuotojus bei aptarnaujantį personalą į darbą priima ir atleidžia Mokyklos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
51. Mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, pareigybės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų nustatytų kriterijų.
52. Mokytojo pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų kriterijų bei Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktų.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
54. Mokykla patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja paskirta žeme, pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi ir mokymo priemonėmis.
55. Mokykla finansuojama iš savivaldybės biudžeto pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos tiems metams patvirtinus asignavimus ir asignavimų valdytojų sudarytas ir patvirtintas išlaidų (programų) sąmatas.
56. Švietimo programoms finansuoti taikomas lėšų skyrimo vienam mokiniui principas. Lėšos, skirtos mokinio krepšeliui finansuoti, naudojamos pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos patvirtintą tvarką.
57. Išlaidų sąmatą sudaro asignavimų valdytojas, neviršydamas bendrųjų asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.
58. Mokykla organizuoja iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą, neviršydama šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti sumų.
59. Mokykla užtikrina finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku. Taip pat užtikrina programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
62. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko savarankiškai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Mokyklos vadovo nustatyta tvarka.
63. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.
64. Valstybinę Mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.
65. Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir steigėjas, jo įgaliotos institucijos.
66. Švietimo stebėseną Mokykla vykdo pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir jo nustatytą tvarką.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
69. Informaciją apie savo veiklą Mokykla skelbia viešai švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
71. Mokyklos nuostatai keičiami ar papildomi Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimu, pasikeitus Lietuvos Respublikos įstatymams ir teisės aktams.
72. Nuostatų pakeitimą ar papildymą gali inicijuoti Prienų rajono savivaldybės taryba, Mokyklos direktorius, Mokyklos taryba, Prienų rajono savivaldybės administracijos direktorius.
74. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
75. Pranešimai apie Mokyklos reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą skelbiami Mokyklos interneto svetainėje.
76. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
PATVIRTINTA
Prienų rajono savivaldybės tarybos
2015 m. birželio 25 d.
sprendimu Nr. T3-140
PRIENŲ R. BALBIERIŠKIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prienų r. Balbieriškio pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Prienų r. Balbieriškio pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Oficialusis mokyklos pavadinimas – Prienų r. Balbieriškio pagrindinė mokykla; trumpasis pavadinimas – Balbieriškio pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Lietuvos Respublikos Juridinių asmenų registre, kodas 190189338.
3. Mokyklos įsteigimo data 1739 m. (parapijos mokykla). Nuo 1781 m. – 4 skyrių parapinė mokykla, 1920 m. – dvi pradžios mokyklos, 1946–1947m. – progimnazija, nuo 1949 m. – vidurinė mokykla, nuo 2001m. – pagrindinė bendrojo lavinimo mokykla.
6. Mokyklos savininkas – Prienų rajono savivaldybė, kodas 111107225, Laisvės a. 12, LT-59126 Prienai. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Prienų rajono savivaldybės taryba:
6.7. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
12. Mokymo formos: grupinio mokymosi forma, pavienio mokymosi forma. Mokymo organizavimo būdai – kasdienis, savarankiškas.
13. Mokyklos vykdomos programos: ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, individualizuota pradinio ugdymo, individualizuota pagrindinio ugdymo.
14. Mokyklos išduodami pažymėjimai: mokymosi pasiekimų pažymėjimas; pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas; pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas; pradinio išsilavinimo pažymėjimas; pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas.
15. Mokyklos padaliniai (skyriai):
15.1. Prienų r. Balbieriškio pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyrius:
15.1.1. buveinė – Vilniaus g. 130 / Klevų g. 4, Balbieriškio mstl., Balbieriškio sen., LT-59241
Prienų r. sav.;
17. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su mokyklos pavadinimu, sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotame banke, atributiką. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
19. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
19.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
20. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
21. Mokyklos veiklos tikslas: teikti kokybišką ugdymą, ugdyti mokinių vertybines orientacijas, leidžiančias tapti doru, siekiančiu žinių, savarankišku, atsakingu, patriotiškai nusiteikusiu žmogumi, lavinti dabartiniam gyvenimui svarbius jo komunikacinius, technologinius, verslumo, socialinius, sveikos gyvensenos gebėjimus, padėti įsisavinti žinių visuomenei būdingą informacinę, bendravimo gimtąja ir užsienio kalba kultūrą, informacinį raštingumą, sudaryti sąlygas nuolat tenkinti pažinimo poreikius ir tobulėti mokantis visą gyvenimą, perteikti asmeniui tautinės ir etninės kultūros, demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės ir politinės kultūros pagrindus.
22. Uždaviniai:
22.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, pradinį ir pagrindinį išsilavinimą;
22.3. padėti asmeniui realizuoti įgimtas ir įgytas galias, tobulėti mokantis visą gyvenimą, tenkinti pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;
23. Mokyklos funkcijos:
23.1. konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, mokinių poreikius ir interesus, derindama ugdymo turinį, siūlydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;
23.2. vykdo ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo programas;
23.3. sudaro formaliojo švietimo programas papildančių bei mokinių saviraiškos poreikius tenkinančių programų modulius;
23.6. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
23.7. išduoda mokymosi pagal mokykloje vykdomas ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
23.8. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
23.9. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei minimalios priežiūros priemones;
23.10. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
23.12. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
23.13. įgyvendina sveikatą stiprinančias, aplinką puoselėjančias, prevencines mokinių užimtumą užtikrinančias programas ir projektus;
23.14. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
23.17. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
23.19. suderinusi su mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais), pedagogine psichologine bei vaiko teisių apsaugos tarnybomis, siūlo mokiniui mokytis kitoje mokykloje, kai Mokykla dėl objektyvių priežasčių negali užtikrinti mokiniui, kuris mokosi pagal privalomojo švietimo programas, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ar socialinės pedagoginės pagalbos;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
25. Mokykla gali:
25.3. Mokyklos, Prienų rajono savivaldybės, Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies bei tarptautinius švietimo projektus, organizuoti vaikų vasaros poilsio stovyklas, rengti ir įgyvendinti sveikatos stiprinimo programas;
25.5. pasirinkti veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, išanalizavusi įsivertinimo rezultatus priimti sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
26. Mokykla privalo:
26.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
26.4. sudaryti su mokiniu, jo tėvais (globėjais) mokymo sutartį ir vykdyti sutartus įsipareigojimus;
26.5. sudaryti Vaiko gerovės komisiją, kuri organizuoja ir koordinuoja švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
27. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
27.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
28. Mokyklai vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Prienų rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliota institucija. Direktorius į pareigas skiriamas ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus Prienų rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotam asmeniui. Direktorius atskaitingas Prienų rajono savivaldybės tarybai ir Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriui.
29. Direktorius:
29.1. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
29.2. tvirtina Mokyklos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
29.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
29.4. priima mokinius Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
29.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
29.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
29.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
29.15. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
30. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus.
31. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui vykdo direktoriaus įsakymu patvirtintame pareigybės apraše numatytas vadybines funkcijas.
32. Metodinė taryba:
32.1. metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai ir mokytojų taryboje išrinkti mokytojai. Tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas;
33. Metodinės grupės:
33.1. skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Mokyklos pažangos;
33.2. nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas pirmininkas;
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
35. Mokyklos savivalda grindžiama švietimo tikslais, Mokykloje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.
36. Mokyklos taryba – aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Už savo veiklą Mokyklos taryba atsiskaito ją rinkusiems Mokyklos bendruomenės nariams.
37. Mokyklos savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Mokyklos veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Mokyklos nuostatuose, priima sprendimus, atlieka visuomeninę Mokyklos valdymo priežiūrą.
38. Mokyklos tarybai vadovauja pirmininkas, renkamas 2 metams pirmame posėdyje po tarybos suformavimo slaptu balsavimu.
40. Tėvus į Mokyklos tarybą renka tėvų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, mokinius – mokinių taryba.
41. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Tarybos veikla reglamentuojama jos nuostatais, kuriuos aprobuoja tarybos susirinkimas ir tvirtina Mokyklos direktorius.
42. Mokyklos taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems Mokyklos bendruomenės bei vietos bendruomenės nariams.
43. Mokyklos taryba:
43.3. svarsto ir teikia pasiūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos darbo tvarkos taisyklių, kitų Mokyklos veiklą reglamentuojančių dokumentų;
43.4. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
43.5. svarsto Mokyklos lėšų naudojimo klausimus, teikia siūlymus dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
43.6. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
43.7. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;
43.8. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, mokinio perkėlimo į kitą mokyklą, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
44. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Mokyklos vadovai, visi mokytojai, auklėtojai, logopedas, socialinis pedagogas, bibliotekininkas ir kiti tiesiogiai pedagoginiame procese dalyvaujantys darbuotojai.
46. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
47. Posėdžiai yra teisėti, jei dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
48. Mokytojų taryba:
48.1. aptaria praktinius švietimo įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
48.2. svarsto Mokyklos veiklos planą, aptaria ugdymo planų, bendrųjų programų įgyvendinimo klausimus;
48.3. kartu su Mokyklos socialiniu pedagogu, logopedu, bibliotekininku aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
49. Mokinių taryba – mokykloje nuolat veikianti Mokyklos mokinių savivaldos institucija, kasmet rugsėjo mėnesį sudaroma konkurso būdu. Konkurse dalyvauja klasių susirinkimų deleguoti atstovai arba savarankiškai savo kandidatūrą pasiūlę mokiniai. Mokinių tarybai vadovauja narių išrinktas pirmininkas.
50. Mokinių taryba:
50.3. teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;
51. Mokinių taryba veikia pagal nuostatus, kuriems pritaria Mokyklos taryba ir tvirtina Mokyklos direktorius.
53. Mokyklos savivaldos institucijos savo veiklą organizuoja vadovaudamosi Mokyklos strateginiu planu, metiniu veiklos planu, ugdymo planais, nuostatais, Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
55. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į šias pareigas Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka.
56. Direktoriaus pavaduotoją, pedagoginius darbuotojus bei aptarnaujantį personalą į darbą priima ir atleidžia Mokyklos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
57. Mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, pareigybės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų nustatytų kriterijų.
58. Mokytojo pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų kriterijų bei Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktų.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
60. Mokykla patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja paskirta žeme, pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi ir mokymo priemonėmis.
61. Mokykla finansuojama iš savivaldybės biudžeto pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos tiems metams patvirtinus asignavimus ir asignavimų valdytojų sudarytas ir patvirtintas išlaidų (programų) sąmatas.
62. Švietimo programoms finansuoti taikomas lėšų skyrimo vienam mokiniui principas. Lėšos, skirtos mokinio krepšeliui finansuoti, naudojamos pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos patvirtintą tvarką.
63. Išlaidų sąmatą sudaro asignavimų valdytojas, neviršydamas bendrųjų asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.
64. Mokykla organizuoja iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą, neviršydama šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti sumų.
65. Mokykla užtikrina finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku. Taip pat užtikrina programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
68. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko savarankiškai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Mokyklos vadovo nustatyta tvarka.
69. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.
70. Valstybinę Mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.
71. Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir steigėjas, jo įgaliotos institucijos.
72. Švietimo stebėseną Mokykla vykdo pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir jo nustatytą tvarką.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
75. Informaciją apie savo veiklą Mokykla skelbia viešai Mokyklos interneto svetainėje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
77. Mokyklos nuostatai keičiami ar papildomi Prienų rajono savivaldybės tarybos spendimu, pasikeitus Lietuvos Respublikos įstatymams ir teisės aktams.
78. Nuostatų pakeitimą ar papildymą gali inicijuoti Prienų rajono savivaldybės taryba, Mokyklos direktorius, Mokyklos taryba, Prienų rajono savivaldybės administracijos direktorius.
80. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
81. Pranešimai apie Mokyklos reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą skelbiami Mokyklos interneto svetainėje.
82. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
PATVIRTINTA
Prienų rajono savivaldybės tarybos
2015 m. birželio 25 d.
sprendimu Nr. T3-140
PRIENŲ R. VEIVERIŲ TOMO ŽILINSKO GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prienų r. Veiverių Tomo Žilinsko gimnazijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Veiverių Tomo Žilinsko gimnazijos (toliau – Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Gimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, gimnazijos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Gimnazijos oficialusis pavadinimas – Prienų r. Veiverių Tomo Žilinsko gimnazija, trumpasis pavadinimas – Veiverių Tomo Žilinsko gimnazija. Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre 1995-06-13, kodas 190193030.
3. Gimnazijos įsteigimo data: 1919 m. spalio mėn. įsteigta Veiverių vidurinė mokykla. Mokyklai 1925 m. suteiktas ir 1989 m. sugrąžintas Tomo Žilinsko vardas.
6. Gimnazijos savininkas – Prienų rajono savivaldybė, kodas 111107225, Laisvės a. 12, LT – 59126 Prienai. Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Prienų rajono savivaldybės taryba:
6.7. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
13. Gimnazijoje vykdomos programos: pradinio ugdymo programa, pagrindinio ugdymo programa, suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programa, vidurinio ugdymo programa, suaugusiųjų vidurinio ugdymo programa, pradinio ugdymo individualizuota programa, pagrindinio ugdymo individualizuota programa.
14. Gimnazijos padaliniai (skyriai):
15. Gimnazijos išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai – pradinio išsilavinimo pažymėjimas, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, brandos atestatas, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, mokymosi pasiekimų pažymėjimas.
16. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
18. Gimnazijos švietimo veiklos rūšys:
18.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
19. Gimnazijos veiklos tikslas – sukurti modernią mokyklą, teikiančią mokiniams kokybišką išsilavinimą, mokytojams sudarančią sąlygas kelti kvalifikaciją, įtraukiančią į ugdymo procesą tėvus (įtėvius), globėjus ar rūpintojus, įtvirtinti humanistinius Gimnazijos bendruomenės tarpusavio santykius.
20. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
20.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;
21. Gimnazijos funkcijos:
21.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir gimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
21.2. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies ir vidurinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
21.3. vykdo ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo ir vidurinio ugdymo, suaugusiųjų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
21.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
21.5. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
21.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
21.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei minimalios priežiūros priemones;
21.8. suderinusi su mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais), pedagogine psichologine bei vaiko teisių apsaugos tarnyba siūlo mokiniui mokytis kitoje mokykloje, kai Gimnazija dėl objektyvių priežasčių negali užtikrinti mokiniui, kuris mokosi pagal privalomojo švietimo programas, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ar socialinės pedagoginės pagalbos;
21.9. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
21.10. organizuoja tėvų (rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
21.12. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
21.13. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
III SKYRIUS
GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
23. Gimnazija gali:
23.4. Gimnazijos, Prienų rajono savivaldybės, Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies bei tarptautinius švietimo projektus, organizuoti vaikų vasaros poilsio stovyklas, rengti ir įgyvendinti sveikatos stiprinimo programas;
23.6. pasirinkti veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, išanalizavusi įsivertinimo rezultatus priimti sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
24. Gimnazija privalo:
24.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
24.4. sudaryti su mokiniu, jo tėvais (globėjais) mokymo sutartį ir vykdyti sutartus įsipareigojimus;
24.5. sudaryti Vaiko gerovės komisiją, kuri organizuoja ir koordinuoja švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas;
IV SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
25. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:
25.1. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Gimnazijos taryba ir Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
25.2. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba;
26. Gimnazijai vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Prienų rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliota institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais pretendentams. Direktorius į pareigas skiriamas ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus Prienų rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotam asmeniui. Direktorius atskaitingas Prienų rajono savivaldybės tarybai ir Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriui.
27. Direktorius:
27.1. tvirtina Gimnazijos vidaus struktūrą, Gimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
27.2. nustato Gimnazijos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, Gimnazijos struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;
27.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
27.4. priima mokinius Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
27.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Gimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
27.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
27.8. vadovauja Gimnazijos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
27.9. atsako už viešą informacijos apie mokykloje vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, mokyklos tradicijas skelbimą;
27.14. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
27.15. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams –galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
27.17. kartu su Gimnazijos taryba sprendžia, ar leisti ant mokyklos pastatų ar mokyklos teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;
27.18. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
27.21. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui, direktoriaus pavaduotojui ūkio reikalams, skyriaus vadovui;
28. Gimnazijos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi, už demokratinį Gimnazijos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priima sprendimus, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Gimnazijos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Gimnazijos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
29. Gimnazijoje veikia Metodinė taryba – mokytojų grupė, organizuojanti ir koordinuojanti metodinių grupių veiklą:
29.1. Metodinė taryba savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos norminiais teisės aktais, Prienų r. Veiverių Tomo Žilinsko gimnazijos nuostatais;
29.2. Metodinės veiklos tikslas – siekti nuolatinio mokytojų profesinės kompetencijos augimo ir švietimo proceso veiksmingumo užtikrinimo;
30. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Gimnazijoje, teikia Gimnazijos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
31. Metodinės tarybos sudarymo ir veiklos principai:
31.3. Metodinės tarybos darbui vadovauja pirmininkas, renkamas iš tarybos narių. Pirmo posėdžio metu išrenkamas pirmininkas, sekretorius, kuris tvarko tarybos dokumentaciją;
31.6. sprendimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma, jeigu balsavimo metu susidaro vienodas balsų skaičius – lemia pirmininko balsas;
31.7. Metodinės tarybos veikla organizuojama vadovaujantis demokratijos, kolegialumo ir skaidrumo principais. Posėdžiai rengiami esant reikalui, bet ne rečiau kaip kartą per mėnesį. Posėdžius inicijuoja Metodinės tarybos pirmininkas. Posėdį gali inicijuoti ir Metodinės tarybos nariai arba metodinės veiklos koordinatorius;
31.8. Metodinė taryba kartu su Gimnazijos vadovu, jo pavaduotoju ugdymui nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus Gimnazijoje;
31.9. kiekvienais metais rugpjūčio mėnesį taryba aprobuoja metodinių grupių planus mokslo metams, teikia siūlymus Gimnazijos veiklos planui;
31.10. nagrinėja mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, nustato prioritetus; inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą, gerosios pedagoginės patirties sklaidą; prireikus vertina mokytojų metodinius darbus bei mokytojų praktinę veiklą;
32. Gimnazijoje sudaromos metodinės grupės. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Gimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Gimnazijos pažangos.
V SKYRIUS
GIMNAZIJOS SAVIVALDA
34. Gimnazijos savivalda grindžiama švietimo tikslais, Gimnazijoje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.
35. Gimnazijos taryba – aukščiausia Gimnazijos savivaldos institucija, telkianti mokinių, jų tėvų (įtėvių), globėjų, rūpintojų ir mokytojų atstovus svarbiausiems Gimnazijos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti:
35.1. Gimnazijos tarybai vadovauja pirmininkas, renkamas pirmame posėdyje po tarybos išrinkimo balsų dauguma slaptu balsavimu, tarybos nariu negali būti Gimnazijos direktorius;
35.3. tėvus į Gimnazijos tarybą siūlo visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – Mokinių taryba;
35.4. taryba renkama dviem metams, baigiantis tarybos kadencijai, rinkimus į tarybą organizuoja Gimnazijos direktorius;
35.5. tarybos narį gali atšaukti jį rinkę atstovai ir į jo vietą išrinkti naują narį. Išnykus nario veiklos taryboje pagrindui (mokinio mokymosi nutraukimas gimnazijoje, mokytojo darbo santykių nutrūkimas, kitos sąlygos, darančios narystę taryboje neįmanoma), naujas narys renkamas atitinkamos grupės narių susirinkime;
35.6. posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Gimnazijos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Gimnazijos direktorius prašo svarstyti iš naujo;
35.7. Gimnazijos taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems Gimnazijos bendruomenės bei vietos bendruomenės nariams;
35.8. švietimo įstaigos steigėjas, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustatę, kad Gimnazijos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Gimnazijos tarybai juos svarstyti iš naujo. Gimnazijos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka;
36. Gimnazijos taryba:
36.1. Gimnazijos direktoriaus teikimu nustato Gimnazijos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aprobuoja Gimnazijos strateginį planą, metinius veiklos planus, ugdymo planą, darbo tvarkos taisykles;
36.2. padeda planuoti Gimnazijos ūkinę, finansinę veiklą, aptaria siūlymus dėl paramos, labdaros, gyventojų pajamų mokesčio 2 proc. lėšų panaudojimo;
37. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Gimnazijos vadovai, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, auklėtojai, psichologai, socialiniai, specialieji mokytojai, bibliotekos ir kiti ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai:
37.1. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai;
38. Mokykloje steigiamos mokinių savivaldos institucijos: Mokinių taryba, Gimnazijos prezidentas:
38.1. Mokinių taryba – mokinių savivaldos institucija, kuri atstovauja Veiverių Tomo Žilinsko gimnazijos mokinių interesams;
38.4. Mokinių tarybai vadovauja Gimnazijos prezidentas, kuris už savo ir mokinių tarybos veiklą atsiskaito visuotiniame mokinių susirinkime:
38.4.1. mokinių kandidatu į prezidentus gali tapti Ig–IVg klasių pavyzdingo ir gero elgesio mokinys;
38.4.2. Gimnazijos prezidentą renka 5–8 ir Ig–IVg klasių mokiniai vieneriems metams, remdamiesi visuotine ir lygia rinkimų teise, slaptu balsavimu;
39. Gimnazijoje veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvai renka balsų dauguma savo susirinkime. Klasių tėvų komitetai kartu su klasės auklėtojais planuoja klasės tėvų susirinkimus ir padeda klasės auklėtojams spręsti iškilusias organizacines problemas.
40. Gimnazijoje veikia Tėvų komitetas:
40.2. atstovai į Tėvų komitetą deleguojami klasių tėvų susirinkimuose kiekvienų mokslo metų rugsėjo–spalio mėn.;
40.3. pirmas Tėvų komiteto susirinkimas kviečiamas Gimnazijos tarybos pirmininko iniciatyva, jo metu slaptu balsavimu išrenkamas Tėvų komiteto pirmininkas;
40.5. Tėvų komiteto posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip tris kartus per mokslo metus, posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja daugiau kaip pusė narių. Nutarimai priimami paprasta balsų dauguma;
40.6. Tėvų komiteto funkcijos:
41. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Gimnazijos direktorius gali organizuoti klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) ir savivaldos institucijų vadovų pasitarimus.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
43. Gimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į šias pareigas Lietuvos Respublikos
įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka.
44. Direktoriaus pavaduotoją, pedagoginius darbuotojus bei aptarnaujantį personalą į darbą priima ir atleidžia Gimnazijos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
45. Gimnazijos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, pareigybės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų nustatytų kriterijų.
46. Mokytojo pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų kriterijų bei Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktų.
VII SKYRIUS
GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
48. Gimnazija patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja paskirta žeme, pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi ir mokymo priemonėmis.
49. Gimnazija finansuojama iš savivaldybės biudžeto pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos tiems metams patvirtintus asignavimus ir asignavimų valdytojų sudarytas ir patvirtintas išlaidų (programų) sąmatas.
50. Švietimo programoms finansuoti taikomas lėšų skyrimo vienam mokiniui principas. Lėšos, skirtos mokinio krepšeliui finansuoti, naudojamos pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos patvirtintą tvarką.
51. Išlaidų sąmatą sudaro asignavimų valdytojas, neviršydamas bendrųjų asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.
52. Gimnazija organizuoja iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą, neviršydama šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti sumų.
53. Gimnazija užtikrina finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku. Gimnazija užtikrina programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
56. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko savarankiškai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir mokyklos vadovo nustatyta tvarka.
57. Gimnazijos veiklos priežiūrą atlieka Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.
58. Valstybinę Gimnazijos veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.
59. Gimnazijos finansinės veiklos kontrolę vykdo Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir steigėjas, jo įgaliotos institucijos.
60. Švietimo stebėseną Gimnazija vykdo pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir jo nustatytą tvarką.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
63. Informaciją apie savo veiklą Gimnazija skelbia viešai Gimnazijos interneto svetainėje švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
65. Gimnazijos nuostatai keičiami ar papildomi Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimu, pasikeitus Lietuvos Respublikos įstatymams ir teisės aktams.
66. Nuostatų pakeitimą ar papildymą gali inicijuoti Prienų rajono savivaldybės taryba, Gimnazijos direktorius, Gimnazijos taryba, Prienų rajono savivaldybės administracijos direktorius.
68. Gimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
69. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
70. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose nuostatuose išdėstytus klausimus, ar jei nuostatų 69-ame punkte nurodyti teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip nei šie nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.