KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TRIUKŠMO PREVENCIJOS KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIEŠOSIOSE VIETOSE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. rugpjūčio 26 d. Nr. T-218 (E)

Kelmė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 35 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 164-5971; 2006, Nr. 73 – 2760; 2010, Nr. 51-2479) 13 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. V-604 patvirtinta Lietuvos higienos norma HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“ (Žin., 2011, Nr. 75-3638), Kelmės rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1.Patvirtinti Triukšmo prevencijos Kelmės rajono savivaldybės viešosiose vietose taisykles (pridedama).

2.Pripažinti netekusiais galios Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 26 d. Kelmės rajono savivaldybės tarybos sprendimą Nr. T-360 „Dėl Triukšmo prevencijos Kelmės rajono savivaldybės viešosiose vietose taisyklių patvirtinimo“ ir Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. kovo 27 d. sprendimą Nr. T-104 (E) „Dėl Triukšmo prevencijos Kelmės rajono viešosiose vietose taisyklių, patvirtintų Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 26 d. sprendimu Nr. T-360, pakeitimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Vaclovas Andrulis


 

PATVIRTINTA

Kelmės rajono

savivaldybės tarybos

2014 m. rugpjūčio 26 d.

sprendimu Nr. T-218 (E)

 

 

TRIUKŠMO PREVENCIJOS KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIEŠOSIOSE VIETOSE TAISYKLĖS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Triukšmo prevencijos Kelmės rajono savivaldybės viešosiose vietose taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 164-5971; 2006, Nr. 73 – 2760; 2010, Nr. 51-2479), Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. V-604 patvirtintos Lietuvos higienos normos HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“ (Žin., 2011, Nr. 75-3638) ir Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nuostatomis.

2. Taisyklių tikslas – reglamentuoti veiklos, kurią vykdant skleidžiamas triukšmas, valdymą, siekiant apsaugoti žmonių sveikatą bei aplinką nuo neigiamo triukšmo poveikio ir užtikrinti žmonių gyvenimo kokybę.

3. Taisyklės netaikomos paties asmens keliamo ir jį veikiančio triukšmo atvejais, esant triukšmui darbo vietose ir transporto priemonių viduje, taip pat triukšmo dėl karinių veiksmų karinėse teritorijose atvejais.

4. Šių Taisyklių Kelmės rajone privalo laikytis visi fiziniai ir juridiniai asmenys.

 

II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

5. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatyme ir kituose triukšmą reglamentuojančiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

6. Dienos metas – nuo 6.00 val. iki 18.00 val., vakaro metas – nuo 18.00 val. iki 22.00 val., nakties metas – nuo 22.00 iki 6.00 val.

7. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos:

7.1. gyvenamosios teritorijos – gyvenamosios bei rekreacinės teritorijos, kuriose yra nuolatiniai ir (ar) laikini gyvenamieji būstai,  ir kurios skirtos visų tipų gyvenamosios paskirties pastatų kvartalams su šios teritorijos gyventojų aptarnavimui reikalinga paslaugų, socialine, inžinerine ir kita infrastruktūra, rekreacijai skirtais atskiraisiais želdynais; (Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. D1-7 patvirtintos Teritorijų planavimo normos);

7.2. transporto priemonėsmotorinės transporto priemonės, traktoriai, savaeigės mašinos;

7.3. triukšmas – nepageidaujami arba žmogui kenksmingi išoriniai garsai, kuriuos sukuria žmonių veikla;

7.4.  triukšmo rodiklis – garso, suvokiamo kaip triukšmas, duomuo, išreikštas fizikiniais garso matavimo vienetais;

7.5. triukšmo šaltinio valdytojas – triukšmo šaltinio savininkas arba kitas asmuo, teisėtai valdantis triukšmo šaltinį;

7.6. triukšmo prevencija – priemonių, mažinančių triukšmo šaltinių įvairovę ir (ar) skaičių, užkertančių kelią viršyti triukšmo ribinius dydžius ir (ar) mažinančių triukšmo šaltinių garso slėgio, galios, stiprumo, energijos lygius, įgyvendinimas;

7.7. triukšmo prevencijos zona gyvenamųjų vietovių teritorija, kurioje triukšmas viršija ribinius dydžius ir kurioje būtina įgyvendinti triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones;

7.8. tylioji viešoji zona – urbanizuotų teritorijų zona, netrikdoma transporto, pramonės ar komercinės ir gamybinės veiklos triukšmo;

7.9. tylioji gamtos zona – zona, netrikdoma transporto, pramonės ar kitų mechanizmų skleidžiamo triukšmo ir buitinės veiklos, kaimynų ar lankytojų keliamo triukšmo ar rekreacinės veiklos triukšmo;

7.10. triukšmingos transporto priemonės ir mechanizmai – motoriniai pjūklai, žoliapjovės, traktoriai, savaeigės mašinos ir kita technika, kuria atliekami ūkio darbai, techniškai netvarkingos ar techninių reikalavimų neatitinkančios transporto priemonės;

7.11. renginys – organizuotas viešas žmonių susibūrimas, veiksmas - koncertas, spektaklis, šventė, mugė, akcija, varžybos ir kt., kurio forma nepriskiriama susirinkimo sąvokai (mitingas, piketas, demonstracija, pilietinė akcija ir kt.);

7.12. viešoji vieta – tai gatvės, aikštės, stadionai, parkai, skverai, pėsčiųjų takai, paplūdimiai bei jų prieigos ir kitos žmonių susibūrimo vietos, valstybės ir savivaldybių institucijos, parodos, muziejai, prekybos, viešojo maitinimo, laisvalaikio leidimo, kaimo turizmo sodybose ir panašaus pobūdžio įstaigos jų darbo metu, Lietuvos Respublikai nuosavybės teise (tarp jų išimtine) priklausantys objektai ir kitos teritorijos, statiniai, patalpos, kuriose asmenys gali laisvai lankytis, leisti laiką ar užsiimti veikla;

7.13. gyvenamoji aplinka – nuolatinis bei laikinasis būstas, gyvenamųjų namų bendro naudojimo ir viešosios paskirties patalpos, gyvenamosios bei rekreacinės teritorijos;

7.14. viešosios rimties trikdymas – šauksmai, švilpimas, garsus dainavimas arba grojimas muzikos instrumentais ir kitokiais garsiniais aparatais, pastatų durų, transporto priemonių durelių trankymas, šunų lodymas, netvarkingos signalizacijos veikimas, transporto priemonių triukšmingas veikimas, jei tai trikdo viešąją rimtį;

7.15. stacionarus triukšmo šaltinis – triukšmo šaltinis, kurio buvimo vieta yra nekintama.

8. Pagal savo kilmę triukšmas yra:

8.1. gamybinis-komercinis – įmonių (asmenų) ūkinėje, gamybinėje ar komercinėje veikloje naudojamų mechanizmų, technologinių įrenginių, pastatų inžinerinių sistemų ir jų įrenginių (ventiliacijos, kondicionavimo įrenginių, šilumos punktų, transformatorinių ir kitų) keliamas triukšmas bei triukšmas, atsirandantis iš aptarnavimo veiklos (prekių pakrovimo ir iškrovimo darbai ir panašiai), išskyrus laisvalaikio veiklos triukšmą;

8.2. transporto – kelių, geležinkelių ir oro transporto keliamas triukšmas. Šiai grupei nepriskiriamas aptarnaujančio transporto (prekes pervežančio, atliekas išvežančio) keliamas triukšmas;

8.3. statybų – statybų metu keliamas triukšmas nepriklausomai nuo to, kas jį sukelia (mechanizmai, statybų darbai ar statybas aptarnaujantis transportas ar panašiai);

8.4.  laisvalaikio – renginių, eisenų, ceremonijų bei kitos laisvalaikio veiklos (kavinių, barų, restoranų, klubų, viešbučių, kaimo turizmo sodybose, beipirčių patalpose, skirtuose nuomai ir kt.) keliamas triukšmas: lankytojų šūkavimas, švilpimas, dainavimas, grojimas muzikiniais instrumentais ar kitais garsiniais aparatais ir panašiai;

8.5. buitinis – gyvenamosiose patalpose keliamas triukšmas, sklindantis į kaimynines teritorijas ir (ar) būstus, ir (ar) viešąsias vietas.

 

 

III. GAMYBINIO-KOMERCINIO TRIUKŠMO PREVENCIJOS PRIEMONĖS

 

9. Triukšmo šaltinių valdytojai privalo laikytis teisės aktuose nustatytų triukšmo ribinių dydžių ir užtikrinti, kad jų keliamo triukšmo lygis neviršytų vietovei, kurioje naudojami triukšmo šaltiniai, nustatytų triukšmo ribinių dydžių.

10. Triukšmo šaltinių valdytojai privalo savo veikloje, kurios metu keliams triukšmas, pasirinkti tokį būdą, technologijas, įrangą ar prietaisus, kad nebūtų viršyti triukšmo ribiniai dydžiai.

11. Triukšmo šaltinių valdytojai privalo naudoti technologinę įrangą ir triukšmo šaltinius pagal technines ir kitokias sąlygas, jeigu jas nustatė kompetentingos valstybės arba savivaldybės institucijos ir įstaigos, suderinusios su sąlygas patvirtinusiomis valstybės institucijomis.

12. Triukšmo šaltinių valdytojai privalo Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka informuoti kompetentingas valstybės institucijas ir visuomenę apie triukšmo lygius ir priemones, kurių imtasi triukšmui mažinti.

13. Kontroliuojantiems pareigūnams motyvuotai pareikalavus, triukšmo šaltinio valdytojai privalo patikslinti ir keisti triukšmo šaltinio naudojimo trukmę ir konkretų šių šaltinių veiklos pradžios ir pabaigos laiką.

14. Triukšmo šaltinių valdytojai, savo veikloje planuojantys naudoti stacionarius triukšmo šaltinius, privalo Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlikti triukšmo poveikio visuomenės sveikatai ir aplinkai vertinimą.

15. Nuo 22.00 val. iki 6.00 val. draudžiama vykdyti prekių pristatymo ir krovos darbus gyvenamosiose teritorijose, jei prekybos (krovos) vietos yra įsikūrusios arčiau nei 200 m nuo gyvenamųjų namų.

16. Daugiabučiuose ar šalia gyvenamųjų namų įsikūrusios įmonės, parduotuvės, barai, kavinės ir kitos įstaigos, kurių veikloje naudojami triukšmo šaltiniai sukelia aplinkinių gyvenamųjų patalpų gyventojų nepasitenkinimą, kontroliuojančių pareigūnų reikalavimu privalo tikslinti ir keisti triukšmo šaltinio naudojimo trukmę ir laiką.

17. Garsinės informacijos ir įvairios paskirties apsauginės signalizacijos (pastatų, automobilių ir kt.) savininkai privalo užtikrinti, kad jų įranga būtų tvarkinga, netrikdytų viešosios tvarkos.

 

IV. TRANSPORTO KELIAMO TRIUKŠMO PREVENCIJOS PRIEMONĖS

 

18.  Transporto priemonių valdytojai privalo užtikrinti, kad jų valdomos transporto priemonės neviršytų teisės aktuose nustatyto triukšmo lygio.

 

V. STATYBŲ KELIAMO TRIUKŠMO PREVENCIJOS PRIEMONĖS

 

19. Triukšmo šaltinių valdytojai, planuojantys statybos, remonto, montavimo darbus Kelmės rajono urbanizuotose viešosiose vietose, taip pat gyvenamosiose teritorijose, privalo ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki šių darbų pradžios pateikti raštu Kelmės rajono savivaldybės administracijai informaciją apie triukšmo šaltinių naudojimo vietą, planuojamą triukšmo lygį ir jo trukmę per parą, triukšmo mažinimo priemones.

20. Atlikti triukšmingus remonto, rekonstrukcijos ar kitokius statybos darbus privačiose valdose, daugiabučių namų patalpose leidžiama darbo dienomis nuo 7.00 val. iki 21.00 val. neviršijant nustatytų triukšmo ribinių dydžių, išskyrus avarijų likvidavimo atvejus,  šeštadieniais ir sekmadieniais nuo 8.00 iki 18.00 val.

 

VI. LAISVALAIKIO KELIAMO TRIUKŠMO PREVENCIJOS PRIEMONĖS

 

21. Kelmės rajono viešosiose vietose organizuojamuose muzikiniuose, informaciniuose, reklaminiuose ir kituose renginiuose triukšmo šaltiniai gali būti naudojami nuo 8.00 val. iki 22.00 val. Kitu laiku triukšmo šaltinių naudojimo trukmė neturi viršyti nustatytų triukšmo ribinių dydžių.

22. Kelmės rajono viešosiose vietose organizuojamų masinių muzikinių, informacinių, reklaminių ir kitų renginių organizatoriai, kurie nori renginį viešojoje vietoje vesti ilgiau, vadovaujasi savivaldybės tarybos patvirtintomis Renginių organizavimo Kelmės rajono savivaldybės viešosiose vietose taisyklėmis.

23. Atvirose patalpose ir teritorijose įrengti žaidimų, cirko ir kiti atrakcionai gali veikti dienos ir vakaro metu. Naktį jie gali veikti tik tuo atveju, jei nėra grojama muzika, naudojamų žaidimų, cirko ir kitų atrakcionų įrenginiai nekelia triukšmo.

24. Sportiniai žaidimai ir panašūs laisvalaikio užsiėmimai gyvenamosiose teritorijose leidžiami  nuo 10.00 val. iki 22.00 val.

25. Naudoti fejerverkus ir (ar) civilines pirotechnikos priemones galima 8–22 val., išskyrus valstybinių švenčių dienomis bei gruodžio 31 d. ir sausio 1 d., taip pat per renginius, kuriems išduotas Kelmės rajono savivaldybės administracijos leidimas.

 

 

VII. BUITYJE KELIAMO TRIUKŠMO PREVENCIJOS PRIEMONĖS

 

26. Daugiabučių namų savininkų bendrijoms, namus administruojančioms įmonėms rekomenduojama namo vidaus tvarkos ir žemės sklypo priežiūros taisyklėse nustatyti triukšmo prevencijos reikalavimus. Jie privalomi visiems daugiabučių namų patalpų savininkams.

27. Gyvenamosiose teritorijose triukšmingas transporto priemones ir mechanizmus leidžiama naudoti:

27.1. darbo dienomis nuo 6.00 val. iki 22.00 val.;

27.2. šeštadieniais nuo 8.00 iki 22.00 val.;

27.3.  sekmadieniais ir švenčių dienomis  nuo 10.00 iki 20.00 val.

Šiame punkte nustatyti draudimai netaikomi avarijų likvidavimo atvejais.

 

VIII. TRIUKŠMO PREVENCIJA TYLIOSIOSE VIEŠOSIOSE ZONOSE

 

28. Kelmės rajono savivaldybės patvirtintose tyliosiose viešosiose zonose nustačius triukšmo šaltinių keliamą pavojų žmonių sveikatai, aplink viešųjų zonų triukšmo šaltinį 50 m atstumu Kelmės rajono savivaldybės tarybos sprendimu gali būti nustatytas žemesnis leidžiamas triukšmo lygis.

29. Tyliosiose viešosiose ir gamtos zonose draudžiama:

29.1. naudoti transporto priemones, įvairių veiklų įrenginius ir kitą techniką, kuri sukelia didesnį nei 50 decibelų lygio triukšmą, išskyrus tuos atvejus, kai transporto priemonės ir mechanizmai naudojami avarijoms likviduoti, su seniūnija suderintu laiku teritorijai tvarkyti, valyti, atliekoms išvežti ;

29.2. vykdyti ūkinę veiklą, kuri kelia didesnį nei 50 decibelų lygio ekvivalentinį triukšmo lygį, naudoti triukšmą keliančius rankinius, mechaninius (motorinius) prietaisus neturint Kelmės rajono savivaldybės administracijos leidimo;

29.3. organizuoti masinius sporto, pramogų renginius neturint Kelmės rajono savivaldybės administracijos leidimo;

29.4. skleisti garsinę informaciją ar reklamą, leisti muziką, naudoti civilines pirotechnikos priemones, neturint Kelmės rajono savivaldybės administracijos leidimo;

29.5. užsiimti ūkine ir gamybine veikla, kuri neigiamai veiktų žmonių sveikatą, darbą, poilsį ar pažeistų tyliosios zonos akustinio komforto kokybę.

 

 

IX. KITOS TRIUKŠMO ŠALTINIŲ VALDYTOJŲ PAREIGOS

 

30. Triukšmo šaltinių valdytojai privalo laikytis nustatytų triukšmo ribinių dydžių ir užtikrinti, kad naudojamų įrenginių triukšmo lygis neviršytų vietovei, kurioje naudojami triukšmo šaltiniai, nustatytų triukšmo ribinių dydžių.

31. Triukšmo šaltinių valdytojai, planuojantys naudoti stacionarius triukšmo šaltinius, privalo Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlikti triukšmo poveikio visuomenės sveikatai ir aplinkai vertinimą.

32. Planavimo organizatoriai, planuojamos ūkinės veiklos užsakovai, rengdami ir tvirtindami teritorijų planavimo dokumentus ir planuodami ūkinę veiklą, privalo užtikrinti, kad nebus viršijami nustatyti triukšmo ribiniai dydžiai.

 

X. TAISYKLIŲ KONTROLĖ

 

33. Taisyklių vykdymą kontroliuoja Kelmės rajono savivaldybės administracijos direktorius, jo įgalioti asmenys, seniūnijų seniūnai, Šiaulių visuomenės sveikatos centro Kelmės  skyriaus darbuotojai, Telšių apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai.

34. Kelmės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioti asmenys ir kitų institucijų ir įstaigų, nurodytų 33 punkte, darbuotojai ir pareigūnai privalo kontroliuoti, kad:

34.1. fiziniai, juridiniai asmenys laikytųsi šių Taisyklių;

34.2. triukšmo šaltinių valdytojai tikslintų ir keistų triukšmo šaltinių naudojimo trukmę ir konkretų šių šaltinių veiklos pradžios ir pabaigos laiką;

34.3. naujai pastatytuose baigtuose statiniuose būtų atliktos ekspertizės ir nustatyta ar įgyvendinti visi triukšmo mažinimo reikalavimai.

35. Šiaulių visuomenės sveikatos centro Kelmės skyrius pagal kompetenciją vykdo stacionarių triukšmo šaltinių veiklos valstybinę visuomenės sveikatos saugos kontrolę triukšmo prevencijos zonose. Teisės aktų nustatyta tvarka pagal asmenų prašymus, pareiškimus, skundus vykdo ūkinės komercinės veiklos stacionarių triukšmo šaltinių keliamo akustinio triukšmo kontrolę.

36. Savivaldybės administracija gavusi rašytinę ar žodinę informaciją apie laisvalaikio leidimo įstaigų, įmonių (kavinių, barų, restoranų, klubų viešbučių, kaimo turizmo sodybų ir kt.) keliamą triukšmą:

36.1. organizuoja keliamo triukšmo instrumentinius matavimus, kuriuos atlieka Šiaulių visuomenės sveikatos centro Kelmės skyrius arba kitos kompetentingos įstaigos pagal Lietuvos higienos normą HN 33:2011;

36.2. reikalauja, kad fiziniai ir juridiniai asmenys taikytų triukšmo prevencijos mažinimo priemones, tikslintų ir keistų triukšmo šaltinių naudojimo trukmę, konkretų šių šaltinių veiklos pradžios ir pabaigos laiką, nustato reikalavimų įvykdymo terminus.

37. Triukšmo kontrolę atliekančios institucijos teikia asmenims triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių įgyvendinimo reikalavimus. Šiuos reikalavimus turi vykdyti:

37.1. juridiniai asmenys, besiverčiantys gamyba, – ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų;

37.2. juridiniai asmenys, besiverčiantys prekyba, – ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų;

37.3. juridiniai asmenys, atliekantys statybos, rekonstrukcijos, remonto darbus rajono viešosiose vietose, gyvenamojoje aplinkoje, – ne vėliau kaip per 4 kalendorines dienas;

37.4. fiziniai asmenys – ne vėliau kaip per 3 kalendorines dienas.

 

XI. ATSAKOMYBĖ

 

38. Juridiniai ir fiziniai asmenys, pažeidę šių Taisyklių reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

39. Triukšmo šaltinio valdytojas, padaręs žalos žmonių sveikatai, turtui, aplinkai, privalo ją atlyginti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

40. Vertinant gyvenamosiose teritorijose keliamą gamybinį-komercinį, transporto, statybų, laisvalaikio ir buitinį triukšmą, organizuojami keliamo triukšmo instrumentiniai matavimai, kuriuos atlieka Šiaulių visuomenės sveikatos centro Kelmės skyrius arba kitos kompetentingos įstaigos pagal Lietuvos higienos normą HN 33:2011.

 

XII. FIZINIŲ IR JURIDINIŲ ASMENŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

41. Fiziniai ir juridiniai asmenys iš savivaldybės administracijos turi teisę:

41.1. gauti teisingą informaciją apie triukšmo lygius, triukšmo prevencijos ir triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimą, leidžiamus triukšmo normatyvus ir planuojamų naudoti triukšmo šaltinių pavojingumą sveikatai;

41.2. dalyvauti vertinant planuojamos ūkinės veiklos, kurioje numatoma naudoti triukšmo šaltinius, poveikį visuomenės sveikatai ir aplinkai;

41.3. reikalauti, kad būtų nutrauktas triukšmo šaltinių poveikis visuomenės sveikatai ir aplinkai.

 

XIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Šios Taisyklės gali būti keičiamos, pildomos ir panaikinamos Kelmės rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

 

________________