Aprašas: h

 

ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

sprendimas

DĖL ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ORGANIZAVIMO UGDYMO ĮSTAIGOSE

 

2017 m. lapkričio 30 d. Nr. T1-836

Šilutė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 22 straipsniu, Visuomenės sveikatos priežiūros organizavimo mokykloje tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-1035/ISAK-2680 (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos ir mokslo ministro 2016 m. liepos 21 d. įsakymo Nr. V-966/V-672 redakcija), Šilutės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Šilutės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos priežiūros organizavimo ugdymo įstaigose tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios 2009 m. spalio 1d. Šilutės rajono savivaldybės tarybos sprendimą Nr. T1-1095 „Dėl sveikatos priežiūros Šilutės rajono mokyklose tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                               Vytautas Laurinaitis


 

PATVIRTINTA

Šilutės rajono savivaldybės

tarybos 2017 m. lapkričio 30 d.

sprendimu Nr. T1-836

 

 

ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ORGANIZAVIMO UGDYMO ĮSTAIGOSE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Visuomenės sveikatos priežiūros organizavimo ugdymo įstaigose tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato visuomenės sveikatos priežiūros (toliau – VSP)  Šilutės rajono savivaldybės teritorijoje esančiose ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose (toliau – Ugdymo įstaigos) ugdomų mokinių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo ir profesinio mokymo programas, tikslą, uždavinius, organizavimo tvarką, visuomenės sveikatos specialisto funkcijas, teises, pareigas, sveikatos priežiūros ir maitinimo Ugdymo įstaigose organizavimą, dokumentaciją, lėšų skyrimo ir naudojimo tvarką bei kontrolę.

2. VSP Ugdymo įstaigose organizuoja Šilutės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras (toliau – Biuras), koordinuoja Šilutės rajono savivaldybės administracijos Vyr. specialistas – savivaldybės gydytojas arba kitas darbuotojas vykdantis jo pareigas (toliau – Savivaldybės gydytojas).

3. VSP ikimokyklinio ugdymo įstaigoje vykdo visuomenės sveikatos priežiūros specialistas, atitinkantis Visuomenės sveikatos priežiūros specialisto, vykdančio sveikatos priežiūrą ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, kvalifikacinių reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. V-504 „Dėl Visuomenės sveikatos priežiūros specialisto, vykdančio sveikatos priežiūrą ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, kvalifikacinių reikalavimų aprašo patvirtinimo“, nustatytus kvalifikacinius reikalavimus, o bendrojo ugdymo mokykloje ir profesinio mokymo įstaigoje – sveikatos priežiūros specialistas, atitinkantis Visuomenės sveikatos priežiūros specialisto, vykdančio sveikatos priežiūrą mokykloje, kvalifikacinių reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. rugpjūčio 1 d. įsakymu Nr. V-630 „Dėl Visuomenės sveikatos priežiūros specialisto, vykdančio sveikatos priežiūrą mokykloje, kvalifikacinių reikalavimų aprašo patvirtinimo“, nustatytus kvalifikacinius reikalavimus.

4. VSP specialisto etatas steigiamas Biure. Šilutės rajono savivaldybės taryba nustato didžiausią leistiną VSP specialistų Ugdymo įstaigose pareigybių skaičių. VSP specialistas tiesiogiai pavaldus Biuro direktoriui ir dirba pagal patvirtintą VSP specialisto pareigybės aprašymą.

5. Mokinių VSP Ugdymo įstaigose organizuojama vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais VSP  Ugdymo  įstaigose, Biuro nuostatais, VSP specialisto pareigybės aprašymu ir šiuo Aprašu.

6. VSP specialisto, vykdančio sveikatos priežiūrą Ugdymo įstaigoje, funkcijas, pareigas, teises ir atsakomybę reglamentuoja Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministrų įsakymai, pareigybės aprašymas, bei šis Aprašas.

7. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

7.1. Asmens sveikatos priežiūra – valstybės licencijuota fizinių ir juridinių asmenų veikla, kurios tikslas – laiku diagnozuoti asmens sveikatos sutrikimus ir užkirsti jiems kelią, padėti atgauti ir sustiprinti sveikatą.

7.2. Maitinimo paslaugų teikėjas – juridinis asmuo, teikiantis maitinimo paslaugą Ugdymo įstaigoje.

7.3. Valgiaraštis (reikalavimas) – dienos valgiaraštis, sudarytas pagal perspektyvinį valgiaraštį.

7.4. Visuomenės sveikatos priežiūra – organizacinių, teisinių, ekonominių, techninių, socialinių bei medicinos priemonių, padedančių įgyvendinti ligų ir traumų profilaktiką, išsaugoti visuomenės sveikatą bei ją stiprinti, visuma.

7.5. Dietistas – sveikatos priežiūros specialistas, įgijęs dietisto profesinę kvalifikaciją.

 

II SKYRIUS

MOKINIŲ VSP TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

8. Mokinių VSP tikslas – saugoti ir stiprinti mokinių sveikatą, organizuojant ir įgyvendinant priemones, aktyviai bendradarbiaujant su jų tėvais (globėjais, rūpintojais).

9. Ugdymo įstaigos VSP specialistas visuomenės sveikatos priežiūros uždaviniams įgyvendinti pasitelkia Ugdymo įstaigos bendruomenę. VSP uždaviniai:

9.1. Vykdyti mokinių sveikatos būklės stebėseną;

9.2. Ugdyti mokinių sveikos gyvensenos įgūdžius;

9.3. Vykdyti visuomenės sveikatos rizikos veiksnių stebėseną ir prevenciją;

9.4. Vykdyti mokinių maitinimo kontrolę ir stebėseną.

 

III SKYRIUS

MOKINIŲ VSP ORGANIZAVIMAS

 

10. VSP specialisto ir Ugdymo įstaigos bendruomenės bendradarbiavimui užtikrinti pasirašoma Biuro direktoriaus ir aptarnaujamos Ugdymo įstaigos vadovo Mokinių sveikatos priežiūros ugdymo įstaigoje teikimo sutartis. VSP Ugdymo įstaigoje grindžiamas bendradarbiavimu tarp Įstaigos ir Biuro.

11. Vadovaudamasis šalies ir savivaldybės sveikatinimo veiklos prioritetais ir atsižvelgdamas į Ugdymo įstaigose mokinių sveikatos stebėsenos duomenis, VSP specialistas kasmet parengia metinį veiklos planą (toliau – Veiklos planas). Veiklos planas yra sudedamoji Ugdymo įstaigos metinės veiklos programos dalis.

11.1. VSP specialistas Veiklos plano projektą suderina su mokyklos administracija ir teikia tvirtinti Biuro direktoriui. Pavirtintą planą pateikia Ugdymo įstaigos vadovui. Veiklos plane numatytos priemonės turi būti įtraukos į Biuro veiklos planą. Patvirtintas VSP planas bei jo vykdymo ataskaita turi būti skelbiami Ugdymo įstaigos interneto svetainėje;

11.2. VSP specialistas Veiklos planą parengia kasmet iki rugsėjo 15 d. Planas gali būti koreguojamas ir tvirtinamas iš naujo, jeigu numatoma esminių pakeitimų;

11.3. VSP specialistas Biuro direktoriui kasmet iki sausio 1 d. pateikia Veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą bei kitas teisės aktais nustatytas ar Biuro direktoriaus įsakymu patvirtintas ataskaitas.

12. Ugdymo įstaigos administracija mokinių VSP vykdyti skiria patalpą – sveikatos kabinetą. Sveikatos kabinetas turi būti lengvai prieinamas mokiniams ir kitiems mokyklos bendruomenės nariams, užtikrinantis paslaugų teikimo konfidencialumą.

13. Ugdymo įstaiga atsakinga, kad sveikatos kabineto įrengimas ir techninės priemonės (galimybė naudotis elektros, telefoninio ryšio, informacinių technologijų paslaugomis – prieiga prie interneto ir kt.)  atitiktų VSP teisės aktų reikalavimus.

14. Biuras atsakingas už sveikatos kabinete esančias priemones, skirtas visuomenės sveikatos rizikos veiksniams įvertinti bei sveikos gyvensenos įgūdžiams ugdyti. Sveikatos kabinete turi būti šios priemonės:

14.1. priemonės, skirtos visuomenės sveikatos rizikos veiksniams įvertinti, atsižvelgiant į Savivaldybės ir Ugdymo įstaigos poreikius (kraujospūdžio matavimo aparatas, kūno temperatūros matavimo termometras, svarstyklės, ūgio matuoklis, kambario ir lauko termometrai);

14.2. priemonės, skirtos mokinių sveikos gyvensenos įgūdžiams ugdyti, atsižvelgiant į Ugdymo įstaigos mokinių sveikatos stiprinimo prioritetines sritis;

14.3. informacinių komunikacinių technologijų priemonės (kompiuteris, spausdintuvas, telefoninio ryšio priemonės);

14.4. spinta veiklos priemonėms ir drabužiams laikyti;

14.5. rakinama spinta dokumentams laikyti;

14.6. stalas, kėdės, kušetė;

14.7. Pirmos pagalbos rinkinys ir pirmosios pagalbos teikimo priemonės: įvairių dydžių sterilūs ir nesterilūs tvarsčiai, palaikomieji tvarsčiai, elastiniai tvarsčiai, palaikomasis trikampio formos tvarstis, sterilus nudegimų tvarstis, sterilūs žaizdų tvarsčiai, sterilus akių tvarstis, karpomasis pleistras, pleistro juostelės, sterilios neaustinės medžiagos servetėlės, vienkartinės medicininės nesterilios pirštinės, nesterili vata, tinklinis cilindrinis galūnių tvarstis, žirklės, speciali antklodė (ne mažesnė kaip 140 x 2000 cm), plastikinis maišelis, žaizdų dezinfekavimo tirpalas, šaldantieji-šildantieji maišeliai, vienkartinė dirbtinio kvėpavimo kaukė;

14.8. kitos Biuro vadovo nurodytos priemonės, reikalingos visuomenės sveikatos priežiūros paslaugoms teikti.

15. Ugdymo įstaigos darbo laiku lengvai pasiekiamoje vietoje ir, jei Įstaigoje įrengta, – sporto salėje, mokymo kabinete, kuriame atliekami praktikos darbai su konstrukcinėmis medžiagomis (toliau – konstrukcinių medžiagų dirbtuvės), mokymo kabinete, kuriame atliekami praktikos darbai, susiję su elektronika (toliau – elektronikos mokymo kabinetas), mokymo kabinete, kuriame atliekami praktikos darbai, susiję su maisto tvarkymu (toliau – mokomoji virtuvė), mokymo kabinete, kuriame atliekami praktikos darbai, susiję su tekstile (toliau – tekstilės mokymo kabinetas) turi būti įmonės pirmosios pagalbos rinkinys, kurio sudėtis ir apimtis turi atitikti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. liepos 11 d. įsakymas Nr. V-450 „Dėl sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų kompetencijos teikiant pirmąją medicinos pagalbą, pirmosios medicinos pagalbos vaistinėlių ir pirmosios pagalbos rinkinių“ reikalavimus.

15.1. Pirmosios pagalbos rinkiniai turi būti lengvai pasiekiami ugdymo metu. Pirmosios pagalbos rinkinius, išskyrus rinkinį, esantį sveikatos kabinete, privalo įsigyti ir nuolat pildyti Ugdymo įstaiga.

15.2. VSP specialistas kontroliuoja pirmosios pagalbos rinkinių sudėtį ir apimtį bei organizuoja, kad Ugdymo įstaigos vadovas juos papildytų laiku.

16. VSP specialistas kartu su Ugdymo įstaigos administracija rengia, o Ugdymo įstaigos vadovas savo įsakymu patvirtina šias tvarkas:

16.1. Mokinių apžiūros dėl asmens higienos;

16.2. Ugdymo įstaigos darbuotojų veiksmų mokiniui susirgus ar patyrus traumą Ugdymo įstaigoje ir teisėtų mokinio atstovų informavimo apie Ugdymo įstaigoje patirtą traumą ar ūmų sveikatos sutrikimą;

16.3. Pirmosios pagalbos organizavimo;

16.4. Ugdymo įstaigos darbuotojų veiksmų įtarus mokinį vartojus alkoholį, tabaką ir (ar) kitas psichiką veikiančias medžiagas;

16.5. Ugdymo įstaigos darbuotojų veiksmų įtarus mokinį patiriant smurtą (įvairias smurto formas).

17. VSP specialistas atlieka mokinių apžiūras dėl asmens higienos ir pedikuliozės,  Ugdymo įstaigos vadovo patvirtinta tvarka, ne rečiau kaip 3 kartus per metus (pvz. po vasaros, žiemos ir pavasario atostogų) ir neplaninius patikrinimus, esant poreikiui.

17.1. Apibendrinti ir nuasmeninti rezultatai pateikiami Biuro direktoriui ir Ugdymo įstaigos vadovui.

 

IV SKYRIUS

VSP SPECIALISTO FUNKCIJOS, TEISĖS IR PAREIGOS

 

18. Visuomenės sveikatos priežiūros specialisto funkcijos:

18.1. Rinkti, kaupti ir analizuoti duomenis apie Mokinių sveikatos būklę;

18.2. Pateikti pedagogams asmens sveikatos priežiūros įstaigų specialistų rekomendacijas dėl Mokinių sveikatos bei koordinuoti šių rekomendacijų įgyvendinimą;

18.3. Teikti išvadas ir pasiūlymus dėl mokinių sveikatos būklės Ugdymo įstaigos bendruomenei (ne rečiau kaip 1 kartą per metus);

18.4. Su bent vienu Mokinio, tėvu (globėju, rūpintoju) aptarti Mokinio sveikatos stiprinimo ir saugos poreikį, o kitų Mokinių – pagal poreikį;

18.5. Identifikuoti mokinių sveikatos stiprinimo ir sveikatos žinių poreikį, sveikatos raštingumo lygį atsižvelgiant į jų amžiaus tarpsnius;

18.6. Ugdymo įstaigos aplinkoje identifikuoti visuomenės sveikatos rizikos veiksnius;

18.7. Teikti siūlymus dėl mokinių sveikatos stiprinimo ir Ugdymo įstaigos aplinkos sveikatinimo priemonių įtraukimo į Ugdymo įstaigos strateginius veiklos planus Ugdymo įstaigos administracijai (ne rečiau kaip vieną kartą per metus);

18.8. Organizuoti mokinių sveikatos stiprinimo priemonių ir Ugdymo įstaigos aplinkos sveikatinimo priemonių įgyvendinimą ir įgyvendinti jas pagal kompetenciją;

18.9. Dalyvauti planuojant ir įgyvendinant sveikatos ugdymo bendrąją programą ar kitą sveikatos ugdymo veiklą;

18.10. Teikti sveikatos žinias Ugdymo įstaigos bendruomenei apie sveikatos išsaugojimą bei sveikatos stiprinimo būdus, mokyti pritaikyti jas praktiškai;

18.11. Teikti ir (ar) koordinuoti pirmosios pagalbos teikimą Ugdymo įstaigoje;

18.12. Tikrinti mokinių asmens higieną;

18.13. Planuoti ir taikyti užkrečiamųjų ligų ir jų plitimo profilaktikos priemones pagal kompetenciją;

18.14. Dalyvauti įgyvendinant užkrečiamosios ligos židinio ar protrūkio kontrolės priemones;

18.15. Konsultuoti Ugdymo įstaigos ar maitinimo paslaugų teikėjų darbuotojus, atsakingus už mokinių maitinimą, sveikos mitybos ir maisto saugos klausimais;

18.16. Prižiūrėti mokinių maitinimo organizavimo atitiktį, maitinimo organizavimo ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo mokyklose ir vaikų socialinės globos įstaigose tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. V-964 „Dėl Maitinimo organizavimo ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo mokyklose ir vaikų socialinės globos įstaigose tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatytiems reikalavimams;

18.17. Dalyvauti Ugdymo įstaigos vaiko gerovės komisijos veikloje ir įsivertinant Ugdymo įstaigos veiklą;

18.18. Teikti pagalbą ir informaciją kūno kultūros mokytojams komplektuojant kūno kultūros ugdymo grupes pagal mokinių fizinį pajėgumą.

19. Visuomenės sveikatos priežiūros specialistas turi teisę:

19.1. Gauti savo funkcijoms vykdyti reikalingą informaciją apie Mokinio ugdymo sąlygas iš Mokyklos administracijos, Ugdymo įstaigos savivaldos institucijų, pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų;

19.2. Tobulinti kvalifikaciją.

20. Visuomenės sveikatos priežiūros specialisto pareigos:

20.1. užtikrinti, vadovaujantis Asmens sveikatos paslapties kriterijais, patvirtintais Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. 552 „Dėl Asmens sveikatos paslapties kriterijų patvirtinimo“, Mokinių asmens sveikatos informacijos konfidencialumą;

20.2. įtarus, jog Mokinys patiria psichologinį, fizinį, seksualinį smurtą ar kitus vaiko teisių pažeidimus, nedelsiant pranešti raštu apie tai Ugdymo įstaigos bei Biuro vadovui ir savivaldybės administracijos vaiko teisių apsaugos skyriui;

20.3. laiku ir kokybiškai atlikti numatytas funkcijas, vadovautis profesinės etikos principais.

 

V SKYRIUS

MOKINIŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ORGANIZAVIMAS

 

21. Ugdymo įstaiga turi teisę teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, jeigu Ugdymo įstaigoje yra ugdomi specialiųjų poreikių mokiniai. Norėdama teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, įstatymų nustatyta tvarka įstaiga turi būti įgijusi teisę tokiai veiklai vykdyti ir turėti licenciją atitinkamoms sveikatos priežiūros paslaugoms teikti.

21.1. Asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančio Bendrosios praktikos slaugytojo veiklą reglamentuoja Lietuvos medicinos norma MN 28 : 2011 Bendrosios praktikos slaugytojas. Teisės, pareigos, kompetencija ir atsakomybė.

22. Teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas gydytojų rekomendacijų vaikams užtikrinimo (vaistų laikymo, išdavimo, naudojimo ir kt.), jeigu vaikas serga lėtine neinfekcine liga (pvz., sergant cukriniu diabetu ar kita) ir jam reikia pagal gydytojo rekomendacijas vartoti vaistus tvarka nustatoma atskira Ugdymo įstaigos patvirtinta tvarka.

 

VI SKYRIUS

MOKINIŲ MAITINIMO ORGANIZAVIMAS

 

23. Mokinių maitinimas Ugdymo įstaigose organizuojamas vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais maitinimo organizavimą, maisto produktų tiekimą, maisto tvarkymą, patalpų ir įrangos priežiūrą, sveikatos bei saugos reikalavimus.

24. Už maitinimo organizavimą Ugdymo įstaigoje pagal kompetenciją yra atsakingas Ugdymo įstaigos vadovas ir jei yra maitinimo tiekėjas bei savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

25. Maisto ruošimas ir patiekalų įvairumas turi atitikti vaikų amžiaus ir sveikos mitybos rekomendacijas.

26. Pusryčiams vaikas turi gauti 20-25 proc., pietums – 30-40 proc., pavakariams ar priešpiečiams – 10-15 proc. (gali būti organizuojamas abu šie maitinimai, tada jų bendras kaloringumas turi sudaryti 10-15 proc.), vakarienei – 20-25 proc. rekomenduojamo paros maisto raciono kaloringumo, jei tokie maitinimai numatyti valgiaraščiuose.

27. Bendrojo ugdymo mokyklose, turinčiose ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo grupes, valgiaraščio sudarymo tvarka:

27.1. Bendrojo ugdymo mokyklose kasdien turi būti organizuojami pietūs ir sudaromos sąlygos pavalgyti šilto maisto.

27.2. Valgiaraščiai turi būti sudaromi atsižvelgiant į bendrojo ugdymo mokykloje besimokančių mokinių amžių (6-10 metų ir 11 metų bei vyresni). Neesant galimybės sudaryti valgiaraščius abiem amžiaus  grupėms, sudaromas vienas valgiaraštis pagal 11 metų ir vyresnio amžiaus mokinių maistinių medžiagų fiziologinius poreikius, išskyrus pradines mokyklas.

27.3. turi būti sudaromas perspektyvinis valgiaraštis ir valgiaraštis (reikalavimas);

27.4. Jeigu maitinimo paslaugas teikia teikėjas, jis sudaro perspektyvinį valgiaraštį, suderina su Ugdymo įstaigos vadovu ir patvirtina institucijose teisės aktuose numatyta tvarka.

28. Jeigu maitinimo paslaugas organizuoja pati Ugdymo įstaiga, Biuro dietistas sudaro perspektyvinį valgiaraštį Ugdymo įstaigai, raštu suderina su Ugdymo įstaigos vadovu ir patvirtina institucijose teisės aktuose numatyta tvarka.

29. VSP specialistas pagal kompetenciją prižiūri, kad mokinių maitinimas atitiktų Maitinimo organizavimo ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo mokyklose ir vaikų socialinės globos įstaigose tvarkos aprašą ir kitų teisės aktų reikalavimus. Apie maitinimo organizavime nustatytus trūkumus jis raštu informuoja Ugdymo įstaigos vadovą.

30. Už maitinimo organizavimą ikimokyklinio ugdymo įstaigoje pagal kompetenciją atsako ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadovas, Biuras, jei yra - yra maitinimo paslaugų teikėjas, bei savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

31. Ikimokyklinio ugdymo įstaigose valgiaraščio sudarymo tvarka:

31.1. Biuro dietistas sudaro perspektyvinį valgiaraštį Ugdymo įstaigai, raštu suderina su Ugdymo įstaigos vadovu ir patvirtina institucijose teisės aktuose numatyta tvarka. Perspektyvinis valgiaraštis sudaromas ne mažiau kaip 15-ai dienų 1–3 metų ir 4–7 metų amžiaus vaikams. Jei ikimokyklinio ugdymo įstaigoje sudaromos mišrios grupės, valgiaraščiai sudaromi vadovaujantis 4–7 m. vaikams rekomenduojamomis paros maistinių medžiagų normomis.

31.2. Perspektyvinis valgiaraštis keičiamas tuo atveju, kai pasikeičia teisės aktai, kuriais vadovaujantis jis buvo sudarytas;

31.3. Mokiniams, turintiems sveikatos sutrikimų, Biuro dietistas pagal vaikų tėvų pateiktas raštiškas gydytojų rekomendacijas sudaro atskirą pritaikytą valgiaraštį, kurį pateikia įstaigai ne vėliau kaip per 40 darbo dienų nuo tokių rekomendacijų išdavimo datos. Gautas gydytojų rekomendacijas Biuro dietistui perduoda Ugdymo įstaigą aptarnaujantis VSP specialistas;

31.4. Valgiaraštį (reikalavimą) pagal perspektyvinį valgiaraštį ir tos dienos mokinių bei darbuotojų skaičių sudaro Ugdymo įstaigos vadovo paskirtas darbuotojas;

31.5. Valgiaraštis (reikalavimas) sudaromas pagal Ugdymo įstaigos vadovo įsakymu patvirtintą formą.

31.6. Pusryčių valgiaraščio projektas sudaromas pagal praėjusios dienos Ugdymo įstaigą lankiusių mokinių skaičių, atsižvelgiant į mokinių sergamumą Ugdymo įstaigoje ir tėvų pateiktą informaciją.

31.7. Pusryčių valgiaraščio projektą bei numatomų reikalingų produktų sąrašą VSP specialistas Ugdymo įstaigai pateikia iš vakaro.

31.8. Valgiaraštį (reikalavimą) pasirašo jį sudaręs asmuo, tvirtina Ugdymo įstaigos vadovas.

32. Valgiaraščių paros energinė ir maistinė vertė gali nukrypti nuo normos iki 10 proc., o 15 d. energinės ir maistinės vertės nuokrypio vidurkis – iki 5 proc.

 

VII SKYRIUS

MOKINIŲ VSP DOKUMENTACIJA, ATSKAITOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

33. VSP specialistas:

33.1. Bendrojo ugdymo mokyklose suveda mokinių sveikatos profilaktinius duomenis į Ugdymo įstaigos elektroninį dienyną, bei Higienos instituto Vaikų sveikatos stebėsenos sistemą, o ikimokyklinio ugdymo įstaigose – į grupių žurnalus;

33.2. Pildo mokinių profilaktinių patikrinimų ataskaitą, Vaikų dantų ir žandikaulių būklės ataskaitą, Vaikų sergamumo užkrečiamomis ligomis, visuomenės sveikatos priežiūros ataskaitą, visuomenės sveikatos priežiūros veiklos rodiklius ataskaitą, Sveikatos mokymo ir ugdymo ataskaitą (forma 41-1) ir kitus teisės aktais bei Biuro direktoriaus įsakymu patvirtintus dokumentus;

33.3. Kasmet iki sausio 1 d. ir iki liepos 1 d. Ugdymo įstaigų vadovams pateikia sveikatos priežiūros veiklos vykdymo pusmečio ataskaitą (laisva forma);

33.4. VSP specialisto funkcijų įgyvendinimą pagal savo kompetenciją kontroliuoja Biuro direktorius ar jo įgaliotas asmuo ir Savivaldybės gydytojas.

34. Biuras:

34.1. kasmet iki sausio 10 d. Savivaldybės gydytojui pateikia Sveikatos ugdymo ir mokymo ataskaitos formą Nr. 41-1-sveikata, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu, o Sveikatos mokymų ir ligų prevencijos centrui – iki sausio 15 d.;

34.2. kasmet iki kovo 1 d. Savivaldybės gydytojui pateikia informaciją apie sveikatos priežiūrą Ugdymo įstaigose pagal Savivaldybės vykdomų visuomenės sveikatos priežiūros funkcijų įgyvendinimo ataskaitos reikalavimus;

34.3. kasmet iki lapkričio 1 d. Ugdymo įstaigų vadovams bei Savivaldybės gydytojui pateikia informaciją (suvestinę) apie mokinių sveikatos būklę.

35. Savivaldybės gydytojas kasmet iki gegužės 1 d. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai pateikia informaciją apie savivaldybės sveikatos priežiūros vykdymą mokyklose Savivaldybės vykdomų visuomenės sveikatos priežiūros funkcijų įgyvendinimo ataskaitoje, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro;

36.Ugdymo įstaigos administracija kasmet iki sausio 1 d. ir iki liepos 1 d pateikia Biurui VSP specialisto ir jo veiklos įvertinimą laisva forma.

 

VIII SKYRIUS

LĖŠŲ MOKINIŲ VSP UGDYMO ĮSTAIGOJE SKYRIMAS IR NAUDOJIMAS

 

37. VSP finansavimo šaltiniai:

37.1. valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija;

37.2. savivaldybės biudžetas.

38. Mokinių VSP papildomo finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų skyrimas, apskaičiavimas ir naudojimas vykdomas pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtintą Valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) visuomenės sveikatos priežiūros funkcijoms vykdyti reikalingų lėšų apskaičiavimo metodiką.

39. Valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybės biudžetui, skirtos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos kuruojamai mokinių VSP funkcijai vykdyti, ir papildo finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų apskaitą tvarko Šilutės rajono savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterijos skyrius, vadovaudamasis teisės aktais.

40. Lėšų, skirtų VSP Ugdymo įstaigose, panaudojimą kontroliuoja Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba ir centralizuotas vidaus audito skyrius.

 

_______________________

part_0ea4d7f29adc47c49c1a00d88bf94869_end