RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRITARIMO RADVILIŠKIO MUZIKOS MOKYKLOS IKIMOKYKLINIO MUZIKINIO UGDYMO PROGRAMAI

 

2016 m. rugpjūčio 25 d. Nr. T-340

Radviliškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 15 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. V-1214 „Dėl Švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. Isak-991 „Dėl Bendrųjų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia pritarti Radviliškio muzikos mokyklos ikimokyklinio muzikinio ugdymo programai (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas                                                                          Kazimieras Augulis


 

PRITARTA

Radviliškio rajono savivaldybės

tarybos 2016 m. rugpjūčio 25 d.

sprendimu Nr. T-340

 

RADVILIŠKIO MUZIKOS MOKYKLOS

 

IKIMOKYKLINIO MUZIKINIO UGDYMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Švietimo teikėjas – Radviliškio muzikos mokykla (toliau – mokykla).

2.    Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

3.    Mokyklos buveinės adresas – Žalgirio g. 10, 82180 Radviliškis.

4.    Mokyklos grupė ir tipas – neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla.

5.    Ikimokyklinio muzikinio ugdymo programą (toliau – Programa) rengė Aurelija Šakėnienė, mokyklos direktorė, fortepijono vyresnioji mokytoja.

6.    Programa parengta vadovaujantis Bendrųjų iš valstybės ar savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. V-1214 „Dėl Švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. Isak-991 „Dėl bendrųjų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

7.    Programos trukmė – nuo 1 iki 4 metų.

8.    Programos dalyvių amžius – nuo 3 iki 6 m.

9.    Ugdymo procesas organizuojamas atsižvelgiant į mokinių amžiaus raidos ypatumus, asmeninius gebėjimus ir poreikius.

10.  Ugdymosi pagal Programą trukmė ir ugdymo turinys atsižvelgiant į mokinio mokymosi pasiekimus ir gebėjimus gali būti koreguojami.

 

11.  Programa, atsižvelgiant į mokyklos turimas lėšas ir kitas galimybes, gali būti įgyvendinama kūrybinių stovyklų, projektų, konkursų, pažintinės-edukacinės veiklos ir pan. metu.

 

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS PASKIRTIS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, STRUKTŪRA

 

12.  Muzikavimo paskirtis – ugdyti bendruosius muzikavimo gebėjimus, tenkinti vaikų pažinimo, lavinimosi, saviraiškos poreikius, ugdyti specifinius gebėjimus ir kompetencijas.

13.  Ikimokyklinio muzikinio ugdymo tikslas – puoselėjant individualumą ir prigimtines galias, atskleisti ir lavinti vaiko muzikinius gebėjimus – muzikinę klausą, ritmo pojūtį, muzikinę atmintį, ugdyti muzikos suvokimą.

14.  Ikimokyklinio muzikinio ugdymo uždaviniai:

14.1. ugdyti vaiko muzikinius gabumus (dermės pojūtį, muzikinę atmintį);

14.2. lavinti vaiko muzikinę klausą, balsą, intonaciją, frazuotę ir kitus muzikinius niuansus;

14.3. lavinti vaiko sensorinius gebėjimus, muzikinio garso, aukščio, trukmės, stiprumo, tembro suvokimą;

14.4. lavinti vaiko ritmo pojūtį, judesio koordinacijos įgūdžius;

14.5. skatinti vaiko iniciatyvą ir kūrybiškumą.

15.  Programą sudaro:

15.1.  integruotas muzikos pažinimas:

15.1.1. dalyko tikslas –puoselėjant individualumą ir prigimtines galias, atskleisti ir lavinti vaiko muzikinius sugebėjimus – muzikinę klausą, ritmo pojūtį, muzikinę atmintį;

15.1.2. dalyko mokymo trukmė: 1–4 metai;

15.1.3. dalyko pamokos yra grupinės. Mažiausias mokinių skaičius grupėje – 8.

15.1.4. dalyko pamokoms skiriama 0,5–1 val. koncertmeisteriui.

15.2. muzikos instrumento pažinimas:

15.2.1. muzikos instrumento pažinimo tikslas – puoselėjant individualumą ir prigimtines galias, padėti mokiniams įgyti pradinių muzikavimo instrumentu žinių ir įgūdžių. Muzikos instrumentas – fortepijonas.

15.2.2. mokymo trukmė: 0–2 metai;

15.2.3. dalyko pamokos yra individualios.

16.     Ikimokyklinis muzikinis ugdymas:

 

Dalykas

Mokymo metai (amžius), dalykams skiriamų savaitinių pamokų skaičius

1

(3–6 m.)

2

(4–6 m.)

3

(5–6 m.)

4

(6 m.)

Integruotas muzikos pažinimas

2

2

2

2

Muzikos instrumento pažinimas

-

-

0–0,5

0–0,5

Minimalus pamokų skaičius

2

2

2

2

Maksimalus pamokų skaičius

2

2

2,5

2,5

 

Pastaba: 5–6 m. amžiaus vaikams muzikos instrumento pažinimo pamokos gali būti skiriamos atsižvelgiant į jų brandą, pasiekimus ir mokyklos turimas lėšas.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS TURINYS, METODAI IR PRIEMONĖS

 

17.     Integruoto muzikos pažinimo turinys:

17.1.  balso lavinimo pratimai: balsių formavimas A-Ė-I-O-U;

17.2.  vienbalsių melodijų, liaudies ir autorinių dainų dainavimas;

17.3.  dainų dainavimas a‘cappella;

17.4tikslus atskirų muzikinių garsų intonavimas grynosios oktavos diapazone;

17.5ritmavimas;

17.6paprastieji metrai;

17.7.  muzikos instrumentų: fortepijono, styginių, pučiamųjų, akordeono, liaudies instrumentų atpažinimas;

17.8.  gebėjimas apibūdinti muzikos nuotaikas;

17.9.  taisyklinga laikysena, judesių koordinavimas, kvėpavimas, ritminis tikslumas;

17.10.  nesudėtingų muzikos kūrinių pagrindinių elementų, nuotaikos, dinamikos apibūdinimas ir atlikimas.

18.     Muzikos instrumento pažinimo turinys:

18.1.  natų skaitymas smuiko rakte;

18.2.  natos ir pauzės (perskaito ir atlieka);

18.3.  paprastieji metrai;

18.4.  nesudėtingų melodinių ir ritminių frazių kūrimas, bei jų užrašymas;

18.5.  instrumento ir pagrindinių garso išgavimo būdų pažinimas;

18.6.  nesudėtingų muzikos kūrinių pagrindinių elementų, nuotaikos, dinamikos apibūdinimas ir atlikimas.

19.     Programą baigusiems mokiniams rekomenduojama muzikinį ugdymą tęsti, renkantis pradinio muzikinio formalųjį švietimą papildančio ugdymo programą, kitą muzikinio ugdymo neformaliojo vaikų švietimo programą.

20.     Metodai:

20.1.  informaciniai: teikiamieji-verbaliniai (pasakojimas, pokalbis); vaizdiniai (demonstravimas), informacijos šaltinių naudojimo (percepciniai (klausymas); mneminiai (mokymąsis iš knygos);

20.2.  kūrybiniai: tiriamieji (bandymas, stebėjimas, eksperimentas);

20.3.  aktyvieji: dūzginys, minčių lietus.

21.     Programai įgyvendinti rekomenduojamos mokymo priemonės ir įranga: fortepijonas arba pianinas, ritminiai-melodiniai instrumentai – būgneliai, lazdelės, barškučiai, vėjo varpeliai, varpeliai, trikampiai, lėkštės, metalofonai, dūdelės, molinukai, garso klausymosi įranga, metronomas, multimedijos grotuvas, kompiuteris su interneto prieiga

 

IV SKYRIUS

PASIEKIMAI IR JŲ VERTINIMAS

 

22.     Mokinių pasiekimai:

 

1. Veiklos sritis – dainavimo įgūdžių formavimas.

Nuostata – įgyti balso ir vokalinių įgūdžių lavinimo patirties.

Esminis gebėjimas – atlikti balso lavinimo pratimus.

Gebėjimai

Žinios ir supratimas

1.1. Formuoti taisyklingą kvėpavimą.

1.1.1. Pademonstruoti taisyklingu kvėpavimo ir garso išgavimo pratimus;

1.1.2. artikuliuoti.

1.2. Tobulinti vokalinius įgūdžius.

1.2.1. Tiksliai intonuoti muzikinius garsus;

1.2.2. gebėti dainuoti kantilena.

2. Veiklos sritis – muzikos kūrinių interpretavimas.

Nuostata – siekti pajausti kūrinio keliamas menines emocijas.

Esminis gebėjimas – išraiškingai interpretuoti nesudėtingos faktūros muzikos kūrinius.

Gebėjimai

Žinios ir supratimas

2.1. Išreikšti kūrinio nuotaiką judesiais, sensomotorinėmis priemonėmis.

2.1.1 Apibūdinti kūrinio emocinę būseną;

2.1.2. mokėti pritaikyti sensomotorines priemones pagal kūrinio nuotaiką.

2.2. Raiškiai perteikti kūrinių emocijas.

2.2.1. Judesiais, ritmo pratimais gebėti perteikti kūrinio emociją.

2.3. Suvokti nesudėtingų dainų sandarą.

2.3.1. Skirti paprastas kūrinio formas (uždainį ir priedainį).

3. Veiklos sritis – muzikinė raiška, improvizavimas.

Nuostata – gebėjimas improvizuoti per žaidimą.

Esminis gebėjimas – improvizuoti pagal muzikos pobūdį.

Gebėjimai

Žinios ir supratimas

3.1. Improvizuoti pagal muzikos pobūdį einant.

3.1.1. Suvoks ritminius darinius „ta-ta“, „ti-ti-ti-ti“ ir jų įvairius darinius.

3.2. Koordinuoti judesius.

 

3.2.1. Grojant muzikai gebės koordinuoti judesius;

3.2.2. gebės koordinuotai ploti nesunkius ritminius darinius, jais improvizuoti.

4. Veiklos sritis – muzikinių kūrinių klausymasis.

Nuostata – muzikinio kūrinio klausymosi įgūdžių lavinimas.

Esminis gebėjimas – gebėjimas įsiklausyti ir išgirsti muzikos kūrinį

Gebėjimai

Žinios ir supratimas

4.1. Susikaupti klausantis muzikinio kūrinio.

4.1.1. Suvoks kūrinio visumą.

4.2. perteikti klausomo kūrinio emocijas.

4.2.1. įvairias raiškos būdais perteiks kūrinio emociją;

4.2.2. klausydamas muzikos mokės apibūdinti jo nuotaiką.

 

23.  Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas yra grindžiamas individualios pažangos vertinimo principu. Mokiniai vertinami idiografiniu būdu. Mokinių įgyti gebėjimai vertinami įskaita, kartą per pusmetį. Taikomos šios įgytų gebėjimų patikrinimo formos: atsiskaitymas, koncertas. Mokinių įgytų gebėjimų patikrinimas vyksta pagal mokyklos nustatytą tvarką ir kriterijus.

24.  Asmeniui, baigusiam Programą, išduodama Radviliškio muzikos mokyklos pažyma.

 

___________________________________