RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PRITARIMO RADVILIŠKIO MUZIKOS MOKYKLOS IKIMOKYKLINIO MUZIKINIO UGDYMO PROGRAMAI
2016 m. rugpjūčio 25 d. Nr. T-340
Radviliškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 15 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. V-1214 „Dėl Švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. Isak-991 „Dėl Bendrųjų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia pritarti Radviliškio muzikos mokyklos ikimokyklinio muzikinio ugdymo programai (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PRITARTA
Radviliškio rajono savivaldybės
tarybos 2016 m. rugpjūčio 25 d.
sprendimu Nr. T-340
RADVILIŠKIO MUZIKOS MOKYKLOS
IKIMOKYKLINIO MUZIKINIO UGDYMO PROGRAMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
4. Mokyklos grupė ir tipas – neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla.
5. Ikimokyklinio muzikinio ugdymo programą (toliau – Programa) rengė Aurelija Šakėnienė, mokyklos direktorė, fortepijono vyresnioji mokytoja.
6. Programa parengta vadovaujantis Bendrųjų iš valstybės ar savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. V-1214 „Dėl Švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. Isak-991 „Dėl bendrųjų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.
9. Ugdymo procesas organizuojamas atsižvelgiant į mokinių amžiaus raidos ypatumus, asmeninius gebėjimus ir poreikius.
10. Ugdymosi pagal Programą trukmė ir ugdymo turinys atsižvelgiant į mokinio mokymosi pasiekimus ir gebėjimus gali būti koreguojami.
II SKYRIUS
PROGRAMOS PASKIRTIS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, STRUKTŪRA
12. Muzikavimo paskirtis – ugdyti bendruosius muzikavimo gebėjimus, tenkinti vaikų pažinimo, lavinimosi, saviraiškos poreikius, ugdyti specifinius gebėjimus ir kompetencijas.
13. Ikimokyklinio muzikinio ugdymo tikslas – puoselėjant individualumą ir prigimtines galias, atskleisti ir lavinti vaiko muzikinius gebėjimus – muzikinę klausą, ritmo pojūtį, muzikinę atmintį, ugdyti muzikos suvokimą.
14. Ikimokyklinio muzikinio ugdymo uždaviniai:
14.3. lavinti vaiko sensorinius gebėjimus, muzikinio garso, aukščio, trukmės, stiprumo, tembro suvokimą;
15. Programą sudaro:
15.1. integruotas muzikos pažinimas:
15.1.1. dalyko tikslas –puoselėjant individualumą ir prigimtines galias, atskleisti ir lavinti vaiko muzikinius sugebėjimus – muzikinę klausą, ritmo pojūtį, muzikinę atmintį;
15.2. muzikos instrumento pažinimas:
15.2.1. muzikos instrumento pažinimo tikslas – puoselėjant individualumą ir prigimtines galias, padėti mokiniams įgyti pradinių muzikavimo instrumentu žinių ir įgūdžių. Muzikos instrumentas – fortepijonas.
16. Ikimokyklinis muzikinis ugdymas:
Dalykas |
Mokymo metai (amžius), dalykams skiriamų savaitinių pamokų skaičius |
|||
1 (3–6 m.) |
2 (4–6 m.) |
3 (5–6 m.) |
4 (6 m.) |
|
Integruotas muzikos pažinimas |
2 |
2 |
2 |
2 |
Muzikos instrumento pažinimas |
- |
- |
0–0,5 |
0–0,5 |
Minimalus pamokų skaičius |
2 |
2 |
2 |
2 |
Maksimalus pamokų skaičius |
2 |
2 |
2,5 |
2,5 |
Pastaba: 5–6 m. amžiaus vaikams muzikos instrumento pažinimo pamokos gali būti skiriamos atsižvelgiant į jų brandą, pasiekimus ir mokyklos turimas lėšas.
III SKYRIUS
PROGRAMOS TURINYS, METODAI IR PRIEMONĖS
17. Integruoto muzikos pažinimo turinys:
17.7. muzikos instrumentų: fortepijono, styginių, pučiamųjų, akordeono, liaudies instrumentų atpažinimas;
18. Muzikos instrumento pažinimo turinys:
19. Programą baigusiems mokiniams rekomenduojama muzikinį ugdymą tęsti, renkantis pradinio muzikinio formalųjį švietimą papildančio ugdymo programą, kitą muzikinio ugdymo neformaliojo vaikų švietimo programą.
20. Metodai:
20.1. informaciniai: teikiamieji-verbaliniai (pasakojimas, pokalbis); vaizdiniai (demonstravimas), informacijos šaltinių naudojimo (percepciniai (klausymas); mneminiai (mokymąsis iš knygos);
21. Programai įgyvendinti rekomenduojamos mokymo priemonės ir įranga: fortepijonas arba pianinas, ritminiai-melodiniai instrumentai – būgneliai, lazdelės, barškučiai, vėjo varpeliai, varpeliai, trikampiai, lėkštės, metalofonai, dūdelės, molinukai, garso klausymosi įranga, metronomas, multimedijos grotuvas, kompiuteris su interneto prieiga
IV SKYRIUS
PASIEKIMAI IR JŲ VERTINIMAS
22. Mokinių pasiekimai:
1. Veiklos sritis – dainavimo įgūdžių formavimas. |
|
Nuostata – įgyti balso ir vokalinių įgūdžių lavinimo patirties. |
|
Esminis gebėjimas – atlikti balso lavinimo pratimus. |
|
Gebėjimai |
Žinios ir supratimas |
1.1. Formuoti taisyklingą kvėpavimą. |
1.1.1. Pademonstruoti taisyklingu kvėpavimo ir garso išgavimo pratimus; 1.1.2. artikuliuoti. |
1.2. Tobulinti vokalinius įgūdžius. |
1.2.1. Tiksliai intonuoti muzikinius garsus; 1.2.2. gebėti dainuoti kantilena. |
2. Veiklos sritis – muzikos kūrinių interpretavimas. |
|
Nuostata – siekti pajausti kūrinio keliamas menines emocijas. |
|
Esminis gebėjimas – išraiškingai interpretuoti nesudėtingos faktūros muzikos kūrinius. |
|
Gebėjimai |
Žinios ir supratimas |
2.1. Išreikšti kūrinio nuotaiką judesiais, sensomotorinėmis priemonėmis. |
2.1.1 Apibūdinti kūrinio emocinę būseną; 2.1.2. mokėti pritaikyti sensomotorines priemones pagal kūrinio nuotaiką. |
2.2. Raiškiai perteikti kūrinių emocijas. |
2.2.1. Judesiais, ritmo pratimais gebėti perteikti kūrinio emociją. |
2.3. Suvokti nesudėtingų dainų sandarą. |
2.3.1. Skirti paprastas kūrinio formas (uždainį ir priedainį). |
3. Veiklos sritis – muzikinė raiška, improvizavimas. |
|
Nuostata – gebėjimas improvizuoti per žaidimą. |
|
Esminis gebėjimas – improvizuoti pagal muzikos pobūdį. |
|
Gebėjimai |
Žinios ir supratimas |
3.1. Improvizuoti pagal muzikos pobūdį einant. |
3.1.1. Suvoks ritminius darinius „ta-ta“, „ti-ti-ti-ti“ ir jų įvairius darinius. |
3.2. Koordinuoti judesius.
|
3.2.1. Grojant muzikai gebės koordinuoti judesius; 3.2.2. gebės koordinuotai ploti nesunkius ritminius darinius, jais improvizuoti. |
4. Veiklos sritis – muzikinių kūrinių klausymasis. |
|
Nuostata – muzikinio kūrinio klausymosi įgūdžių lavinimas. |
|
Esminis gebėjimas – gebėjimas įsiklausyti ir išgirsti muzikos kūrinį |
|
Gebėjimai |
Žinios ir supratimas |
4.1. Susikaupti klausantis muzikinio kūrinio. |
4.1.1. Suvoks kūrinio visumą. |
4.2. perteikti klausomo kūrinio emocijas. |
4.2.1. įvairias raiškos būdais perteiks kūrinio emociją; 4.2.2. klausydamas muzikos mokės apibūdinti jo nuotaiką. |
23. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas yra grindžiamas individualios pažangos vertinimo principu. Mokiniai vertinami idiografiniu būdu. Mokinių įgyti gebėjimai vertinami įskaita, kartą per pusmetį. Taikomos šios įgytų gebėjimų patikrinimo formos: atsiskaitymas, koncertas. Mokinių įgytų gebėjimų patikrinimas vyksta pagal mokyklos nustatytą tvarką ir kriterijus.