KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ EVAKAVIMO IR PRIĖMIMO KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. lapkričio 25 d. Nr. A-1123

Kelmė

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punkto, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 30 straipsnio 2 dalies nuostatomis, Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 20 d. nutarimu Nr. 1502 „Dėl gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u  Kelmės rajono savivaldybės gyventojų evakavimo ir priėmimo komisijos nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u  Savivaldybės administracijos Bendrojo priėmimo skyriui su šiuo įsakymu supažindinti Kelmės rajono savivaldybės gyventojų evakavimo ir priėmimo komisijos narius, jo nuorašą pateikti Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Šiaulių priešgaisrinei gelbėjimo valdybai.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                  Stasys Jokubauskas

 

 

PATVIRTINTA

Kelmės rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. lapkričio 25 d. įsakymu Nr. A-1123

 

 

KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ EVAKAVIMO IR PRIĖMIMO KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kelmės rajono savivaldybės gyventojų evakavimo ir priėmimo komisijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Kelmės rajono savivaldybės gyventojų evakavimo organizavimo tvarką, Kelmės rajono savivaldybės gyventojų evakavimo ir priėmimo komisijos (toliau – Evakavimo komisija, GEK) uždavinius, funkcijas ir darbo organizavimo tvarką.

2.   Gyventojų evakavimas – tai dėl gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos organizuotas gyventojų perkėlimas iš teritorijų, kuriose pavojinga gyventi ir dirbti, į kitas teritorijas, laikinai suteikiant jiems gyvenamąsias patalpas.

3. Gyventojų surinkimo punktų paskirtis - surinkti gyventojus ir organizuoti evakavimą. Tarpinių gyventojų evakavimo punktų paskirtis - registruoti atvykstančius gyventojus, tikrinti jų cheminį užterštumą, vykdyti dozimetrinę kontrolę ir siųsti gyventojus į gyventojų priėmimo punktus. Gyventojų priėmimo punktų paskirtis - pasitikti atvykstančius gyventojus, suskirstyti juos į grupes ir palydėti iki jiems laikinai suteiktų gyvenamųjų patalpų.

 

II SKYRIUS

EVAKAVIMO KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

4.  Pagrindiniai Evakavimo komisijos uždaviniai – gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai ar įvedus karo padėtį, organizuoti gyventojų evakavimą, priėmimą, laikinų gyvenamųjų patalpų ir gyvybiškai būtinų paslaugų (gyventojų aprūpinimas maistu, geriamuoju vandeniu, medikamentais, švariais drabužiais ir kt.) suteikimą.

5. Evakavimo komisija vykdo šias funkcijas:

5.1. Prevencijos srityje:

5.1.1. sudaro galimų evakuojamų gyventojų surinkimo, tarpinių gyventojų evakavimo, priėmimo punktų sąrašus (numato aprūpinimo bei funkcionavimo galimybes);

5.1.2. numato savivaldybės (-ių) transporto priemonių paskirstymo gyventojų surinkimo punktams, šių transporto priemonių kolonų palydos, apsaugos ir informacijos apie gyventojų evakavimą teikimo visuomenei galimybes;

5.1.3. numato gyventojų evakavimo, priėmimo, laikinų gyvenamųjų patalpų ir gyvybiškai būtinų paslaugų: gyventojų aprūpinimas maistu, geriamuoju vandeniu, medikamentais, švariais drabužiais ir kitų, suteikimo galimybes;

5.1.4. dalyvauja ruošiant Kelmės rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo planą, organizuojamose civilinės saugos pratybose ar treniruotėse.

5.2. Ekstremaliųjų situacijų (ar karo padėties) atvejais:

5.2.1. gyventojų informavimą apie evakavimą;

5.2.2. eismo reguliavimą gyventojų evakavimo maršrutuose;

5.2.3. gyventojų priėmimą, stacionarių ar laikinų gyvenamųjų patalpų laikiną suteikimą ir gyvybiškai būtinų paslaugų – gyventojų aprūpinimą maistu, geriamuoju vandeniu, medikamentais, švariais drabužiais, pirmosios ir skubiosios medicinos pagalbos ir kitų gyvybiškai būtinų paslaugų (toliau – būtinosios paslaugos) – suteikimą;

5.2.4. gyventojų surinkimo punktų, tarpinių gyventojų evakavimo punktų ir gyventojų

priėmimo punktų veiklos koordinavimą, evakuotinų gyventojų registravimą;

5.2.5. aprūpinimą transporto priemonėmis, reikalingomis gyventojams evakuoti;

5.2.6. transporto priemonių paskirstymą gyventojų surinkimo punktams, šių transporto

priemonių ir (ar) pėsčiųjų kolonų palydą, apsaugą;

5.2.7. informacijos apie gyventojų evakavimą teikimą visuomenei ir su evakavimu susijusioms valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms;

5.2.8.  pagalbinės technikos, būtinos sklandžiam judėjimui užtikrinti (sugedusioms

transporto priemonėms patraukti nuo važiuojamosios kelio dalies, kurui papildyti ar kt.), telkimą gyventojų evakavimo maršrutuose;

5.2.9. kitų gyventojams evakuoti būtinų funkcijų atlikimą savo savivaldybės teritorijoje.

6. Gyventojų surinkimo, tarpiniuose gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktuose gyventojams teikiamos būtiniausios paslaugos, užtikrinama viešoji tvarka ir visuomenės sveikatos apsauga, prireikus teikiamos būtinajai medicinos pagalbai priskiriamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, psichologinė ir socialinė pagalba.

7. Evakavimo komisija organizuoja savivaldybių transporto priemonių paskirstymą gyventojų surinkimo punktams, šių transporto priemonių kolonų palydą, apsaugą ir informacijos apie gyventojų evakavimą teikimą visuomenei.

8. Evakavimo komisija teikia savivaldybės ekstremalių situacijų komisijai (toliau – ESK) ir savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centrui (toliau – Operacijų centras) informaciją apie gyventojų evakavimo eigą.

 

III SKYRIUS

GYVENTOJŲ EVAKAVIMO ORGANIZAVIMAS

 

9.  Kai gyventojai evakuojami iš vienos savivaldybės į kitą, gyventojų evakavimą organizuoja savivaldybės, iš kurios evakuojami gyventojai, Evakavimo komisija, o gyventojų priėmimą, laikinųjų gyvenamųjų patalpų ir būtiniausių paslaugų jiems suteikimą – savivaldybės, į kurią evakuojami gyventojai, Evakavimo komisija.

10. Gyventojų evakavimui organizuoti savivaldybėje įkuriami gyventojų surinkimo,

tarpiniai gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktai. Jų struktūra ir įkūrimo vietos nurodomos savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane.

11Gyventojų surinkimo punktų paskirtis – surinkti gyventojus ir organizuoti

evakavimą. Tarpinių gyventojų evakavimo punktų paskirtis – registruoti atvykstančius gyventojus, tikrinti jų cheminį užterštumą, vykdyti dozimetrinę kontrolę ir siųsti į gyventojų priėmimo punktus. Gyventojų priėmimo punktų paskirtis – pasitikti atvykstančius gyventojus, suskirstyti juos į grupes ir palydėti iki jiems laikinai suteiktų gyvenamųjų patalpų.

12. Atsižvelgdamas į ekstremaliosios situacijos, galimą ekstremaliosios situacijos plitimo kryptį, savivaldybės administracijos direktorius, pasirenka gyventojų evakavimo maršrutą ir nustato, per kuriuos gyventojų surinkimo, tarpinius gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktus bus vykdomas gyventojų evakavimas.

13.  Kai ekstremaliosios situacijos pobūdis nereikalauja dozimetrinės kontrolės arba

sanitarinio švarinimo, gyventojai evakuojami šiais būdais:

13.1.  iš gyvenamosios vietos (darbo vietos) tiesiogiai arba per gyventojų surinkimo

punktus iki tarpinių gyventojų evakavimo punktų – savivaldybės transporto priemonėmis;

13.2. nuo tarpinių gyventojų evakavimo punktų iki gyventojų priėmimo punktų

(laikinai suteiktų gyvenamųjų patalpų) – savivaldybių, priimančių evakuojamus gyventojus, transporto priemonėmis.

14. Paskelbus evakuacijos pradžią, gyventojai, kurie turi galimybę evakuotis savarankiškai, išklausę informaciją apie evakavimą per visuomenės informavimo priemones, evakuojasi nuosavomis transporto priemonėmis.

15. Sprendimą dėl gyventojų grįžimo į gyvenamąsias vietas, nustačius, kad ekstremaliosios situacijos ar karo veiksmų sukelto pavojaus gyventojų gyvybei ar sveikatai nėra, priima savivaldybės administracijos direktorius.

16. Gyventojų grįžimą į gyvenamąsias vietas organizuoja tos savivaldybės, į kurios teritoriją grąžinami gyventojai, Evakavimo komisija.

 

IV SKYRIUS

EVAKAVIMO KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

17.  Evakavimo komisiją sudaro savivaldybės administracijos direktorius. Gyventojų

evakavimą Kelmės rajono savivaldybėje (toliau – savivaldybė) organizuoja Evakavimo komisija, kuriai vadovauja savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas asmuo. Evakavimo komisija sudaroma iš savivaldybės administracijos, sveikatos priežiūros, policijos įstaigų, Valstybės sienos apsaugos tarnybos ir kitų įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų. Evakavimo komisijos nuostatus ir sudėtį tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

Evakavimo komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais,

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais gyventojų evakavimo organizavimą gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai arba įvedus karo padėtį.

18. Evakavimo komisiją sudaro Evakavimo komisijos pirmininkas (vadovas) ir nariai.

19. Evakavimo komisijos darbui vadovauja Evakavimo komisijos pirmininkas, kai jo nėra – vienas iš Evakavimo komisijos narių Evakavimo komisijos pirmininko rašytiniu pavedimu.

20. Savivaldybės administracijos direktoriui priėmus sprendimą dėl gyventojų evakavimo, Komisijos pirmininkas (vadovas) nurodo sušaukti Komisiją ir organizuoja jos darbą. Komisijos narius telefonu sušaukia Savivaldybės Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro Informacijos valdymo ir visuomenės informavimo grupė.

21. Darbo metu Komisijos nariai turi susirinkti nedelsdami, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis – kaip galima greičiau.

22. Komisijos sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas.

23. Komisijos sprendimai įforminami posėdžių protokolais, kuriuos pasirašo posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius. Atsižvelgiant į situacijos pobūdį ir galimas grėsmes bei turimas technines galimybes, vykdomi nuotoliniai posėdžiai, kurie įforminami protokolu.

24. Komisijos nariui negalint dalyvauti posėdyje, į posėdį gali atvykti kitas jį delegavusios institucijos įgaliotas atstovas.

25. Evakavimo komisijos pirmininkas pavaldus ir atskaitingas savivaldybės ESK pirmininkui.

26. Evakavimo komisijos pirmininkas:

26.1. vadovauja Komisijos darbui ir atsako už jai priskirtų uždavinių ir funkcijų vykdymą;

26.2. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Komisijai priskirtų uždavinių ir funkcijų vykdymą;

26.3. pagal kompetenciją teikia savivaldybės ESK, Operacijų centrui pasiūlymus dėl gyventojų evakavimo, priėmimo, apgyvendinimo ir aprūpinimo būtiniausiomis priemonėmis organizavimo.

27.  Evakavimo komisijos nariai yra pavaldūs Komisijos pirmininkui.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Šie Komisijos nuostatai keičiami ir papildomi Administracijos direktoriaus įsakymu.

29. Komisijos nariai, pažeidę Lietuvos Respublikos teisės aktus ir Komisijos nuostatus vykdydami savo funkcijas, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

__________________