herbas

ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL  ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS 2018 M. PATVIRTINIMO

 

2018 m. vasario 1 d. Nr. T-945

Šalčininkai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, Užimtumo įstatymo 48 straipsniu, Šalčininkų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti Šalčininkų rajono savivaldybės 2018 m. užimtumo didinimo programą (pridedama).

2.  Šis sprendimas įsigalioja nuo 2018 m. vasario 1 d.  

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Zdzislav Palevič 


 

PATVIRTINTA

Šalčininkų rajono

savivaldybės tarybos

2018 m. vasario 1 d.

sprendimu Nr. T-945

 

ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS  2018 M.  UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

I.    ĮVADAS

Šalčininkų rajono savivaldybės 2018 m. užimtumo didinimo programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 straipsniu, 18 straipsnio 2 dalimi, 20 straipsnio 2 dalimi, 24 straipsnio 4 dalies 5 ir 6 punktais, 48 straipsnio 2 ir 4 dalimis bei remiantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1- 257 patvirtintu Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu.

Užimtumo didinimo programa skirta kompleksiškai spręsti Šalčininkų rajono gyventojų užimtumo problemas. Programos tikslai:

- padėti sunkiai besiintegruojantiems į darbo rinką bedarbiams laikinai įsidarbinti ir užsidirbti pragyvenimui būtinas lėšas;

- mažinti socialinę įtampą ir atskirtį tarp bendruomenės narių;

- atnaujinti bedarbių darbinius įgūdžius;

- padidinti bedarbių galimybes susirasti nuolatinį darbą;

- didinti Šalčininkų rajono gyventojų užimtumą.

Laikinieji darbai bedarbiams įdarbinti gali būti organizuojami Šalčininkų rajono savivaldybės biudžetinėse įstaigose, savivaldybės įmonėse.

Programa finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų.

 

II. BŪKLĖS ANALIZĖ

 

Lietuvos statistikos departamento 2017 metų liepos 1 d. duomenimis, nuolatinių Šalčininkų rajono gyventojų skaičius buvo 31 419, iš jų 20 010 darbingo amžiaus gyventojai.

Lietuvos darbo biržos duomenimis, 2017 m. sausio–spalio mėn. Šalčininkų rajone buvo įregistruoti 1508 bedarbiai, iš jų:

- piniginės socialinės paramos gavėjai -  199 (t. y. 13,2 proc. nuo visų registruotų);

- nėščios moterys, vaikų motinos (įmotės) arba tėvai (įtėviai), vaiko globėjai, rūpintojai ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų, asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius – 91  (t. y. 6 proc. nuo visų registruotų);

- grįžę iš laisvės atėmimo vietų – 1 (t. y. 0,07 proc. nuo visų registruotų);

- vyresni nei 40 metų amžiaus asmenys – 980 (t. y. 65 proc. nuo visų registruotų).

Bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų 2017 m. spalio 1 d. duomenimis – 7,5 proc.

Įvertinus šių grupių bedarbių integravimo į darbo rinką galimybes, darytina išvada, kad čia yra sunkiausiai besiintegruojantys į darbo rinką rajono gyventojai.

Bedarbių poreikis dalyvauti Programoje nustatomas:

-     atsižvelgiant į ieškančių darbo asmenų, turimus sunkumus integruojantis į darbo rinką dėl nepakankamos kvalifikacijos, darbo patirties stokos, ilgalaikio nedarbo, amžiaus, šeimyninių aplinkybių;

-     įvertinant prognozuojamą įregistruoti darbo biržoje ieškančių darbo asmenų skaičių, galinčių dalyvauti Programoje.

Įvertinus rajono bendrą socialinę-ekonominę ir demografinę situaciją, padėtį darbo rinkoje, bedarbių poreikį dalyvauti Programoje, numatoma, kad Programoje dalyvaus 117 bedarbių.

 

III.       PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

Programos įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2018 m. vasario 1 d. iki 2018 m. lapkričio 30 d.

Vidutinė bedarbių dalyvavimo Programoje trukmė – 10 mėn.

Maksimalus 1 darbuotojo darbo laikas gali būti iki 2 mėn.

Laukiami Programos rezultatai: įgyvendinus šioje Programoje iškeltą tikslą, bus įdarbinta 117 bedarbių. Labiausiai socialiai pažeidžiami asmenys turės galimybę laikinai įsidarbinti, siekiant atstatyti darbo įgūdžius bei užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų, sumažės socialinių pašalpų mokėjimas, dalis dalyvių susiras nuolatinį darbą.

Programos tikslinės bedarbių grupės:

- vyresni nei 40 metų amžiaus asmenys;

- piniginės socialinės paramos gavėjai;

- nėščios moterys, vaikų motinos (įmotės) arba tėvai (įtėviai), vaiko globėjai, rūpintojai ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų, asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalus šeimos narius;

- grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų.

Programoje numatyti šie darbai:

-           Miestų ir gyvenviečių gatvių, kelių, pakelių, pėsčiųjų ir dviračių takų bei kitų visuomeninės paskirties rajono teritorijų tvarkymo, apželdinimo ir želdinių priežiūros darbai.

-           Socialinės bei visuomeninės paskirties objektų smulkaus remonto pagalbiniai darbai.

-           Pagalbiniai maisto paruošimo, patalpų, aplinkos tvarkymo bei kiti darbai socialinės ir visuomeninės paskirties įmonėse, įstaigose bei organizacijose.

-           Istorijos ir kultūros paveldo, parkų, muziejų, kapinių, turizmo objektų, kitų saugomų bei turinčių išliekamąją vertę objektų, tvarkymo darbai.

-           Upių, ežerų, kitų vandens telkinių, paplūdimių valymo, pakrančių tvirtinimo ir priežiūros darbai.

-           Miškų sodinimo, priežiūros ir tvarkymo pagalbiniai darbai.

-           Pagalbiniai vaikų priežiūros darbai ikimokyklinėse įstaigose.

-           Pagalbiniai darbai teikiant socialines laikino pobūdžio paslaugas asmenims su sunkia negalia ir vienišiems pagyvenusiems asmenims.

-           Laikino pobūdžio archyvinių dokumentų ir kitų dokumentų tvarkymo darbai valstybines funkcijas vykdančiose įstaigose

Programos dalyvių atranka:

Programos vykdytojus (toliau – Darbdavius) parenka savivaldybės administracijos darbdavių atrankos komisija.

Asmenys dalyvauti Programoje numatytose veiklose atrenkami bendradarbiaujant su Vilniaus teritorinės darbo biržos Šalčininkų skyriumi, įvertinus ieškančių darbo asmenų teisę dalyvauti programoje ir atsižvelgiant į jų galimybes dirbti šį darbą (profesinį pasirengimą ir sveikatos būklę). Darbdaviai su ieškančiais darbo asmenimis sudaro terminuotas darbo sutartis Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų norminių teisės aktų nustatyta tvarka.

Siunčiant dalyvauti Programoje asmenis iki 18 metų, turi būti atsižvelgta į Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų norminių teisės aktų nustatytas šių asmenų darbo sąlygas ir jų įdarbinimo tvarką.

Darbdaviai, pageidaujantys dalyvauti Programoje, pateikia prašymus Savivaldybės administracijai. Prašymuose darbdaviai nurodo planuojamų vykdyti darbų pavadinimą, pobūdį, numatomų sukurti laikinų darbo vietų ir į jas įdarbinti asmenų skaičių, reikalavimus jų kvalifikacijai ar kompetencijai, lėšų poreikį, darbų apimtis, darbo apmokėjimo sąlygas, įgyvendinimo terminą.

Įvertinus pateiktą poreikį, pasirašomos dvišalės sutartys.

Savivaldybė turi užtikrinti programos viešinimą. Savivaldybės interneto svetainėje skelbiama informacija apie galimybę dalyvauti Programoje, jos įgyvendinimo metu pasiektus rezultatus.

Už Programos įgyvendinimą atsakingi Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti atsakingi asmenys.

 

IV.       FINANSAVIMO PLANAS

Programa finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų.

Darbdaviui, pagal terminuotą darbo sutartį įdarbinusiam asmenį, už kiekvieną įdarbintą mokamos šios kompensacijos:

- darbo užmokesčio kompensacija už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį;

- draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų kompensacija;

- piniginė kompensacija už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

Kompensacijas darbdaviams ir Programos dalyviams moka Šalčininkų rajono savivaldybė.

2018  m. Programos įgyvendinimui savivaldybė planuoja skirti 139,50 tūkst. Eur, iš jų 5,58 tūkst. Eur administravimo išlaidoms.

Planuojama, kad 2018 m. Programoje dalyvaus  117 bedarbių.

Vidutinė Programos trukmė – 10 mėn.

Vidutinė 1 asmens dalyvavimo Programoje kaina – 1141,20 Eur.

 

Iš viso lėšų,

tūkst. Eur

Iš jų

Darbo užmokesčio kompensacija

Draudėjo privalomojo soc. draudimo įmokų kompensacija

Administravimo išlaidoms,             tūkst. Eur

Užimtumo didinimo programa

 

139,5

 

101,55

 

32,37

 

5,58

 

V.        TĘSTINUMAS IR PROGNOZĖ

Per 2018 m. planuojama nukreipti į programą 117 bedarbių.

Labiausiai socialiai pažeidžiami asmenys bus laikinai įdarbinti, atstatys darbo įgūdžius bei užsidirbs pragyvenimui būtinų lėšų, sumažės socialinių pašalpų mokėjimas. Programos dalyviai bus sugrąžinti į darbo rinką, kas padidins jų galimybes tapti aktyviais ir rasti nuolatinį darbą.

 

VI.       UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

Programos priežiūros tikslas – sudaryti prielaidas efektyviai įgyvendinti Programos tikslus ir uždavinius. Programos priežiūra bus vykdoma atliekant Programos įgyvendinimo ir bedarbių atitikimo nustatytiems kriterijams bei jų siuntimo dalyvauti Programoje, lėšų panaudojimo stebėseną, sutartinių įsipareigojimų vykdymo bei efektyvumo analizes.

Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti atsakingi asmenys (asmuo) nuolat vykdys:

- lėšų įsisavinimo pagal planą stebėjimą. Apie turimas problemas nedelsiant informuos vadovybę;

- sutartinių įsipareigojimų su darbdaviais stebėjimą apsilankant pas darbdavius, surašant patikrinimo aktus;

- analizuos ir vertins pasiektus rezultatus ir Programos efektyvumą.

Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos atsakingas už Programos įgyvendinimą asmuo nuolat vykdys nusiųstų bedarbių pagal tikslines grupes analizę, Programos efektyvumo vertinimą.

Programos įgyvendinimą, lėšų Programos įgyvendinimui panaudojimą kontroliuos savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito skyrius.

Nuolat bus analizuojama darbų eiga, problemos, numatomi būdai trūkumams šalinti.

 

VII.     VIEŠINIMAS

Informacija apie Programą, jos įgyvendinimą, pasiektus rezultatus, gerosios patirties pavyzdžius bus skelbiama savivaldybės interneto svetainėje, rajono spaudoje, darbo biržos atviro informavimo zonose bei aptariama susitikimų su darbdaviais ir socialiniais partneriais metu.

_____________________________________