NACIONALINĖS ŠVIETIMO AGENTŪROS

 

DIREKTORIUS

 

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL PEDAGOGINIŲ DARBUOTOJŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ MOKYKLŲ DARBUOTOJUS) NACIONALINIŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS VYKDYMO

APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2024 m. rugsėjo 12 d Nr. VK-814

Vilnius

 

 

 

 

Vadovaudamasis Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“, patvirtinto 2021 m. liepos 28 d. Europos Tarybos sprendimu „Dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano patvirtinimo“, D.1.1.4 papriemone „Pedagogų kompetencijų stiprinimas“ ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. V-2 „Dėl įgaliojimų Nacionalinei švietimo agentūrai suteikimo“, kuriuo Nacionalinė švietimo agentūra įgaliota vykdyti pedagoginių darbuotojų kompetencijų tobulinimo stebėseną:

1. T v i r t i n u Pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) nacionalinių kvalifikacijos tobulinimo programų įgyvendinimo stebėsenos vykdymo aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus 2024 m. rugsėjo 12 d. įsakymą Nr. VK-813 „Dėl pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) nacionalinių kvalifikacijos tobulinimo programų įgyvendinimo stebėsenos vykdymo aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Direktorius                                                                                                      Aidas Aldakauskas

 

PATVIRTINTA

Nacionalinės švietimo agentūros

direktoriaus 2024 m. rugsėjo 12 d.

įsakymu Nr. VK-814

 

 

PEDAGOGINIŲ DARBUOTOJŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ MOKYKLŲ DARBUOTOJUS) NACIONALINIŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS VYKDYMO APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) (toliau – PD) nacionalinių kvalifikacijos tobulinimo programų (toliau – NP) įgyvendinimo stebėsenos aprašas (toliau – Aprašas) nustato NP įgyvendinimo stebėsenos tikslą, uždavinius, objektą, vykdymą, kriterijus ir rodiklius.

2.  Aprašas parengtas, vadovaujantis Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“, patvirtinto 2021 m. liepos 28 d. Europos Tarybos sprendimu „Dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano patvirtinimo“, D.1.1.4 papriemone „Pedagogų kompetencijų stiprinimas“.

3.  Šiame Apraše stebėsena suprantama kaip nuolatinė PD kvalifikacijos tobulinimo būklės ir kaitos analizė, vertinimas, prognozavimas; kriterijus – vertinimo pagrindas, matas, požymis; rodiklis – veiklos rezultatų kiekybės ir kokybės išraiška, duomuo.

4.  Stebėsena vykdoma, laikantis tikslingumo, sistemingumo, nešališkumo, duomenų prieinamumo ir patikimumo principų.

5. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

NP ĮGYVENDINIMO Stebėsenos TIKSLAS, uždaviniai IR OBJEKTAS

 

6.  NP įgyvendinimo stebėsenos tikslas – nustatyti NP įgyvendinimo būklę ir pasiūlyti galimas priemones NP įgyvendinimui tobulinti.

7NP įgyvendinimo stebėsenos uždaviniai: 

7.1. rinkti, kaupti duomenis ir analizuoti NP įgyvendinimo būklę;

7.2. analizuoti NP įgyvendinimą lemiančius veiksnius ir aplinkybes; 

7.3. teikti rekomendacijas NP įgyvendinimui gerinti. 

8. NP įgyvendinimo stebėjimo objektai apima NP konteksto, NP indėlio, NP proceso ir NP rezultatų rodiklių kiekybinės ir kokybinės išraiškos aprašymus, duomenų rinkimo šaltinius ir rodiklio vertinimo periodiškumą, kurie pateikti Pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) nacionalinių kvalifikacijos tobulinimo programų įgyvendinimo stebėsenos vykdymo Aprašo priede (toliau – priedas):  

8.1. NP kontekstas apibrėžiamas NP charakteristikų ir įgyvendinimo partnerysčių rodiklių stebėsena;

8.2. NP indėlis apibrėžiamas NP pasiūlos, NP žmogiškųjų ir finansinių išteklių rodiklių stebėsena;

8.3. NP procesai apibrėžiami NP įgyvendinimo tinkamumo rodiklių stebėsena;

8.4. NP rezultatai apibrėžiami NP baigusių dalyvių charakteristikų, įgytų ir (ar) patobulintų kompetencijų rodiklių stebėsena.

 

 

 

III SKYRIUS

NP ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS VYKDYMAS

 

9NP įgyvendinimo stebėsena apima šias veiklas: 

9.1. duomenų šaltinių nustatymą ir palaikymą;  

9.2. duomenų rinkimą, kaupimą, apdorojimą ir analizę;

9.3. analitinės ataskaitos parengimą ir pateikimą suinteresuotosioms grupėms;

9.4. rekomendacijų parengimą ir pateikimą suinteresuotosioms grupėms;

9.5. viešinimą suinteresuotosioms grupėms (renginiuose, mokymuose, socialiniuose tinkluose ir kituose informacijos sklaidos kanaluose). 

10. NP įgyvendinimo stebėsena vykdoma nacionaliniu lygmeniu.

11. Nacionalinė švietimo agentūra (toliau – NŠA) yra atsakinga ir vykdo NP įgyvendinimo stebėseną, bendradarbiaudama su NP įgyvendintojais, atsižvelgdama į nacionaliniais teisės aktais jai deleguotas funkcijas

11.1. atnaujina NP įgyvendinimo stebėsenos rodiklius;

11.2. kaupia, tvarko, apdoroja NP įgyvendintojų pateiktus duomenis ir atlieka jų analizę; 

11.3. pagal poreikį užsako ir (ar) atlieka reikalingus tyrimus NP įgyvendinimo būklei ir poveikiui nustatyti, įvertinti; 

11.4. rengia NP įgyvendinimo stebėsenos ataskaitas, analizes;

11.5. teikia NP įgyvendinimo rekomendacijas.

12NP įgyvendinimo stebėsena vykdoma, vadovaujantis šio Aprašo priede nurodytais kriterijais ir rodikliais, kurie yra suderinti 2024 m. vasario 2 d. Veiklos susitarimu tarp Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Europos komisijos.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13NP įgyvendinimo stebėsenos kriterijai ir rodikliai yra viešinami, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, nustatančių asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, nuostatų reikalavimais.

14. Nacionalinio lygmens NP įgyvendinimo stebėsenos kriterijų ir rodiklių sąrašas, pateiktas priede, atnaujinamas pagal poreikį.

15. Suderinus su Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, gali būti išskiriamas pagal poreikį aktualus NP įgyvendinimo stebėsenos objektas.

________________________