visagino savivaldybės administracijos

direktorius

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. spalio 20 d. Nr. ĮV-1087

Visaginas

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 ir 3 punktais ir vykdydamas Visagino savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašo, patvirtinto Visagino savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 11 d. sprendimu Nr. TS-179 „Dėl Visagino savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašo patvirtinimo“, 21 punktą:

1.   Tvirtinu Neformaliojo vaikų švietimo programų stebėsenos tvarkos aprašą (pridedama).

2.   Pavedu Visagino savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjai Astai Sieliūnienei organizuoti neformaliojo vaikų švietimo programų stebėseną, vadovaujantis Visagino savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo     2015 metais tvarkos aprašo nuostatomis ir Neformaliojo vaikų švietimo programų stebėsenos tvarkos aprašu.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                               Sergej Mickevič

 


 

PATVIRTINTA

Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus

2015 m. spalio 20 d. įsakymu Nr. ĮV-1087

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ stebėsenos

tvarkos aprašAS

 

 

I skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.      Neformaliojo vaikų švietimo programų stebėsenos (toliau – Stebėsena) tvarkos aprašas nustato Stebėsenos paskirtį, uždavinius, jos vykdymo būdus, Stebėsenos organizavimą, Stebėseną atliekančių darbuotojų teises ir pareigas.

2.      Stebėsenos objektas – neformaliojo vaikų švietimo programos, Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. rugsėjo 22 d. įsakymu Nr. ĮV-990 pripažintos atitinkančiomis reikalavimus, nustatytus Visagino savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos apraše, patvirtintame Visagino savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 11 d. sprendimu Nr. TS-179.

3.      Stebėseną vykdo Visagino savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus specialistai, atsakingi už neformalųjį vaikų švietimą (toliau – Specialistai).

4.      Stebėsena vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Bendrųjų iš valstybės ar savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-991, Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 (toliau – Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija), Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metų tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio    10 d. įsakymu Nr. V-883, Visagino savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašu, patvirtintu Visagino savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 11 d. sprendimu Nr. TS-179 (toliau – Aprašas), šiuo aprašu ir kitais teisės aktais.

5.      Šiame apraše vartojamos sąvokos ir terminai atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje apibrėžtas sąvokas ir terminus.

 

II skyrius

STEBĖSENOS PASKIRTIS IR UŽDAVINIAI

 

6.      Stebėsenos paskirtis – atlikti neformaliojo vaikų švietimo programų (toliau – Programos) stebėseną ir (į)vertinti jų kokybę.

7.      Stebėsenos uždaviniai:

7.1.   stebėti, analizuoti ir vertinti su Programų įgyvendinimu susijusius duomenis, Programų įgyvendinimą, jų atitiktį neformalųjį vaikų švietimą reglamentuojančius dokumentus;

7.2.   teikti metodinę ir informacinę švietimo pagalbą neformaliojo vaikų švietimo programų vykdytojams (toliau – Vykdytojai).

 

III skyrius

STEBĖSENOS VYKDYMO būdai

 

8.      Stebėsena vykdoma:

8.1.   stebint ir analizuojant Vykdytojo pateiktus duomenis, dokumentus ir informaciją;

8.2.   stebint Programos įgyvendinimą vietoje.

 

IV skyrius

STEBĖSENOS ORGANIZAVIMAS

 

9.      Vykdytojo pateiktų duomenų, dokumentų ir informacijos stebėjimas ir analizė pagal šiuos rodiklius:

9.1.   Programų lankomumas ir lankomumo pokytis – pagal Vykdytojo raštu / elektoriniu paštu pateiktą informaciją apie vaikų lankymą, lankomumą (ne rečiau kaip kartą per mėnesį ar / ir Specialistui paprašius), atvejus, kai vaikas nutraukia sutartį su Vykdytoju (atsiradus pagrindui). Specialistas informuoja Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėją, o šis – Savivaldybės administracijos direktorių apie atvejus, kai:

9.1.1.            Programą nustoja lankyti ir / ar nutraukia sutartis su Vykdytoju daugiau nei 30 procentų Programą lankančių vaikų;

9.1.2.            daugiau nei 30 procentų vaikų lanko mažiau negu 61 procentą visos Programos.

9.2.   Atsiliepimai apie Programos įgyvendinimo kokybę, kuriuos Programoje dalyvaujantys vaikai ar / ir tėvai / globėjai Programos įgyvendinimo metu pateikia savivaldybės administracijai / Specialistui raštu arba elektroniniu paštu / telefonu (esant poreikiui ir / ar pageidaujant), o Programai pasibaigus – Vykdytojui, užpildydami Anketos apie neformaliojo vaikų švietimo programą formą (1 priedas). Specialistas informuoja Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėją, o šis – Savivaldybės administracijos direktorių apie atvejus, kai per vieną mėnesį (arba anketavimui atlikus) apie Programą pateikiama daugiau nei 30 procentų neigiamų atsiliepimų.

9.3.   Žiniasklaidos priemonėse ne rečiau kaip kartą per mėnesį Vykdytojo viešinama informacija apie Programos eigą, Programos įgyvendinimo rezultatus, kita informacija. Specialistas informuoja Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėją, o šis – Savivaldybės administracijos direktorių apie atvejus, kai Vykdytojas per mėnesį nepateikė žiniasklaidoje informacijos apie Programą.

10.    Programos įgyvendinimo stebėsenos atlikimas Specialistui nuvykus į Programos įgyvendinimo vietą. Programos paskirstomos tarp Specialistų susitarimo būdu. Lankymo metu fiksuojama, ar Vykdytojo atitikties nustatymo ir Programos atitikties reikalavimams paraiškoje nurodyti / deklaruoti dalykai, atitinka faktą (užpildant Programos lankymo formą (2 priedas). Esant reikalui Vykdytojui suteikiama informacinė ir metodinė švietimo pagalba.

11.    Siekiant įgyvendinamų Programų kokybės, Programos lankomos tokiu principu:

11.1. iš anksto numačius, bet ne rečiau kaip kartą per mėnesį;

11.2. atsiradus neigiamoms aplinkybėms, išvardintoms šio aprašo 9.1.1, 9.1.2 ir 9.2 punktuose.

12.    Užpildęs 2 priedą, Specialistas su ja supažindina Vykdytoją (pateikdamas jam nuskanuotą formą elektroniniu paštu ar užpildęs vietoje ir pateikęs jos kopiją).

13.    Atlikus Programų stebėseną, jos rezultatai aptarimai ir apibendrinami Specialistų pasitarime. Trumpa apibendrinta ataskaita apie stebėsenos rezultatus laisva forma pateikiama Savivaldybės administracijos direktoriui. Neigiamų aplinkybių, išvardintų šio aprašo 9.1.1, 9.1.2 ir 9.2 punktuose, atvejais Savivaldybės administracijos direktorius informuojamas nedelsiant.

14.    Iš gyventojų gauti skundai dėl Programos įgyvendinimo nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

V skyrius

STEBĖSENĄ ATLIEKANČIŲ DARBUOTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

15.    Stebėseną atliekantys darbuotojai (Specialistai) turi teisę:

15.1. pagal savo kompetenciją konsultuoti Programą įgyvendinančius asmenis;

15.2. lankytis Programos įgyvendinimo vietose, stebėti ugdymo procesą, ugdytojų darbą;

15.3. gauti iš Vykdytojų dokumentus, reikalingus Stebėsenai vykdyti;

15.4. pareikšti savo nuomonę Programos kokybės klausimais;

15.5. siūlyti Vykdytojams galimus probleminių klausimų sprendimų būdus.

16.    Stebėseną atliekantys darbuotojai (Specialistai) privalo:

16.1. vykdyti jam paskirtos(-ų) Programos(-ų) stebėseną šio aprašo 8 punkte nustatytais būdais;

16.2. dalyvauti Specialistų pasitarimuose dėl Programų rezultatų aptarimo;

16.3. objektyviai ir nešališkai reikšti savo nuomonę;

16.4. laiku pateikti informaciją (arba duomenis), susijusią su Programos įgyvendinimu: nurodytą 9.1, 9.2, 9.3 ir 13 punktuose – Švietimo kultūros ir sporto skyriaus vedėjui, nurodytą 10 punkte – Vykdytojui.

17.    Stebėseną atliekantys darbuotojai (Specialistai) turi vadovautis etikos, teisingumo ir geranoriškumo principais; iškilus sudėtingai situacijai, tirti ją atsakingai, renkant informaciją iš kelių patikimų šaltinių; stebėseną vykdyti netrikdant Vykdytojų tiesioginio darbo arba ugdymo proceso; neviešinti stebėsenos metu gautos informacijos tiek, kiek to nereikalauja situacijos sprendimas; Stebėseną vykdyti nusiteikus pozityviai, siekiant kiek įmanoma tobulinti Vykdytojų įgyvendinamų Programų kokybę.

 

Vi skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18.    Šis aprašas gali būti keičiamas ir papildomas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.


 

Neformaliojo vaikų švietimo programų

stebėsenos tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

ANKETA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMĄ

 

 

Prašytume Jūsų užpildyti šią anketą apie dalyvavimą neformaliojo vaikų švietimo programoje                                                                                                                                                                                                                                                      .

(programos pavadinimas (nurodo Vykdytojas)

 

Apklausa vykdoma siekiant išsiaiškinti užsiėmimų kokybę bei jų teikiamą naudą.

 

* Žvaigždute pažymėtos anketos dalys, kurias pildyti privaloma.

Informacija apie asmenį, pildantį anketą*

Pažymėkite, kas jūs esate:

¨ Motina  /tėvas / globėjas

¨ Vaikas

¨ Pildome kartu

 

Informacija apie programos dalyvį*

Vardas, pavardė

 

Amžius

 

 

Bendri klausimai apie programą*

G Pažymėkite, ar sutinkate su teiginiais

TAIP / labiau sutinku

NE / labiau nesutinku

*      Veiklos vyko reguliariai /pagal programą

 

 

*      Užsiėmimų vieta mane tenkino

 

 

*      Su programos vadovu bendravome pakankamai

 

 

*      Užsiėmimų/veiklų kokybę bendrai vertinu teigiamai

 

 

*      Programa man buvo naudinga

 

 

*      Rinkčiausi šioje programoje dalyvauti ateityje

 

 

CNurodykite vieną pagrindinį, Jūsų nuomone, projekto pliusą

___________________________

 

Jūsų komentaras apie programos įgyvendinimą ir kokybę

(trūkumai, privalumai, kodėl taip manote; kas labiausiai patiko/nepatiko; kuo programa buvo Jums naudinga/nenaudinga ir pan.).

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Dėkojame už skirtą laiką!


 

Neformaliojo vaikų švietimo programų

stebėsenos tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS LANKYMO FORMA

 

 

Programos lankymo data ir laikas _____________

Bendra informacija apie programą

Vykdytojo pavadinimas

 

Programos pavadinimas

 

Užsiėmimo vykdymo vieta

 

Informacija apie užsiėmimą (žymėti x)

Užsiėmimų patvirtintas grafikas / tvarkaraštis

Yra

 

Nėra

 

Pastabos

 

Užsiėmimo laikas atitiktis grafikui / tvarkaraščiui

Atitinka

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Ugdymo kryptis

Atitinka

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Saugios ir sveikos aplinkos užtikrinimas

Atitinka / deklaruojama

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Ugdymo aplinka

Atitinka / deklaruojama

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Ugdymo priemonės

Atitinka / deklaruojama

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Ugdytinių amžius

Atitinka

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Vaikų skaičius grupėje

Deklaruojamas

 

Faktinis

 

Lankomumo žurnale / lape

 

Pastabos

 

Turinio paskirtis (pagal paraiškos (4 forma) 19 p.

Deklaruojama

 

Atitinka iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Ugdymo turinys (tema, veikla, metodai, kompetencijos, trukmė)

Atitinka

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Mokytojų kvalifikacija

Atitinka / deklaruojama

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Užsiėmimo turinys

Tema

 

Veiklos apibūdinimas

 

Trukmė

 

Dokumentai

Sutartys su tėvais

Yra / atitinka pavyzdinę

 

Iš dalies

 

Nėra / neatitinka

 

Pastabos

 

Vaikų sveikatos pažymos

Yra

 

Iš dalies

 

Nėra

 

Pastabos

 

Kiti dokumentai (pagal Vykdytojo vidaus tvarką) Nurodyti – kokie

Yra

 

Iš dalies

 

Nėra

 

Pastabos

 

Išvada apie lankymąsi

Bendro pobūdžio pastebėjimai (dėl organizavimo ir pan.)

 

Pastabos / pažeidimai

 

Bendras programos vertinimas (stipriosios ir silpnosios pusės, koreguotini dalykai, neatitikimai (jei yra), siūlymai / rekomendacijos Vykdytojui)

 

 

Užsiėmimo vadovo vardas, pavardė

 

 

Pildo Vykdytojo atstovas (institucijos vadovas)

susipažinau ir sutinku

susipažinau / nesutinku nesitikimo argumentai                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

 

 

(pareigos)                                                                                                                               (parašas)                                       (vardas, pavardė)