visagino savivaldybės administracijos
direktorius
ĮSAKYMAS
DĖL NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2015 m. spalio 20 d. Nr. ĮV-1087
Visaginas
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 ir 3 punktais ir vykdydamas Visagino savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašo, patvirtinto Visagino savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 11 d. sprendimu Nr. TS-179 „Dėl Visagino savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašo patvirtinimo“, 21 punktą:
2. Pavedu Visagino savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjai Astai Sieliūnienei organizuoti neformaliojo vaikų švietimo programų stebėseną, vadovaujantis Visagino savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašo nuostatomis ir Neformaliojo vaikų švietimo programų stebėsenos tvarkos aprašu.
PATVIRTINTA
Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus
2015 m. spalio 20 d. įsakymu Nr. ĮV-1087
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ stebėsenos
tvarkos aprašAS
I skyrius
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Neformaliojo vaikų švietimo programų stebėsenos (toliau – Stebėsena) tvarkos aprašas nustato Stebėsenos paskirtį, uždavinius, jos vykdymo būdus, Stebėsenos organizavimą, Stebėseną atliekančių darbuotojų teises ir pareigas.
2. Stebėsenos objektas – neformaliojo vaikų švietimo programos, Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. rugsėjo 22 d. įsakymu Nr. ĮV-990 pripažintos atitinkančiomis reikalavimus, nustatytus Visagino savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos apraše, patvirtintame Visagino savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 11 d. sprendimu Nr. TS-179.
3. Stebėseną vykdo Visagino savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus specialistai, atsakingi už neformalųjį vaikų švietimą (toliau – Specialistai).
4. Stebėsena vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Bendrųjų iš valstybės ar savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-991, Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 (toliau – Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija), Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metų tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-883, Visagino savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašu, patvirtintu Visagino savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 11 d. sprendimu Nr. TS-179 (toliau – Aprašas), šiuo aprašu ir kitais teisės aktais.
II skyrius
STEBĖSENOS PASKIRTIS IR UŽDAVINIAI
6. Stebėsenos paskirtis – atlikti neformaliojo vaikų švietimo programų (toliau – Programos) stebėseną ir (į)vertinti jų kokybę.
7. Stebėsenos uždaviniai:
7.1. stebėti, analizuoti ir vertinti su Programų įgyvendinimu susijusius duomenis, Programų įgyvendinimą, jų atitiktį neformalųjį vaikų švietimą reglamentuojančius dokumentus;
III skyrius
STEBĖSENOS VYKDYMO būdai
IV skyrius
STEBĖSENOS ORGANIZAVIMAS
9. Vykdytojo pateiktų duomenų, dokumentų ir informacijos stebėjimas ir analizė pagal šiuos rodiklius:
9.1. Programų lankomumas ir lankomumo pokytis – pagal Vykdytojo raštu / elektoriniu paštu pateiktą informaciją apie vaikų lankymą, lankomumą (ne rečiau kaip kartą per mėnesį ar / ir Specialistui paprašius), atvejus, kai vaikas nutraukia sutartį su Vykdytoju (atsiradus pagrindui). Specialistas informuoja Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėją, o šis – Savivaldybės administracijos direktorių apie atvejus, kai:
9.1.1. Programą nustoja lankyti ir / ar nutraukia sutartis su Vykdytoju daugiau nei 30 procentų Programą lankančių vaikų;
9.2. Atsiliepimai apie Programos įgyvendinimo kokybę, kuriuos Programoje dalyvaujantys vaikai ar / ir tėvai / globėjai Programos įgyvendinimo metu pateikia savivaldybės administracijai / Specialistui raštu arba elektroniniu paštu / telefonu (esant poreikiui ir / ar pageidaujant), o Programai pasibaigus – Vykdytojui, užpildydami Anketos apie neformaliojo vaikų švietimo programą formą (1 priedas). Specialistas informuoja Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėją, o šis – Savivaldybės administracijos direktorių apie atvejus, kai per vieną mėnesį (arba anketavimui atlikus) apie Programą pateikiama daugiau nei 30 procentų neigiamų atsiliepimų.
9.3. Žiniasklaidos priemonėse ne rečiau kaip kartą per mėnesį Vykdytojo viešinama informacija apie Programos eigą, Programos įgyvendinimo rezultatus, kita informacija. Specialistas informuoja Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėją, o šis – Savivaldybės administracijos direktorių apie atvejus, kai Vykdytojas per mėnesį nepateikė žiniasklaidoje informacijos apie Programą.
10. Programos įgyvendinimo stebėsenos atlikimas Specialistui nuvykus į Programos įgyvendinimo vietą. Programos paskirstomos tarp Specialistų susitarimo būdu. Lankymo metu fiksuojama, ar Vykdytojo atitikties nustatymo ir Programos atitikties reikalavimams paraiškoje nurodyti / deklaruoti dalykai, atitinka faktą (užpildant Programos lankymo formą (2 priedas). Esant reikalui Vykdytojui suteikiama informacinė ir metodinė švietimo pagalba.
11. Siekiant įgyvendinamų Programų kokybės, Programos lankomos tokiu principu:
12. Užpildęs 2 priedą, Specialistas su ja supažindina Vykdytoją (pateikdamas jam nuskanuotą formą elektroniniu paštu ar užpildęs vietoje ir pateikęs jos kopiją).
13. Atlikus Programų stebėseną, jos rezultatai aptarimai ir apibendrinami Specialistų pasitarime. Trumpa apibendrinta ataskaita apie stebėsenos rezultatus laisva forma pateikiama Savivaldybės administracijos direktoriui. Neigiamų aplinkybių, išvardintų šio aprašo 9.1.1, 9.1.2 ir 9.2 punktuose, atvejais Savivaldybės administracijos direktorius informuojamas nedelsiant.
V skyrius
STEBĖSENĄ ATLIEKANČIŲ DARBUOTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS
15. Stebėseną atliekantys darbuotojai (Specialistai) turi teisę:
16. Stebėseną atliekantys darbuotojai (Specialistai) privalo:
17. Stebėseną atliekantys darbuotojai (Specialistai) turi vadovautis etikos, teisingumo ir geranoriškumo principais; iškilus sudėtingai situacijai, tirti ją atsakingai, renkant informaciją iš kelių patikimų šaltinių; stebėseną vykdyti netrikdant Vykdytojų tiesioginio darbo arba ugdymo proceso; neviešinti stebėsenos metu gautos informacijos tiek, kiek to nereikalauja situacijos sprendimas; Stebėseną vykdyti nusiteikus pozityviai, siekiant kiek įmanoma tobulinti Vykdytojų įgyvendinamų Programų kokybę.
Neformaliojo vaikų švietimo programų
stebėsenos tvarkos aprašo
1 priedas
ANKETA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMĄ
Prašytume Jūsų užpildyti šią anketą apie dalyvavimą neformaliojo vaikų švietimo programoje .
(programos pavadinimas (nurodo Vykdytojas)
Apklausa vykdoma siekiant išsiaiškinti užsiėmimų kokybę bei jų teikiamą naudą.
* Žvaigždute pažymėtos anketos dalys, kurias pildyti privaloma.
Informacija apie asmenį, pildantį anketą* |
Pažymėkite, kas jūs esate: ¨ Motina /tėvas / globėjas ¨ Vaikas ¨ Pildome kartu |
Informacija apie programos dalyvį* |
|
Vardas, pavardė |
|
Amžius |
|
Bendri klausimai apie programą* |
||
G Pažymėkite, ar sutinkate su teiginiais |
TAIP / labiau sutinku |
NE / labiau nesutinku |
Veiklos vyko reguliariai /pagal programą |
|
|
Užsiėmimų vieta mane tenkino |
|
|
Su programos vadovu bendravome pakankamai |
|
|
Užsiėmimų/veiklų kokybę bendrai vertinu teigiamai |
|
|
Programa man buvo naudinga |
|
|
Rinkčiausi šioje programoje dalyvauti ateityje |
|
|
CNurodykite vieną pagrindinį, Jūsų nuomone, projekto pliusą |
___________________________ |
Jūsų komentaras apie programos įgyvendinimą ir kokybę (trūkumai, privalumai, kodėl taip manote; kas labiausiai patiko/nepatiko; kuo programa buvo Jums naudinga/nenaudinga ir pan.). |
________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ |
Dėkojame už skirtą laiką!
Neformaliojo vaikų švietimo programų
stebėsenos tvarkos aprašo
2 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS LANKYMO FORMA
Programos lankymo data ir laikas _____________
Bendra informacija apie programą
Vykdytojo pavadinimas |
|
Programos pavadinimas |
|
Užsiėmimo vykdymo vieta |
|
Informacija apie užsiėmimą (žymėti x)
Užsiėmimų patvirtintas grafikas / tvarkaraštis |
Yra |
|
Nėra |
|
Pastabos |
|
||
Užsiėmimo laikas atitiktis grafikui / tvarkaraščiui |
Atitinka |
|
Neatitinka |
|
Pastabos |
|
||
Ugdymo kryptis |
Atitinka |
|
Iš dalies |
|
Neatitinka |
|
Pastabos |
|
Saugios ir sveikos aplinkos užtikrinimas |
Atitinka / deklaruojama |
|
Iš dalies |
|
Neatitinka |
|
Pastabos |
|
Ugdymo aplinka |
Atitinka / deklaruojama |
|
Iš dalies |
|
Neatitinka |
|
Pastabos |
|
Ugdymo priemonės |
Atitinka / deklaruojama |
|
Iš dalies |
|
Neatitinka |
|
Pastabos |
|
Ugdytinių amžius |
Atitinka |
|
Iš dalies |
|
Neatitinka |
|
Pastabos |
|
Vaikų skaičius grupėje |
Deklaruojamas |
|
Faktinis |
|
Lankomumo žurnale / lape |
|
Pastabos |
|
Turinio paskirtis (pagal paraiškos (4 forma) 19 p. |
Deklaruojama |
|
Atitinka iš dalies |
|
Neatitinka |
|
Pastabos |
|
Ugdymo turinys (tema, veikla, metodai, kompetencijos, trukmė) |
Atitinka |
|
Iš dalies |
|
Neatitinka |
|
Pastabos |
|
Mokytojų kvalifikacija |
Atitinka / deklaruojama |
|
Iš dalies |
|
Neatitinka |
|
Pastabos |
|
Užsiėmimo turinys
Tema |
|
Veiklos apibūdinimas |
|
Trukmė |
|
Dokumentai
Sutartys su tėvais |
Yra / atitinka pavyzdinę |
|
Iš dalies |
|
Nėra / neatitinka |
|
Pastabos |
|
Vaikų sveikatos pažymos |
Yra |
|
Iš dalies |
|
Nėra |
|
Pastabos |
|
Kiti dokumentai (pagal Vykdytojo vidaus tvarką) Nurodyti – kokie |
Yra |
|
Iš dalies |
|
Nėra |
|
Pastabos |
|
Išvada apie lankymąsi
Bendro pobūdžio pastebėjimai (dėl organizavimo ir pan.) |
|
Pastabos / pažeidimai |
|
Bendras programos vertinimas (stipriosios ir silpnosios pusės, koreguotini dalykai, neatitikimai (jei yra), siūlymai / rekomendacijos Vykdytojui) |
|
Užsiėmimo vadovo vardas, pavardė |
|
Pildo Vykdytojo atstovas (institucijos vadovas)
susipažinau ir sutinku
susipažinau / nesutinku nesitikimo argumentai
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)