LIETUVOS RESPUBLIKOS

PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRIENŲ „REVUONOS“ PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. rugpjūčio 27 d. Nr. T3-171

Prienai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, 3 dalies 1 punktu, 4 dalimi, 6 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. birželio 25 d. įsakymo Nr. V-680 „Dėl Produktyviojo mokymosi organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 2.4 papunkčiu ir atsižvelgdama į Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Prienų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos nuostatus (pridedama).

2. Įpareigoti Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos vadovą įregistruoti nuostatus VĮ Registrų centre.

3. Pripažinti netekusiu galios Prienų rajono savivaldybės tarybos 2013 m. liepos 18 d. sprendimo Nr. T3-120 „Dėl kai kurių Prienų rajono savivaldybės mokyklų nuostatų patvirtinimo“ 1.2 papunktį.

4. Nustatyti, kad šio sprendimo 3 punktas įsigalioja įregistravus sprendimo 1 punkte nurodytus nuostatus VĮ Registrų centre.

 

 

Savivaldybės meras                                                                            Alvydas Vaicekauskas


PATVIRTINTA

Prienų rajono savivaldybės tarybos

2015 m. rugpjūčio 27 d.

sprendimu Nr. T3-171

 

PRIENŲ „REVUONOS“ PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Prienų „Revuonos“ pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – „Revuonos“ pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Lietuvos Respublikos Juridinių asmenų registre, kodas 190189861.

3. Mokyklos istorija. Mokykla įsteigta 1918 m. rugsėjo 1 d. 1995 m. kovo 2 d. mokyklai suteiktas „Revuonos“ vidurinės mokyklos vardas.

4. Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Mokyklos priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Mokyklos savininkas – Prienų rajono savivaldybė, kodas 111107225, Laisvės a. 12, LT-59126 Prienai.

7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Prienų rajono savivaldybės taryba. Prienų rajono savivaldybės taryba:

7.1. tvirtina Mokyklos nuostatus;

7.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Mokyklos direktorių;

7.3. priima sprendimą dėl Mokyklos buveinės pakeitimo;

7.4. priima sprendimą dėl Mokyklos padalinio (skyriaus) steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

7.5. priima sprendimą dėl Mokyklos reorganizavimo ar likvidavimo;

7.6. tvirtina didžiausią leistiną pareigybių skaičių;

7.7. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;

7.8. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Mokyklos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8. Mokyklos buveinė – Dariaus ir Girėno g. 6, LT-59114 Prienai.

9. Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

10. Mokyklos tipas – pagrindinė mokykla.

11. Pagrindinė paskirtis – bendrosios paskirties mokykla, kitos paskirtys – suaugusiųjų mokymas, bendrosios paskirties mokykla specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, neformaliojo švietimo įstaiga.

12. Mokykloje vykdomos programos:

12.1. priešmokyklinio ugdymo programa;

12.2. pradinio ugdymo programa;

12.3. pagrindinio ugdymo programa;

12.4. suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programos I dalis;

12.5. individualizuota pradinio ugdymo programa;

12.6. individualizuota pagrindinio ugdymo programa;

12.7. socialinių įgūdžių ugdymo programa;

12.8. ikiprofesinio mokymo programa;

12.9. produktyviojo mokymo programa.

12.10. Mokykla taip pat vykdo neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą.

13. Mokymo kalba – lietuvių.

14. Mokymo formos – grupinio mokymosi forma, pavienio mokymosi forma. Mokymo organizavimo būdai – kasdienis, savarankiškas.

15. Mokyklos išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai – pradinio išsilavinimo pažymėjimas, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, mokymosi pasiekimų pažymėjimas, vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas.

16. Mokyklos padaliniai (skyriai):

16.1. Prienų  „Revuonos“ pagrindinės mokyklos specialiojo ugdymo skyrius:

16.1.1. buveinė – Dariaus ir Girėno g. 2, LT-59114 Prienai;

16.1.2. grupė – specialioji mokykla;

16.1.3. mokymo kalba – lietuvių;

16.1.4. mokymo forma – dieninė;

16.1.5. veiklos sritis – švietimas;

16.1.6. veiklos rūšis – pradinis ugdymas, kodas 85.20; pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10; kitas, niekur nepriskirtas švietimas, kodas 85.59.

16.1.7. institucijos paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla intelekto sutrikimą turintiems mokiniams, kodas 31232130; pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla įvairiapusių raidos sutrikimų turintiems mokiniams, kodas 31232170;

 

16.1.8. Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos specialiojo ugdymo skyriaus nuostatus tvirtina Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos direktorius.

17. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir savo pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimais ir kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.

 

II SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI,

FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

 

18. Mokyklos veiklos sritis – švietimas.

 

19. Mokyklos pagrindinė švietimo veiklos rūšis – vidurinis ugdymas, kodas 85.31.20.

 

20. Mokyklos kitos švietimo veiklos rūšys:

 

20.1. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

 

20.2. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

 

20.3. pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

 

20.4. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

 

20.5. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

 

20.6. kitas, niekur nepriskirtas švietimas, kodas 85.59;

 

20.7. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60;

 

20.8. vairavimo mokyklų veikla, kodas 85.53.

 

21. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

21.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

21.2. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

21.3. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

21.4. kitas niekur kitur nepriskirtas keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39;

21.5. kita apgyvendinimo veikla, kodas 55.90;

21.6. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01.

22. Mokyklos veiklos tikslas – sukurti modernią mokyklą, teikiančią mokiniams kokybišką išsilavinimą, mokytojams sudarančią sąlygas kelti kvalifikaciją, įtraukiančią į ugdymo procesą tėvus, globėjus (rūpintojus), ir įtvirtinti humanistinius Mokyklos bendruomenės tarpusavio santykius.

23. Mokyklos veiklos uždaviniai:

23.1. teikti mokiniams kokybišką priešmokyklinį ugdymą, pradinį, pagrindinį išsilavinimą;

23.2. organizuoti mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą;

23.3. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;

23.4. teikti mokiniams reikiamą pagalbą;

23.5. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo(si) aplinką;

23.6. teikti papildomas mokamas paslaugas.

24. Vykdydama jai pavestus uždavinius Mokykla:

24.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

24.2. rengia pradinio, pagrindinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius ir pasirenkamųjų dalykų programas, neformaliojo vaikų švietimo programas;

24.3. vykdo priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, suaugusiųjų pagrindinio ugdymo I dalies programas, individualizuoto pradinio ir pagrindinio ugdymo, socialinių įgūdžių ugdymo programas, neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;

24.4. vadovaudamasi Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka priima asmenis į Mokyklą ir sudaro su jais mokymo sutartis;

24.5. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

24.6. išduoda mokymosi pagal mokykloje vykdomas ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

24.7. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

24.8. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį konsultavimą ir informavimą bei minimalios priežiūros priemones;

24.9. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;  

24.10. organizuoja tėvų, globėjų (rūpintojų) pageidavimu mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

24.11. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;

24.12. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

24.13. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

24.14. organizuoja mokinių maitinimą Mokykloje;

24.15. organizuoja mokinių vežiojimą į Mokyklą ir iš jos į namus;

24.16. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

24.17. Mokyklos tarybos sprendimu, suderinusi su mokinio tėvais, globėjais (rūpintojais), siūlo mokiniui mokytis kitoje mokykloje, kai Mokykla dėl objektyvių priežasčių negali užtikrinti mokiniui, kuris mokosi pagal privalomojo švietimo programas, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ar socialinės pedagoginės pagalbos;

24.18. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos archyvų įstatymu, Dokumentų rengimo taisyklėmis, Bendrojo lavinimo mokyklų dokumentų saugojimo terminų rodykle, Mokyklos dokumentacijos planu, rengia, sistemina ir saugo dokumentus;

24.19. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

25. Mokykla išduoda mokiniams mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

26. Mokykla, įgyvendindama tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

26.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

26.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

26.3. Mokyklos nuostatuose nustatytu mastu prisiimti įsipareigojimus, sudaryti sutartis;

26.4. vykdyti Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka Mokyklos, rajono, švietimo projektus, organizuoti vaikų vasaros poilsio stovyklas, rengti kitas programas;

26.5. pasirinkti veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, išanalizavusi įsivertinimo rezultatus priimti sprendimus dėl veiklos tobulinimo;

26.6. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

26.7. stoti ir jungtis į asociacijas bei kitas organizacijas, dalyvauti jų veikloje;

26.8. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

26.9. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

27. Mokyklos pareigos:

27.1. užtikrinti mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą; 

27.2. užtikrinti kokybišką priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, socialinių įgūdžių ugdymo programų vykdymą;

27.3. sudaryti higienos normas atitinkančias ugdymo sąlygas;

27.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

27.5. užtikrinti veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

27.6. rūpintis mokytojų ir kitų ugdymo proceso dalyvių kvalifikacijos kėlimu;

27.7. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei;

27.8. viešai skelbti informaciją apie Mokyklos veiklą vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu.

28. Mokykla gali turėti kitų nenustatytų teisių ir pareigų, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos švietimo įstatymui ir kitiems teisės aktams.

29. Mokykloje gali veikti mokinių ir jaunimo organizacijos, kurios skatina mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėja kultūrinę bei socialinę brandą, padeda tenkinti jų saviugdos ir saviraiškos poreikius. Mokinių ir jaunimo organizacijos savo veiklą grindžia nustatyta tvarka įregistruotais įstatais, jų veikla neturi prieštarauti Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir įstatymams. Šias organizacijas gali finansuoti ir kitais būdais jų veiklą skatinti valstybė, savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) ar kiti fiziniai bei juridiniai asmenys.

 

IV SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

30. Mokyklos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:

30.1. direktoriaus patvirtintas Mokyklos strateginis planas, kuriam pritaria Mokyklos taryba, Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

30.2. direktoriaus patvirtintas Mokyklos metinis veiklos planas, kuriam pritaria Mokyklos taryba;

31. Mokyklai vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Prienų rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliota institucija. Direktorius pareigoms skiriamas ir iš jų atleidžiamas teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus Prienų rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotam asmeniui. Direktorius atskaitingas Prienų rajono savivaldybės tarybai ir Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriui.

32. Mokyklos direktorius:

32.1. tvirtina Mokyklos vidaus struktūrą ir darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

32.2. nustato Mokyklos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, Mokyklos struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis; 

32.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

32.4. priima mokinius Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

32.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;

32.6. suderinęs su Mokyklos taryba, tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles; 

32.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

32.8. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinės veiklos programos rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

32.9. atsako už viešą informacijos apie Mokykloje vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos tradicijas skelbimą;

32.10. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą; 

32.11. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas: darbo grupes, metodines grupes, metodinę tarybą;

32.12. sudaro Mokyklos vardu sutartis Mokyklos funkcijoms atlikti;

32.13. organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

32.14. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

32.15. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, užtikrina mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

32.16. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

32.17. kartu su Mokyklos taryba sprendžia, ar leisti ant Mokyklos pastatų ar Mokyklos teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;

32.18. bendradarbiauja su mokinių tėvais, globėjais (rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis;

32.19. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;

32.20. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

33. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi, už demokratinį Mokyklos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priima sprendimus, užtikrina bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus; atsako už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.

34. Mokykloje veikia Vaiko gerovės komisija, kuri organizuoja ir koordinuoja švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas. Vaiko gerovės komisijos sudarymo ir darbo organizavimo tvarką nustato švietimo ir mokslo ministras.   

35. Mokykloje veikia metodinė taryba. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, teikia Mokyklos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.

36. Metodinės tarybos veiklos organizavimas:

36.1. tarybos darbui vadovauja pirmininkas, renkamas iš tarybos narių;

36.2. metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai,

36.3. taryba tvirtinama kiekvienais metais;

36.4. susirinkimai yra galiojantys, jei susirinkime dalyvauja ne mažiau nei pusė tarybos narių;

36.5. sprendimai priimami paprasta balsų dauguma, jeigu balsavimo metu susidaro vienodas balsų skaičius – lemia pirmininko balsas;

36.6. Mokyklos metodinė taryba dirba vadovaudamasi Mokyklos direktoriaus patvirtintais nuostatais.

37. Mokykloje sudaromos metodinės grupės. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(si) ir ugdymo(si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Mokyklos pažangos.

38. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

 

V SKYRIUS

MOKYKLOS SAVIVALDA

 

39. Mokyklos savivalda grindžiama švietimo tikslais, Mokykloje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.

40. Mokyklos taryba – aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija, telkianti mokinių, jų tėvų, globėjų (rūpintojų) ir mokytojų atstovus svarbiausiems Mokyklos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti. 

41. Mokyklos tarybai vadovauja pirmininkas, renkamas pirmame posėdyje po tarybos išrinkimo balsų dauguma, slaptu balsavimu.

42. Mokyklos tarybą sudaro 15 narių (lygiomis dalimis tėvai, mokytojai ir mokiniai). 

43. Tėvus į Mokyklos tarybą siūlo visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, mokinius – mokinių taryba.

44. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo.

45. Mokyklos taryba už veiklą atsiskaito Mokyklos bendruomenės nariams.

46. Švietimo įstaigos steigėjas, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustatę, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

47. Mokyklos taryba dirba vadovaudamasi Mokyklos tarybos nuostatais, patvirtintais Mokyklos tarybos protokoliniu nutarimu.

 

48. Mokyklos taryba:

 

 

48.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

48.2. pritaria Mokyklos strateginiam planui, Mokyklos metinei veiklos programai;

48.3. svarsto ir teikia pasiūlymus dėl Mokyklos darbo tvarkos taisyklių, kitų Mokyklos veiklą reglamentuojančių dokumentų, teikiamų Mokyklos direktoriaus;

48.4. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;

48.5. svarsto Mokyklos lėšų naudojimo klausimus, teikia siūlymus dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

48.6. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;

48.7. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų, globėjų (rūpintojų), savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;

48.8. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, mokinio perkėlimo į kitą mokyklą, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

48.9. inicijuoja Mokyklos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą;

48.10. svarsto kitus Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus.

 

49. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Mokyklos vadovybė, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, auklėtojai, mokiniui pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekos ir kiti ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.

50. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.

51. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius.

52. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

53. Mokytojų taryba dirba vadovaudamasi Mokyklos direktoriaus patvirtintais nuostatais.

 

54. Mokykloje veikia mokinių savivaldos institucija – mokinių taryba.

55. Mokinių taryba – mokinių savivaldos institucija, kuri atstovauja Mokyklos mokinių interesams.

 

56. Mokinių taryba renkama dvejiems metams.

 

57. Mokinių taryba savo darbe vadovaujasi Mokyklos mokinių tarybos nuostatais, patvirtintais Mokyklos direktoriaus.

 

58. Mokykloje veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvai renka balsų dauguma savo susirinkime. Klasių tėvų komitetai kartu su klasės auklėtojais planuoja klasės tėvų susirinkimus ir padeda klasės auklėtojams spręsti iškilusias organizacines problemas.

59. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams, globėjams (rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti klasių mokinių tėvų, globėjų (rūpintojų) savivaldos institucijų vadovų pasitarimus.

60. Mokyklos savivaldos institucijos dirba vadovaudamosi metiniais darbo planais, šiais nuostatais.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

61. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į šias pareigas ir atleidžiamas iš jų Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

62. Mokyklos direktoriaus pavaduotoją, mokytojus ir aptarnaujantį personalą į darbą priima ir atleidžia iš jo Mokyklos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

63. Mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, pareigybės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų numatytų kriterijų.

64. Mokytojo pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų kriterijų bei Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktų.

65. Mokyklos vadovų ir mokytojų atestacija vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais atestacijos nuostatais ir kitais teisės aktais.

66. Mokyklos vadovai, mokytojai ir kiti darbuotojai tobulina kvalifikaciją direktoriaus patvirtinta tvarka.

 

VII SKYRIUS

MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

67. Mokykla patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja paskirta žeme, pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.

68. Mokykla finansuojama iš valstybės biudžeto pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos tiems metams patvirtintus asignavimus ir asignavimų valdytojų sudarytas ir patvirtintas išlaidų (programų) sąmatas.

69. Švietimo programoms finansuoti taikomas lėšų skyrimo vienam mokiniui principas. Lėšos, skirtos mokinio krepšeliui finansuoti, naudojamos pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos patvirtintą tvarką.

70. Išlaidų sąmatą sudaro asignavimų valdytojas, neviršydamas bendrųjų asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.

71. Mokykla organizuoja iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą, neviršydama šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti sumų.

72. Mokykla užtikrina finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku. Mokykla užtikrina programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

73. Mokykla gali gauti paramą iš Lietuvos Respublikos fizinių ir juridinių asmenų, užsienio valstybių, užsienio valstybių fizinių ir juridinių asmenų, tarptautinių organizacijų ir fondų.

74. Pajamos už teikiamas paslaugas naudojamos Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko savarankiškai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka.

75. Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir Prienų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

76. Valstybinę Mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

77. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

78. Švietimo stebėseną Mokykla vykdo pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir jo nustatytą tvarką. Mokyklos veiklos įsivertinimo vykdymą inicijuoja Mokyklos direktorius.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

79. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.

80. Informaciją apie savo veiklą Mokykla skelbia viešai Mokyklos interneto svetainėje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

81. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Prienų rajono savivaldybės taryba.

82. Mokyklos nuostatai keičiami ar papildomi Prienų rajono savivaldybės tarybos spendimu, pasikeitus Lietuvos Respublikos įstatymams ir teisės aktams.

83. Nuostatų pakeitimą ar papildymą gali inicijuoti Prienų rajono savivaldybės taryba, Mokyklos direktorius, Mokyklos taryba, Prienų rajono savivaldybės administracijos direktorius.

84. Mokykla registruojama teisės aktų nustatyta tvarka.

85. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

86. Pranešimai apie Mokyklos reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą skelbiami Mokyklos interneto svetainėje.

87. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

88. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose nuostatuose išdėstytus klausimus, ar jei nuostatų 87-ajame punkte nurodyti teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip nei šie nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

________________________