ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ METINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMO REKOMENDACIJŲ
PATVIRTINIMO
2023 m. lapkričio 29 d. Nr. M-1208
Šiauliai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 3 straipsnio 3 dalimi, 25 straipsnio 1 ir 5 dalimis, 27 straipsnio 2 dalies 10 punktu, Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2021 m. liepos 1 d. sprendimo Nr. T-301 „Dėl strateginio planavimo organizavimo Šiaulių miesto savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo” 1 punktu patvirtinto Strateginio planavimo organizavimo Šiaulių miesto savivaldybėje tvarkos aprašo 6.4. papunkčiu:
T v i r t i n u Šiaulių miesto savivaldybės biudžetinių įstaigų metinių veiklos planų rengimo rekomendacijas (pridedama).
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės
mero 2023 m. . lapkričio 29 d.
potvarkiu Nr. M-1208
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ METINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMO REKOMENDACIJOS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžetinių įstaigų metinių veiklos planų rengimo rekomendacijų (toliau – Rekomendacijos) tikslas – pasiūlyti Šiaulių miesto savivaldybės biudžetinėms įstaigoms, išskyrus Savivaldybės administraciją (toliau – Savivaldybės biudžetinės įstaigos), įdiegti aiškią Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinio veiklos plano rengimo bei pakeitimo tvarką ir suvienodinti metinių veiklos planų rengimo praktiką.
2. Rekomendacijose vartojamos pagrindinės sąvokos:
2.1. Savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – Savivaldybės veiklos lygmens trejų metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į Šiaulių strateginį plėtros planą (toliau – ŠSPP) ir kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus strateginio planavimo dokumentus ir aplinkos analizę, detalizuojamas ŠSPP ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimas, atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.
2.2. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai (toliau – Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP) yra SVP programų ar jų dalies (uždavinių ar atskirų priemonių), už kurias atsakingos Savivaldybės biudžetinės įstaigos, įgyvendinimą detalizuojantys dokumentai, kurie rengiami atsižvelgiant į Šiaulių miesto savivaldybės biudžete (toliau – savivaldybės biudžetas) numatomus joms skirti asignavimus ir lėšas gaunamas iš kitų finansavimo šaltinių. Šiuose planuose nurodomi konkretūs Savivaldybės biudžetinių įstaigų, darbai (veiksmai) ir (ar) projektai, kurie numatomi atlikti tais metais, darbams (veiksmams) ir (ar) projektams planuojami skirti asignavimai ir rezultatų, kuriuos šios įstaigos ar jų padaliniai turi pasiekti, vertinimo kriterijai (ir jų reikšmės).
2.4. SVP programa – viena iš programų, kurios sudaro Savivaldybės tarybos tvirtinamą SVP, esminė SVP dalis, skirta ŠSPP tikslui pasiekti, kurioje nustatomi programos uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir lėšos.
2.5. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas ŠSPP nustatytas tikslas.
2.6 Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.
3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Strateginio planavimo organizavimo Šiaulių miesto savivaldybėje tvarkos apraše, patvirtintame 2021 m. liepos 1 d. Savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-301 „Dėl strateginio planavimo organizavimo Šiaulių miesto savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ su tolimesniais pakeitimais.
II SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ MVP STRUKTŪRA
4. Rekomenduojama Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP struktūra:
4.1. uždaviniai – iš Savivaldybės SVP gali būti perkeliami atitinkamos programos uždaviniai arba nustatomi siauresni, atsižvelgiant į kiekvienos konkrečios Savivaldybės biudžetinės įstaigos, dalyvaujančios įgyvendinant Savivaldybės SVP programą, indėlį;
4.2. priemonės – perkeliamos iš Savivaldybės SVP ir planuojamos naujos atitinkamiems metams aktualios priemonės;
4.3. papriemonės – priemonių įgyvendinimas detalizuojamas nurodant konkrečius jų įgyvendinimo būdus – veiklas;
4.4. asignavimai ir iš kitų finansavimo šaltinių gaunamos lėšos – priemonių ar papriemonių įgyvendinimui užtikrinti reikalingos savivaldybės biudžeto ar kitų finansavimo šaltinių lėšos. Savivaldybės biudžeto asignavimų suma turi atitikti Savivaldybės SVP ir savivaldybės biudžete atitinkamam asignavimų valdytojui numatomus skirti asignavimus;
4.5. vertinimo kriterijai – Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP rezultatai išreiškiami ir priemonių įgyvendinimo pažanga matuojama vertinimo kriterijais, kurie matuoja vidinius Savivaldybės biudžetinių įstaigų veiksmus, reikalingus produktams sukurti, paslaugoms teikti ar kitoms Savivaldybės biudžetinių įstaigų funkcijoms atlikti;
III SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ MVP RENGIMAS,
TVIRTINIMAS IR KEITIMAS
6. Vadovaujantis patvirtintu Savivaldybės SVP, parengiami Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP. Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP rengimą organizuoja Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai. Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP turi užtikrinti Savivaldybės SVP pirmųjų planuojamų metų priemonių įgyvendinimą.
7. Savivaldybės biudžetinės įstaigos, rengdamos Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP, naudoja Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintas MVP rengimo formas.
8. Parengti Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP derinami su atitinkamais veiklą kuruojančiais Savivaldybės administracijos padalinio vadovais ir teikiami tvirtinti Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovams.
IV SKYRIUS
BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ MVP ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA
10. Už Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP įgyvendinimo stebėseną atsakingi Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP nurodyti priemonių ir papriemonių vykdytojai.