LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS KULTŪROS INFRASTRUKTŪROS CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. sausio 21 d. Nr. ĮV-33

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. lapkričio 20 d. nutarimą Nr. 1152 „Dėl valstybės įmonės „Lietuvos paminklai“ pertvarkymo“:

1. T v i r t i n u biudžetinės įstaigos Kultūros infrastruktūros centro nuostatus (pridedama).

2. Į g a l i o j u valstybės įmonės „Lietuvos paminklai“ direktorių iki 2020 m. sausio 27 d. teisės aktų nustatyta tvarka pateikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui šio įsakymu 1 punktu patvirtintus nuostatus ir atlikti kitus veiksmus (įskaitant, bet neapsiribojant prašymų, raštų ir kitų dokumentų pasirašymu bei tvirtinimu), susijusius su šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimu Juridinių asmenų registre.

3. N u s t a t a u, kad šio įsakymo 1 punktu patvirtinti nuostatai įsigalioja 2020 m. balandžio 1 d.

 

 

 

Kultūros ministras                                                                                      Mindaugas Kvietkauskas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2020 m. sausio 21 d. įsakymu Nr. ĮV-33

 

BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS kultūros infrastruktūros centro NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kultūros infrastruktūros centras (toliau – Centras) yra biudžetinė įstaiga – valstybės įmonės „Lietuvos paminklai“ teisių ir pareigų perėmėja, pastarąją pertvarkius Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. lapkričio 20 d. nutarimo Nr. 1152 „Dėl valstybės įmonės „Lietuvos paminklai“ pertvarkymo“ pagrindu.

2. Centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos kilnojamųjų kultūros vertybių apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimu įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais įstatymais ir teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymais, šiais nuostatais, kitais teisės aktais.

3. Centras yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Centro buveinės adresas – Šnipiškių g. 3, 09309 Vilnius.

4. Centras yra biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas). Centras gali turėti kitų įstatymuose nustatytų finansavimo šaltinių.

5. Centro savininkė yra valstybė. Centro savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, kuri tvirtina Centro nuostatus, priima į pareigas ir iš jų atleidžia biudžetinės įstaigos vadovą, priima sprendimus dėl Centro buveinės pakeitimo, dėl biudžetinės įstaigos pertvarkymo, reorganizavimo ar likvidavimo, dėl biudžetinės įstaigos filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo, skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus, sprendžia kitus Biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Centro nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

6. Centras turi interneto svetainę (http://kulturosic.lt), kurioje skelbiami vieši pranešimai ir kita informacija. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

 

II SKYRIUS

centro VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

7. Pagrindiniai Centro veiklos tikslai:

7.1. Įgyvendinti paveldotvarkos programas;

7.2. Įgyvendinti kultūros ministro valdymo srityje esančių įstaigų (toliau – kultūros įstaigos) infrastruktūros (nekilnojamojo turto ir kultūros veiklų organizavimui reikiamos įrangos) modernizavimo programas.

8. Centras, siekdamas šių nuostatų 7.1 papunktyje nustatyto veiklos tikslo, atlieka šias funkcijas:

8.1. organizuoja viešuosius pirkimus, atlieka viešųjų pirkimų procedūras ir sudaro viešųjų pirkimų sutartis dėl kultūros paveldo objektų, įtrauktų į paveldotvarkos programas, tvarkybos darbų, tvarkomųjų statybos darbų, neatidėliotinų saugojimo darbų, kultūros paveldo objektų tyrimų ir projektavimo, su tvarkybos darbais susijusių inžinerinių paslaugų įsigijimo;

8.2. vykdo tvarkybos darbų ir tvarkomųjų statybos darbų techninę priežiūrą;

8.3. teikia Kultūros ministerijai, Valstybinei kultūros paveldo komisijai įtrauktų į paveldotvarkos programas, atliktų darbų ataskaitas, o Kultūros paveldo departamentui prie Kultūros ministerijos  ataskaitų kopijas;

8.4. teikia konsultacijas paveldo tvarkybos klausimais kultūros paveldo objektų valdytojams;

8.5. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant paveldotvarkos programų projektus, teikia pastabas ir pasiūlymus;

8.6. vykdo kitas su paveldotvarkos programų rengimu ir įgyvendinimu susijusias funkcijas, nurodytas kituose teisės aktuose ir kultūros ministro pavedimuose.

9. Centras, siekdamas šių nuostatų 7.2 papunktyje nustatyto veiklos tikslo, ir bendradarbiaudamas su kultūros įstaigomis, atlieka šias funkcijas:

9.1. vertina ir analizuoja kultūros įstaigų infrastruktūros būklę, ir, atsižvelgdamas į kultūros įstaigų poreikius, teikia siūlymus Kultūros ministerijai dėl infrastruktūros būklės gerinimo;

9.2. atlieka Kultūros ministerijai teikiamų kultūros įstaigų infrastruktūros modernizavimo projektų, siūlomų įrašyti į infrastruktūros modernizavimo programas, sąnaudų, naudos ir techninių sprendinių vertinimą;

9.3. vykdo statytojo (užsakovo) funkcijas, jeigu šios funkcijos kultūros ministro sprendimu nėra pavestos vykdyti kultūros įstaigai;

9.4. kultūros ministro pavedimu teisės aktų nustatytais pagrindais konkretaus infrastruktūros modernizavimo projekto įgyvendinimo laikotarpiu valdo patikėjimo teise valstybės kultūros paskirties nekilnojamąjį turtą, jei tai yra būtina užtikrinti konkretaus infrastruktūros modernizavimo projekto įgyvendinimą;

9.5. organizuoja viešuosius pirkimus, atlieka viešųjų pirkimų procedūras ir sudaro viešųjų pirkimų sutartis dėl infrastruktūros modernizavimo projektų įgyvendinimui reikalingų paslaugų ar darbų įsigijimo;

9.6. organizuoja statinio projekto vykdymo priežiūrą;

9.7. organizuoja statybos darbų techninę priežiūrą, o kultūros ministrui pavedus – vykdo statybos darbų techninę priežiūrą;

9.8. kultūros ministrui pavedus, vykdo statinių techninę priežiūrą;

9.9. konsultuoja kultūros įstaigas pastatų naudojimo, techninės būklės gerinimo klausimais;

9.10. kultūros ministrui pavedus, organizuoja ir įgyvendina avarijų ir avarijų grėsmių likvidavimo darbus kultūros įstaigose;

9.11. vykdo kitas su kultūros infrastruktūros modernizavimu susijusias funkcijas.

 

 

III SKYRIUS

Centro TEISĖS

 

10. Centras, siekdamas jam nustatytų veiklos tikslų ir atlikdamas jo kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

10.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų fizinių ir juridinių asmenų jų turimą informaciją, kurios reikia Centro funkcijoms atlikti;

10.2. gauti iš valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų informaciją, kurios reikia Centro funkcijoms atlikti;

10.3. sudaryti komisijas, darbo grupes Centro kompetencijos klausimams spręsti, įtraukti į jas kitų institucijų ir įstaigų atstovus ir specialistus, susitarus su jų vadovais;

10.4. bendradarbiauti su valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

10.5. pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių fiziniais ir juridiniais asmenimis;

10.6. įstatymų nustatyta tvarka valdyti, naudoti ir disponuoti Centrui patikėjimo teise perduotu valstybės turtu;

10.7. teisės aktų nustatyta tvarka gauti lėšas už teikiamas paslaugas.

11. Centras turi ir kitų teisių, kurias jam suteikia įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

IV SKYRIUS

centro VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

12. Centro veikla organizuojama vadovaujantis kultūros ministro tvirtinamu metiniu veiklos planu. Centro metinis veiklos planas rengiamas vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, ir skelbiamas Centro interneto svetainėje.

13. Centro veikla reguliuojama Centro direktoriaus įsakymu tvirtinamais Centro darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, administracijos padalinių nuostatais, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto, pareigybių aprašymais.

14. Centrui vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų kultūros ministras. Centro direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas kultūros ministrui.

15. Centro direktorius gali turėti pavaduotoją, kurį jis priima į pareigas ir atleidžia iš jų Darbo kodekso nustatyta tvarka. Centro direktoriaus pavaduotojas tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Centro direktoriui, kuris nustato jo veiklos sritis ir paveda jam atitinkamas funkcijas.

16. Centro direktorius:

16.1. sprendžia Centro kompetencijai priskirtus klausimus ir atsako už Centrui nustatytų veiklos tikslų pasiekimą ir funkcijų atlikimą;

16.2. atstovauja Centrui Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių institucijose ir įstaigose, organizacijose;

16.3. pagal kompetenciją užtikrina, kad Centre būtų laikomasi įstatymų ir kitų teisės aktų;

16.4. kasmet teikia Kultūros ministerijai Centro metinę veiklos ataskaitą ir skelbia ją Centro interneto svetainėje; kultūros ministrui pareikalavus, atsiskaito už Centro veiklą;

16.5. spręsdamas savo kompetencijai priskirtus klausimus, priima įsakymus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi, pasirašo įgaliojimus ir kitus vidaus administravimo dokumentus;

16.6. derina su kultūros ministru Centro administracijos struktūrą;

16.7. tvirtina Centro administracijos padalinių nuostatus darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto, pareigybių aprašymus;

16.8. tvirtina Centro struktūrą, suderintą su kultūros ministru, ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto, pareigybių sąrašus, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Centrui patvirtinto didžiausio leistino darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto, pareigybių skaičiaus;

16.9. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais priima į pareigas ir atleidžia iš jų darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto, skatina juos, skiria jiems pašalpas;

16.10. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, veiksmingą biudžetinės įstaigos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

16.11. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai būtų teisingi;

16.12. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja Centro buhalterinę apskaitą ;

16.13. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam pavestas funkcijas.

17. Centro direktoriaus laikinai nesant, jo funkcijas atlieka pavaduotojas arba kitas kultūros ministro įsakymu paskirtas darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartis ir gaunantis darbo užmokestį iš valstybės biudžeto.

 

V SKYRIUS

centro VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

18. Centro finansų kontrolę atlieka Centro direktoriaus paskirti Centro darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį iš valstybės biudžeto.

19. Centro valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Centro vidaus auditą atlieka Kultūros ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už vidaus audito atlikimą biudžetinėse įstaigose.

20. Centro metinio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę atlieka Centro direktorius.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Centras reorganizuojamas, pertvarkomas arba likviduojamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių biudžetinių įstaigų reorganizavimą, pertvarkymą ar likvidavimą, nustatyta tvarka.

 

___________________________