VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SpREndimas

DĖL VILKAVIŠKIO R. KYBARTŲ VAIKŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „KREGŽDUTĖ“ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. gruodžio 20 d. Nr. B-TS-659

Vilkaviškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2021 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. V-670 redakcija), atsižvelgdama į Vilkaviškio rajono savivaldybės mero 2024 m. lapkričio 28 d. potvarkį Nr. B-MP-900 „Dėl teikimo tvirtinti Vilkaviškio r. Kybartų vaikų lopšelio-darželio „Kregždutė“ nuostatus“ bei Vilkaviškio r. Kybartų vaikų lopšelio-darželio „Kregždutė“ 2024-11-13 raštą Nr. SD-60 „Dėl Vilkaviškio r. Kybartų vaikų lopšelio-darželio „Kregždutė“ nuostatų patvirtinimo“, Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Vilkaviškio r. Kybartų vaikų lopšelio-darželio „Kregždutė“ nuostatus (pridedama).

2. Įgalioti Vilkaviškio r. Kybartų vaikų lopšelio-darželio „Kregždutė“ direktorę Liną Mačiulienę pasirašyti patvirtintus lopšelio-darželio nuostatus ir teisės aktų nustatyta tvarka pateikti prašymą bei reikalingus dokumentus Juridinių asmenų registro tvarkytojui dėl šio sprendimo 1 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo.

3. Pripažinti netekusiais galios Vilkaviškio r. Kybartų vaikų lopšelio-darželio „Kregždutė“ nuostatus, patvirtintus Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2021 m. birželio 25 d. sprendimu Nr. B-TS-828 „Dėl Vilkaviškio r. Kybartų vaikų lopšelio-darželio „Kregždutė“ nuostatų patvirtinimo“.

4. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Vilkaviškio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.vilkaviskis.lt.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Algirdas Neiberka

 

 

 

PATVIRTINTA

Vilkaviškio rajono savivaldybės

tarybos 2024 m. gruodžio 20 d.

sprendimu Nr. B-TS-659

 

 

 

VILKAVIŠKIO R. KYBARTŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „KREGŽDUTĖ“

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilkaviškio r. Kybartų lopšelio-darželio „Kregždutė“ nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Vilkaviškio r. Kybartų lopšelio-darželio „Kregždutė“ (toliau – lopšelis-darželis) teisinę formą, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, lopšelio-darželio teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką, atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Lopšelio-darželio oficialusis pavadinimas – Vilkaviškio r. Kybartų lopšelis-darželis „Kregždutė“, trumpasis pavadinimas – lopšelis-darželis „Kregždutė“. Duomenys apie lopšelį-darželį, kaip juridinį asmenį, kaupiami ir saugojami Juridinių asmenų registre, kodas 190480219.

3. Vilkaviškio r. Kybartų lopšelis-darželis „Kregždutė“ įsteigtas 1988 m. spalio 20 d.

4. Lopšelio-darželio teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Lopšelio-darželio priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Savininkas – Vilkaviškio rajono savivaldybė, klasifikatoriaus kodas 111107759, adresas – S. Nėries g. 1, LT-70147, Vilkaviškis.

7. Lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendina Savivaldybės meras, išskyrus tas Lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai Savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios Savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo Savivaldybės taryba nėra perdavusi Savivaldybės merui).

8. Savivaldybės mero kompetencija:

8.1. teikia Savivaldybės tarybai tvirtinti lopšelio-darželio nuostatus;

8.2. priima į pareigas, atleidžia, nušalina ar atšaukia iš pareigų lopšelio-darželio direktorių, įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su lopšelio-darželio direktoriaus darbo santykiais, Lietuvos Respublikos darbo kodeksais ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

8.3. kontroliuoja ir prižiūri lopšelio-darželio direktoriaus veiklą, kaip jis įgyvendina įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir Savivaldybės tarybos sprendimus;

8.4. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose jo kompetencijai priskirtus klausimus.

9. Savivaldybės tarybos kompetencija:

9.1. Savivaldybės mero teikimu tvirtina nuostatus;

9.2. priima sprendimus dėl lopšelio-darželio reorganizavimo, pertvarkymo, likvidavimo;

9.3. nustato mokamų viešųjų paslaugų kainas;

9.4. nustato lopšelio-darželio vardu gautos paramos skirstymo taisykles;

9.5. priima sprendimus dėl tam tikros veiklos nepriklausomo audito atlikimo lopšelyje-darželyje;

9.6. užtikrina lopšelio-darželio finansavimą ir (ar) kitokį prisidėjimą dėl lopšelio-darželio veiklos;

9.7. priima sprendimus dėl lopšelio-darželio metinių ataskaitų rinkinio tvirtinimo;

9.8. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

10. Lopšelio-darželio buveinės adresas – J. Basanavičiaus g. 82 A, Kybartai, LT-70424, Vilkaviškio r. savivaldybė.

11. Grupė – ikimokyklinio ugdymo mokykla.

12. Pagrindinė paskirtis – ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas.

13. Mokymo kalba – lietuvių kalba.

14. Mokymosi formos:

14.1. grupinis mokymasis;

14.2. pavienis mokymasis.

15. Mokymo proceso organizavimo būdai:

15.1. kasdienis;

15.2. nuotolinis (mišrus, hibridinis).

16. Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, antspaudą su savivaldybės herbu ir lopšelio-darželio pavadinimu.

17. Lopšelis-darželis savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais ir kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

18. Lopšelis-darželis yra paramos gavėjas.

 

II SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS,

TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS

 

19. Lopšelio-darželio veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

20. Lopšelio-darželio veiklos rūšys:

20.1. pagrindinės veiklos rūšys:

20.1.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

20.1.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

20.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

20.2.1. sportinis-rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

20.2.2. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

20.2.3. kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

20.3. kitos ne švietimo veiklos rūšys:

20.3.1. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

20.3.2. nuosavo ar nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

20.3.3. kūrybinė, meninė ir pramogų organizavimo vieta, kodas 90.00;

20.3.4. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29.

21. Lopšelio-darželio veiklos tikslas – atsižvelgiant į vaikų prigimtines galias, patirtį, poreikius, šeimos ir bendruomenės susitarimus, kurti lanksčius edukacinius kontekstus, įgalinančius vaikus išsiugdyti pasitikėjimo, rūpinimosi savimi ir kitais, kultūrinio ir socialinio jautrumo, komunikavimo, lankstaus mąstymo, kūrybiškumo, mokėjimo mokytis pradmenis bei padėti pasirengti sėkmingai pradėti mokytis mokykloje.

22. Lopšelio-darželio veiklos uždaviniai:

22.1. atpažinti kiekvieno vaiko ugdymo poreikius, kylančius iš asmenybės raidos tarpsnio, individualių raidos ypatumų, prigimtinių gebėjimų visumos ir sociokultūrinės aplinkos;

22.2. į vaiką ir jo vertybių ugdymą orientuotame, integraliame ugdymo procese tikslingai taikyti vaiko ir mokytojo sąveika grindžiamus mokymo(si) metodus, priemones;

22.3. organizuoti ugdymą derinant kryptingą mokytojo ir spontanišką vaiko veiklą, taikant patirtinio mokymo(si) metodus (projektus, tyrinėjimus, eksperimentavimą ir kt.), pripažįstant žaidimą ir kasdienį vaiko gyvenimą grupėje kaip neatsiejamą ugdymo dalį;

22.4. užtikrinti sveiką ir saugią, ugdymui pritaikytą ir mokymąsi stimuliuojančią aplinką;

22.5. kurti ir plėtoti pasitikėjimu ir pagarba, aktyvia partneryste grindžiamą tikslingą bendradarbiavimą su tėvais (globėjais), švietimo pagalbos specialistais, pradinio ugdymo mokytojais ir kitais švietimo paslaugų tiekėjais;

22.6. plėtoti meninio ugdymo kryptį, orientuotą į vaikų kūrybinės raiškos gebėjimų ugdymą;

22.7. teikti vaikams švietimo pagalbą:

22.7.1. atlikti pirminį vaiko specialiųjų poreikių įvertinimą,

22.7.2. teikti specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka,

22.7.3. esant poreikiui kreiptis į švietimo pagalbos tarnybą tolimesniam vertinimui.

23. Lopšelis-darželis atlieka tokias funkcijas:

23.1. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintu ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašu rengia ir vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio ir kitas vaikų amžių, asmenines jų ypatybes atitinkančias ugdymo programas;

23.2. vykdo mokymo ir kitose sutartyse prisiimtus įsipareigojimus, užtikrina kokybišką paslaugų teikimą;

23.3. atsižvelgdamas į vietos ir lopšelio-darželio bendruomenių reikmes, vaikų, jų tėvų (globėjų) poreikius ir interesus konkretina, individualizuoja ir įgyvendina ugdymo turinį;

23.4. sudaro palankias sąlygas atsiskleisti vaiko kūrybiniam aktyvumui, ugdo iniciatyvumą, savarankiškumą, mokėjimą apginti savo nuomonę, toleranciją kitokiai nuomonei;

23.5. sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje;

23.6. teikia švietimo informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą ir vykdo vaikų sveikatos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka;

23.7. įvertina vaikų specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria ir teikia specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

23.8. teikia papildomas mokamas paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka;

23.9. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti kvalifikaciją ir profesines kompetencijas, dalintis darbo patirtimi;

23.10. nusistato lopšelio-darželio bendruomenės narių elgesio normas, atsižvelgęs į Pedagogų etikos kodekso reikalavimus;

23.11. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką ir saugią ugdymo(si) ir darbo aplinką;

23.12. kuria, turtina, atnaujina ir (ar) pertvarko ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacines aplinkas;

23.13. organizuoja ir vykdo vaikų maitinimą;

23.14. padeda tėvams (globėjams) organizuoti vaikų ugdymą(si) šeimoje pagal priešmokyklinio ugdymo programą;

23.15. viešai skelbia informaciją apie lopšelio-darželio veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;

23.16. atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

 

 

III SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO TEISĖS IR PAREIGOS

 

24. Lopšelis-darželis, įgyvendindamas jam pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:

24.1. parinkti ugdymo metodus ir ugdymo(si) veiklos būdus, atitinkančius lopšelio-darželio tikslus ir uždavinius;

24.2. kurti naujus ugdymo ir ugdymo(si) modelius, užtikrinančius kokybišką ugdymą(si);

24.3. stebėti ir vertinti ugdymo procesą, taikyti įvairias tyrimo metodikas veiklos kokybės vidaus vertinimui ir ugdymo tobulinimui užtikrinti;

24.4. bendradarbiauti su lopšelio-darželio veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

24.5. vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

24.6. prisiimti įsipareigojimus, sudaryti mokymo, bendradarbiavimo sutartis su socialiniais partneriais, su juridiniais ir fiziniais asmenimis dėl paslaugų ir / ar prekių teikimo;

24.7. stoti ir jungtis į asociacijas, organizacijas ir sąjungas, dalyvauti jų veikloje;

24.8. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

24.9. teikti atlygintinas paslaugas, kurių kainas tvirtina Savivaldybės taryba;

24.10. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

25. Lopšelio-darželio pareigos:

25.1. užtikrinti tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, priskirtų funkcijų kokybišką atlikimą;

25.2. kurti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;

25.3. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymą;

25.4. pripažinti kiekvieno ugdytinio individualumą, poreikių įvairovę, skirtingus gebėjimus ir potyrius;

25.5. garantuoti atvirumą vietos bendruomenei;

25.6. užtikrinti ugdymo sutarčių sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

25.7. teikti geros kokybės paslaugas;

25.8. sudaryti darbuotojams tinkamas sąlygas, laiduojančias darbo efektyvumą;

25.9. efektyviai naudoti lėšas ir turtą nuostatuose numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti;

25.10. tinkamai tvarkyti finansinę apskaitą;

25.11. vykdyti kitas teisės aktais nustatytas pareigas.

 

IV SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

26. Lopšelio-darželio veikla organizuojama pagal:

26.1. direktoriaus patvirtintą lopšelio-darželio strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Lopšelio-darželio taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

26.2. direktoriaus patvirtintą lopšelio-darželio metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Lopšelio-darželio taryba;

26.3. direktoriaus patvirtintą ikimokyklinio ugdymo programą, kuriai yra pritarusi lopšelio-darželio taryba ir lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;

26.4. bendrąją priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro.

27. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius. Direktorius į pareigas skiriamas ir atleidžiamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

28.  Lopšelio-darželio direktoriumi gali būti tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, asmuo.

29.  Pasibaigus pirmajai penkerių metų kadencijai, lopšelio-darželio direktorius gali būti skiriamas be konkurso antrajai penkerių metų kadencijai, jeigu direktoriaus metų veikla kiekvienais metais buvo vertinama kaip viršijanti lūkesčius arba atitinkanti lūkesčius ir direktorius sutinka eiti pareigas.

30. Direktorius, nepasibaigus jo kadencijai, gali būti atšaukiamas iš pareigų teisės aktų nustatyta tvarka tik dėl šių priežasčių:

30.1. asmuo prarado nepriekaištingą reputaciją;

30.2. paaiškėja, kad dalyvaudamas viešame konkurse direktoriaus pareigoms eiti nuslėpė ar pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis, dėl kurių negalėjo būti priimtas į direktoriaus pareigas.

31. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Vilkaviškio rajono savivaldybės merui.

32. Lopšelio-darželio direktoriaus funkcijos, organizuojant ir koordinuojant lopšelio-darželio veiklą:

32.1. vadovauja lopšelio-darželio strateginio plano ir metinio veiklos plano, ikimokyklinio ugdymo programos rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui ir įgyvendinimui;

32.2. organizuoja ir koordinuoja lopšelio-darželio veiklą, kad būtų įgyvendinami lopšelio-darželio tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;

32.3. nustato lopšelio-darželio struktūrą ir pareigybių sąrašą;

32.4. nustato Lopšelio-darželio darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą, jeigu Lopšelyje-darželyje nėra sudaryta kolektyvinė sutartis;

32.5. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia direktoriaus pavaduotoją, mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir nepedagoginį personalą, rengia ir tvirtina jų pareigybių aprašymus, skatina darbuotojus, nagrinėja darbo pareigų pažeidimus;

32.6. priima vaikus Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

32.7. analizuoja lopšelio-darželio veiklos ir valdymo išteklių būklę;

32.8. atstovauja lopšeliui-darželiui kitose institucijose;

32.9. dalį savo funkcijų gali pavesti atlikti lopšelio-darželio direktoriaus pavaduotojui;

32.10. atlieka kitas funkcijas, nustatytas lopšelio-darželio direktoriaus pareigybės aprašyme ir kituose teisės aktuose.

33. Lopšelio-darželio direktorius atsako už:

33.1. lopšelio-darželio veiklą ir jos rezultatus;

33.2. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, šių nuostatų laikymąsi, tinkamą funkcijų atlikimą;

33.3. demokratinį lopšelio-darželio valdymą, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, personalo kvalifikacijos ir profesinių kompetencijų tobulinimą, sveiką ir saugią lopšelio-darželio aplinką;

33.4. asmens duomenų teisinę apsaugą, teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą teisės aktų nustatyta tvarka.

34. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso klausimais lopšelio-darželio direktorius gali organizuoti pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus. Juos koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

35. Lopšelyje-darželyje organizuoti ir koordinuoti prevencinį darbą, švietimo pagalbos teikimą, saugios ir palankios vaiko ugdymui aplinkos kūrimą, švietimo programų pritaikymą ugdytiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, atlikti vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus poreikius, atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pirminį įvertinimą ir vykdyti kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas sudaroma lopšelio-darželio vaiko gerovės komisija (toliau – komisija).

36. Lopšelio-darželio vaiko gerovės komisija savo veiklą organizuoja pagal direktoriaus patvirtintą komisijos darbo reglamentą.

37. Vaikai į lopšelį-darželį priimami:

37.1. vadovaujantis Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintu Vaikų priėmimo į Vilkaviškio rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašu;

37.2. vaikų skaičius lopšelio-darželio ugdymo grupėse reglamentuojamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

38. Lopšelio-darželio darbo laiko trukmę nustato Savivaldybės taryba.

39. Užmokesčio dydį už vaikų išlaikymą nustato bei vaikų priėmimo tvarką į lopšelį-darželį rengia, keičia ir tvirtina Savivaldybės taryba.

 

V SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA

 

40. Lopšelio-darželio savivalda grindžiama švietimo tikslais, lopšelyje-darželyje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.

41. Lopšelio-darželio savivaldos institucijos kolegialiai svarsto įstaigos veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą lopšelio-darželio nuostatuose, priima sprendimus, daro įtaką direktoriaus priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę lopšelio-darželio valdymo priežiūrą.

42. Lopšelyje-darželyje veikia šios savivaldos institucijos:

42.1. lopšelio-darželio taryba;

42.2. mokytojų taryba;

42.3. tėvų taryba.

43. Lopšelio-darželio taryba – aukščiausioji lopšelio-darželio savivaldos institucija, sudaryta iš mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų. Už savo veiklą lopšelio-darželio taryba atsiskaito ją rinkusiems lopšelio-darželio bendruomenės nariams.

44. Lopšelio-darželio tarybą sudaro 7 (septyni) nariai: 3 (trys)  mokytojai, kuriuos atviru balsavimu išrenka mokytojų taryba, 3 (trys) lopšelyje-darželyje nedirbantys ugdytinių tėvai (rūpintojai, teisėti vaiko atstovai), kuriuos atviru balsavimu išrenka tėvų tarybos susirinkime, 1 (vienas) Kybartų bendruomenės atstovas (seniūnaitis), kurį deleguoja Kybartų seniūnijos seniūnas.

45. Taryba renkama dvejiems metams. Pasibaigus tarybos kadencijai, taryba baigia savo veiklą ir perduoda įgaliojimus naujai išrinktai lopšelio-darželio tarybai. Tas pats asmuo tarybos nariu gali būti dvi kadencijas iš eilės.

46. Nutrūkus tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, vadovaujantis šių nuostatų 43 punktu, į jo vietą ne ilgiau kaip per 1 mėnesį išrenkamas naujas tarybos narys.

47. Lopšelio-darželio tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti švietimo įstaigos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją. Lopšelio-darželio tarybos nariu negali būti lopšelio-darželio direktorius.

48. Lopšelio-darželio tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininkas ir sekretorius renkami atviru balsavimu pirmame tarybos posėdyje.

49. Tarybos veikla planuojama, posėdžiai protokoluojami. Tarybos posėdžius inicijuoja tarybos pirmininkas ne rečiau kaip du kartus per metus. Prireikus gali būti kviečiamas neeilinis tarybos posėdis.

50. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininko balsas. Savivaldos institucijų atstovai ir lopšelio-darželio nariai tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

51. Lopšelio-darželio tarybos funkcijos:

51.1. teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

51.2. pritaria lopšelio-darželio strateginiam planui ir metiniam veiklos planui, lopšelio-darželio darbo tvarkos taisyklėms, ikimokyklinio ugdymo programai ir kitiems lopšelio-darželio veiklą reglamentuojančių dokumentų projektams, kuriuos teikia lopšelio-darželio direktorius;

51.3. teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui dėl lopšelio-darželio nuostatų pakeitimo ar papildymo, lopšelio-darželio vidaus struktūros tobulinimo;

51.4. svarsto lopšelio-darželio paramos lėšų naudojimo klausimus;

51.5. pasirenka lopšelio-darželio veiklos įsivertinimo sritis, veiklos kokybės įsivertinimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;

51.6. kiekvienais metais svarsto ir vertina lopšelio-darželio direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia  savo sprendimą dėl ataskaitos lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai (dalyvių susirinkimui);

51.7. teikia siūlymų dėl saugių vaikų ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant lopšelio-darželio materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

51.8. renka atstovus į mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisiją;

51.9. svarsto lopšelio-darželio direktoriaus teikiamus ir kitus teisės aktuose nustatytus, su lopšelio-darželio veikla susijusius, klausimus.

52. Lopšelio-darželio taryba už veiklą vieną kartą per metus atsiskaito lopšelio-darželio bendruomenės nariams.

53. Lopšelio-darželio tarybos nutarimai, prieštaraujantys teisės aktams, negalioja.

54. Mokytojų taryba – nuolat veikianti lopšelio-darželio savivaldos institucija, susidedanti iš rinkimais išrinktų mokytojų, atstovaujanti mokytojų interesams ir sprendžianti mokytojams aktualias problemas.

55. Mokytojų tarybą sudaro vienas trečdalis lopšelyje-darželyje dirbančių pedagogų ir pagalbos mokiniui specialistų.

56. Mokytojų taryba renkama mokytojų susirinkimo metu atviru balsavimu.

57. Mokytojų taryba renkama dvejiems metams. Pasibaigus mokytojų tarybos kadencijai, taryba baigia savo veiklą ir perduoda įgaliojimus naujai išrinktai mokytojų tarybai. Tas pats asmuo mokytojų tarybos nariu gali būti dvi kadencijas iš eilės.

58. Nutrūkus mokytojų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, vadovaujantis šių nuostatų 55 punktu, į jo vietą ne ilgiau kaip per 1 mėnesį išrenkamas naujas tarybos narys.

59. Mokytojų tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininkas ir sekretorius renkami atviru balsavimu pirmame mokytojų tarybos posėdyje.

60. Mokytojų tarybos veikla planuojama, posėdžiai protokoluojami. Mokytojų tarybos posėdžius inicijuoja mokytojų tarybos pirmininkas ne rečiau kaip du kartus per metus. Prireikus gali būti kviečiamas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.

61. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma. Į posėdžius gali būti kviečiami kiti, su vaikų ugdymu ir sveikatos priežiūra suinteresuoti asmenys.

62. Mokytojų tarybos funkcijos:

62.1. aptaria praktinius švietimo organizavimo, vaikų ugdymo kokybės klausimus;

62.2. svarsto valstybės nustatytą švietimo standartų įgyvendinimą, ugdymo turinio atnaujinimą, optimalių ugdymo(si) sąlygų ir mokytojų veiklos tobulinimo būdus;

62.3. analizuoja lopšelio-darželio veiklos planų ir ugdymo programų įgyvendinimą;

62.4. aptaria skirtingų gebėjimų vaikų ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo metodus, analizuoja būdus ugdytinių individualiems pasiekimams ir pažangai vertinti;

62.5. sprendžia vaikų sveikatos, saugios aplinkos, ugdymo(si), poilsio ir mitybos klausimus;

62.6. teikia siūlymus lopšelio-darželio tarybai įvairiais lopšelio-darželio veiklos organizavimo ir ugdymo klausimais;

62.7. svarsto ir priima protokolinius nutarimus teisės aktų nustatytais ir lopšelio-darželio direktoriaus teikiamais klausimais;

62.8. aptaria mokytojų, kitų specialistų prašymus atestuotis, teikia siūlymus lopšelio-darželio vadovui;

62.9. renka atstovus į lopšelio-darželio tarybą ir į mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisiją;

62.10. svarsto kitus su lopšelio-darželio veikla susijusius klausimus;

62.11. svarstomais klausimais priima nutarimus.

63. Tėvų taryba – lopšelio-darželio savivaldos institucija, susidedanti iš rinkimais išrinktų tėvų (globėjų, rūpintojų), atstovaujanti tėvų (globėjų, rūpintojų) interesams ir sprendžianti tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualias problemas.

64. Tėvų tarybos nariais išrenkami tėvai savanorišku principu grupių susirinkimų metu viešu balsavimu, po vieną atstovą iš kiekvienos grupės.

65. Tėvų taryba renkama dvejiems metams.

66. Tėvų tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip du kartus per mokslo metus. Tėvų tarybos nariai atviru balsavimu pirmajame posėdyje renka pirmininką, jo pavaduotoją ir sekretorių.

67. Posėdžius šaukia tėvų tarybos pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus tėvų tarybos pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio pradžios.

68. Tėvų tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia įgaliojimų laikas, kai jis nebegali eiti savo pareigų dėl sveikatos būklės, atsistatydina, pripažįstamas neveiksniu arba kai jo elgesys nesuderinamas su tarybos nario pareigomis.

69. Tėvų tarybos funkcijos:

69.1. teikia siūlymus ugdymo proceso organizavimo ir kitais ugdymo kokybės gerinimo klausimais;

69.2. renka atstovus į lopšelio-darželio Tarybą;

69.3. nagrinėja tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymus, skundus ir teikia siūlymus, sprendžiant iškilusias problemas;

69.4. dalyvauja tėvų (globėjų, rūpintojų) diskusijose, lopšelio-darželio renginiuose;

69.5. svarsto administracijos teikiamus klausimus;

69.6. teikia siūlymus lopšelio-darželio tarybai ir direktoriui;

69.7. padeda organizuoti lopšelio-darželio renginius, išvykas, kurti edukacines aplinkas, vykdyti profesinį orientavimą.

70. Lopšelyje-darželyje gali veikti ir kitos lopšelio-darželio savivaldos institucijos nuostatuose nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO

TVARKA IR ATESTACIJA

 

71. Darbuotojai į darbą priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

72. Lopšelio-darželio darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

73. Lopšelio-darželio mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

74. Lopšelio-darželio direktoriaus, jo pavaduotojų ugdymui veiklos vertinimas ir kvalifikacijos tobulinimas vykdomas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,

FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS

PRIEŽIŪRA

 

75. Lopšelis-darželis valdo patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo įstatymų ir Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

76. Lopšelio-darželio lėšos:

76.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilkaviškio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

76.2.  pajamos už teikiamas paslaugas;

76.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

76.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

77. Lopšelis-darželis finansinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka, finansinę atskaitomybę tvarko teisė aktų nustatyta tvarka, finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

78. Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą atlieka Savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkiami išoriniai vertintojai.

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

79. Lopšelis-darželis turi interneto svetainę (www.kybartukregzdute.lt), atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje skelbiami vieši pranešimai ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu nustatyta informacija visuomenei apie Lopšelio-darželio veiklą.

80. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ar Juridinių asmenų registro tvarkytojo leidžiamame elektroniniame leidinyje viešiems pranešimams skelbti. Kiti lopšelio-darželio pranešimai suinteresuotiems asmenims siunčiami registruotu laišku arba elektroninių ryšių priemonėmis. Skubūs pranešimai gali būti perduoti elektroninių ryšių priemonėmis, originalai tą pačią dieną išsiuntinėjami adresatui registruotu laišku ar įteikiami pasirašytinai. Už pranešimų paskelbimą atsako Lopšelio-darželio direktorius, priėmęs atitinkamą sprendimą, arba įsakymų nustatyta tvarka įgaliotas asmuo.

81. Lopšelio-darželio nuostatai keičiami Savivaldybės tarybos, lopšelio-darželio direktoriaus, lopšelio-darželio tarybos iniciatyva.

82. Lopšelio-darželio nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus tvirtina Savivaldybės taryba.

83. Lopšelis-darželis reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

84. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose Nuostatuose išdėstytus klausimus, ar teisės aktams atitinkamus klausimus reglamentuojant kitaip nei šiuose Nuostatuose, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

 

 

_____________________________