VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
VIRŠININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2007 M. LIEPOS 3 D. ĮSAKYMO NR. V-242 „DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS MOKESČIŲ APSKAITOS INFORMACINĖS SISTEMOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. vasario 18 d. Nr. VA-15
Vilnius
Pakeičiu Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2007 m. liepos 3 d. įsakymą Nr. V-242 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Mokesčių apskaitos informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
VIRŠININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL Valstybinės mokesčių inspekcijos MOKESČIŲ APSKAITOS informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 30 straipsniu ir 33 straipsnio 1 dalimi, Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 11 punktu, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 9.22 ir 18.11 papunkčiais,
Viršininkė Edita Janušienė
SUDERINTA SUDERINTA
Lietuvos Respublikos Muitinės departamento
vidaus reikalų ministerijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
2020-01-10 raštu Nr. 1D-197 2019-10-23 raštu Nr. (4.5)3B-8384
SUDERINTA SUDERINTA
Lietuvos Respublikos Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos
Ekonomikos ir inovacijų ministerijos 2020-01-09 raštu Nr. 2R-144(3.33.E)
2019-12-18 raštu Nr. (41.3-91E)-3-4671
SUDERINTA SUDERINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Nacionalinės teismų administracijos
2020-01-02 raštu Nr. (1.27E)2T-1 2020-01-24 raštu Nr. 4R-126-(6.6)
SUDERINTA SUDERINTA
Nacionalinio kibernetinio saugumo centro Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos
prie Krašto apsaugos ministerijos 2019-10-22 raštu Nr. B6-(1.9)-3021
2019-10-21 raštu Nr. (4.2)6K-681
PATVIRTINTA
Valstybinės mokesčių inspekcijos prie
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
viršininko 2007 m. liepos 3 d.
įsakymu Nr. V-242
(Valstybinės mokesčių inspekcijos prie
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
viršininko 2020 m. vasario 18 d.
įsakymo Nr. VA-15 redakcija)
VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS MOKESČIŲ APSKAITOS INFORMACINĖS SISTEMOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinės mokesčių inspekcijos Mokesčių apskaitos informacinės sistemos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Valstybinės mokesčių inspekcijos Mokesčių apskaitos informacinės sistemos (toliau – MAIS) steigimo teisinį pagrindą, tikslą, uždavinius, pagrindines funkcijas, organizacinę, informacinę ir funkcinę struktūras, duomenų teikimo ir naudojimo tvarką, bendruosius duomenų saugos reikalavimus, finansavimą, modernizavimą ir likvidavimą.
2. MAIS steigimo teisinį pagrindą sudaro Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 15 straipsnio 1 dalis ir 19 straipsnis ir Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatai), 9.22 papunktis.
3. Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, apibrėžtas Nuostatų 4 ir 35 punktuose nurodytuose teisės aktuose, bei kituose Lietuvos Respublikos bei Europos Sąjungos teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
4. MAIS kuriama ir tvarkoma, vadovaujantis:
4.1. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas);
4.8. Lietuvos Respublikos elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų įstatymu;
4.16. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 718 „Dėl Viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos reformos koncepcijos ir koordinavimo ir priežiūros komisijos sudarymo“;
4.17. Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašu, Saugos dokumentų turinio gairių aprašu ir Elektroninės informacijos, sudarančios valstybės informacinius išteklius, svarbos įvertinimo ir valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo gairių aprašu, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, Saugos dokumentų turinio gairių aprašo ir Elektroninės informacijos, sudarančios valstybės informacinius išteklius, svarbos įvertinimo ir valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo gairių aprašo patvirtinimo“ (toliau – Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašas, Saugos dokumentų turinio gairių aprašas ir Elektroninės informacijos, sudarančios valstybės informacinius išteklius, svarbos įvertinimo ir valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo gairių aprašas);
4.18. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“;
4.19. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 13 d. nutarimu Nr. 900 „Dėl priemonių mokestinių prievolių įvykdymui užtikrinti“;
4.20. Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas);
4.21. Bešeimininkio, konfiskuoto, valstybės paveldėto, valstybei perduoto turto, daiktinių įrodymų, lobių ir radinių perdavimo, apskaitymo, saugojimo, realizavimo, grąžinimo ir pripažinimo atliekomis taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 26 d. nutarimu Nr. 634 „Dėl Bešeimininkio, konfiskuoto, valstybės paveldėto, valstybei perduoto turto, daiktinių įrodymų lobių ir radinių perdavimo, apskaitymo, saugojimo, realizavimo, grąžinimo ir pripažinimo atliekomis taisyklių patvirtinimo“;
4.22. Organizacinių ir techninių kibernetinio saugumo reikalavimų, taikomų kibernetinio saugumo subjektams, aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 818 „Dėl Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatymo įgyvendinimo“ (toliau – Organizacinių ir techninių kibernetinio saugumo reikalavimų aprašas);
4.23. Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“;
4.25. Techniniais valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų elektroninės informacijos saugos reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2013 m. spalio 4 d. įsakymu Nr. 1V-832 „Dėl Techninių valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų elektroninės informacijos saugos reikalavimų patvirtinimo“;
4.26. Valstybės informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymo metodika, patvirtinta Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. T-29 „Dėl Valstybės informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymo metodikos patvirtinimo“;
4.27. Pranešimo apie mokestinį patikrinimą, patikrinimo akto, patikrinimo pažymos ir sprendimo dėl patikrinimo akto tvirtinimo formomis bei šių formų užpildymo taisyklėmis, patvirtintomis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. VA-90 „Dėl Pranešimo apie mokestinį patikrinimą, patikrinimo akto, patikrinimo pažymos ir sprendimo dėl patikrinimo akto tvirtinimo formų bei šių formų užpildymo taisyklių patvirtinimo“;
5. Pagrindinis MAIS tikslas – informacinių technologijų priemonėmis vykdyti Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos mokesčių fondo (toliau – mokesčių fondas) apskaitą, kaupti duomenis apie turtą ir įsipareigojimus, susijusius su Mokesčių administravimo įstatyme nurodytais mokesčiais, rinkliavomis ir kitomis įmokomis bei kitomis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) funkcijomis.
6. Asmens duomenų tvarkymo MAIS tikslai:
6.1. juridinių asmenų – identifikuoti juridinius asmenis, informacinių technologijų priemonėmis centralizuotai kaupti ir tvarkyti juridinių asmenų įmokų, prievolių, permokų, nepriemokų ir kitus Nuostatų III skyriuje „Informacinė struktūra“ išvardytus duomenis;
7. MAIS uždaviniai – kompiuterizuoti ir automatizuoti mokesčių apskaitos procesus, procedūras ir veiksmus, susijusius su nepriemokų išieškojimu, valstybei perduotino turto administravimu ir informacijos apie minėtus veiksmus gavimu.
8. MAIS funkcijos:
8.3. vykdyti mokesčių mokėtojų permokų / skirtumų ar nepagrįstai išieškotų sumų grąžinimą / įskaitymą;
8.5. mokesčių fonde fiksuojamų ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių pagrindu registruoti mokesčių fondo buhalterinėse sąskaitose apskaitos įrašus, kurie vėliau naudojami, rengiant finansinių ataskaitų rinkinius;
8.7. teikti tvarkomus duomenis VMI prie FM informacinėms sistemoms ir kitų institucijų valdomoms / tvarkomoms informacinėms sistemoms / registrams;
8.8. teikti informaciją, reikalingą automatiniams pranešimams mokesčių mokėtojams apie prievolės nevykdymą, apie baudos už administracinį nusižengimą (toliau – AN) paskyrimą, sumokėjimą ir kitus veiksmus, susijusius su baudų už AN administravimu, apie priskaičiuotą valstybės rinkliavą už vykdytą veiklą, sumokėjimą ir kitus veiksmus, susijusius su valstybės rinkliavos už vykdytą veiklą administravimu, rengti.
II SKYRIUS
organizacinė struktūra
11. MAIS valdytojas atlieka Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatytas funkcijas, turi šiame įstatyme ir Bendrajame duomenų apsaugos reglamente nurodytas teises ir pareigas, taip pat:
11.3. kaupia ir analizuoja teisines, technines, technologines, metodines ir organizacines MAIS tvarkymo problemas ir pagal savo kompetenciją priima atitinkamus sprendimus, reikalingus MAIS veiklai užtikrinti;
11.5. metodiškai vadovauja MAIS tvarkytojams, nurodytiems Nuostatų 12.2–12.6 papunkčiuose, koordinuoja jų veiklą, susijusią su MAIS duomenų tvarkymu, vykdo šios veiklos priežiūrą;
12. MAIS tvarkytojai yra:
13. MAIS tvarkytojai atlieka Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatytas tvarkytojo funkcijas, turi šiame įstatyme nurodytas teises ir pareigas, taip pat:
13.1. VMI prie FM:
13.1.1. vadovaudamasi Nuostatais, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, užtikrina teisėtą, saugų ir kokybišką MAIS duomenų tvarkymą ir duomenų perdavimą;
13.1.2. atlieka MAIS techninės ir programinės įrangos įdiegimo, funkcionavimo, atnaujinimo ir modernizavimo darbus;
14. MAIS tvarkytojai (išskyrus VMI prie FM) yra ir MAIS asmens duomenų tvarkytojai ir turi Bendrajame duomenų apsaugos reglamente nurodytas teises ir pareigas.
15. MAIS asmens duomenų tvarkytojai, tvarkydami MAIS asmens duomenų valdytojo duomenis (įskaitant asmens duomenis), įsipareigoja:
15.1. tvarkyti asmens duomenis tik pagal MAIS asmens duomenų valdytojo dokumentais įformintus nurodymus;
15.2. užtikrinti, kad asmens duomenis tvarkyti įgalioti MAIS asmens duomenų tvarkytojo valstybės tarnautojai arba darbuotojai būtų įsipareigoję užtikrinti konfidencialumą ir atliktų tik tokios apimties asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kurie yra būtini jų funkcijoms vykdyti;
15.3. nepasitelkti kito asmens duomenų tvarkytojo be išankstinio konkretaus arba bendro rašytinio MAIS asmens duomenų valdytojo leidimo. Jeigu MAIS asmens duomenų valdytojas suteiks leidimą pasitelkti kitą asmens duomenų tvarkytoją, MAIS asmens duomenų tvarkytojo pasitelktam tam kitam asmens duomenų tvarkytojui yra taikomi tokie patys asmens duomenų apsaugos įsipareigojimai ir asmens duomenų saugumo reikalavimai, kokie nustatyti MAIS asmens duomenų tvarkytojui, visų pirma, prievolė pakankamai užtikrinti, kad tinkamos techninės ir organizacinės priemonės bus įgyvendintos tokiu būdu, kad asmens duomenų tvarkymas atitiktų Bendrojo duomenų apsaugos reglamento reikalavimus. Pirminis MAIS asmens duomenų tvarkytojas atsakingas už to kito asmens duomenų tvarkytojo prievolių vykdymą.
15.4. padėti MAIS asmens duomenų valdytojui taikant tinkamas technines ir organizacines priemones, kiek tai įmanoma, kad būtų įvykdyta MAIS asmens duomenų valdytojo prievolė atsakyti į prašymus pasinaudoti Bendrojo duomenų apsaugos reglamente nustatytomis duomenų subjekto teisėmis. Jeigu MAIS asmens duomenų tvarkytojas gauna duomenų subjekto prašymą dėl Bendrajame duomenų apsaugos reglamente nustatytų duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, MAIS asmens duomenų tvarkytojas privalo šį prašymą persiųsti MAIS asmens duomenų valdytojui;
15.5. užbaigę teikti su asmens duomenų tvarkymu susijusias paslaugas, grąžinti MAIS asmens duomenų valdytojui visus asmens duomenis ir ištrinti esamas jų kopijas, išskyrus atvejus, kai reikalaujama asmens duomenis saugoti;
15.6. gavę MAIS asmens duomenų valdytojo prašymą, pateikti per MAIS asmens duomenų valdytojo nurodytą terminą MAIS asmens duomenų valdytojui būtiną informaciją:
15.6.1. kad MAIS asmens duomenų valdytojas galėtų įsitikinti, jog MAIS asmens duomenų tvarkytojas tinkamai vykdo teisės aktuose nustatytus asmens duomenų apsaugos reikalavimus, ir MAIS asmens duomenų valdytojas galėtų tinkamai vykdyti Bendrajame duomenų apsaugos reglamente nustatytus reikalavimus, susijusius su MAIS asmens duomenų tvarkytojo atliekamais asmens duomenų tvarkymo veiksmais (šis įsipareigojimas galioja ir MAIS asmens duomenų valdytojui atliekant MAIS asmens duomenų tvarkytojo patikrinimą);
15.6.2. MAIS asmens duomenų valdytojui atliekant poveikio duomenų apsaugai vertinimą, vadovaujantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento 35 straipsniu, įskaitant informacijos pateikimą, kai MAIS asmens duomenų valdytojas priima sprendimą kreiptis į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją dėl išankstinių konsultacijų;
15.7. įgyvendinti tinkamas technines ir organizacines priemones, kad būtų užtikrintas pavojų atitinkančio lygio saugumas. Nustatant tinkamo lygio saugumą, visų pirma atsižvelgti į pavojus, kurie kyla dėl duomenų tvarkymo, visų pirma dėl netyčinio arba neteisėto persiųstų, saugomų ar kitaip tvarkomų duomenų sunaikinimo, praradimo, pakeitimo, atskleidimo be leidimo ar neteisėtos prieigos prie jų;
15.8. imtis priemonių, siekdami užtikrinti, kad bet kuris MAIS asmens duomenų tvarkytojui pavaldus asmuo, galintis susipažinti su asmens duomenimis, jų netvarkytų, išskyrus atvejus, kai MAIS asmens duomenų valdytojas duoda nurodymus juos tvarkyti;
15.9. jeigu įvyksta arba įtariama, kad įvyko asmens duomenų saugumo pažeidimas, skubiai imsis priemonių, siekdami užkirsti kelią tolesnei žalai dėl įvykusio asmens duomenų saugumo pažeidimo, bei skubiai imsis priemonių, siekdami sumažinti įvykusio asmens duomenų saugumo pažeidimo padarinius;
15.10. apie įvykusį asmens duomenų saugumo pažeidimą nepagrįstai nedelsdamas, jei įmanoma, praėjus ne daugiau kaip 24 valandoms nuo galimo asmens duomenų saugumo pažeidimo nustatymo, raštu ir (ar) elektroniniu paštu informuoti MAIS asmens duomenų valdytoją ir pateikti Bendrojo duomenų apsaugos reglamento 33 straipsnio 3 dalyje nurodytą informaciją. Jeigu informacijos neįmanoma pateikti tuo pačiu metu, informacija toliau nepagrįstai nedelsiant teikiama etapais;
16. MAIS naudotojai – MAIS valdytojo, MAIS tvarkytojų valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, informacinių sistemų veiklą reglamentuojančių ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka naudojantys ir (ar) tvarkantys MAIS duomenis.
17. MAIS duomenų, informacijos teikėjai:
17.1. Valstybinės mokesčių inspekcijos Integruota mokesčių informacinė sistema (toliau – IMIS) (valdytoja – VMI prie FM);
17.2. Valstybinės mokesčių inspekcijos akcizų informacinė sistema (toliau – AIS) (valdytoja – VMI prie FM);
17.3. Valstybinės mokesčių inspekcijos pridėtinės vertės mokesčio informacijos mainams tarp Europos Sąjungos valstybių skirtos informacinė sistema (toliau – ITIS_EU) (valdytoja – VMI prie FM);
17.4. Valstybinės mokesčių inspekcijos gyventojų pajamų mokesčio informacinė sistema (toliau – GYPAS) (valdytoja – VMI prie FM);
17.5. Mokesčių mokėtojų elektroninio švietimo, konsultavimo ir informavimo paslaugų informacinė sistema (toliau – ESKIS) (valdytoja – VMI prie FM);
17.7. Valstybinės mokesčių inspekcijos darbo organizavimo ir dokumentų valdymo sistema (toliau – DODVS) (valdytoja – VMI prie FM);
17.8. Valstybinės mokesčių inspekcijos audito informacinė sistema (toliau – AUDITO IS) (valdytoja – VMI prie FM);
17.10. Piniginių lėšų apribojimų informacinė sistema (toliau – PLAIS) (valdytoja – Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija);
17.11. Nekilnojamojo turto registras (toliau – NTR) (valdytoja – Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija);
17.12. Turto arešto aktų registras (toliau – TAAR) (valdytoja – Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija);
17.13. Administracinių nusižengimų registras (toliau – ANR) (valdytoja – Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija);
17.14. Integruota muitinės informacinė sistema (toliau – Integruota MIS) (valdytoja – Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos);
17.15. Gyvūninio maisto kontrolės informacinė sistema (toliau – GMKIS) (valdytoja – Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba);
III SKYRIUS
INFORMACINĖ STRUKTŪRA
18. MAIS apdorojami ir kaupiami duomenys:
18.1. fizinio asmens duomenys:
18.1.5. kontaktiniai duomenys (ryšio tipas, reikšmė):
18.2. juridinio asmens duomenys:
18.2.5. kontaktiniai duomenys (ryšio tipas, reikšmė):
18.3. mokesčių mokėtojo identifikacinis numeris, suteikiamas mokesčių mokėtojams, vadovaujantis Mokesčių mokėtojo, kuriam nesuteikiamas juridinio asmens registro kodas, Lietuvos Respublikos gyventojų registro kodas, identifikacinio numerio priskyrimo ir taikymo taisyklėmis, patvirtintomis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. VA-95 „Dėl Mokesčių mokėtojo, kuriam nesuteikiamas juridinio asmens registro kodas, Lietuvos Respublikos gyventojų registro kodas, identifikacinio numerio priskyrimo ir taikymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – mokesčių mokėtojo identifikacinis numeris);
18.4. mokesčių mokėtojo, juridinio asmens, akcizais apmokestinamų prekių sandėlio numeris ir adresas;
18.5. juridinio / fizinio asmens banko sąskaitos:
18.6. juridinio / fizinio asmens prievolės duomenys:
18.6.10. prievolės operacijos tipas (požymis, apibūdinantis mokestį, baudą, delspinigius, palūkanas ar pan.);
18.6.15. prievolės įskaitymo duomenys:
18.6.15.6. įmokos kodas iš Mokesčių, rinkliavų ir kitų įmokų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, savivaldybių biudžetus bei valstybės pinigų fondus kodų sąrašo, patvirtinto Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko ir Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. V-57/1B-160 „Dėl mokesčių, rinkliavų ir kitų įmokų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, savivaldybių biudžetus bei valstybės pinigų fondus kodų sąrašo“, (toliau – įmokos kodas);
18.6.27. formos eilutė (dokumento formos eilutės, pagal kurią registruojama prievolė, eilės numeris);
18.6.29. specialios telekomunikacijų, radijo ir televizijos transliavimo ir (arba) elektroniniu būdu teikiamų paslaugų PVM apmokestinimo schemos (toliau – MOSS) deklaracijos identifikavimo numeris;
18.6.33. valstybė, kurioje užregistruotas deklaraciją pateikęs MOSS dalyvis (valstybės triženklis ISO kodas);
18.6.37. akcizų kliento numeris AIS (deklaraciją teikiančio asmens identifikacinis SEED numeris arba tam tikrais atvejais kitokio formato asmenį identifikuojantis numeris, suteiktas AIS);
18.7. juridinio / fizinio asmens įmokos duomenys:
18.7.6. įskaitymo duomenys:
18.7.7. mokėtojo / pradinio mokėtojo duomenys:
18.7.12. banko duomenys:
18.8. mokėtinų sumų dokumentų duomenys:
18.8.3. gavėjo duomenys:
18.9. mokėjimų duomenys:
18.9.6. gavėjo duomenys:
18.10. mokesčių mokėtojo, juridinio / fizinio asmens, apskaitos kortelės duomenys:
18.10.1. pagrindinė juridinio / fizinio asmens informacija (duomenys nurodyti Nuostatų 18.1-18.5 punktuose);
18.10.2. juridinio / fizinio asmens apskaitos duomenys:
18.10.2.1. juridinio / fizinio asmens prievolių duomenys:
18.10.2.1.4. prievolės operacijos tipas (požymis, apibūdinantis mokestį, baudą, delspinigius, palūkanas ar pan.);
18.10.2.1.9. prievolės įskaitymo duomenys:
18.10.2.1.11. formos eilutė (dokumento formos eilutės, pagal kurią registruojama prievolė, eilės numeris);
18.10.2.2. juridinio / fizinio asmens įmokų duomenys:
18.10.2.2.5. įskaitymo duomenys:
18.10.2.3. juridinio / fizinio asmens permokų duomenys:
18.10.2.4. mokėjimų juridiniam / fiziniam asmeniui duomenys:
18.10.2.5. juridinio / fizinio asmens delspinigių duomenys:
18.10.2.5.1. prievolės, kuriai užregistruoti delspinigiai, duomenys:
18.10.2.5.1.4. prievolės operacijos tipas (požymis, apibūdinantis mokestį, baudą, delspinigius, palūkanas ar pan.);
18.10.2.6. juridinio / fizinio asmens mokestinių paskolų sutarčių (toliau – MPS) duomenys:
18.11. juridinių / fizinių asmenų prašymų grąžinti / įskaityti permoką / skirtumą ar nepagrįstai išieškotas sumas duomenys:
18.11.20. pridedamų dokumentų rekvizitai (pavadinimas, data ir numeris), jei kartu su prašymu grąžinti / įskaityti permoką / skirtumą ar nepagrįstai išieškotas sumas mokesčių mokėtojas pateikia mokesčių įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus pateikti dokumentus (ar jų kopijas), pagrindžiančius permokos (skirtumo) susidarymą ar nepagrįstai išieškotų sumų susidarymą;
18.11.21. įskaitymo duomenys:
18.11.22. grąžinimo duomenys:
18.11.22.1. gavėjo duomenys:
18.12. sprendimų grąžinti fiziniams asmenims gyventojų pajamų mokestį duomenys:
18.13. sprendimų / išvadų grąžinti / įskaityti permoką / skirtumą ar nepagrįstai išieškotas sumas / užsienio valstybės rezidentui perskaičiuotas sumas / pridėtinės vertės mokestį (toliau – PVM) kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje įsikūrusiam apmokestinamajam asmeniui / akcizų mokestį (tik juridiniams asmenims) / PVM užsienio apmokestinamajam asmeniui (tik juridiniams asmenims) / grąžinti be sprendimo / grąžinti be sprendimo (taikoma MOSS) juridiniams ir fiziniams asmenims duomenys:
18.13.13. negrąžinimo / neįskaitymo duomenys:
18.14. juridinio / fizinio asmens permokų / skirtumų nurašymo dokumento duomenys:
18.15. juridinių / fizinių asmenų prievolių / permokų perkėlimo dokumentų, persiregistruojant mokesčių mokėtojui, duomenys:
18.16. juridinio / fizinio asmens nepriemokos administravimo ir išieškojimo duomenys:
18.16.16. dokumentui priskirto banko duomenys:
18.17. duomenys apie mokestinius ginčus:
18.19. duomenys apie sprendimų išieškoti nepriemoką iš turto vykdymą:
18.20. duomenys apie išieškojimo negalimumo aktą:
18.21. duomenys apie išieškotų lėšų paskirstymo patvarkymą:
18.22. duomenys, susiję su baudų už AN skyrimu, bei susijusi informacija, reikalinga baudoms už AN administruoti:
18.22.8. Pažeidimų fiksavimo sistemos, su kuria yra užfiksuotas AN, savininko Juridinių asmenų registro (toliau – JAR) kodas;
18.22.10. pažeidėjo užsienio valstybės suteiktas asmens identifikacinis numeris / Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas;
18.22.21. Administracinių nusižengimų kodekso (Administracinių teisės pažeidimų kodekso) straipsnis, dalis, punktas, kuriuose nustatyta administracinė atsakomybė už padarytą AN (administracinį teisės pažeidimą);
18.22.27. mokėjimo grafiko duomenys:
18.23. duomenys apie piniginių lėšų nurašymo iš juridinių / fizinių asmenų sąskaitų kredito įstaigose nurodymų vykdymo eigą;
18.24. sprendimų įskaityti juridinio / fizinio asmens muitinės turimą permoką VMI prie FM administruojamų mokesčių nepriemokai padengti duomenys:
18.25. veterinarinio patvirtinimo ir (ar) registravimo numerius turintiems gyvūninio maisto tvarkymo subjektams (toliau – Subjektai) priskaičiuotos valstybės rinkliavos duomenys:
18.26. Valstybinės veterinarinės kontrolės pažymų (toliau – Pažyma) duomenys:
18.27. fizinių / juridinių asmenų nekilnojamojo turto duomenys:
18.27.1. savininko (bendrasavininkų) duomenys (juridinio / fizinio asmens kodas, pavadinimas / vardas ir pavardė, fizinio asmens gyvenamosios vietos adresas);
18.28. duomenys apie VMI prie FM priimtų turto arešto aktų ir sprendimų panaikinti turto areštą, kurie teisės aktų nustatyta tvarka turi būti registruojami TAAR, įregistravimą arba atsisakymą įregistruoti TAAR;
18.30. Žyminio mokesčio grąžinimo užduoties būsena („Grąžinama“, „Įvykdyta“, „Panaikinta“, „Sudengta“);
19. MAIS gauna duomenis iš:
19.1. IMIS – Nuostatų 18.5, 18.6.1–18.6.3, 18.6.6, 18.6.13, 18.6.16–18.6.18, 18.6.22 (delspinigių skaičiavimo pradžios data ir suma), 18.23, 18.6.24, 18.7.1–18.7.4, 18.7.7–18.7.13, 18.9.1–18.9.4, 18.9.6, 18.9.7 papunkčiuose nurodytus duomenis;
19.2. AIS – Nuostatų 18.4, 18.6.1, 18.6.3, 18.6.10, 18.6.12, 18.6.13, 18.6.16–18.6.18, 18.6.22 (delspinigių skaičiavimo pradžios data ir suma), 18.6.26, 18.6.27, 18.6.31, 18.6.32, 18.6.36–18.6.38 papunkčiuose nurodytus duomenis;
19.3. ITIS_EU – Nuostatų 18.6.1–18.6.3, 18.6.13, 18.6.16, 18.6.17, 18.6.24, 18.6.26, 18.6.28–18.6.30, 18.6.33–18.6.35 papunkčiuose nurodytus duomenis;
19.4. GYPAS – Nuostatų 18.6.1–18.6.6, 18.6.9, 18.6.13, 18.6.16–18.6.18, 18.6.23, 18.6.24, 18.12.4, 18.12.5, 18.12.7, 18.12.8, 18.12.11 papunkčiuose nurodytus duomenis;
19.6. DODVS – Nuostatų 18.11.11, 18.12.2, 18.12.3, 18.13.1, 18.13.2, 18.14.2, 18.14.3, 18.15.2, 18.15.3, 18.16.8 papunkčiuose nurodytus duomenis (sprendimų ir kitų dokumentų registracijos numerį ir datą);
19.7. AUDITO IS – Nuostatų 18.6.1–18.6.3, 18.6.6, 18.6.9, 18.6.10, 18.6.13, 18.6.16–18.6.18, 18.6.22 (apskaičiuotų delspinigių mažinimo suma), 18.6.23–18.6.27, 18.6.38, 18.17 papunkčiuose nurodytus duomenis;
19.8. ESKIS – Nuostatų 18.11.1–18.11.5, 18.11.8–18.11.10, 18.11.12–18.11.22 papunkčiuose nurodytus duomenis;
IV SKYRIUS
FUNKCINĖ struktūra
20. MAIS sudaro šios funkcinės komponentės – moduliai:
20.1. Didžiosios knygos modulis, surenkantis apskaitos informaciją iš kitų MAIS modulių, kurio funkcija – mokesčių fonde fiksuojamų ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių pagrindu registruoti apskaitos įrašus buhalterinėse sąskaitose. Didžiosios knygos buhalterinėse sąskaitose sukaupti duomenis naudojami, rengiant finansinių ataskaitų rinkinius;
20.2. Pinigų valdymo modulis, skirtas šioms funkcijoms atlikti:
20.2.1. registruoti įplaukų dokumentus pagal banko pateikiamus duomenis apie gautas įmokas į VMI prie FM banko sąskaitas;
20.2.3. įskaityti permokas / skirtumus nepriemokoms Lietuvos Respublikos muitinės (toliau – Muitinė) fondui padengti ir Muitinės fondo permokų įskaitymas nepriemokoms mokesčių fonde padengti;
20.3. Gautinų sumų modulis, skirtas šioms funkcijoms atlikti:
20.3.1. registruoti prievoles pagal gautus prievolių duomenis iš kitų VMI prie FM informacinių sistemų ir institucijų;
20.3.2. inicijavus išieškojimą, prievolėms nustatomas požymis, kad pradedamas išieškojimo procesas, startuoja tam tikra darbo seka, kuri kuria dokumentus atsakingiems asmenims priimti sprendimus, informuoja apie būtinumą atlikti tam tikrus veiksmus sistemoje;
20.4. Mokėtinų sumų modulis, skirtas šioms funkcijoms atlikti:
20.4.1. vykdyti gautų įmokų paskirstymą biudžetams ir fondams, atitinkamoms institucijoms bei mokesčių mokėtojams;
20.5. Atsargų modulis, skirtas šioms funkcijoms atlikti:
20.5.4. apdoroti ir kaupti duomenis apie apskaityto turto saugojimo, realizavimo, grąžinimo ir pripažinimo atliekomis eigą;
20.6. Dokumentų valdymo modulis, kuriame rengiami su MAIS atliekamais veiksmais susiję dokumentai, skirtas šioms funkcijoms atlikti:
20.6.6. rengti prašymus įgaliotai užsienio valstybės institucijai išieškoti mokestinę nepriemoką iš toje valstybėje esančio skolininko;
20.6.8. rengti nepriemokų išieškojimo dokumentus (sprendimus, reikalavimus, nurodymus, priminimus, raginimus), tokius kaip:
20.6.8.2. nurodymus nutraukti pinigų išdavimą ir pervedimą iš mokesčių mokėtojo sąskaitų bei per integracinę sąsają perduoti į PLAIS tretiesiems asmenims (kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigoms) nurodymus nurašyti mokestines nepriemokas iš mokesčių mokėtojų sąskaitose esančių lėšų;
20.6.8.3. sprendimus išieškoti iš turto ir per integracinę sąsają perduoti juos Antstolių informacinei sistemai;
20.6.8.4. turto arešto aktus, kuriais areštuojamas mokesčių mokėtojų permokos ir turtas dėl prievolių įvykdymo užtikrinimo, bei per integracinę sąsają perduoti į TAAR;
20.6.9. rengti nepriemokų išieškojimo veiksmų stabdymo dokumentus, sprendimus pakeisti, panaikinti arba pripažinti netekusiais galios sprendimus dėl išieškojimo, sprendimus atnaujinti sprendimus dėl išieškojimo;
20.6.10. rengti sprendimus pripažinti mokestinę nepriemoką / laiku nesumokėtas baudas už AN beviltiškomis ir sprendimus pripažinti netekusiu galios sprendimą pripažinti mokestinę nepriemoką / laiku nesumokėtas baudas už AN beviltiškomis;
V SKYRIUS
DUOMENŲ TEIKIMAS IR NAUDOJIMAS
22. MAIS duomenys yra vieši ir Lietuvos Respublikos įstatymų, Europos Sąjungos teisės aktų ir (arba) kituose teisės aktuose nustatyta tvarka teikiami institucijoms, kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymai ir / ar Europos Sąjungos teisės aktai nenustato kitaip.
23. MAIS kaupiami fizinių asmenų asmens duomenys teikiami ir gaunami, vadovaujantis Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu, Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu, Mokesčių administravimo įstatymu, Paslaptyje nelaikomos informacijos teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklėmis, patvirtintomis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. VA-147 „Dėl Paslaptyje nelaikomos informacijos apie mokesčių mokėtoją paskleidimo tretiesiems asmenims taisyklių patvirtinimo“, ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų teikimą ir gavimą.
24. Duomenys daugkartinio teikimo atveju teikiami pagal VMI prie FM ir duomenų gavėjo sudarytą duomenų teikimo sutartį, kurioje turi būti nurodytas asmens duomenų naudojimo tikslas, teikimo ir gavimo teisinis pagrindas, sąlygos, tvarka ir teikiamų asmens duomenų dydis Duomenys vienkartinio duomenų teikimo atveju teikiami pagal duomenų gavėjo prašymą, kuriame turi būti nurodytas asmens duomenų naudojimo tikslas, teikimo bei gavimo teisinis pagrindas ir prašomų pateikti asmens duomenų dydis.
25. MAIS sąsajos su išorinių institucijų informacinėmis sistemomis / registrais, nurodytais Nuostatų 17.9–17.16 papunkčiuose, nustatomos duomenų teikimo sutartimis. MAIS valdytojo sutartys su MAIS duomenų teikėjais ir gavėjais dėl MAIS duomenų teikimo ir gavimo rengiamos, vadovaujantis Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu, Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu.
26. Duomenys duomenų gavėjams teikiami tokio turinio ir tokios formos, kokie naudojami ir kurie nereikalauja papildomo duomenų apdorojimo. Jei MAIS duomenų turinys ir forma neatitinka duomenų gavėjo poreikių, MAIS tvarkytojas, VMI prie FM, esant techninėms galimybėms, gali duomenis pateikti kita forma, kuri turi būti numatyta duomenų teikimo sutartyje.
28. Duomenų gavėjai privalo laikytis šių asmens duomenų naudojimo sąlygų ir tvarkos:
28.1. asmens duomenis gauti ir naudoti tik tokiam tikslui, tokios apimties ir tokiu būdu, kokie buvo nurodyti juos gaunant, asmens duomenų nekeisti;
28.2. neatskleisti, neskelbti, nesuteikti galimybės tretiesiems asmenims bet kokia forma susipažinti su gaunamais duomenimis, jeigu Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys, Lietuvos Respublikos įstatymai ir / ar kiti teisės aktai nenustato kitaip;
29. Duomenų gavėjai, duomenų subjektai, registro ar kitos informacinės sistemos tvarkytojas, kiti asmenys turi teisę reikalauti ištaisyti, patikslinti klaidingus ar netikslius MAIS tvarkomus duomenis, apie tai pranešdami MAIS valdytojui rašytiniu prašymu, pateiktu asmeniškai, paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis. Pateikdami tokį prašymą, duomenų gavėjai ar duomenų subjektai, esant galimybei, privalo pateikti ir duomenų teisingumą patvirtinančius dokumentus.
30. MAIS valdytojas privalo nedelsdamas, tačiau ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos, ištaisyti klaidingus ar netikslius duomenis ir apie atliktą ar neatliktą duomenų ištaisymą raštu informuoti to pareikalavusį asmenį ir duomenų gavėjus, kuriems buvo pateikti šie duomenys. Kai dėl netikslių duomenų ištaisymo būtina kreiptis į duomenų teikėją, šis terminas pratęsiamas iki 30 darbo dienų, tuomet, ištaisius netikslius duomenis, nedelsdamas (bet ne ilgiau kaip per 3 darbo dienas) apie tai praneša pateikusiam asmeniui, duomenų gavėjams ar kitiems asmenims, kuriems perduoti netikslūs duomenys.
31. Duomenys Europos Sąjungos valstybių narių ir (arba) Europos ekonominės erdvės valstybių, trečiųjų šalių fiziniams ir juridiniams asmenims, juridinio asmens statuso neturintiems subjektams, jų filialams ir atstovybėms teikiami Bendrojo duomenų apsaugos reglamento ir Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatyta tvarka.
32. Pakartotinio MAIS duomenų naudojimo tikslais (statistinėms ataskaitoms) teikiami pagal duomenų teikimo sutartis, kuriose nurodomas duomenų gavimo teisinis pagrindas, tvarka, duomenų naudojimo tikslas ir dydis, formatas ir gavimo būdas. Teikiami duomenys nuasmeninami, t. y. asmens kodas neteikiamas, o fizinio asmens vardas ir pavardė pakeičiami žodžiais „fizinis asmuo“.
33. Publikuojant ar kitaip pakartotinai naudojant MAIS duomenis, būtina nurodyti duomenų paėmimo datą ir šaltinį – „Valstybinės mokesčių inspekcijos Mokesčių apskaitos informacinė sistema“.
34. Duomenys neteikiami, jeigu duomenų gavėjui gauti šiuos duomenis nėra teisinio pagrindo, numatyto Lietuvos Respublikos įstatymuose ir / ar Europos Sąjungos teisės aktuose, ir / ar nėra tikslo ir / ar nėra apimties. Atsisakymas teikti duomenis gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
VI SKYRIUS
DUOMENŲ SAUGA
35. MAIS organizacinės ir techninės duomenų saugos priemonės, skirtos MAIS duomenų konfidencialumui, prieinamumui ir vientisumui užtikrinti, įgyvendinamos, vadovaujantis Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašu, Saugos dokumentų turinio gairių aprašu ir Elektroninės informacijos, sudarančios valstybės informacinius išteklius, svarbos įvertinimo ir valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo gairių aprašu, Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu, Kibernetinio saugumo įstatymu, Organizacinių ir techninių kibernetinio saugumo reikalavimų aprašu, Valstybinės mokesčių inspekcijos informacinių sistemų duomenų saugos nuostatais, patvirtintais Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2005 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. V-197 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos informacinių technologijų sistemų duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“, (toliau – Duomenų saugos nuostatai), Lietuvos standartais LST EN ISO / IEC 27002, LST EN ISO / IEC 27001, taip pat kitais Lietuvos ir tarptautiniais „Informacijos technologija. Saugumo metodai“ grupės standartais, apibūdinančiais saugų elektroninės informacijos tvarkymą, bei kitais duomenų saugą ir saugos politiką įgyvendinančiais ir reglamentuojančiais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
36. MAIS duomenų saugą organizuoja MAIS valdytojas, vadovaudamasis Duomenų saugos nuostatais ir kitais saugos politiką įgyvendinančiais dokumentais, reglamentuojančiais elektroninės informacijos tvarkymą valstybės informacinėse sistemose.
37. Už MAIS duomenų saugą (konfidencialumą, vientisumą ir prieinamumą) atsako MAIS valdytojas ir tvarkytojai.
38. Naudotojai, kurie tvarko MAIS asmens duomenis, privalo saugoti asmens duomenų paslaptį, jeigu šie asmens duomenys nėra skirti skelbti viešai. Pareiga MAIS naudotojui saugoti asmens duomenų paslaptį galioja, ir pasitraukus iš valstybės tarnybos, perėjus dirbti į kitas pareigas arba pasibaigus darbo ar sutartiniams santykiams.
39. Finansinio ir kito turto valdymo dokumentai, t. y. mokesčių deklaracijos, ūkinę operaciją ar ūkinį įvykį patvirtinantys apskaitos dokumentai, apskaitos registrai, inventorizacijos dokumentai, turto valdymo dokumentai, MAIS duomenų bazėse saugomi 10 kalendorinių metų, vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“. Mokesčių mokėtojo asmens duomenys MAIS duomenų bazėse saugomi einamuosius ir 10 praėjusių kalendorinių metų, vadovaujantis Mokesčių administravimo įstatymo 118 straipsnio 2 dalies nuostatomis. Pasibaigus apskaitos dokumentų ir asmens duomenų saugojimo MAIS duomenų bazėje terminui, dokumentai ir asmens duomenys sunaikinami.
VII SKYRIUS
Finansavimas
41. MAIS kūrimo, tvarkymo ir priežiūros išlaidos finansuojamos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
VIII SKYRIUS
Modernizavimas ir likvidavimas
43. MAIS modernizuojama ir likviduojama Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo, Aprašo ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka.
IX SKYRIUS
baigiamosios nuostatos
45. Šių Nuostatų reikalavimai privalomi MAIS valdytojui, MAIS tvarkytojams, MAIS duomenų gavėjams ir MAIS naudotojams.
46. Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo tvarka reglamentuota Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje apraše, patvirtintame Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2018 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. VA-33 „Dėl Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje aprašo patvirtinimo“.