LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBOS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL Lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai konkrečių REKOMENDACINIŲ vertinimo kriterijŲ sąrašo PATVIRTINIMO

 

2022 m. kovo 30 d. Nr. DIE-180

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. 1K-062 „Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“ 10.1 papunkčiu ir siekdamas suteikti metodinę pagalbą savivaldybių taryboms įgyvendinant Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 9 ir 241 straipsnių nuostatas (2021 m. spalio 14 d. įstatymo Nr. XIV-580 redakcija),

t v i r t i n u Lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai konkrečių rekomendacinių vertinimo kriterijų sąrašą (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                                         Virginijus Daukšys

 

 

PATVIRTINTA

Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos 

Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 

2022 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. DIE-180 

 

 

Lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai konkrečių rekomendacinių vertinimo kriterijų sąraŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lošimų organizavimo vietų poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai konkrečių vertinimo kriterijų sąrašas (toliau – Sąrašas) nustato konkrečius rekomendacinius lošimų organizavimo vietų poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai vertinimo kriterijus (toliau – kriterijai), kuriais rekomenduojama vadovautis savivaldybių taryboms,  nagrinėjant lošimus organizuojančių bendrovių prašymus išduoti sutikimą atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą ar tęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje.

2. Sąraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatyme, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse, Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse, Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos muziejų įstatyme, Lietuvos Respublikos bibliotekų įstatyme, Lietuvos Respublikos profesionaliojo scenos meno įstatyme, Lietuvos Respublikos kultūros centrų įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

 

II SKYRIUS

KRITERIJŲ SĄRAŠAS

 

3. Nagrinėjant lošimus organizuojančių bendrovių prašymus išduoti sutikimą pirmą kartą atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą, rekomenduojama vadovautis šiais kriterijais:

3.1.  Lošimo organizavimo vietų koncentracija. Vietoje, kurioje ketinama atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą, rekomenduojama nustatyti, kokia lošimo organizavimo vietų koncentracija laikytina reikšminga, atliekant poveikio vertinimą. Informacija apie visus galiojančius Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) išduotus lošimų veiklos leidimus pagal lošimų rūšis skelbiama Priežiūros tarnybos interneto svetainėje lpt.lrv.lt. 

3.2. Atstumas iki švietimo įstaigos. Rekomenduojama nustatyti atstumą nuo lošimų organizavimo vietos iki švietimo įstaigos, kuris būtų ne mažesnis nei 100 m. Atstumą rekomenduojama vertinti, pasitelkiant gatvių ar kitokius planus, pagal kuriuos būtų galima pamatuoti atstumą nuo švietimo įstaigos teritorijos pradžios (pvz. mokyklos tvoros ar kiemo pradžios) iki lošimų organizavimo vietos išorinės sienos;

3.3. Gyventojų  sutikimas. Jei lošimų organizavimo vietą ketinama atidaryti ar steigti pirmajame gyvenamojo namo aukšte, kuriame esančios negyvenamosios patalpos pagal namo projektą ir eksploataciją yra pritaikytos kitai veiklai ir turi pagrindinį įėjimą iš gatvės pusės, nesutampantį su įėjimu į namo laiptinę, rekomenduojama įvertinti, ar dauguma gyventojų, gyvenančių tame name, sutinka, kad jų gyvenamojo namo pirmajame aukšte būtų steigiama ar atidaroma lošimų organizavimo vieta;

3.4. Atstumas iki kultūros ir sveikatos priežiūros įstaigų. Rekomenduojama nustatyti atstumą nuo lošimų organizavimo vietos iki kultūros ar sveikatos priežiūros įstaigos, kuris būtų ne mažesnis nei 100 m. Atstumą rekomenduojama vertinti, pasitelkiant gatvių ar kitokius planus, pagal kuriuos būtų galima pamatuoti atstumą nuo kultūros ar sveikatos priežiūros įstaigos išorinės sienos iki lošimų organizavimo vietos išorinės sienos;

3.5. Gyvenamosios vietos bendruomenių sutikimas. Rekomenduojama nustatyti, koks gyventojų, išreiškusių sutikimą dėl lošimų organizavimo vietos atidarymo ar steigimo, skaičius laikytinas reikšmingu, atliekant poveikio vertinimą.

3.6. Poveikis religinėms bendruomenėms ar bendrijoms  laisvai skelbti savo mokslą ir atlikti savo apeigas. Rekomenduojama nustatyti atstumą nuo lošimų organizavimo vietos iki pastato, kuriame yra įsikūrusi religinė bendruomenė ar bendrija. Atstumas nuo lošimų organizavimo vietos tūrėtų būti  ne mažesnis nei 100 m. Atstumą rekomenduojama vertinti, pasitelkiant gatvių ar kitokius planus, pagal kuriuos būtų galima pamatuoti atstumą nuo religinės bendruomenės ar bendrijos teritorijos pradžios ar pastato, kuriame įsikūrusi religinė bendruomenė ar bendrija išorinės sienos iki lošimų organizavimo vietos išorinės sienos.  

4. Nagrinėjant lošimus organizuojančių bendrovių prašymus tęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje, rekomenduojama vadovautis šiais kriterijais:

4.1. Nusikaltimų, baudžiamųjų nusižengimų ir administracinių nusižengimų, susijusių su viešąja tvarka lošimų organizavimo vietoje, skaičius. Rekomenduojama nustatyti, koks viešosios tvarkos pažeidimų skaičius laikytinas reikšmingu, atliekant lošimų organizavimo vietos poveikio vertinimą;

4.2. Kriminogeninės situacijos pablogėjimas. Vertinant, ar leidimo organizuoti lošimus galiojimo laikotarpiu nepablogėjo vietos, kurioje veikė lošimų organizavimo vieta, kriminogeninė situacija, rekomenduojama nustatyti, koks kitų administracinių nusižengimų ar nusikalstamų veikų skaičius laikytinas reikšmingu, atliekant lošimų organizavimo vietos poveikio vertinimą;

4.3. Gyventojų skundų skaičius, kai lošimų organizavimo veiklą siekiama tęsti pirmajame gyvenamojo namo aukšte, kuriame esančios negyvenamosios patalpos pagal namo projektą ir eksploataciją yra pritaikytos kitai veiklai ir turi pagrindinį įėjimą iš gatvės pusės, nesutampantį su įėjimu į namo laiptinę. Rekomenduojama nustatyti, koks skundų skaičius laikytinas reikšmingu, atliekant poveikio vertinimą;

4.4. Naujai įsteigtos švietimo, kultūros, sveikatos priežiūros įstaigos, religinės bendruomenės ar bendrijos vietos, nauji gyvenamieji pastatai. Rekomenduojama įvertinti, ar leidimo organizuoti lošimus galiojimo laikotarpiu pasikeitė lošimų vietų koncentracija, ar buvo įsteigtos naujos švietimo, kultūros, sveikatos priežiūros įstaigos, religinės bendruomenės ar bendrijos, ar buvo pastatyti gyvenamieji namai. Jeigu nustatoma, kad pasikeitė lošimų organizavimo vietų koncentracija, yra įsteigtų naujų, šiame punkte nurodytų vietų,  ar pastatyti gyvenamieji namai, kurie nebuvo vertinami, nagrinėjant lošimus organizuojančių bendrovių prašymus išduoti sutikimą pirmą kartą atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą, rekomenduojama lošimų organizavimo vietos poveikį įvertinti, vadovaujantis Sąrašo 3 punkte nustatytais kriterijais.   

5. Rekomenduojama kiekvienam vertinimo kriterijui, vadovaujantis aiškiai pamatuojamais rodikliais, suformuluoti klausimą, į kurį atsakymas būtų taip arba ne (pvz., ar lošimų organizavimo vieta nuo artimiausios švietimo įstaigos nutolusi didesniu nei 100 m. atstumu) ir pagal atsakymą priskirti atitinkamą balų skaičių. Visų kriterijų balų suma sudaro lošimų organizavimo vietos bendrą poveikio reikšmę.

6. Rekomenduojama nustatyti lošimų organizavimo vietos bendrą poveikio reikšmę (balų skaičių), kurią viršijusioms lošimų organizavimo vietoms sutikimas nebūtų išduodamas.

7. Sąraše pateikiami pavyzdiniai lošimų organizavimo vietų poveikio vertinimo kriterijai bei jų vertinimo sistema.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

8. Savivaldybių tarybos gali nustatyti papildomus kriterijus ar naudoti kitokią, nei pateikiama Sąraše, lošimų organizavimo vietų poveikio vertinimo sistemą.  

 

________________________