Pasvalio rajono savivaldybės administracijos

direktorius

 

įsakymas

DĖL PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS administracijos direktoriaus 2020 m. vasario 13 d. įsakymo Nr. DV-88 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės administracijos centralizuoto vidaus audito SKYRIAUS vidaus audito metodikos PATVIRTINIMO pakeitimo

 

2023 m. balandžio 14 d. Nr. DV-315

Pasvalys

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 2022 m. birželio 30 d. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 2 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (2022 m. birželio 30 d. įstatymo Nr. XIV-1268 redakcija) 3 straipsnio 9 dalimi, 68 straipsnio 4, 5, 6 dalimis:

1. Pakeičiu Pasvalio rajono savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito skyriaus vidaus audito metodiką, patvirtintą Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. vasario 13 d. įsakymu Nr. DV-88 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito skyriaus vidaus audito metodikos patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais):

1.1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. CVAS veikla planuojama CVAS vedėjui sudarant ilgalaikį ir metinį CVAS veiklos planus (toliau kartu – veiklos planai). Veiklos planai keičiami atsižvelgiant į Savivaldybės mero pasiūlymus, vidaus ir išorės aplinkos, veiklos sričių, rizikos ir rizikos valdymo procesų, programų arba kitus pokyčius. Keičiant veiklos planus, turi būti nurodytos jų keitimo priežastys. CVAS vedėjui įvertinus vidaus ir išorės aplinkos pokytį, naujai atsiradusį audituojamų subjektų ir audituojamų sričių rizikingumą ir jo reikšmingumą viešojo juridinio asmens veiklai, vidaus auditų temų aktualumą arba dėl kitų priežasčių, metinis CVAS veiklos planas gali būti keičiamas, kai nėra galimybių atlikti jame suplanuotų vidaus auditų.“

1.2. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. CVAS vedėjas, rengdamas formalizuotu rizikos vertinimu (aprašytu dokumente, kuris pridedamas prie metinio CVAS veiklos plano) pagrįstą metinį CVAS veiklos planą, turi išanalizuoti ir įvertinti vidaus audito visumą, konsultuotis su Savivaldybės meru, kad suprastų viešųjų juridinių asmenų riziką, rizikos valdymo procesus ir nustatytų veiklos sritis, kuriose yra didžiausia rizika, galinti turėti įtakos viešųjų juridinių asmenų tikslų pasiekimui, ir kurių vidaus auditas bus atliekamas.“

1.3. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Ateinančių metų CVAS veiklos planas turi būti suderintas su Savivaldybės meru iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos. CVAS veiklos planas tvirtinamas iki tų metų vasario 15 dienos. Patvirtintas CVAS veiklos planas tikslinamas bendra plano tvirtinimo tvarka.

1.4. Pakeičiu 53 punktą ir jį išdėstau taip:

53. Vidaus auditoriai atlikto audito ataskaitas pateikia Savivaldybės merui, Savivaldybės tarybai ir audituotų subjektų vadovams.“

1.5. Pakeičiu 55 punktą ir jį išdėstau taip:

55. Pagal poreikį gali būti rengiama vidaus audito ataskaitos santrauka, kuri pagal teisės aktus gali būti teikiama Savivaldybės merui ir audituotų subjektų vadovams ar kitiems suinteresuotiems asmenims.“

1.6. Pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip:

56. Savivaldybės meras ir audituotų subjektų vadovai turi priimti sprendimus dėl vidaus audito rekomendacijų įgyvendinimo. Audituojamo subjekto vadovas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo vidaus audito ataskaitos gavimo dienos, suderinęs su CVAS, turi priimti sprendimą ir užpildyti rekomendacijų, pateiktų vidaus audito ataskaitoje, įgyvendinimo priemonių planą (pagal Metodikos 1 priede nustatytą formą), kuriame turi būti nurodytas rekomendacijos numeris (jei buvo numeruota vidaus audito ataskaitoje) arba pateikta nuoroda į vidaus audito ataskaitos puslapį, rekomendacijos turinys, nurodytas reikšmingumas ir įgyvendinimo terminas, priemonė rekomendacijai įgyvendinti ir už jos įgyvendinimą atsakingas asmuo. Jeigu audituojamo subjekto vadovas nesutinka su vidaus audito ataskaitoje pateiktomis rekomendacijomis, jis turi atlikti Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo 13 straipsnio 7 punkte nustatytus veiksmus.“

1.7. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

62. Tais atvejais, kai audituojamo subjekto vadovo prisiimtas rizikos lygis dėl vidaus audito metu nustatytų pažeidimų, klaidų, dėl kurių vidaus auditoriai pateikė rekomendacijas, gali turėti neigiamą poveikį audituojamo subjekto veiklai, kai į vidaus auditoriaus pateiktas rekomendacijas audituojamo subjekto vadovas neatsižvelgia ir nurodytų trūkumų netaiso, CVAS privalo apie tai informuoti Savivaldybės merą.“

1.8. Pakeičiu 77.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

77.3. pateikęs vidaus audito ataskaitą Savivaldybės merui ir audituojamo subjekto vadovui, turi sudaryti vidaus audito dokumentų bylą, kurioje turi būti vidaus audito planavimo dokumentai (formalizuotas rizikos vertinimas, vidaus audito planas ir programa), darbo dokumentai su vidaus audito įrodymais, vidaus audito ataskaitos projektas ir išvadų dėl vidaus audito ataskaitos projekto gavimo iš audituojamo subjekto dokumentai, vidaus audito ataskaita, pažangos stebėjimo dokumentai (pažyma apie rekomendacijų įgyvendinimą arba CVAS vedėjo sprendimas dėl pažangos stebėjimo atlikimo kito vidaus audito metu arba dėl atskiro pažangos stebėjimo vidaus audito atlikimo) ir bylos apyrašas. Pažangos stebėjimo dokumentai gali būti sisteminami atskiroje pažangos stebėjimo dokumentų byloje;“.

2. Pavedu Pasvalio rajono savivaldybės administracijos Centralizuotam vidaus audito skyriui įsakymo vykdymo kontrolę.

3. Nustatau, kad įsakymas:

3.1. įsigalioja, kai 2023 m. išrinkta Pasvalio rajono savivaldybės taryba susirenka į savo pirmąjį posėdį;

3.2. skelbiamas Teisės aktų registre ir Pasvalio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt.

Įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                        Povilas Balčiūnas