LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2021 M. GEGUŽĖS 3 D. ĮSAKYMO NR. V-688 „DĖL 2021–2022 IR 2022–2023 MOKSLO METŲ PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO PROGRAMŲ BENDRŲJŲ UGDYMO PLANŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

 

2022 m. kovo 25 d. Nr. V-444

Vilnius

 

 

Siekdama sudaryti galimybę nepilnamečiams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 224 „Dėl laikinosios apsaugos Lietuvos Respublikoje užsieniečiams suteikimo“ yra ar buvo suteikta laikinoji apsauga, mokytis ukrainiečių kalbos,

p a k e i č i u 2021–2022 ir 2022–2023 mokslo metų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosius ugdymo planus, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. gegužės 3 d. įsakymu Nr. V-688 „Dėl 2021–2022 ir 2022–2023 mokslo metų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų patvirtinimo“:

1.   Papildau 44.11 papunkčiu:

44.11. nepilnamečiam asmeniui, kuriam Lietuvos Respublikoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 224 „Dėl laikinosios apsaugos Lietuvos Respublikoje užsieniečiams suteikimo“ yra ar buvo suteikta laikinoji apsauga (toliau – iš Ukrainos perkeltas mokinys), sudaro sąlygas mokytis ukrainiečių kalbos;“.

2. Pakeičiu 44.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

44.5. išsiaiškina atvykusiojo asmens lūkesčius ir norus mokytis kartu su bendraamžiais (suaugusiųjų – pagal suaugusiųjų bendrojo ugdymo programą), švietimo pagalbos ir intensyvumo poreikį mokytis lietuvių kalbos (suaugusiųjų – pagal suaugusiųjų bendrojo ugdymo programą). Su iš Ukrainos perkeltu mokiniu papildomai aptaria poreikį mokytis ukrainiečių kalbos;“

3. Pakeičiu 44.7.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

44.7.1. sudaro mokinio individualų ugdymo planą, atsižvelgdama į jo mokymosi pasiekimus. Individualiame ugdymo plane gali būti numatytas ir pamokų skaičiaus perskirstymas tarp dalykų, numatytų Bendrųjų ugdymo planų 75, 109, 129 punktuose, sudarant galimybę kurį laiką nesimokyti dalies dalykų, esant aukštesniems šių dalykų pasiekimams, nei numatyta bendrosiose programose, ir šių dalykų pamokas skirti lietuvių kalbai mokyti. Įvertinus, kad mokiniai kai kurių dalykų yra mokęsi pagal tarptautinę bendrojo ugdymo programą intensyviau ir išsamiau ir yra pralenkę dabartinį dalyko mokymosi turinį, galima priimti sprendimą kurį laiką nesimokyti to dalyko, pamokas perskirstyti, nesukeliant mokiniui dalyko nesimokymo pasekmių;“

4. Papildau 44.7.3 papunkčiu:

44.7.3. su iš Ukrainos perkeltu mokiniu papildomai aptariamos ukrainiečių kalbos mokymosi galimybės ir numatomi mokymosi būdai. Iš Ukrainos perkeltam mokiniui pasirinkus mokytis ukrainiečių kalbą skiriamos 5 pamokos per savaitę. Pamokos ukrainiečių kalbai mokytis gali būti skiriamos perskirstant pamokas mokinio individualiame plane tarp dalykų ir iš ugdymo poreikiams tenkinti ir mokymosi pagalbai teikti numatytų pamokų ir kt.“

5. Pakeičiu 45.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

45.2. konsultuoja dėl neformaliojo vaikų švietimo veiklų pasirinkimo, numato galimybes mokytis kalbų per neformaliojo vaikų švietimo siūlomas veiklas mokykloje;“.

6. Pakeičiu 49.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

49.1. mokiniai išlyginamojoje klasėje ar grupėje gali mokytis visų tos klasės ugdymo plano dalykų, tik tam tikros ugdymo srities (lietuvių kalbos, kitų kalbų, gamtamokslinių, socialinių, menų, tiksliųjų mokslų) dalykų ar vieno dalyko. Iš Ukrainos perkelti mokiniai išlyginamosiose klasėse iš kalbų ugdymo srities, be pasirinktų kalbų, gali mokytis ir ukrainiečių kalbos;“.

7. Papildau 53.8 papunkčiu:

53.8. iš Ukrainos perkeltiems mokiniams ukrainiečių kalbai mokytis. Esant nedideliam mokinių, norinčių mokytis ukrainiečių kalbos, skaičiui galima sujungti gretimų / artimų pagal amžių klasių mokinius.“

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                                    Jurgita Šiugždinienė