herbas_jb_sm.jpg

 

Joniškio rajono savivaldybės
Administracijos direktorius

 

Įsakymas

 

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS

2010 M. RUGPJŪČIO 6 D. ĮSAKYMO NR. A-603 „dėl JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE VALSTYBINĖJE TARNYBOJE DIRBANČIŲ ASMENŲ PRIVAČIŲ INTERESŲ DEKLARAVIMO IR NUSIŠALINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. sausio 14 d. Nr. A-59

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo Nr. VIII-371 2, 4, 5, 6, 10 ir 13 straipsnių pakeitimo įstatymu, 

p a k e i č i u Joniškio rajono savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų privačių interesų deklaravimo ir nusišalinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. rugpjūčio 6 d. įsakymu Nr. A-603 (kartu su pakeitimais, padarytais 2012 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. A-666), ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                         Edita Rudienė

 


 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2010 m. rugpjūčio 6 d. įsakymu Nr. A-603

(2015 m. sausio 14 d. įsakymo Nr. A-59

redakcija)

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE VALSTYBINĖJE TARNYBOJE DIRBANČIŲ

ASMENŲ PRIVAČIŲ INTERESŲ DEKLARAVIMO IR NUSIŠALINIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų privačių interesų deklaravimo ir nusišalinimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – nustatyti Joniškio rajono savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų privačių interesų deklaravimo, iškilus interesų konfliktui asmenų nusišalinimo ar nušalinimo nuo sprendimų priėmimo procedūras.

2. Šio Aprašo sąvokos:

2.1. Joniškio rajono savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbantys asmenys – Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) administracijos valstybės tarnautojai, asmenys, dirbantys savivaldybės biudžetinėse įstaigose ir turintys administravimo įgaliojimus, asmenys, dirbantys savivaldybės viešosiose įstaigose, kurios gauna lėšų iš Lietuvos valstybės ar savivaldybės biudžetų ir fondų, ir turintys administravimo įgaliojimus, ir uždarųjų akcinių bendrovių, kuriose savivaldybei nuosavybės teise priklauso akcijų, suteikiančių daugiau kaip ½ visų balsų, vadovai ir jų pavaduotojai.

2.2. Kitos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo

valstybinėje tarnyboje įstatyme (toliau – Įstatymas) apibrėžtas sąvokas.

 

II. PRIVAČIŲ INTERESŲ DEKLARAVIMAS

 

3. Valstybinėje tarnyboje dirbantys asmenys privalo deklaruoti privačius interesus

Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir iki Įstatymo nustatytų terminų pateikdami privačių interesų deklaraciją (toliau – deklaracija).

4. Savivaldybės biudžetinių, viešųjų įstaigų vadovai, uždarųjų akcinių bendrovių, kuriose Joniškio rajono savivaldybė turi daugiau kaip 50 procentų įstatinio kapitalo arba akcijų, vadovai (toliau – savivaldybės įstaigų ir bendrovių vadovai), deklaracijas teikia, tikslina ir papildo elektroniniu būdu per Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Elektroninio deklaravimo informacinę sistemą (toliau – EDS), atspausdintus deklaracijų nuorašus teikia administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui.

5. Savivaldybės administracijos vadovai, karjeros valstybės tarnautojai, einantys padalinių vadovų pareigas, ir kiti karjeros valstybės tarnautojai deklaracijas teikia, tikslina ir papildo elektroniniu būdu per EDS ir apie deklaracijos tinkamą užpildymą elektroniniu paštu ar kita rašytine forma informuoja savivaldybės administracijos įgaliotą asmenį.

6. Savivaldybės įstaigų ir bendrovių vadovai tvirtina aktualų sąrašą pareigybių, kurias einantys asmenys privalo deklaruoti privačius interesus, organizuoja deklaracijų priėmimą ir nustato jų saugojimo tvarką.

7. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo:

7.1. naudodamasis Privačių interesų deklaravimo informacine sistema priima ir išsaugo (popierine forma) pateiktas savivaldybės valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų (išskyrus savivaldybės įstaigų ir bendrovių vadovų) deklaracijas, atspausdina, pateikia tiesioginiams vadovams susipažinti;

7.2. priima ir saugo savivaldybės įstaigų ir bendrovių vadovų deklaracijų nuorašus;

7.3. teikia savivaldybės administracijos padalinių vadovams, savivaldybės įstaigų ir bendrovių vadovams jų prašymu rašytines išankstines rekomendacijas, nuo kokių klausimų sprendimo procedūrų jie turėtų nusišalinti;

7.4. teikia informaciją savivaldybės administracijos direktoriui apie savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų pateiktose deklaracijose (prieduose ID001J, ID001F, ID001A) nurodytus fizinius, juridinius asmenis ir aplinkybes, dėl kurių, deklaruojančiųjų nuomone, gali kilti interesų konfliktas;

7.5. konsultuoja savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbančius asmenis privačių interesų deklaravimo klausimais;

7.6. prižiūri, ar savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbantys asmenys laiku ir tinkamai pateikia deklaracijas.

 

III. SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS PADALINIŲ VADOVŲ

PAREIGOS ĮGYVENDINANT INTERESŲ KONFLIKTŲ PREVENCIJĄ

 

8. Savivaldybės administracijos padalinių vadovai privalo:

8.1. susipažinti su pavaldžių valstybės tarnautojų deklaracijose pateiktais duomenimis ir vizuoti atspausdintas privačių interesų deklaracijas;

8.2. neskirti valstybės tarnautojams užduočių, susijusių su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis, kuriose jie turi privačių interesų (akcijos, artimų asmenų darbas, narystė ir pan.), ar kitų užduočių, galinčių sukelti interesų konfliktą;

8.3. rengti ir teikti pavaldžių valstybės tarnautojų prašymu arba atsižvelgiant į jų deklaracijoje nurodytus duomenis ar kitas žinomas aplinkybes, galinčias kelti jiems interesų konfliktą, rašytines rekomendacijas, nuo kokių klausimų sprendimo procedūrų jie turėtų nusišalinti;

8.4. priimti tik raštu teikiamus pavaldžių valstybės tarnautojų nusišalinimus nuo jiems interesų konfliktą keliančių klausimų sprendimo;

8.5. užtikrinti, kad nusišalinęs valstybės tarnautojas nedalyvautų rengiant, svarstant ar

priimant sprendimus, susijusius su jo privačiais interesais;

8.6. užtikrinti, kad nusišalinimo faktas kolegialiai svarstant klausimą būtų tinkamai

užfiksuotas dokumente (pavyzdžiui, posėdžio protokole būtų nurodoma, kas ir dėl

kokios priežasties nusišalino, kada išėjo ir kada sugrįžo į posėdžių salę);

8.7. inicijuoti valstybės tarnautojo nušalinimą nuo tam tikrų klausimų sprendimo procedūrų ir, jeigu yra pagrindas, inicijuoti jo tarnybinės veiklos tikrinimą, kai valstybės tarnautojas nepaiso jam pateiktų rekomendacijų;

8.8. nesiūlyti skatinti ar skirti į aukštesnes pareigas Įstatymo pažeidimų padariusių valstybės tarnautojų vienerius metus nuo pažeidimo paaiškėjimo dienos;

8.9. paaiškinti pavaldžiam valstybės tarnautojui, ieškančiam kito darbo ne valstybinėje

tarnyboje, visus Įstatymo apribojimus pasibaigus tarnybai (apribojimus sudaryti darbo sutartį, sudaryti sandorius ar naudotis individualiomis lengvatomis, atstovavimo apribojimus);

8.10. konsultuotis su Vyriausiąja tarnybinės etikos komisija esant abejonių dėl interesų konflikto buvimo ar dėl kitų Įstatymo nuostatų praktinio taikymo.

 

IV. VALSTYBINĖJE TARNYBOJE DIRBANČIŲ ASMENŲ PRIEVOLĖ NUSIŠALINTI

 

9. Valstybinėje tarnyboje dirbantys asmenys privalo nusišalinti nuo dalyvavimo rengiant,

svarstant ar priimant sprendimus arba kitaip paveikti sprendimus, kurie sukelia interesų konfliktą:

9.1. nusišalinti rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, susijusius su tiesioginės

naudos gavimu sau ir (ar) artimiems asmenims;

9.2. nusišalinti, kai sprendimai susiję su asmenimis, iš kurių valstybinėje tarnyboje

dirbantis asmuo (ar jam artimi asmenys) gauna bet kokios naudos ar su kuriais jį (ar jam artimus

asmenis) sieja sutartiniai ar kiti įsipareigojimai (susiję su kreditoriais, skolininkais, sutarties šalimis);

9.3. nusišalinti rengiant, svarstant ir priimant sprendimus dėl juridinių asmenų, su

kuriais valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo (jam artimi asmenys) yra susijęs akcijomis,

naryste, einamomis pareigomis ar kitais ryšiais.

10. Valstybinėje tarnyboje dirbantys asmenys turi tinkamai atlikti pareigą nusišalinti:

10.1. papildyti deklaraciją nedelsdami atsiradus interesų konfliktą keliančioms deklaracijoje nenurodytoms aplinkybėms;

10.2. pranešti raštu tiesioginiam vadovui prieš pradedant interesų konfliktą sukeliančio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu apie interesų konfliktą, o žodžiu – kitiems sprendimo rengimo, svarstymo, priėmimo ar kito klausimo sprendimo procedūroje dalyvaujantiems asmenims ir savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui, atsakingam už tokių atvejų registravimą;

10.3. pranešti raštu komisijos ar darbo grupės pirmininkui, jeigu interesų konfliktas iškilo dalyvaujant komisijos, darbo grupės veikloje, o jeigu asmuo buvo paskirtas komisijos ar darbo grupės pirmininku, raštu informuoti tiesioginį vadovą, kolegialios institucijos vadovą ar

uždarosios akcinės bendrovės kolegialų valdymo organą;

10.4. nedalyvauti interesų konfliktą sukeliančio sprendimo rengimo, svarstymo ar

priėmimo procedūrose (palikti posėdžių salę, kabinetą ar kitą patalpą, kurioje sprendžiamas privačių interesų konfliktą keliantis klausimas);

10.5. įsitikinti, kad nusišalinimo faktas, būtų tinkamai užfiksuotas dokumente (pavyzdžiui, posėdžio protokole nurodyta, kas ir dėl kokios priežasties nusišalino, kada išėjo ir sugrįžo į posėdžių salę).

11. Valstybinėje tarnyboje dirbančio asmens rašytinį nusišalinimą gavęs tiesioginis vadovas

arba komisijos, darbo grupės pirmininkas apie nusišalinimą informuoja savivaldybės administracijos direktorių, kolegialios institucijos vadovą ar uždarosios akcinės bendrovės kolegialų valdymo organą.

12. Savivaldybės administracijos direktorius, kolegialios institucijos vadovas ar uždarosios akcinės bendrovės kolegialus valdymo organas sprendžia dėl valstybinėje tarnyboje dirbančio asmens nusišalinimo priėmimo. Savivaldybės administracijos direktorius, kolegialios

institucijos vadovas ar uždarosios akcinės bendrovės kolegialus valdymo organas motyvuotu rašytiniu sprendimu gali nepriimti pareikšto nusišalinimo ir įpareigoti asmenį dalyvauti sprendimo, keliančio privačių interesų konfliktą, rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrose, prisiimdamas atsakomybę už padarinius.

13. Kai valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo neinformuoja apie nusišalinimą, savivaldybės

administracijos direktorius, kolegialios institucijos vadovas ar uždarosios akcinės bendrovės kolegialus valdymo organas gali nušalinti valstybinėje tarnyboje dirbantį asmenį nuo konkretaus sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūros, jeigu yra pakankamas pagrindas manyti, kad šio valstybinėje tarnyboje dirbančio asmens dalyvavimas sukels interesų konfliktą.

14. Savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo, šios tvarkos aprašo 13 punkte nurodytu būdu nušalintas nuo konkretaus sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūros, apie nušalinimą praneša savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui.

15. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo registruoja savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų nusišalinimo ir nušalinimo atvejus ir kaupia

su jais susijusią dokumentaciją.

 

V. VALSTYBINĖJE TARNYBOJE DIRBANČIŲ ASMENŲ PRIEVOLĖS IEŠKANT KITO

DARBO IR APRIBOJIMAI PASIBAIGUS TARNYBAI

 

16. Valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo privalo pranešti tiesioginiam vadovui apie

visus pasiūlymus pereiti dirbti į kitą darbą, jeigu tokie pasiūlymai gali šiam asmeniui sukelti interesų konfliktą.

17. Valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo privalo nedelsdamas raštu informuoti savo

tiesioginį vadovą apie tai, kad jis priėmė siūlymą pereiti į kitą darbą. Tiesioginis vadovas, nustatęs,

kad šis asmuo yra artimai tarnybos santykiais susijęs su būsimuoju darbdaviu, turi nedelsdamas

imtis priemonių, kad būtų pašalinta interesų konflikto grėsmė.

18. Asmuo, nustojęs eiti pareigas valstybinėje tarnyboje, vienerius metus neturi dirbti

įmonės (visų rūšių ūkinės, komercinės, kredito ir finansinės įmonės, bendrovės, įstaigos, bendrijos,

asociacijos, susivienijimo ir organizacijos, – kaip ši sąvoka apibrėžta Įstatyme) vadovu, vadovo pavaduotoju, būti įmonės tarybos ar valdybos nariu, taip pat eiti kitas pareigas, tiesiogiai susijusias su sprendimų priėmimu įmonės valdymo, turto tvarkymo, finansų apskaitos ir kontrolės srityse, jeigu per paskutinius darbo metus jo tarnyba buvo tiesiogiai susijusi su šių įmonių veiklos priežiūra ar kontrole arba jeigu asmuo dalyvavo svarstant ir priimant palankius šioms įmonėms sprendimus

konkurso ar kitokiu būdu teikti valstybės užsakymus ar finansinę paramą.

19. Asmuo, nustojęs eiti pareigas valstybinėje tarnyboje, ar įmonė, kurioje jis, jo artimieji

giminaičiai ar šeimos nariai turi daugiau kaip 10 procentų įstatinio kapitalo ar turtinio įnašo arba

dirba vadovavimo ar revizijos institucijose, vienerius metus neturi teisės sudaryti sandorių su

institucija ar naudotis institucijos, kurioje paskutinius metus asmuo dirbo, teikiamomis

individualiomis lengvatomis. Šie apribojimai netaikomi sandoriui, kuris buvo sudarytas prieš tai,

kai asmuo pradėjo eiti pareigas valstybinėje tarnyboje, arba yra pratęsiamas, taip pat sandoriui,

kuris sudaromas viešo konkurso būdu, sandoriams, kurių suma per metus neviršija 3000 eurų.

20. Asmuo, nustojęs eiti pareigas valstybinėje tarnyboje, vienerius metus negali atstovauti fiziniams ar juridiniams asmenims toje institucijoje, kurioje jis paskutinius metus dirbo,

ir kitose valstybės ar savivaldybių institucijose tais klausimais, kurie buvo priskirti jo tarnybinėms funkcijoms.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Valstybinėje tarnyboje dirbantys asmenys atsako už deklaracijose pateikiamų duomenų teisingumą, tiesioginio arba kolegialios institucijos vadovo ar uždarosios akcinės bendrovės kolegialaus valdymo organo ir kitų šiame Apraše numatytų asmenų informavimą apie interesų konfliktą sukeliančias aplinkybes ir nusišalinimą nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, kurie sukelia interesų konfliktą.

22. Valstybinėje tarnyboje dirbantys asmenys už Įstatymo pažeidimus atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

23. Savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų pateiktos deklaracijos saugomos byloje pagal savivaldybės administracijos dokumentacijos planą.

____________________