Visagino savivaldybės taryba
sprendimas
DĖL VISAGINO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016 M. BIRŽELIO 30 D. SPRENDIMO
NR. TS-127 „DĖL VISAGINO SAVIVALDYBĖS PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2022 m. balandžio 28 d. Nr. TS-84
Visaginas
Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 7 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 1 punktu ir Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 7.1 papunkčiu, nusprendžia:
1. Pakeisti Visagino savivaldybės priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašą, patvirtintą Visagino savivaldybės tarybos 2016 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. TS-127 „Dėl Visagino savivaldybės priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Visagino savivaldybės tarybos
2016 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. TS-127
(Visagino savivaldybės tarybos
2022 m. balandžio 28 d. sprendimo Nr. TS-84
redakcija)
VISAGINO SAVIVALDYBĖS
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Visagino savivaldybės priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašas (toliau – Aprašas) nustato priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius, kuriuos Visagino savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklos (toliau – Mokyklos) gali rinktis įgyvendindamos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintą Priešmokyklinio ugdymo programą (toliau – Programa).
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, Vaikų priėmimo į Visagino savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos aprašu ir kitais priešmokyklinį ugdymą reglamentuojančiais teisės aktais.
II SKYRIUS
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO FORMOS
4. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma – priešmokyklinė grupė (toliau – Grupė), steigiama Mokyklose.
III SKYRIUS
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI
6. Grupės veiklos organizavimo ypatumų visuma – ugdymo vieta, trukmė, laikas, teikiamos paslaugos vaikui, ugdomoji kalba, mokytojų, dirbančių Grupėje, skaičius, specialistų pagalba ir kt. yra vadinama priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu (toliau – Modelis).
7. Nepriklausomai nuo Modelio:
7.2. priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieneri metai; švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytais atvejais ir tvarka įvertinus vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, priešmokyklinis ugdymas gali trukti dvejus metus;
7.3. ugdymo procesas yra vientisas procesas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai visą pagal Modelį nustatytą laiką;
7.4. vaikų skaičius Grupėje negali viršyti pagal amžiaus grupes Lietuvos higienos normoje HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ nurodyto vaikų skaičiaus. Vaikų skaičius Grupėje priklauso nuo į ją integruotų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų skaičiaus. Vienas sutrikusio intelekto, kurčias, neprigirdintis, aklas, silpnaregis, turintis judesio ir padėties, elgesio, žymių kalbos ar kitų komunikacijos, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią vaikas, ugdomas integruotai, prilyginamas dviem tos grupės, kurioje ugdomas, vaikams, todėl atitinkamai mažinamas Grupės vaikų skaičius;
7.5. Mokyklose, kuriose ugdymo procesas vykdomas tautinės mažumos kalba, Programoje ne mažiau kaip 5 valandos per savaitę skiriamos ugdymui lietuvių kalba;
7.6. priešmokyklinio ugdymo pedagogui / ikimokyklinio ugdymo auklėtojui talkina auklėtojo padėjėjas;
7.8. vaikui, kuriam nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai, Programą pritaiko Grupėje dirbantis priešmokyklinio ugdymo pedagogas / ikimokyklinio ugdymo auklėtojas kartu su Mokyklos vaiko gerovės komisija;
7.9. pagal poreikį vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, teikiama psichologinė, socialinė pedagoginė, specialioji pedagoginė ir specialioji pagalba;
8. Pirmas modelis. Grupė, kurios veiklos trukmė 10,5 val. per darbo dieną.
Programą įgyvendina priešmokyklinio ugdymo pedagogas. Pedagogui talkina auklėtojas.
9. Antras modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė 10,5 val. per darbo dieną.
Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai grupėje yra daugiau priešmokyklinio amžiaus vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą. Grupė gali būti jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe (jungiami priešmokyklinio amžiaus vaikai su 3–5 metų vaikais). Tokia Grupė vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe. Programą įgyvendina priešmokyklinio ugdymo pedagogas. Pedagogui talkina auklėtojas.
Ugdymo procesą priešmokyklinio ugdymo pedagogas diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams.
10. Trečias modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė 10,5 val. per darbo dieną.
Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai grupėje yra daugiau ikimokyklinio amžiaus vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą. Grupė gali būti jungiama su priešmokyklinio ugdymo grupe (jungiami ikimokyklinio amžiaus vaikai su 5–6 metų vaikais). Tokia Grupė vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe. Programą įgyvendina ikimokyklinio ugdymo auklėtojas.
Ugdymo procesą ikimokyklinio ugdymo auklėtojas diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams.
11. Ketvirtas modelis. Grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per darbo dieną.
Grupėje dirba vienas priešmokyklinio ugdymo pedagogas.
Rekomenduojamas 160 dienų ugdomosios veiklos laikotarpis.
12. Penktas modelis. Jungtinė mišri vaikų ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 10,5 val. per darbo dieną.
Ši grupė skiriama vaikams iš tautinių mažumų ar atvykusių dirbti ir gyventi į Lietuvą užsieniečių šeimų, ketinančių savo vaikus leisti į lietuviškas mokyklas. Ugdymo procesas vyksta lietuvių kalba. Vaikai iš nelietuviškai kalbančių šeimų dalyvauja ugdymo procese kartu su kitais grupės nariais. Ugdymas vyksta integruotai.
Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas. Pedagogui talkina auklėtojas.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
14. Programa finansuojama iš valstybės biudžeto, vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, savivaldybės, rėmėjų ir kitomis lėšomis.
15. Savivaldybės taryba, įvertinusi priešmokyklinio amžiaus vaikų švietimo poreikius bei turimus išteklius, kasmet iki gegužės 31 d. tvirtina Grupių, vaikų, ugdomų pagal Programą, skaičių ir pasirinktus konkrečius Modelius, prireikus, iki mokslo metų pradžios tikslina.
16. Mokyklų direktoriai informuoja ir konsultuoja asmenis apie priešmokyklinį ugdymą teikiančias Mokyklas, jose įgyvendinamus Modelius ir atsako už Modelių įgyvendinimą.