Visagino savivaldybės taryba

 

sprendimas

DĖL VISAGINO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016 M. BIRŽELIO 30 D. SPRENDIMO

NR. TS-127 „DĖL VISAGINO SAVIVALDYBĖS PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. balandžio 28 d. Nr. TS-84

Visaginas

 

 

 

Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 7 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 1 punktu ir Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 7.1 papunkčiu, nusprendžia:

1. Pakeisti Visagino savivaldybės priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašą, patvirtintą Visagino savivaldybės tarybos 2016 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. TS-127 „Dėl Visagino savivaldybės priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Visagino savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Erlandas Galaguz

 

PATVIRTINTA

Visagino savivaldybės tarybos

2016 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. TS-127

(Visagino savivaldybės tarybos

2022 m. balandžio 28 d. sprendimo Nr. TS-84

redakcija)

 

 

VISAGINO SAVIVALDYBĖS

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Visagino savivaldybės priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašas (toliau – Aprašas) nustato priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius, kuriuos Visagino savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklos (toliau – Mokyklos) gali rinktis įgyvendindamos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintą Priešmokyklinio ugdymo programą (toliau – Programa).

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, Vaikų priėmimo į Visagino savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos aprašu ir kitais priešmokyklinį ugdymą reglamentuojančiais teisės aktais.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose priešmokyklinį ugdymą reglamentuojančiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO FORMOS

 

4. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma – priešmokyklinė grupė (toliau – Grupė), steigiama Mokyklose.

5. Grupė gali būti jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe (toliau – Jungtinė grupė). Jungtinėje grupėje vykdomos priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos.

 

III SKYRIUS

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI

 

6. Grupės veiklos organizavimo ypatumų visuma – ugdymo vieta, trukmė, laikas, teikiamos paslaugos vaikui, ugdomoji kalba, mokytojų, dirbančių Grupėje, skaičius, specialistų pagalba ir kt. yra vadinama priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu (toliau – Modelis).

7. Nepriklausomai nuo Modelio:

7.1. Programos įgyvendinimo minimali trukmė — 640 val. per metus;

7.2. priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieneri metai; švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytais atvejais ir tvarka įvertinus vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, priešmokyklinis ugdymas gali trukti dvejus metus;

7.3. ugdymo procesas yra vientisas procesas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai visą pagal Modelį nustatytą laiką;

7.4. vaikų skaičius Grupėje negali viršyti pagal amžiaus grupes Lietuvos higienos normoje HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ nurodyto vaikų skaičiaus. Vaikų skaičius Grupėje priklauso nuo į ją integruotų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų skaičiaus. Vienas sutrikusio intelekto, kurčias, neprigirdintis, aklas, silpnaregis, turintis judesio ir padėties, elgesio, žymių kalbos ar kitų komunikacijos, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią vaikas, ugdomas integruotai, prilyginamas dviem tos grupės, kurioje ugdomas, vaikams, todėl atitinkamai mažinamas Grupės vaikų skaičius;

7.5. Mokyklose, kuriose ugdymo procesas vykdomas tautinės mažumos kalba, Programoje ne mažiau kaip 5 valandos per savaitę skiriamos ugdymui lietuvių kalba;

7.6. priešmokyklinio ugdymo pedagogui / ikimokyklinio ugdymo auklėtojui talkina auklėtojo padėjėjas;

7.7. sudaromos sąlygos vaikų poilsiui (išskyrus 11 punkte nurodytą ketvirtą modelį) ir maitinimui;

7.8. vaikui, kuriam nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai, Programą pritaiko Grupėje dirbantis priešmokyklinio ugdymo pedagogas / ikimokyklinio ugdymo auklėtojas kartu su Mokyklos vaiko gerovės komisija;

7.9. pagal poreikį vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, teikiama psichologinė, socialinė pedagoginė, specialioji pedagoginė ir specialioji pagalba;

7.10. Grupėje, kurioje, pritaikius Programą, ugdomi ir vaikai, turintys vidutinių, didelių ir (ar) labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, privalo dirbti priešmokyklinio ugdymo pedagogas / ikimokyklinio ugdymo auklėtojas ir mokytojo padėjėjas.

8. Pirmas modelis. Grupė, kurios veiklos trukmė 10,5 val. per darbo dieną.

Programą įgyvendina priešmokyklinio ugdymo pedagogas. Pedagogui talkina auklėtojas. 

9. Antras modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė 10,5 val. per darbo dieną.

Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai grupėje yra daugiau priešmokyklinio amžiaus vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą. Grupė gali būti jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe (jungiami priešmokyklinio amžiaus vaikai su 3–5 metų vaikais). Tokia Grupė vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe. Programą įgyvendina priešmokyklinio ugdymo pedagogas. Pedagogui talkina auklėtojas.

Ugdymo procesą priešmokyklinio ugdymo pedagogas diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams.

10.  Trečias modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė 10,5 val. per darbo dieną.

Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai grupėje yra daugiau ikimokyklinio amžiaus vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą. Grupė gali būti jungiama su priešmokyklinio ugdymo grupe (jungiami ikimokyklinio amžiaus vaikai su 5–6 metų vaikais). Tokia Grupė vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe. Programą įgyvendina ikimokyklinio ugdymo auklėtojas.

Ugdymo procesą ikimokyklinio ugdymo auklėtojas diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams.

11Ketvirtas modelis. Grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per darbo dieną.

Grupėje dirba vienas priešmokyklinio ugdymo pedagogas.

Rekomenduojamas 160 dienų ugdomosios veiklos laikotarpis.

12.  Penktas modelis. Jungtinė mišri vaikų ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 10,5 val. per darbo dieną.

Ši grupė skiriama vaikams iš tautinių mažumų ar atvykusių dirbti ir gyventi į Lietuvą užsieniečių šeimų, ketinančių savo vaikus leisti į lietuviškas mokyklas. Ugdymo procesas vyksta lietuvių kalba. Vaikai iš nelietuviškai kalbančių šeimų dalyvauja ugdymo procese kartu su kitais grupės nariais. Ugdymas vyksta integruotai.

Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas. Pedagogui talkina auklėtojas. 

13.  Šeštas modelis. Įvairių fondų, projektų lėšomis gali būti steigiamos sezoninės, savaitinės, ne visos darbo savaitės ikimokyklinės ir (ar) priešmokyklinės Grupės.

Grupėje dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas ir (ar) priešmokyklinio ugdymo pedagogas.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14. Programa finansuojama iš valstybės biudžeto, vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, savivaldybės, rėmėjų ir kitomis lėšomis.

15Savivaldybės taryba, įvertinusi priešmokyklinio amžiaus vaikų švietimo poreikius bei turimus išteklius, kasmet iki gegužės 31 d. tvirtina Grupių, vaikų, ugdomų pagal Programą, skaičių ir pasirinktus konkrečius Modelius, prireikus, iki mokslo metų pradžios tikslina.

16.  Mokyklų direktoriai informuoja ir konsultuoja asmenis apie priešmokyklinį ugdymą teikiančias Mokyklas, jose įgyvendinamus Modelius ir atsako už Modelių įgyvendinimą.

17. Aprašas skelbiamas Visagino savivaldybės ir ikimokyklinio ugdymo mokyklų interneto svetainėse.

18. Esant bendruomenės poreikiui, finansiniams ir žmogiškiesiems ištekliams, Visagino savivaldybės taryba gali priimti sprendimus patvirtinti kitus Modelius.

 

__________________