VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS
MERAS
POTVARKIS
DĖL SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ SKYRIMO NAKVYNĖS NAMUOSE KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO
2023 m. liepos 18 d. Nr. 955-530/23
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi,
Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ ir Vilniaus miesto savivaldybės mero 2023 m. birželio 16 d. potvarkiu Nr. 955-349/23 „Dėl Bendrųjų ir socialinės priežiūros paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ patvirtintu Bendrųjų ir socialinės priežiūros paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu:
1. T v i r t i n u Socialinės priežiūros paslaugų skyrimo nakvynės namuose komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriaus vedėjo 2021 m. birželio 21 d. įsakymą Nr. A15-862/21 „Dėl Socialinės priežiūros paslaugų skyrimo Vilniaus „Vilko pėdos“ namuose komisijos veiklos nuostatų tvirtinimo“.
3. P a v e d u Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriaus vedėjui kontroliuoti, kaip laikomasi 1 punktu patvirtinto tvarkos aprašo nuostatų.
PATVIRTINTA
Vilniaus miesto savivaldybės mero
2023 m. liepos 18 d. potvarkiu Nr. 955-530/23
SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ SKYRIMO NAKVYNĖS NAMUOSE KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Socialinės priežiūros paslaugų skyrimo nakvynės namuose komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Socialinės priežiūros paslaugų skyrimo nakvynės namuose komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimą, funkcijas, teises ir pareigas, prašymų dėl apgyvendinimo nakvynės namuose nagrinėjimo, sprendimų dėl socialinės priežiūros paslaugų apgyvendinimo nakvynės namuose skyrimo, pratęsimo ar nutraukimo priėmimo tvarką ir kitas Komisijos darbą reguliuojančias nuostatas.
2. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu
Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 15 d. sprendimu Nr. 1-1256 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Vilniaus miesto mero 2023m. birželio 16 d. po tvarkiu Nr. 955-349/23 „Dėl Bendrųjų ir socialinės priežiūros paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ patvirtintu Bendrųjų ir socialinės priežiūros paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais.
3. Komisijos darbo tikslas – priimti sprendimus dėl socialinės priežiūros apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų skyrimo, pratęsimo ar nutraukimo.
4. Komisija sudaroma, panaikinama ir keičiama Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mero potvarkiu, kuriuo paskiriamas Komisijos pirmininkas, jo pavaduotojas, sekretorius. Komisijos sekretorius nėra komisijos narys.
6. Komisija sudaroma ne mažiau kaip iš 7 narių: Savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriaus atstovo ir lygiomis dalimis apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas teikiančių įstaigų deleguotų atstovų.
7. Komisijos nariai netenka įgaliojimų, jei nutrūksta tarnybiniai ar darbo santykiai su Savivaldybės administracijos institucija ar institucija, kurios jie buvo deleguoti. Komisijos nariui netekus įgaliojimų į jo vietą Aprašo nustatyta tvarka skiriamas kitas asmuo.
8. Komisijos nariai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik savo sprendimams priimti.
II. KOMISIJOS FUNKCIJOS
10. Komisija vykdo šias funkcijas:
10.2. priima sprendimus dėl apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų skyrimo, pratęsimo ar nutraukimo;
III. KOMISIJOS PAREIGOS IR TEISĖS
11. Komisijos pareigos:
11.1. BĮ Vilniaus „Vilko pėdos“ namų direktoriaus įgaliotiems socialiniams darbuotojams ir (ar) Savivaldybės mero sprendimu paskirtiems nevyriausybinių organizacijų, teikiančių apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas, socialiniams darbuotojams pateikus užpildytą Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą ir prašymą-paraišką dėl apgyvendinimo įstaigoje, teikiančioje apgyvendinimo paslaugas nakvynės namuose, artimiausiame Komisijos posėdyje išnagrinėti ir priimti sprendimus dėl apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų skyrimo;
11.2. sprendimus dėl apgyvendinimo nakvynės namuose priimti asmeniui atvykus į Komisijos posėdį. Sprendimai dėl apgyvendinimo nakvynės namuose gali būti priimami asmeniui nedalyvaujant, jeigu yra gautas asmens rašytinis pranešimas, kuriame nurodyta neatvykimo į komisijos posėdį priežastis;
12. Komisija turi teisę:
12.1. gauti informaciją apie Komisijos posėdžius bei kitą su Komisijos veikla susijusią reikalingą informaciją;
12.3. kviesti į Komisijos posėdžius išvadas pateikusius socialinius darbuotojus, kitus susijusių įstaigų ar institucijų atstovus;
12.5. iš kitų institucijų gauti apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų nustatymui ir teikimui reikalingą informaciją;
12.6. atsižvelgiant į asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadas, siūlyti skirti asmeniui alternatyvias socialinės priežiūros paslaugas, jeigu jos ir nenurodytos prašyme;
12.7. įvertinusi asmens situaciją, kai nesuteikus socialinės priežiūros paslaugų kyla didelis pavojus asmens sveikatai ar gyvybei, Komisija gali priimti sprendimą išimties tvarka;
IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
13. Pagrindinė Komisijos darbo forma yra posėdžiai, jie yra teisėti, kai dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžiai yra uždari, jie gali būti organizuojami nuotoliniu būdu, į posėdžius kviečiami dalyvauti asmenys, nurodyti šio Aprašo 12.3 papunktyje. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei Komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.
15. Komisijos posėdžius organizuoja Komisijos sekretorius, kuris:
15.1. elektroniniu paštu ir (arba) telefonu informuoja Komisijos narius apie posėdžio laiką ir vietą;
15.4. rengia sprendimus dėl apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų skyrimo, pratęsimo ar nutraukimo ir teikia juos pasirašyti Komisijos pirmininkui;
17. Komisijos sprendimai įforminami Komisijos posėdžio protokolu, kuriame nurodoma:
19. Komisijos sprendimai dėl socialinės priežiūros paslaugų apgyvendinimo nakvynės namuose skyrimo (pratęsimo ar nutraukimo) priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo komisijos narių dauguma. Jeigu balsai „už“ ir „prieš“ pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko balsas. Jeigu kuris nors Komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti Komisijos pirmininkui savo atskirą nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į Komisijos protokolą. Esant nesutarimų, žymima kiekvieno Komisijos nario nuomonė.
V. PRAŠYMŲ IR ASMENS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO VERTINIMO IŠVADŲ NAGRINĖJIMAS IR VERTINIMAS
20. Komisijai klausimą pristato Komisijos sekretorius, supažindindamas Komisiją su socialinio darbuotojo pateiktais dokumentais: Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo forma, prašymu-paraiška dėl apgyvendinimo nakvynės namuose ik kitais dokumentais.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
22. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus šiame Apraše, sprendžia Komisijos pirmininkas.
23. Kiekvienas Komisijos narys yra atsakingas už savo siūlomus ir priimamus sprendimus, o Komisijos pirmininkas – už Komisijos priimamus sprendimus.
24. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.
26. Komisijos nariai, nesilaikantys arba pažeidę Lietuvos Respublikos teisės aktus, Aprašo reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Tvarkos aprašo nuostatų vykdymo metu asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą.