LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2015 M. gruodžio 11 D. ĮSAKYMO NR. 1V-991 „dėl 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ NR. 07.1.1-CPVA-V-906 PRIEMONĖS „KOMPLEKSINĖ PASLAUGŲ PLĖTRA INTEGRUOTŲ TERITORIJŲ VYSTYMO PROGRAMŲ TIKSLINĖSE TERITORIJOSE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. spalio 16 d. Nr. 1V-1051
Vilnius
Pakeičiu 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ Nr. 07.1.1-CPVA-V-906 priemonės „Kompleksinė paslaugų plėtra integruotų teritorijų vystymo programų tikslinėse teritorijose“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. 1V-991 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ Nr. 07.1.1-CPVA-V-906 priemonės „Kompleksinė paslaugų plėtra integruotų teritorijų vystymo programų tikslinėse teritorijose“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“:
1. Papildau 2.41 paunkčiu:
2. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Būsimos investicijos – investicijos, kurias pradės ir atliks investuotojas ne anksčiau, nei bus pradėtos įgyvendinti pagal Aprašą planuojamo projekto veiklos.
3.2. Gamybinė zona – sklypas (sklypų grupė), kuris (-i) pagal jo (jos) naudojimo būdą yra pramonės ir sandėliavimo objektų teritorija, kuris (-i) priklauso valstybei, savivaldybei ar partneriui nuosavybės teise arba yra valdomas (-a) savivaldybės ar partnerio patikėjimo arba nuomos teise.
3.3. Investuotojas – juridinis asmuo, gaminantis prekes ir (arba) teikiantis paslaugas, išskyrus viešąsias paslaugas, ir Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka investuojantis nuosavą, skolintą ar patikėjimo teise valdomą ir naudojamą turtą.
3.4. Komercinė zona – sklypas (sklypų grupė), kuris (-i) pagal jo (jos) naudojimo būdą yra komercinės paskirties objektų teritorija, kuris (-i) priklauso valstybei, savivaldybei ar partneriui nuosavybės teise arba yra valdomas (-a) savivaldybės ar partnerio patikėjimo arba nuomos teise.
3.5. Konversija – teritorijos ir (ar) pastatų, ir (ar) viešosios infrastruktūros (priklausančios pareiškėjui, savivaldybei ar partneriui nuosavybės teise ar valdomos patikėjimo teise) pertvarkymas naujai funkcijai ir (ar) paskirčiai ir (arba) anksčiau buvusios, dabar aktualios paskirties ir (ar) funkcijų atkūrimas ją modernizuojant ir išplečiant.
3.6. Miestų privažiavimai – prie visuomeninės paskirties statinių, kaip jie apibrėžti Statybos techniniame reglamente STR 2.02.02:2004 „Visuomeninės paskirties statiniai“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. D1-91 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 2.02.02:2004 „Visuomeninės paskirties statiniai“ patvirtinimo“, valdomų viešosios nuosavybės teise, arba poilsio, laisvalaikio zonų, esančių projekto investicijomis tvarkomos viešosios erdvės teritorijoje, transporto priemonėms privažiuoti ir (ar) pastatyti skirta esama ar naujai įrengiama infrastruktūra.
3.7. Miesto inžinerinė infrastruktūra, svarbi verslui ir (ar) viešųjų paslaugų prieinamumui – inžinerinė infrastruktūra, esanti projektu tvarkomoje teritorijoje, kuri aptarnauja inžineriniais tinklais ir (ar) susisiekimo komunikacijomis sklypą, kuris pagal jo naudojimo būdą priskiriamas vienai iš teritorijos rūšių: pramonės ir sandėliavimo objektų, komercinės paskirties objektų, visuomeninės paskirties, rekreacinė.
3.8. Nauja darbo vieta – projektu tvarkomoje teritorijoje ir (ar) su projektu susijusioje teritorijoje įsikūrusio investuotojo veiklai vykdyti sukurta, o ne perkelta visos darbo dienos darbo vieta.
3.9. Projektu tvarkoma teritorija – projektu tvarkomas sklypas arba sklypų grupė (teritorija), esantis (-i) tikslinėje ir (ar) susietoje teritorijoje.
3.10. Su projektu susijusi teritorija – būsimoms investicijoms suformuotas sklypas, kuris pagal jo naudojimo būdą yra pramonės ir sandėliavimo ar komercinės paskirties objektų teritorija, kuris priklauso valstybei, savivaldybei ar partneriui nuosavybės teise arba yra valdomas savivaldybės ar partnerio patikėjimo arba nuomos teise ir kuris funkciškai susijęs su projektu tvarkoma teritorija.
3.11. Susieta teritorija – tikslinę teritoriją supanti įtakos zona, kuri nustatoma įvertinus atskirų tikslinėje teritorijoje atliekamų veiksmų (infrastruktūros ar socialinio pobūdžio) poveikio arealą ir (ar) funkcinius ryšius (darbo, mokymosi, laisvalaikio, viešųjų, socialinių ir kitų paslaugų) bei komunikacijas ir kurioje bus kuriamos darbo vietos tikslinių teritorijų gyventojams.
3.12. Tikslinė teritorija – vidaus reikalų ministro įsakymu patvirtintoje atitinkamo regiono ar miesto integruotoje teritorijų vystymo programoje nurodyta tikslinė teritorija.
3.13. Kitos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės).“
3. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:
„7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 47 954 270 (keturiasdešimt septyni milijonai devyni šimtai penkiasdešimt keturi tūkstančiai du šimtai septyniasdešimt) eurų, iš kurių – iki 34 015 355 (trisdešimt keturi milijonai penkiolika tūkstančių trys šimtai penkiasdešimt penki) eurų ES struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšų, iki 10 050 731 (dešimt milijonų penkiasdešimt tūkstančių septyni šimtai trisdešimt vienas) euro ES struktūrinių fondų veiklos lėšų rezervo lėšų, iki 3 001 353 (trys milijonai vienas tūkstantis trys šimtai penkiasdešimt trys) eurų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir iki 886 831 (aštuoni šimtai aštuoniasdešimt šeši tūkstančiai aštuoni šimtai trisdešimt vienas) euro Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto veiklos lėšų rezervo lėšų. Projektų sutartys veiklos lėšų rezervo sumai gali būti pasirašomos Veiksmų programos administravimo taisyklių XII skyriaus IV skirsnyje nustatyta tvarka.“
4. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:
„8. Priemonės tikslas – padidinti neformalaus švietimo, sveikos gyvensenos, kultūros, laisvalaikio ir (ar) kitų viešųjų paslaugų prieinamumą ir (ar) pasiekiamumą tikslinės teritorijos gyventojams ir (ar) sudaryti sąlygas gyventojų užimtumui didėti tikslinėje teritorijoje, ir (ar) skatinti vidinę miestų plėtrą, efektyvų išteklių panaudojimą.“
5. Papildau 9.6 papunkčiu:
„9.6. gamybinės ar komercinės zonos modernizavimas, kuriant papildomus ar naujus ekonominės veiklos centrus ar stiprinant esamus, pavyzdžiui, statinių griovimas, teritorijos išvalymas, esamų inžinerinių tinklų atnaujinimas ir (ar) naujų inžinerinių tinklų nutiesimas, hidrotechnikos ir kitų inžinerinių statinių, susijusių su vandenviečių, skirtų požeminiam vandeniui naudoti, ar nuotekų valyklų įrengimu, statyba, susisiekimo komunikacijų atnaujinimas ir (ar) įrengimas, krovos ir (ar) konteinerių aikštelių atnaujinimas ir (ar) įrengimas, planiravimas, apželdinimas, apšvietimo infrastruktūros plėtra ir (ar) bendrojo naudojimo inžinerinės infrastruktūros (susisiekimo komunikacijos, inžineriniai tinklai) atnaujinimas ir (ar) įrengimas iki gamybinės ar komercinės zonos.“
6. Pakeičiu 91 punktą ir jį išdėstau taip:
„91. Aprašo 9 punkte nurodytų veiklų tikslai: užtikrinti tikslinės teritorijos gyventojų poreikius atitinkančių viešųjų paslaugų pasiūlą ar pasiekiamumą, traukos centrų pasiekiamumą, skatinti gyventojų socializaciją, stiprinti tikslinės teritorijos gyvenamosios vietovės bendruomenę, prisidėti prie palankių sąlygų sudarymo verslo plėtrai ir (ar) kūrimui ir (arba) paslaugų sektoriaus vystymuisi ir (ar) prisidėti prie sveikos gyvensenos skatinimo ar gyvenamosios aplinkos patrauklumo ir gyventojų tankumo didinimo.“
7. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:
8. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:
9. Pakeičiu 12.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„12.3. privatūs juridiniai asmenys yra tinkami partneriai, kai tokio juridinio asmens vieni iš dalininkų arba akcininkų yra valstybė arba savivaldybė ir juridinis asmuo teikia viešąsias paslaugas, už kurių organizavimą atsakinga savivaldybė arba tokio juridinio asmens steigėjas ir visų akcijų savininkas yra savivaldybė ar valstybė, arba kurie pasitelkiami viešos ir privačios partnerystės projektui įgyvendinti; arba kai jie yra pramonės parkų operatoriai ar laisvųjų ekonominių zonų valdymo bendrovės, arba kai jie yra inžinerinių tinklų savininkai.“
10. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:
11. Papildau 151 punktu:
12. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:
13. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:
„23. Projektu turi būti siekiama prisidėti prie šių stebėsenos rodiklių minimalių pasiekimo reikšmių:
23.1. produkto stebėsenos rodiklio „Sukurtos arba atnaujintos atviros erdvės miestų vietovėse“ (rodiklio kodas P.B. 238) – 1 016 613 kv. m; ir (arba)
23.2. produkto stebėsenos rodiklio „Pastatyti arba atnaujinti viešieji arba komerciniai pastatai miestų vietovėse“ (rodiklio kodas P.B. 239) – 18 409 kv. m; ir
23.3. rezultato stebėsenos rodiklio „Vietos vienetų investicijos tvarkomoje teritorijoje ir (ar) su projektu susijusioje teritorijoje“ (rodiklio kodas R. N. 921) (taikoma Aprašo 9.6 papunktyje nurodytai veiklai) – 7 687 000 eurai; ir
14. Papildau 231 punktu:
„231. Aprašo 23.1 ir 23.2 papunkčiuose nurodytiems Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliams skaičiuoti taikomas 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“. Aprašo 23.3 ir 23.4 papunkčiuose nurodytiems Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliams skaičiuoti taikomas Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 1V-164 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“. Visų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai skelbiami ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.“
15. Papildau 232 punktu:
„232. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad investuotojas (-ai) per 4 metus nuo projekto finansavimo pabaigos investuotų tiek, kiek paraiškoje buvo suplanuota rezultato stebėsenos rodiklio „Vietos vienetų investicijos tvarkomoje teritorijoje ir (ar) su projektu susijusioje teritorijoje“ reikšmės ir sukurtų naujas darbo vietas (kiekvienam 50 000 (penkiasdešimt tūkstančių) eurų projekto investicijų turi būti sukuriama ne mažiau kaip viena nauja darbo vieta) projektu tvarkomoje teritorijoje ir (ar) su projektu susijusioje teritorijoje.“
16. Pakeičiu 24.1.1 papunktį jį išdėstau taip:
„24.1.1. investicijų projektą, parengtą vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, kuri paskelbta ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, išskyrus Projektų taisyklių 671 punkte numatytus atvejus, kai investicijų projekto parengimas nėra privalomas; Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodikos, kuri paskelbta ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, reikalavimai investiciniam projektui netaikomi, tačiau investicijų projekte turi būti įvertinta bent viena siūloma projekte įgyvendinti alternatyva; investicijų projekte taikomi projektų tipui „Viešųjų erdvių ir bendruomeninės infrastruktūros atnaujinimo bei oro kokybės gerinimas“, „Kelių transporto plėtra“, „Viešasis transportas“, „Investicijos į verslui reikalingą infrastruktūrą, susijusią su veiklos plėtra“ ir (ar) „Investicijos į neformaliojo švietimo infrastruktūrą ir aplinkos modernizavimą“ priskirtini socialinės-ekonominės naudos (žalos) komponentai, vadovaujantis Konversijos koeficientų bei ekonominės-socialinės naudos (žalos) apskaičiavimo metodika, kuri paskelbta interneto svetainėje www.ppplietuva.lt; Jei projekto veiklos (ar jų dalis) vykdomos susietoje teritorijoje, atskirų tikslinėje teritorijoje atliekamų veiksmų (infrastruktūros ar socialinio pobūdžio) poveikio arealas ir (ar) funkciniai ryšiai (darbo, mokymosi, laisvalaikio, viešųjų, socialinių ir kitų paslaugų) turi būti įvertinti investicijų projekte;“.
17. Papildau 24.2.8 papunkčiu:
18. Papildau 24.2.9 papunkčiu:
19. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:
„26. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. Projektu, išskyrus pagal Aprašo 9.6 papunktį įgyvendinamą projektą, turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi principo įgyvendinimo, t. y. projekto paraiškoje pagrindžiama, kad projektas tenkina bent vieną iš kriterijų:“.
20. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:
„27. Pagal Aprašą gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje. Pagal Aprašo 9.1–9.3 ir 9.6 papunkčius įgyvendinamų projekto veiklų finansavimas gali būti valstybės investicinė pagalba ir teikiama pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 48 straipsnį, jei pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies x punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 50 000 000 (penkiasdešimt milijonų) eurų sumos (energetikos infrastruktūros atveju), Bendrojo bendrosios išimties reglamento 53 straipsnį, jei pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies z punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 150 000 000 (vienas šimtas penkiasdešimt milijonų) eurų sumos (kultūros infrastruktūros atveju), 55 straipsnį, jeigu pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies bb punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 30 000 000 (trisdešimt milijonų) eurų sumos, o visa projekto vertė neviršija 100 000 000 (vienas šimtas milijonų) eurų sumos (sporto ir daugiafunkcės laisvalaikio infrastruktūros atveju) arba 56 straipsnį, jeigu pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies cc punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų sumos, o visa projekto vertė neviršija 20 000 000 (dvidešimt milijonų) eurų sumos (vietos infrastruktūros (vandentiekio, nuotekų šalinimo, šilumos technologiniai vamzdynai) atveju). Aprašas nustato investicinės valstybės pagalbos energetikos, vietos, kultūros bei sporto ir daugiafunkcei laisvalaikio infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento I skyriuje nustatytas sąlygas ir specialias šio reglamento 48, 53, 55 arba 56 straipsnyje nustatytas sąlygas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Speciali infrastruktūra, kuriai nėra taikoma išimtis pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 56 straipsnį, pagal Aprašą nėra finansuojama. Pareiškėjui gali būti teikiama de minimis pagalba veiklai visuose sektoriuose, išskyrus de minimis reglamento 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas ir Reglamento Nr. 1301/2013 3 straipsnio 3 dalyje nustatytus atvejus. Vadovaujantis de minimis reglamento 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, kaip ji suprantama de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje, suma negali viršyti 200 000 (du šimtai tūkstančių) eurų per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Šios ribos taikomos, neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Ministerija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitos vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Ministerija turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias įmones, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, pagal formą, paskelbtą interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (http://esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013), taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre patikrinti, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta de minimis reglamento 3 straipsnyje.“
21. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:
„32. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintose Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams), kurios paskelbtos ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skyriaus „Dokumentai“ srities „Projektų valdymas“ dalyje „Gairės ir rekomendacijos“. Kai teikiama valstybės pagalba pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, projekto išlaidos turi atitikti ir Bendrojo bendrosios išimties reglamento 7 ir 48, 53, 55 ar 56 straipsniuose išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. Kai teikiama valstybės pagalba pagal Europos Komisijos sprendimą, projekto išlaidos turi atitikti ir Europos Komisijos sprendime nustatytus reikalavimus. Pagal Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas išankstinėms sąskaitoms pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą netaikomas.“
22. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:
„34. Pareiškėjas (partneris) savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne, nei reikalaujama, lėšų suma. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo (partnerio) lėšų.“
23. Pakeičiu 37.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
24. Pakeičiu 37.8 papunktį ir jį išdėstau taip:
„37.8. įrangos ir (ar) inventoriaus, nesusijusio su statinio esminių reikalavimų, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, užtikrinimu (išskyrus kompiuterinę techniką, programinę įrangą ir (arba) kitą įrangą, reikalingą įrengtose patalpose numatytai veiklai vykdyti, taip pat ir sumontavimą, vietos paruošimą, instaliavimą, paruošimą naudoti, išbandymą, apmokymą naudotis, stebėjimo ir apsaugos sistemas bei joms funkcionuoti reikalingą įrangą, stacionarius sporto įrenginius, vaikų žaidimų aikštelių įrangą, keltuvus, fontanus, geokupolus, baldus, šunų vedžiojimo aikštelių įrangą, viešųjų erdvių apšvietimo sistemas, mažosios architektūros elementus (pavyzdžiui: suoliukus, šiukšliadėžes, lauko laikrodžius, dėžes šunų ekskrementams, dėžes žvyro ir druskos mišiniui, stacionarius gėlių vazonus ir gėlines, lauko gertuves-fontanėlius, informacinius stendus, gatvių pavadinimų ir numerių lenteles, nuorodas, rodykles, stacionarias pelenines, dviračių stovus, atitveriamuosius stulpelius, medžių ir šaknų apsaugas), įsigijimo, įrengimo ir atnaujinimo išlaidos;“.
26. Papildau 37.22 papunkčiu:
27. Papildau 37.23 papunkčiu:
„37.23. netinkamų išlaidų dalis, tenkanti statinio projektavimo, statinio projekto ekspertizės, statinio techninės priežiūros, statinio projekto vykdymo priežiūros ir (ar) kitų inžinerinių paslaugų išlaidoms, susijusioms su statinio atnaujinimu, statyba ar konversija, nustatoma proporcingai visų netinkamų finansuoti ir (ar) pagal projektą nevykdomų rangos darbų išlaidų daliai; netinkamų statinio projektavimo, statinio projekto ekspertizės išlaidų dalis tikslinama projekto įgyvendinimo metu, atsižvelgiant į statinio statybos skaičiuojamąją kainą arba rangos darbų sutarties kainą, jei projekto įgyvendinimo metu pateikta rangos darbų su projektavimu sutartis; statinio techninės priežiūros ir statinio projekto vykdymo priežiūros netinkamų finansuoti išlaidų dalis tikslinama projekto įgyvendinimo metu, atsižvelgiant į faktišką tinkamų finansuoti rangos darbų išlaidų dydį.“
28. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:
„47. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas / Planuojami valstybės (regionų) projektai“ prie konkretaus planuojamo projekto „Susijusių dokumentų“.“
29. Papildau 50.18 papunkčiu:
„50.18. informaciją dėl įmonių tarpusavio santykių, nurodytų de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje, reikalingą vienos įmonės, kaip nurodyta de minimis reglamente, apimčiai nustatyti (pildoma „Vienos įmonės“ deklaracijoje pagal formą, paskelbtą interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (http://esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013);“.
30. Papildau 50.19 papunkčiu:
31. Papildau 50.20 papunkčiu:
32. Papildau 50.21 papunkčiu:
33. Pakeičiu 54 punktą ir jį išdėstau taip:
„54. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede nustatytus reikalavimus, taip pat projekto atitikties valstybės pagalbos taisyklėms vertinimą pagal Aprašo 2 priede (jei teikiama valstybės pagalba pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą) ar Aprašo 4 priede (jei teikiama valstybės pagalba pagal Europos Komisijos sprendimą) nustatytus reikalavimus, ar Aprašo 5 priede (jei teikiama valstybės pagalba pagal de minimis reglamentą) nustatytus reikalavimus.“
34. Pakeičiu 1 priedo 1.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.3. Projektas atitinka kitus su projekto veiklomis susijusius projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
Projektas turi atitikti kitus su projekto veiklomis susijusius Aprašo 19, 20, 22 ir 232 punktuose nustatytus reikalavimus. |
35. Pakeičiu 1 priedo 3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
3.1. Projektu prisidedama prie bent vieno projektų finansavimo sąlygų apraše nustatyto veiksmų programos ir (arba) ministerijos priemonių įgyvendinimo plane nurodyto nacionalinio produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo. |
Projektas turi siekti bent 3 privalomų stebėsenos rodiklių, nurodytų Aprašo 23 punkte. Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis informacija, pateikta paraiškos finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – projekto paraiška) 13 punkte. |
36. Pakeičiu 1 priedo 4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas proaktyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą. (Pavyzdžiui, numatytos projekto veiklos, kurios paremtos naujomis mažo anglies dioksido kiekio technologijomis, skatinančiomis racionalų išteklių naudojimą; atsižvelgiama į aplinkos apsaugos reikalavimus, mažinamas teršalų, atliekų kiekis ir numatomos prevencinės biologinės įvairovės nykimo mažinimo priemonės; prisidedama prie žaliųjų technologijų ir gamybos metodų vystymo; prisidedama prie vartojimo būdų kaitos ir vartotojų švietimo, gerinama gyventojų gyvenimo kokybė ir kuriama šiuolaikiška žiniomis ir mokslu pagrįsta žalioji ekonomika ir pan.)
(Taikoma tik tais atvejais, kai toks reikalavimas nustatytas projektų finansavimo sąlygų apraše. Ministerija detalizuoja šį vertinimo aspektą, įrašydama konkrečius reikalavimus, nurodytus projektų finansavimo sąlygų apraše.) |
Projektas turi siūlyti konkrečius veiksmus, kurie pagrindžia atitiktį bent vienam iš Aprašo 26 punkte pateiktų reikalavimų (netaikoma Aprašo 9.6 papunktyje nurodytai veiklai).
(Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis informacija, pateikta projekto paraiškos 14.2.1 papunktyje.) |
|
|
37. Pakeičiu 1 priedo 4.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
4.5. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis: 4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai (taikoma, jei projektui teikiama de minimis pagalba. Pildomas projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapas); arba 4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, laikantis ten nustatytų reikalavimų (taikoma, jei projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014, L 187, p.1). Pildomas projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapas); arba 4.5.3. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo (taikoma, jei projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyta, kad pagal jį valstybės pagalba ir (ar) „de minimis“ pagalba nėra teikiama. Pildomas patikros lapas dėl valstybės pagalbos ir „de minimis“ pagalbos buvimo ar nebuvimo) |
Projektas atitinka bendrąjį reikalavimą, jei jis atitinka de minimis reglamente nustatytus reikalavimus, nurodytus Aprašo 27 punkte ir Aprašo 5 priede. Projektas arba veiklos finansuojamos pagal de minimis reglamentą, laikantis jame nustatytų reikalavimų.
Projektas atitinka bendrąjį reikalavimą, jei jis atitinka Bendrajame bendrosios išimties reglamente nustatytus reikalavimus, nurodytus Aprašo 27, 29, 39, 41–43, 431 punktuose ir Aprašo 2 priede.
Projektas atitinka bendrąjį reikalavimą, jei jis atitinka Europos Komisijos sprendime nustatytus reikalavimus. |
38. Pakeičiu 1 priedo 5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
5.1. Pareiškėjas (partneris) yra juridiniai asmenys, juridinio asmens filialai, atstovybės. |
|
|
|
39. Pakeičiu 1 priedo 5.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą: 5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) arba pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra fiziniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos; 5.4.2. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai) neturi su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių skolų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruotas juridinis asmuo (asmenys) ar fizinis (-iai) asmuo (asmenys) yra užsienio pilietis (-čiai), arba kiekvienu atveju skola neviršija 50 eurų (tikrinama ne vėliau kaip per 7 dienas nuo paraiškos gavimo dienos; jei nustatoma, kad skola viršija 50 eurų, pareiškėjui leidžiama dokumentais pagrįsti, kad paraiškos pateikimo dieną skola neviršijo 50 eurų) (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai); 5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams (šis apribojimas netaikomas, jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui); 5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jie perkėlė gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims); 5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims); 5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui); 5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui). |
(Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis informacija, pateikta projekto paraiškos 21 punkte ir projekto paraiškos priede „Partnerio deklaracija“.) |
40. Pakeičiu 1 priedo 6.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
6.1. Pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įnašas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas. |
Pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) turi prisidėti prie projekto įgyvendinimo Aprašo 33 ir 34 punktuose nurodyta lėšų dalimi. (Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis informacija, pateikta projekto paraiškos 11 punkte.) |
41. Pakeičiu 1 priedo 6.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
6.4. Projektas atitinka Europos investicijų banko (toliau – EIB) nustatytas išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygas. (Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jei projektą planuojama bendrai finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (įskaitant atvejus, kai projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nuosavų lėšų šaltinis yra Lietuvos Respublikos biudžeto lėšos) arba projekto visą nuosavų lėšų sumą ar jos dalį planuojama bendrai finansuoti iš projekto vykdytojui ir (arba) partneriui perskolintų EIB paskolos lėšų, vadovaujantis Europos investicijų banko paskolos, skirtos iš 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos lėšų bendrai finansuojamiems projektams įgyvendinti, perskolinimo gairių, skelbiamų svetainėse www.finmin.lrv.lt ir www.esinvesticijos.lt, nuostatomis. Atsakant į šį klausimą, įvertinama projekto atitiktis EIB nustatytoms išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygoms, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės) 11 priede nustatyta tvarka. Tuo atveju, kai: – projekto visą nuosavų lėšų sumą ar jos dalį planuojama bendrai finansuoti iš projekto vykdytojui ir (arba) partneriui perskolintų EIB paskolos lėšų, tačiau projektas neatitinka EIB nustatytų išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygų, šio papunkčio ir, nesant kitų pagrįstų nuosavo įnašo finansavimo užtikrinimo šaltinių, 6.1 papunkčio vertinimas turi būti „Ne“; – projektą planuojama bendrai finansuoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis (įskaitant atvejus, kai projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nuosavų lėšų šaltinis yra Lietuvos Respublikos biudžeto lėšos), tačiau jis neatitinka EIB nustatytų išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygų, šio papunkčio vertinimas turi būti „Ne“. Jei šio papunkčio vertinimo aspektas įvertinamas neigiamai, tai neturi įtakos bendram atitikties bendriesiems reikalavimams vertinimui.) |
Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis atitinkama informacija, pateikta projekto paraiškoje ir kita įgyvendinančiai institucijai viešai prieinama informacija. |
42. Pakeičiu 1 priedo 7.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius bei pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė, vieta atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
Projekto įgyvendinimo terminas ir vieta turi atitikti Aprašo 20 ir 22 punktuose nustatytus reikalavimus. (Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis informacija, pateikta projekto paraiškos 4 ir 8 punktuose.) |
43. Pakeičiu 1 priedo 7.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
7.7. Teisingai pritaikyti fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai. |
Projektui taikoma fiksuotoji norma turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 35.5 papunktyje ir 361 punkte. |
2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos
7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“
Nr. 07.1.1-CPVA-V-906 priemonės „Kompleksinė paslaugų plėtra integruotų teritorijų
vystymo programų tikslinėse teritorijose“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
5 priedas
PROJEKTŲ ATITIKTIES DE MINIMIS PAGALBOS TAISYKLĖMS PATIKROS LAPAS
PRIEMONĖ NR. 07.1.1-CPVA-V-906 „KOMPLEKSINĖ PASLAUGŲ PLĖTRA INTEGRUOTŲ TERITORIJŲ VYSTYMO PROGRAMŲ TIKSLINĖSE TERITORIJOSE“
1. Finansavimo teisinis pagrindas |
||||||
2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – de minimis reglamentas) |
||||||
2. Duomenys apie paraišką / projektą |
||||||
Paraiškos / projekto numeris |
|
|||||
Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas |
|
|||||
Projekto pavadinimas |
|
|||||
Projekto partnerio (-ių) pavadinimas (-ai) (jei taikoma) |
|
|||||
3. Paraiškos / projekto / finansuojamų galutinio naudos gavėjo veiklų patikra dėl atitikties de minimis reglamentui |
||||||
Nr. |
Klausimai |
Rezultatas |
Pastabos |
|||
Taip |
Ne |
Netaikoma |
||||
3.1. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) vykdo veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, kuriam taikomas 1999 m. gruodžio 17 d Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000 dėl bendro žuvininkystės ir akvakultūros produktų rinkų organizavimo? |
|
|
|
|
|
3.2. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą? |
|
|
|
|
|
3.3. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos dydis nustatomas pagal iš pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį? |
|
|
|
|
|
3.4. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams? |
|
|
|
|
|
3.5. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) vykdo su eksportu susijusią veiklą trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse (t. y. veikla tiesiogiai susijusi su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu bei veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)? |
|
|
|
|
|
3.6. |
Ar pareiškėjui / projekto vykdytojui / partneriui (-iams) teikiama pagalba priklauso nuo to, ar daugiau vartojama vietinių nei importuotų prekių? |
|
|
|
|
|
3.7. |
Jei pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) vykdo veiklą ne tik šio priedo 3.1–3.6 papunkčiuose nurodytuose sektoriuose, kuriuose de minimis pagalba neteikiama, bet taip pat ir viename ar keliuose sektoriuose, kuriuose de minimis pagalba teikiama, ar tinkamomis priemonėmis (pavyzdžiui, atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas) užtikrinama, kad veiklai šio priedo 3.1–3.6 papunkčiuose nurodytuose sektoriuose nebūtų teikiama de minimis pagalba? (jei taikoma) |
|
|
|
|
|
3.8. |
Ar pagalba yra (bus) naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti? |
|
|
|
|
|
3.9. |
Ar bendra vienai įmonei (kaip apibrėžta de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje) suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvoje viršija (ar konkrečiu atveju viršys suteikus de minimis pagalbą) 200 000 Eur per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį? |
|
|
|
|
|
3.10. |
Jei įmonė (pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai)) vykdo krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį ir taip pat kitą veiklą, kuriai taikoma 200 000 Eur viršutinė riba, ar užtikrinama, kad pagalba krovinių vežimo keliais veiklai neviršytų 100 000 Eur ir kad de minimis pagalba nebūtų naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti? (jei taikoma) |
|
|
|
|
|
3.11. |
Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių? (jei taikoma) |
|
|
|
|
|
3.12. |
Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo. Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną? |
|
|
|
|
|
3.13. |
Ar teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai, teikiama de minimis pagalba pagal de minimis reglamento 4 straipsnį yra skaidri? |
|
|
|
(Nurodyti de minimis reglamento 4 straipsnio dalį, pagal kurią teikiama de minimis pagalba laikoma skaidria) |
|
3.14. |
Ar de minimis pagalba sumuojama pagal de minimis reglamento 5 straipsnio reikalavimus? |
|
|
|
|
|
3.15. |
Ar teikiama de minimis pagalba patenka į de minimis reglamento galiojimo laikotarpį? |
|
|
|
|
|
4. |
Ar teikiamas finansavimas atitinka de minimis reglamentą? |
|
|
|
|
|
_____________________________________ (vertintojas) |
____________ (parašas) |
____________ (data) |
Patikros peržiūra: □ Išvadai pritarti □ Išvadai nepritarti
Pastabos:_______________________________________________________________________
|
||
______________________________________ (vadovas) |
____________ (parašas) |
____________ (data) |
___________________________