PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. rugpjūčio 30 d. Nr. T-159
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Panevėžio rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 20 d. sprendimą Nr. T-22 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos patvirtinimo“;
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2018 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. T-159
MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarka) reglamentuoja Panevėžio rajono savivaldybei skirtų mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarką. Ši Tvarka taikoma Panevėžio rajono savivaldybės mokykloms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį, bendrąjį ugdymą (toliau – mokyklos), neformaliojo vaikų švietimo mokykloms, Pedagoginei psichologinei tarnybai ir Panevėžio rajono savivaldybės administracijai.
2. Tvarkoje naudojamos sąvokos atitinka Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas), patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, vartojamas sąvokas.
II. LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS, PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS
3. Mokymo lėšos biudžetiniams metams pagal praėjusių metų rugsėjo mėnesio Mokinių registro duomenis kiekvienai mokyklai skaičiuojamos vadovaujantis Aprašu.
4. Savivaldybei skiriamos mokymo lėšos perskirstomo šioms ugdymo reikmėms tenkinti:
4.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas);
4.5. ugdymo finansavimo poreikiams tarp mokyklų sumažinti, šios lėšos sudaro 2 procentus, apskaičiuotus nuo lėšų ugdymo planui įgyvendinti sumos. Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti skiriamos:
4.5.1. pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti, mokytojams taikant vidutinį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo);
4.5.2. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namie);
4.5.4. finansuoti užsienio kalbų mokymąsi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;
5. Tvarkos 4.2 ir 4.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti paskirstoma ne mažiau kaip 100 procentų lėšų. Tvarkos 4.1 ir 4.3 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti lėšos skiriamos pagal poreikį, neviršijant turimų lėšų. Nesant galimybių prieš tvirtinant atitinkamų metų savivaldybės biudžetą išsiaiškinti faktinio lėšų poreikio konkrečioms švietimo įstaigoms Tvarkos 4.3 ir 4.5 papunkčiuose nurodytoms reikmėms, lėšos paskirstomos patikslinant savivaldybės biudžetą konkrečioms mokykloms paaiškėjus faktiniam jų poreikiui.
6. Tvarkos 4 punkte nustatytos mokymo lėšos Savivaldybės tarybos sprendimu paskirstomos:
6.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti pareigybių skaičius nustatomas atsižvelgiant į bendrai savivaldybės gaunamas lėšas, skirtas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti ir pagal kiekvieną įstaigą atskirai, kai pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas mokosi: iki 120 mokinių – 1 pareigybė; 121–200 mokinių – iki 2 pareigybių; 201–600 mokinių – iki 3 pareigybių; 601 ir daugiau – iki 4 pareigybių, apskaičiuojama padauginus Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus iš pareiginės algos bazinio dydžio (BD) ir iš faktinio mokinių skaičiaus. Gali būti naudojamos:
6.1.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį);
6.1.3. priemokos, kai nustatytos apimties ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai;
6.2. švietimo pagalbai mokyklose (jeigu mokykla neturi atitinkamos švietimo pagalbos specialisto, švietimo pagalbos lėšos ar jų dalis gali būti skiriamos Pedagoginei psichologinei tarnybai, kurios specialistai teikia švietimo pagalbą tos mokyklos bendruomenei) ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioms įstaigoms lėšos apskaičiuojamos padauginus Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus iš pareiginės algos bazinio dydžio (BD) ir iš faktinio mokinių skaičiaus ir gali būti naudojamos:
6.2.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, tiflopedagogų, surdopedagogų, mokytojų padėjėjų, gestų kalbos vertėjų pareigybių, įsteigtų mokyklose, darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti;
6.2.3. Pedagoginei psichologinei tarnybai mokinių specialiesiems ugdymosi poreikiams įvertinti, pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, mokyklai, šeimai funkcijoms finansuoti;
6.3. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti lėšos paskirstomos pagal poreikį, kurį pateikia Švietimo, kultūros ir sporto skyrius;
6.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas) lėšos apskaičiuojamos Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus dauginant iš pareiginės algos bazinio dydžio (BD) ir iš mokinių skaičiaus, besimokančių pagal bendrojo ugdymo programas. Paskirstomos atsižvelgiant į šių mokinių, besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, skaičių, nurodytą Mokinių registre.
7. Mokykloms skiriamos mokymo lėšos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:
7.1. ugdymo planui įgyvendinti skiriamos pagal lėšų skyrimo klasei (grupei) principą. Šios lėšos apskaičiuojamos bazines ugdymo lėšas padauginus iš sąlyginių klasių (grupių) skaičiaus, nustatyto pagal formulę, atsižvelgiant į faktinį mokinių skaičių mokinių sraute, vadovaujantis Aprašo 2–5 priedais. Naudojamos ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti (darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms pagal ugdymo planą mokėti, taip pat sumokėti už ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, finansuojamą iš mokymo lėšų), gali būti mokama ir už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro įsakymu, išskyrus darbo užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos (pailgintos dienos grupės, popamokinė mokinių priežiūra, klubai, būreliai, stovyklos, ir kita);
7.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms įsigyti ir nuomoti (įskaitant ir skaitmenines versijas) lėšos apskaičiuojamos padauginus Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus iš pareiginės algos bazinio dydžio (BD) ir iš faktinio mokinių skaičiaus;
7.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui lėšos apskaičiuojamos padauginus Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus iš pareiginės algos bazinio dydžio (BD) ir iš faktinio mokinių skaičiaus;
7.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti lėšos apskaičiuojamos padauginus Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus iš pareiginės algos bazinio dydžio (BD) ir iš faktinio mokinių skaičiaus;
7.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT) lėšos apskaičiuojamos padauginus Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus iš pareiginės algos bazinio dydžio (BD) ir iš faktinio mokinių skaičiaus.
8. Aprašo 7.2–7.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti mokyklos turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų, o Aprašo 7.5 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms – ne mažiau kaip 40 procentų lėšų. Lėšos, nepanaudotos Aprašo 7.2–7.5 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms, pagal poreikį gali būti perskirstomos kitoms įstaigos išlaidoms veiklai vykdyti.
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
9. Savivaldybės taryba, atsižvelgdama į pasikeitusį mokinių ir sąlyginį klasių (grupių) skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d., perskirsto specialiąją tikslinę dotaciją, skirtą ugdymo reikmėms finansuoti nuo rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos tarp rajono mokyklų.
10. Nepanaudotas per metus mokymo lėšas ugdymo įstaigos grąžina į Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto sąskaitą einamųjų metų gruodžio 31 d., Finansų skyrius – į valstybės biudžeto sąskaitą nustatytais terminais.