AUDITO, APSKAITOS, TURTO VERTINIMO IR NEMOKUMO VALDYMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL KOEFICIENTŲ APGADINTOMS KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONĖMS TAIKYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. rugsėjo 22 Nr. V1-118
Vilnius
Vadovaudamasis Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų 14.3 papunkčiu ir Turto ir verslo vertinimo metodikos III skyriaus IV1 skirsnio 491 punktu,
t v i r t i n u Koeficientų apgadintoms kelių transporto priemonėms taikymo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo
valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos
finansų ministerijos direktoriaus
2020 m. rugsėjo 22 d. įsakymu Nr. V1-118
KOEFICIENTŲ APGADINTOMS KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONĖMS TAIKYMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Koeficientų apgadintoms kelių transporto priemonėms taikymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato apgadintos kelių transporto priemonės vertei apskaičiuoti taikomų koeficientų reikšmes ir apgadintos kelių transporto priemonės vertės apskaičiavimo eigą. Aprašas skirtas turto arba verslo vertinimo įmonėms ir nepriklausomiems turto arba verslo vertintojams, atliekantiems apgadintos kelių transporto priemonės vertinimą.
2. Specifinėms transporto priemonėms koreagavimo koeficientai gali būti nustatomi ekspertinio vertinimo būdu, vadovaujantis AVNT interneto svetainėje skelbiamomis metodinėmis rekomendacijomis dėl ekspertinio verinimo būdo taikymo.
3. Transporto priemonės šiame Apraše skirstomos pagal 2008 m. gruodžio 2 d. Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko įsakymu Nr. 2B-479 patvirtintus Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimus ir 2006 m. spalio 2 d. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu Nr. 3D-384 patvirtintas Traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registravimo taisykles.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Transporto priemonių ekspertinis vertinimas – vertinimas, grindžiamas specialistų, transporto priemonių remonto paslaugų teikėjų ir kitų ekspertų (gamintojų, jų atstovų ir pan.) apklausų analize, kurią atlikus nustatomi koeficientai, rodikliai ir kiti dydžiai, leidžiantys įvertinti panašių savybių turinčias transporto priemones.
4.2. Transporto priemonės prekinės vertės netekimas – transporto priemonės negrįžtamas vertės sumažėjimas dėl remonto, dažymo ar nepašalintų pažeidimų (kai transporto priemonės dalys technologiškai suremontuojamos atkuriant jų funkcines savybes, kai remonto technologinis procesas gali turėti įtakos elemento fizinei, cheminei, estetinei būklei ar tarnavimo laikui), įskaitant transporto priemonės istorijos pasikeitimą dėl įvykio fakto, palyginti su transporto priemonės verte iki apgadinimo.
4.3. Transporto priemonės papildoma įranga – įranga, įrenginiai ir įtaisai, dėl kurių keičiasi transporto priemonės funkcionalumas ir (ar) patrauklumas rinkoje ir į kuriuos nebuvo atsižvelgta nustatant transporto priemonės bazinę vertę.
4.4. Transporto priemonės atkūrimo sąnaudos – apskaičiuota pinigų suma, reikalinga apgadintai transporto priemonei atkurti iki buvusios prieš apgadinimą techninės būklės ir eksploatacinių savybių.
4.5. Transporto priemonės atkuriamoji vertė – transporto priemonės atkūrimo sąnaudos, Apraše nustatytais atvejais įvertinant ir prekinės vertės netekimą.
4.6. Transporto priemonės likutinė vertė – apskaičiuota ir (arba) rinkos duomenimis pagrįsta pinigų suma, kurią galima būtų gauti panaudojant (realizuojant) rinkoje išlikusius nesugadintus transporto priemonės elementus.
4.7. Transporto priemonės nuvertėjimas – transporto priemonės vertės pokytį lemiantis jos naudingumo sumažėjimas dėl fizinio nusidėvėjimo, technologijų, paklausos ar aplinkos pokyčių, išreiškiamas fiziniu nuvertėjimu, funkciniu nuvertėjimu, ekonominiu nuvertėjimu arba šių nuvertėjimų visuma.
4.8. Transporto priemonės natūralus fizinis nusidėvėjimas – transporto priemonės fizinių savybių pasikeitimas dėl jos tipinio naudojimo, senėjimo ir (arba) neigiamo aplinkos poveikio.
5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatyme, Turto ir verslo vertinimo metodikoje arba (ir) Tarptautiniuose vertinimo standartuose, Europos vertinimo standartuose ir privalomąjį turto vertinimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.
6. Norėdamas apskaičiuoti apgadintos transporto priemonės vertę vertintojas turi:
6.3. jeigu atkūrimo (remonto) sąnaudos viršija 50 % bazinės vertės – apskaičiuoti transporto priemonės vertę prieš apgadinimą;
6.4. jeigu nustatoma M1 ir N1 klasės transporto priemonės, ne senesnės kaip 60 mėn. nuo pirmos registracijos, vertė – nustatyti prekinės vertės netekimą;
II SKYRIUS
TRANSPORTO PRIEMONĖS BAZINĖS VERTĖS NUSTATYMAS
8. Bazinė vertė nustatoma atliekant rinkos kainų tyrimą arba vadovaujantis transporto priemonių kainų žinynais.
9. Jeigu nėra galimybės nustatyti transporto priemonės bazinės vertės atliekant rinkos kainų tyrimą arba pagal kainų žinynus, transporto priemonės bazinė vertė apskaičiuojama pagal šią formulę:
VB = PN × kM/100,
kur:
VB - transporto priemonės bazinė vertė;
PN - naujos transporto priemonės kaina;
kM - vidutinis transporto priemonės vertės pokyčio koeficientas priklausomai nuo transporto priemonės senumo procento.
III SKYRIUS
TRANSPORTO PRIEMONĖS ATKŪRIMO (REMONTO) SĄNAUDŲ NUSTATYMAS
11. Šiuo Aprašo skyriumi vadovaujamasi siekiant nustatyti transporto priemonės atkūrimo (remonto) sąnaudas.
12. Remontuojamos transporto priemonės dalių remonto sudėtingumą transporto priemonių vertintojas įvertina vadovaudamasis remonto technologijomis, savo žiniomis ir patirtimi. Remonto technologiją transporto priemonių vertintojas parenka priklausomai nuo transporto priemonės tipo, klasės, paskirties, bendros techninės būklės atsižvelgdamas į transporto priemonės gamintojo remonto technologiją. Tuo atveju, kai vertintojas neturi specialiųjų žinių ar kvalifikacijos, jis turi remtis kitų specialistų pagalba.
13. Skaičiuodamas remonto darbų sąnaudas vertintojas taiko vidutinius remonto darbų įkainius, atitinkančius technologijos lygį, ir vadovaujasi gamyklos-gamintojos arba ekspertinio vertinimo būdu nustatytomis laiko normomis. Vertinimo ataskaitoje turi būti taikomų laiko normų ir įkainių dydžių pagrindimas arba pateikta nuroda į laiko normas ir įkainius pagrindžiančią informaciją.
14. Atsarginių dalių, reikalingų transporto priemonei atkurti (suremontuoti), kainos – tai naujų originalių dalių rinkos kainos Lietuvos Respublikoje.
15. Atsarginių dalių kainų šaltiniai – pripažinti ir naudojami atsarginių dalių kainų ir laiko normatyvų katalogai, kompiuterinės duomenų bazės ir kompiuterinės programos – moduliai (pvz., EUROTAX, AUDATEX, DAT, MITCHELL ir kiti).
16. Jeigu atsarginių dalių kainų neįmanoma nustatyti 15 punkte minėtu būdu, taikomos konkrečių transporto priemonių gamintojų arba jų atstovų atsarginių dalių rinkos kainos Lietuvos Respublikoje. Vertinimo ataskaitoje turi būti nurodytas transporto priemonės atkūrimo (remonto) sąnaudų skaičiavimuose naudotų duomenų šaltinis: gamintojo, gamintojo atstovo pavadinimas, kainų katalogas ar pan.
VAT = VRD + VDD + VDV - VDN + VDM + VPA,
kur:
VAT – transporto priemonės atkūrimo (remonto) sąnaudos;
VRD – remonto darbų vertė;
VDD – dažymo darbų vertė;
VDV – keičiamų dalių naujomis vertė;
VDN – keičiamų dalių vertės mažėjimas (nuvertinimas);
VDM – dažymo medžiagų vertė;
VPA – papildomų išlaidų vertė.
18. Remonto darbais laikomi kėbulo, agregatų bei sistemų atstatymo darbai. Kėbulo atstatymo darbai skirstomi į:
19. Bendros kėbulo karkaso deformacijos (BD) sudėtingumo klasifikavimas:
19.1. nesudėtinga kėbulo karkaso deformacija (BD1) – tai bendra deformacija (persikreipimas) ties viena kėbulo karkaso anga (variklio gaubto, durų, bagažinės dangčio, langų, priekinių lonžeronų, galinių lonžeronų ir kt.);
19.2. vidutinio sudėtingumo kėbulo karkaso deformacija (BD2) – tai bendra kėbulo deformacija ties dviem angomis vienu metu;
19.3. sudėtinga kėbulo karkaso deformacija (BD3) – tai bendra kėbulo karkaso deformacija ties trimis angomis vienu metu;
20. Laiko normos bendrai kėbulo karkaso deformacijai pašalinti nustatomos ekspertinio vertinimo būdu arba pagal šią lentelę:
Sudėtingumas (laiko norma valandomis)
Sudėtingumas |
Laiko norma valandomis |
1. BD1 2. BD2 3. BD3 4. BD4 |
3–5 6–9 10–12 13–18 |
21. Kėbulo apgadintų dalių, sudarančių jo paviršių, klasifikavimas:
21.1. mažai apgadinta – jei deformuota dalis yra be aštrių raukšlių, įplėšimų ir kitų panašių apgadinimų, deformuotas kėbulo dalies plotas apima ne daugiau kaip 20 % jos paviršiaus;
21.2. vidutiniškai apgadinta – kai deformuota dalis yra be aštrių raukšlių ir kitų panašių apgadinimų, o deformuotas kėbulo dalies plotas apima 20–50 % jos paviršiaus;
22. Apgadintos kėbulo dalys neremontuotinos, bet keistinos naujomis šiais atvejais:
22.2. kai kėbulo dalis yra labai apgadinta arba jos neįmanoma suremontuoti iki prieš tai buvusios techniškai tvarkingos būklės (dėl pasikeitusių mechaninių ir fizinių medžiagos savybių (sumažėjusio atsparumo mechaniniam poveikiui, liekamųjų deformacijų ir kt. požymių), atsparumo aplinkos poveikiui ir korozijai;
23. Apgadintų kėbulo dalių, sudarančių jo paviršių, lyginimo klasifikavimas:
23.1. 1-ojo sudėtingumo (R1) – tai mažai ir vidutiniškai apgadintų dalių lyginimas lengvai prieinamose vietose;
23.2. 2-ojo sudėtingumo (R2) – tai mažai ir vidutiniškai apgadintų dalių lyginimas sunkiai prieinamose vietose arba labai apgadintų dalių lyginimas;
24. Laiko normos apgadintoms kėbulo dalims, sudarančioms jo paviršių, lyginti skaičiuojamos naudojantis kompiuterinėmis programomis – moduliais (pvz., EUROTAX, AUDATEX, DAT, MITCHELL ir kiti), nustatomos ekspertinio vertinimo būdu arba naudojantis šia lentele:
Apgadintas plotas, dm2 |
Laiko norma valandomis |
||
R1 |
R2 |
R3 |
|
1. Iki 5 2. Iki 10 3. Iki 20 4. Iki 30 5. Iki 40 6. Iki 50 7. Iki 150 |
Iki 1,0 |
Iki 1,7 |
Iki 2,5 |
Iki 1,2 |
Iki 2,1 |
Iki 3,0 |
|
Iki 1,6 |
Iki 2,8 |
Iki 3,5 |
|
Iki 2,4 |
Iki 3,5 |
Iki 4,5 |
|
Iki 3,2 |
Iki 4,5 |
Iki 6,5 |
|
Iki 3,9 |
Iki 6,5 |
Iki 9,5 |
|
Iki 6,0 |
Iki 9,5 |
Iki 12,5 |
25. Kėbulo karkaso standumo elementų apgadinimų klasifikavimas:
25.1. mažai apgadinti 1-ojo sudėtingumo (RS1):
25.1.1. kai elementų deformacija dėl smūgio poveikio ašine kryptimi apima ne daugiau kaip 10 % elemento ilgio (matuojant nuo smūgio poveikio vietos) bei apgadintos kitų elementų tvirtinimo vietos, kai išlyginti galima neardant sujungimų;
25.1.2. kai elementai dėl smūgio poveikio skersine kryptimi deformuoti vienoje vietoje ir išlyginti galima neardant sujungimų;
25.2. vidutiniškai apgadinti 2-ojo sudėtingumo (RS2):
25.2.1. kai elementų deformacija dėl smūgio poveikio ašine kryptimi yra keliose vietose (iškilimai, nedidelės raukšlės, įdubimai) ir apima ne daugiau kaip 20 % elemento ilgio (matuojant nuo smūgio poveikio vietos) arba deformuota tik vienoje vietoje ir apima ne daugiau kaip 50 % elemento ilgio arba (ir) per tą patį ilgį įtrūkusios suvirinimo siūlės, ir jas išlyginti galima neardant sujungimų;
25.3. labai apgadinti 3-ojo sudėtingumo (RS3):
25.3.1. kai dėl smūgio poveikio išilgine kryptimi elementai įvairiomis kryptimis nesmarkiai deformuoti (išsisluoksniavę, aštrios raukšlės) ir norint išlyginti sujungimus būtina juos iš dalies išardyti;
25.3.2. kai dėl smūgio poveikio išilgine kryptimi elementai smarkiai deformuoti ir juos lyginant būtina iš dalies išardyti ir prapjauti;
26. Laiko normos kėbulo karkaso standumo elementams remontuoti nustatomos naudojantis kompiuterinėmis programomis – moduliais (pvz., EUROTAX, AUDATEX, DAT, MITCHELL ir kiti), nustatomos ekspertinio vertinimo būdu arba naudojantis šia lentele:
Sudėtingumas |
Laiko norma valandomis
|
1. RS1 2. RS2 3. RS3 |
Iki 1 2 – 4 5 – 7 |
27. Kitų apgadintų dalių remonto sudėtingumą ir apgadinimų pašalinimo laiko normas nustato transporto priemonių vertintojas remdamasis savo patirtimi, kompetencija bei technologija. Vertinimo ataskaitoje turi būti pateikta nustatytus duomenis pagrindžianti informacija.
28. Atliekant vertinimą vadovaujamasi nuostata, kad variklio, pakabų, transmisijos, vairavimo, stabdžių ir saugos sistemų elementai ir apgadintos detalės neremontuojamos, jos turi būti keičiamos.
29. Vertinant apgadinimus elementuose, turinčiuose tiesioginės įtakos eismo saugumui, transporto priemonių vertintojas privalo įvertinti papildomus darbus ir atsarginių dalių poreikį, būtiną transporto priemonės konstrukcinei saugai, ir vertinimo ataskaitoje pateikti informaciją, kuri pagrįstų šį įvertinimą.
30. Metalinių dalių dažymo klasifikavimas:
30.1. I dažymas – pakeistų neparuoštų dažyti dalių dažymas (taikomas keičiant apgadintas dalis naujomis);
30.2. II dažymas – išorinio parengto dažyti paviršiaus dažymas be glaistymo ir gruntavimo (taip pat taikomas ir dažant vidinius paviršius);
31. Plastikinių dalių dažymo klasifikavimas:
32. Laiko normos bei išlaidos medžiagoms kėbulo dalims paruošti ir dažyti:
32.1. pirmiausia laiko normos turi būti nustatomos pagal atitinkamus transporto priemonės gamyklos-gamintojos, transporto priemonių remonto įmonių normatyvus arba kitus jiems prilygstančius informacijos šaltinius ar kompiuterinius modulius (pvz., AUDATEX, DAT ir kita);
33. Jeigu laiko normas nustato transporto priemonių vertintojas remdamasis savo patirtimi, kompetencija bei technologija, tai vertinimo ataskaitoje turi būti pateikta informacija, pagrindžianti šių dydžių nustatymą.
34. Išardymo ir surinkimo darbai:
34.1. laiko normos išardymo ir surinkimo darbams atlikti pirmiausia turi būti nustatomos pagal atitinkamus transporto priemonės gamyklos-gamintojos normatyvus arba kitus jiems prilygstančius informacijos šaltinius (pvz., AUDATEX, DAT ar kiti kompiuteriniai moduliai);
35. Jeigu normas nustato transporto priemonių vertintojas remdamasis savo patirtimi, kompetencija bei technologija, tai vertinimo ataskaitoje turi būti pateikta informacija, pagrindžianti šių dydžių nustatymą.
36. Prie papildomų darbų priskiriami:
37. Laiko normas papildomiems darbams atlikti bei išlaidas medžiagoms nustato transporto priemonių vertintojas. Vertinimo ataskaitoje pateikiama šiuos dydžius pagrindžianti informacija.
39. Transporto priemonių sudėtinių dalių pagal dėvėjimosi pobūdį klasifikavimas:
39.1. I grupė – dalys, kurių nuvertinimo procentas skaičiuojamas proporcingai transporto priemonės amžiui ir ridai;
39.2. II grupė – dalys, kurių nuvertinimo procentas gali būti nustatytas pagal jų nusidėvėjimo laipsnį (pvz., padangos, akumuliatoriai);
VDN = S (Vnd x (Sa ± Sr)) / 100,
kur: VDN – keičiamų dalių nuvertinimo suma;
Vnd – naujos originalios dalies vertė;
Sa – dalies nuvertinimo norma dėl amžiaus, %.
Sr – dalies nuvertinimo norma dėl ridos, %.
41. I grupės keičiamų dalių nuvertinimo norma (procentine išraiška) skaičiuojama pilnais mėnesiais nuo transporto priemonės pirmos registracijos dienos. I grupės dalių nuvertinimo normos nustatomos vadovaujantis ekspertinio vertinimo būdu arba šia skaičiavimo seka:
41.1. Nustatoma dalies nuvertinimo norma dėl amžiaus (Sa):
41.1.1. Sa = (Mv / (Ea – 24)) x (Ta – 24),
kur: Ea – efektyvus vidutinis transporto priemonės amžius, mėn.;
Mv – maksimalus nuvertinimas, %;
Ta – transporto priemonės amžius, mėn.
41.1.2. Efektyvus vidutinis transporto priemonės amžius – tai vertinamos transporto priemonės kategorijos, klasės ir (arba) grupės, pogrupio atskirai rinkos kainų tyrimų ir (arba) apklausos būdu nustatytas ir 50 % padidintas vidutinis transporto priemonės amžius Lietuvos Respublikoje. Transporto priemonės amžius skaičiuojamas nuo pirmosios transporto priemonės registracijos dienos.
41.2. Nustatoma dalies nuvertinimo norma dėl ridos (Sr):
41.2.1. Sr = (Fr - Rvs) / Nd,
kur: Fr - faktinė transporto priemonės rida, km;
Rvs – vidutinė statistinė rida, km;
Nd – nuvertinimo dydis.
41.2.2. Transporto priemonės vidutinė statistinė rida (Rvs) nustatoma atlikus vertinamos transporto priemonės klasės ir (arba) grupės, pogrupio ridos analizę.
42. Transporto priemonės dalies nuvertinimo normoms Sa ir Sr nustatyti gali būti taikomos įvairios skaičiuoklės, parengtos pagal transporto priemonių duomenų bazių („Regitra“, „Transeksta“ ir kt. šaltiniai bei kompiuterinių programų platformos) duomenis ar kitus šaltinius, vertinimo ataskaitoje turi būti aptartas duomenų patikimumas pagrindžiant jų taikymą ir nurodant informacijos šaltinius. Jeigu nėra duomenų arba jų nepakanka (pvz., dėl ribotos rinkos, transporto priemonių skaičiaus ir pan.) patikimoms išvadoms padaryti, elektra varomoms transporto priemonėms dalių nuvertinimo normai apskaičiuoti taikomi panašios klasės ir (arba) modelio benzininių transporto priemonių statistiniai duomenys.
43. II grupės dalims nuvertinimo norma apskaičiuojama įvertinant visiškai nusidėvėjusios dalies likutinę vertę.
44. Priklausomai nuo transporto priemonės sudėtinės dalies būklės prieš apgadinimą, gamybos technologijos ypatumų bei transporto priemonės klasės, vidutinė dalių nuvertinimo norma gali būti padidinta arba sumažinta iki 30 %. Kai kuriais atvejais, kai dalies būklė prieš apgadinimą blogesnė ne dėl natūralaus nusidėvėjimo (nekokybiškai suremontuota, apgadinta ir kt.) arba geresnė dėl atlikto remonto ar keitimo, jos nuvertinimo normatyvą nustato transporto priemonių vertintojas ir vertinimo ataskaitoje pateikia informaciją apie šio dydžio nustatymą.
IV SKYRIUS
PREKINĖS VERTĖS NETEKIMO APSKAIČIAVIMAS
45. Prekinės vertės netekimas apskaičiuojamas M1 ir N1 klasės transporto priemonėms ne senesnėms kaip 60 mėn. nuo pirmos registracijos. Vertinimo ataskaitoje turi būti pateikti argumentai, pagrindžiantys prekinės vertės netekimą.
V SKYRIUS
TRANSPORTO PRIEMONĖS VERTĖS PRIEŠ APGADINIMĄ APSKAIČIAVIMAS
47. Transporto priemonės vertė prieš apgadinimą apskaičiuojama pagal šią formulę:
VV = (1 + kr / 100) × kv × VB + ktr1 × VPI ± ktr2 × VP + ktr3 × VR – VA ± VF ,
kur:
VV – apskaičiuota transporto priemonės vertė prieš apgadinimą;
kr – koregavimo koeficientas, įvertinantis transporto priemonės faktinės (Fr) ir vidutinės statistinės ridos (Rvs) skirtumą;
kV – koregavimo koeficientas, įvertinantis prekinę išvaizdą, bendrą techninę būklę, naudojimo paskirtį;
VB – transporto priemonės bazinė vertė;
ktr1 – papildomai įrengtos įrangos vertės koregavimo koeficientas;
VPI – pataisa dėl papildomos įrangos;
ktr2 – padangų vertės koregavimo koeficientas;
VP – pataisa dėl padangų;
ktr3 – transporto priemonės techninę būklę gerinančio remonto vertės koregavimo koeficientas;
VR –– pataisa dėl techninę būklę gerinančio remonto;
VA – pataisa, kuria įvertinami nepašalinti arba netinkamai pašalinti apgadinimai ir defektai;
VF – pataisa dėl kitų veiksnių.
48. Koregavimo koeficiento kr dydis, kuriuo įvertinamas vertinamos transporto priemonės ir lyginamųjų objektų faktinės ridos skirtumas, nustatomas 41.2.1. punkte numatyta tvarka vietoj Rvs (vidutinės statistinės ridos) skaičiavimų sekoje naudojant lyginamųjų objektų ridos vidurkį. Faktinė transporto priemonės rida (Fr) nustatoma vadovaujantis odometro rodmenimis ir kitais vertintojo turimais informacijos šaltiniais. Kai nėra galimybės nustatyti faktinės ridos, tai turi būti nurodyta vertinimo ataskaitoje, o faktine transporto priemonės rida (Fr) laikoma 34 % didesne negu vidutinė statistinė rida (Rvs).
49. Koregavimo koeficientas kV, kuriuo įvertinama transporto priemonės išvaizda ir bendra techninė būklė, naudojimo paskirtis, nustatomas pagal formulę:
kV = kV1 × kV2,
kur:
kV - koregavimo koeficientas;
kV1 - koeficientas, kuriuo įvertinama prekinė išvaizda ir bendra techninė būklė;
kV2 - koeficientas, kuriuo įvertinama naudojimo paskirtis.
50. Koeficientas kV1 nustatomas pagal transporto priemonės prekinę išvaizdą ir bendrą techninę būklę:
51. Transporto priemonių prekinė išvaizda ir bendra techninė būklė nusakomos taip:
51.1. ypač gera – kai tvarkingos transporto priemonės techninei būklei palaikyti buvo taikomos papildomos gerinančios priemonės, ir ji buvo eksploatuojama akivaizdžiai geresnėmis nei vidutinės sąlygomis;
51.2. gera – kai tvarkingos transporto priemonės techninei būklei palaikyti buvo taikomos papildomos gerinančios priemonės (pvz., kėbulo išorinių paviršių poliravimas, antikorozinis apdorojimas ir kt.);
51.3. tvarkinga – kai atitinka natūralų transporto priemonės nusidėvėjimą atsižvelgiant į jos amžių ir paskirtį;
51.4. vidutiniška – kai transporto priemonė turi akivaizdžių intensyvesnės už įprastinę eksploataciją požymių ir jos nusidėvėjimas pranoksta natūralų transporto priemonės nusidėvėjimą;
52. Koeficientas kV2 taikomas lengviesiems automobiliams. Jei šie automobiliai buvo naudojami kaip taksi (pavežėjų), mokomieji, nuomos kompanijų, policijos ar kitų tarnybų automobiliai arba eksploatuoti akivaizdžiai intensyvesnėmis sąlygomis (komerciniais tikslais) nei vidutinis automobilis, kV2 = 0,7 - 0,9, kitais atvejais kV2 = 1,0.
53. Kai taikomas koeficientas kV yra mažiau arba daugiau negu 1,0, vertinimo ataskaitoje turi būti pateikta informacija, pagrindžianti koeficiento taikymą.
VPI = kMI / 100 × VNPI,
kur:
VPI - papildomos įrangos pataisa;
kMI - koeficientas, kuriuo įvertinamas įrangos nusidėvėjimas ir (arba) senumas, %;
VNPI - naujos įrangos kaina.
56. Koeficientas kMI, kuriuo įvertinamas įrangos nusidėvėjimas ir (arba) senumas, gali būti nustatomas pagal šią lentelę:
Įrangos senumas metais |
≤ 1/4 |
<1/2 |
<3/4 |
<1 |
<2 |
<3 |
<4 |
<5 |
<6 |
<7 |
<8 |
<9 |
≥ 9 |
Koeficiento kMI reikšmė, % |
83 |
76 |
71 |
66 |
55 |
45 |
36 |
28 |
20 |
14 |
10 |
7 |
5 |
57. Naujos įrangos kaina nustatoma pagal gamintojų arba kitų patikimų informacijos šaltinių duomenis. Vertinimo ataskaitoje būtina pateikti nuorodas į šaltinius arba informacijos šaltinių išklotines.
58. Papildomos įrangos vertės korekcijos koeficiento ktr1 reikšmė, kai į nenaują transporto priemonę įmontuota nauja įranga, taikoma priklausomai nuo transporto priemonės senumo arba nuo papildomos įrangos ir transporto priemonės senumo skirtumo:
59. Pataisa dėl padangų (VP) yra:
59.1. visų transporto priemonės padangų vertė, jei transporto priemonės bazinė vertė nustatyta neįvertinus padangų (dažniausiai taikoma autobusams, krovininiams automobiliams ir jų priekaboms ar puspriekabėms ir kt.);
hp = (H - h) / 2,
kur:
hp - protektoriaus rašto gylis;
H - naujos padangos protektoriaus rašto gylis;
h - minimalus leistinas atitinkamoms transporto priemonėms protektoriaus rašto gylis.
61. Padangų vertė apskaičiuojama laikantis nuostatos, kad naujos sumontuotos ant ratlankio padangos vertė sudaro 100 % jos kainos, o nudėvėtos iki minimaliai leistino protektoriaus rašto gylio – krovininių automobilių, jų priekabų (puspriekabių) bei autobusų, kurių didžiausia techniškai leidžiama pakrautos transporto priemonės masė yra didesnė kaip 3,5 t, padangos 10 % jos kainos su sąlyga, kad padanga tinkama protektoriui atnaujinti (t. y. numatyta padangos gamintojo ir padanga neturi kordo pažeidimų ar kitokių didesnių defektų ir kt.).
62. Netinkančios protektoriui atnaujinti, visiškai nusidėvėjusios lengvųjų automobilių, transporterių, mažų autobusų bei jų priekabų, kurių didžiausia techniškai leidžiama pakrautos transporto priemonės masė yra ne didesnė kaip 3,5 t, padangos nevertinamos.
64. Padangų vertės korekcijos koeficiento ktr2 dydis yra 0,7–0,8, jei padangų korekcinė vertė yra didesnė nei transporto priemonės vertė.
65. Transporto priemonės techninę būklę gerinančio remonto įtaka vertei apskaičiuojama dauginant remonto išlaidų vertę VR iš atitinkamo koregavimo koeficiento ktr3.
66. Koregavimo koeficientas ktr3 pasirenkamas priklausomai nuo transporto priemonės senumo:
67. Rinkos vertės padidėjimas skaičiuojamas, jei laikotarpis po atlikto remonto ne ilgesnis kaip 6 mėnesiai (esant smulkiam ir vidutiniam remontui) arba 12 mėnesių (po nudėvėtų agregatų keitimo naujais, visos transporto priemonės dažymo ir kt.).
68. Nepataisytų arba netinkamai pataisytų apgadinimų ir defektų (korekcinė vertė VA) bei kitų veiksnių (korekcinė vertė VF) įtaką transporto priemonės vertei vertintojas nustato, jeigu tai būtina, remdamasis rinkos duomenimis ir (arba) savo patirtimi. Vertinimo ataskaitoje turi būti pateiktas šių korekcinių verčių nustatymo pagrindimas.
VI SKYRIUS
TRANSPORTO PRIEMONĖS LIKUTINĖS VERTĖS NUSTATYMAS
69. Likutinė vertė gali būti nustatoma vienu ar keliais nurodytais būdais:
69.2. apklausiant aukciono dalyvius (vertinamos apgadintos transporto priemonės potencialius pirkėjus) ir taikant maksimalios pasiūlytos kainos principą;
VL = SVd × KS × Kp × KR,
kur:
VL – transporto priemonės likutinė vertė;
SVd – nesugadintų dalių verčių suma;
KS – koregavimo koeficientas, priklausantis nuo sugadinimo laipsnio;
Kp – automobilio populiarumo apgadintų automobilių rinkoje koeficientas;
KR – rizikos dėl neįvertintų gedimų bei pakitimų (paklausos) rinkoje koeficientas.
Vd = VV × D / 100,
kur:
Vd – transporto priemonės nesugadintos dalies vertė;
VV – transporto priemonės vertė prieš apgadinimą;
D – atskirų dalių (variklio, kėbulo ar kt.) vertės procentinė išraiška nuo visos transporto priemonės vertės nustatoma pagal Aprašo 3 priedą.
69.3.2. Atskirų dalių vertės procentinė išraiška nuo visos transporto priemonės vertės gali būti mažinama dėl dalinio apgadinimo arba blogos techninės būklės. Vertinimo ataskaitoje turi būti pateiktas pagrindimas (informacija) dėl atskirų dalių vertės procentinės išraiškos mažinimo.
Vdka = Vdk × SN/100,
kur:
Vdka – iš dalies apgadinto transporto priemonės kėbulo vertė;
Vdk – neapgadinto kėbulo vertė nustatyta pagal Aprašo 3 priedą;
N – neapgadintos kėbulo dalies, kuri gali būti nuimta ir panaudota, vertės procentinė išraiška nuo visos kėbulo vertės nustatoma pagal Aprašo 4 priedą.
AL = (VV – SVd) / VV.
69.3.5. Priklausomai nuo apgadinimo laipsnio AL, koregavimo koeficientas KS parenkamas pagal šią lentelę:
Apgadinimo laipsnis AL |
Koregavimo koeficientas KS |
1. 0,15-0,20 2. 0,21-0,25 3. 0,26-0,30 4. 0,31-0,35 5. 0,36-0,40 6. 0,41-0,45 7. 0,46-0,50 8. 0,51-0,55 9. 0,56-0,60 10. 0,61-0,65 11. 0,66-0,70 12. 0,71-0,75 13. 0,76-0,80 14. 0,81-0,85
|
0,80 0,78 0,76 0,74 0,72 0,70 0,68 0,66 0,64 0,62 0,60 0,57 0,54 0,50 |
69.3.6. Priklausomai nuo automobilio populiarumo automobilių rinkoje parenkamas koregavimo koeficientas KP – nuo 0,7 iki 1,0. Koeficiento KP dydis turi būti pagrįstas vertinimo ataskaitoje.
69.3.7. Rizikos dėl neįvertintų gedimų koeficientas KR – nuo 0,7 iki 1,0. Koeficiento KR dydis turi būti pagrįstas vertinimo ataskaitoje.
Koeficientų apgadintoms kelių transporto priemonėms
taikymo tvarkos aprašo 1 priedas
Rekomenduojamos koeficiento kM vidutinės reikšmės
1. Mopedams (L1, L1e, L2, L2e klasių transporto priemonėms)
Transporto priemonės |
≤ 1/2 |
<1 |
<2 |
<3 |
<4 |
<5 |
<6 |
<7 |
<8 |
≥ 8 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
85,0 |
63,5 |
50,0 |
40,5 |
32,0 |
25,0 |
19,0 |
15,0 |
12,0 |
10,0 |
2. Motociklams (L3, L3e), taip pat triratėms (L4, L4e, L5, L5e) ir keturratėms motorinėms
transporto priemonėms (L6e, L7e klasių transporto priemonės ir galingieji keturračiai)
Transporto priemonės |
≤ 1/2 |
<1 |
<2 |
<3 |
<4 |
<5 |
<6 |
<7 |
<8 |
<9 |
<10 |
≥ 10 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. kM, % |
83,0 |
68,0 |
57,0 |
48,5 |
41,0 |
35,0 |
30,5 |
26,5 |
23,0 |
20,5 |
19,0 |
17,5 |
2.2. kM, % |
84,0 |
66,0 |
55,0 |
46,0 |
38,0 |
32,0 |
27,0 |
23,0 |
19,0 |
17,0 |
16,0 |
15,0 |
2.3. kM, % |
82,0 |
70,0 |
59,0 |
51,0 |
44,0 |
38,5 |
34,0 |
30,0 |
26,5 |
24,0 |
22,0 |
20,0 |
Pastaba:
2.2 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos pirmajai klasei (variklio darbinis tūris ne daugiau kaip 300 cm3);
3. Lengviesiems keleiviniams automobiliams (M1 klasė)
Transporto priemonės |
≤ 1/2 |
<1 |
<2 |
<3 |
<4 |
<5 |
<6 |
<7 |
<8 |
<9 |
<10 |
≥ 10 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
80,0 |
71,0 |
59,0 |
51,0 |
44,0 |
38,0 |
32,0 |
26,0 |
20,0 |
15,5 |
13,0 |
11,0 |
4. Lengvųjų automobilių priekaboms (O1 ir O2 klasė)
Transporto priemonės |
≤ 1/2 |
<1 |
<2 |
<3 |
<4 |
<5 |
<6 |
<7 |
<8 |
<9 |
<10 |
≥ 10 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. kM, % |
80,0 |
71,0 |
62,0 |
54,5 |
48,0 |
42,0 |
36,0 |
31,0 |
27,0 |
23,0 |
20,0 |
18,0 |
4.2. kM, % |
80,0 |
67,0 |
52,0 |
40,5 |
33,0 |
28,0 |
22,0 |
19,0 |
17,0 |
15,0 |
14,0 |
13,0 |
Pastaba:
5. Autobusams (M2 ir M3 klasė)
Transporto priemonės |
≤ 1/2 |
<1 |
<2 |
<3 |
<4 |
<5 |
<6 |
<7 |
<8 |
<9 |
≥ 9 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
80,0 |
72,0 |
59,5 |
50,0 |
42,0 |
34,5 |
29,0 |
23,5 |
20,0 |
17,0 |
15,0 |
6. Gyvenamiesiems automobiliams (specialiosios paskirties transporto priemonės kodas „SA“)
Transporto priemonės |
≤ 1/2 |
<1 |
<2 |
<3 |
<4 |
<5 |
<6 |
<7 |
<8 |
<9 |
<10 |
≥ 10 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
80,0 |
72,0 |
59,5 |
50,0 |
42,0 |
34,5 |
28,0 |
22,0 |
18,0 |
14,5 |
12,0 |
10,0 |
7. Krovininiams automobiliams – transporteriams (maksimali bendroji didžiausioji
leidžiama masė ne didesnė kaip 3,5 t; N1 klasė)
Transporto priemonės |
≤ 1/2 |
<1 |
<2 |
<3 |
<4 |
<5 |
<6 |
<7 |
<8 |
<9 |
≥ 9 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
80,0 |
67,0 |
51,0 |
40,0 |
31,5 |
25,0 |
19,0 |
14,0 |
10,0 |
7,5 |
6,0 |
8. Bendros paskirties krovininiams automobiliams, balniniams vilkikams, savivarčiams,
autovežiams (maksimali didžiausioji leidžiama masė didesnė kaip 3,5 t; N2 ir N3
klasė)
Transporto priemonės |
£ 1/2 |
<1 |
<2 |
<3 |
<4 |
<5 |
<6 |
³ 6 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
80,0 |
68,0 |
49,0 |
34,0 |
24,0 |
17,0 |
12,0 |
8,0 |
9. Krovininių automobilių priekaboms ir puspriekabėms (O3 ir O4 klasė)
Transporto priemonės |
£1/2 |
<1 |
<2 |
<3 |
<4 |
<5 |
<6 |
<7 |
<8 |
<9 |
≥ 9 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.1. kM, % |
85,0 |
76,0 |
61,0 |
49,0 |
38,5 |
30,0 |
23,0 |
18,0 |
14,5 |
12,0 |
10,0 |
9.2. kM, % |
85,0 |
72,0 |
54,0 |
42,0 |
33,0 |
26,0 |
20,5 |
16,0 |
12,5 |
10,0 |
8,0 |
Pastaba:
10. Specialiosios paskirties N kategorijos automobiliams
Transporto priemonės |
£1/2 |
<1 |
<2 |
<3 |
<4 |
<5 |
<6 |
<7 |
<8 |
<9 |
<10 |
<11 |
>11 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.1. kM, % |
80,0 |
71,5 |
59,0 |
48,5 |
38,5 |
30,0 |
25,0 |
20,0 |
17,0 |
14,0 |
12,5 |
11,0 |
10,0 |
10.2. kM, % |
80,0 |
71,0 |
55,5 |
49,5 |
35,0 |
26,5 |
22,0 |
19,5 |
17,5 |
15,5 |
13,5 |
12,0 |
11,0 |
10.3. kM, % |
80,0 |
75,0 |
65,0 |
55,0 |
48,0 |
40,0 |
35,0 |
30,0 |
26,0 |
23,0 |
20,0 |
18,0 |
16,0 |
10.4. kM, % |
80,0 |
67,5 |
57,0 |
47,5 |
38,5 |
30,5 |
30,5 |
24,0 |
18,5 |
14,0 |
10,0 |
7,0 |
5,0 |
10.5. kM, % |
80,0 |
69,0 |
52,5 |
40,0 |
30,0 |
22,0 |
16,5 |
12,0 |
12,0 |
12,0 |
12,0 |
12,0 |
12,0 |
10.6. kM, % |
80,0 |
70,0 |
55,0 |
42,0 |
32,0 |
24,0 |
16,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10.7. kM, % |
90,0 |
80,0 |
61,5 |
45,0 |
32,0 |
22,0 |
15,0 |
11,0 |
9,0 |
7,0 |
6,0 |
6,0 |
6,0 |
10.8. kM, % |
80,0 |
72,5 |
60,0 |
49,0 |
40,0 |
31,0 |
24,0 |
19,0 |
14,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10.9. kM, % |
80,0 |
76,0 |
68,0 |
60,0 |
53,0 |
46,0 |
40,0 |
33,0 |
27,0 |
22,0 |
18,0 |
15,0 |
12,0 |
Pastaba:
10.2 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos automobiliams-cisternoms, skirtoms naftos produktams ir pavojingoms medžiagoms gabenti;
10.3 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos automobiliams-cisternoms, skirtoms gabenti maisto produktus;
10.4 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos transporto priemonėms su įrengtu betono siurbliu;
10.5 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos transporto priemonėms su įrengta betono maišykle;
10.6 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos transporto priemonėms su termoizoliaciniais kėbulais ir šaldymo (šildymo) įranga;
10.7 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos transporto priemonėms, skirtoms vežti šiukšles, ir asenizaciniams automobiliams;
11. Specialiosios paskirties gaisriniams automobiliams
Transporto priemonės |
£1/2 |
<1 |
<2 |
<3 |
<4 |
<6 |
<7 |
<8 |
<9 |
<10 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
83,0 |
79,0 |
74,0 |
69,0 |
64,0 |
59,0 |
54,0 |
50,0 |
46,0 |
42,0 |
Transporto priemonės |
<11 |
<12 |
<13 |
<14 |
<15 |
<16 |
<17 |
<18 |
<19 |
>19 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
38,0 |
34,0 |
30,0 |
26,0 |
22,0 |
18,0 |
12,0 |
9,0 |
7,0 |
5,0 |
12. Specializuotoms krovininių automobilių priekaboms ir
puspriekabėms (O3 ir O4 klasė)
Transporto priemonės |
£1/2 |
<1 |
<2 |
<3 |
<4 |
<5 |
<6 |
<7 |
<8 |
<9 |
<10 |
<11 |
<12 |
<13 |
<14 |
>14 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12.1. kM, % |
80,0 |
75,0 |
64,0 |
54,0 |
46,0 |
37,0 |
30,5 |
29,0 |
21,5 |
19,0 |
16,5 |
15,0 |
13,5 |
12,5 |
11,5 |
11,0 |
12.2. kM, % |
80,0 |
75,0 |
65,0 |
57,0 |
50,0 |
40,0 |
35,0 |
30,0 |
26,0 |
22,0 |
19,0 |
17,0 |
15,0 |
14,0 |
13,0 |
12,0 |
12.3. kM, % |
80,0 |
75,0 |
65,0 |
55,0 |
48,0 |
40,0 |
35,0 |
30,0 |
26,0 |
23,0 |
20,0 |
18,0 |
16,0 |
14,0 |
12,5 |
11,0 |
12.4. kM, % |
80,0 |
74,0 |
61,0 |
50,0 |
40,0 |
30,0 |
22,0 |
17,0 |
13,0 |
11,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
Pastaba:
12.2 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos cisternoms, skirtoms gabenti naftos produktus ir pavojingas medžiagas;
13. Traktoriams ir savaeigėms mašinoms
Transporto priemonės |
£1/2 |
<1 |
<2 |
<3 |
<4 |
<5 |
<6 |
<7 |
<8 |
<9 |
<10 |
<11 |
<12 |
<13 |
<14 |
>14 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
80,0 |
76,0 |
69,0 |
62,0 |
55,0 |
48,0 |
41,0 |
34,0 |
27,5 |
22,5 |
18,5 |
16,0 |
14,0 |
12,5 |
11,0 |
10,0 |
Koeficientų apgadintoms kelių transporto priemonėms
taikymo tvarkos aprašo 2 priedas
Rekomenduojamos procentinio prekinės vertės netekimo koeficiento NM reikšmės
Eil. Nr. |
Apgadinti kėbulo elementai ir remonto darbai |
Prekinės vertės netekimo koeficientas NM % |
||||
Keičiant nauja |
Remontuojant priklausomai nuo remonto sudėtingumo |
|||||
BD1, R1, RS1 |
BD2, R2, RS2 |
BD3, R3, RS3 |
BD4 |
|||
1. |
Dugnas: |
|
|
|
|
|
1.1. |
dugno skydas |
– |
0,2 |
0,3 |
0,5 |
– |
1.2. |
bagažinės dugno skydelis |
0,5 |
0,1 |
0,25 |
0,4 |
– |
1.3. |
lonžeronas, skersė ir kt. standumo elementai |
0,3 |
0,2 |
0,3 |
0,7 |
– |
1.4. |
slenkstis |
1,0 |
0,4 |
0,6 |
0,8 |
– |
2. |
Priekis: |
|
|
|
|
|
2.1. |
sparno purvasaugis (arka) |
0,4 |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
2.2. |
priekinis skydas |
0,5 |
0,2 |
0,75 |
1,5 |
– |
2.3. |
priekinis skydelis |
0,3 |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
2.4. |
lango skydelis |
0,3 |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
2.5 |
variklio gaubtas |
– |
0,2 |
0,4 |
0,6 |
– |
2.6. |
privirintas sparnas |
0,3 |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
2.7. |
prisuktas sparnas |
– |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
3. |
Kėbulo šonas: |
|
|
|
|
|
3.1. |
šoninis skydelis su galiniu sparnu |
0,5 |
0,2 |
0,7 |
1,5 |
– |
3.2. |
statramstis |
0,3 |
0,1 |
0,3 |
0,5 |
– |
3.3. |
rato arka |
0,2 |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
3.4. |
durys |
– |
0,1 |
0,4 |
0,6 |
– |
4. |
Galinė kėbulo dalis: |
|
|
|
|
|
4.1. |
galinis skydas |
0,2 |
0,1 |
0,3 |
0,5 |
– |
4.2. |
galinė lentyna |
– |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
4.3. |
bagažinės dangtis |
– |
0,1 |
0,3 |
0,5 |
– |
4.4. |
galinis sparnas |
0,3 |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
5. |
Stogas: |
|
|
|
|
|
5.1. |
stogo skydas |
0,5 |
0,3 |
0,6 |
0,8 |
– |
5.2. |
nutekėjimo latakas |
0,2 |
– |
0,1 |
0,2 |
– |
5.3. |
šoninis stogo skydelis |
0,2 |
– |
0,1 |
0,2 |
– |
6. |
Kėbulo persikreipimo šalinimas |
– |
0,5 |
1,0 |
1,5 |
1,8 |
7. |
Kėbulo elementų dažymas: |
|
|
|
|
|
7.1. |
vieno išorinio elemento dažymas |
iki 1 |
||||
7.2. |
dažant kiekvieną kitą elementą |
Pridedama 0,3 Pastaba: bendras koeficientas neturi būti didesnis kaip 2 |
______________
Koeficientų apgadintoms kelių transporto priemonėms
taikymo tvarkos aprašo 3 priedas
REKOMENDUOJAMOS TRANSPORTO PRIEMONĖS LIKUSIŲ NESUGADINTŲ ATSKIRŲ DALIŲ VERTĖS PROCENTINĖ IŠRAIŠKA BENROJE TRANSPORTO PRIEMONĖS VERTĖJE
Lengvasis ir jo bazės krovininis M1 ir N1 |
Priekiniai varantieji ratai |
Galiniai varantieji ratai |
4×4 (nepriklausoma pakaba) |
4×4 (monolitiniai tiltai) |
|
Variklis be įrangos |
Variklio galvutė (-ės) (komplektas) |
5 |
5 |
5 |
5 |
Variklio blokas (komplektas) |
11 |
11 |
11 |
11 |
|
Variklio karteris ir alyvos siurblys |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
IŠ VISO: |
18 |
18 |
18 |
18 |
|
Variklio įranga |
Aušinimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
Degalų tiekimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Išmetimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Oro tiekimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Variklio elektros įranga |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
Pavarų dėžė |
Pavarų dėžės korpusas |
3 |
|||
Sankaba (hidrotransformatorius) |
3 |
||||
IŠ VISO: |
6 |
||||
Pavarų blokas |
Pagrindinis korpusas |
5 |
4 |
3 |
|
Sankaba (hidrotransformatorius) |
2 |
3 |
2 |
||
Kairės pusės šoninės pavaros (pusašiai) |
1,5 |
1 |
1 |
||
Dešinės pusės šoninės pavaros (pusašiai) |
1,5 |
1 |
1 |
||
IŠ VISO: |
10 |
9 |
7 |
||
Priekinė pakaba |
Pakabos rėmas (sija) |
1 |
1 |
||
Kairės pusės pakaba |
2 |
2 |
|||
Dešinės pusės pakaba |
2 |
2 |
|||
IŠ VISO: |
5 |
5 |
|||
Priekinis tiltas |
Tilto sija (korpusas, rėmas) |
1 |
1 |
||
Reduktorius: |
2 |
||||
Priekinis kardaninis velenas |
1 |
||||
Kairės pusės pavara su pakaba |
2 |
1,5 |
|||
Dešinės pusės pavara su pakaba |
2 |
1,5 |
|||
IŠ VISO: |
5 |
7 |
|||
Galinė pakaba |
Pakabos rėmas (galinės pakabos sija) |
2 |
|||
Kairės pusės pakaba: |
1 |
||||
Dešinės pusės pakaba: |
1 |
||||
IŠ VISO: |
4 |
||||
Galinis tiltas |
Tilto sija (korpusas) |
1 |
1 |
1 |
|
Reduktorius: |
2 |
2 |
2 |
||
Kardaninis velenas: |
1 |
1 |
1 |
||
Kairės pusės pavara su pakaba |
2 |
1,5 |
1,5 |
||
Dešinės pusės pavara su pakaba |
2 |
1,5 |
1,5 |
||
IŠ VISO: |
8 |
7 |
7 |
||
Likusios dalys |
Aktyvios ir pasyvios saugumo sistemos ir jų elementai |
2,5 |
2,5 |
1,5 |
1,5 |
Komforto įranga |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
El. prietaisai |
2 |
2 |
1 |
1 |
|
Vairo kolonėlė |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Kuro bakas |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
Akumuliatorių baterija |
|||||
IŠ VISO: |
8 |
8 |
6 |
6 |
|
Kėbulas ir jo iranga |
50 |
50 |
50 |
50 |
|
IŠ VISO: |
100 |
100 |
100 |
100 |
Mikroautobusai M2 ir M3 |
Priekis varomas |
Galas varomas |
4×4 |
Priekis varomas |
Galas varomas |
4×4 |
|
Su rėmu |
Be rėmo |
||||||
Variklis be įrangos |
Variklio galvutė (-ės) (komplektas) |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
Variklio blokas (komplektas) |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
|
Variklio karteris ir alyvos siurblys |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
|
Variklio įranga |
Aušinimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Degalų tiekimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Išmetimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Oro tiekimo sistema |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
Variklio elektros įranga |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
IŠ VISO: |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
Pavarų dėžė |
Pavarų dėžės korpusas |
2 |
2 |
||||
Sankaba (hidrotransformatorius) |
2 |
2 |
|||||
IŠ VISO: |
4 |
4 |
|||||
Pavarų blokas |
Pagrindinis korpusas |
5 |
3 |
5 |
3 |
||
Sankaba (hidrotransformatorius) |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||
Kairės pusės šoninės pavaros (pusašiai) |
1,5 |
1 |
1,5 |
1 |
|||
Dešinės pusės šoninės pavaros (pusašiai) |
1,5 |
1 |
1,5 |
1 |
|||
IŠ VISO: |
10 |
7 |
10 |
7 |
|||
Priekinė pakaba |
Pakabos rėmas (sija) |
2 |
2 |
2 |
2 |
||
Kairės pusės pakaba |
2 |
3 |
2 |
3 |
|||
Dešinės pusės pakaba |
2 |
3 |
2 |
3 |
|||
IŠ VISO: |
6 |
8 |
6 |
8 |
|||
Priekinis tiltas |
Tilto sija (korpusas) |
1 |
1 |
||||
Reduktorius: |
2 |
2 |
|||||
Priekinis kardaninis velenas: |
1 |
1 |
|||||
Kairės pusės pavara su pakaba |
1,5 |
1,5 |
|||||
Dešinės pusės pavara su pakaba |
1,5 |
1,5 |
|||||
IŠ VISO: |
7 |
7 |
|||||
Galinė pakaba |
Pakabos rėmas (galinės pakabos sija) |
3 |
3 |
||||
Kairės pusės pakaba |
1 |
1 |
|||||
Dešinės pusės pakaba |
1 |
1 |
|||||
IŠ VISO: |
5 |
5 |
|||||
Galinis tiltas |
Tilto sija (korpusas) |
1 |
1 |
1 |
1 |
||
Reduktorius |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||
Kardaninis velenas |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||
Kairės pusės pavara su pakaba |
2 |
1,5 |
2 |
1,5 |
|||
Dešinės pusės pavara su pakaba |
2 |
1,5 |
2 |
1,5 |
|||
IŠ VISO: |
8 |
7 |
8 |
7 |
|||
Likusios dalys |
Aktyvios ir pasyvios saugumo sistemos ir jų elementai |
1,5 |
2,5 |
1,5 |
3 |
4 |
3 |
Komforto įranga |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
|
El. prietaisai |
1 |
1 |
1 |
1 |
1,5 |
1 |
|
Vairo kolonėlė |
2 |
2 |
2 |
2,5 |
2 |
2,5 |
|
Kuro bakas |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
IŠ VISO: |
6 |
7 |
6 |
9 |
10 |
9 |
|
Rėmas |
3 |
3 |
3 |
||||
Kėbulas ir jo iranga |
50 |
50 |
50 |
50 |
50 |
50 |
|
IŠ VISO: |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
N1, N2 klasė |
Priekis varomas |
Galas varomas |
Priekis varomas |
Galas varomas |
|||||
Bortinis |
Furgonas |
Bortinis |
Furgonas |
Bortinis |
Furgonas |
Bortinis |
Furgonas |
||
Su rėmu |
Be rėmo |
||||||||
Variklis be įrangos |
Variklio galvutė (-ės) komplektas) |
8 |
9 |
8 |
9 |
8 |
9 |
8 |
9 |
Variklio blokas (komplektas) |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
|
Variklio karteris ir alyvos siurblys |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
21 |
22 |
21 |
22 |
21 |
22 |
21 |
22 |
|
Variklio įranga |
Aušinimo sistema |
1,5 |
1 |
1,5 |
1 |
1,5 |
1 |
1,5 |
1 |
Degalų tiekimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Išmetimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Oro tiekimo sistema |
1 |
0,5 |
1 |
0,5 |
1 |
0,5 |
1 |
0,5 |
|
Variklio elektros įranga |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
IŠ VISO: |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
|
Pavarų dėžė |
Pavarų dėžės korpusas |
3 |
2 |
3 |
2 |
||||
Sankaba (hidrotransformatorius) |
3 |
3 |
3 |
3 |
|||||
IŠ VISO: |
0 |
0 |
6 |
5 |
0 |
0 |
6 |
5 |
|
Pavarų blokas |
Pagrindinis korpusas |
5 |
5 |
5 |
5 |
||||
Sankaba (hidrotransformatorius) |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||||
Kairės pusės šoninės pavaros (pusašiai) |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
|||||
Dešinės pusės šoninės pavaros (pusašiai) |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
|||||
IŠ VISO: |
10 |
10 |
0 |
0 |
10 |
10 |
0 |
0 |
|
Priekinė pakaba |
Pakabos rėmas (sija) |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
3 |
Kairės pusės pakaba |
4 |
3 |
3,5 |
3 |
4 |
3 |
4 |
4 |
|
Dešinės pusės pakaba |
4 |
3 |
3,5 |
3 |
4 |
3 |
4 |
4 |
|
IŠ VISO: |
11 |
8 |
10 |
8 |
11 |
8 |
11 |
11 |
|
Galinė pakaba |
Pakabos rėmas (galinės pakabos sija) |
3 |
2 |
3 |
3 |
||||
Kairės pusės pakaba |
1 |
1 |
2 |
2 |
|||||
Dešinės pusės pakaba |
1 |
1 |
2 |
2 |
|||||
IŠ VISO: |
5 |
4 |
0 |
0 |
7 |
7 |
0 |
0 |
|
Galinis tiltas |
Tilto sija (korpusas) |
2 |
2 |
2 |
2 |
||||
Reduktorius |
3 |
3 |
3 |
3 |
|||||
Kardaninis velenas |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||
Kairės pusės pavara su pakaba |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||||
Dešinės pusės pavara su pakaba |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||||
IŠ VISO: |
0 |
0 |
10 |
10 |
0 |
0 |
10 |
10 |
|
Likusios dalys |
Aktyviosios ir pasyviosios saugumo sistemos ir jų elementai |
0,5 |
1 |
0,5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Komforto įranga |
0,5 |
1 |
0,5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
El. prietaisai |
0,5 |
1 |
0,5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Vairo kolonėlė |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Kuro bakas |
0,5 |
1 |
0,5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Pakrovimo įrenginys |
4 |
4 |
4 |
4 |
|||||
IŠ VISO: |
8 |
6 |
8 |
6 |
10 |
6 |
10 |
6 |
|
Rėmas |
4 |
4 |
4 |
4 |
|||||
Kabina / kėbulas |
Priekinė dalis |
6 |
8 |
6 |
7 |
6 |
9 |
6 |
8 |
Kairė pusė |
8 |
15 |
8 |
15 |
8 |
15 |
8 |
15 |
|
Dešinė pusė |
8 |
15 |
8 |
15 |
8 |
15 |
8 |
15 |
|
įranga (sėdynės) |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
|
Prietaisų skydas |
5 |
2 |
5 |
2 |
5 |
2 |
5 |
2 |
|
IŠ VISO: |
30 |
42 |
30 |
41 |
30 |
43 |
30 |
42 |
|
Krovinių dėžė (antstatas) |
6 |
6 |
6 |
7 |
|||||
IŠ VISO: |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
N2, N3 klasė |
Bortiniai (platformos) |
Bortiniai (platformos) |
Važiuoklė |
Šaldytuvas |
Šaldytuvas |
Balniniai vilkikai |
Balniniai vilkikai |
|
4×2 |
6×2 |
6×2 |
4×2 |
6×2 |
4×2 |
6×2 |
||
Variklis be įrangos |
Variklio galvutė (-ės) (komplektas) |
8 |
8 |
8 |
7 |
7 |
9 |
9 |
Variklio blokas (komplektas) |
9 |
9 |
9 |
8 |
8 |
10 |
10 |
|
Variklio karteris, alyvos siurblys |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
18 |
18 |
18 |
16 |
16 |
20 |
20 |
|
Variklio įranga |
Aušinimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Degalų tiekimo sistema |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Išmetimo sistema |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
Oro tiekimo sistema |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
Variklio elektros įranga |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
Pavarų dėžė |
Sankaba (hidrotransformatorius) |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Perjungimo mechanizmas |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
Korpusas |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
|
IŠ VISO: |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
Priekinė pakaba |
Pakabos rėmas (sija) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Kairės pusės pakaba |
3 |
3 |
3 |
2,5 |
2,5 |
3 |
3 |
|
Dešinės pusės pakaba |
3 |
3 |
3 |
2,5 |
2,5 |
3 |
3 |
|
IŠ VISO: |
8 |
8 |
8 |
7 |
7 |
8 |
8 |
|
Galinis tiltas |
Tilto sija (korpusas) |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
3 |
Reduktorius |
5 |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
|
Kardaninis velenas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Kairės pusės pavara su pakaba |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
|
Dešinės pusės pavara su pakaba |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
|
IŠ VISO: |
13 |
13 |
13 |
11 |
11 |
15 |
13 |
|
Papildoma ašis |
Pakabos rėmas (sija) |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||
Kairės pusės pakaba |
2 |
2 |
1,5 |
2 |
||||
Dešinės pusės pakaba |
2 |
2 |
1,5 |
2 |
||||
IŠ VISO: |
0 |
5 |
5 |
0 |
4 |
0 |
5 |
|
Likusios dalys |
Vairo kolonėlė |
4 |
4 |
5 |
3 |
3 |
5 |
5 |
Žibintai, oro rezervuarai, akumuliatoriai |
5 |
6 |
7 |
4 |
4 |
6 |
6 |
|
Kuro bakas |
4 |
4 |
5 |
3 |
3 |
5 |
5 |
|
Pakrovimo įrenginys |
6 |
|||||||
Šaldymo agretatas |
9 |
9 |
||||||
IŠ VISO: |
19 |
14 |
17 |
19 |
19 |
16 |
16 |
|
Rėmas |
6 |
6 |
9 |
6 |
6 |
10 |
10 |
|
Kabina |
Kairė pusė |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
6 |
5 |
Dešinė pusė |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
6 |
5 |
|
Priekinė dalis |
4 |
4 |
4 |
4 |
3 |
5 |
4 |
|
Galinė siena, stogas |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
2 |
2 |
|
įranga (sėdynės) |
2 |
2 |
2 |
1 |
0,5 |
1 |
1 |
|
Prietaisų skydas |
2 |
2 |
2 |
1 |
0,5 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
20 |
20 |
20 |
17 |
13 |
21 |
18 |
|
Krovinių dėžė (anstatas) |
6 |
6 |
0 |
14 |
14 |
|||
IŠ VISO: |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Motociklai L kategorija |
iki 125 cm3 |
126 iki 500 cm3 |
virš 500 cm3 |
keturratis |
|
Variklis be įrangos |
Variklio galvutė (-ės) (komplektas) |
4 |
5 |
5 |
5 |
Variklio blokas (komplektas) |
8 |
8 |
7 |
8 |
|
Sankaba, pavaros mechanizmas (dėžė, variatorius) |
13 |
13 |
14 |
10 |
|
IŠ VISO: |
25 |
26 |
26 |
23 |
|
Variklio įranga |
Aušinimo sistema |
1 |
1 |
2 |
1 |
Degalų tiekimo sistema, karbiuratorius |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Išmetimo sistema |
3 |
3 |
4 |
2 |
|
Oro tiekimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Variklio elektros įranga |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
8 |
8 |
10 |
7 |
|
Priekinė pakaba |
Stovas amortizatorius (šakės) |
9 |
9 |
9 |
12 |
Pakabos rėmas (posūkio mechanizmas) |
2 |
2 |
2 |
1 |
|
Priekinis ratas |
4 |
4 |
4 |
6 |
|
IŠ VISO: |
15 |
15 |
15 |
19 |
|
Galinė pakaba |
Pakabos rėmas (galinės pakabos svirtis), amortizatorius |
9 |
9 |
8 |
14 |
Galinis ratas |
6 |
7 |
6 |
8 |
|
IŠ VISO: |
15 |
16 |
14 |
22 |
|
Likusios dalys |
Žibintai |
3 |
3 |
3 |
2 |
El. prietaisai |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Vairo kolonėlė (rankenos, vairo traukės) |
3 |
1 |
1 |
1 |
|
Sėdynė, purvasaugiai |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Kuro bakas |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
IŠ VISO: |
12 |
10 |
10 |
9 |
|
Rėmas |
25 |
25 |
25 |
20 |
|
IŠ VISO: |
100 |
100 |
100 |
100 |
O2, O3, O4 klasė |
Puspriekabė |
Priekaba |
||||||||
Tentas |
Kieta-šonė |
Šaldytuvas |
Tentas |
Kietašonė |
Šaldytuvas |
Tentas |
Kietašonė |
Šaldytuvas |
||
3 ašys |
3 ašys |
2 ašys |
||||||||
Priekinė pakaba |
Kairės pusės amortizatorius, tamprusis elementas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
Dešinės pusės amortizatorius, tamprusis elementas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
|
Sija |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
8 |
8 |
8 |
|
Kairės pusės stabdžių dalis – stebulė, ratas |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
|
Dešinės pusės stabdžių dalis – stebulė, ratas |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
|
IŠ VISO: |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
18 |
18 |
18 |
|
Galinė pakaba |
Kairės pusės amortizatorius, tamprusis elementas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
Dešinės pusės amortizatorius, tamprusis elementas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
|
Sija |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
8 |
8 |
8 |
|
Kairės pusės stabdžių dalis – stebulė, ratas |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
|
Dešinės pusės stabdžių dalis – stebulė, ratas |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
|
IŠ VISO: |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
18 |
18 |
18 |
|
Vidurinė pakaba |
Kairės pusės amortizatorius, tamprusis elementas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||
Dešinės pusės amortizatorius, tamprusis elementas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||
Sija |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
||||
Kairės pusės stabdžių dalis – stebulė, ratas |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
||||
Dešinės pusės stabdžių dalis – stebulė, ratas |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
||||
IŠ VISO: |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
||||
Likusios dalys |
Žibintai |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Purvasaugiai |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
Atsarginis ratas (laikiklis) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Atraminiai skydai (galiniai) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Kairės pusės apsauga nuo palindimo |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
|
Dešinės pusės apsauga nuo palindimo |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
|
Prikabinimo įtaisas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
|
Rėmas |
30 |
25 |
20 |
30 |
25 |
20 |
25 |
20 |
15 |
|
Krovinių dėžė/ anstatas |
Priekinė siena |
3 |
3 |
1 |
3 |
3 |
1 |
3 |
3 |
1 |
Galinės durys |
6 |
7 |
6 |
6 |
7 |
6 |
5 |
7 |
6 |
|
Kairės pusės šonas (komplektas) |
8 |
10 |
4 |
8 |
10 |
4 |
8 |
10 |
4 |
|
Dešinės pusės šonas (komplektas) |
8 |
10 |
4 |
8 |
10 |
4 |
8 |
10 |
4 |
|
Grindys (komplektas) |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
Stogas |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
4 |
|
Šaldymo agregatas (komplektas) |
20 |
20 |
20 |
|||||||
IŠ VISO: |
34 |
39 |
44 |
34 |
39 |
44 |
33 |
38 |
43 |
|
IŠ VISO: |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
______________
Koeficientų apgadintoms kelių transporto priemonėms
taikymo tvarkos aprašo 4 priedas
Rekomenduojama kėbulo dalių vertės procentinė išraiška N bendroje kėbulo vertėje
Eil. Nr. |
Dalies pavadinimas |
Koeficientas N % |
1. |
Priekinis arba galinis bamperis |
2 |
2. |
Priekinis žibintas |
2 |
3. |
Radiatoriaus grotelės |
1 |
4. |
Posūkio žibintas |
0,5 |
5. |
Nuimamas sparnas |
2,5 |
6. |
Variklio gaubtas |
4,5 |
7. |
Priekinis stiklas |
2 |
8. |
Durys |
4,5 |
9. |
Galinis stiklas |
1 |
10. |
Bagažinės dangtis |
3 |
11. |
Galinis žibintas |
1 |
______________