RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL RADVILIŠKIO LOPŠELIO-DARŽELIO „KREGŽDUTĖ“ IR RADVILIŠKIO GRAŽINOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS STRUKTŪROS PERTVARKOS

 

2016 m. kovo 31 d. Nr. T-236

 

Radviliškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 4, 5, 6 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4, 6 straipsniais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintų Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 9 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-116 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Pertvarkyti nuo 2016 m. rugsėjo 1 d.:

1.1. Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ struktūrą, likviduojant skyrių Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ Paramos šeimai centrą;

1.2. Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos struktūrą, įsteigiant Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos skyrių – Dienos centrą „Meleta“ intelekto sutrikimą turintiems vaikams ir jaunuoliams.

2.  Patvirtinti:

2.1. Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ nuostatų naują redakciją (pridedama);

2.2. Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos nuostatų naują redakciją (pridedama).

3.  Įgalioti:

3.1. Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ direktorių pasirašyti Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ nuostatus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre tokiais terminais, kad jie įsigaliotų nuo 2016 m. rugsėjo 1 d.;

3.2. Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos direktorių pasirašyti Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos nuostatus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre tokiais terminais, kad jie įsigaliotų nuo 2016 m. rugsėjo 1 d.

4.  Įpareigoti Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ direktorių:

4.1. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka pranešti Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ skyriuje Paramos šeimai centre dirbantiems darbuotojams apie darbo sąlygų pasikeitimą ar jų atleidimą iš darbo, atlikti visus su darbo santykiais susijusius juridinius veiksmus;

4.2. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka pranešti Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ skyriaus Paramos šeimai centro mokiniams (ar kiekvienam mokyklos mokiniui) apie lopšelio-darželio struktūros pertvarką.

5Įpareigoti Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos direktorių Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka pranešti kiekvienam mokiniui apie numatomą mokyklos struktūros pertvarką.

6.  Laikyti negaliojančiais nuo 2016 m. rugsėjo 1 d.:

6.1.    Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2014 m. lapkričio 20 d. sprendimo Nr. T-897 „Dėl Radviliškio lopšelio-darželio Eglutė, Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos, Radviliškio r. Sidabravo vidurinės mokyklos ir Radviliškio r. Šeduvos gimnazijos nuostatų tvirtinimo“ 1.2 punktu patvirtintus Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos nuostatus;

6.2.    Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2014 m. birželio 26 d. sprendimo Nr. T-778 „Dėl Radviliškio r. Šeduvos lopšelio-darželio ir Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ nuostatų patvirtinimo“ 2 punktu patvirtintus Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ nuostatus.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas                                                                        Kazimieras Augulis


 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės

tarybos 2016 m. kovo 31 d.

sprendimu Nr. T-236

 

 

Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ Nuostatai

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ (toliau – lopšelio-darželio) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, lopšelio-darželio buveinę, grupę, pagrindinę paskirtį, ugdymo kalbą ir ugdymo formas, vykdomas švietimo programas, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, veiklos priežiūrą, reorganizavimo, pertvarkymo, struktūros pertvarkos ar likvidavimo tvarką, filialų steigimą bei jų veiklos nutraukimą.

2.    Lopšelio-darželio oficialusis pavadinimas – Radviliškio lopšelis-darželis „Kregždutė“. Trumpasis pavadinimas – lopšelis-darželis „Kregždutė“. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 190714355.

3.    Lopšelis-darželis įsteigtas 1974 m. gruodžio 1 d.

4.    Lopšelio-darželio teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5.    Lopšelio-darželio priklausomybė – savivaldybės lopšelis-darželis.

6.    Lopšelio-darželio savininkas – Radviliškio rajono savivaldybė (klasifikatoriaus kodas 111101539), adresas – Aušros aikštė 10, 82196 Radviliškis.

7.    Lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Radviliškio rajono savivaldybės taryba, kurios kompetencija įtvirtinta Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymuose ir kituose teisės aktuose.

8.    Lopšelio-darželio buveinė – Topolių g. 1, 82151 Radviliškis.

9.    Lopšelio-darželio grupė – ikimokyklinio ugdymo mokykla.

10.  Lopšelio-darželio pagrindinė paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis.

11.  Lopšelio-darželio kitos paskirtys – ikimokyklinio ugdymo grupės mokykla kalbos ir kalbėjimo, intelekto, įvairiapusių raidos sutrikimų, kompleksinių ir kitų negalių turintiems vaikams.

12.  Ugdymo kalba – lietuvių kalba.

13.  Lopšelis-darželis vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo ir neformaliojo švietimo programas.

14.  Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Radviliškio rajono savivaldybės herbu ir įstaigos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

II. Lopšelio-darželio VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAI, UŽDAVINIAI FUNKCIJOS

 

15.  Lopšelio-darželio veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

16.  Pagrindinė švietimo veiklos rūšis – ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10.

17.  Kitos švietimo veiklos rūšys:

17.1.  priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

17.2.  sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

17.3.  kultūrinis švietimas, kodas 85,52;

17.4.  kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

17.5.  švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

18.     Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

18.1.  kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas, 56.29;

18.2.  kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

18.3.  vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;

18.4.  nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20.

19.  Lopšelio-darželio veiklos tikslas – padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat etninius, socialinius bei pažintinius poreikius ir pasirengti sėkmingai mokytis pagal pradinio ugdymo programą.

20.  Lopšelio-darželio veiklos uždaviniai:

20.1.  teikti vaikams kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą;

20.2.  tenkinti vaikų pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;

20.3.  teikti kvalifikuotą pagalbą vaikams, turintiems kalbos ir kalbėjimo, intelekto, įvairiapusių raidos sutrikimų, kompleksinių ir kitų negalių turintiems vaikams;

20.4.  užtikrinti sveiką ir saugią ugdymosi aplinką.

21.     Vykdydamas pavestus uždavinius, lopšelis-darželis atlieka šias funkcijas:

21.1.  rengia ir vykdo ikimokyklinio ugdymo programą, tenkinančią vaikų poreikius bei tėvų (globėjų) lūkesčius;

21.2.  vykdo priešmokyklinio ugdymo programą;

21.3.  konkretina ir individualizuoja ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo turinį, atsižvelgdamas į vietos ir lopšelio-darželio bendruomenės reikmes, vaikų amžių, gebėjimus, poreikius ir interesus, vaikų pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, lopšelio-darželio veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis;

21.4.  rengia ir vykdo neformaliojo švietimo programas;

21.5.  vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo sutartyse priimtus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;

21.6.  organizuoja vaikų, turinčių specialiųjų poreikių, ugdymą, ir, atsižvelgdamas į jų gebėjimus ir potencialias galias, teikia specialiąją pedagoginę, judesio korekcijos pagalbą, vykdo vaikų sveikatos priežiūrą;

21.7.    kuria ugdymo turinio įgyvendinimui reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;

21.8.    organizuoja patriotinį, dorinį, pilietinį, tautinį, kultūrinį, etnokultūrinį, socialinį, pagarbos tėvams, mokytojams, kalbai, kultūrai ugdymą;

21.9.    vykdo lopšelio-darželio švietimo projektus;

21.10.  kuria aplinką, skatinančią domėtis, tyrinėti, pažinti, tobulėti;

21.11.  organizuoja tėvų (globėjų) pageidavimu mokamas papildomas paslaugas (būrelius, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;

21.12.  teikia informacinę, specialiąją pedagoginę, socialinę pedagoginę pagalbą, vykdo vaikų sveikatos priežiūrą bei vaiko minimalios priežiūros priemones;

21.13.  įvertina vaikų specialiuosius ugdymo(-si) poreikius ir, bendradarbiaudamas su Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Pedagogine psichologine tarnyba, skiria vaikų ugdymo(-si) poreikius atitinkantį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

21.14.  vykdo pedagoginį tėvų švietimą;

21.15.  informuoja tėvus (globėjus) apie lopšelio-darželio veiklą, aptaria vaikų ugdymo(-si) turinį, veiklos organizavimo būdus, įtraukia tėvus į vaikų ugdymo procesą. Informuoja apie vaiko pasiekimus, išlaiko konfidencialumą;

21.16.  užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią, ugdymosi ir darbo aplinką;

21.17.  organizuoja vaikų maitinimą;

21.18.  organizuoja neįgalių vaikų vežiojimą į lopšelį-darželį ir iš jo į namus, pagal suderintą maršrutų grafiką;

21.19.  viešai skelbia informaciją apie lopšelyje-darželyje vykdomas programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius lopšelio-darželio išorinio vertinimo rezultatus, lopšelio-darželio bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;

21.20.  atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III. LOPŠELIO-DARŽELIO TEISĖS IR PAREIGOS

 

22.     Lopšelis-darželis, įgyvendindamas jam pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:

22.1.  parinkti ugdymo metodus ir ugdymosi veiklos būdus užtikrinančius kokybišką ugdymą;

22.2.  kurti naujus ugdymo(-si) ir ugdymo(-si) modelius, užtikrinančius kokybišką ugdymą;

22.3.  gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

22.4.  bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

22.5.  vykdyti savivaldybės, šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

22.6.  stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

22.7.  naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

23.     Lopšelio-darželio pareigos:

23.1.  užtikrinti lopšelio-darželio tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, funkcijų atlikimą, ugdymo programų vykdymą, geros kokybės švietimą;

23.2.  užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto apraiškoms aplinką, atvirą vietos bendruomenei;

23.3.  užtikrinti ugdymo sutarčių sudarymą ir vykdymą.

 

IV. LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

24.     Lopšelio-darželio veikla organizuojama pagal:

24.1.  direktoriaus patvirtintą lopšelio-darželio strateginį planą, kuriam yra pritarusi Lopšelio-darželio taryba ir Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo;

24.2.  direktorius patvirtiną lopšelio-darželio metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Lopšelio-darželio taryba.

25.     Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Radviliškio rajono savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka.

26.     Lopšelio-darželio direktorius yra pavaldus ir atskaitingas Radviliškio rajono savivaldybės tarybai teisės aktų nustatyta tvarka.

27.     Lopšelio-darželio direktorius:

27.1.  vadovauja lopšelio-darželio strateginio plano, metinio veiklos plano, ugdymo programų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;

27.2.  telkia lopšelio-darželio bendruomenę valstybinei, regioninei ir Radviliškio rajono savivaldybės švietimo politikai įgyvendinti;

27.3.  analizuoja lopšelio-darželio veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja lopšelio-darželio veiklos kokybės įvertinimą;

27.4.  nustato direktoriaus pavaduotojui ugdymui ir ūkvedžiui veiklos sritis, tvirtina jų pareigybių aprašymus, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;

27.5.  leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

27.6.  užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

27.7.  užtikrina pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sudaro sąlygas jų kvalifikacijos tobulinimui;

27.8.  rūpinasi lopšelio-darželio intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą, rūpinasi priešgaisrine ir žmogaus sauga;

27.9.  nustato interesantų ir svečių lankymosi lopšelyje-darželyje tvarką ir griežtai riboja pašalinių asmenų patekimą į lopšelį-darželį;

27.10.    sudaro darbo grupes, komisijas, metodines grupes, Metodinę tarybą teisės aktų nustatyta tvarka;

27.11.    plėtoja bendradarbiavimą su ugdytinių tėvais (globėjais), palaiko ryšius su lopšelio-darželio veikla susijusiomis institucijomis, vietos bendruomene, rėmėjais, švietimo įstaigomis ir kitomis organizacijomis;

27.12.    priima vaikus Radviliškio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro ugdymo sutartis su tėvais (globėjais) teisės aktų nustatyta tvarka;

27.13.    Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, priima į darbą ir atleidžia iš jo darbuotojus, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

27.14.    nustatyta tvarka tvirtina lopšelio-darželio struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą, pedagogų ir nepedagoginio personalo darbuotojų pareigybių aprašymus;

27.15.    inicijuoja lopšelio-darželio darbo tvarkos taisyklių ir kitų teisės aktų rengimą ir teikia Lopšelio-darželio tarybai pritarti;

27.16.    supažindina lopšelio-darželio bendruomenę su teisės aktais, reglamentuojančiais vaiko teises, pareigas ir atsakomybę už teisės aktų pažeidimus;

27.17.    užtikrina, prižiūri ir atsako už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą lopšelyje-darželyje;

27.18.    sudaro lopšelio-darželio Vaiko gerovės komisiją ir tvirtina jos reglamentą;

27.19.    atstovauja lopšelį-darželį kitose institucijose;

27.20.    sudaro lopšelio-darželio vardu sutartis lopšelio-darželio funkcijoms atlikti;

27.21.    inicijuoja lopšelio-darželio metinės pajamų ir išlaidų sąmatos rengimą;

27.22.    organizuoja lopšelio-darželio dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

27.23.    rengia lopšelio-darželio direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia Radviliškio rajono savivaldybės tarybai pritarti;

27.24.    dalyvauja darbo grupėse, sprendžiant aktualius savivaldybės švietimo klausimus;

27.25.    teikia valstybės ir savivaldybės institucijoms pagal jų kompetenciją lopšelio-darželio dokumentaciją, informaciją ir ataskaitas bei užtikrina teikiamos informacijos teisingumą;

27.26.    vykdo su lopšelio-darželio uždaviniais susijusius nenuolatinio pobūdžio Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus ir Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo pavedimus ir užduotis;

27.27.    kartu su Lopšelio-darželio taryba sprendžia, ar leisti ant lopšelio-darželio pastatų ar lopšelio-darželio teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;

27.28.    dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;

27.29.    atlieka kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas.

28.  Lopšelio-darželio direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi lopšelyje-darželyje, už demokratinį lopšelio-darželio valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų lopšelio-darželio tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, lopšelio-darželio veiklos rezultatus.

29.  Lopšelio-darželio direktoriui sergant, išvykus į komandiruotę, atostogaujant arba nesant darbe dėl kitų pateisinamų priežasčių jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui, o jam negalint – kitas paskirtas asmuo.

 

V. LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA

 

30.  Lopšelio-darželio savivaldos institucijos kolegialiai svarsto lopšelio-darželio veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą šiuose Nuostatuose, priima sprendimus, daro įtaką direktoriaus priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę lopšelio-darželio valdymo priežiūrą.

31.  Lopšelio-darželio taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji lopšelio-darželio savivaldos institucija, atstovaujanti mokytojams, tėvams (globėjams) ir vietos bendruomenei.

32.  Tarybos nuostatus tvirtina lopšelio-darželio direktorius.

33.  Taryba renkama trejiems metams, vadovaujantis demokratiniais rinkimų principais: slaptumu, visuotinumu, konkurencija, periodiškumu, aiškiu procedūros apibrėžtumu.

34.  Tarybą sudaro 2 lopšelyje-darželyje nedirbantys vaikų tėvai (globėjai), 3 mokytojai ir 2 nepedagoginių darbuotojų atstovai.

35.  Į Tarybą tėvus (globėjus) deleguoja visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, nepedagoginių darbuotojų atstovus – nepedagoginių darbuotojų susirinkimas.

36.  Naujai išrinktos Tarybos posėdį kviečia senosios Tarybos pirmininkas.

37.  Pirmojo Tarybos posėdžio metu renkamas pirmininkas, jo pavaduotojas ir sekretorius.

38.  Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu Tarybos posėdyje.

39.  Tarybos posėdžiai kviečiami kartą per ketvirtį. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Lopšelio-darželio direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

40.  Taryba:

40.1.    teikia siūlymų dėl lopšelio-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

40.2.    svarsto lopšelio-darželio strateginį, metinį lopšelio-darželio veiklos planą, lopšelio-darželio darbo tvarkos taisykles, kitus lopšelio-darželio veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus lopšelio-darželio direktoriaus ir jiems pritaria;

40.3.    teikia siūlymų lopšelio-darželio direktoriui dėl lopšelio-darželio nuostatų pakeitimo ar papildymo, lopšelio-darželio vidaus struktūros tobulinimo, saugaus vaikų ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo;

40.4.    išklauso lopšelio-darželio metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų lopšelio-darželio direktoriui dėl lopšelio-darželio veiklos tobulinimo;

40.5.    talkina formuojant lopšelio-darželio materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

40.6.    svarsto lopšelio-darželio lėšų naudojimo ir kitus direktoriaus teikiamus klausimus;

40.7.    teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui, vertinant darbuotojų darbo rezultatus, juos skatinant ar skiriant nuobaudas;

40.8.    skiria atstovus į mokytojų atestacijos komisiją ir į konkurso lopšelio-darželio vadovo pareigoms eiti komisiją;

40.9.    svarsto Mokytojų tarybos, lopšelio-darželio bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui;

40.10.  vertina lopšelio-darželio vadovų veiklą, svarsto lopšelio-darželio direktoriaus prašymą atestuotis;

40.11.  sprendžia kitus lopšelio-darželio veiklos organizavimo klausimus teisės aktų nustatyta tvarka.

41.  Už savo veiklą vieną kartą per metus Taryba atsiskaito ją rinkusiems lopšelio-darželio bendruomenės nariams.

42.  Tarybos nutarimai yra teisėti, jeigu neprieštarauja teisės aktams.

43.  Mokytojų taryba – nuolat veikianti lopšelio-darželio savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro lopšelio-darželio direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi pedagogai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

44.  Mokytojų tarybos pirmininkas yra lopšelio-darželio direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių atviru balsavimu renka Mokytojų tarybos nariai.

45.  Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį, prasidedant bei baigiantis mokslo metams. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis.

46.  Mokytojų tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.

47.  Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir lopšelio-darželio direktoriaus teikiamais klausimais.

48.  Lopšelyje-darželyje sudaroma Metodinė taryba mokytojų metodinei veiklai organizuoti ir koordinuoti.

49.  Metodinė taryba savo veiklą vykdo vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintomis rekomendacijomis mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų metodinei veiklai organizuoti.

50.  Metodinei tarybai vadovauja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

51.  Metodinė taryba veikia pagal lopšelio-darželio direktoriaus patvirtintus Metodinės tarybos nuostatus.

52.  Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais lopšelio-darželio direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

53.  Darbuotojai į darbą lopšelyje-darželyje priimami ir iš jo atleidžiami Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

54.  Lopšelio-darželio darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

55.  Lopšelio-darželio direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, pedagogai ir švietimo pagalbą teikiantys specialistai atestuojami ir kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,

FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

56.  Lopšelis-darželis valdo patikėjimo teise perduotą Radviliškio rajono savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Radviliškio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

57.  Lopšelio-darželio lėšos:

57.1.  valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Radviliškio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, naudojamos pagal patvirtintas sąmatas;

57.2.  pajamos už teikiamas paslaugas;

57.3.  fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

57.4.  kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

58.  Lėšos naudojamos teisės aktų numatyta tvarka.

59.  Lopšelio-darželio buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atsakomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

60.  Lopšelio-darželio finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

61.  Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą atlieka Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius, prireikus pasitelkdamas išorės vertintojus.

62.  Valstybinę lopšelio-darželio veiklos priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

63.  Lopšelis-darželis turi interneto svetainę www.radviliskio-kregzdute.mir.lt, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus. Joje skelbiama informacija visuomenei apie lopšelio-darželio veiklą.

64Lopšelis-darželis pranešimus, kuriuos remiantis Nuostatais ar Lietuvos Respublikos teisės aktais reikia paskelbti viešai, skelbia lopšelio-darželio interneto svetainėje www.radviliskio-kregzdute.mir.lt ir vietinėje spaudoje. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

65.  Lopšelio-darželio nuostatai keičiami ar papildomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Radviliškio rajono savivaldybės tarybos, lopšelio-darželio direktoriaus ar Lopšelio-darželio tarybos iniciatyva.

66.  Lopšelio-darželio nuostatus, jų pakeitimus tvirtina Radviliškio rajono savivaldybės taryba.

67.  Lopšelis-darželis reorganizuojamas, pertvarkomas, vykdoma lopšelio-darželio struktūros pertvarka ar likviduojamas Radviliškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

68.  Lopšelio-darželio filialai steigiami bei jų veikla nutraukiama teisės aktų nustatyta tvarka.

_______________________

SUDERINTA

Radviliškio lopšelio-darželio

„Kregždutė“ tarybos

2016 m. kovo 1 d. posėdžio protokoliniu

nutarimu (protokolo Nr. 12)


 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės

tarybos 2016 m. kovo 31 d. 

sprendimu Nr. T-236

 

 

RADVILIŠKIO GRAŽINOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, mokymo formas, mokymo proceso organizavimo būdus, vykdomas švietimo programas, išduodamus mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką, skyrių ar filialų steigimą bei jų veiklos nutraukimą.

2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Gražinos pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190671637.

3. Mokyklos įsteigimo data: 1977 m.

4. Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Mokyklos priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Mokyklos savininkas – Radviliškio rajono savivaldybė (klasifikatoriaus kodas 111101539), adresas – Aušros a. 10, 82196 Radviliškis.

7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Radviliškio rajono savivaldybės taryba, kurios kompetencija įtvirtinta Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymuose ir kituose teisės aktuose.

8. Mokyklos buveinė – Gražinos g. 8, 82132 Radviliškis.

9. Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

10.  Mokyklos tipas – pagrindinė mokykla.

11.  Mokyklos pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla. Kitos paskirtys – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga darželis, pradinės mokyklos tipo pradinė mokykla, pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla, intelekto sutrikimą turintiems mokiniams.

12.  Mokymo kalba – lietuvių.

13.  Mokymosi forma – grupinio mokymosi, pavienio mokymosi.

14.  Mokymo proceso organizavimo būdai – grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniniu mokymo proceso organizavimo būdu, pavienio mokymosi forma įgyvendinama savarankišku mokymo proceso organizavimo būdu.

15.  Vykdomos švietimo programos: ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo, individualizuota pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, individualizuota pagrindinio ugdymo, socialinių įgūdžių ugdymo bei neformaliojo vaikų švietimo programos.

16.  Mokykla išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: mokymosi pasiekimų pažymėjimus, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus, pradinio išsilavinimo pažymėjimus, pažymėjimus baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmą dalį, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus.

17.     Mokykla turi skyrių:

17.1.  skyriaus oficialusis pavadinimas – Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos Dienos centras „Meleta“ intelekto sutrikimą turintiems vaikams ir jaunuoliams;

17.2.  skyriaus trumpasis pavadinimas – Dienos centras „Meleta“;

17.3.  skyriaus buveinė – Gražinos g. 8, 82132 Radviliškis;

17.4.  skyriaus pagrindinė paskirtis – dienos socialinė globa Radviliškio rajono savivaldybės teritorijoje gyvenantiems intelekto sutrikimą turintiems vaikams ir jaunuoliams nuo 7 iki 21 metų amžiaus;

17.5.  skyriaus veiklą reglamentuoja Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos Dienos centro „Meleta“ nuostatai, kuriuos tvirtina mokyklos direktorius.

18.  Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Radviliškio rajono savivaldybės herbu ir Mokyklos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose ir savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAI, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

19.     Mokyklos veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

20.     Mokyklos pagrindinė švietimo veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

21.     Kitos švietimo veiklos rūšys:

21.1.  ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

21.2.  priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

21.3.  pradinis ugdymas, kodas 85.20;

21.4.  kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

21.5.  sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

21.6.  kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

21.7.  švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

22.     Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

22.1.  kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

22.2.  nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo su pagyvenusiais ir neįgaliaisiais asmenimis veikla, kodas 88.10;

22.3.  vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;

22.4.  kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

22.5.  nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20.

23.     Mokyklos veiklos tikslai:

23.1.  įgyvendinant Bendruosius ugdymo planus, gerinti ugdymo kokybę bei pasiekimus;

23.2.  puoselėti bendražmogiškąsias vertybes aktualizuojant mokyklos vardą;

23.3.  tobulinti besimokančią organizaciją;

23.4.  stiprinti mokyklos materialinę ir techninę bazę.

24.     Mokyklos veiklos uždaviniai:

24.1.  siekti lygių mokymosi galimybių užtikrinimo;

24.2.  tikslingai panaudoti mokinių poreikių tenkinimo galimybes;

 

24.3.  plėtoti mokinių poreikius atitinkančias neformaliojo vaikų švietimo veiklas;

24.4.  stebėti ir analizuoti mokinio individualią pažangą;

24.5.  stiprinti mokinio ir mokytojo esmines kompetencijas;

24.6.  modernizuoti ugdymo turinio pateikimą;

24.7.  tobulinti profesinio konsultavimo sistemą;

24.8.  ugdomosiose veiklose sudaryti sąlygas socializacijos, bendruomenės kultūrinių kompetencijų plėtotei;

24.9.  vykdyti programas, projektus, deklaruojančius esmines vertybines nuostatas;

24.10.  stiprinti mokyklos saugumą ir patrauklumą;

 

24.11.  taikyti efektyvias bendradarbiavimo su šeima, visuomene formas;

 

24.12.  formuoti teigiamą vietos bendruomenės požiūrį į mokyklą pristatant mokyklos veiklą visuomenei;

 

24.13.  stiprinti gerosios patirties sklaidą išorės vertinimo nustatytais aspektais;

 

24.14.  užtikrinti veiksmingą personalo kvalifikacijos tobulinimą ir įgytų žinių taikymą;

 

24.15.  atnaujinti tėvų švietimo programas;

 

24.16.  kurti komandinio darbo sistemą, stiprinti lyderystės ir mentorystės įgūdžius;

 

24.17.  plėtoti bendradarbiavimą su kitomis ugdymo įstaigomis;

 

24.18.  nuolat vykdyti mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą;

 

24.19.  teikti dienos socialinę globą rajone gyvenantiems neįgaliems vaikams ir jaunuoliams nuo 7 iki 21 metų amžiaus;

24.20.  efektyviai naudojant turimus materialinius išteklius turtinti bendrąsias erdves;

 

24.21.  efektyviai panaudoti mokinio krepšelio bei aplinkos lėšas.

25.     Vykdydama pavestus uždavinius, Mokykla atlieka šias funkcijas:

25.1.  konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos tvirtinamomis Bendrosiomis programomis ir ugdymo planais, atsižvelgdama į vietos ir mokyklos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo (si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos rodiklius, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimus, mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis;

25.2.  rengia ikimokyklinio ugdymo, pagrindinio ugdymo antrosios dalies papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;

25.3.  vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo, individualizuotą pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, individualizuotą pagrindinio ugdymo, socialinių įgūdžių ugdymo bei neformaliojo vaikų švietimo programas;

25.4.  vykdo mokymo sutartyse numatytus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;

25.5.    vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

25.6.    sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

25.7.  teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį informavimą ir konsultavimą bei vaiko minimalios priežiūros priemones;

25.8.  įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius ir, bendradarbiaudama su Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Pedagogine psichologine tarnyba, skiria mokinių ugdymosi poreikius atitinkantį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

25.9.  organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (pailgintas darbo dienos grupes, klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

25.10.  sudaro sąlygas darbuotojų profesiniam tobulėjimui ir jų kvalifikacijos tobulinimui;

25.11.  užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

25.12.  kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;

25.13.  organizuoja mokinių maitinimą Mokykloje;

25.14.  organizuoja mokinių vežimą į Mokyklą ir iš jos į namus;

25.15.  organizuoja neįgalių vaikų ir jaunuolių vežimą į Mokyklą iš jos į namus, pagal suderintą maršrutų grafiką;

25.16.  viešai skelbia informaciją apie Mokykloje vykdomas programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;

25.17.  atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

26.     Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

 

III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

27. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

27.1. parinkti ugdymo(-si) metodus ir veiklos būdus, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

27.2.    kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, inicijuoti, vykdyti ir dalyvauti savivaldybės, šalies ir tarptautiniuose švietimo projektuose;

27.3.    bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis, organizacijomis, jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

27.4.    gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

27.5.    turėti kitų teisių, jeigu jos neprieštarauja įstatymams.

28. Mokyklos pareigos:

28.1.    užtikrinti Mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, funkcijų atlikimą, ugdymo programų vykdymą, geros kokybės švietimą;

28.2.    užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto apraiškoms aplinką, atvirą vietos bendruomenei;

28.3.    užtikrinti mokymo sutarčių sudarymą ir jų vykdymą.

 

IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

29. Mokyklos veikla organizuojama pagal:

29.1.    direktoriaus patvirtintą Mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarę Mokyklos taryba ir Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo;

29.2.    direktoriaus patvirtintą Mokyklos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba;

29.3.    direktoriaus patvirtintą Mokyklos ugdymo planą, suderintą su Mokyklos taryba ir Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu.

30.    Mokyklai vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Radviliškio rajono savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka.

31. Direktorius yra pavaldus ir atskaitingas Radviliškio rajono savivaldybės tarybai teisės aktų nustatyta tvarka.

32. Direktorius:

32.1.    vadovauja Mokyklos strateginio, metinio veiklos plano, švietimo programų, Mokyklos ugdymo planų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;

32.2.    telkia Mokyklos bendruomenę valstybinei, regioninei ir Radviliškio rajono savivaldybės švietimo politikai įgyvendinti;

32.3.    analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą;

32.4.    nustato direktoriaus pavaduotojams ugdymui ir ūkiui veiklos sritis, tvirtina jų pareigybių aprašymus, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;

32.5.    leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą; 

32.6.    užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

32.7. užtikrina pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sudaro sąlygas jų kvalifikacijos tobulinimui;

32.8. rūpinasi Mokyklos intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą, rūpinasi priešgaisrine ir žmogaus sauga;

32.9. nustato interesantų ir svečių lankymosi Mokykloje registravimo tvarką ir griežtai riboja pašalinių asmenų patekimą į Mokyklą;

32.10.  sudaro darbo grupes, komisijas, metodines grupes, Metodinę tarybą teisės aktų nustatyta tvarka;

32.11.  plėtoja bendradarbiavimą su mokinių tėvais (vaiko globėjais, rūpintojais), palaiko ryšius su Mokyklos veikla susijusiomis institucijomis, vietos bendruomene, rėmėjais, švietimo įstaigomis ir kitomis organizacijomis;

32.12.  organizuoja, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą teisės aktų nustatyta tvarka, teikia informaciją Nacionaliniam egzaminų centrui;

32.13.  priima mokinius Radviliškio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis su tėvais (globėjais, rūpintojais) teisės aktų nustatyta tvarka;

32.14.  Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo darbuotojus, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

32.15.  nustatyta tvarka tvirtina Mokyklos struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą, pedagogų ir nepedagoginio personalo darbuotojų pareigybių aprašymus;

32.16.  inicijuoja Mokyklos darbo tvarkos taisyklių ir kitų teisės aktų rengimą ir teikia Mokyklos tarybai pritarti;

32.17.  vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę, skatinimo bei drausmines auklėjimo priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

32.18.  supažindina Mokyklos bendruomenę su teisės aktais, reglamentuojančiais vaiko teises, pareigas ir atsakomybę už teisės pažeidimus, Mokyklos lankymą, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, smurto, nusikalstamumo prevenciją ir mokinių užimtumą;

32.19.  užtikrina gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą Mokykloje;

32.20.  vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Radviliškio savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;

32.21.  sudaro Mokyklos vaiko gerovės komisiją ir tvirtina jos darbo reglamentą;

32.22.  atstovauja Mokyklai kitose institucijose;

32.23.  sudaro Mokyklos vardu sutartis mokyklos funkcijoms atlikti;

32.24.  inicijuoja Mokyklos metinės pajamų ir išlaidų sąmatos rengimą;

32.25.  organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

32.26.  rengia Mokyklos direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia Savivaldybės tarybai pritarti;

32.27.  kartu su Mokyklos taryba sprendžia, ar leisti ant Mokyklos pastatų ar mokyklos teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;

32.28.  dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;

32.29.  dalyvauja darbo grupėse, sprendžiant aktualius rajono švietimo ir kultūros klausimus;

32.30.  teikia valstybės ir savivaldybės institucijoms pagal jų kompetenciją mokyklos dokumentaciją, informaciją ir ataskaitas bei užtikrina teikiamos informacijos teisingumą;

32.31.  vykdo su Mokyklos uždaviniais susijusius nenuolatinio pobūdžio Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus ir Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo pavedimus ir užduotis;

32.32.  atlieka kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas;

32.33.  atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus.

33.  Mokyklos direktoriui sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu arba nesant darbe dėl kitų pateisinamų priežasčių jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui, o jam negalint – kitas paskirtas asmuo.

34.  Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

 

 

 

V. MOKYKLOS SAVIVALDA

 

35.    Mokyklos taryba – tai aukščiausia mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams), socialiniams partneriams, vietos bendruomenei, svarbiausiems mokyklos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti. Mokyklos tarybos nuostatus tvirtina mokyklos direktorius.

36.     Mokyklos taryba savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus, Švietimo ir sporto paslaugų centro, kitų mokyklos veiklą reglamentuojančių institucijų nurodymais ir mokyklos tarybos nuostatais.

37.     Mokyklos tarybą sudaro 7 mokiniai, 7 tėvai, 7 mokytojai.

38.     Mokyklos taryba renkama dvejiems metams (išvykus nariams organizuojami naujų narių rinkimai), vadovaujantis demokratiniais rinkimų principais: slaptu balsavimu, visuotinumu, konkurencija, aiškiu procedūros apibrėžtumu. Esant reikalui, Mokyklos tarybos sudėtis atnaujinama.

39.     Tėvai į Mokyklos tarybą siūlomi visuotiniame tėvų susirinkime. Mokinius iš 7-10 klasių renka mokinių susirinkimuose. Mokinių tarybos pirmininkas yra Mokyklos tarybos narys. Mokytojai renkami mokytojų tarybos posėdžiuose slaptu balsavimu. Į tarybą renkami mokytojai, dirbantys pirmaeilėse pareigose.

40.     Į Mokyklos tarybą išrenkami asmenys, surinkę daugiausia visų balsavusiųjų balsų.

41.     Nauja Mokyklos tarybos sudėtis paskelbiama per visuotinį tėvų susirinkimą, mokyklos internetinėje svetainėje.

42.     Pirmajame Mokyklos tarybos posėdyje slaptu balsavimu išrenkamas pirmininkas, pavaduotojas ir sekretorius. Pirmajam posėdžiui pirmininkauja mokyklos direktorius.

43.     Mokyklos taryba posėdžiauja ne rečiau kaip 1 kartą per tris mėnesius, o esant būtinumui – šaukiami neeiliniai posėdžiai. Mokyklos taryba savo veiklą planuoja vieneriems metams.

44.     Mokyklos tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

45.     Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

46.     Mokyklos taryba už savo veiklą atsiskaito Mokyklos bendruomenei.

47.     Mokyklos taryba:

47.1. nustato mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aprobuoja mokyklos strateginį planą, mokyklos metinę veiklos programą, nuostatus, mokyklos darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, nustato ugdymo organizavimo tvarką, svarsto bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;

47.2. apsvarsto ir aprobuoja siūlymus dėl vadovėlių užsakymo;

47.3. aptaria siūlymus dėl neformalaus vaikų švietimo ir renginių organizavimo;

47.4. vertina mokyklos vadovų veiklą, pareiškia nuomonę jiems atestuojantis;

47.5. mokytojų tarybos teikimu sprendžia mokinių šalinimo ar perkėlimo į kitą mokyklą klausimus;

47.6. inicijuoja mokyklos ir vietos bendruomenės bendradarbiavimą;

47.7. kontroliuoja mokyklos ūkinę ir finansinę veiklą, padeda kaupti lėšas mokyklos materialinei bazei gerinti;

47.8. kartu su socialiniu pedagogu, mokyklos slaugytoja, specialiuoju pedagogu aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir maitinimo klausimus;

47.9. aptaria mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarką.

48.    Mokytojų taryba – nuolat veikianti savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius ir pavaduotojai, visi mokykloje dirbantys mokytojai, auklėtojai, specialieji ir socialiniai pedagogai, logopedai, bibliotekininkai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.

49.    Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį ir prasidedant bei baigiantis mokslo metams. Prireikus gali būti sušauktas ir neeilinis mokytojų tarybos posėdis.

50.    Mokytojų tarybai vadovauja mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių renka Mokytojų tarybos nariai.

51.    Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

52.    Mokytojų taryba:

52.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;

52.2. svarsto mokyklos strateginį planą, metinės veiklos programas, ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir valstybės nustatytų išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;

52.3. kartu su mokyklos specialiuoju pedagogu, bendruomenės slaugytoju aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;

52.4. svarsto mokinių kėlimo į aukštesnę klasę, ugdymo programų baigimą ar jų kartojimą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtinta Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo lavinimo programas tvarka;

52.5. renka slaptu balsavimu trejų metų laikotarpiui mokytojus, turinčius ne mažesnę kaip mokytojo metodininko kvalifikacinę kategoriją, į mokyklos mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisiją.

53.  Metodinę tarybą sudaro dalykų metodinių grupių pirmininkai. Ji veikia pagal direktoriaus patvirtintą metodinės tarybos darbo reglamentą.

54.  Metodinės tarybos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

55.  Metodinė taryba:

55.1. koordinuoja metodinių grupių veiklą, telkdama mokytojus profesinei kompetencijai ugdyti;

55.2. nustato mokytojų kvalifikacijos tobulinimo(si) prioritetus;

55.3. aptaria pedagoginę veiklą reglamentuojančius dokumentus;

55.4. rengia metodines rekomendacijas dėl dalykų teminių planų, programų sudarymo, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo ir teikia siūlymus Mokytojų tarybai;

55.5. inicijuoja projektų rengimą, naujovių paiešką, gerosios patirties sklaidą;

55.6. teikia siūlymus Mokytojų tarybai dėl mokyklos veiklos kaitos, strategijos, aptaria ugdymo kokybę, padeda naujai pradėjusiems dirbti mokytojams.

56.  Metodinės grupės nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo klausimus, metodinės veiklos prioritetus, aprobuoja mokomųjų dalykų teminius planus ir teikia rekomendacijas mokyklos direktoriui dėl jų tvirtinimo, atlieka kitas funkcijas, numatytas metodinės grupės veiklos nuostatuose.

57.  Mokykloje veikia pradinių klasių, klasių auklėtojų, lietuvių kalbos, užsienio kalbų, gamtos ir tiksliųjų mokslų, socialinių mokslų, menų, kūno kultūros metodinės grupės.

58.  Mokinių taryba – nuolat veikianti mokyklos mokinių savivaldos institucija, kuri savo veikloje vadovaujasi mokinių konferencijoje aprobuotais ir mokyklos direktoriaus patvirtintais mokinių tarybos nuostatais.

59.  Mokinių tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip kartą per mėnesį ir yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Esant reikalui į juos kviečiami klasių seniūnai.

60.  Kandidatus į mokinių tarybą iškelia 5-10 klasių kolektyvai. Mokinių taryba renkama dvejiems metams, vadovaujantis demokratiniais rinkimų principais: slaptumu, visuotinumu, konkurencija, aiškiu procedūros apibrėžtumu. Mokinių tarybos pirmininkas renkamas dvejiems metams.

61.  Mokinių taryba:

61.1.  formuoja vieningą mokinių bendruomenę;

61.2.  atstovauja daugumos mokinių interesams mokykloje;

61.3.  dalyvauja ir teikia pasiūlymus rengiant mokyklos ugdymo plano projektą;

61.4.  planuoja, organizuoja mokinių popamokinę veiklą;

61.5.  organizuoja kultūrinę-turistinę veiklą;

61.6.  vykdo prevencinį darbą, siekiant užkirsti kelią žalingiems įpročiams;

61.7.  gina mokinių teises mokykloje ir už jos ribų;

61.8.  inicijuoja vietinio radijo laidas, laikraščio leidimą, medžiagos stenduose keitimą;

61.9.  priima sprendimus dėl neeilinės mokinių konferencijos sušaukimo.

62.  Mokyklos tėvų komitetas – nuolat veikianti mokyklos mokinių tėvų savivaldos institucija.

63.  Mokyklos tėvų komitetą sudaro klasių tėvų atstovai.

64.  Mokyklos tėvų komiteto pirmininką renka tėvų komiteto nariai.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

65.  Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

66.  Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

67.  Mokyklos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, mokytojai ir švietimo pagalbą teikiantys specialistai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

68.  Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą Radviliškio rajono savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Radviliškio rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

69.  Mokyklos lėšos:

69.1.  valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Radviliškio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

69.2.  pajamos už teikiamas paslaugas;

69.3.  fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;         

69.4.  kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

70.  Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

71.  Mokyklos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

72.  Mokyklos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

73.  Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius, prireikus pasitelkdamas išorės vertintojus.

74.  Valstybinę Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

75.  Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus. Joje skelbiama informacija visuomenei apie Mokyklos veiklą.

76.  Mokykla pranešimus, kuriuos remiantis Nuostatais ar Lietuvos Respublikos teisės aktais reikia paskelbti viešai, skelbia Mokyklos internetinėje svetainėje http://www.grazinosmok.lt ir vietinėje spaudoje. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

77.  Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus tvirtina Radviliškio rajono savivaldybės taryba.

78.  Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Radviliškio rajono savivaldybės tarybos, Mokyklos direktoriaus arba Mokyklos tarybos iniciatyva.

79.  Mokykla reorganizuojama, pertvarkoma, vykdoma mokyklos struktūros pertvarka ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.

80. Mokyklos skyriai ar filialai steigiami bei jų veikla nutraukiama teisės aktų nustatyta tvarka.

_____________________

SUDERINTA

Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos

tarybos 2016 m. vasario 6 d. posėdžio

protokoliniu nutarimu (protokolas Nr.2)