RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL RADVILIŠKIO LOPŠELIO-DARŽELIO „KREGŽDUTĖ“ IR RADVILIŠKIO GRAŽINOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS STRUKTŪROS PERTVARKOS
2016 m. kovo 31 d. Nr. T-236
Radviliškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 4, 5, 6 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4, 6 straipsniais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintų Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 9 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-116 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pertvarkyti nuo 2016 m. rugsėjo 1 d.:
1.1. Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ struktūrą, likviduojant skyrių Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ Paramos šeimai centrą;
2. Patvirtinti:
3. Įgalioti:
3.1. Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ direktorių pasirašyti Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ nuostatus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre tokiais terminais, kad jie įsigaliotų nuo 2016 m. rugsėjo 1 d.;
4. Įpareigoti Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ direktorių:
4.1. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka pranešti Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ skyriuje Paramos šeimai centre dirbantiems darbuotojams apie darbo sąlygų pasikeitimą ar jų atleidimą iš darbo, atlikti visus su darbo santykiais susijusius juridinius veiksmus;
5. Įpareigoti Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos direktorių Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka pranešti kiekvienam mokiniui apie numatomą mokyklos struktūros pertvarką.
6. Laikyti negaliojančiais nuo 2016 m. rugsėjo 1 d.:
6.1. Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2014 m. lapkričio 20 d. sprendimo Nr. T-897 „Dėl Radviliškio lopšelio-darželio „Eglutė“, Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos, Radviliškio r. Sidabravo vidurinės mokyklos ir Radviliškio r. Šeduvos gimnazijos nuostatų tvirtinimo“ 1.2 punktu patvirtintus Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos nuostatus;
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Radviliškio rajono savivaldybės
tarybos 2016 m. kovo 31 d.
sprendimu Nr. T-236
Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ Nuostatai
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ (toliau – lopšelio-darželio) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, lopšelio-darželio buveinę, grupę, pagrindinę paskirtį, ugdymo kalbą ir ugdymo formas, vykdomas švietimo programas, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, veiklos priežiūrą, reorganizavimo, pertvarkymo, struktūros pertvarkos ar likvidavimo tvarką, filialų steigimą bei jų veiklos nutraukimą.
2. Lopšelio-darželio oficialusis pavadinimas – Radviliškio lopšelis-darželis „Kregždutė“. Trumpasis pavadinimas – lopšelis-darželis „Kregždutė“. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 190714355.
6. Lopšelio-darželio savininkas – Radviliškio rajono savivaldybė (klasifikatoriaus kodas 111101539), adresas – Aušros aikštė 10, 82196 Radviliškis.
7. Lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Radviliškio rajono savivaldybės taryba, kurios kompetencija įtvirtinta Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymuose ir kituose teisės aktuose.
11. Lopšelio-darželio kitos paskirtys – ikimokyklinio ugdymo grupės mokykla kalbos ir kalbėjimo, intelekto, įvairiapusių raidos sutrikimų, kompleksinių ir kitų negalių turintiems vaikams.
13. Lopšelis-darželis vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo ir neformaliojo švietimo programas.
14. Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Radviliškio rajono savivaldybės herbu ir įstaigos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. Lopšelio-darželio VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAI, UŽDAVINIAI FUNKCIJOS
17. Kitos švietimo veiklos rūšys:
18. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
19. Lopšelio-darželio veiklos tikslas – padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat etninius, socialinius bei pažintinius poreikius ir pasirengti sėkmingai mokytis pagal pradinio ugdymo programą.
20. Lopšelio-darželio veiklos uždaviniai:
20.3. teikti kvalifikuotą pagalbą vaikams, turintiems kalbos ir kalbėjimo, intelekto, įvairiapusių raidos sutrikimų, kompleksinių ir kitų negalių turintiems vaikams;
21. Vykdydamas pavestus uždavinius, lopšelis-darželis atlieka šias funkcijas:
21.1. rengia ir vykdo ikimokyklinio ugdymo programą, tenkinančią vaikų poreikius bei tėvų (globėjų) lūkesčius;
21.3. konkretina ir individualizuoja ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo turinį, atsižvelgdamas į vietos ir lopšelio-darželio bendruomenės reikmes, vaikų amžių, gebėjimus, poreikius ir interesus, vaikų pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, lopšelio-darželio veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis;
21.5. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo sutartyse priimtus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
21.6. organizuoja vaikų, turinčių specialiųjų poreikių, ugdymą, ir, atsižvelgdamas į jų gebėjimus ir potencialias galias, teikia specialiąją pedagoginę, judesio korekcijos pagalbą, vykdo vaikų sveikatos priežiūrą;
21.7. kuria ugdymo turinio įgyvendinimui reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;
21.8. organizuoja patriotinį, dorinį, pilietinį, tautinį, kultūrinį, etnokultūrinį, socialinį, pagarbos tėvams, mokytojams, kalbai, kultūrai ugdymą;
21.11. organizuoja tėvų (globėjų) pageidavimu mokamas papildomas paslaugas (būrelius, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;
21.12. teikia informacinę, specialiąją pedagoginę, socialinę pedagoginę pagalbą, vykdo vaikų sveikatos priežiūrą bei vaiko minimalios priežiūros priemones;
21.13. įvertina vaikų specialiuosius ugdymo(-si) poreikius ir, bendradarbiaudamas su Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Pedagogine psichologine tarnyba, skiria vaikų ugdymo(-si) poreikius atitinkantį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
21.15. informuoja tėvus (globėjus) apie lopšelio-darželio veiklą, aptaria vaikų ugdymo(-si) turinį, veiklos organizavimo būdus, įtraukia tėvus į vaikų ugdymo procesą. Informuoja apie vaiko pasiekimus, išlaiko konfidencialumą;
21.16. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią, ugdymosi ir darbo aplinką;
21.18. organizuoja neįgalių vaikų vežiojimą į lopšelį-darželį ir iš jo į namus, pagal suderintą maršrutų grafiką;
21.19. viešai skelbia informaciją apie lopšelyje-darželyje vykdomas programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius lopšelio-darželio išorinio vertinimo rezultatus, lopšelio-darželio bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
III. LOPŠELIO-DARŽELIO TEISĖS IR PAREIGOS
22. Lopšelis-darželis, įgyvendindamas jam pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
23. Lopšelio-darželio pareigos:
23.1. užtikrinti lopšelio-darželio tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, funkcijų atlikimą, ugdymo programų vykdymą, geros kokybės švietimą;
23.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto apraiškoms aplinką, atvirą vietos bendruomenei;
IV. LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
24. Lopšelio-darželio veikla organizuojama pagal:
24.1. direktoriaus patvirtintą lopšelio-darželio strateginį planą, kuriam yra pritarusi Lopšelio-darželio taryba ir Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo;
25. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Radviliškio rajono savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka.
26. Lopšelio-darželio direktorius yra pavaldus ir atskaitingas Radviliškio rajono savivaldybės tarybai teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Lopšelio-darželio direktorius:
27.1. vadovauja lopšelio-darželio strateginio plano, metinio veiklos plano, ugdymo programų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
27.2. telkia lopšelio-darželio bendruomenę valstybinei, regioninei ir Radviliškio rajono savivaldybės švietimo politikai įgyvendinti;
27.3. analizuoja lopšelio-darželio veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja lopšelio-darželio veiklos kokybės įvertinimą;
27.4. nustato direktoriaus pavaduotojui ugdymui ir ūkvedžiui veiklos sritis, tvirtina jų pareigybių aprašymus, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
27.6. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
27.7. užtikrina pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sudaro sąlygas jų kvalifikacijos tobulinimui;
27.8. rūpinasi lopšelio-darželio intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą, rūpinasi priešgaisrine ir žmogaus sauga;
27.9. nustato interesantų ir svečių lankymosi lopšelyje-darželyje tvarką ir griežtai riboja pašalinių asmenų patekimą į lopšelį-darželį;
27.10. sudaro darbo grupes, komisijas, metodines grupes, Metodinę tarybą teisės aktų nustatyta tvarka;
27.11. plėtoja bendradarbiavimą su ugdytinių tėvais (globėjais), palaiko ryšius su lopšelio-darželio veikla susijusiomis institucijomis, vietos bendruomene, rėmėjais, švietimo įstaigomis ir kitomis organizacijomis;
27.12. priima vaikus Radviliškio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro ugdymo sutartis su tėvais (globėjais) teisės aktų nustatyta tvarka;
27.13. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, priima į darbą ir atleidžia iš jo darbuotojus, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
27.14. nustatyta tvarka tvirtina lopšelio-darželio struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą, pedagogų ir nepedagoginio personalo darbuotojų pareigybių aprašymus;
27.15. inicijuoja lopšelio-darželio darbo tvarkos taisyklių ir kitų teisės aktų rengimą ir teikia Lopšelio-darželio tarybai pritarti;
27.16. supažindina lopšelio-darželio bendruomenę su teisės aktais, reglamentuojančiais vaiko teises, pareigas ir atsakomybę už teisės aktų pažeidimus;
27.17. užtikrina, prižiūri ir atsako už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą lopšelyje-darželyje;
27.23. rengia lopšelio-darželio direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia Radviliškio rajono savivaldybės tarybai pritarti;
27.25. teikia valstybės ir savivaldybės institucijoms pagal jų kompetenciją lopšelio-darželio dokumentaciją, informaciją ir ataskaitas bei užtikrina teikiamos informacijos teisingumą;
27.26. vykdo su lopšelio-darželio uždaviniais susijusius nenuolatinio pobūdžio Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus ir Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo pavedimus ir užduotis;
27.27. kartu su Lopšelio-darželio taryba sprendžia, ar leisti ant lopšelio-darželio pastatų ar lopšelio-darželio teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;
27.28. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
28. Lopšelio-darželio direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi lopšelyje-darželyje, už demokratinį lopšelio-darželio valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų lopšelio-darželio tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, lopšelio-darželio veiklos rezultatus.
V. LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA
30. Lopšelio-darželio savivaldos institucijos kolegialiai svarsto lopšelio-darželio veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą šiuose Nuostatuose, priima sprendimus, daro įtaką direktoriaus priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę lopšelio-darželio valdymo priežiūrą.
31. Lopšelio-darželio taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji lopšelio-darželio savivaldos institucija, atstovaujanti mokytojams, tėvams (globėjams) ir vietos bendruomenei.
33. Taryba renkama trejiems metams, vadovaujantis demokratiniais rinkimų principais: slaptumu, visuotinumu, konkurencija, periodiškumu, aiškiu procedūros apibrėžtumu.
34. Tarybą sudaro 2 lopšelyje-darželyje nedirbantys vaikų tėvai (globėjai), 3 mokytojai ir 2 nepedagoginių darbuotojų atstovai.
35. Į Tarybą tėvus (globėjus) deleguoja visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, nepedagoginių darbuotojų atstovus – nepedagoginių darbuotojų susirinkimas.
39. Tarybos posėdžiai kviečiami kartą per ketvirtį. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Lopšelio-darželio direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
40. Taryba:
40.1. teikia siūlymų dėl lopšelio-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
40.2. svarsto lopšelio-darželio strateginį, metinį lopšelio-darželio veiklos planą, lopšelio-darželio darbo tvarkos taisykles, kitus lopšelio-darželio veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus lopšelio-darželio direktoriaus ir jiems pritaria;
40.3. teikia siūlymų lopšelio-darželio direktoriui dėl lopšelio-darželio nuostatų pakeitimo ar papildymo, lopšelio-darželio vidaus struktūros tobulinimo, saugaus vaikų ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo;
40.4. išklauso lopšelio-darželio metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų lopšelio-darželio direktoriui dėl lopšelio-darželio veiklos tobulinimo;
40.7. teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui, vertinant darbuotojų darbo rezultatus, juos skatinant ar skiriant nuobaudas;
40.8. skiria atstovus į mokytojų atestacijos komisiją ir į konkurso lopšelio-darželio vadovo pareigoms eiti komisiją;
40.9. svarsto Mokytojų tarybos, lopšelio-darželio bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui;
40.10. vertina lopšelio-darželio vadovų veiklą, svarsto lopšelio-darželio direktoriaus prašymą atestuotis;
41. Už savo veiklą vieną kartą per metus Taryba atsiskaito ją rinkusiems lopšelio-darželio bendruomenės nariams.
43. Mokytojų taryba – nuolat veikianti lopšelio-darželio savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro lopšelio-darželio direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi pedagogai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
44. Mokytojų tarybos pirmininkas yra lopšelio-darželio direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių atviru balsavimu renka Mokytojų tarybos nariai.
45. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį, prasidedant bei baigiantis mokslo metams. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis.
46. Mokytojų tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.
47. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir lopšelio-darželio direktoriaus teikiamais klausimais.
48. Lopšelyje-darželyje sudaroma Metodinė taryba mokytojų metodinei veiklai organizuoti ir koordinuoti.
49. Metodinė taryba savo veiklą vykdo vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintomis rekomendacijomis mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų metodinei veiklai organizuoti.
51. Metodinė taryba veikia pagal lopšelio-darželio direktoriaus patvirtintus Metodinės tarybos nuostatus.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
53. Darbuotojai į darbą lopšelyje-darželyje priimami ir iš jo atleidžiami Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
54. Lopšelio-darželio darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,
FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
56. Lopšelis-darželis valdo patikėjimo teise perduotą Radviliškio rajono savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Radviliškio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
57. Lopšelio-darželio lėšos:
57.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Radviliškio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, naudojamos pagal patvirtintas sąmatas;
57.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
59. Lopšelio-darželio buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atsakomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.
61. Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą atlieka Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius, prireikus pasitelkdamas išorės vertintojus.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
63. Lopšelis-darželis turi interneto svetainę www.radviliskio-kregzdute.mir.lt, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus. Joje skelbiama informacija visuomenei apie lopšelio-darželio veiklą.
64. Lopšelis-darželis pranešimus, kuriuos remiantis Nuostatais ar Lietuvos Respublikos teisės aktais reikia paskelbti viešai, skelbia lopšelio-darželio interneto svetainėje www.radviliskio-kregzdute.mir.lt ir vietinėje spaudoje. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.
65. Lopšelio-darželio nuostatai keičiami ar papildomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Radviliškio rajono savivaldybės tarybos, lopšelio-darželio direktoriaus ar Lopšelio-darželio tarybos iniciatyva.
67. Lopšelis-darželis reorganizuojamas, pertvarkomas, vykdoma lopšelio-darželio struktūros pertvarka ar likviduojamas Radviliškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Radviliškio rajono savivaldybės
tarybos 2016 m. kovo 31 d.
sprendimu Nr. T-236
RADVILIŠKIO GRAŽINOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, mokymo formas, mokymo proceso organizavimo būdus, vykdomas švietimo programas, išduodamus mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką, skyrių ar filialų steigimą bei jų veiklos nutraukimą.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Gražinos pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190671637.
6. Mokyklos savininkas – Radviliškio rajono savivaldybė (klasifikatoriaus kodas 111101539), adresas – Aušros a. 10, 82196 Radviliškis.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Radviliškio rajono savivaldybės taryba, kurios kompetencija įtvirtinta Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymuose ir kituose teisės aktuose.
11. Mokyklos pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla. Kitos paskirtys – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga darželis, pradinės mokyklos tipo pradinė mokykla, pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla, intelekto sutrikimą turintiems mokiniams.
14. Mokymo proceso organizavimo būdai – grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniniu mokymo proceso organizavimo būdu, pavienio mokymosi forma įgyvendinama savarankišku mokymo proceso organizavimo būdu.
15. Vykdomos švietimo programos: ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo, individualizuota pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, individualizuota pagrindinio ugdymo, socialinių įgūdžių ugdymo bei neformaliojo vaikų švietimo programos.
16. Mokykla išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: mokymosi pasiekimų pažymėjimus, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus, pradinio išsilavinimo pažymėjimus, pažymėjimus baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmą dalį, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus.
17. Mokykla turi skyrių:
17.1. skyriaus oficialusis pavadinimas – Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos Dienos centras „Meleta“ intelekto sutrikimą turintiems vaikams ir jaunuoliams;
17.4. skyriaus pagrindinė paskirtis – dienos socialinė globa Radviliškio rajono savivaldybės teritorijoje gyvenantiems intelekto sutrikimą turintiems vaikams ir jaunuoliams nuo 7 iki 21 metų amžiaus;
18. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Radviliškio rajono savivaldybės herbu ir Mokyklos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose ir savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAI, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
21. Kitos švietimo veiklos rūšys:
22. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
22.2. nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo su pagyvenusiais ir neįgaliaisiais asmenimis veikla, kodas 88.10;
23. Mokyklos veiklos tikslai:
24. Mokyklos veiklos uždaviniai:
24.8. ugdomosiose veiklose sudaryti sąlygas socializacijos, bendruomenės kultūrinių kompetencijų plėtotei;
24.12. formuoti teigiamą vietos bendruomenės požiūrį į mokyklą pristatant mokyklos veiklą visuomenei;
24.19. teikti dienos socialinę globą rajone gyvenantiems neįgaliems vaikams ir jaunuoliams nuo 7 iki 21 metų amžiaus;
25. Vykdydama pavestus uždavinius, Mokykla atlieka šias funkcijas:
25.1. konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos tvirtinamomis Bendrosiomis programomis ir ugdymo planais, atsižvelgdama į vietos ir mokyklos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo (si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos rodiklius, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimus, mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis;
25.2. rengia ikimokyklinio ugdymo, pagrindinio ugdymo antrosios dalies papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
25.3. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo, individualizuotą pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, individualizuotą pagrindinio ugdymo, socialinių įgūdžių ugdymo bei neformaliojo vaikų švietimo programas;
25.5. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
25.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
25.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį informavimą ir konsultavimą bei vaiko minimalios priežiūros priemones;
25.8. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius ir, bendradarbiaudama su Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Pedagogine psichologine tarnyba, skiria mokinių ugdymosi poreikius atitinkantį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
25.9. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (pailgintas darbo dienos grupes, klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
25.11. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
25.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;
25.15. organizuoja neįgalių vaikų ir jaunuolių vežimą į Mokyklą iš jos į namus, pagal suderintą maršrutų grafiką;
25.16. viešai skelbia informaciją apie Mokykloje vykdomas programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
27. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
27.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, inicijuoti, vykdyti ir dalyvauti savivaldybės, šalies ir tarptautiniuose švietimo projektuose;
27.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis, organizacijomis, jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;
28. Mokyklos pareigos:
28.1. užtikrinti Mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, funkcijų atlikimą, ugdymo programų vykdymą, geros kokybės švietimą;
28.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto apraiškoms aplinką, atvirą vietos bendruomenei;
IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
29. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
29.1. direktoriaus patvirtintą Mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarę Mokyklos taryba ir Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo;
30. Mokyklai vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Radviliškio rajono savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka.
31. Direktorius yra pavaldus ir atskaitingas Radviliškio rajono savivaldybės tarybai teisės aktų nustatyta tvarka.
32. Direktorius:
32.1. vadovauja Mokyklos strateginio, metinio veiklos plano, švietimo programų, Mokyklos ugdymo planų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
32.2. telkia Mokyklos bendruomenę valstybinei, regioninei ir Radviliškio rajono savivaldybės švietimo politikai įgyvendinti;
32.3. analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą;
32.4. nustato direktoriaus pavaduotojams ugdymui ir ūkiui veiklos sritis, tvirtina jų pareigybių aprašymus, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
32.6. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
32.7. užtikrina pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sudaro sąlygas jų kvalifikacijos tobulinimui;
32.8. rūpinasi Mokyklos intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą, rūpinasi priešgaisrine ir žmogaus sauga;
32.9. nustato interesantų ir svečių lankymosi Mokykloje registravimo tvarką ir griežtai riboja pašalinių asmenų patekimą į Mokyklą;
32.10. sudaro darbo grupes, komisijas, metodines grupes, Metodinę tarybą teisės aktų nustatyta tvarka;
32.11. plėtoja bendradarbiavimą su mokinių tėvais (vaiko globėjais, rūpintojais), palaiko ryšius su Mokyklos veikla susijusiomis institucijomis, vietos bendruomene, rėmėjais, švietimo įstaigomis ir kitomis organizacijomis;
32.12. organizuoja, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą teisės aktų nustatyta tvarka, teikia informaciją Nacionaliniam egzaminų centrui;
32.13. priima mokinius Radviliškio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis su tėvais (globėjais, rūpintojais) teisės aktų nustatyta tvarka;
32.14. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo darbuotojus, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
32.15. nustatyta tvarka tvirtina Mokyklos struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą, pedagogų ir nepedagoginio personalo darbuotojų pareigybių aprašymus;
32.16. inicijuoja Mokyklos darbo tvarkos taisyklių ir kitų teisės aktų rengimą ir teikia Mokyklos tarybai pritarti;
32.17. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę, skatinimo bei drausmines auklėjimo priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
32.18. supažindina Mokyklos bendruomenę su teisės aktais, reglamentuojančiais vaiko teises, pareigas ir atsakomybę už teisės pažeidimus, Mokyklos lankymą, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, smurto, nusikalstamumo prevenciją ir mokinių užimtumą;
32.20. vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Radviliškio savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
32.27. kartu su Mokyklos taryba sprendžia, ar leisti ant Mokyklos pastatų ar mokyklos teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;
32.28. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
32.30. teikia valstybės ir savivaldybės institucijoms pagal jų kompetenciją mokyklos dokumentaciją, informaciją ir ataskaitas bei užtikrina teikiamos informacijos teisingumą;
32.31. vykdo su Mokyklos uždaviniais susijusius nenuolatinio pobūdžio Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus ir Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo pavedimus ir užduotis;
33. Mokyklos direktoriui sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu arba nesant darbe dėl kitų pateisinamų priežasčių jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui, o jam negalint – kitas paskirtas asmuo.
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
35. Mokyklos taryba – tai aukščiausia mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams), socialiniams partneriams, vietos bendruomenei, svarbiausiems mokyklos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti. Mokyklos tarybos nuostatus tvirtina mokyklos direktorius.
36. Mokyklos taryba savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus, Švietimo ir sporto paslaugų centro, kitų mokyklos veiklą reglamentuojančių institucijų nurodymais ir mokyklos tarybos nuostatais.
38. Mokyklos taryba renkama dvejiems metams (išvykus nariams organizuojami naujų narių rinkimai), vadovaujantis demokratiniais rinkimų principais: slaptu balsavimu, visuotinumu, konkurencija, aiškiu procedūros apibrėžtumu. Esant reikalui, Mokyklos tarybos sudėtis atnaujinama.
39. Tėvai į Mokyklos tarybą siūlomi visuotiniame tėvų susirinkime. Mokinius iš 7-10 klasių renka mokinių susirinkimuose. Mokinių tarybos pirmininkas yra Mokyklos tarybos narys. Mokytojai renkami mokytojų tarybos posėdžiuose slaptu balsavimu. Į tarybą renkami mokytojai, dirbantys pirmaeilėse pareigose.
41. Nauja Mokyklos tarybos sudėtis paskelbiama per visuotinį tėvų susirinkimą, mokyklos internetinėje svetainėje.
42. Pirmajame Mokyklos tarybos posėdyje slaptu balsavimu išrenkamas pirmininkas, pavaduotojas ir sekretorius. Pirmajam posėdžiui pirmininkauja mokyklos direktorius.
43. Mokyklos taryba posėdžiauja ne rečiau kaip 1 kartą per tris mėnesius, o esant būtinumui – šaukiami neeiliniai posėdžiai. Mokyklos taryba savo veiklą planuoja vieneriems metams.
44. Mokyklos tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
47. Mokyklos taryba:
47.1. nustato mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aprobuoja mokyklos strateginį planą, mokyklos metinę veiklos programą, nuostatus, mokyklos darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, nustato ugdymo organizavimo tvarką, svarsto bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;
47.7. kontroliuoja mokyklos ūkinę ir finansinę veiklą, padeda kaupti lėšas mokyklos materialinei bazei gerinti;
47.8. kartu su socialiniu pedagogu, mokyklos slaugytoja, specialiuoju pedagogu aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir maitinimo klausimus;
48. Mokytojų taryba – nuolat veikianti savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius ir pavaduotojai, visi mokykloje dirbantys mokytojai, auklėtojai, specialieji ir socialiniai pedagogai, logopedai, bibliotekininkai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.
49. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį ir prasidedant bei baigiantis mokslo metams. Prireikus gali būti sušauktas ir neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
50. Mokytojų tarybai vadovauja mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių renka Mokytojų tarybos nariai.
51. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
52. Mokytojų taryba:
52.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
52.2. svarsto mokyklos strateginį planą, metinės veiklos programas, ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir valstybės nustatytų išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;
52.3. kartu su mokyklos specialiuoju pedagogu, bendruomenės slaugytoju aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
52.4. svarsto mokinių kėlimo į aukštesnę klasę, ugdymo programų baigimą ar jų kartojimą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtinta Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo lavinimo programas tvarka;
53. Metodinę tarybą sudaro dalykų metodinių grupių pirmininkai. Ji veikia pagal direktoriaus patvirtintą metodinės tarybos darbo reglamentą.
55. Metodinė taryba:
55.4. rengia metodines rekomendacijas dėl dalykų teminių planų, programų sudarymo, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo ir teikia siūlymus Mokytojų tarybai;
56. Metodinės grupės nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo klausimus, metodinės veiklos prioritetus, aprobuoja mokomųjų dalykų teminius planus ir teikia rekomendacijas mokyklos direktoriui dėl jų tvirtinimo, atlieka kitas funkcijas, numatytas metodinės grupės veiklos nuostatuose.
57. Mokykloje veikia pradinių klasių, klasių auklėtojų, lietuvių kalbos, užsienio kalbų, gamtos ir tiksliųjų mokslų, socialinių mokslų, menų, kūno kultūros metodinės grupės.
58. Mokinių taryba – nuolat veikianti mokyklos mokinių savivaldos institucija, kuri savo veikloje vadovaujasi mokinių konferencijoje aprobuotais ir mokyklos direktoriaus patvirtintais mokinių tarybos nuostatais.
59. Mokinių tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip kartą per mėnesį ir yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Esant reikalui į juos kviečiami klasių seniūnai.
60. Kandidatus į mokinių tarybą iškelia 5-10 klasių kolektyvai. Mokinių taryba renkama dvejiems metams, vadovaujantis demokratiniais rinkimų principais: slaptumu, visuotinumu, konkurencija, aiškiu procedūros apibrėžtumu. Mokinių tarybos pirmininkas renkamas dvejiems metams.
61. Mokinių taryba:
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
65. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
66. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
68. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą Radviliškio rajono savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Radviliškio rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
69. Mokyklos lėšos:
69.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Radviliškio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
69.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
71. Mokyklos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.
73. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius, prireikus pasitelkdamas išorės vertintojus.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
75. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus. Joje skelbiama informacija visuomenei apie Mokyklos veiklą.
76. Mokykla pranešimus, kuriuos remiantis Nuostatais ar Lietuvos Respublikos teisės aktais reikia paskelbti viešai, skelbia Mokyklos internetinėje svetainėje http://www.grazinosmok.lt ir vietinėje spaudoje. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.
78. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Radviliškio rajono savivaldybės tarybos, Mokyklos direktoriaus arba Mokyklos tarybos iniciatyva.
79. Mokykla reorganizuojama, pertvarkoma, vykdoma mokyklos struktūros pertvarka ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.