LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2022 M. LIEPOS 20 D. ĮSAKYMO NR. V-1255 „DĖL 2022–2030 METŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS SVEIKATOS IŠSAUGOJIMO IR STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-001-02-10-02 „STIPRINTI GYVENTOJŲ PSICHIKOS SVEIKATĄ BEI PLĖTOTI PSICHOAKTYVIŲJŲ MEDŽIAGŲ IR KITŲ PRIKLAUSOMYBĘ SUKELIANČIŲ VEIKSNIŲ KONTROLĘ IR VARTOJIMO PREVENCIJĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. gruodžio 8 d. Nr. V-1277

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2022–2030 metų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-001-02-10-02 „Stiprinti gyventojų psichikos sveikatą bei plėtoti psichoaktyviųjų medžiagų ir kitų priklausomybę sukeliančių veiksnių kontrolę ir vartojimo prevenciją“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. liepos 20 d. įsakymu Nr. V-1255 „Dėl 2022–2030 metų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-001-02-10-02 „Stiprinti gyventojų psichikos sveikatą bei plėtoti psichoaktyviųjų medžiagų ir kitų priklausomybę sukeliančių veiksnių kontrolę ir vartojimo prevenciją“ aprašo patvirtinimo“, ir papildau 1 priedu (pridedama).

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                      Artūras Dulkys

 

20222030 metų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministerijos sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo plėtros

programos pažangos priemonės Nr. 11-001-02-10-02

„Stiprinti gyventojų psichikos sveikatą bei plėtoti

psichoaktyviųjų medžiagų ir kitų priklausomybę sukeliančių

veiksnių kontrolę ir vartojimo prevenciją“ aprašo

1 priedas

 

 

2022–2030 METŲ SVEIKATOS IŠSAUGOJIMO IR STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-001-02-10-02 „STIPRINTI GYVENTOJŲ PSICHIKOS SVEIKATĄ BEI PLĖTOTI PSICHOAKTYVIŲJŲ MEDŽIAGŲ IR KITŲ PRIKLAUSOMYBĘ SUKELIANČIŲ VEIKSNIŲ KONTROLĘ IR VARTOJIMO PREVENCIJĄ“

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS Nr. 1

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklės pavadini-mas

Finansa-vimo šaltinis

Prioritetas ar komponen-tas

Uždavi-nys ar priemonė

Veikla ar paprie-monė

Intervencinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekono-minės veiklos kodas

(-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės mat-mens kodas

Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

3.1. Psichoakty-viųjų medžiagų vartojimo prevencija, ankstyvoji intervencija, pagalba ir žalos mažinimas Sostinės regione

Europos Sąjungos fondų lėšos (toliau –  ES lėšos)

 

Bendrojo finansavimo lėšos (toliau – BF lėšos)

4

4.8

4.8.6.

Skatinti prevencines priemones, stiprinančias visuomenės sveikatą bei psichologinę gerovę ir atsparumą

160

Sostinės regionas (Vilniaus apskritis)

01 - Dotacija

33 - Nesiorientuojant į teritoriškumą

22 - Žmonių sveikatos priežiūros veikla

09 - Netaikoma

03 - Neutralu-mas lyties požiūriu

Ne

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Specialistai, dalyvavę kvalifikacijos tobulinimo / perkvalifikavimo veiklose

P.S.2.1520

P-11-001-02-10-02-07

Asmenys

15

 

Asmenys, dalyvavę sveikatos raštingumo didinimo veiklose

P.S.2.1519

P-11-001-02-10-02-08

Asmenys

100

 

Specialistų, po dalyvavimo veiklose įgijusių / patobulinusių kvalifikaciją, dalis

R.S.2.3524

R-11-001-02-10-02-07

Procentai

90

Asmenų, po dalyvavimo veiklose pagerinusių sveikatos raštingumo kompetenciją, dalis

R.S.2.3523

R-11-001-02-10-02-08

Procentai

80

Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius

P.B.2.0518

P-11-001-02-10-02-09

Subjektų skaičius

3

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklės pavadini-mas

Finansa-vimo šaltinis

Prioritetas ar komponen-tas

Uždavi-nys ar priemonė

Veikla ar paprie-monė

Intervencinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Para-mos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekono-minės veiklos kodas

(-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės mat-mens kodas

Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

3.2. Psichoakty-viųjų medžiagų vartojimo prevencija, ankstyvoji intervencija, pagalba ir žalos mažinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

ES lėšos

BF lėšos

4

4.8

4.8.6.

Skatinti prevencines priemones, stiprinančias visuomenės sveikatą bei psichologinę gerovę ir atsparumą

160

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį))

01 - Dotacija

33 - Nesiorientuojant į teritoriškumą

22 - Žmonių sveikatos priežiūros veikla

09- Netaikoma

03- Neutralu-mas lyties požiūriu

Ne

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Specialistai, dalyvavę kvalifikacijos tobulinimo / perkvalifikavimo veiklose

P.S.2.1520

P-11-001-02-10-02-07

Asmenys

125

Asmenys, dalyvavę sveikatos raštingumo didinimo veiklose

P.S.2.1519

P-11-001-02-10-02-08

Asmenys

3 000

 

Specialistų, po dalyvavimo veiklose įgijusių / patobulinusių kvalifikaciją, dalis

R.S.2.3524

R-11-001-02-10-02-07

Procentai

90

Asmenų, po dalyvavimo veiklose pagerinusių sveikatos raštingumo kompetenciją, dalis

R.S.2.3523

R-11-001-02-10-02-08

Procentai

80

Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius

P.B.2.0518

P-11-001-02-10-02-09

Subjektų skaičius

17

Ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės

https://sam.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai/pletros-programos/sveikatos-issaugojimo-ir-stiprinimo-pletros-programa/priemone-nr-11-001-02-10-02-stiprinti-gyventoju-psichikos-sveikata-bei-pletoti-psichoaktyviuju-medziagu-ir-kitu-priklausomybe-sukelianciu-veiksniu-kontrole-ir-vartojimo-prevencija

 

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-001-02-10-02 „Stiprinti gyventojų psichikos sveikatą bei plėtoti psichoaktyviųjų medžiagų ir kitų priklausomybę sukeliančių veiksnių kontrolę ir vartojimo prevenciją aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. liepos 20 d. įsakymu Nr. V-1255 „Dėl 2022–2030 metų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-001-02-10-02 „Stiprinti gyventojų psichikos sveikatą bei plėtoti psichoaktyviųjų medžiagų ir kitų priklausomybę sukeliančių veiksnių kontrolę ir vartojimo prevenciją“ aprašo patvirtinimo“, 1 priedą „2022–2030 metų sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-001-02-10-02 „Stiprinti gyventojų psichikos sveikatą bei plėtoti psichoaktyviųjų medžiagų ir kitų priklausomybę sukeliančių veiksnių kontrolę ir vartojimo prevenciją“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1“ (toliau – Aprašas):

1.1. bendrieji teisės aktai:

1.1.1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės (toliau – Administravimo taisyklės) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau – PAFT), patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;

1.1.2. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2022) 5742;

1.1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES)2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės;

1.2. specialieji teisės aktai:

1.2.1. Lietuvos Respublikos narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymas;

1.2.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. rugsėjo 13 d. nutarimas Nr. 743 „Dėl Įpareigojimo dalyvauti alkoholizmo ir narkomanijos prevencijos, ankstyvosios intervencijos ir sveikatos priežiūros programose (kursuose) vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

1.2.3. Lietuvos Respublikos Seimo 2023 m. gegužės 23 d. nutarimas Nr. XIV-1982Dėl Nacionalinės darbotvarkės narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės, vartojimo prevencijos ir žalos mažinimo klausimais iki 2035 metų patvirtinimo“;

1.2.4. Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymas;

1.2.5. Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymas;

1.2.6. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. sausio 18 d. įsakymas Nr. V-60/V-39 „Dėl Ankstyvosios intervencijos programos vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo.

2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams

2.1. Pagal Aprašą finansuojamos veiklos:

2.1.1. psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo ankstyvoji intervencija Sostinės ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionuose:

2.1.1.1. trijų ankstyvosios intervencijos programų parengimas naudoti Lietuvoje – metodinės medžiagos parengimas (mokslinių tyrimų įrodymais grįstų intervencijos programų įsigijimas, vertimas, pritaikymas Lietuvai, standartizuotos programos vedimo medžiagos (skaidrių, praktinio vadovo, dalijamosios medžiagos ir pan.) parengimas, parengtos medžiagos platinimas apmokytiems specialistams);

2.1.1.2. dviejų naujų ankstyvosios intervencijos programų galimybių studijos atlikimas (siekiant nustatyti dvi naujas ankstyvosios intervencijos programas vystymui Lietuvoje);

2.1.1.3. specialistų (visuomenės sveikatos biurų, mokyklų darbuotojų, socialinių darbuotojų, psichologų) mokymų programos parengimas ir mokymai bei supervizijos ankstyvosios intervencijos vykdymo, tinkamo nukreipimo į ankstyvosios intervencijos programą temomis;

2.1.1.4. ankstyvosios intervencijos programų bandomojo projekto įgyvendinimas (teikiant paslaugą tikslinės grupės asmenims, bandantiems vartoti ar nereguliariai vartojantiems psichoaktyviąsias medžiagas) bei įgyvendinto bandomojo projekto vertinimas;

2.1.1.5. ankstyvosios intervencijos vykdymui paremti ir (ar) informacijai apie ankstyvosios intervencijos programas skleisti skirtų interneto tinklalapio ir (ar) mobiliosios programėlės sukūrimas, įdiegimas bei palaikymas arba esamų interneto tinklalapio ir (ar) mobiliosios programėlės papildymas (atnaujinimas) bei palaikymas;

2.1.2. psichoaktyviųjų medžiagų prevencijos ir žalos mažinimo priemonių taikymas jaunimo pasilinksminimo vietose, ypač naktinio miesto aplinkoje – naktiniuose klubuose, baruose ir pan. Sostinės regione ir Vakarų ir vidurio Lietuvos regione:

2.1.2.1. situacijos analizės atlikimas (vykdomas tyrimas savivaldybių lygmeniu siekiant išsiaiškinti psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo pasilinksminimo vietose problematiką ir mastą, atliekama gautų tyrimo rezultatų analizė, atrenkamos bandomosios savivaldybės bandomajam projektui (bandomajam tyrimui) įgyvendinti, atliekama gerosios užsienio šalių praktikos ir jos pritaikymo Lietuvoje vykdant projekto veiklas analizė);

2.1.2.2. metodinės medžiagos parengimas (mokslinių tyrimų įrodymais grįstos programos vertimas, standartizuotos programos vedimo medžiagos (praktinio vadovo, dalijamosios medžiagos ir pan.) parengimas, parengtos medžiagos platinimas);

2.1.2.3. bandomojo projekto (bandomojo tyrimo) įgyvendinimas (pagal parengtą metodinę medžiagą apmokomi specialistai, dirbsiantys 3 bandomosiose savivaldybėse, ir 2 Narkotikų, tabako ir alkoholio departamento atstovai (projekto koordinatoriai), koordinuosiantys bandomąjį tyrimą bei apmokytų specialistų veiklos priežiūrą, renkama ir vertinama informacija apie programos vykdymą bandomosiose savivaldybėse, reikalingus pakeitimus programai pagerinti);

2.1.2.4. specialistų kvalifikacijos tobulinimas (savivaldybių visuomenės sveikatos biurų specialistų – instruktorių, galinčių apmokyti pasilinksminimo vietų darbuotojus, parengimas vykdant mokymus, supervizijas ir kitų formų kvalifikacijos tobulinimo veiklas, jiems reikalingos mokymo programos ir internetinio mokymo modulio parengimas ir sklaida;

2.1.2.5. naktinių klubų, barų, festivalių ir kitų pasilinksminimo vietų, kuriose vartojamos psichoaktyviosios medžiagos, administracijos, aptarnavimo srityje dirbančių darbuotojų apmokymas bei kompetencijų palaikymas siekiant atpažinti ir laiku bei tinkamai reaguoti į apsvaigusius nuo psichoaktyviųjų medžiagų asmenis, tinkamai informuoti apie su psichoaktyviųjų medžiagų vartojimu susijusias rizikas ir žalą, neparduoti alkoholinių gėrimų stipriai apsvaigusiems asmenims, bendradarbiauti su kitomis įstaigomis ar organizacijomis ir kita;

2.1.2.6. informacinės sąmoningumo didinimo medžiagos, skirtos visuomenei, pasilinksminimo vietų darbuotojams, specialistams, parengimas ir sklaida;

2.1.2.7. organizuotų mokymų ir kvalifikacijos palaikymo veiklų rezultatų ir poveikio vertinimas ir įgyvendinimo modelio nacionaliniu lygiu parengimas (rekomendacijos dėl teisės aktų pakeitimų ir jiems įgyvendinti reikalingų teisinių, finansinių ir organizacinių priemonių).

2.2. Pagal šį Aprašą įgyvendinamas vienas projektas.

2.3. Iš ESF+ lėšų finansuojamos investicijos gali būti priskirtos bet kuriam 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo regionui, nepriklausomai nuo to, kuriam investicijų programos regionui atitenka investicijos kuriama nauda, kadangi projektas padeda siekti konkretaus investicijų programos regiono uždavinio, pagal kurį jis finansuojamas, tikslų.

2.4. Pagal Aprašą galimas pareiškėjas – Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (toliau – NTAKD).

2.5.Galimi partneriai – savivaldybių visuomenės sveikatos biurai (toliau – VSB).

2.6. Partnerių atranką vykdo pareiškėjas iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai – VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – administruojančioji institucija).

2.7. Partneriu gali būti tik VSB, pasirašęs su NTAKD dvišalę bendradarbiavimo įgyvendinant projektą sutartį.

2.8. Iki projekto sutarties sudarymo pareiškėjas su partneriais turi sudaryti partnerystės sutartis, kuriose turi būti nustatytos tarpusavio teisės, lėšų pasiskirstymas, vykdomos veiklos, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą. Partnerystės sutartis administruojančiajai institucijai turi būti pateikta kartu su pasirašyta projekto sutartimi.

2.9. Projektui teikiamo finansavimo forma – dotacija.

2.10. Aprašo poveiklėms įgyvendinti skiriama suma:

Poveiklė

Poveiklės pavadinimas

Regionas

ES lėšos, eurai

BF lėšos, eurai

Bendra suma, eurai

3.1.

Psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija, ankstyvoji intervencija, pagalba ir žalos mažinimas Sostinės regione.

Sostinės

133 503

133 503

267 006

3.2.

Psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija, ankstyvoji intervencija, pagalba ir žalos mažinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione.

Vidurio ir vakarų Lietuvos

1 210 395

213 599

1 423 994

Iš viso:

1 343 898

347 102

1 691 000

2.11. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis – 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. Netinkamos finansuoti išlaidos ir projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio lėšų.

2.12. Finansuojamos veiklos turi būti baigtos įgyvendinti iki 2027 m. gruodžio 31 d. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, finansuojamų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas PAFT nustatyta tvarka ne ilgiau kaip iki 2029 m. rugpjūčio 31 d.

2.13. Projektas turi atitikti projekto bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus PAFT 2 priede „Projektų bendrųjų atrankos kriterijų sąrašas ir jų vertinimo metodika“.

2.14. Projektui taikomos matomumo ir informavimo priemonės nurodytos PAFT VIII skyriaus „Kiti projektų reikalavimai“ pirmame skirsnyje „Informavimas apie projektą ir komunikacija“. Papildomi matomumo reikalavimai nenustatomi.

2.15. Kartu su PĮP (PAFT 1 priedas „Projekto įgyvendinimo plano forma“) administruojančiajai institucijai turi būti pateikti šie priedai:

2.15.1. įgaliojimas pasirašyti PĮP, jei jį pasirašo ne pareiškėjo įstaigos vadovas;

2.15.2. pasirašytos partnerių deklaracijos (PAFT 1 priedo 1 priedas);

2.15.3. informacija apie projekto biudžeto paskirstymą (PAFT 1 priedo 2 priedas);

2.15.4. dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidų pagrįstumą (sudarytos sutartys, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas (pvz., Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje) ir kt.);

2.15.5. dokumentai, pagrindžiantys darbo užmokesčio išlaidų pagrįstumą (veiklų sąrašas, kuriame būtų nurodytos projektą vykdančių asmenų darbo valandos projekte, įkainis (valandinis arba mėnesinis), jo pagrindimas);

2.15.6. pareiškėjo įsipareigojimo padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, pagrindimo dokumentai (juridinio asmens valdymo organo, turinčio kompetenciją priimti atitinkamą sprendimą, ministerijos, kaip asignavimų valdytojos, garantinis raštas, savivaldybės tarybos sprendimas, banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.).

2.16. PĮP iki pateikimo administruojančiajai institucijai turi būti suderintas su Sveikatos apsaugos ministerija.

3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams

Netaikoma

4. Projekto tikslinės grupės

4.1. Projekto tikslinės grupės:

4.1.1. vykdant Aprašo 2.1.1.3, 2.1.2.3 ir 2.1.2.4 papunkčiuose nurodytas veiklas: specialistai – asmenys, dirbantys savivaldybių visuomenės sveikatos biuruose, mokyklose, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamente;

4.1.2. vykdant Aprašo 2.1.1.4 papunktyje nurodytas veiklas: 11–29 metų amžiaus vaikai ir jaunimas, bandantis vartoti ar nereguliariai vartojantis psichoaktyviąsias medžiagas;

4.1.3. vykdant Aprašo 2.1.2.5 papunktyje nurodytas veiklas: asmenys, dirbantys naktiniuose klubuose, baruose ir kitose pasilinksminimo vietose.

4.2. Aprašo 4.1.1 ir 4.1.3 papunkčiuose nurodyti asmenys pirmąją dalyvavimo projekto veiklose dieną turi pateikti darbdavio išduotą laisvos formos pažymą, patvirtinančią, jog asmuo dirba toje įstaigoje.

4.3. Aprašo 4.1.2 papunktyje nurodyti asmenys gali būti įpareigoti dalyvauti ankstyvosios intervencijos programoje arba savanoriškai kreiptis dėl dalyvavimo ankstyvosios intervencijos programoje:

4.3.1. asmenį dalyvauti gali įpareigoti:

4.3.1.1. teismas ar ne teismo tvarka administracinio nusižengimo bylą nagrinėjanti institucija (pareigūnas) už Administracinių nusižengimų kodekse numatytus administracinius nusižengimus;

4.3.1.2. savivaldybės meras, kai savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos siūlymu asmeniui yra skirta vaiko minimalios priežiūros priemonė.

4.3.2. Asmenys, kurie savanoriškai kreipiasi dėl dalyvavimo ankstyvosios intervencijos programoje, pildo rašytinį prašymą.

4.4. Aprašo 4.1 papunktyje nurodyti tikslinės grupės asmenys prisideda prie stebėsenos rodiklių P.S.2.1520 ir R.S.2.3524 siekimo.

4.5. Aprašo 4.2 ir 4.3 papunkčiuose nurodyti tikslinės grupės asmenys prisideda prie stebėsenos rodiklių P.S.2.1519 ir R.S.2.3523 siekimo.

5. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

5.1. Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų (toliau – horizontalieji principai) įgyvendinimui. Taip pat pareiškėjas turi įvertinti galimybę prisidėti prie horizontaliųjų principų įgyvendinimo rengiant Apraše nurodytas veiklas. Projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems dalyviams, taip pat ir turintiems skirtingų poreikių (judėjimo, klausos ar kitą negalią turintiems asmenims ir pan.):

5.1.1. projekto veiklos prireikus turi būti organizuojamos patalpose, prieinamose judėjimo, regos ar kitą negalią turintiems asmenims;

5.1.2. projekto medžiaga ir sukurti produktai prireikus turi būti pritaikyti regos ar kitą negalią turintiems asmenims.

5.2. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiamas HP laikymasis. HP – darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ir kitų aspektų), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą.

5.3. Projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami Aprašo priede „Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas“.

6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

Priemonės veiklos atitinka Chartiją pagal 2016 m. liepos 23 d. Europos Komisijos pranešimą – Rekomendacijų, kaip užtikrinti, kad būtų laikomasi Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų skirstant Europos struktūrinių ir investicinių fondų (ESI fondų) paramą (2016/C 269/01), III priedą.

Pagal Aprašą finansuojamos veiklos neturi riboti ar pažeisti Chartijoje apibrėžtų pagrindinių teisių: orumo, asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos reikalavimų.

7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma

8. Reikalavimai valstybės pagalbai (kurie nėra nurodyti kituose Aprašo punktuose)

Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama.

9. Projektų atrankos kriterijai

(Kiekvienas projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.)

Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nėra nustatomi.

10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui)

(Kiekvienas jungtinio projekto projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.)

Netaikoma

11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Papildomi reikalavimai, kurie nėra nurodyti PAFT, nenustatyti.

12. Kiti reikalavimai

12.1. Vadovaudamasi Administravimo taisyklių 99.4 papunkčiu, projektą administruojanti institucija gali priimti PĮP, pateiktą po kvietime teikti projekto įgyvendinimo planus nustatyto PĮP pateikimo termino pabaigos, gavusi ir įvertinusi pareiškėjo argumentus.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

13.1. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai nustatyti PAFT VII skyriuje „Projektų išlaidų reikalavimai“ ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, patvirtintose viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2023 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 2023/8-246 (https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-fondu-reikalavimams).

13.2. Projekto vykdytojas teikia administruojančiajai institucijai informaciją apie ESF+ projekto dalyvius vadovaudamasis PAFT IV skyriaus 6 skirsniu ir Tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m.  birželio 11 d.  įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“ patvirtinta Projekto dalyvių informacijos administravimo instrukcija (aktuali versija), kuri skelbiama https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projekto-dalyviu-informacijos-administravimo-instrukcija.

13.3. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerių lėšų.

13.4. Projekto vykdytojui, vadovaujantis PAFT numatytomis sąlygomis, gali būti mokamas avansas.

13.5. Projekto išlaidos projekto įgyvendinimo metu apmokamos išlaidų kompensavimo būdu projekto vykdytojui deklaruojant patirtas ir apmokėtas išlaidas, supaprastintai apmokamas išlaidas arba kartu derinant šias abi apmokėjimo formas.

13.6. Projektui taikomi supaprastinti išlaidų dydžiai, kurie nurodyti šio Aprašo 14 lentelėje „Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai“.

13.7. Netinkamos finansuoti projekto lėšomis išlaidos nustatytos PAFT VII skyriaus „Projektų išlaidų reikalavimai“ 3 skirsnyje. Be kitų šiame skirsnyje nurodytų reikalavimų, ESF+ finansavimo reikalavimų neatitinkančiomis išlaidomis taip pat laikomos:

13.7.1. naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;

13.7.2. vienkartinės priemonės ir kanceliarinės prekės, tokios kaip popierius, rašikliai ir pan.;

13.7.3. nepiniginis projekto vykdytojo / partnerio įnašas.

13.8. Darbo užmokesčio išlaidų pagrįstumas. Sudarant projekto biudžetą ir nustatant išlaidas projektą vykdantiems asmenims, kurie yra projekto vykdytojo darbuotojai ar planuojami įdarbinti nauji darbuotojai, būtina remtis dabartiniu darbo užmokesčiu analogiškoms tos institucijos pareigybėms. Įkainiui pagrįsti gali būti pateikti įrodantys dokumentai, pavyzdžiui, 3-12 mėn. laikotarpio analogiškos pareigybės nuasmenintas priskaitymo-apmokėjimo žiniaraštis, įrodantis DU paskyrimo ir išmokėjimo faktą. Valstybės tarnautojų, biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio valandinis įkainis turi būti apskaičiuotas vadovaujantis nacionaliniais teisės aktais, reglamentuojančiais tokių darbuotojų darbo užmokesčio apskaičiavimą.

13.9.  Kryžminis finansavimas netaikomas.

14. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

 

x Indeksuojama

Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

Matomumo ir informavimo apie projektą priemonės

 

FS-01-01

 

 

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS be PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Matomumo ir informavimo apie projektą priemonės

 

FS-01-02

 

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS su PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Matomumo ir informavimo apie projektą priemonės

 

FS-01-03

 

 

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS be PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Matomumo ir informavimo apie projektą priemonės

FS-01-04

 

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS su PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Bendrųjų mokymų organizavimo išlaidos

FĮ-07-01

 

Dirbančiųjų mokymo valandos fiksuotasis įkainis

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Netiesioginės išlaidos

FN-01

-

Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma

7 proc.

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-01

 

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-02

 

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-03

 

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-04

 

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-05

 

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-06

 

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-07

 

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

 

 

 

________________

 

 

20222030 metų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministerijos sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo plėtros

programos pažangos priemonės Nr. 11-001-02-10-02

„Stiprinti gyventojų psichikos sveikatą bei plėtoti

psichoaktyviųjų medžiagų ir kitų priklausomybę sukeliančių

veiksnių kontrolę ir vartojimo prevenciją“ aprašo Nr. 1

1.1 priedas

 

PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ PROJEKTĄ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas (pažymėkite tinkamą):

£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

X Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESFIP)

 

Aplinkos tikslai

(pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088)

Su Europos Komisija suderintas pagrindimas

(remiantis priemonių (kai finansavimo šaltinis EGADP) arba veiksmų (veiklų) (kai finansavimo šaltinis ESFIP) vertinimo anketomis, nurodoma tik ta vertinimo anketos dalis, kuri aktuali finansuotinai veiklai)

(papildomai gali būti nurodomi nacionaliniai teisės aktai, kuriais įgyvendinami vertinimo anketose minimi Europos Sąjungos teisės aktai)

Pagrindimo dokumentai

(nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija)

1.  Klimato kaitos švelninimas

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos prisidės prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų išsiskyrimo.

 

Netaikoma, nes veiklos apima metodinės medžiagos parengimą, specialistų kvalifikacijos tobulinimo ir asmenų sveikatos raštingumo didinimo veiklas.

 

2.  Prisitaikymas prie klimato kaitos

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos darys neigiamą poveikį klimatui, žmonėms, gamtai ar turtui.

 

Netaikoma, nes veiklos apima metodinės medžiagos parengimą, specialistų kvalifikacijos tobulinimo ir asmenų sveikatos raštingumo didinimo veiklas.

 

3.  Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos darys neigiamą poveikį tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslui. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, kuri galėtų daryti poveikį tausiam vandens ir jūrų išteklių naudojimui. Įgyvendinant projektą nenumatoma naudoti vandens ir jūrų išteklių.

 

Netaikoma, nes veiklos apima metodinės medžiagos parengimą, specialistų kvalifikacijos tobulinimo ir asmenų sveikatos raštingumo didinimo veiklas.

 

4.  Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, nes vykdant veiklas nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. Nenumatoma, kad įgyvendinant projektą galėtų susidaryti atliekų.

 

Netaikoma, nes veiklos apima metodinės medžiagos parengimą, specialistų kvalifikacijos tobulinimo ir asmenų sveikatos raštingumo didinimo veiklas.

 

5.  Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad dėl įgyvendinamų veiklų didės į orą, vandenį ar žemę išmetamų teršalų kiekis. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų oro, vandens ir dirvožemio tarša.

 

Netaikoma, nes veiklos apima metodinės medžiagos parengimą, specialistų kvalifikacijos tobulinimo ir asmenų sveikatos raštingumo didinimo veiklas.

 

6.  Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos turėtų neigiamą poveikį gerai ekosistemų būklei ir atsparumui arba kenktų buveinių ir rūšių, įskaitant Europos Sąjungos svarbos buveines ir rūšis, išsaugojimo būklei, nes įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros.

 

Netaikoma, nes veiklos apima metodinės medžiagos parengimą, specialistų kvalifikacijos tobulinimo ir asmenų sveikatos raštingumo didinimo veiklas.

 

 

________________